Hyvät pesupaikat - pääkaupunkiseutu

Aloittaja Golf, 08.12.09 - klo:07:36

« edellinen - seuraava »

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.02.12 - klo:20:15
Meinaat, että 2-litraisella säästömoottorilla varustettu A4 olisi sitten jokin merkki rikkaudesta?

Ettei vaan juurikin tuollaisia merkonomimersuja hinkattaisi pesukoneissa oikein urakalla verrattuna halvempiin kieseihin.

En toki. Veikkaan kuitenkin, että kun auton arvo on tuplat siitä mitä keskivertokansalainen autoonsa laittaa, varoo sitä hieman enemmän naarmuja jne. Siinä vaiheessa kun autoon panostaa melko paljon rahaa, on usein hieman enemmän kiinnostunutkin siitä.

Halusin siis sanoa, että ei se käsin peseminen ole kyllä merkki pihistelystä - päinvastoin.

Ihan mielenkiinnosta - mikä tekee mielestäsi 2.0 TFSI:stä säästömoottorin?
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Dirti

Helsingin KTK:n huoltoasema Jokisuuntiellä... Isot pesupaikat, ruiskuista löytyy liuotin sekä shampoo, kunnon painepesurit ja omat aineet sallitaan....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 28.02.12 - klo:20:13
Pöh. Auto pestään käsin ihan siksi, että konepesusta ei tule kuin itku. Köyhien kieseille ei ole niin väliksi, vaikka vähän naarmuja tuleekin.

Ei sä ymmärsit väärin. Rikkailla on varaa vaihtaa autoa, jos vähän maalipinta näyttää heikolle. Köydän pitää vaalia omaisuuttaan enemmän.

jnsFI

#63
Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 28.02.12 - klo:22:04
Ei sä ymmärsit väärin. Rikkailla on varaa vaihtaa autoa, jos vähän maalipinta näyttää heikolle. Köydän pitää vaalia omaisuuttaan enemmän.

Paljon mahdollista. Ehkäpä tuloni ovat vain niin pienet, etten ole vielä oppinut välinpitämättömäksi autojeni suhteen. No, tyydyn itse käyttämään autojani jatkossakin käsinpesussa. Saan ainakin sellaista palvelua ja pesutulosta mitä ei huoltoasemilta löydy. Siirrytään pesukatuihin sitten jos lottovoitto osuu kohdalle.

;) :-*

EDIT: Kevensin, niin ei mene niin totiseksi. ;)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 28.02.12 - klo:22:13
;) :-*

EDIT: Kevensin, niin ei mene niin tosiseksi. ;)

Ei tää totista pidä ollakaan ;D Mä kerran koitin mennä käsinpesuun, mutta sillon se keskiverron kebab yrittäjän näköinen oli liian kiireinen :) Ehkä joskus toiste muualle...

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 28.02.12 - klo:22:21
Ei tää totista pidä ollakaan ;D Mä kerran koitin mennä käsinpesuun, mutta sillon se keskiverron kebab yrittäjän näköinen oli liian kiireinen :) Ehkä joskus toiste muualle...

Musta auto menee muuten konepesussa hetkessä ihan hirveään kuntoon. Jopa kebab-käsinpesu on sille hellempi. ;)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Antza

Lainaus käyttäjältä: Golfauto - 28.02.12 - klo:20:06
Jos on varaa pesettää auto koneessa, niin pesukadun 21e / 2 kertaa on loisto hinta. Jonojakaan ei ole kuten joissain huoltsikoilla. Tuosta oli joku muutaman euron kalliimpi pro pesukin, mutta tuolla tulee jo puhdasta.

(Konala ja Herttoniemi)

http://www.autopesucenter.fi/
Mulla on eriävä mielipide Konalan toimipisteen osalta. Kyllä tuollakin on ns. töistälähtöaikaan usein >10 auton jonoja etenkin jos säätila on yhtään autopesua suosiva. Eikä pesutuloskaan eroa edukseen keskiverto pesukadusta. Oli taannoin duunipaikka tuon naapurissa niin tuli seurattua jonoa ja käytettyä autoa joskus tuolla itsekin.

Saman kiinteistön Kauramäkeä kyllä voin suositella.
Skoda

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Antza - 29.02.12 - klo:11:20
Mulla on eriävä mielipide Konalan toimipisteen osalta. Kyllä tuollakin on ns. töistälähtöaikaan usein >10 auton jonoja etenkin jos säätila on yhtään autopesua suosiva. Eikä pesutuloskaan eroa edukseen keskiverto pesukadusta. Oli taannoin duunipaikka tuon naapurissa niin tuli seurattua jonoa ja käytettyä autoa joskus tuolla itsekin.

Saman kiinteistön Kauramäkeä kyllä voin suositella.

Toisaalta 10 autonkaan jono ei kestä kauaa odotella kun se pesukatu on läpiajettava.

Kauramäki taas on yli tuplasti kalliimpi, joten selvästi parempi pesutuloskaan ei ole mikään yllätys.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

rob-s

LainaaEi sä ymmärsit väärin. Rikkailla on varaa vaihtaa autoa, jos vähän maalipinta näyttää heikolle. Köyhän pitää vaalia omaisuuttaan enemmän

Kuulun ainakin itse tuohon köyhien joukkoon!..;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Passatti

Itse pesen Konalan Autopesucenterissä käsin autoni.Niin olen tehnyt jo yli10 vuotta.Toki Kauramäki maksaa enemmän kun hän pesee.Tekee sen ammatikseen ja elääkseen.Ja osaa sen työn.
Always lead, never follow

Hoppu

#70
Lainaus käyttäjältä: Harri - 08.12.09 - klo:15:44
Herttoniemen Shell on mielestäni hinta-laatusuhteeltaan varsin asiallinen paikka, itse olen Herttoniemeläisenä juossut siellä useammankin kerran viikossa.
Pesuhalli on pelkkä katos, mutta pesu onnistuu nollan miinuspuolellakin vielä kohtuullisesti.

En ole omia autojani käyttänyt moneen vuoteen / oikeastaan koskaan missään konepesussa..

Poletti Herttoniemessä 3â,¬ / kpl ja kahdella poletilla (6â,¬) saa pesun normaalisti hoidettua.

Vanha lainaus mutta samalla hinnalla pääsee pesemään sisätiloihin Myllypuron Shellillä. Siellä on kaksi sisähallipaikkaa, jossa poleteilla toimivat painepesurit. Ajasta ei tarvitse maksaa, vain poleteista, jotka ovat samanhintaisia (ja suunnilleen samankestoisia) kun Hertsikassa.
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI Elegance man
BMW E12 520A vm. 1979 (museorek.)

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Simola - 11.05.10 - klo:14:57
Varmaan jossakin edellä lukeekin, mutta myös Tikkurilan Neste on hyvä pesupaikka.
Kunnon TI-halli painepesureineen ja vesiletkuineen. Siellä on tullut aina joskus käytyä.

Soittelin Tiksun Nesteelle ja pesun hinta on 7,90â,¬ / 20 min.

Löytyyköhän Vantaalta jotain halvempaa? Mieluutin Itä-Vantaalta, sillä itse asun Koivukylässä. Tällä hetkellä on tullut käytyä aina Herttonimenen AutopesuCenterissä jonka 2â,¬/5min on ylittämättömän halpaa...

Antza

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 06.04.13 - klo:00:40
Soittelin Tiksun Nesteelle ja pesun hinta on 7,90â,¬ / 20 min.

Löytyyköhän Vantaalta jotain halvempaa? Mieluutin Itä-Vantaalta, sillä itse asun Koivukylässä. Tällä hetkellä on tullut käytyä aina Herttonimenen AutopesuCenterissä jonka 2â,¬/5min on ylittämättömän halpaa...
Tiksin Nestehän ON halvempi. Tuo Hertsikan paikka maksaa 8eur/20min vrt. 7,90eur/20min. Vai oliko pointtina että auton pesee 5-10 minuutissa..?
Skoda

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: Antza - 06.04.13 - klo:01:19
Tiksin Nestehän ON halvempi. Tuo Hertsikan paikka maksaa 8eur/20min vrt. 7,90eur/20min. Vai oliko pointtina että auton pesee 5-10 minuutissa..?

Nimenomaan tämä oli pointtina. ;-)

Pesen auton yleensä kerran viikossa, jolloin riittää ihan 5 minuutin harjaus ja huuhtelu. Joskus kun likaa on paljon, menee 10 minuuttia, eli 4 euroa.

Golffari7

En oikein ymmärrä tota konepesun pelkäämista. Itse oon aika käyttänyt auton 1-2vk välein harjallisessa pesussa ja mitään vaurioita en ole saanut maalipintaan tai muuallekkaan. Kerran tai pari kesässä sitten käsinpesu/vahaus.

Vaarivanhus

Ison Omenan Parkkipesussa tullut käytyä autoa pesemässä. Auton likaisuudesta riippuen kuluu euron poletteja 7-11 kpl. Mikäli koneesta tuleva liuotinaine ei teholtaan riitä, kassalta voi ostaa tujumpaa ainetta. Omien aineiden- ja välineiden käyttö on kielletty. Myös henkilökunta pesee auton, mikäli ei itse halua pestä.

Pesulle jonotetaan tyyliin "köyhän talon porsaat", joten järjestys säilyy automaattisesti. Monessa muussa itsepalvelupesulassa ollaan sikin sokin pitkin pihoja ja aina joutuu ihmettelemään, kenen on vuoro. Härski Hartikaiset pyrkivät joskus etuilemaan ja siitä saattaa olla seurauksena koviakin huutoepisodeja.
Joutilas 76v

DJDH

Lainaus käyttäjältä: Golffari7 - 06.04.13 - klo:13:04
En oikein ymmärrä tota konepesun pelkäämista. Itse oon aika käyttänyt auton 1-2vk välein harjallisessa pesussa ja mitään vaurioita en ole saanut maalipintaan tai muuallekkaan. Kerran tai pari kesässä sitten käsinpesu/vahaus.

Ootko katsonut suorassa auringonpaisteessa paljonko on pesunaarmuja? Niitä tuhansia pienenpieniä ja pyöreitä?
Skoda Superb LB 2020
Passat B8 Variant BiTurbo

Dirti

Helsingin KTK on hyvä paikka, eikä pahan hintanen. :) Jokisuuntiellä sijaitsee huoltamo.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

TT_rex


Itse lähtisin mukaan, jos saataisiin kokoon pieni porukka (10-15 hlö) vuokraamaan yhdessä esim. jokin tämän kaltainen
halli:

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-toimitilat/7596715
Ex: Mini Cooper S -05, TT 2.0 TFSI S-tronic -07

tapanixxx

Paras paikka itä-helsingissä on mielestäni vuosaaren kolumbus. S-marketin kohdalta autohalliin. On lämmin paikka eli pesut onnistuu talvellakin.

Ei aikarajaa, pesu onnistuu kahdella kahden euron kolikolla eli 4 e per pesu. Jos on nopea niin kolme euroa riittää.

Usein on kyllä jonoa eli vähän aikaa joutunee odottamaan vuoroaan.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 06.04.13 - klo:15:36
Itse lähtisin mukaan, jos saataisiin kokoon pieni porukka (10-15 hlö) vuokraamaan yhdessä esim. jokin tämän kaltainen
halli:

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-toimitilat/7596715
Kiinnostaa, mielummin saisi olla vähän lähempänä asuinpaikkaa. Länsiväylän tuntumasta olis hyvä.

-TimoS-

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 06.04.13 - klo:15:36
Itse lähtisin mukaan, jos saataisiin kokoon pieni porukka (10-15 hlö) vuokraamaan yhdessä esim. jokin tämän kaltainen
halli:

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-toimitilat/7596715

Varauksella mukana, vaikka on tuossa säätämistä, vastuuhenkilö, vuokrankeräys jne...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Vaarivanhus - 06.04.13 - klo:13:11
Ison Omenan Parkkipesussa tullut käytyä autoa pesemässä. Auton likaisuudesta riippuen kuluu euron poletteja 7-11 kpl. Mikäli koneesta tuleva liuotinaine ei teholtaan riitä, kassalta voi ostaa tujumpaa ainetta. Omien aineiden- ja välineiden käyttö on kielletty.........
Vastaava paikka on Lippulaivassa eli tuollaiset karsinapesulat. Itse käytän noita vaan pikaiseen huuhteluun painepesurilla kun auto on pahasti kurainen. Sillä harjalla saa autonsa todennäköisesti vielä varmemmin naarmutettua kuin koneellisessa harjapesussa. Sillä kun porukat vetelee renkaat ja vanteet ja seuraava pesijä sitten oman autonsa kyljet...
Teki oikein pahaa katsoa jokin aika sitten kun joku kaveri veteli uudenkarhean oranssin Dodge Challengerin kylkiä tuollaisella harjalla.
Tosin kyllä aina joskus näkee kun joku pesee koko autonsa huoltsikan pihalla niillä lasinpesuvälineillä ja vedellä.

Vaarivanhus

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 06.04.13 - klo:22:38
Vastaava paikka on Lippulaivassa eli tuollaiset karsinapesulat. Itse käytän noita vaan pikaiseen huuhteluun painepesurilla kun auto on pahasti kurainen. Sillä harjalla saa autonsa todennäköisesti vielä varmemmin naarmutettua kuin koneellisessa harjapesussa. Sillä kun porukat vetelee renkaat ja vanteet ja seuraava pesijä sitten oman autonsa kyljet...
Teki oikein pahaa katsoa jokin aika sitten kun joku kaveri veteli uudenkarhean oranssin Dodge Challengerin kylkiä tuollaisella harjalla.
Tosin kyllä aina joskus näkee kun joku pesee koko autonsa huoltsikan pihalla niillä lasinpesuvälineillä ja vedellä.
Ainakin Ompussa on vesipönttö, missä sitä harjaa voi huljutella puhtaaksi ennen harjaamista. En sitten tiedä, johtuuko autojemme (Ditec) pinnoitteesta vai mistä, mutta ei autoihimme ole tullut minkäänlaisia naarmuja pesuista.
Joutilas 76v

Pertsa

^Onhan niissä se vesipönttö juu ja siellä hiekkaista vettä...
Ei ne välttämättä mitään isoja tai syviä naarmuja tee mutta auringonvalossa kun katsoo niin veikkaanpa että ei niin kovin hyvältä näytä maalipinta jos noita usein käyttää. Ohutta hius- ja pyörrenaarmua varmaankin löytyy. Just tänään katselin yhtä hienonmetallisinistä autoa yhden kaupan parkkiksella. Maalipinta oli ihan kunnossa periaatteessa muuten mutta karmeannäköistä pyörrejälkeä koko maalipinta täynnä. Olis muuten ollut kyllä upeannäköinen maalipinta. Nuo pyörrenaarmut juuri vie kiillon maalipinnasta kun sitä on riittävästi.

Vaarivanhus

Koskelon Metroautossa on käytetty harmaa Tiguan (toistaiseksi) myynnissä ja nähtävänä. Siitä voi tarkistaa, onko naarmuja.
Joutilas 76v

Timppe

En ole pesettänyt autojani konepesussa yli 25 vuoteen. Olin aikanaan kesätyössä Haagan Essolla ja pesin siellä autoja Tammermaticin pesukoneella. Se oli vielä hellävaraista nykyharjoihin verrattuna.

Auto säilyy "kuin uutena" kunnon käsipesussa. Naarmuja paljon vähemmän ja mikä parasta KOKO auto tulee pestyä kunnolla. Suolat ja nastarengassonta saadaan kunnolla pois.

Nykyisin käytän Metin pesulaa Pitäjänmäellä Valimotiellä. Erinomaista palvelua ja laatua kosovolaiselta maahanmuuttajalta. Hintaa peruspesulla on 20â,¬.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

M@tti

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 06.04.13 - klo:15:36
Itse lähtisin mukaan, jos saataisiin kokoon pieni porukka (10-15 hlö) vuokraamaan yhdessä esim. jokin tämän kaltainen
halli:

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-toimitilat/7596715

Mukana hankkeessa jos on tilaa.
ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

Ouzi


M@tti

Lainaus käyttäjältä: TT_rex - 06.04.13 - klo:15:36
Itse lähtisin mukaan, jos saataisiin kokoon pieni porukka (10-15 hlö) vuokraamaan yhdessä esim. jokin tämän kaltainen
halli:

http://asunnot.oikotie.fi/vuokrattavat-toimitilat/7596715
Montako hemmoo puuttuu porukasta?
Asia kiinnostta enemmänkö juhannus.
ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy