Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

jopo

Näin sen täytyy olla, kun aina toimii eri aikaan.. :D
-
Testailin tuossa äsken, että kun yritän mennä
Asetukset > Datapaketit = näyttö jämähtää kohtaan 'Aktivointi käynnissä'
Kun sammutan virrat ja laitan uudestaan päälle, lukee näytössä 'Palvelua aktivoidaan. Kytke virta'.
Tämä vahvistaa taas sitä oletusta, että kun Connect app lopettaa päivittämisen (vaikka appi toimii muuten ihan ok), johtuu se tosiaan siitä, ettei auton yhteys serverille toimi
- joko siksi, että auton eSim nettiyhteys ei toimi
- tai siksi, että Skodan serverit eivät ota tietoa vastaan
Vika ei siis ole puhelimen päässä.

Myöskään yhteys ei toimi toiseen suuntaan, koska esim. lukituksen avaaminen puhelimella ei toimi tällä hetkellä. Kuitenkin eSim toimii puhelujen suhteen, koska käytin kattopuhelinta kun ilmoitin viasta maahantuojalle.

Tää on nyt alun ongelmien jälkeen mulla pisin katkos. Yleensä tän tyyppinen katko on korjaantunut aika nopeasti. Ja niin juu.. tuo maapallo hävis näytöstä nyt kokonaan. Ei edes harmaata palloa ole enää. Odottelin noin 5min tuon 'Aktivointi käynnissä' etenemistä, mutta ei tuo tuosta mihinkään edennyt.


Timppe

Entäs se sulakkeen 17 avulla tehty resetti? Saksalaisilla palstoilla tuo auttaa usein Passat GTE:n kanssa. Se resetoi LG:n valmistaman vietnamilaisen yhteysmotuulin.

Viikon verran odottelu voi myös palauttaa yhteyden. Minulla tuo meni heti luovutuspäivänä tammikuussa viikon ajaksi tilttiin ja parantui sitten ihan itsekseen.Sen jälkeen auton yhteydet on pelanneet. Joko kompuutteri autossa tekee jotain tai sitten serverin sekoilut saadaan kuriin. Kun katsoin testerillä, niin virhe näytti siltä kuin serveri hylkisi asiakasta. Mutta tiedä näistä...
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

jopo

Oon kerran aikaisemmin nykinyt sen pois ja se nollaa myös pitkäaikaisen kulutuksen. Siksi en viitsi tuota ihan heti kokeilla. Silloin vika oli pääkäyttäjäkirjautumisessa ja siihen se ei auttanut. Täytyy nyt odotella pari pv kun soittavat takas maahantuojalta. Hauska kuulla mitä taas sanovat. Joka kerta oon vaatinut, että pistäkää painokasta palautetta Skodalle päin. Eihän ne siellä Skodalla näistä edes välttämättä saa tietoa ilman valituksia, koska yhteys tuppaa tosiaan itsekseen korjaantua.

Snpp

#903
Uusi iV alla. Lataus täydellä 8A:lla onnistui kerran, mutta ei onnistunut enää toista kertaa. Onko kukaan saanut toimivaa type 2 -laturijohtoa tilalle, vai onko niissä kaikissa sama tilanne - toimii jos toimii? Tai mitään muuta ratkaisua asiaan lupailtu yhdenkään jälleenmyyjän suunnalta? Esim. toisen valmistajan latausjohtoa tilalle?

Auton luovuttanut myyjä ei ollut asiasta tietävinään mitään, kun ko. tilanteessa ennakkoon asiasta kyselin, mutta näytti kuitenkin mistä rajoitettu-tila saadaan päälle...

Pakkohan tämä on kuntoon saada. 10 tunnin latausaika on ihan eri juttu kuin 6 tunnin.

BertilDator

Vähän houkuttelisi käydä kyselemässä Connectiin liittyviä juttuja Laakkoselta, kun kerran Ocu käyttää ymmärtääkseni samaa 3:sta ja vko 30 suuri korjaus on ajoitettu nähdäkseni juuri Ocun launchiin.

UUDEN ŠKODA OCTAVIAN VIRTUAALINEN ENNAKKOESITTELY L,,HESTYY
Live Stream lähetetään Herttoniemen
ŠKODA-liikkeestämme tiistaina 2.6. alkaen klo 18.

Esittelemme täysin uuden ŠKODA OCTAVIAn virtuaalisesti ennakkoon vain asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme. Sinulla on mahdollisuus esittää kysymyksiä lähetyksen aikana. Kysymysten esittäminen edellyttää kirjautumista YouTubeen. Osallistuminen tapahtumaan onnistuu ilman kirjautumista. HYPP,,,, KYYTIIN!

passo_s

^Passat MIB3 on susi, kas nyt pääsee livenä ääneen.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Snpp - 01.06.20 - klo:20:40
Uusi iV alla. Lataus täydellä 8A:lla onnistui kerran, mutta ei onnistunut enää toista kertaa. Onko kukaan saanut toimivaa type 2 -laturijohtoa tilalle, vai onko niissä kaikissa sama tilanne - toimii jos toimii? Tai mitään muuta ratkaisua asiaan lupailtu yhdenkään jälleenmyyjän suunnalta? Esim. toisen valmistajan latausjohtoa tilalle?

Auton luovuttanut myyjä ei ollut asiasta tietävinään mitään, kun ko. tilanteessa ennakkoon asiasta kyselin, mutta näytti kuitenkin mistä rajoitettu-tila saadaan päälle...

Pakkohan tämä on kuntoon saada. 10 tunnin latausaika on ihan eri juttu kuin 6 tunnin.
Ekalla kerralla latasi mullakin 8 A :lla muttei sitten kuin 5 A:lla.Ja siitä on nyt aikaa 4 kk. Eikä uutta piuhaa ole näkynyt eikä kuulunut. Maahantuoja ei halua maksaa uutta piuhaa omasta pussistaan vaan odottelee tehtaan tuloa mukaan talkoisiin.Melkoista hommaa sanoisin.Kohta otan yhteyttä kuluttaja neuvontaan.
Onkohan kaikilla sama ongelma?? Mulla kylläkin toinen piuha joka pahtaa 16A virralla.
Always lead, never follow

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 01.06.20 - klo:21:26
Ekalla kerralla latasi mullakin 8 A :lla muttei sitten kuin 5 A:lla.Ja siitä on nyt aikaa 4 kk. Eikä uutta piuhaa ole näkynyt eikä kuulunut. Maahantuoja ei halua maksaa uutta piuhaa omasta pussistaan vaan odottelee tehtaan tuloa mukaan talkoisiin.Melkoista hommaa sanoisin.Kohta otan yhteyttä kuluttaja neuvontaan.
Onkohan kaikilla sama ongelma?? Mulla kylläkin toinen piuha joka pahtaa 16A virralla.

Voisitko ottaa yhteyttä kuluttaja neuvontaan? Kiinnostaisi kuulla heidän mielipide asiasta. Olen noita sivuja lukenut ja hinnan alennukseen ja myös kaupan purkuun on perusteita. Kun näitä vikoja on aika paljon eikä auto vastaa myytyä. Olisi vain kiva kuulla kunnon mielipide tuolta, eikä oman pähkäilyn tulosta teksteistä.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

miksaa

Ihan samat on oireet täälläkin. Ekalla kerralla latasi ilman ongelmia. toisesta kerrasta alkaen vain rajoitetusti. Tänään soittelin myyjälle, jolla tieto ongelmista on ja myönsi vian olevan johdossa. Lupasi laittaa kyssäriä huoltoon, kysyin mitä se auttaa? Vaan tarvitsen uuden piuhan, siitä seurasi täysi hiljaisuus. On kyllä ihme touhua, onko myyjien käsketty olemaan hiljaa asiasta?
Nyt on autolla ajettu reilu 7tkm ja uutena ongelmana on mukulakivellä alkanut kuulumaan kolinaa, ihan kuin koiranluu, että sellaista laatua jos noilla kilometreillä alkaa alusta kolisemaan.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 01.06.20 - klo:22:54
Voisitko ottaa yhteyttä kuluttaja neuvontaan? Kiinnostaisi kuulla heidän mielipide asiasta. Olen noita sivuja lukenut ja hinnan alennukseen ja myös kaupan purkuun on perusteita. Kun näitä vikoja on aika paljon eikä auto vastaa myytyä. Olisi vain kiva kuulla kunnon mielipide tuolta, eikä oman pähkäilyn tulosta teksteistä.
Soittelin kuluttaja neuvontaan ja sieltä kyllä tuli selkeää tekstiä, jotta 4 kuukautta on pitkä aika hoitaa moinen asia kuntoon. Tässä on myös virhevastuu laki mukana. Käski ottaa yhteyttä myyjä liikkeeseen. Soittelin myyntipäällikölle ja hän ei ollut kuullutkaan moisesta ongelmasta. Sanoin, että huonosti tiedät mitä myyjäsi myyvät ja mitä heille kerrotaan ongelmista. Lupasi soitella takaisin. Soittihan se . Oli keskustellut maahantuojan kanssa ja sanoi, että tehdas tietää ongelmasta. Sanoin vaan siihen sitten , että jos tämä ongelma on ollut jo tammikuusta alkaen eikä mitään ole tapahtunut. Onko niin ettei tehdas halua tehdä asialle mitään kun tämä ongelma on vain Suomessa kysyin häneltä. Vähän änkytti. Sanoin, että meitä on monta jotka odottavat ratkaisua. Puhuin kompensaatiosta hänelle kun kerran kuluttaja neuvoja oli sitä mieltä, että jokin hyvitys pitäisi saada. Kuun loppuun annoin aikaa hoitaa keissi loppuun.
Always lead, never follow

jopo

Kiitokset vaivannäöstä! Onhan se uskomatonta miten huonosti info kulkee organisaation sisällä.

Snpp

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 02.06.20 - klo:23:09
Sanoin, että meitä on monta jotka odottavat ratkaisua. Puhuin kompensaatiosta hänelle kun kerran kuluttaja neuvoja oli sitä mieltä, että jokin hyvitys pitäisi saada. Kuun loppuun annoin aikaa hoitaa keissi loppuun.

Minulle riittäisi, että saisin nyt toisen valmistajan 8A-latausjohdon Skodan piikkiin.

Originaalin toimimattoman ja sen tarvikejohdonkin voisin palauttaa sitten, kun tilalle on tarjolla toimiva alkuperäistuote. Siihen saakka haluaisin pitää molemmat hallussani.

Plussapuolelta voisin todeta, että Connect lähti itsellä toimimaan ongelmitta ja vielä on yhteys säilynytkin.

BTW


Mielenkiintoinen muutos osui silmään teknistätiedoista. Vetopaino 0/750 ja 0/1600kg****. Vain tehdasasenteisella vetokoukulla.

Meinannee sitä, että jälkiasenteisella ei vedetä mitään (jos edes jälkikäteen saa asennettua)


konsta_kuttaperkka

Lainaus käyttäjältä: Snpp - 03.06.20 - klo:22:38
Minulle riittäisi, että saisin nyt toisen valmistajan 8A-latausjohdon Skodan piikkiin.

Originaalin toimimattoman ja sen tarvikejohdonkin voisin palauttaa sitten, kun tilalle on tarjolla toimiva alkuperäistuote. Siihen saakka haluaisin pitää molemmat hallussani.

Plussapuolelta voisin todeta, että Connect lähti itsellä toimimaan ongelmitta ja vielä on yhteys säilynytkin.

Minulla toimi maksisimivirralla noin kaksi kuukautta. Sitten lopetti, eikä kertaakaan ole sen jälkeen toiminut 8 A:lla. Jos yrittää ladata 8:lla ja menee vikatilaan, niin minulla auttaa kyllä kun sovelluksella vaihtaa 5:lle ampeerille niin lataus jatkuu hitaammalla. Ei tarvitse käydä johtoa irrottamassa.

Tekeeköhän se reset siinä mötikässä mitään? Olen sitä joskus yritellyt painella, mutta mitään vaikutusta en ole havainnut.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: konsta_kuttaperkka - 05.06.20 - klo:12:16
Minulla toimi maksisimivirralla noin kaksi kuukautta. Sitten lopetti, eikä kertaakaan ole sen jälkeen toiminut 8 A:lla. Jos yrittää ladata 8:lla ja menee vikatilaan, niin minulla auttaa kyllä kun sovelluksella vaihtaa 5:lle ampeerille niin lataus jatkuu hitaammalla. Ei tarvitse käydä johtoa irrottamassa.

Tekeeköhän se reset siinä mötikässä mitään? Olen sitä joskus yritellyt painella, mutta mitään vaikutusta en ole havainnut.
Näinhän se menee tolla johdolla. Auton pitäisi pystyä latamaan max virralla. Ei auta resetointi. Vika on johdossa. Kun käytän toista johtoa homma pelittää. Valita myyjä liikkeeseen. Tästä asiasta on aika monta topikkia.
Always lead, never follow

passo_s

#915
Lainaus käyttäjältä: BTW - 04.06.20 - klo:08:24
Mielenkiintoinen muutos osui silmään teknistätiedoista. Vetopaino 0/750 ja 0/1600kg****. Vain tehdasasenteisella vetokoukulla.

Meinannee sitä, että jälkiasenteisella ei vedetä mitään (jos edes jälkikäteen saa asennettua)
Koukkupaja Tampereella tekee huolellisesti asennukset, ei sitä katsuri ala setviä onko autossa valmistajan vai esim Koukkupajan asentama vetokoukku.Useammassa uudessa VAG autossa autovalmistajan asentama koukku vaatii pistokeeseen adapterin, koukku ei menekkään sitten piiloon adapterin kanssa. Olen työsuhdeautoihin siksi asentanut edullisemman kiinteän vetokoukun,tarvitsen vetokoukkua paljon ja en jaksa taistella jonkin adapterin kanssa ees taas.

lanterne

Masennuin lukemalla näitä laturiongelmiin liittyviä viestejä jos ennen auton luovutusta, joten päätin hankkia jo etukäteen paremman laturin. Kallishan tuo oli (~370eur) mutta nyt hymyilyttää ladata täydellä 3.7kwh (16A) supersuko pistokkeesta. Naapurilla on tuo orkkiskaapeli, ja innolla seuraan kuinka kauan hän sillä kärvistelee.

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 05.06.20 - klo:19:21
Koukkupaja Tampereella tekee huolellisesti asennukset, ei sitä katsuri ala setviä onko autossa valmistajan vai esim Koukkupajan asentama vetokoukku.Useammassa uudessa VAG autossa autovalmistajan asentama koukku vaatii pistokeeseen adapterin, koukku ei menekkään sitten piiloon adapterin kanssa. Olen työsuhdeautoihin siksi asentanut edullisemman kiinteän vetokoukun,tarvitsen vetokoukkua paljon ja en jaksa taistella jonkin adapterin kanssa ees taas.
Tyypittääkö ne myös auton uudestaan? jos rek.otteeseen merkattu 0kg vetomassaks nii sillä ei vedetä sillo mitään. Eiköhän katsastusmies anna hylyn katsastuksesta sillo jos havaitsee että koukku laitettu autoon missä vetomassa 0kg

658136

Meleko pimeä saa olla jos tehdasasentaisen koukun sijasta päätyy johonkin nyrkkipajan asennukseen. Saatika jos virallisesti auton vetopaino tuolla asennuksella on tasan 0kg? Paljonko tuolla säästää? Noin 500e? Puhutaan kuitenkin 40-50keur hankinnasta uuden Superb IV:n kohdalla.

jamo75

tai sitten jos vaihtaiset uudempiin kärryihin, pistoke standardi muuttui vissiin kymmenisen vuotta sitten.

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 05.06.20 - klo:19:21
Koukkupaja Tampereella tekee huolellisesti asennukset, ei sitä katsuri ala setviä onko autossa valmistajan vai esim Koukkupajan asentama vetokoukku.Useammassa uudessa VAG autossa autovalmistajan asentama koukku vaatii pistokeeseen adapterin, koukku ei menekkään sitten piiloon adapterin kanssa. Olen työsuhdeautoihin siksi asentanut edullisemman kiinteän vetokoukun,tarvitsen vetokoukkua paljon ja en jaksa taistella jonkin adapterin kanssa ees taas.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

passo_s

#920
Edillisessä Passatissa oli 750, hintaan tehty Koukkupajalta vetokoukku asennus vetokoukun kera. Työsuhdeauton vaikutusta nettopalkkaan laskettaessa  firman autovastaava sanoi että jos ei haittaa että koukku on koko ajan esillä,ota vaan, selainen tulee työsuhdeautolaskennassa nettotulovaikutukseltaan halvemmaksi kuin auton oma sisään taittuva vetokoukku. Tosin Skodaan ilmeisesti saa edullisen tehdasasenteisien vetokoukun. Mun pointti aiemmassa kirjoituksessa oli se että miten katsuri aikanaan seuraa missä auton vetokoukku on asennettu? Kuvitellaan tilanne että osaa uuden skodan ilman tehdasasenteista vetokoukkua. Parin vuoden päästä asentaa paikallisella firmalla vetokoukun. Vie auton määraikaiskatsastukseen, en ymmärrä miten katsuri alkaisi selvittää yksityiskohtaisesti autoon asennettua vetokoukkua että missä se on asennettu?Siis jos tuo oikeasti on noin että vain autotehtaalla asennetulla vetokoukulla saisi vetää? Onhan näitä koukun asennuspajoja, miten katsuri muka selvittää mikä vetokoukku on missäkin asennettu?

No, luinpa ketjua läpi, että jaaha,vetokoukun kanssa touhu on mennyt tälläiseksi

Tyypittääkö ne myös auton uudestaan? jos rek.otteeseen merkattu 0kg vetomassaks nii sillä ei vedetä sillo mitään. Eiköhän katsastusmies anna hylyn katsastuksesta sillo jos havaitsee että koukku laitettu autoon missä vetomassa 0kg”

b1mpo

Foordilla tullut vastaan sellainen seikka, että tehdasasenteisen koukun kanssa moottorin jäähdytys on parempi. Oliko nyt sitten kyse öljyn jäähdytyksen riittämättömyys vetohommissa, en muista. Varmasti tällaisia tekijöitä voi olla muillakin merkeillä, vaikka tämän hybridin osalta veikkaisin syynä olevan pelkästään turvallisuus.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

optilab

Tätä seuratessa oli pakko katsoa oman auton tiedot Trafin sivuilta ja kyllä mulla on ainakin sallittu perävaunumassa jarruin 1800kg ja jarruton 750kg merkitty, vaikka en koukkua tehtaalta tilannutkaan. Juu on eri merkki kyseessä, mutta plugari kuitenkin. Ja jälkiasennettulla koukulla näitä sitten noudatettaisiin, jos semmoinen tulisi laitettua. Itsellä vaan ei ole mitään käyttöä koukulle, kun pakuja saa kympillä, jos romua pitää johonkin roudata. 
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 06.06.20 - klo:09:23

”Tyypittääkö ne myös auton uudestaan? jos rek.otteeseen merkattu 0kg vetomassaks nii sillä ei vedetä sillo mitään. Eiköhän katsastusmies anna hylyn katsastuksesta sillo jos havaitsee että koukku laitettu autoon missä vetomassa 0kg”

Voihan koukku olla vaikka pyöränkuljetustelinettä varten. Se ei tarvitse massoja.
Fordin eco malleissa ainakin oli aikanaan vetomassat 0kg jos ei ollut tehdas koukkua. Superb greenline -11 malliin asennutin koukun ja silloin onneksi vaikka GL malliin ei tehdaskoukkua saanut vetomassat oli otteessa ja jälkiasennetun sai laittaa. Nykyisinkin tässä phev mallissa koukku taisi co2 päästöjä nostaa 1g verran.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Snpp

Kun hain iV:n kaupasta, mittariston keskellä (Amundsen) näkyi kulutustietoja yms. tekstiä. Nyt siinä on aina vain "kompassi" ja katu, jota ajan. Se tuli siihen kun ensimmäisen kerran käytin navia. Virtuaalisen ohjaamon asetuksista voin vaihtaa Autom. / Classic / Näkymä 1-3, mutta nissä mahdollisuust vaikuttaa vain mittariston pyöreisiin kiekkoihin tai sitten en vain osaa. Mistä siihen pääsee käsiksi, mitä kiekkojen välissä keskellä näkyy?

Hannes

Niin ja ohjekirjaako ei uuden auton mukana tullut ;D

Ihan niihin pyöreisiin kiekkoihin pystyy vaikuttamaan kun sormella pyöräytät niitä ite pyöreitä kiekkoja niin ne vaihtuu joka pyöräytyksellä ja kun haluamasi asia on kohdalla niin se on siinä.......................................

BertilDator

Lainaus käyttäjältä: Snpp - 06.06.20 - klo:15:43
Kun hain iV:n kaupasta, mittariston keskellä (Amundsen) näkyi kulutustietoja yms. tekstiä. Nyt siinä on aina vain "kompassi" ja katu, jota ajan. Se tuli siihen kun ensimmäisen kerran käytin navia. Virtuaalisen ohjaamon asetuksista voin vaihtaa Autom. / Classic / Näkymä 1-3, mutta nissä mahdollisuust vaikuttaa vain mittariston pyöreisiin kiekkoihin tai sitten en vain osaa. Mistä siihen pääsee käsiksi, mitä kiekkojen välissä keskellä näkyy?
Raitin oikeanpuoleisin painike (back), sit viereisellä rullalla ylös ja alas.

Snpp

Lainaus käyttäjältä: jpalo - 06.06.20 - klo:16:50
Raitin oikeanpuoleisin painike (back), sit viereisellä rullalla ylös ja alas.

Jes, kiitos! Tuo back oli se, mitä en ollut tajunnut. Rullasta tuli silloin vain navin valintoja.

BertilDator

Miten saatte saneltua osoitteen navigaattorille? Koitin eilen varmaan 5 minuuttia anella navia ymmärtämään minua mutta ei kelvannut, eli "opasta kohteelle kaupunki katu numero", mutta ei ainakaan "opasta kohteelle ähtäri kirkkotie kolme" mennyt läpi ollenkaan sanoi vain että voin sanoa juuri noin kun yritinkin...  >:(

lanterne

Onkohan muilla käyttäjillä samoja huomioita. Eli auto päästää ikäänkuin "relemäisen naksahduksen" silloin tällöin. Yleensä aina liikkelle lähtiessä, ja vähintäänkin ekassa jarrutuksessa, ja silloin tällöin B-moodin "moottorijarrutuksessa". Välillä tuntuu että tulee vasemmalta edestä, ja välillä vasemmalta keskeltä/takaa.

,,äni ei ole kova, eikä kovin häiritsevä, ja jos on normaalia niin sen kanssa voi kyllä elää.  Mutuna sanoisin että liittyy sähkömoottoriin/akustoon jollain tavalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy