Kokemuksia Golf Variant VI:stä

Aloittaja Tuomari, 06.01.10 - klo:21:49

« edellinen - seuraava »

Tsimies

laitetaans tänne kokemuksia auto tsi 1,2 vm 2010


keskikulutus on pieni omassa ajossa kesällä noin 5.5 ja talvella  noin 6 pintaan...itse ajelen jonkin verran 80 pin pikkutietä.

Autossa on pientä vikaa ollut ratti vinossa, ketjuongelmaa josta kirjoittelinkin toiseen ketjuun, jarrut rahisee, sinne ilmeisesti kertyy pikkukiviä aika herkkään..

muuten ihan tyytyväinen mutta liikaa on volkkareissa isojatyyppivikoja tsi ketjut dsg vaihteistot

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Sf - 15.03.13 - klo:16:36
Varustelistan mukaan parkkitutkien yhteydessä pitäisi olla myös optinen etäisyysnäyttö, mutta sen kuvaa ei kyllä tule. Olenkohan nyt käsittänyt asian väärin, vai onko näyttö jostain kytkettävä päälle? Park assistantin kuva kyllä tulee asianmukaisesti monitoiminäyttöön.
Etäisyysnäyttö tulee radion ruudulle, ei ajotietokoneeseen.

Sf

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 16.03.13 - klo:12:16
Etäisyysnäyttö tulee radion ruudulle, ei ajotietokoneeseen.
juu, näin sen kyllä tiedän olevan... Nyt ei vaan sitä kuvaa ilmesty siihen 310 radion näytölle ja sitä tässä ihmettelin.
VW Tiguan 1.5 TSI DSG Style 2022

Tuomari

Kyllä perusradiossakin pitäis palkit näkyä, tainnut koodaus unohtua alejandrolta pueblassa.

M_M

Huomenna olisi edessä uuden auton nouto, ei ole tosin minun vaan talouden kauniimman osapuolen, mutta pääsenpä ainakin tämän kerran sitä ajamaan kun hän ei sitä ehdi virka-ajan puitteissa noutamaan.  :P

Auto siis otsikon mukainen, 1.4TSI 90kW DSG, Highline plussalla ja variant II -paketilla, webastolla sekä paremmalla radiolla.

Vai onko se webastolla? Sitä tässä oikeastaan lähdin kyselemään, että mikä tuo tehdasasenteinen lämmitin oikeasti on? Webasto vai eberi? Myyjä ei osannut tähän vastata. Omien kokemusteni perusteella toivoisin webastoa, koska kaikki webastot eri laitteissa ovat ainakin tähän asti toimineet täysin moitteetta, kun taas jokaisen eberin kanssa on saanut tapella...

En saanut myöskään selkoa siihen, että osaako laite varmasti keskustella climatronicin kanssa älykkäästi. Eihän se ole mistään kotoisin jos napsautat kaukosäätimestä lämmöt päälle, mutta edellisen ajon jäljiltä puhallus onkin jotenkin typerästi säädetty eikä masiina osaa sitä itse korjata kohdalleen.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

M_M

Auto on nyt pihassa ja hyvältähän se tuntuu. Seuraavaksi odottelen kaapeliani saapuvaksi jotta saadaan VCDS tulille. Muutamia pikkusäätöjä tekisi mieli, kuten sumarit CH/LH-valoiksi jos vaan onnistuu, turha noita xenoneita on räpsytellä päälle ja pois. Toinen säätö olisi yritys saada takavalot palamaan DRL-valojen kanssa samaan aikaan. Myyjä ei suostunut sitä tekemään, maahantuoja kuulemma kieltää kun muutoksen jälkeen auto ei enää vastaa tyyppihyväksyntää... Yritetään sitten itse.

Kuuluuko takalasin pyyhkijän mutteri olla näkyvillä? Ã,,kkiä katsottuna näyttäisi että siitä voisi puuttua joku suoja päältä, mutta en ole ihan varma... Viitsiikö joku variantin omistaja vilkaista omastaan?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

spade

Kyllä se mutteri siellä takalasinpyyhkijässä on näkyvillä - ihan samat ihmettelyt oli itsellä aikoinaan. Tämä siis '11 malli.

Ja tulihan tuossa tänään taas asiaa huollon suuntaan: ei tässä muuta vikaa ole kiviä hamstraavien jarrujen lisäksi tainnut ollakaan, mutta Climatronicci se vaan jaksaa temppuilla. Luovutuksen jälkeen '11 keväällä huomasin, ettei höngi kylmää, sellaista ulkoilman lämpöistä vaan. No, eikun laitetaan uudet nesteet (ovat Meksikossa unohtaneet, arvailtiin). Ei muuten auttanut pidemmän päälle, pahimmilla kesäkeleillä, heinäkuun alussa, loppui taas ilmastointinesteet ja huollon sai kivasti heinäkuun loppuun. Eli koko kesäloma mentiin sitten ikkunat säiden mukaan vaihtelevasti auki. Sitten vaihdettiinkin kompura ja tietysti samalla aineet taas sisälle ja paineistustesti sanoi, että ei vuotoja. Hyvä hyvä.

Kunnes tietysti sama show 12 keväällä. Eikun pikahuoltoon ja siellä sitten vaan kun kyselin, että miten se nyt sitten auttaa, kun ei viimeksikään aineiden lisäys, niin kommentit tietysti, että ei tässä pikahuollossa nyt muuta ehdi, laitettiin ainetta lisää. Sillä mentiinkin kesä, mutta tuntui, että alkoi tehot kylmäkoneessa hiipua syksyä kohti, en ollut tuosta varma. No, nyt taas ekat yli 10 asteen kelit ja muistin taas LOW-asetuksella testata miten pelittää. Arvatkaa vaan.

Tänään soittelin huoltoon, että takuu napsahti umpeen justiinsa pari kuukautta sitten, mutta tällainen pitäis laittaa kuntoon joka tapauksessa. Ajan sain toukokuun alkuun heti - hyvä hyvä. Tietysti sitten kerroin odottavani, että kun takuuaikana on käyty kolmeen kertaan huollossa aiheesta, että kulujen jako on vähintäänkin kohtuullinen. Luvattiin ottaa huomioon. Eipä siinä, jos vaan kuntoon tulis kesäks, niin se tärkeintä, mutta kyllä nyt katsotaan palvelun tasoa, pistävätkö osin maksumieheksi kuitenkin. Reklamaatiohan se pitää sitten kirjallisesti väsätä, jos näin käy.

Onko vastaavista muilla kokemuksia, Climatronicin vuodoista, taikka takuuaikana tehtyjen korjausten takuusta?
Golf Variant 1.6 TDI BM '11  |  Ex-VAGit: 03: Polo 1.4 / 05: Ocu 2.0 TDI / 09: Golf Variant 1.4 |  Next VAG: ???

PeHa

Lainaus käyttäjältä: M_M - 22.04.13 - klo:09:03
Vai onko se webastolla? Sitä tässä oikeastaan lähdin kyselemään, että mikä tuo tehdasasenteinen lämmitin oikeasti on? Webasto vai eberi? Myyjä ei osannut tähän vastata. Omien kokemusteni perusteella toivoisin webastoa, koska kaikki webastot eri laitteissa ovat ainakin tähän asti toimineet täysin moitteetta, kun taas jokaisen eberin kanssa on saanut tapella...

En saanut myöskään selkoa siihen, että osaako laite varmasti keskustella climatronicin kanssa älykkäästi. Eihän se ole mistään kotoisin jos napsautat kaukosäätimestä lämmöt päälle, mutta edellisen ajon jäljiltä puhallus onkin jotenkin typerästi säädetty eikä masiina osaa sitä itse korjata kohdalleen.

Kyllä meillä vaimon auton ( Golf Variant VI 1.4TSI DSG ) konepellin sisäpuolella on Webaston tarra ja 5kW eli ehta Webastohan se on. Ja keskustelee Climatronicin kanssa eli kun kaukokäynnistää on asetus aina 22 astetta sisätiloissa ja lämmittää myös moottorin.
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

M_M

Kiitoksia molemmille tiedoista! Nyt kun vielä saisi sen kaapelin ja nuo muutamat säädöt kohdalleen... takalasin naarmuttimen osasivat sentään liikkeessä koodata pois käytöstä, ettei ihan kaikkea sentään tarvitse itse.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

PeHa

Meillä myös merkkiliike koodasi takapyyhkijätoiminnon pois kun laittaa pakin päälle. Lähti samalla pois myös kaikki valot kun valokatkaisija AUTO-asennossa, on täysin pimeä auto >:(
Myönsivät kyllä heti virheensä..
Octavia Scout 2.0TDI 184 4x4 DSG 2017
VW Amarok Highline 4Motion 2.0BiTDI 2012

muuli1010

Yhteinen taival paattyy lahiaikoina ja matkan varrelle on osunut seuraavaa.

- Polttoaine tankin lukitus jaatyi kiinni, kiusallinen vika koska sen huomaa vasta sitten kun on tarvetta tankata. Onneksi ongelma poistui yhdella ylimaaraisella huoltokaynnilla
- Rekisterikilven valo meni takaa, oli hapettunut joten vaihtoon meni muutakin kuin polttimo
- Ovien lukitus alkoi temppuilemaan, ovia ei saanut pakkasella auki
- Kasijarrun vaijeri hirtti kiinni

Ei ihan ongelmaton yksilo mutta ei mikaan pommikaan.

JJ68

Yhteistä taivalta hieman vajaa kaksi vuotta. Takuuna vaihdettu taka ovien lukot. Eivät toimineet pakkasella.
Dsg on päivitetty ja toimii vielä. Silti odotan pahinta. Öljynkulutus ollut normaalia eli ei lisäyksiä. Vaihtoväli
ollut vuosi. Nyt b pilarin verhous alkanut natisemaan, täytynee käyttää marmorilla.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: JJ68 - 30.04.13 - klo:21:47
Yhteistä taivalta hieman vajaa kaksi vuotta. Takuuna vaihdettu taka ovien lukot. Eivät toimineet pakkasella.
Dsg on päivitetty ja toimii vielä. Silti odotan pahinta. Öljynkulutus ollut normaalia eli ei lisäyksiä. Vaihtoväli
ollut vuosi. Nyt b pilarin verhous alkanut natisemaan, täytynee käyttää marmorilla.

Lieko noi lukot "tyyppivika" koska vaihtoivat omaani viela takuuajan jalkeenkin noi tehtaan piikkiin.

Jeppe

Olen katsellut Passatin seuraajaksi 2010 Golfi Highlinea, mutta mistään ei tunnu löytyvän listaa mitä varusteita ko. versioon tulee Comfortlinen lisäksi.

Oliko kellään täällä tietoa siitä, että mitä varusteita 2010 Golfi Highlinessa on vakiona?

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 01.05.13 - klo:14:34
Olen katsellut Passatin seuraajaksi 2010 Golfi Highlinea, mutta mistään ei tunnu löytyvän listaa mitä varusteita ko. versioon tulee Comfortlinen lisäksi.

Oliko kellään täällä tietoa siitä, että mitä varusteita 2010 Golfi Highlinessa on vakiona?

Olisiko tuosta listasta hyötyä -> http://www.vagarena.fi/index.php?topic=113.0

Jeppe

^Kiitos RTWteam.

Koitin haulla saada tietoa, mutta tuli vaan autotallin autoista mallit ja lisävarusteet.

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 01.05.13 - klo:14:34
Olen katsellut Passatin seuraajaksi 2010 Golfi Highlinea, mutta mistään ei tunnu löytyvän listaa mitä varusteita ko. versioon tulee Comfortlinen lisäksi.

Oliko kellään täällä tietoa siitä, että mitä varusteita 2010 Golfi Highlinessa on vakiona?

Varianttiin sai varsin edullisia varustepaketteja joten monessa Comfortlinessa lienee ihan hyva varustetaso. Xenon valot, taysautomaattinen ilmastointi, tutkat jne olivat jokatapauksessa lisavarusteita, joten Highlinen eduksi saattaa lopulta jaada vain sumuvalot ja alcantara sisustus.

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 01.05.13 - klo:17:01
Varianttiin sai varsin edullisia varustepaketteja joten monessa Comfortlinessa lienee ihan hyva varustetaso. Xenon valot, taysautomaattinen ilmastointi, tutkat jne olivat jokatapauksessa lisavarusteita, joten Highlinen eduksi saattaa lopulta jaada vain sumuvalot ja alcantara sisustus.

Olen huomannut saman, että comfortlineissa joita olen katsonut on suht hyvät varusteet. Mutta halusin vähän tietää mitä eroja on näiden malliversioiden välillä, ettei tule liikaa painotettua pelkkää malliversiota.

Itselle toivomuslistalla on xenonit, tutkat edessä ja takana, automaatti-ilmastointi, moottorilämmitin joko sähköllä tai poltoainetoiminen, samoin automaattilaatikko on listan kärjessä.

Arska F

Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 01.05.13 - klo:17:01
Highlinen eduksi saattaa lopulta jaada vain sumuvalot ja alcantara sisustus.

No, lisätään tuohon listaan vielä se mitä on sen alcantaran alla... Eli Highlinen penkit on paremmin "topattu"
Boeing 737
      &
M/S Cinderella

muuli1010

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 01.05.13 - klo:19:56
No, lisätään tuohon listaan vielä se mitä on sen alcantaran alla... Eli Highlinen penkit on paremmin "topattu"

Niin ja monitoimiratti..... Olisko tuossa sitten ne "suurimmat" erot ? Ruksin joskus tekniikkapaketin joka toi mukanaan tutkat, Xenon valot joiden yhteydessa tuli automaattinen ilmastointi ja yon yli pohdinnan jalkeen viela tuon ratin. Highlinen sisustalle ja sumuvaloille en laskenut niin paljon arvoa etta olisin halunnut niista maksaa pyydettya summaa.

Mita tulee mallien varuste-eroihin niin molempiin noita "haluttuja" varusteita on pitanyt hakea lisavarustelistalta, joten siina mielessa seka Comfort etta Highline lienevat sopivia.

Kale

Saiko highlinessä vielä kromiset kattokaiteet?

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: Kale - 02.05.13 - klo:10:17
Saiko highlinessä vielä kromiset kattokaiteet?
Sai, mutta vain tilauksesta :)

tet

Lainaus käyttäjältä: Arska F - 01.05.13 - klo:19:56
No, lisätään tuohon listaan vielä se mitä on sen alcantaran alla... Eli Highlinen penkit on paremmin "topattu"

Noiden toppausten takia kannattaakin jo harkita highlinea. Itse en ole sitä ajanut, mutta comfortlinessa tuli muutama vuosi istuttua eikä penkkejä tosiaankaan voi kehua.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: tet - 02.05.13 - klo:13:42
Noiden toppausten takia kannattaakin jo harkita highlinea. Itse en ole sitä ajanut, mutta comfortlinessa tuli muutama vuosi istuttua eikä penkkejä tosiaankaan voi kehua.

+1. Todella mukavat penkit ja vaikka autollani on ajettu 120tkm niin toppaukset ovat edelleen kuin uudet.

h3mu

Comfortlinen penkit muistuttavat muotoilultaan lankkua. Mielestäni ristiselän tuki on lähes hyödytön ja liian monen muun auton tapaan istuinosan kallistus puuttuu. En ole istunut trendlinen penkkiä, mutta en usko sen olevan merkittävästi huonompi mitä comfortlinen.

spade

Tuossa kirjoittelin just, että auto menee neljättä kertaa Climatronicin vuoksi huoltoon. Taas puhaltaa kylmää! Takuu meni umpeen helmikuussa, ja vaikka oli puhetta huoltoa varattaessa, että katsotaan kustannuksia aiemmat takuuajan korjausyritykset huomioiden, laskuahan tässä pelättiin tulevan. Vaan vielä mitä! Autoa hakiessa kerrottiin vaan, että sulle ei tästä kuluja tule! :D

Kertoivat, että kompuran päässä on jotkut tiivisteet. Ei ollut meinannut mitään vuotoja löytyä, mutta lopulta olivat niissä tiivisteissä pienen vuodon löytäneet. Tiivisteet sitten vaihtoon ja taas rokataan! Nyt on toivottavasti ilmastointi huollettu viimeistä kertaa pitoaikana.

Mittaristoon tehtiin samalla joku kampanjajuttu, ainakin jättäessä näin kerrottiin. Ihan hyvä, en kyllä mitään eroja huomannut. Onko muilla havaintoja tällaisesta? Kyseessä siis '11 malli. Ainoa mitä olen huomannut, mikä voisi tähän liittyä, oli että jossain välissä ledipäivävalot olivat pois päältä, eli ei mitään valoja keulalla 0-asennossa. Valikoista kun katsoin, niin sieltä oli toi ruksi pois kohdasta "Daytime running lights". Se taas päälle, enkä huomannut enää, että olisi uusinut. Epäilen kyllä enemmänkin, että parempi puolisko on autoa lainatessa surffaillut valikoissa, etsiessään radioasemia --> piti kouluttaa, että vasemmalla puolella on radion ohjaus... ;)

Sokerina pohjalla: Oli tarkoitus tällä viikolla vaihtaa jarruvalo, josta mittaristo huuteli, että pimeänä on. Kiirettä piti viikolla, joten ajattelin, että vaihdan viikonloppuna. Hauska juttu sinänsä, kun toiselta puolelta tuli polttimo vaihdettua just 2 viikkoa sitten; tasaista työtä polttimotehtaalla. Vaan eipä mitään: parasta oli, että kun pihasta kaarroin pois ja totesin ilmastoinnin wörkkivän, seuraavaksi huomasin, että se jarruvalon poltinkin oli vaihdettu ihan ilmatteeks! Ei se paljoa maksa se lamppu, mutta hyvän mielen jätti ja voi etenkin näin perjantaina sanoa, että tätä se on hyvä palvelu. :)

Nyt voi hyvillä mielin jatkaa seuraavan auton katsomista - kun nykyinen toivon mukaan saatiin kuntoon ja kesäksi viileä auto luvassa.
Golf Variant 1.6 TDI BM '11  |  Ex-VAGit: 03: Polo 1.4 / 05: Ocu 2.0 TDI / 09: Golf Variant 1.4 |  Next VAG: ???

JJ68

Minunkin autoon tekivät mittaristo kampanjan. Ainut havaitsemani ero oli pitkäaikaisen kulutus seurannan nollaantuminen. Muuten pelitti kuten ennenkin.

villho

Viikko sitten lähti 3C Passatti vaihtoon ja tilalle tuli uudenkarhea Variant Golf, Highline plussalla, DSG:llä, webastolla ja Variant-paketeilla I-, II- ja III. Kohta eka tonni mittarissa ja ainakaan vielä ei vaihdos kaduta. Pääasiassa liikkeellä kahden hengen voimin, joten hieman pienemmät takatilat eivät haittaa ja muutenhan tuossa ei paljoa eroa sitten entiseen olekaan. Toki motti on aivan erilainen (2.0 TDI --> 1.4 TSI), mutta eiköhän noita kierroksia opi taas ohittaessa käyttämään. Ratin takaa löytyvät "tiptronic-läpyskät" ovat tässä mielessä varsin tervetulleet.




Golffari

Joko olet kokeillut park assist toimintoa.
Itse kokeilin tänään, hiukan hirvitti kyllä antaa ohjat autolle.
Mutta hyvinhän tuo meni. ::)
VW....?

villho

Lainaus käyttäjältä: Golffari - 08.05.13 - klo:15:22
Joko olet kokeillut park assist toimintoa.

Tokihan sitä tuli testattua heti. Yllättävän pitkälle pitää malttaa antaa auton liukua, ennen kuin voi aloittaa peruuttamisen.

Jos kadun varressa on vähänkään enemmän tilaa suomalaiseen tyyliin, niin uskon sompaavani auton nopeammin paikoilleen itse. Jos ei ole kiirettä ja/tai tila on ahdas, niin silloinhan tuo on vallan mainio.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy