Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

Antore

Oletko kokeillut lähteekö 'käyntiin' kun ovi on auki? Ainakin Audin e-tronin saa jäämään täysiin virtoihin tuolla kikalla.

TLA8

Torstaina arvotaan tuota omaa Connectia taas kuntoon merkkihuollossa, ainakin rautaa vaihdetaan, toivotaan että lähtee viimein toimimaan. Eniten tuossa on nyt häirinnyt joka käynnistyksessä tulevat pääkäyttäjä- ja päivitysilmoitukset, käyttäjän tervetuloa-ilmoitustakaan en niin kaipaile kun pääsääntöisesti tällä autolla on vain yksi kuljettaja.
Tulevatko radiokanavien logot vain ilmateitse vai onko niitä jotenkin mahdollista ladata laitteeseen itse? Skodan Update Portalista sain ladattua autoni VINillä uuden logo .zipin ja purin sen USB-tikulle, samalla sivulla myös ohje miten ne vaihdetaan, mutta en ainakaan itse löytänyt vielä radiosta miten logot saisi USB:lta ladattua, asetuksista Logojen valinnassa on tarjolla vain tyhjää eikä linkkiä USB-asemalle.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 15.06.20 - klo:12:31
Tulevatko radiokanavien logot vain ilmateitse vai onko niitä jotenkin mahdollista ladata laitteeseen itse? Skodan Update Portalista sain ladattua autoni VINillä uuden logo .zipin ja purin sen USB-tikulle, samalla sivulla myös ohje miten ne vaihdetaan, mutta en ainakaan itse löytänyt vielä radiosta miten logot saisi USB:lta ladattua, asetuksista Logojen valinnassa on tarjolla vain tyhjää eikä linkkiä USB-asemalle.
Mielestäni tulevat vain ilmateitse iV:ssä.

Sokota09

Näyttää nämä konsernin hybridit olevan aikamoista kuraa hirvenväistö testeissä. Superbin toiminta väistössä on aika karmean näköistä https://www.youtube.com/watch?v=3XLfyatbtGo
Yhtä surkea se on ollut myös Passatin osalta https://www.youtube.com/watch?v=YWKAXI5g4ag&t=4s

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 17.06.20 - klo:13:42
Näyttää nämä konsernin hybridit olevan aikamoista kuraa hirvenväistö testeissä. Superbin toiminta väistössä on aika karmean näköistä https://www.youtube.com/watch?v=3XLfyatbtGo
Yhtä surkea se on ollut myös Passatin osalta https://www.youtube.com/watch?v=YWKAXI5g4ag&t=4s
Vanha juttu. Toisaalta taas TM testasi hybridit niin Passatti oli hyvä väistökokeessa. Luulen, että akustolla on jotain tekemistä tämän kanssa. Painoa on tullut lisää ja elektroniikka ei ole päivitetty.
Always lead, never follow

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 17.06.20 - klo:14:43
Vanha juttu. Toisaalta taas TM testasi hybridit niin Passatti oli hyvä väistökokeessa. Luulen, että akustolla on jotain tekemistä tämän kanssa. Painoa on tullut lisää ja elektroniikka ei ole päivitetty.

Kuinka vanhoja nuo testit sitten ovat? Superbin facelift ei ole ollut mikään mestari väistökokeessa ilman akkujakaan: https://www.youtube.com/watch?v=dP_ALLp1uvg
Ei taida alusta toimia ison massan kanssa ja samat ongelmat ovat myös Passatissa, akuilla tai ilman.

b1mpo

Kyllä usein hidastetöyssyissä tullut kiinnitettyä huomiota etenkin superbin perän vatkaamiseen. Minusta se näkyy tuossa väistökokeessa. Pikkusen voisi olla topakampi vaimennus, vaikka se varmasti hiukan saattaa mukavuudesta nipistää.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BertilDator

Pirellin kovat kesäkumit varmaan alla noissa testeissä. Mitenköhän paljon DCC vaikuttaa...

dunlop

Lainaus käyttäjältä: Antore - 14.06.20 - klo:20:51
Oletko kokeillut lähteekö 'käyntiin' kun ovi on auki? Ainakin Audin e-tronin saa jäämään täysiin virtoihin tuolla kikalla.

Tämä itse asiassa toimii. Eli kaupan pihaan ajettaessa sammutettava auto ja käynnistettävä uudestaan ovi auki. Avaimen olen jättänyt autoon, mutta en tiedä mitä kävisi jos ottaa matkaan.

Ps. verkkoyhteys palautui itsestään noin viikon jälkeen. Ei mitään pidempiä taukoja pidetty eli omaa elämäänsä eli taas. Pari päivitystä auto tuntui lataavan viime päivien aikana, mutta eipä ratkennut Connect ongelmat itsestään.

passo_s

#969
Passat GTE ja uusin Superb plugari ovat samanlaisella pehmeällä jousituksella kuin 90 luvun alun ranskalaisia tehtiin. Ai että, jo vain mulle passaa käteen Passat GTE hyvin. Tähän kun yhdistetään pieni häikkä esp suunnittelussa ja avot, eihän sitä sitten ruottalaasten hirvitestissä pärjätä.

Miihkali79

Lainaus käyttäjältä: dunlop - 17.06.20 - klo:17:50
Tämä itse asiassa toimii. Eli kaupan pihaan ajettaessa sammutettava auto ja käynnistettävä uudestaan ovi auki. Avaimen olen jättänyt autoon, mutta en tiedä mitä kävisi jos ottaa matkaan.

Ps. verkkoyhteys palautui itsestään noin viikon jälkeen. Ei mitään pidempiä taukoja pidetty eli omaa elämäänsä eli taas. Pari päivitystä auto tuntui lataavan viime päivien aikana, mutta eipä ratkennut Connect ongelmat itsestään.

Mitä versiota sinulla näyttää nyt soitin?
Itsellä tarjosi kerran tässä hiljan päivitystä, asennus epäonnistui, eikä ole toista kertaa enää päivitystä löytänyt ja versio on sama kuin luovutushetkellä muutama kuukausi sitten.
Tilausjonossa tulossa: Skoda Enyaq IV 80 Sportline, Magic Black
Skoda Superb IV Sportline 2020, winterp, 360cam, koukku, MoonWhite,jne.
Ex :Skoda Octavia 2018 RS230 Challenge DSG, Canton, winterp, Candywhite, jne.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 17.06.20 - klo:18:14
Passat GTE ja uusin Superb plugari ovat samanlaisella pehmeällä jousituksella kuin 90 luvun alun ranskalaisia tehtiin. Ai että, jo vain mulle passaa käteen Passat GTE hyvin. Tähän kun yhdistetään pieni häikkä esp suunnittelussa ja avot, eihän sitä sitten ruottalaasten hirvitestissä pärjätä.

Aina ne voi vaihtaa parempi kuten koni special active iskareihin ja kummasti muuttuu käytös.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Antore

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 17.06.20 - klo:16:29
Kyllä usein hidastetöyssyissä tullut kiinnitettyä huomiota etenkin superbin perän vatkaamiseen. Minusta se näkyy tuossa väistökokeessa. Pikkusen voisi olla topakampi vaimennus, vaikka se varmasti hiukan saattaa mukavuudesta nipistää.

Ihan yhtä paskasti pärjää uusi ocu tuossa hirven väistössä.
https://www.youtube.com/watch?v=bdFpJa8fLIA

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Antore - 17.06.20 - klo:21:09
Ihan yhtä paskasti pärjää uusi ocu tuossa hirven väistössä.
https://www.youtube.com/watch?v=bdFpJa8fLIA

Ei sentään katolleen mennyt  ;D.

https://www.youtube.com/watch?v=3XLfyatbtGo

Kun katsoo kuinka eleettömästi Peugeot:n 508 ja mersun C-luokkalainen menee tuon väistön, niin kyllä skeidalla on paljon parantamisen varaa!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jopo

Vajaan viikon pysyi Connect serveri pystyssä. Tänään sama ongelma taas. Connect app pyytää VIN koodia uudestaan ja nettiversio antaa virheilmon: "Toiminto epäonnistui. Ongelman ratkaisua etsitään parhaillaan. Ota yhteyttä jne...."

b1mpo

Mulla tuo virheilmoitus on ollut jatkuvaa nyt hetken aikaa. Välillä auttaa jos pakottaa sovelluksen lopetuksen ja tyhjää välimuistin. Välillä ei auta. Pikkuhiljaa voisi tiliin lyödä vuoden ilmaista lisäaikaa.  >:(
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jopo

Juu Connect apissa tuo uudelleenkäynnistys on voinut auttaa, mutta nyt tuo virhe tulee nettiselaimella. Ja Connect apista (iOS) oli hävinnyt koko auto kuten viikko sitten.

jopo

Edistystä.  :P
Nyt ovat sentään saaneet nettisivuille tämmöisen (kuva):



Aikaisemmin ei tuossa pääsivulla ole näkynyt mitään ilmoituksia.

Timppe

Lainaus käyttäjältä: jopo - 18.06.20 - klo:12:53
Aikaisemmin ei tuossa pääsivulla ole näkynyt mitään ilmoituksia.
Ei pidä paikkansa. Oli jo aiemminkin monta päivää sitten:
Lainaus käyttäjältä: Timppe - 12.06.20 - klo:14:58
Connect netissä:

Under Maintenance

The site is undergoing maintenance
and will be back soon.

Thank you for your patience.


Ja auton maapallo meni harmaaksi 9.6. iltapäivällä (eka kerta tammikuun jälkeen). Serverivikaa ekana veikkaisin.
On siis ihan vakiokamaa  ;D
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

jopo

Pah. Luulin että edes jossain it hommissa ois menty eteenpäin... no ei tietenkään..  ;D

TLA8

Tänään lähti Connect täällä vihdoin "toimimaan" kolmen tunnin huoltokeikan jälkeen ja pääsin hetkeksi näkemään mitä ominaisuuksia tuosta softasta oikein löytyy. Kauppareissun jälkeen oli sitten samaa yhteys/autonhukkausongelmaa mitä muillakin tässä ketjussa, mutta puolisen tuntia sitten sain auton taas näkymään uudelleenkirjautumisen jälkeen.

Softapäivitystä ei ole ainakaan enää tyrkyttänyt, nykyiset tiedot:
Hardware: H12
Software: 0156
Navigointitietokanta: 19.1
Radiotietokanta 1.30.11

Mitäs versioita muilta löytyy ja näkyykö kanavalogot kasari/ysäri radiokanaville? Netistä löytyi Skodan sivulta logot niille (joita ei siis tässä raudassa voi käsin asentaa), mutta ilman kautta ei ole minulle ainakaan vielä niitä ladannut.

Ocu_Style

Täytyy ihmetellä, miten tuon Superbin uuden softan kanssa voi olla noin paljon ongelmia Connect mukaanlukien. Itselläni Kodiaq ollut nyt ajossa 3 kk ja ainoastaan kerran (viime viikolla kun oli tuo huoltokatko) ollut Connect pois pelistä. Muuten toiminut koko ajan täysin moitteetta. Täytyy kaiketi olla tyytyväinen, että Kodiaqissa on vielä vanhempi softa. Toivottavasti saavat oikeasti nopeasti nuo softat myös Superbissa toimimaan.

Tesla Model Y (2023)
Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Sportline (2023)
Ex. Skoda Kodiaq 2.0 TDI DSG 4x4 Ambition Businessline (2020)
Ex. Skoda Octavia combi 1.5 TSI DSG (2018)

Timppe

Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 18.06.20 - klo:22:13
Täytyy ihmetellä, miten tuon Superbin uuden softan kanssa voi olla noin paljon ongelmia Connect mukaanlukien. Itselläni Kodiaq ollut nyt ajossa 3 kk ja ainoastaan kerran (viime viikolla kun oli tuo huoltokatko) ollut Connect pois pelistä. Muuten toiminut koko ajan täysin moitteetta. Täytyy kaiketi olla tyytyväinen, että Kodiaqissa on vielä vanhempi softa. Toivottavasti saavat oikeasti nopeasti nuo softat myös Superbissa toimimaan.
Eihän tässä Superbin softan kanssa mitään erityisiä ongelmia ole. Mutta jos serverit on alhaalla, niin väittäsin, ettei myöskään Kodiaq pääse niihin kiinni. Tänään oli taas viikon sisällä jo toinen totaalinen black out. Ja koski myös muita merkkejä esim. VW. Tietenkin MIB3-spesifiset jutut on sitten erikseen. Eivätkä nekään ole Superbiin liittyviä. Niistä kärsivät kaikki MIB3:lla varustetut kotterot.

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Passatti

Lainaus käyttäjältä: TLA8 - 18.06.20 - klo:21:24
Tänään lähti Connect täällä vihdoin "toimimaan" kolmen tunnin huoltokeikan jälkeen ja pääsin hetkeksi näkemään mitä ominaisuuksia tuosta softasta oikein löytyy. Kauppareissun jälkeen oli sitten samaa yhteys/autonhukkausongelmaa mitä muillakin tässä ketjussa, mutta puolisen tuntia sitten sain auton taas näkymään uudelleenkirjautumisen jälkeen.

Softapäivitystä ei ole ainakaan enää tyrkyttänyt, nykyiset tiedot:
Hardware: H12
Software: 0156
Navigointitietokanta: 19.1
Radiotietokanta 1.30.11

Mitäs versioita muilta löytyy ja näkyykö kanavalogot kasari/ysäri radiokanaville? Netistä löytyi Skodan sivulta logot niille (joita ei siis tässä raudassa voi käsin asentaa), mutta ilman kautta ei ole minulle ainakaan vielä niitä ladannut.
Ainoa ero softassa on toi navi, joka on 20.4. Tämä tieto on nyt peräisin yli kk sitten. Toi media soitin menee joskus tiltiin. Joskus on olut autosta sähköt pois tunnin niin taas pelittää. Connect toiminut suht.hyvin. iPhone puhelin.
Always lead, never follow

miksaa

Minulla ei ole kyllä ollut kertaakaan connectin kanssa mitään ongelmia. On pelannut kuin junan vessa siitä saakka kun luovutuksessa otettiin käyttöön reilu 3kk sitten. Ja puhelin on minulla iphone. Ainoat murheet mulla on piuhan toimiminen vain rajoitetulla latauksella ja koliseva alusta, alkoi 5tkm paikkeilla😆. Alusta tarkastetaan ensi viikolla myyjäliikkeessä. Piuhasta keskusteltaessa ovat liikkeessä kuin saippuaa😳

Sokota09

Väsytystaktiikka ja lopputuloksena pyrkivät tietysti siihen, että artisti maksaa. Kuluttajaneuvonnasta vain tapaus vetämään, kaikkien pitäisi toimia näin. Ei ne muuten tee asialle mitään. Automallihan on ollut markkinoilla jo puolivuotta.

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 19.06.20 - klo:11:21
Väsytystaktiikka ja lopputuloksena pyrkivät tietysti siihen, että artisti maksaa. Kuluttajaneuvonnasta vain tapaus vetämään, kaikkien pitäisi toimia näin. Ei ne muuten tee asialle mitään. Automallihan on ollut markkinoilla jo puolivuotta.

Tuohan lähtee siitä, että tehdään reklamaatio myyjälle, ja jos se ei toimi, sitten kuluttajaneuvontaan, joka pohtii mitä reklamastiossa on vaadittu vs. tuotteen ongelmat ja antaa oman mielipiteensä asiasta, johon myyjä voi lähteä mukaan tai sitten ei.

Ilmainen tai ilmaisia jatkokausia Connectiin on tietysti itsestään selvä vaade, mutta pidän sitä itsestäänselvyytenä johon palaan sitten kun kausi on ensi vuonna katkolla.

Kysymys kuuluu, miten sen lisäksi arvotamme vaateen näkökulmasta tätä Connectin toimimattomuutta? Vaadimme tuotteen hinnan alennusta X euroa?

Latauspiuha tietty vaaditaan samalla uusi toimiva, se on helppo.

en8545

Olin toukokuun alussa yhteydessä maahantuohaan latausjohdon ongelman tiimoilta.
Vastaus oli sama kuin muillekin eli, että odottavat valmistajalta ohjeita miten edetään.

Olin nyt yhteydessä Kuluttajavirastoon ja kerroin heille tilanteen eli että latausongelma on ollut tiedossa tammikuusta ja maahantuoja ei ole asiaan reagoinut.
Kuluttajaviraston selkeä kanta oli, että n. 5 kuukauden korjausaika on kohtuuton ja ongelma tulisi saattaa kuntoon viipymättä. Kohtuullinen korjausaika on viikkoja, varsinkin kun korjaus on olemassa (uusi toisen valmistajan tms latausjohto).

Välitin nämä terveiset maahantuojalle. Odottelen vastausta ensi viikon aikana.
Kuluttajavirasto lupasi auttaa asiassa, jos maahantuoja ei reagoi.

Skoda Superb Combi iV L&K

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 19.06.20 - klo:17:15
Olin toukokuun alussa yhteydessä maahantuohaan latausjohdon ongelman tiimoilta.
Vastaus oli sama kuin muillekin eli, että odottavat valmistajalta ohjeita miten edetään.

Olin nyt yhteydessä Kuluttajavirastoon ja kerroin heille tilanteen eli että latausongelma on ollut tiedossa tammikuusta ja maahantuoja ei ole asiaan reagoinut.
Kuluttajaviraston selkeä kanta oli, että n. 5 kuukauden korjausaika on kohtuuton ja ongelma tulisi saattaa kuntoon viipymättä. Kohtuullinen korjausaika on viikkoja, varsinkin kun korjaus on olemassa (uusi toisen valmistajan tms latausjohto).

Välitin nämä terveiset maahantuojalle. Odottelen vastausta ensi viikon aikana.
Kuluttajavirasto lupasi auttaa asiassa, jos maahantuoja ei reagoi.

Jos Helkama-auton kanssa tappalet, niin onnea voittajalle. Sama, kuin keskustelisit vasemman jalan kengänpohjalle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Passatti

Lainaus käyttäjältä: en8545 - 19.06.20 - klo:17:15
Olin toukokuun alussa yhteydessä maahantuohaan latausjohdon ongelman tiimoilta.
Vastaus oli sama kuin muillekin eli, että odottavat valmistajalta ohjeita miten edetään.

Olin nyt yhteydessä Kuluttajavirastoon ja kerroin heille tilanteen eli että latausongelma on ollut tiedossa tammikuusta ja maahantuoja ei ole asiaan reagoinut.
Kuluttajaviraston selkeä kanta oli, että n. 5 kuukauden korjausaika on kohtuuton ja ongelma tulisi saattaa kuntoon viipymättä. Kohtuullinen korjausaika on viikkoja, varsinkin kun korjaus on olemassa (uusi toisen valmistajan tms latausjohto).

Välitin nämä terveiset maahantuojalle. Odottelen vastausta ensi viikon aikana.
Kuluttajavirasto lupasi auttaa asiassa, jos maahantuoja ei reagoi.
Olen ollut myös yhteydessä kuluttaja neuvontaan ja sain samanlaisen vastauksen sieltä. Helkaman kanssa ollut useasti yhteydessä asiasta ja sama vastaus sieltäkin, että odottavat tehtaan ilmoitusta korjauksesta. Autoni myyjäliikken myyntipäällikkön olin viimeksi yhteydessä.Hän kun ei ollut kuullu moisesta ongelmasta. Kohta pyydän hyvitystä auton hinnasta. Käsittämätöntä tunarointia. Eikö nyt yhtä piuhaa saada kuntoon. Tietääkö kukaan, että toimiiko Passatissa lataus täysillä. Piuha on sama kuin Skodassa. Olisiko aika kerätä lista nimistä ja tehdä ryhmä kantelu?
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy