Jetan tyhjäkäynti humpaa ja kovasti!

Aloittaja Kekeva, 30.10.12 - klo:21:02

« edellinen - seuraava »

Kekeva

Onko täällä viisaampia ihmisiä ku en itse enää ymmärrä tuota autoani ollenkaan. Siis autohan on Jetta (-91) jossa on se surullisen kuuluisa Pierburgin kaasari, sähköinen sellainen..kattikin autossa on..mut nyt on ongelma, ku se tyhjäkäynti alko humpaamaan jotain 500-3000r/min koko ajan. Sammuilee risteyksissä, hyytyy jne..kovempaa ku pääsee ajamaan, se on jotenki toimivaa ku on jatkuvasti veto päällä, mut löysääppä kaasua, ja sen jälkeen tuntuu et moottori sammuu, ja niinhän se yrittää tehdäkin. Kaasari on se Pierburg 2-e-e mallia. Eli saako nuita enää mistään vai voiko entiselle jotain tehdä??

b0ra00

Itsekin olen pari vuotta kamppaillut golffin kanssa, jossa toi sama sähkönen pierburg... Silloin kun projektin alotin, se teki just tota samaa, tyhjäkäynti humppaa tolla tavalla, vika on siinä osassa, mihin tulee kaksi alipaineletkua ja varsi mikä painaa kaasuvipua vasten. Toi kun koittaa matkia ruiskupeliä sillä tavalla, että kaasun kun ottaa pois niin lähtee syöttö kokonaan pois, niin kun kytkimen painaa niin toi ei pysy mukana ja kone sammuu. Kato nyt vaikka että onko liitin (siinä on ihan kunnon johtonippu) kiinni kunnolla siinä mötikässä, se on siis edestä katsottuna kaasuttimen oikealla puolella, iso osa. Katso myös, että alipaineletkut ovat ehjiä ja paikoillaan, mitkä tuohon tulevat.

Se mötikkä sisältää ilmeisesti jonkinlaisen kalvon, joka rikkoontuessaan ilmeisesti sitten tekee tuota kun ei toimi oikein, ja sähkösysteemit yrittää pitää autoa käynnissä, toi kaasari elää kyllä ihan omanlaistaan sielunelämää jota varmaan ei ymmärrä kukaan.....

Itse ostin saksasta ''uuden'' kaasuttimen, jonka piti toimia ja olla toimivasta autosta, mutta se toikin taas omat ongelmansa mukanaan.. Kahdesta kaasarista sitten kasasin yhden jotenkuten toimivan, joka ei sekään toimi kunnolla. Hirveetä schaissea nämä sähkökaasuttimelliset vähäpäästöiset autot. :D

Lopputulos itellä siis se, että ei tee tuota humppausta, mutta sammuu silloin tällöin kun tulee risteykseen, samoin jos paikallaan kaasuttelee niin välillä kierrokset palautuu niin alas että meinaa sammua/sammuu, ja pätkii mahottomasti. Ajotuksia oon lampun kanssa säätänyt ja parhaiten on toiminut kun ajotus ollut jossain 8 paikkeilla, sen pitäisi olla siellä 18 paikkeilla.. Silloin tehoa on eniten, mutta pätkii hirveesti. Kasissa ei niinkään pätki, mutta laiska kun mikä. Pari viikkoa sitten luovutin kyseisen auton kanssa, onhan siihen tullut kaikki muukin mahdollinen varaosa-autosta laitettua mikä voisi vaikuttaa.

Kato kaikki alipaineletkut ja sähköjohdot, jos ne on ok niin ei sille kaasarille hirveesti muuta voi tehdä, eikä niitä kaasareita oikein mistään löydä, laita vaikka ffp foorumille ostoilmotusta ja seuraa nettivaraosa.com, ffp:n myyntiosio ja vaikka ebay, jos jossain sattuisi olemaan. Ja onnea matkaan! :D

Edit: Tosiaan, kerran olin laittanut sen sähköjohtoliittimen huonosti kiinni siihen mötikkään, niin teki tuota humppailua.


Kekeva

Kiitos vastauksesta bORa, täytyypä tsekata vielä se mötikkä, ja jos se sulla oli vikana, niin kaipa se sit on tuossakin.. :) toinen juttu, et siihen on ehdotettu jotain Weberin korvauskaasaria tilalle, nämä pierburgit ei oikein saa kehuja mistään

Jeppe

Mulla oli aikoinaan Golf (-90) ja siinä oli ongelmana se kaasarinkalvo joka ei kestänyt. Silloin Nastolassa toiminut VW-huollon kaveri kertoi syyn olevan kaasarin huonossa maadoituksessa.

Hän veti maadoituspiuhan kaasarista suoraan rintapeltiin ja sen jälkeen ei ollut käyntiongelmia. Voisko tässä olla saamaa vikaa?

b0ra00

Kyllä minäkin olen vetänyt kunnolla sen kaasarin maadotuspiuhan, mitä tarkotat jeppe kaasarinkalvolla? oliko sulla sama 2e-e kaasari?

Vähän paha laittaa weberiä tän tilalle, kun on vähäpäästönen :/

Jeppe

Lainaus käyttäjältä: b0ra00 - 07.11.12 - klo:18:12
Kyllä minäkin olen vetänyt kunnolla sen kaasarin maadotuspiuhan, mitä tarkotat jeppe kaasarinkalvolla? oliko sulla sama 2e-e kaasari?

Vähän paha laittaa weberiä tän tilalle, kun on vähäpäästönen :/

Siinä oli muistaakseni ryypyn puolella kalvo ja se oli se ongelma. Yhtään en muista mikä kaasari siinä oli, kun tästä nyt on aikaa se pari kymmentä vuotta ;), mutta siinä oli 1,6 kone olikohan se malliversio joku Manhattan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy