Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Markku J

jkvi:

Meidän kohtuuhieno A1 joutunee lähtemään, kun olen budjetoinut sen osaksi tulevan A6:n maksua. Työsuhdeauto samaten on "budjetissa". Jos en sitä ota, niin sitten on mentävä pankkiin tai tehtävä osamaksusopimus seuraavasta kakkosautosta. Hiukan hankala tilanne siis, mutta toki saisin pankista lainaa A1:n hinnan verran, jos päättäisin luopua autoedusta - siinä tilanteessa A1 seisoisi pihalla 4 kk ajamatta, eikä sekään tunnu hyvältä, vaikka ei A1 -pikkuauton reaalihintaa olennaisesti 2013 -puolella alentaisikaan. Toinen juttu on sitten se työpaikkani mahdollinen menetys. Työsuhdeauto pienentää sitä riskiä.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 29.10.12 - klo:21:16
Eipä ole eteen osunut, tai sitten en muista negatiivisia kommentteja Passatista. Minusta hieno yksilö, hyvillä varusteilla ja moottorikin tarpeeksi tehokas pohjolan teille. Värikin meikälaisen makuun.
ja automaatti vielä parantaa tehokasta moottoria.
Hohhoijaa!

Kvee

Avensis2009: Kyllä minunkin edellistä vaihtoa on ihmetelty, ja syitä sen tekemiseen mietitty. Vielä ei ainakaan ole kaduttanut yhtään, päinvastoin. Noin uutta pois vaihtaessa persnettoa tulee ja reilusti, jos se ei haittaa niin antaa palaa!

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 30.10.12 - klo:08:35
Avensis2009: Kyllä minunkin edellistä vaihtoa on ihmetelty, ja syitä sen tekemiseen mietitty. Vielä ei ainakaan ole kaduttanut yhtään, päinvastoin. Noin uutta pois vaihtaessa persnettoa tulee ja reilusti, jos se ei haittaa niin antaa palaa!

Olen KVEEn kanssa samaa mieltä siitä, että jos olet itsellesi saanut perusteltua kaupan järkevyyden ja olet siihen tyytyväinen, niin kannattaa vaihtaa. Muiden mieliksi ei voi koskaan hommata sopivaa autoa sillä aina siinä on joku asia joka tökkii jollakin.

Omien autokauppojen kohdalla vuosien varrella olen saanut kuulla kaikki perinteiset: hullu, pimee, tyhmä ja ostitpa hienon auton :D, mutta ei sen väliä, kun itse sillä autolla kuitenkin ajaa.

Markku J

Sain juuri vastauksen Laakkoselta, että 120dA xDrive olisi luovutusvalmiina 20.2.2013. (oma tarve vasta 4/2013). Taitaa nyt kohdistua mielenkiintoni sen lähempään tutkailuun. Rumahan sen keulailme on ja takapenkki ahdas, mutta nelivetona se olisi varmasti ihan hauska laite ajella, vaikka kone olisikin tuo "vajaapyttyinen kalistin".

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:10:49
Sain juuri vastauksen Laakkoselta, että 120dA xDrive olisi luovutusvalmiina 20.2.2013. (oma tarve vasta 4/2013). Taitaa nyt kohdistua mielenkiintoni sen lähempään tutkailuun. Rumahan sen keulailme on ja takapenkki ahdas, mutta nelivetona se olisi varmasti ihan hauska laite ajella, vaikka kone olisikin tuo "vajaapyttyinen kalistin".

Varsin herkullisen kuuloinen peli, ei voi muuta sanoa. Erityisen maukas tuosta kehkeytyy, jos on budjetin suoma mahdollisuus urheiluistuimiin, parempaan verhoiluun tai jopa M Sportiin. Sinulla tosin näyttäisi aikataulun puolesta valitettavasti livahtavan talvi juuri ohi. Kesäautoa 125dA voisi olla hauskempi :)

Apaju

#8736
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:10:49
Sain juuri vastauksen Laakkoselta, että 120dA xDrive olisi luovutusvalmiina 20.2.2013. (oma tarve vasta 4/2013). Taitaa nyt kohdistua mielenkiintoni sen lähempään tutkailuun. Rumahan sen keulailme on ja takapenkki ahdas, mutta nelivetona se olisi varmasti ihan hauska laite ajella, vaikka kone olisikin tuo "vajaapyttyinen kalistin".

Oliko hinnasta mitään puhetta? Itsekkin olen tuota A3 Sb Q katsellut ja tuo tuleva BMV voisi olla yksi vaihtoehto

edit
No olihan sen hinta hinnastossa, tosin ilman A:ta, en vaan sitä onnistunut konfiguraattorista löytämään.
VW ID.3 Life

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:10:49
...120dA xDrive .... Taitaa nyt kohdistua mielenkiintoni sen lähempään tutkailuun. Rumahan sen keulailme on ja takapenkki ahdas, mutta nelivetona se olisi varmasti ihan hauska laite ajella, vaikka kone olisikin tuo "vajaapyttyinen kalistin".

Hmmm.. Ã,,lä ota itseesi, mutta kyllä tuo A1 on vaisu näky liikenteessä verrattuna 1-sarjalaiseen Bemariin minun silmissäni. Ja tuskin tuo vajaapyttyisyyskään kovin hirveitä häiritsee tuollaisessa autossa. Pieni, näppärä ja kyvykäs. Itse tuollaista salaa haaveilen! Yllättävän nopeaan se xDrive sitten kuitenkin tuodaan markkinoille jos jo helmikuussa on tarjolla.

"All 4 The Driver"

Levjsa

Mielestäni silti parempi vaihtoehto olisi A3 SB q, paremman ulkonäkönsä ja laadukkuutensa puolesta. Malli on uudempikin ja ei se Golf-sukuisuus paista mistään silmään. Toki Bemussa on Sport-paketissa penkit, jollaisia ei usein tule vastaan. Niissä kun ainakin itse saan niiin hyvän ajoasennon!

Markku J

Mutta A3 quattroa ei vaan saa ajoissa. Minun on pakko saada uusi auto huhtikuun lopussa.

Hinnat: Business paketilla varusteltuna 5-ovisen svh on 37 987,67 ( vapaa autoetu 765 / käyttöetu 570 )
Business Sport Line paketilla 40 256,30  ( vapaa autoetu 795 / käyttöetu 600 ).


Jarde

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:10:49
Sain juuri vastauksen Laakkoselta, että 120dA xDrive olisi luovutusvalmiina 20.2.2013. (oma tarve vasta 4/2013). Taitaa nyt kohdistua mielenkiintoni sen lähempään tutkailuun. Rumahan sen keulailme on ja takapenkki ahdas, mutta nelivetona se olisi varmasti ihan hauska laite ajella, vaikka kone olisikin tuo "vajaapyttyinen kalistin".

Tuota...minusta taas tässä 1-sarjalaisessa se perä on se rumempi. Takavalot ei oikeen istu siihen. Keula on tasolla siedettävä. Hauskat päivävalot kiinnittävät huomionsa ja kääntävät katseen pois muusta rumuudesta :) Se m-paketti parantaa tilannetta kyllä huomattavasti. No toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... vai miten se meni.

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:17:56
Mutta A3 quattroa ei vaan saa ajoissa. Minun on pakko saada uusi auto huhtikuun lopussa.

Hinnat: Business paketilla varusteltuna 5-ovisen svh on 37 987,67 ( vapaa autoetu 765 / käyttöetu 570 )
Business Sport Line paketilla 40 256,30  ( vapaa autoetu 795 / käyttöetu 600 ).


Markku, minä en noista työsuhdeauto sopimuksista mitään ymmärrä, uskallan kuitenkin kysyä etteikö sitä nykyistä BMW:n sopimusta voi mitenkää venyttää?

Mahtuukos muuten raameihin mitenkään tuleva S3 ? Se ei ainakaan jättäisi kylmäksi.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Voi tuota vanhaa sopimusta jatkaa muutaman kuukauden. Kummankaan ulkonäkö (A3 & BMW 1) ei isommin säväytä. Ykkönen on edestä alakuloisen ja anteeksipyytävän / hölmistyneen näköinen ja A3 taas lähellä nelosta, mutta vaisumpi.

Firman päästörajaa tiukennetaan 1.11.2012 alkaen 160 grammaan, joten ässät ja kaikki muutkin nautintovälineet on pois suljettu.

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:17:56
Hinnat: Business paketilla varusteltuna 5-ovisen svh on 37 987,67 ( vapaa autoetu 765 / käyttöetu 570 )
Business Sport Line paketilla 40 256,30  ( vapaa autoetu 795 / käyttöetu 600 ).

Onko noi hinnat automaatille? Hinnaston mukaan olisivat manuaalin hintoja.
VW ID.3 Life

Markku J

Eikös Bemulla ole vielä käynnissä se "automaatti kaupan päälle" -kampanja ? Niin ymmärsin tuon, kun automaatin hintoja kyselin. Pitänee varmistaa vielä tuo.

Kynäkauppias

On käynnissä vuoden loppuun. Kohta vaikuttaa pysyväishinnastolta.
Tuleva vulvumies.

Markku J

Pääkäyttäjä sanoo, että Bemun ykkösen oudon näköinen etuprofiili (= "oudot silmät") ja myös sivuprofiili kääntää katseen A3:n suuntaan. Sinänsä harmi, kun Bemuun saisi +3 th lisähinnalla nelivedon, koneeseen +34 hv ja loistavan, oikean automaatin. Voisin kuvitella Bemun olevan aika namu ajettavaksi jo tuolla 184 hv teholla nelikkona.

Antza

Itselleni 1-Bemarin takavetoisuus oli showstopperi pari kuukautta sitten. Kieltämättä tuo 120xdA on niin houkuttelevan hintainen että melkein jo harmittaa oma sisälläoleva tilaukseni Volvosta. No, onneksi tuollaisen pakollisiin varusteisiin menisi rahaa pienen omaisuuden verran..  ::)
Skoda

ram1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:20:20
Pääkäyttäjä sanoo, että Bemun ykkösen oudon näköinen etuprofiili (= "oudot silmät") ja myös sivuprofiili kääntää katseen A3:n suuntaan. Sinänsä harmi, kun Bemuun saisi +3 th lisähinnalla nelivedon, koneeseen +34 hv ja loistavan, oikean automaatin. Voisin kuvitella Bemun olevan aika namu ajettavaksi jo tuolla 184 hv teholla nelikkona.
Nuo kaikki edellämainitut pelkkää plussaa Bemun suuntaan.A3:n kun ei herätä minkäänlaista huomiota liikenteessä.Se että auto ei heti herätä ahaa tunnetta on hyvä asia.Sen huomaa Bemuista etenkin vanhemmissa malleissa.Raikkaita vielä 10:n vuodenkin jälkeen.Oma mielipide, mutta en ainoa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Markku J

Itselläni oli ihan sama fiilis E60:n tultua myyntiin. Pidin sitä kaameana. Mutta 3 vuotta myöhemmin hankin sellaisen ja pidin sitä hienosti muotoiltuna. Niin se silmä tottuu. Mutta uusi ykkönen on siltikin alistuvan / mulkosilmäisen näköinen mielestäni, jos sitä edestä tai etuviistosta katsoo. Luonnossa tuo ei ole yhtä paha, kuin useimmissa valokuvissa, kumma kyllä. Mutta itsevarmuus ja sporttisuus sen ulkomuodosta on hukassa.

A3 taas on kuin se kuuluisa "harmaapukuinen mies" - ei nouse mitenkään esille vakioasussaan, mutta varusteltuna toki olisi erinäköinen - ja minulla se varustelu jää työsuhdeautossa liki nollaan.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:21:01
Itselläni oli ihan sama fiilis E60:n tultua myyntiin. Pidin sitä kaameana. Mutta 3 vuotta myöhemmin hankin sellaisen ja pidin sitä hienosti muotoiltuna. Niin se silmä tottuu. Mutta uusi ykkönen on siltikin alistuvan / mulkosilmäisen näköinen mielestäni, jos sitä edestä tai etuviistosta katsoo. Luonnossa tuo ei ole yhtä paha, kuin useimmissa valokuvissa, kumma kyllä. Mutta itsevarmuus ja sporttisuus sen ulkomuodosta on hukassa.

A3 taas on kuin se kuuluisa "harmaapukuinen mies" - ei nouse mitenkään esille vakioasussaan, mutta varusteltuna toki olisi erinäköinen - ja minulla se varustelu jää työsuhdeautossa liki nollaan.
Näin se asia vaan menee.Itse en miettisi edes noista vaihtoehdoista.Omasta mielestä A3 ei ole missään muodossa miellyttänyt silmääni koskaan.Tuolla moottorilla ja spekseillä ykkönen varmaan loistava peli ajaa.No eipä kuulu mun kategoriaan enää kun ajelen näillä museoautoilla.Mutta näissä fiilistä ;)
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:21:01
Itselläni oli ihan sama fiilis E60:n tultua myyntiin. Pidin sitä kaameana. Mutta 3 vuotta myöhemmin hankin sellaisen ja pidin sitä hienosti muotoiltuna. Niin se silmä tottuu. Mutta uusi ykkönen on siltikin alistuvan / mulkosilmäisen näköinen mielestäni, jos sitä edestä tai etuviistosta katsoo. Luonnossa tuo ei ole yhtä paha, kuin useimmissa valokuvissa, kumma kyllä. Mutta itsevarmuus ja sporttisuus sen ulkomuodosta on hukassa.

A3 taas on kuin se kuuluisa "harmaapukuinen mies" - ei nouse mitenkään esille vakioasussaan, mutta varusteltuna toki olisi erinäköinen - ja minulla se varustelu jää työsuhdeautossa liki nollaan.

Sitten Markun täytyy perehtyä V40:aan tai S/V60:aan.
Volvo XC60 T8 Inscription

Markku J

Tuokin on mielessä. Hinnastoa surffatessa tuli vastaan todella kallis etuparkkitutka, joka söisi minun varustebudjetista jo puolet. Muutenhan Summumissa tai R-Designissa on jo hyvät varusteet. Jopa sähkösäätöinen kuskin nahkapenkki Summumissa, mikä houkuttelee.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.10.12 - klo:21:26
Tuokin on mielessä. Hinnastoa surffatessa tuli vastaan todella kallis etuparkkitutka, joka söisi minun varustebudjetista jo puolet. Muutenhan Summumissa tai R-Designissa on jo hyvät varusteet. Jopa sähkösäätöinen kuskin nahkapenkki Summumissa, mikä houkuttelee.

V40:n hinta tuntuu nousevan helposti lähes samalle tasolle kuin V60:n. V60:ssa etuparkkitutka 250 euroa ilman veroa.
Volvo XC60 T8 Inscription

pokkus

Lainaus käyttäjältä: nemos - 30.10.12 - klo:21:33
V40:n hinta tuntuu nousevan helposti lähes samalle tasolle kuin V60:n. V60:ssa etuparkkitutka 250 euroa ilman veroa.

Itse taas miettisin, että onko tuo etuparkkitutka edes kovinkaan tarpeellinen. Ei ainakaan itsellä tule mieleen tilannetta, että sitä pakosti kaipaisi.

nemos

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.10.12 - klo:22:04
Itse taas miettisin, että onko tuo etuparkkitutka edes kovinkaan tarpeellinen. Ei ainakaan itsellä tule mieleen tilannetta, että sitä pakosti kaipaisi.

Ei etuparkkitutka ole minullakaan prioriteettilistalla kovin korkealla, mutta vaikea siitäkin olisi luopua, kun siihen on pitkään tottunut.
Volvo XC60 T8 Inscription

jni

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.10.12 - klo:22:04
Itse taas miettisin, että onko tuo etuparkkitutka edes kovinkaan tarpeellinen. Ei ainakaan itsellä tule mieleen tilannetta, että sitä pakosti kaipaisi.

Ei pakosta, mutta itsellä tulee nykyään päivittäin mieleen tilanne, josta sitä olisi hyötyä.

Kerran kun varusteeseen tottuu, niin...
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 30.10.12 - klo:22:04
Itse taas miettisin, että onko tuo etuparkkitutka edes kovinkaan tarpeellinen. Ei ainakaan itsellä tule mieleen tilannetta, että sitä pakosti kaipaisi.

Eikö Markku vihjaillut aika selkeästi, että pääkäyttäjän työpaikalla on ahtaat parkkiruudut, joten äkkiseltään voisi kuvitella, että käyttöä olisi päivittäin.

Muutenkin etututka on kyllä hyvä vehje, kun sillä uskaltaa vetää huomattavasti lähemmäksi esteitä kuin ilman. Toki tämä riippuu paljon autojen muotoilusta, mutta aika monessa nykyautossa on etukulmat aika tehokkaasti kuljettajalta piilossa. Harva se päivä näkee parkkihalleissa ja ruuduissa autoja ilman etututkaa, jotka kääntävät autoa kunnes etukulman ja toisen kohteen väliin jää reilusti yli puoli metriä tilaa, sitten kuski laittaa pakin päälle ja alkaa vekslaamaan. Tutkan avulla auto olisi kääntynyt helposti ruudusta pois ilman vekslaamista.

kavorka

En löydä jostain syystä BMW:n hinnastosta hintaa 120dA xDrivelle, onko sellainen jo hinnastossa vai tulossa hinnastoon? Hinta 5-oviselle?

Jarde

BMW oli laittanut X-mallit omaan hinnastoon. Sieltä löytyy kaikki nelivedot!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy