Turbon vaihdosta limpmode

Aloittaja parsiosam, 26.04.15 - klo:11:24

« edellinen - seuraava »

parsiosam

Vaihdettu 1.9 bxe.hen uusi turbo ujeltavan tilalle. Toimi päivän ajan ja nyt vetää koko ajan limpmodeen. ahdot hukassa, savuttaa älyytömästi ja kone alkaa rytkyttä kun kierrokset nusee yli 1500 rpm. VCDS antaa vikakoodin "boost not in range" ja ahdon painepiikki 1.3 bar. Voiko olla vaan maanatai kappale tuo uusi ahdin vai tarviiko vaan jotain hieno säätöä tms? 

Jultsu

Olikos nää sähkösäätöisiä vai vielä alipainetoimisia? Kyllä se VNT-tanko pitää säätää kohdilleen, muute toiminta on juuri kuvailemaasi eli ahtaa liikaa/liian vähän ja iskee vikatilaan.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

parsiosam

alipaineella toimivahan tuo on, eli hienosäätöhommiin mars.. :o

parsiosam

pieni välipäivitys: maffin johto irrotettuna kulkee ongelmitta.

parsiosam

Päivitystä: tänään saatu säätöjä kohilleen niin, että ottaa alakierroksilla hyvin vetoa mutta välillä täyskaasulla kun kiihdyttää niin vetää limppiin vaihdettaessa ja tasakaasulla (2000 rpm) kun lähtee viitosella kiihdyttämään niin 2-3 sek ei oo mitään henkeä eli herää viiveellä...

eerop

Mistä tämä "uusi" ahdin on tullut. Ei kuulosta uudelta millään jos pitää mennä säätämään tankoa/rajoitinruuvia. N.150kpl tämmöisiin ahtimia vaihtaneena en ole koskaan törmännyt tuommoiseen, ettei olisi joku kiinan poikien "uusi" kopio tai sitten puolan poikien kunnostama harakiri.

Noiden halpakopioiden kanssa säheltäneet on kyllä saaneet tapella paljonkin vaikka minkälaisten ongelmien kanssa.



Ahdin siis syttyy nyt huonosti->tanko liian pitkä tai rajoitinruuvi liian auki.

Ahtaako liikaa vielä kuitenkin yläkierroksilla vaikka tankoa on jatkettu?


parsiosam

saksasta tuo tuli, ja tosiaan tankoa säädelty ja nyt toimii, vetästiin 1700 km "testilenkki" kuusamoon ja takas :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy