Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

MMV

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 11.10.12 - klo:17:10
Miten kohdallasi merkkihuolto toimi noiden korjausten kanssa? Mielenkiinnosta kyselen sillä Passatin vaihdon tullessa ajankohtaiseksi tojo on aika vaihvoilla vaihtoehtoja miettiessä.


Toyota osaa kyllä huoltotoiminnan, siitä ei ole valittamista ainakaan takuuhuoltojen osalta. Onnistuin vain kehittämään tuosta autosta sellaisen Toyota-inhon, että auto meni vaihtoon 12 tonnia ajettuna 7 kk vanhana. Näin ollen normaalista määräaikaishuollosta ei ole tietoa. Käsitykseni mukaan sekin toimii.

MMV

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 11.10.12 - klo:17:24
Mitä takuuvikoja Avessa oli? Että osaako tässä odottaa jotain korjattavaa tuohon omaan jahka se ensin palautuu käyttöön hirven jäljiltä...


Etupään kolinat: aluksi raidetangon sisäpää ja sitten ohjausakseli. Tämän jälkeen ABS-häiriö.

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: MMV - 11.10.12 - klo:17:36
Toyota osaa kyllä huoltotoiminnan, siitä ei ole valittamista ainakaan takuuhuoltojen osalta. Onnistuin vain kehittämään tuosta autosta sellaisen Toyota-inhon, että auto meni vaihtoon 12 tonnia ajettuna 7 kk vanhana. Näin ollen normaalista määräaikaishuollosta ei ole tietoa. Käsitykseni mukaan sekin toimii.

Ei mullakaan valittamista VW:n huollosta asentajien osalta, mutta se töidenvastaanotto on ollut kaikkea muuta, kun positiivista.

Audi puolella mennyt ihan ok., paitsi tuulilasin vaihdossa kolhivat konepellin, mutta jättivät kertomatta ja huomasin sitten viikon päästä, kun pesin. Silloin olikin jo turha lähteä reklamoimaan siitä. :-[

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 11.10.12 - klo:17:19
Tuo kyllä oli muistaakseni jonkinlainen "ominaisuus" tai paremminkin pieni tyyppivika, lamppu nousee kyllä normaaliin asentoon kun laittoi valot päälle. Jos oikein muistan omasta niin sillä oli tapana yön aikana valahtaa alas. Joka tapauksessa pikkuvika käytännössä ja itse en ainakaan tehnyt asialle mitään.

Tossa ko. tapauksessa se aina noussut normaaliin tasoon joka kerta, vaan saattoi kestää pitempäänkin ennen kuin nousi.

Onko tietoa mitä katsastuksessa ollaan mieltä kyseisestä ominaisuudesta? Oma villi veikkaus on, että pitävät siitä niin mielenkiintoisena, että pyytävät visiitille uuden lampun kera. ;)

tuRboman

Vastaus MMW:lle:
Itsellä on vähän samanlainen historia, eli entinen Subaruni on uutena ostamista autoista ollut eniten harmia aiheuttanut. Ja taas euro (Saabit) autot toimivat aika moitteetta. Mutta en vedä tuosta vielä johtopäätöstä suuntaan tai toiseen. Lähipiiristä (isä ja appiukko) on Toyota-miehiä. Toisella aina max 3v vanha ja toinen ajaa min 10v samalla. Heidän kokemukset sopii hyvin tilastojen kertomaan Japsien luotettavuudesta.
Ja työkavereista japsi-kuskit on niitä jotka ei 5v+ ikäisten autojen kanssa tarvi läppäreitä eikä OBD kuittareita pitääkseen autot liikenteessä ja kojelaudat pimeänä häiriövaloista. Kun taas VW, Volvo, Audi, BMW, Mersu, Skoda ja Hyundai omistajat tuskailee milloin minkäkin vikavalon kanssa. Hondamies, Mitsukuski ja Toyotakuskit ei ainakaan kerro tällaisia juttuja. Aina tulee lähinnä naureskelua jos joku puhuu jostain merkkifoorumeista ja vikakoodeista jne. Näin olen siis asian kokenut ja itse pidän juuri Toyotan luotettavuutta esimeerkillisenä. Isännällä on kohta 15v Ave ja 300000km taulussa. Perushuollot ja yksi kytkinremontti (1.6 jolla vedetään venettä..) samassa ajassa kuin itsellä uudemmissa useita ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Sanookin mulle aina joskus että antaudu jo ja osta Toyota. Eihän tämä enää kaukana ole tämä nykyinen.
"All 4 The Driver"

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: MMV - 11.10.12 - klo:17:43
Etupään kolinat: aluksi raidetangon sisäpää ja sitten ohjausakseli. Tämän jälkeen ABS-häiriö.
Kiitos, täytyypi pitää silmät (ja korvat) auki, mikäli tämmöisiä ilmenee!
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

MMV

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 11.10.12 - klo:21:30
Kiitos, täytyypi pitää silmät (ja korvat) auki, mikäli tämmöisiä ilmenee!

Todennäköisesti ei ainakaan samantyyppisiä ongelmia nykyisissä esiinny. Ostin oman Aveni 2006 alkukesästä (fl-malli) ja meni vaihtoon vuodenvaihteessa 2007 (RS Octavia).

Karvis

Nyt tojomiehille kyssäri Avensiksen ohjauksesta, meillä on tuossa moinen koeajettavana vuosimallia -11 dieselinä. Oletteko havainneet että ratti haluaa vispata kun ajetaan epätasaisella alustalla? Se siis ikäänkuin hakee kuopissa/heitoissa siten että ratti kääntyy selvästi kuopan puolelle. Ominaisuus vai vika?

Toinen kysymysmerkki on kulutus, ajotietokoneen mukaan soppaa on palanut maantiepainotteisessa seka-ajossa 6,7 litraa sataselle. Minusta aika reilut lukemat 126 heppaselle disukalle ???
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Urlaub


P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.10.12 - klo:22:03
Nyt tojomiehille kyssäri Avensiksen ohjauksesta, meillä on tuossa moinen koeajettavana vuosimallia -11 dieselinä. Oletteko havainneet että ratti haluaa vispata kun ajetaan epätasaisella alustalla? Se siis ikäänkuin hakee kuopissa/heitoissa siten että ratti kääntyy selvästi kuopan puolelle. Ominaisuus vai vika?

Toinen kysymysmerkki on kulutus, ajotietokoneen mukaan soppaa on palanut maantiepainotteisessa seka-ajossa 6,7 litraa sataselle. Minusta aika reilut lukemat 126 heppaselle disukalle ???

En nyt ihan pääse jyvälle mitä meinaat? Juu, kyllä meillä Avessa ratti kääntyy jos renkaat kääntyy kuopassa, mutta en tuota ole epänormaalina osannut pitää? Täytyypä kiinnittää huomiota kun saa taas auton ajoon.

Kulutus on kyllä hurjan kuuloinen! Isäukolla RAV4 150 hp disukalla ja kulkee noin 6,5 litralla 100 km keskimäärin ja meillä tuo Ave on vienyt tuon sigussakin näkyvän 6,6 keskimäärin reilun 18 tkm seurannan aikana.
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.10.12 - klo:11:30
Hiacen seuraaja on esitelty. Tulokas saa nimen Proace.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288507706808.html

http://blog.toyota.co.uk/toyota-serves-up-the-new-proace-van

Saako nauraa?  ;D
Järkyttävän ruma, kuten tuo alkuperäinen autokin mikä on Toyotaksi merkattu...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.10.12 - klo:11:30
Hiacen seuraaja on esitelty. Tulokas saa nimen Proace.

Naurattaa. :D

Onko Liteacen seuraaja Amateurace?
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

jf

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.10.12 - klo:11:30
Hiacen seuraaja on esitelty. Tulokas saa nimen Proace.

Saako nauraa?  ;D
Ei kai mitään muutakaan voi tehdä? Onneksi ei ole tarvetta pakulle...

Eivät sitten uskaltaneet nimetä sitä hiaceksi, että ei menisi hiacen maine?  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

osviitan

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 11.10.12 - klo:21:23
Vastaus MMW:lle:
Itsellä on vähän samanlainen historia, eli entinen Subaruni on uutena ostamista autoista ollut eniten harmia aiheuttanut. Ja taas euro (Saabit) autot toimivat aika moitteetta. Mutta en vedä tuosta vielä johtopäätöstä suuntaan tai toiseen. Lähipiiristä (isä ja appiukko) on Toyota-miehiä. Toisella aina max 3v vanha ja toinen ajaa min 10v samalla. Heidän kokemukset sopii hyvin tilastojen kertomaan Japsien luotettavuudesta.
Ja työkavereista japsi-kuskit on niitä jotka ei 5v+ ikäisten autojen kanssa tarvi läppäreitä eikä OBD kuittareita pitääkseen autot liikenteessä ja kojelaudat pimeänä häiriövaloista. Kun taas VW, Volvo, Audi, BMW, Mersu, Skoda ja Hyundai omistajat tuskailee milloin minkäkin vikavalon kanssa. Hondamies, Mitsukuski ja Toyotakuskit ei ainakaan kerro tällaisia juttuja. Aina tulee lähinnä naureskelua jos joku puhuu jostain merkkifoorumeista ja vikakoodeista jne. Näin olen siis asian kokenut ja itse pidän juuri Toyotan luotettavuutta esimeerkillisenä. Isännällä on kohta 15v Ave ja 300000km taulussa. Perushuollot ja yksi kytkinremontti (1.6 jolla vedetään venettä..) samassa ajassa kuin itsellä uudemmissa useita ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Sanookin mulle aina joskus että antaudu jo ja osta Toyota. Eihän tämä enää kaukana ole tämä nykyinen.

Tähän minun on pakko tarttua, vaikka itse myönnänkin noiden Tojotoiden varmuuden. Eli ei ne Tojotsiinitkaan enää mitään viattomia ole!? ;)
Työkavereilla lukuinen kavalkaadi Avensista, Corolla versoja, RAV4: ää ja perus- Gorillaa. Vikoja, joita näistä korjattu viimeiseen pariin vuoteen täällä: kahdesta kansiremppa, kolmesta autosta vetarit alle 100tkm:n, takalasi vaihtoon rikkoontuneen takalasin lämppärin takia, umpioita vaihdettu valmistusvian takia 3kpl, jne.
Eli kyllä on rempassa olleet "riittämiin"... Toki, kuten sanoit tuosta 15v Avesta, NUO Toyotat kestikin vielä, nämä uudemmat on heikompaa selkeästi.
Nämä työkavereiden autot kaikki 2006->

Eli vikoja on niissäkin, itse en tojotan, tms rattiin ihan helpolla tartu, ei vaan osu mun käteen ajettavuus ja ulkonäköseikat ollenkaan. Ehkä mulla on urheiluhenkeä sen verran, että muut merkit kiehtoo enemmän. :)
Tässä ei ole trollausta, mollausta eikä vittuilua, halusin vaan tuoda esimerkkejä jopa Toyotankin kuolevaisuudesta, kyllä nykytekniikka vaan on kuolevaista merkillä kuin merkillä.
Volvo V70 D4 AWD -15
EX-Octavia III 2.0Tdi 4x4 -13
EX-Volvo XC70 D5 -08
EX-VW Caddy Maxi Life 2.0Tdi 4Motion -11
EX-BMW 520D -10
EX-VW Passat Variant 2.0TFSI Highline -07
EX-Audi A4 Avant 2.7Tdi -06
EX- Seat Leon 1P 2.0Tdi -07

Karvis

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 15.10.12 - klo:12:02
En nyt ihan pääse jyvälle mitä meinaat? Juu, kyllä meillä Avessa ratti kääntyy jos renkaat kääntyy kuopassa, mutta en tuota ole epänormaalina osannut pitää? Täytyypä kiinnittää huomiota kun saa taas auton ajoon.

Kulutus on kyllä hurjan kuuloinen! Isäukolla RAV4 150 hp disukalla ja kulkee noin 6,5 litralla 100 km keskimäärin ja meillä tuo Ave on vienyt tuon sigussakin näkyvän 6,6 keskimäärin reilun 18 tkm seurannan aikana.

Juuri noin eli ratti kääntyy kuopan suuntaan ja muutenkin lähtee vetämään todella voimakkaasti urista jompaan kumpaan suuntaan, Ocu menee tuollaisista kuopista suoraan ilman turhia venkoiluja.
Kulutus oli kyllä kova, 6.8 näytti kulutusmittari kun jätin sen autoliikkeen pihaan. Aivan liikaa dieselille kun 1.8 Ocu ei vie kuin n.litran enemmän samanlaisessa ajossa, liekö sitten rikki tai sitten kulutusmittari näyttää ihan mitä sattuu. Jokatapauksessa kaupat jäi nyt tekemättä vaikka välirahakin olisi ollut aivan kohtuullinen, tuo kulutus oli se lopullinen show stopperi :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Antza

Lainaus käyttäjältä: jf - 15.10.12 - klo:12:26
Eivät sitten uskaltaneet nimetä sitä hiaceksi, että ei menisi hiacen maine?  ;D
Voihan se olla että ykköspyssyn nimi on varattu kulman takana odottavalle Ducato/Boxer/Jumper -konstruktiolle..  ;)
Skoda

skodamig

 ^ ;D naapurin kiisseli Toipotti on ollut välistä "kateissa" eli korjaamolla; eikä taas äänestä päätellen mene pitkään..
Edit: Oiskohan -10 Verso
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.10.12 - klo:12:42
Juuri noin eli ratti kääntyy kuopan suuntaan ja muutenkin lähtee vetämään todella voimakkaasti urista jompaan kumpaan suuntaan, Ocu menee tuollaisista kuopista suoraan ilman turhia venkoiluja.
Kulutus oli kyllä kova, 6.8 näytti kulutusmittari kun jätin sen autoliikkeen pihaan. Aivan liikaa dieselille kun 1.8 Ocu ei vie kuin n.litran enemmän samanlaisessa ajossa, liekö sitten rikki tai sitten kulutusmittari näyttää ihan mitä sattuu. Jokatapauksessa kaupat jäi nyt tekemättä vaikka välirahakin olisi ollut aivan kohtuullinen, tuo kulutus oli se lopullinen show stopperi :-\

Koeajoin keväällä Avionin samalla diisselipadalla ja sain kulutuslukemaksi n. 6l/100km. En ajanut kuoppaisella tiellä mutta aika kuminauhamainen oli ohjaustuntuma tasaisellakin.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

jf

Lainaus käyttäjältä: Antza - 15.10.12 - klo:12:55
Voihan se olla että ykköspyssyn nimi on varattu kulman takana odottavalle Ducato/Boxer/Jumper -konstruktiolle..  ;)
Tuo kyllä voisi räjäyttää pankin.  ;D
Oikeasti tuon konstruktio pitäisi kyllä sitten nimetä Paseon ja Picnic yhdistelmänä Panicksi...  :P
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Karvis

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 15.10.12 - klo:13:06
Koeajoin keväällä Avionin samalla diisselipadalla ja sain kulutuslukemaksi n. 6l/100km. En ajanut kuoppaisella tiellä mutta aika kuminauhamainen oli ohjaustuntuma tasaisellakin.

Oliko tuo maantiekulutus?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

heifetz

MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Karvis

Lainaus käyttäjältä: heifetz - 15.10.12 - klo:13:59
Oli joo.

Eli tuo meidän sekalaisen ajon vajaa 7L kulutus oli varmaan sitten aivan oikein, ei voi kyllä tojoa sanoa miksikään säästöpossuksi ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 15.10.12 - klo:11:30
Hiacen seuraaja on esitelty. Tulokas saa nimen Proace.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288507706808.html

http://blog.toyota.co.uk/toyota-serves-up-the-new-proace-van

Saako nauraa?  ;D

No huhuh. Eivät olisi lähteneet tuohon PSA konsernin leikkiin mukaan. Olisivat vain kiltisti jatkaneet omalla linjallaan.  :-\

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 15.10.12 - klo:17:52
No huhuh. Eivät olisi lähteneet tuohon PSA konsernin leikkiin mukaan. Olisivat vain kiltisti jatkaneet omalla linjallaan.  :-\

Tais olla vähän pakko lähteä johonkin suuntaan, kun eivät itse kerran viitsineet ruveta pahasti vanhentuneelle haisulle seuraajaa tekemään. Tosin näkyyhän noita maahantuojan sivuilla vieläkin mainostettavan, eli nähtävästi varastoa vielä riittää.....pääsee aikamatkalle 80-luvulle ihan uusilla tuoksuilla varustetussa autossa ! ;D

poloboy

Minä olin ymmärtänyt asian väärin, kun luin, että PSA-yhtymä lopettaa pakettiautojen valmistuksen yhteistyön Fiatin kanssa Ranskan Sevelin tehtaalla. Luulin, että Fiat halusi jatkossa kehittää pakettiautojaan itse, mutta olikin niin, että PSA halusi eroon Fiatista, jotta voisi laajentaa yhteistyötään Toyotan kanssa. ProAce on näköjään siis omaa sukua Peugeot Expert(?), Toyotan ei kannattanut kehittää uutta moottoria Hiaceen pelkästään Euroopan markkinoita varten.
Vento 2.0 CL -96/-97 LC6P
Jetta VI 2.0 TDI Highline -11 LA7W
VW 1300 -73/-74 L20B
Monark 1968
Specialized Crosstrail Pro 2009

ex.
Jetta 2.0 TDI Sportline -06 LA6R
Bora 1.6 Xline -04 LD1W
Polo 1.3 Variant -94 LB5T
Derby 1.1 CLS - 81 LB5Y

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: poloboy - 16.10.12 - klo:14:43
ProAce on näköjään siis omaa sukua Peugeot Expert(?), Toyotan ei kannattanut kehittää uutta moottoria Hiaceen pelkästään Euroopan markkinoita varten.

Proace on omaa sukuaan Peugeot Expert / Citroën Jumpy / Fiat Scudo.

Moottoreitahan Tojotalla oli, esim. Hiluxissa olisi ollut passeli moottori, mutta kun se ei sopinut Hiacen konehuoneeseen. Olisi siis pitänyt kehittää uusi pakettiauto, jossa olisi voinut käyttää olemassa olevia moottoreita. Ehkä sitä kuonoa olisi voinut vielä jatkaa..

zoned

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 13.10.12 - klo:22:03
Nyt tojomiehille kyssäri Avensiksen ohjauksesta, meillä on tuossa moinen koeajettavana vuosimallia -11 dieselinä. Oletteko havainneet että ratti haluaa vispata kun ajetaan epätasaisella alustalla? Se siis ikäänkuin hakee kuopissa/heitoissa siten että ratti kääntyy selvästi kuopan puolelle. Ominaisuus vai vika?

Toinen kysymysmerkki on kulutus, ajotietokoneen mukaan soppaa on palanut maantiepainotteisessa seka-ajossa 6,7 litraa sataselle. Minusta aika reilut lukemat 126 heppaselle disukalle ???

177 hv diesel Avensis ja kulutus on ollut keskimäärin jotain 6,6-6,7 litraa satkulla. Moottoritietä ja kaupunkiruuhkissa matelua pääosin. Eli eipä ihan päästä siihen 5,9 litraan mitä tälle on luvattu keskikulutukseksi. Kyllähän tuo 6,7l 126 hv-versiolle on aika kova lukema. Aika hyvin ajotietokoneen lukema pitää paikkansa kun olen vertaillut sitä ja perinteistä ajetut kilometrit/tankkiin menneen löpön määrä-metodilla saatua kulutuslukemaa.

Ratin vispausta en ole rekisteröinyt kuoppiin ajettaessa, mutta täytyy P.Alikan tavoin kiinnittää huomiota kun ratin taakse seuraavan kerran hyppää.
XC60

Arcca

Uteliaat voivat mennä katsastamaan uuden Auriksen ja Auris Wagonin Helsingin Rautatientorilla 27.-28.10. jossa on Toyota 2013 Showroom tapahtuma.
Edit: linkki

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

wolf6

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 18.10.12 - klo:17:19
Uteliaat voivat mennä katsastamaan uuden Auriksen ja Auris Wagonin Helsingin Rautatientorilla 27.-28.10. jossa on Toyota 2013 Showroom tapahtuma.
Edit: linkki


Tuonne olisi tarkoitus mennä lauantaipäivänä katselemaan Toyotia.
A3 Premium

55kW

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 18.10.12 - klo:17:19
Uteliaat voivat mennä katsastamaan uuden Auriksen ja Auris Wagonin Helsingin Rautatientorilla 27.-28.10. jossa on Toyota 2013 Showroom tapahtuma.
Edit: linkki


Sisustuksen kuva ilmeisesti jostain karvalakkimallista kun puuttuu lämpömittari ja monitoiminäyttö:
http://www.toyota.fi/Images/toyota-auris-coming-soon-2013-10-full_tcm304-1174492.jpg

Tässä kuvassa ne kun ovat:
http://www.autoevolution.com/news-hd-photo/paris-2012-toyota-auris-hatchback-live-photos-720p-12

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 18.10.12 - klo:17:19
Uteliaat voivat mennä katsastamaan uuden Auriksen ja Auris Wagonin Helsingin Rautatientorilla 27.-28.10. jossa on Toyota 2013 Showroom tapahtuma.
Edit: linkki



Tuonne olen menossa.
Hohhoijaa!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy