Oletko tyytyväinen VAGiin?

Aloittaja Quality, 26.10.12 - klo:18:08

« edellinen - seuraava »

Oletko tyytyväinen VAGiin?

Olen tyytyväinen, aion pysyä konsernin tuotteissa
69 (45.7%)
Olen tyytyväinen, mutta vaihdan tai vaihdoin konsernia
17 (11.3%)
En ole tyytyväinen, mutta aion toistaiseksi pysyä konsernin tuotteissa
17 (11.3%)
En ole tyytyväinen, vaihdoin tai aion vaihtaa konsernia
23 (15.2%)
Olen tyytyväinen VAG-laatuun
63 (41.7%)
Olen tyytymätön VAG-laatuun
27 (17.9%)
Olen tyytyväinen VAGn luotettavuuteen
52 (34.4%)
Olen tyytymätön VAGn luotettavuuteen
35 (23.2%)
Olen tyytyväinen VAGn ominaisuuksiin
83 (55%)
Olen tyytymätön VAGn ominaisuuksiin
8 (5.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 151

Quality

Tuntui tuolla olevan sen verran VAGeihinsa tyytymättömiä arenalaisia, että pistin pystyyn kyselyn aiheesta. Eihän tämä mikään Merkkien merkki -kysely ole, onpahan vain tarkoituksena kartoittaa porukan yleistä tyytyväisyyttä / tyytymättömyyttä konsernin tuotteisiin.

Itsellä on pitkäaikainen kokemus VAGeista, erityisesti VWstä. Joukkoon mahtuu sekä hienoja kokemuksia että isoja pettymyksiä. Uudesta konsernista on toistaiseksi paha mennä sanomaan, kun kokemusta on alle vuoden ajalta, vaikka tyytyväinen toistaiseksi olenkin.

Nuo kolme viimeisintä vaihtoehtoa tyytyväinen vs. tyytymätön ovat rajuja yleistyksiä, joihin jokainen joutuu punnitsemaan oman valintansa. Jotenkin vaan olisi kiinnostavaa selvittää hiukan myös tyytymättömyyden aiheita.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

skriko

Itsellä omassa käytössä ensimmäinen Vag. Ei ole kyllä ollut mitään moittimista ainakaan vielä ja seuraava autoni tänään ajateltuna on Toyota GT-86 tai uusi Sciroccco.

exari

Eka vag. oli vm.03 3BG 4-Motion  1,9 tdi passat,jonka ostin 07. Loistava peli,eipä juuri vikoja. ostaessa 146tkm. myydessä 222tkm. mahtava talviauto.hiljainen ja jämäkkä.

Sitten alkoi pettymykset :Vaihdoin pasuunan 2010: Uusi 6 variant comfortline. 90kw 1,4tsi manual.  Ensin ratti vinossa,takaikkunat vuotivat vedet sisään. ovien sovitus oli aivan kamala.3-4 mm heittoa-listat osuivat toisiinsa.(ei takuu!) Kytkin hajosi 14tkm kohdalla...melua riitti.
Hyvää golfissa:ajo-ominaisuudet. ergonomia. kulutus.Ajoin 26tkm.

Sitten hyvää: Uusi exeo 1,8 tsi 6-manual.vaihdon golfin tasan vuosi sitten.
sisustus vanhahtava(no eipä ihme) hyvät penkit(sport) Moottori mainio.kuluttaa vain 0.5-0.7l/100km enemmän kuin golf mutta kulkee ihan eri tavalla. jopa aavistus suorituskykyä...
nyt 17tkm takana ja jatkuu...

Ps: Kaikissa kolmessa moottori ei vienyt käytännössä yhtään öljyä.

Quality

#3
Olisiko kukaan voinut arvata, miten äänet jakautuvat: 38 ääntä "olen tyytyväinen"-kohtiin, 9 ääntä "olen tyytymätön"-vaihtoehtoihin. Prosenttiosuudet menevät 81 % vs. 19 %. Otanta on vielä kovin ohut, mutta tehdäänhän niitä ennusteita vaalienkin lopputuloksista ääntenlaskun juuri alettua ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Arcca

On kyllä sen verran mustavalkoiset vaihtoehdot ettei vaan pysty  :D  , siis äänestämään.
Toiseksi ei ole aavistustakaan ostanko seuraavaksi VAGin vai en, mieli tekisi vaihtaa mutta kun näissä on niin hyvät ominaisuudet...

Kun tuolla toisessa ketjussa morkataan surutta Passattia, niin itse on kyllä sanottava että toistaiseksi (=80tkm) CCn laatu on ollut luokkaa "parempi kuin pelkäsin", etten sanoisi jopa hyvä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Jeppe

Mulla ei ole valittamista VAG:n laadusta yleensä, mutta osan niiden "ominaisuuksista" katson vioiksi jotka pitäisi hoitaa firman piikkiin. Suurin tyytymättömyys on siis VW:n after sales puoleen. En voi sanoa etteikö konsernin kalustoa voisi jatkossakin tulla pihaan, mutta tällä hetkellä tutkailen aika vahvasti muita merkkejä.

Mutta mä olen ilmeisesti pudonnut nykyisen markkinoinnin ja asiakastyytyväisyyden rattailta. Kun mulle on jäänyt joskus 80-luvulta asiakaspalveluun liittyvästä koulutuksesta mieleen, että yhden uuden asiakkaan saaminen on noin seitsemän kertaa kalliimpaa kuin yksi menetetty asiakas. Korjatkaa jos jollain on parempaa tietoa.

Nykyään tuntuu olevan vallalla, että koitetaan saada se sisälle tullut asiakas tekemään ne perinteiset kaksi käyntiä yhdellä kertaa, eli ensimmäinen ja viimein käynti. Se taitaa ilmeisesti riittää tässä hektisessä maailmassa yritysten omistajille.

Quality

LainaaOn kyllä sen verran mustavalkoiset vaihtoehdot ettei vaan pysty :D, siis äänestämään.

Ã,,änestysten tekeminen on aina hankalaa. Sen verran olen oppinut, ettei kannata tehdä liian hienojakoista vaihtoehdostoa, silloin siitä ei ota kukaan selvää eikä se kerro mitään. Jos sitten pelkistää, voi käydä, kuten Arcca, totesit, että ei pysty näkemään asioita noin karkealla tasolla. Onneksi aika moni on kuitenkin rohjennut kertoa mielipiteensä - myös yleistäen ;).
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

nemos

Monissa luotettavuustutkimuksissa on viime aikoina tullut ilmi, että VAG-tuotteita löytyy listojen molemmista ääripäistä. Hyviä ovat olleet esim. Tiguan, Golf, Phaeton, Superb, Yeti, A4, A6 ja A8. Huonoja taas esim. New Beetle, Touareg, Polo, Ibiza, Passat, TT, Alhambra ja Sharan.

Samoin tutkimustuloksia katsoessa on helppo nähdä, että suomalaiset ovat tyytymättömiä VW:n, Audin ja Seatin myynti- ja huoltopalveluihin. Esim. Ruotsissa tilanne on toinen.

Täydellistä autoa ei ole, mutta VAG:n testimenestys on viime vuosina ollut vertaansa vailla. Ongelma-alueet ovat siis ennen kaikkea yksittäiset tekniset ongelmat ja niiden jälkihoito etenkin Suomessa.
Volvo XC60 T8 Inscription

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Quality - 26.10.12 - klo:18:59
Ã,,änestysten tekeminen on aina hankalaa. Sen verran olen oppinut, ettei kannata tehdä liian hienojakoista vaihtoehdostoa, silloin siitä ei ota kukaan selvää eikä se kerro mitään.

Juu ei tässä äänestyksessä vikaa ole.
En vaan osaa päättää kantaani kun ollut useita VWeitä, on vikoja ja kestävyyttä, hyvää ja huonompaa. Lisäksi vuodet hioo äijästä särmät pois.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Keni1

Jos nyt jotain pitää ihmetellä niin tänään kun oli alla huollon sijaisautona seat Ibiza niin helkatti kun oli hyvä kytkin autossa. Vaikka ilm. 1.2 motti keulilla niin kytkin ja laatikko oli saakutin hyvät ja autolla oli hyvä ajaa vaikka kinneri olikin. Verrokkina volkkarin polot joissa kytkin on aivan lulla löysä paska, miksi tuo ero kytkimien välillä noin suuri, kuitenkin sama konserni. Onko Polot tehty vain mummoille :)



Jeppe

Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.10.12 - klo:19:04
Täydellistä autoa ei ole, mutta VAG:n testimenestys on viime vuosina ollut vertaansa vailla. Ongelma-alueet ovat siis ennen kaikkea yksittäiset tekniset ongelmat ja niiden jälkihoito etenkin Suomessa.

Tästä olen kanssasi samaa mieltä ja uskon, että noiden ongelmien hoitaminen kunnolla ja salailematta niitä, niin moni asiakas olisi tyytyväinen. Siihen tyytyväisyyteen riittää usein, että kerrotaan, jos muitakin vastaavia on ilmaantunut ja miten niiden kanssa on menetelty esim. kustannusten jaossa. Kaikissa tapauksissahan tällainen menettely ei rittää, tai ole mahdollista.

Salailemisella tarkoitan sitä, kun huoltoneuvoja kertoo kuulevansa ongelmasta, tai viasta ihan ensimmäistä kertaa, mutta pienen netissä surffailun jälkeen muitenkin vastaavia tapauksia löytyy useampia.

automaattori

Monen kymmenen auton jälkeen, sisältäen Bemarit sun muut ns. huippuautot, pysyn Vag-konsernissa. Kaikki tuntuu toimivan ja valinnanvaraa löytyy Citigosta Audin huippumalleihin. Jos tilanne pysyy yhtään tämän päivän tapaisena, niin miksi vaihtaisi kun ainakin nykyinen Yeti on juuri sitä mitä autolta olen aina hakenut. Minulle sopiva :) Vageista kyllä löytyy muillekin sopivin malli, uskoisin. Sitä ihmettelen, että juuri tämä areena mollaa eniten Vag-autoja??? Todistettavasti useimmissa testeissä vagit on kärjessä, täällä tartutaan johonkin ketjun rallatukseen tietyissä malleissa. Minusta se on pieni ongelma verrattuna että kilpailevilla merkeillä on ollut ongelmia jarrujen ja jopa ohjauksen kanssa!!!
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Vaginisti

Ensimmäinen volkkari ja on toiminut nyt vajaa 2 vuotta käytännössä moitteetta. Ainoa vika, minkä vuoksi käytin takuukorjauksessa, oli peilien natina ovia avattaessa. Purkivat sen verran, että saivat peilin kiinnityspisteitä muutettua ja nitinä katosi. Öljyäkään ei ole syönyt vaikka volkkarinhan pitäisi essonbaarin mukaan syödä öljyä litratolkulla, onko sitten vain bensakoneiden riesa tiedä häntä. TM:n testissähän 1.6TDI vei jonkin verran öljyä mutta itse en ole mitään huomannut. Desin pari olen tänä aikana lisännyt. Kulutus varsinkin pitemmillä reissuilla on todella pieni, näillä ajoilla kerran kuussa tarvitsee tankata. Voisin vaihtaa vaggineeseen tulevaisuudessakin, Golf ehkä kiinnostaisi tällä hetkellä eniten.

VAG!

Omistuspohjaa on Golfista, Ocusta ja Superbista. Vuokra-autoina on ollut muitakin. Pakko sanoa, että VAG on kyllä omalla kohdalla hyvässä ja luotettavassa maineessa. Yleisellä tasolla olen konsernituotteissa tyytyväinen varsinkin autojen sisustukseen ja DSG:hen.

Toki joku asia tökkii ja se on 2.0 TFSI:n öljynkulutus. Valtavan miinuksen konserni saa siitä, että sen mielestä litra ööliä 2500 kilometrillä on hyväksyttävää ja normaalia. Ei se sitä ole. Ei todellakaan. Omalla kohdalla into tähän mottiin on laskenut todella rankasti tämän asian johdosta. Litra huoltovälillä on vielä ihan hyväksyttävää.

Mutta vaikka olen tyytyväinen vaggineisiin, niin ei se silti tarkoita sitä, että myös seuraava auto olisi automaattisesti vaggine. Voi olla tai ei. Riippuu mitä kilpailijat pystyvät tarjoamaan, kun hankinta on ajankohtainen.

Henri S

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 26.10.12 - klo:18:52
On kyllä sen verran mustavalkoiset vaihtoehdot ettei vaan pysty  :D  , siis äänestämään.
Toiseksi ei ole aavistustakaan ostanko seuraavaksi VAGin vai en, mieli tekisi vaihtaa mutta kun näissä on niin hyvät ominaisuudet...

Kun tuolla toisessa ketjussa morkataan surutta Passattia, niin itse on kyllä sanottava että toistaiseksi (=80tkm) CCn laatu on ollut luokkaa "parempi kuin pelkäsin", etten sanoisi jopa hyvä.


Eipä itselläkään 19500km aikana ole valittamista Passatin laadusta, varsinkaan nyt kun räminät on takuuseen korjattu.
Seuraava auto ihan hyvin voi olla VAG auto mutta voi olla vag:n ulkopuolelta.

   
Hohhoijaa!

Micco

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 26.10.12 - klo:19:27
Sitä ihmettelen, että juuri tämä areena mollaa eniten Vag-autoja??? Todistettavasti useimmissa testeissä vagit on kärjessä, täällä tartutaan johonkin ketjun rallatukseen tietyissä malleissa. Minusta se on pieni ongelma verrattuna että kilpailevilla merkeillä on ollut ongelmia jarrujen ja jopa ohjauksen kanssa!!!

Mitä nyt itse on tullut asiaa seurattua, niin etenkin käytettyjä autoja ostaessa testimenestystä suurempaan osaan monella saattaa testimenestyksen rinnalla nousta muut asiat. Kuten se, että monellako tuhannella eurolla merkkiorganisaatio yrittää aina hymyssä suin maksattaa asiakkaalla auton "ominaisuuksia", jotka monella muulla merkillä menisivät suoraan taistelematta takuuseen. Saati että VAG-konserni hoitaa samoja asioita joissain muissa maissa takuuseen, mutta täällä asiakas on särkenyt autonsa itse.

Se on kyllä sanottava, että näiltä nettifoorumeilta löytää yleensä vain ne negatiiviset asiat. Lähellekään niin moni autonomistaja ei etsiydy nettifoorumeille kehumaan kuinka hyvin hänen autonsa toimii ilman vian vikaa. Yleensä hutun osuttua tuulettimeen aletaan etsiä netistä vastauksia ja kohtalotovereita ongelmiinsa.

Itse olen seurannut 10 vuotta aktiivisesti VAG konsernin autoihin liittyviä foorumeita ja valitettavasti on sanottava etteivät uudet mallit enää oikein vakuuta...   :-\  Konsernin bensiinimoottoreissa laihaseostekniikka tuntuu perustuvan moottoriöljyn polttamiseen bensan jatkeena. Huoltovapaat jakoketjut venyvät ja paukkuvat. Dieseleissä huokaistiin helpotuksesta, kun kalliista pumppusuutinteknologiasta viimein päästiin commonrail moottoreihin. Kunnes selvisi, että korkeapainepumput tykkäävät jauhaa itsensa alumiinijauhoksi polttoaineen sekaan tuhoten enempi vähempi koko polttoainejärjestelmän. Aika näyttää päästäänkö tässä aiheessa vanhan V6 TDI nokkasilppurin maineeseen.

Entäpä konsernin automaattivaihteistot? Tiptronic, Multitronic ja DSG. Siinäpä pyhä kolminaisuus vanhemman ja takuuttoman auton ostajalle... Nettifoorumit ovat ilmeisesti myrkyttäneet mieleni...  :o

Tällä hetkellä ajelen vielä vuosituhannen alun pumppusuutindieselillä. Kunhan tuoreemman käyttöauton hankinta tulee ajankohtaiseksi, on yllämainituista syistä tullut kartoitettua hieman muitakin vaihtoehtoja.

Vikojahan on kaikissa autoissa, siitähän ei ole kahta sanaa. Eri asia taas kuinka merkkiorganisaatiot asiat hoitavat. Uudenkarhean konserniauton ostaisin ehkä vuoden vanhana ja myisin pois takuun loppuessa. Yli 10 vuotta vanhoina en oikein noita uskalla omistukseeni ajatella... Tai edes lähemmäs 10v vanhoina. Ennen oli kunnollista.  :'(
Torsen + haldex + visco

apo

Joopa joo. Aika aiheellinen äänestys omalta kohdalta. On aika vaikea valita mikä kohta olisi se oikea, lähinnä noista ei niin mairittelevista vaihtoehdoista konsernia kohtaan.

Meilläkin on ollut useita konsernipelejä, joista on hyviä muistoja ja kokemuksia, mutta tämä tämän hetkinen ja näillä näkymin viimeinen tekele on ollut aikamoinen pettymys, huolto-ohjelman ulkopuolisia korjaamokäyntejä on kertynyt enemmän, kuin edeltävillä VAGgineilla yhteensä, tämä kertoo jo aika paljon. Viat on olleet juuri ne yleisimmät, mistä tännekin on tarinoita aikalailla kertynyt.

Muuten peli, toimiessaan on ollut juuri sopiva nykyiseen elämäntilanteeseen ja tästä johtuen onkin hieman jopa haikea luopua siitä, mutta en enää uskalla ottaa riskiä tämän kanssa.
Tämä meneillä oleva totaaliremontti oikeastaan vaan aikaisti sen, mikä on jo muhinut jonkin aikaa mielessä, katsotaan onko ruoho vihreämpää aidan takana.

Testeihin liittyen, niissä lähes poikkeuksetta on kyseessä pakasta vedetyt autot, jotka ei vielä ole näyttäneet loppujen lopuksi oikeastaan yhtään mitään muuta, kuin sen, millaisia ne on tehtaalta tullessa.
Arkikäyttö, kilometrit ja vuodet ne vasta muodostaa sen, millaisia ne loppujen lopuksi on.

Skula

Oletko tyytyväinen VAGiin?

Niinpä.. Näis on niin ihanii juttui.. quattroi, multiloi, panoraamakluukkuloi, muotovalioi, jämäkköi pelei..

Mut sit näis on niit ikävii juttuloi.. DSG7oi, pumppusuuttimoi, jakoketjuloi, rengasmelui ja huolto-organsaatioi, ja myyntitumpeloiki..

Mää tykkään näistä VAG autoist, varusteist ja tekniikoist kyl negaatioit enemp..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Hannes

Ennen oli kaikki paremmin..vai oliko??? Olen sen ikäluokan miehiä että muistan automerkkejä joiden moottoreiden tiedettiin yleisesti kestävän hyvällä tuurilla 150 000km ilman moottori remonttia ja olipa sellaisiakin joilla ei päässyt kuin vaivaiset 100 000km, silti noitakin autoja myytiin jopa jos oikein muista niin aivan myyntitilastojen kärkeen asti.

Nyky ihmiset vaativat autolta että siinä on paljon varusteita ja sen pitää olla pirteä kulkuinen, pieniruokainen, näyttävä, hyvät ajo ominaisuudet, hyvä kyytinen, kestävä jne..

Ykkösaiheeksi tuolta nousee että nykyauton pitää olla taloudellinen kaikin puolin ja se on se akileen kantapää, taloudellisuus ei rajoutu pelkästään siihen että polttoainetta kuluisi vähän vaan auto pitää myös valmistaa niin että mahdollisimman vähän kulutetaan sellaisia materiaaleja jotka kuluttavat luontoa eli kaikki mahdollinen olisi oltava kierrätettävissä, näin ei ajateltu ennen, siksi autoissa on enempi vikoja joissain yksilöissä koska homma pyörii jo nykyisin niin veitsen terällä että ei tavitse kuin pieni hairahdus tuossa yhtälössä tulla niin katastrofi on valmis.

Aikanaan mm. Toyotaa pidettiin todella kestävänä nimenomaan siksi että siinä ei sähkövikoja ollut, miksi siinä niitä ei ollut??? siksi kun siinä ei ollut sähkölaseja, keskuslukitusta eikä muitakaan sähköhienouksia ja tekniikka muutenkin aivan perusluokkaa,  Saksan autoissa tuolloin oli hienouksia. Mutta miten on nykyään??? ihan samat sähkövaivat kuin muissakin jos arpa lankeaa kohdalle.

Ja jos katsotaan autojen teknistä kehitystä niin kyllä ne tuotantoon asti viedyt tekniikan ihmeet taitaa kumminkin Saksan maalta tänäpäivänä tulla ja muut yrittää pysyä perässä, joskus joutuu maksaa kovan hinnan jos haluaa olla kehityksen kärjessä.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 26.10.12 - klo:20:29
Aikanaan mm. Toyotaa pidettiin todella kestävänä nimenomaan siksi että siinä ei sähkövikoja ollut, miksi siinä niitä ei ollut??? siksi kun siinä ei ollut sähkölaseja, keskuslukitusta eikä muitakaan sähköhienouksia ja tekniikka muutenkin aivan perusluokkaa,  Saksan autoissa tuolloin oli hienouksia. Mutta miten on nykyään??? ihan samat sähkövaivat kuin muissakin jos arpa lankeaa kohdalle.

Ei se nyt ainakaan MB, BMW, VW ja Audi ollut, joissa sähköhimmelit ensimmäisenä yleistyivät. Lisävarusteena toki sai kovaan hintaan varusteita, mutta kyllä se oli japanilaisautot, joissa ainakin Suomessa ensimmäisenä yleisesti esim. sähkölasit löytyi.
Volvo XC60 T8 Inscription

M.Oore

Hankala äänestää kun oma käytettynä ostettu Golf on toiminut reilun vuoden ilman vikoja; toisaalta monet ongelmat mitä lehdistökin on käsitellyt saa miettimään leirin vaihtoa seuraavan hankinnan yhteydessä. Mietin miten yleensä käytetyn yli 100 tkm ajetun TSi, DSG yhdistelmän saa kaupaksi. Itse en ainakaan ostaisi. Totteet ovat pitäneet hyvin arvonsa, mutta tällaisia mokia ei enää saa tulla:käy kuin Nokialle.

Voisin sanoa että hintaluokka huomioonottaen olen erittäin tyytyväinen autoon tähän saakka. Ehkä minulla se puolenviikon yksilö Ja auto oli Golf 1,6 FSi Sportline. Ja vitonen.

pappa

Olen tyytyväinen nykyiseen Golf VI:seen. Kulutukseen, päästöihin ja DSG:n toimintaan. Mitään ongelmia ei ole ollut (vielä).
Miksi sitten vaihdan toiseen samalla moottorilla (TSI) ja vaihteistolla (DSG) varustettuun VII:seen?
Ensinnäkin pääsyy vaihtoon oli useissä foorumeissa esiintuotu TSI -moottorin ja DSG-vaihteiston vakavat viat.
Miksi sitten saman tapainen (jakoketju vaihdettu hihnaan) moottori ja vaihteisto?
No, luotan siihen, että VW:lla ei ole varaa sörssiä samoissa asioissa toiseen kertaan.
Ja onhan VII muutenkin mielenkiintoinen.
Ex. Golf VII 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline
Exex. Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Comfortline

RoccoScientist

Laatu ja luotettavuus kulkevat omasta mielestäni paljon käsi kädessä, mutta on luotettavuuteen vaikuttamattoman laadunkin suhteen ollut vähän ongelmia. Odotukset olivat korkeammalla kuin rellujen ja sitikoiden suhteen, joten olen kyllä vähän pettynyt kumpaankin. Ominaisuuksiin olen tyytyväinen. Noista neljästä ensimmäisestä en osannut itselleni sopivaa valita.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Fedder

Mielenkiintoista seurailla miten äänet ajan mittaan jakautuvat. Kyllä VAG:n ominaisuudet ja varustelu aina hintaluokassaan ovat kärkikastia. Näillä mennään hetkittäisistä vastoinkäymisistä huolimatta. ;)
Immer wieder Golf.

Leroy

Nostalgikkona haikailen vielä jonkun helmi 3BG/IV Golf -löydön perään, mutta nyt mennään näillä. Käytettyjä on ja tullee vaggineeni olemaan, ja toistaiseksi hyvin pienin kustannuksin on näidenkin kanssa matka taittunut. Ruostekorjaukset on tämän nykyisen kohdalla suurin kustannuserä ja tyytymättömyyden aiheeni ollut toistaiseksi. Ja myös suurin huoleni mahdollisten tulevien konserniostosten kohdalla.
Outback

oopee

Kolmen hyvin palvelleen audin jälkeen ajattelin kokeilla taloudellista TSI golffia. Tämä vitoskoppanen variant oli minulla viisi kuukautta, josta ajasta se vietti viisi viikkoa korjaamolla, jossa siihen tehdiin viidellä tonnilla remppaa. Se siitä, taas ajetaan audilla. Eli olen vagiin tyytyväinen ja en ole! :)
Audi RS4 B7
Audi A4 B9.5

apo

Hetken aikaa kun veti henkeä ja pohti ihan vakavasti, ennen kuin äänesti niin näytti tulevan sekä risuja että ruusuja. Ominaisuudet toi ruusuja ja tämä näyttikin olevan tällä hetkellä aika kärjessä äänestyksessä. Risut tuli yllätys yllätys luotettavuudessa.
 

Leroy

Lainaus käyttäjältä: oopee - 26.10.12 - klo:21:21
Kolmen hyvin palvelleen audin jälkeen ajattelin kokeilla taloudellista TSI golffia. Tämä vitoskoppanen variant oli minulla viisi kuukautta, josta ajasta se vietti viisi viikkoa korjaamolla, jossa siihen tehdiin viidellä tonnilla remppaa. Se siitä, taas ajetaan audilla. Eli olen vagiin tyytyväinen ja en ole! :)

OT/Autoastromilta? Oli nimittäin tänään siitä ohi tarpoessa ilmaantunut riviin lievästi tuunattu V -farkku, ja musta quattro poistunut./OT

Vielä pitää lisätä tähän tyytyväisyyteen seuraava:

Omaa Passattia etsiessä kriteereinä oli:

-ei dsg
-ei dpf
-ei 2.0tdi
-ei longlife huolettu

Ja olen ollut ihan tyytyväinen ilman näitäkin puutteita.

Outback

skriko

Lainaus käyttäjältä: Leroy - 26.10.12 - klo:21:31
OT/Autoastromilta? Oli nimittäin tänään siitä ohi tarpoessa ilmaantunut riviin lievästi tuunattu V -farkku, ja musta quattro poistunut./OT

Vielä pitää lisätä tähän tyytyväisyyteen seuraava:

Omaa Passattia etsiessä kriteereinä oli:

-ei dsg
-ei dpf
-ei 2.0tdi
-ei longlife huolettu

Ja olen ollut ihan tyytyväinen ilman näitäkin puutteita.



Miksi ei long life huollettu?? Mitä ymmärrät long life huollolla, tarkoitatko kenties öljyn viskositeeettia vai mitä??

P.Alikka

Hmmm.. Tyytyväinen olin VAG laatuun (laatuvaikutelmaan liittyvät seikat), mutta tyytymätön luotettavuuteen. Vaikkakin Skoda oli käytetty ja kilometrejä nähnyt, niin siitä huolimatta korjauskuluja n. 2500 â,¬ kahteen vuoteen on minun mielestäni liikaa.  Onneksi noista tuli itselle maksettavaa vain n. 1000 â,¬. Verrokkina tuota Skodaa edeltänyt auto, jossa korjauskulut kolmen vuoden ja 90 tkm aikana oli n. 600 â,¬. Mutta seuraava auto voi hyvin olla taas Vaggilainen, joskin uusi ja takuunalainen  ;). Ominaisuudethan vaggilaisissa on hyvää tasoa, vaikkakaan täydellisiä nekään eivät ole.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy