Toyota

Aloittaja Peeveli, 09.12.09 - klo:13:03

« edellinen - seuraava »

tuRboman

"All 4 The Driver"

savolaiskollega

Alkaa tojo-liikkeissä taas tuulipuvut kahisemaan entiseen malliin kunhan nauris-farkku tulee saataville.... ;D

P.Alikka

Tänään kiikutin Aven ensimmäiseen ölpänvaihtoon, kilometrit venähti hiukka yli, mittarissa nyt 17 tkm. Sijaisautoksi sitten Tammerautosta Aygo 1,0 ja onpahan järkyttävä kippo! Ei saakeli! Tyhjäkäynnillä koko auto heiluu kun kolmepyttyinen voimanpesä pörisee konepellin alla. Kiihdytyksissä moottorin ääni on melekosen kova ja voimaa on jotensakin riittävästi tuohon koppaan. Muutoin auto on kyllä karu, penkissä on tasan etäisyys- ja selkänojan kallistuksen säädöt ja ratissa korkeudensäätö. Lämppärinsäätimet jotain hyvin erikoista ja ei niin hienoa, ja muutoinkin sisusta kovamuovia kokonaisuudessaan (toki hintaluokka tukee tätä). Mutta kyllä tämä on karumpi laite kuin vaikkapa tuo Skodan Citigo josta tuli kylmätyypit otettua pari viikkoa sitten. Mutta näppärä tuo on kaupungissa pyöritellä!  ;D Täytyy iltapäivällä käydä isolla tiellä ajamassa ihan mielenkiinnosta...

Aveen palatakseni pientä "ekstraa" normihuoltoon oli pelkääjän puolen a-pilarin pieni resonointi (tuskin saavat huollossa kuuluville  ;)) ja sitten tuo sähköinen käsijarru on pari kertaa tehnyt sen, ettei ole laskenut jarrua irti kun on kytkintä nostanut ja kaasua painanut, muutoin huoletonta menoa.

Niin ja kyllä tuo Auris farkku saa minut ainakin liikkeen ovia kolkuttelemaan, mutta ei kyllä Tammerauton  ;D

Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Antti

Mitenkäs, löytyisikö ketään kenellä kokemusia noista D4D 177 Hv koneista?
Tuhoavatko oikeasti itsensä niinkuin useammassa paikassa on kirjoiteltu? Toisaalta harvassa on ne keskustelut joissa joku kertoo
juuri oman koneensa levinneen.

Vähän on alkanut RAV4 ko koneella kutkuttamaan. Koeajo ei ainakaan vähentänyt hinkua, yllättävän kiva auto sarjassaan.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Passatti

Naapurilla on taksissa dieseli Toyo Ave.Moottori laukes 105000km ja sit meni turbo 145000km.Hänellä on automaatti ja sanoi,että dieseliä palaa yli 10l/100km täällä pääkaupunkiseudulla.
Always lead, never follow

Antti

Kyllä noita nyt sitten pari löytyi ihan Nettiautosta.
Täytyy nyt kuitenkin kysäistä miten paikallisessa t-kaupassa suhtautuvat konevaurioihin.
Ja sitten alkaa kyttäilemään jos sopiva 4M Passat tai Ocu löytyisi.

http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/4950333

http://www.nettiauto.com/toyota/rav4/5060498

i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

jf

Yleensä vaihtuu "takuuseen", jos on täältä ostettu ja merkkarilla huollettu. T-kaupan suhtautuminen yleensä konerikkoihin ihan jotain muuta mitä vag:lla tehdastakuun jälkeen. Luotettavamman koneen jos luulet saavasi vag:lta käytettynä, niin onnea matkaan.  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Antti - 01.10.12 - klo:22:15
Mitenkäs, löytyisikö ketään kenellä kokemusia noista D4D 177 Hv koneista?


Ei omakohtaisia mutta kaverini 'koskettelee' toyotan tekeleitä työkseen, maininnut että kohteena usein juurikin tämä 'pahamaineinen' kone.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

mol

Alkuunhan niiden kanssa oli ongelmia mutta en millään jaksa uskoa etteikö niistä olisi jo päästy eroon. Nehän tulivat markkinoille jo 7 vuotta sitten.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: mol - 02.10.12 - klo:13:08
Alkuunhan niiden kanssa oli ongelmia mutta en millään jaksa uskoa etteikö niistä olisi jo päästy eroon. Nehän tulivat markkinoille jo 7 vuotta sitten.

Täällä paikallinen taksari ajelee jollain sijais 3bg Passatilla, tuore Avensis odottelee uutta mottia. Tiedän myös toisen taksikuskin jolla meni jo aiemmin avesta moottori, mutta en tiedä mikä tehoversio heillä on autossaan tuosta dieselistä.

Ilmeisesti asiat kuitenkin hoidetaan mallikkaasti, kun tuo jolla hajosi moottori aiemmin on vaihtanut jo uuden fl Avensiksen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Antti

T-kaupasta sanottiin että jokainen hajoaminen tutkitaan tapauskohtaisesti ja sinänsä yhtenäistä korjauskäytäntöä ei ole.
Mikä tietenkin on ymmärrettävää.
Mutta taitaa siis tällä kertaa jäädä ko kone väliin.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

zoned

Lainaus käyttäjältä: Antti - 01.10.12 - klo:22:15
Mitenkäs, löytyisikö ketään kenellä kokemusia noista D4D 177 Hv koneista?
Tuhoavatko oikeasti itsensä niinkuin useammassa paikassa on kirjoiteltu? Toisaalta harvassa on ne keskustelut joissa joku kertoo
juuri oman koneensa levinneen.


Mulla vm 2009 Avensiksessa on tuollainen kone, nyt vähän reilut 90tkm mittarissa ja ei ole ongelmia ollut. Mutta tietysti juuri tämän kirjoitettuani se laukeaa.  :-X
XC60

TAG

#1872
Auris Hybrid Tourer Sports -sanahirviö. Ensimmäinen Toyotan täyshybridi farmari joka tulee myyntiin ensi kesänä.

http://cars.uk.msn.com/motorshows/paris-motor-show-2012/toyota-auris-hybrid-touring-sports-at-paris-2012

Jos nämä viime vuosien lumitalvet eivät olisi ajaneet nelivedon ja suuremman maavaran pariin, olisi tuossa melko suurella todennäköisyydellä ollut keväällä Tiguaniin vaihtuneen Golf Variantin korvaaja omassa katoksessa.

Prius ja Lexus CT oli jo aikaisemmin mielessä vaihtoehtona, mutta koirallisena tavaratilat eivät olleet käyttökelpoisia.

Tulee mieleen, että mihin tarpeeseen tuon farkun jälkeen (perusmallia...ei ladattavaa) Priusta enää Suomen markkinoilla tarvitaan?

Arcca

^Tosiaan voi povata hyvää menestystä tuollaiselle Auris hybrid farkku -konseptille.

Mutta Toyota saisi antaa potkut sille suunnittelijalle jonka vastuulla on takapuskuri, ihan kauheet "posket" siinä on.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24


Passatti

TAKAISIN KUTSU:

Toyota to recall 7.4 million vehicles globally on power window glitch
Recalls include 2.47 million vehicles in the U.S.; No accidents, injuries reported
From wire reports
Toyota announced the biggest single automotive recall since 1996 to fix malfunctioning power window switches, saying it will pull back 7.43 million vehicles worldwide, including 2.47 million in the United States. No injuries or accidents were reported from the faulty parts.
story
Always lead, never follow

MoFFe

Laatua...

Toisaalta voi olla että muut merkit ei vaan kerro omista ongelmista  ;D

Wekotin

Vähän kyllä ihmettelen miksei VW-konsernin tuotoksista kuuluu ikinä vastaavaa. Tuskin tuotantomenetelmät ja komponentit kuitenkaan niin erilaisia ovat. Taitaa olla pikkanen kulttuuriero firmoilla. VW:lle riittää, että auto saatu linjan päästä ulos ja herran haltuun. Ongelmat maksaa asiakas.

jf

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.10.12 - klo:15:28
Ongelmat maksaa asiakas.
Höpö höpö. Täälläkin moni kertoo ihan vakavissaan, että ei tiedä ketään jolla olisi ollut ongelmia DSG:n, TDI:n tai TSI:n kanssa. Kyllä ne VAG:t vaan ovat sellaisia jumalautoja, että oksat pois! Lue nyt vaikka Tiku(Taku)-ketjua jos et muuten usko...  ;D
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

MOP

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.10.12 - klo:15:28
Vähän kyllä ihmettelen miksei VW-konsernin tuotoksista kuuluu ikinä vastaavaa...

Esim TDI pumppusuutin takaisinkutsua ei ole tullut. Sitä odotellessa...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.10.12 - klo:15:28
Vähän kyllä ihmettelen miksei VW-konsernin tuotoksista kuuluu ikinä vastaavaa. Tuskin tuotantomenetelmät ja komponentit kuitenkaan niin erilaisia ovat. Taitaa olla pikkanen kulttuuriero firmoilla. VW:lle riittää, että auto saatu linjan päästä ulos ja herran haltuun. Ongelmat maksaa asiakas.

Kyllä VW:lläkin noita takaisinkutsuja on, mutta eivät tee niistä maailmanlaajuisia lehdistötiedotteita. Lisäksi esimerkiksi tehojen katoamista ei VW:llä taideta pitää vaarallisena eli takaisinkutsujen aiheuttajana, kun taas Toyota (jos oikein ymmärrän) korjaa tuossa sähköikkunoiden kytkimiä. Kulttuurieroja, kyllä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.10.12 - klo:15:28
Vähän kyllä ihmettelen miksei VW-konsernin tuotoksista kuuluu ikinä vastaavaa. Tuskin tuotantomenetelmät ja komponentit kuitenkaan niin erilaisia ovat. Taitaa olla pikkanen kulttuuriero firmoilla. VW:lle riittää, että auto saatu linjan päästä ulos ja herran haltuun. Ongelmat maksaa asiakas.

Omalla kohdalla olen saanut sen käsityksen, että ko. tapaus olisi VAG:lla ominaisuus johon ei tarvitse millä tapaa reagoida. ;)

Tos®

Nyky vaggineissa kytkimien käskyt kulkevat väylää pitkin. Niissä kulkeva virta on todella pieni verrattuna 90-luvun analogisiin nappuloihin... Viallisesta napista tulee vikakoodi tulipalon sijaan  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.10.12 - klo:19:21
... Viallisesta napista tulee vikakoodi tulipalon sijaan  ::)

Pitääkö kärry silloinkin varmuuden vuoksi hinauttaa pajalle? :-[
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

jf

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 10.10.12 - klo:19:21
Nyky vaggineissa kytkimien käskyt kulkevat väylää pitkin. Niissä kulkeva virta on todella pieni verrattuna 90-luvun analogisiin nappuloihin... Viallisesta napista tulee vikakoodi tulipalon sijaan  ::)
Todellakin. Audeissa oli niin pieni virta, että mitään ei tapahtunut. Joka toisessa huollossa aina vaihdettiin uusi katkaisija joka toimi muutaman viikon...  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

tuRboman

Tuntuu olevan liki kansallisen juhlapäivän paikka kun japsista löytyy vika. Samoin on uutisoitu Hondan viimeiset kutsut. Siitä huolimatta vikatilastot vuodesta toiseen on tylyä tekstiä euro autoille.
"All 4 The Driver"

MMV

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 11.10.12 - klo:13:08
Tuntuu olevan liki kansallisen juhlapäivän paikka kun japsista löytyy vika. Samoin on uutisoitu Hondan viimeiset kutsut. Siitä huolimatta vikatilastot vuodesta toiseen on tylyä tekstiä euro autoille.

Olen omistanut eurojen ohessa edellisen kuuden vuoden aikana Toyota Avensiksen, Honda Accordin ja Subaru Outbackin. Nuo kolme ei ainakaan ole olleet sen viattomampia kuin eurotkaan; jokainen japsi kävi takuukorjauksissa. Avensis kolme kertaa ensimmäisen 5 kk aikana ja omistin auton vain 7 kk. Noiden kokemuksien pohjalta en suureen ylistyslauluun voi japseistakaan ryhtyä.

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: MMV - 11.10.12 - klo:16:38
Olen omistanut eurojen ohessa edellisen kuuden vuoden aikana Toyota Avensiksen, Honda Accordin ja Subaru Outbackin. Nuo kolme ei ainakaan ole olleet sen viattomampia kuin eurotkaan; jokainen japsi kävi takuukorjauksissa. Avensis kolme kertaa ensimmäisen 5 kk aikana ja omistin auton vain 7 kk. Noiden kokemuksien pohjalta en suureen ylistyslauluun voi japseistakaan ryhtyä.

Miten kohdallasi merkkihuolto toimi noiden korjausten kanssa? Mielenkiinnosta kyselen sillä Passatin vaihdon tullessa ajankohtaiseksi tojo on aika vaihvoilla vaihtoehtoja miettiessä.

Mulla on mennyt aika heikoksi luotto paikalliseen VW-taloon huoltojen osalta, sillä naapuri vaihtoi joku aika sitten autoa ja 2002 Passatissa ei oikea ajovalo pysynyt linjassa, vaan rupesi osoittamaan alas. Naapuri sitten soipi myyjän kanssa, että lamppu vaihdetaan ja homma ok..  Huollossa kaveri oli ilmoittanut ei sitä vaihdeta, kun se on noilla lampuilla ihan ominaisuus.

Sitten kun hän kävi myyjän kanssa keskustelun, niin lamppu kyllä vaihdettiin.

Itsellä on vastaavia kokemuksia uuden auton automaatista kuuluvista ylimääräisistä äänistä, niin vastaus oli, että en osaa ajaa ko. autolla ja se johtuu siitä.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 11.10.12 - klo:17:10

Mulla on mennyt aika heikoksi luotto paikalliseen VW-taloon huoltojen osalta, sillä naapuri vaihtoi joku aika sitten autoa ja 2002 Passatissa ei oikea ajovalo pysynyt linjassa, vaan rupesi osoittamaan alas. Naapuri sitten soipi myyjän kanssa, että lamppu vaihdetaan ja homma ok..  Huollossa kaveri oli ilmoittanut ei sitä vaihdeta, kun se on noilla lampuilla ihan ominaisuus.


Tuo kyllä oli muistaakseni jonkinlainen "ominaisuus" tai paremminkin pieni tyyppivika, lamppu nousee kyllä normaaliin asentoon kun laittoi valot päälle. Jos oikein muistan omasta niin sillä oli tapana yön aikana valahtaa alas. Joka tapauksessa pikkuvika käytännössä ja itse en ainakaan tehnyt asialle mitään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: MMV - 11.10.12 - klo:16:38
Olen omistanut eurojen ohessa edellisen kuuden vuoden aikana Toyota Avensiksen, Honda Accordin ja Subaru Outbackin. Nuo kolme ei ainakaan ole olleet sen viattomampia kuin eurotkaan; jokainen japsi kävi takuukorjauksissa. Avensis kolme kertaa ensimmäisen 5 kk aikana ja omistin auton vain 7 kk. Noiden kokemuksien pohjalta en suureen ylistyslauluun voi japseistakaan ryhtyä.
Mitä takuuvikoja Avessa oli? Että osaako tässä odottaa jotain korjattavaa tuohon omaan jahka se ensin palautuu käyttöön hirven jäljiltä...
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy