Octavia III huolto

Aloittaja nic, 03.05.14 - klo:12:35

« edellinen - seuraava »

Vwhannes

Tuoretta kokemusta on eli homma toimi kohdaltamme seuraavasti. Skodaan tuli vika, joka esti matkan jatkumisen. Hinuri tuli kohtuullisen nopeasti paikalle ja tarjosi kyydin korjaamolle. Korjaamolla kävi ilmi, että auto ei tule vuorokaudessa kuntoon, joten tunnin odottelun jälkeen tuli vuokra-auto. Korjaamo toimi fiksusti kun ilmoitti heti ettei saman vuorokauden aikana onnistu. Periaattessa voisi joutua odottamaan sulkemisaikaan ennen kuin asia varmistuu. Kaikki toimi kuten luvataan homman toimivan - kun tarkkaan lukee. Aikoinaan toisessa automerkissä homma toimi niin, että hinuri tuli paikalle ja toi tullessaan sijaisauton, jolla matka jatkui saman tien. Skodan tapauksessa matka ei jatkunut, vaan hinurin kyydissä palattiin itse asiassa lähtöpaikkakunnalle. Eli matkan keskeytyspaikasta, autoon tulleesta viasta ja korjaamon aikatauluista riippuen matka saattaa keskeytyä useiksi tunneiksi. Tässä tapauksessa viive oli kolmisen tuntia eli kohtuu joustavasti meni. Jos toisessa päässä on kokous tai asiakas odottaa niin sittenhän tuo on vähän pitkä aika.

NS

Octavia Scout vm 2015 ajettu 55tkm.

60tkm/3v huolto johon sisältyy seuraava: Öljynvaihto, DSG öljynvaihto, Haldex öljynvaihto, Jarrunesteet, olikohan jotain muuta vielä?
Turun Rinta-Jouppi tarjosi 702â,¬ hintaan.

Huoltoneuvoja sanoi että Haldex ja DSg öljyt vaihdetaan joka kolmas vuosi. Minä luulin että kilsojen perusteella.
Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG (184hv) MY16

Petunet

Nykyään kuulemma Haldex öljyt joka kolmas vuosi, DSG oli edelleen kilometripohjainen kun alkukeväästä kysyin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Hese57

Tässä varmaan tarkoitetaan DSG6 laatikkoa?  Minulle kun väitettiin ettei DSG7 vaihdeta koskaan öljyjä. Paremmin tietävä voisi vastata ja korjata tietämystäni.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 > Opel Grandland Exutive 225 PHEV -23 > ???

Popo

Lainaus käyttäjältä: Hese57 - 05.06.18 - klo:17:09
Tässä varmaan tarkoitetaan DSG6 laatikkoa?  Minulle kun väitettiin ettei DSG7 vaihdeta koskaan öljyjä. Paremmin tietävä voisi vastata ja korjata tietämystäni.

Näin. Olin läsnä keskustelussa, missä marmorilla toinen asiakas ei tiennyt oliko autossa  mikä laatikko ja josko vaihdettavat laatikon öljyt. Kävi ilmi, että auto on 1.2 TSI ja näissähän dsg7. Tarvittiin toinen työnjohtaja tiskin taakse tuo varmistamaan, että dsg7:ssa ei öljynvaihtoa...
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

NS

Kyllä DSG6.
Seiskaan ei vaihdeta.
Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG (184hv) MY16

Vwhannes

Huolto-ohjelman mukaan DSG 7-vaihteistoon ei vaihdeta öljyjä. Itsellä 200 000 ajettu Golf ko. vaihteistolla. Merkkiliikkeen työn vastaanottajalta kysyin ja sanoi, että öljyt voi vaihtaa ja jos olisi hänen oma niin vaihtaisi.

Petunet

Juu, en usko ikuisiin öljyihin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Ambientti

Totta, mutta aika harvassa ovat nekin jotka manuaaliaskiin vaihtavat öljyt, eikä kuiva DSG7 siitä juurikaan poikkea. Veikkaan että DSG7 hajoaa jostain muualta ennen kuin öljyn mahdollisesti aiheuttamat ongelmat kerkeävät tulla esiin. Ei siitä vaihdosta tietenkään haittaakaan ole.

Jaka

Käytetty auto 120000 km huollossa.Paikka Auto-Suni Kouvola.Tehty huolto-ohjelman mukainen huolto.Lisätöinä jarruhuolto taakse,ilmastointihuolto,jarrunesteen vaihto,pyyhkijänsulkien vaihto.Kustansi 494,35â,¬+omat öljyt 44,95â,¬
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

MadMax

Moi

Ocu 1.8 - 14 DSG:n mittarissa reilut 83tkm. Huollettu aina skodahuolloissa.
Heräsin vasta nyt että kertaakaan ei ole huollon yhteydessä tarjottu ilmastoinnin tai webaston huoltoa!?

Onko suosituksia näiden huoltopaikasta pääkaupunkiseudulla? Seuraava vakiohuolto tulossa reilun 6kk päästä, joten tämä olisi syytä hoitaa aikaisemmin.
Hyvä hinta/laatusuhde hakusessa, tietysti.



Jaka




Onko kellään käynyt tällä tavoin?Auto kävi huollossa 20.6.2018.Silloin öljynvaihtohuoltoon oli näytön mukaan 30000km tai 730 päivää.Tänään katsoin huoltonäyttöä ja öljynvaihtoon on 18800km tai 457 päivää.Eli johonkin katosi 273 päivää ja 11200 km.Tarkistus huolto näyttää aivan oikein 28500 km tai 344 päivää.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

Bonneville

Ocu III -14 2.0tdi 4x4 90tkm
Imatran Sunilla huollon hinnaksi 400e
Forrssilla Tallinnassa 230e

Mitä kuuluu 90tkm huoltoon, onko jollain tarkempaa listaa?
Suodattimia käkäilin AWH-shopista, polttoainesuodattiimeen tarjoaa kolmea erilaista..

Ilma:
https://shop.ahw-shop.de/kaelteklimazonen-luftfilter-motorluftfilter-filtereinsatz-original-vw-luftfiltereinsatz-5q0129620c?c=4987
Öljy:
https://shop.ahw-shop.de/oelfilter-einsatz-original-vw-/-audi-1-6-/-2-0-tdi-filter-neu?c=4987
Löpö:
https://shop.ahw-shop.de/kraftstofffilter-filtereinsatz-original-audi-vw-service-tdi-dieselfilter-5q0127177c?c=4987
https://shop.ahw-shop.de/kraftstofffilter-filtereinsatz-original-audi-vw-service-tdi-dieselfilter-5q0127177b?c=4987
https://shop.ahw-shop.de/kraftstofffilter-filtereinsatz-original-audi-vw-service-tdi-dieselfilter-5q0127177?c=4987
Sisä:
https://shop.ahw-shop.de/pollenfilter-original-vw-audi-innenraumluftfilter-aktivkohle-filtereinsatz-staubfilter-5q0819653?c=4987

Varmaan öljyt, suodattimet, jarrunesteet, lampulla sohimista että saa tarpeeksi valohoitoa, muuta?
Haldex huollettu 60tkm kohdalla joten seuraavan kerran 120tkm(?)
Pari kertaa viimetalvena kyllä heittäytyi etuvetoiseksi..

Lämmöt karkailee välillä, on käynyt punarajallakin. Tasoittuu kyllä kun vähän aikaa ajaa eli "termarissa" joku kiertosykli kusee(?)
Jakopää 6v tai 210tkm?

Ei viitsi enää vanhaa paskaa raahata kalliiseen valohoitoon.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Petunet

Haldex öljynvaihto oli muistaakseni 80â,¬, omaani teetän 30tkm välein.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 11.07.18 - klo:15:03
Haldex öljynvaihto oli muistaakseni 80â,¬, omaani teetän 30tkm välein.

Kyselin muuten tuosta marmorilla, että miten putsaavat tuon sihdin, kun uudemmissa haldex:ssa ei ole vaihdettavaa suodatinta. Vastaus oli ettei mitenkään. Vain öljyt vaihdetaan. Kysyin erikseen, jos maksaa extraa tuosta puhdistuksesta, niin vastaus oli ettei siihen ole mitään laitetta tai pysty huuhtelemaan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Petunet

Ja siinä yksi syy miksi teetän sen niin tiheästi.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

jaakko

Jokos täällä on jakohihnan vaihdattaneita? Maahantuojan edustaja ilmoitti talvella, että "Valmistaja ei ole määritellyt tämän moottorin kohdalla jakohihnalle vaihtoväliä, hihna on suunniteltu kestämään auton käyttöiän.".  Omassa on 180 tkm huolto tulossa ja mietin hihnan vaihdattamista.
Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

ExOctavisti

Omalla autolla (1,6tdi combi) alkaa olemaan ikää palstalaisittain antiikkiset 4,5 vuotta ja kilometrejäkin jo 135tkm. Tähän mennessä menty seuraavalla huolto-ohjelmalla eli marmorilla 30tkm välein määräaikaishuollot ja lisäksi 15tkm välein väliöljynvaihdot tyyliin Ad-varaosa/Autoasi. Kysymys kuuluukin; vienkö auton 150tkm huoltoon marmorille ja jatkan samaa rataa vai siirrynkö pysyvästi halvemman korjaamon käyttäjäksi. Mm. jakohihnan vaihto tulossa kohtapuoliin niin kannattaako vaihto teettää suosiolla marmorilla (molemmista saa työlle kuitenkin 2v varaosatakuun).

Koska auto alkaa olemaan liian vanha merkkihuollolle? Onko kohtalotovereita jotka ajaneet reilusti kilometrejä alkupään 2013-2014 Octavioilla. Oletteko jatkaneet merkkihuollon asiakkaina vai siirtyneet pois marmorilta halvempiin korjaamoihin auton ikääntyessä.

SkodaPirre

^^itsellä tulee 120tkm huolto bensaocuun talvella kun auto täyttää ~viisi vuotta, tähän mennessä aina huollettu merkkihuollossa. Tuossa vaihdetaan öljyjen lisäksi ainakin tulpat ja jarrunesteet ja merkkarilla hintaa joku 550e. Mitähän tällä olisi vaihtoarvoa 12-14 tuhatta ehkä, alkaa olemaan jo aika kallista tämän hintaluokan autolle.

Kysyn tarjousta vastaavasta huollosta isommilta ketjuilta, autoasi, atoy, AD ja mitä näitä on. Parin kympin säästön takia en vielä vie noihin, mutta jos vaikka tankillisen, mieluummin parin hinnan verran säästää niin alan jo harkita.

Veijolap

Lainaus käyttäjältä: ExOctavisti - 10.08.18 - klo:09:28
Omalla autolla (1,6tdi combi) alkaa olemaan ikää palstalaisittain antiikkiset 4,5 vuotta ja kilometrejäkin jo 135tkm. Tähän mennessä menty seuraavalla huolto-ohjelmalla eli marmorilla 30tkm välein määräaikaishuollot ja lisäksi 15tkm välein väliöljynvaihdot tyyliin Ad-varaosa/Autoasi. Kysymys kuuluukin; vienkö auton 150tkm huoltoon marmorille ja jatkan samaa rataa vai siirrynkö pysyvästi halvemman korjaamon käyttäjäksi. Mm. jakohihnan vaihto tulossa kohtapuoliin niin kannattaako vaihto teettää suosiolla marmorilla (molemmista saa työlle kuitenkin 2v varaosatakuun).

Koska auto alkaa olemaan liian vanha merkkihuollolle? Onko kohtalotovereita jotka ajaneet reilusti kilometrejä alkupään 2013-2014 Octavioilla. Oletteko jatkaneet merkkihuollon asiakkaina vai siirtyneet pois marmorilta halvempiin korjaamoihin auton ikääntyessä.

2015 vuoden Octavia samalla koneella ja 175000 kilsoilla käyttänyt ei marmorilla. Hihnan ajattelin vaihdattaa seuraavassa huollossa 190 000 kohdalla.


t65

Lainaus käyttäjältä: Jaka - 11.07.18 - klo:13:47


Onko kellään käynyt tällä tavoin?Auto kävi huollossa 20.6.2018.Silloin öljynvaihtohuoltoon oli näytön mukaan 30000km tai 730 päivää.Tänään katsoin huoltonäyttöä ja öljynvaihtoon on 18800km tai 457 päivää.Eli johonkin katosi 273 päivää ja 11200 km.Tarkistus huolto näyttää aivan oikein 28500 km tai 344 päivää.
Kävi toisin päin, öljynvaihtoon 8900km/344päivää, tarkastushuoltoon 20 päivää.
Laskuri nollaamatta huollossa?

cannon

Lainaus käyttäjältä: t65 - 01.09.18 - klo:15:59
Kävi toisin päin, öljynvaihtoon 8900km/344päivää, tarkastushuoltoon 20 päivää.
Laskuri nollaamatta huollossa?
Tarkastushuoltoon (Inspection) ei kuulu öljynvaihto (ainakaan aina ne ei satu samaan aikaan). Tarkastushuolto=valohoito, eli vain rahastusta, mutta pitää tehdä, että säilyy ajoturva. Yritin viedä valtakunnallisen korjaamoketjuun huoltonäytön mukaiseen tarkastushuoltoon ilman öljynvaihtoa, niin eivät ymmärtäneet yhtään, mitä pitäisi tehdä. Vein sitten merkkihuoltoon ja katselivat siellä auto päältä, että kaikki näyttää olevan ok - 190 â,¬ kiitos.  >:( >:( >:( No öljythän tietysti olisi hyvä vaihtaa useammin kuin mitä huoltonäyttö käskee, mutta kun kilometrejä tulee alle 10 000 vuodessa niin aika turhalta tuntuu.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

denso

Onko loppi - riihimäki - hyvinkää suunnalla jotain hyvää huoltopaikkaa tehdastakuun omaavalle skodalle ? Saisi huoltokirjan täytettyä sekä ajoturvan & takuun säilyvän.

(Hyvinkään nelipyörä ei kelpaa vastaukseksi).

voipa

Lainaus käyttäjältä: cannon - 02.09.18 - klo:08:20Tarkastushuolto=valohoito, eli vain rahastusta, mutta pitää tehdä, että säilyy ajoturva.
Itse olen huollattanut 30tkm välein ilman mitään valohoitoja ja ajoturva on ollut koko ajan voimassa.
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

cannon

Lainaus käyttäjältä: cannon - 02.09.18 - klo:08:20
Tarkastushuolto=valohoito, eli vain rahastusta, mutta pitää tehdä, että säilyy ajoturva.
Lainaus käyttäjältä: voipa - 02.09.18 - klo:12:07
Itse olen huollattanut 30tkm välein ilman mitään valohoitoja ja ajoturva on ollut koko ajan voimassa.

Eli taas on merkkihuolto kusettanut.
Nykyinen Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2014
Edellinen  Skoda Octavia Elegance 1.4 TSI Combi 2009

Ritzenhoff

Kyl taas itteäänki rupes vituttamaan ku muisti et tarkastushuolto on tulossa ennen 60tkm huoltoa. Se sais olla sellanen huolto et sen vois joko itse kuitata pois yhdestä napista jos haluaa tai sitten käydä taskulamppuhuollossa. Saatanan saatana!

Pystyykö sen kuittaan jollain lukijalla pois näistä uusista autoista, tietääkö joku?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 02.09.18 - klo:14:07
Kyl taas itteäänki rupes vituttamaan ku muisti et tarkastushuolto on tulossa ennen 60tkm huoltoa. Se sais olla sellanen huolto et sen vois joko itse kuitata pois yhdestä napista jos haluaa tai sitten käydä taskulamppuhuollossa. Saatanan saatana!

Pystyykö sen kuittaan jollain lukijalla pois näistä uusista autoista, tietääkö joku?

Mitäs jos tekisi samalla tuon 60tkm huollon?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JTK

Lainaus käyttäjältä: cannon - 02.09.18 - klo:08:20
Tarkastushuoltoon (Inspection) ei kuulu öljynvaihto (ainakaan aina ne ei satu samaan aikaan). Tarkastushuolto=valohoito, eli vain rahastusta, mutta pitää tehdä, että säilyy ajoturva. Yritin viedä valtakunnallisen korjaamoketjuun huoltonäytön mukaiseen tarkastushuoltoon ilman öljynvaihtoa, niin eivät ymmärtäneet yhtään, mitä pitäisi tehdä. Vein sitten merkkihuoltoon ja katselivat siellä auto päältä, että kaikki näyttää olevan ok - 190 â,¬ kiitos.  >:( >:( >:( No öljythän tietysti olisi hyvä vaihtaa useammin kuin mitä huoltonäyttö käskee, mutta kun kilometrejä tulee alle 10 000 vuodessa niin aika turhalta tuntuu.

Tarkastushuolto (Inspection) ilman mitään lisätöitä 52.80e  Auto Suni Kotka

JTK

Lainaus käyttäjältä: voipa - 02.09.18 - klo:12:07
Itse olen huollattanut 30tkm välein ilman mitään valohoitoja ja ajoturva on ollut koko ajan voimassa.

Sulle tulee 30tkm vuoteen?

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 02.09.18 - klo:15:00
Mitäs jos tekisi samalla tuon 60tkm huollon?

Joo taisin vanhassa autossa tehdäkin noin, harmitti kyllä kun oli vasta 52tkm mittarissa. Yhdistin ne kyllä silti...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy