Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jeppe

#1
Lainaus käyttäjältä: muuli1010 - 01.05.13 - klo:17:01
Varianttiin sai varsin edullisia varustepaketteja joten monessa Comfortlinessa lienee ihan hyva varustetaso. Xenon valot, taysautomaattinen ilmastointi, tutkat jne olivat jokatapauksessa lisavarusteita, joten Highlinen eduksi saattaa lopulta jaada vain sumuvalot ja alcantara sisustus.

Olen huomannut saman, että comfortlineissa joita olen katsonut on suht hyvät varusteet. Mutta halusin vähän tietää mitä eroja on näiden malliversioiden välillä, ettei tule liikaa painotettua pelkkää malliversiota.

Itselle toivomuslistalla on xenonit, tutkat edessä ja takana, automaatti-ilmastointi, moottorilämmitin joko sähköllä tai poltoainetoiminen, samoin automaattilaatikko on listan kärjessä.
#2
^Kiitos RTWteam.

Koitin haulla saada tietoa, mutta tuli vaan autotallin autoista mallit ja lisävarusteet.
#3
Olen katsellut Passatin seuraajaksi 2010 Golfi Highlinea, mutta mistään ei tunnu löytyvän listaa mitä varusteita ko. versioon tulee Comfortlinen lisäksi.

Oliko kellään täällä tietoa siitä, että mitä varusteita 2010 Golfi Highlinessa on vakiona?
#4
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 04.04.13 - klo:14:09

Voisiko muisti pätkiä sen verran, että todellinen ongelma oli se, että tuossa Fordissa ei ollut keskitasauspyörästöä? Jenkithän harrastavat kytkettäviä nelikkoja ilman keskitasauspyörästöä edelleenkin. Sellaisella ei voi ajaa pitävällä pinnalla eri kokoisilla renkailla. Eipä sillä kannata pitävällä pinnalla muutenkaan ajaa nelikko kytkettynä, kun voimalinjan rasitus on kovaa.

Muistin pätkiminen voi olla hyvinkin mahdollista. Se vaan jäi mieleen, kun hän joutui koukkaamaan kerran talvella hangen kautta ja toiset siten kommentoi, että kyllähän tolla pitää päästä kohtuu syvässäkin hangessa. Niin vastaus oli, että nelivedolla renkaiden kokoero rasittaa voimansiirtoa sen verran, että voi paikat hajota.
#5
Lainaus käyttäjältä: MMV - 04.04.13 - klo:11:12
En väitä, etteikö näin olisi, mutta ihmettelen. Jos ajatellaan takapäässä olevan merkittävästi pienempikehäinen rengas, niin voimalinjan ei itsessään pitäisi havaita mitään niin kauan kun kyseessä on alle 100% lukko tai pelkkä tasauspyörästö. Toki ABS-antureiden kautta välittyy tieto eri pyörintänopeudesta, joka varmaankin aktivoi ainakin rengaspainevaroittimen.

Muutama vuosi sitten työkaverin takaveto mersusta meni takaa rengas ja hän manaili, kun joutuu hankkimaa molemmille puolille uudet.
Syy oli muistaakseni ABS-jarruissa, jotka vaativat saman kokoiset renkaat.

Joskus aikoinaan kaverilla oli vanha jenkki Ford neliveto ja hän sanoi, ettei voi käyttää nelivetoa päällä, kun on eteen laitettu pienemmät renkaat. Hajottaa kuulema keskitasauspyörästön.
#6
Toyota / Vs: Toyota
16.03.13 - klo:10:31
Keke78:lle +1, tarkka havainto :D.

Patero:
Näin sen tiedän olevankin, että sähköyhtiöllä on tietty määrä kapasiteetista ns. ”Vihreää sähköä”. Mutta mä olen niin ikävä asiakas, että jos mulle tarjoaa joku yhtiö sähköä jonka se takkaa olevan tuotetun ”vihreästi”, niin mun pitää saada jonkinlainen takuu siitä mitä sieltä linjasta tulee. Tämmöistä takuuta ei ole vielä mikään yhtiö pystynyt antamaan, joten käytän sitä ”seka sähköä” jota paikallinen yhtiö jakaa.

Mutta Toyotaan liittyen kysymys, kuinka luotettavia nämä hypridit on olleet? Mä olen vähä suunnitellut Passatin vaihtoa ja vaihtoehtoihin on ilmaantunut Auris ja Prius, niin olen haeskellut tietoa niiden kestävyydestä, lähinnä automaattien ja moottoreiden.
#7
Toyota / Vs: Toyota
16.03.13 - klo:09:17
Lainaus käyttäjältä: pantero - 15.03.13 - klo:16:08
Valtaosa täällä tuotetusta sähköstä on CO2 vapaata, viime vuonna jopa 73 % (ydinvoima, vesivoima, biomassa, tuuli). Tästä syystä sähköntoimittajat voivatkin vakuuttaa, että sähköauto ladataan aina CO2 vapaasti. (Itse ostan kaiken sähköni eräältä Keilaniemessä majaansa pitävältä sähköfirmalta ja se vahvistaa jopa, että kaikki lämmitys- ja taloussähköni on vesivoimalla tuotettua).



Anteeksi ot. Mutta itsekkin sain tässä sähköyhtiöltä tarjouksen, jossa luvataan ”vihreää sähköä”, mutta olen kuitenkin sen verran skeptinen, että en vielä usko sen olevan täysin mahdollista omaan talouteen.

Joten voitko Pantero valaista miten sähköyhtiösi on taannut sen, että saat sitä mitä luvataan ja voiko sitä mitenkään tarkastaa?

Sillä minun käsityksen mukaan nykytekniikalla ei voida erotella samasta linjasta eri talouksille erilaista sähköä, vaan se on sitä sähköä jota verkon omistava sähköyhtiö sinne syöttää. Eli omalla kohdallani se, että haluaisin 100% vihreää sähköä, jouduttaisiin tänne vetämään uusi sähkölinja suoraan jostain tuuli- tai vesivoimalaitokselta. Muuten se sekoittuu siihen fossiilisella polttoaineella tuotettuun enkä voisi olla täysin varma mitä sähköä käytän.

Vai onko jo tällä hetkellä saatavana semmoisia suotimia sähkökeskuksiin joilla voitaisiin se  sähkö valita oikeaksi?
#8
Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.02.13 - klo:06:59
Lainaus käyttäjältä: Mikey - eilen kello 23:15
Juuri tämä ominaisuus askarruuttaa itseänikin: JOS edellä kerrottu pitää paikkansa, en missään tapauksessa halua ada-vakkaria, koska hyvin usein moottoritiellä tulee tilanteita, että oma vakionopeus on vain 1-2 km/h edellä ajavaa suurempi. Jos vakkari haistaa edellä ajavan jo kaukaa ja alentaa nopeutta, ei oman nopeuden säilyttämiseen ole mahdollisuuksia, ellei siirry pedaaliin.

Vai oliko se niin, että adaptio-ominaisuuden saa kytkettyä pois, jolloin toiminta muuttuu normivakkarinomaiseksi? Silloinhan kuski voi valita, mikä olisi ok.


Niin mutta, jos se edellä ajava kulkee sinua hiljempaa niin jouduthan sä tekemään tavallisella vakkarilla ajaessa sen ratkaisun, että joko nopeutta pois, tai toiselta kaistalta ohi.

Mutta adaptiivieslla sä joko jäät siihen taakse ja vakkari sopeuttaa nopeuden edellä menevään, tai vaihdat kaistaa ja jatkat omaa noupeuta ohi.

Adaptiivisella  sun ei tarvitse tiputtaa vakkaria jonossa pois, niin kuin tavallista vakkaria. Lisäksi sä voit vapaasti käyttää kaasupoljinta nopeuden lisäämiseksi molemmilla vakkareilla.
#9
Volvo / Vs: Volvo
21.11.12 - klo:12:25
Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.11.12 - klo:09:49
En ole oikein vakuuttunut Volvon maahantuonnin halusta hoitaa tämmöisiä juttuja kuntoon...

Ikävä lukea Volvon(kin) maahantuojan suohtautumista tuohon asiaan. Itsellä ei ole vielä CX60:n kanssa ollut mitään ongelmia ja täytyy toivoa ettei tulisikaan, jos niihin suhtaudutaan ko. tavalla.

Omalta kohdalta on pikkuhiljaa alkanut itämään ajatus, että jos kerta täällä uusien autojen vikoihin suhtaudutaan jälleenmyyjien ja maahantuojien osalta Peevelin esimerkin mukaisesti hälläväliä tyyliin, niin kuin tällä palstalla on muidenkin merkkien osalta saanut lukea, niin taitaa olla mulla viimeinen uusi auto jonka täältä ostan. Nyt ne on vaihtunut 2-3 vuoden välein aina uuteen.

Jatkossa voisi vaikka Saksasta hommata hivenen käytetyn ja, jos siinä ilmenee ongelmia niin ei muuta, kun kiertoon ja seuravaa etsimään rajojen ulkopuolelta. Takkiin siinä voisi saada jopa vähemmän kuin nykyisellä autonvaihto syklillä ja uuden auton arvonalenemisella.

Toivotaan nyt kuitenkin, että laittavat sen pesurin kuntoon.

#10
Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 17.11.12 - klo:00:20
Tämän palstan papat (eli kaikki jos lasketaan myös pappa-henkiset). Siis millään autopalstalla ei ole näin pappa-menoa kuin täällä. Persaukisten autoja vanhuksille vois olla Skodan ja Volkkarin uus myyntilause.

Ja nää papat osaavat nysvätä, ja noudattaa rajoituksia tietyömaalla sunnuntaina, ja ajaa hiljaa kun toosasssa sanottiin jotta saattaa olla liukasta, ja jeesustella täällä kun joku ohitti ne 10kmh ylinipeudella....

Jos joku saatana nysvää liikenteessä niin se on melkein poikkeuksetta VAG ja yleensä Skoda.

Eli hermoon liikenteessä ottaa se kun näen jonkun jollain vitun octavialla nysväämässä 20km/h alle rajoituksen.


Oleksä Keke78 käyny autokoulun, kun et tunne liikenne sääntöjä? Sillä se tikkari tarkoittaa nimenomaan sitä suurinta sallittua nopeutta, jos se on näkyvillä niin silloin sitä pitää noudattaa oli pyhä, tai arki.

Samoin miksi mun pitäis ajella yli nopeusrajotusten, jos mä ehdin muutenkin sillä ei mun tarvi välittää siitä jos joku sössii oman aikataulunsa. Kun lähtee ajoissa liikkeelle niin aina ehtii vaikka hitaamminkin. Samoin miksi pitäisi sopeutua näiden teidensankareiden nopeuteen, jotka ajaa +jotain tikkarin päälle? Eikö heidän olisi parempi hieman tutkia omaa ajokäytöstään ja ruveta ottamaan myös näitä toisia huomioon, eikä toiste päin.

Liikenteessä on kuitenkin niin paljon erilaisia ihmisiä ja ajoneuvoja, että toisten ottaminen huomioon ja joustaminen omassa käytöksessä on mielestäni kaikkien etu.

Niille joiden ego ei anna myötten ajaa rajoitusten mukaan nykyisellä kulkineella, voisi aikoinaan kuulemani sanonta olla miettimisen arvoinen seuraavaa autoa hankkiessa, eli ostakaa semmoinen auto jolla kehtaa ajaa hiljaakin.

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#11
Nettiautosta pikaisella haulla näytti löytyvän muutamia -98 " 03 Passat varaosa-autoja. joista osa farkkuja. Niistä varmaan löytyisi koko takaluukku.
#12
Volvo / Vs: Volvo
11.11.12 - klo:20:18
^ Kyllä mullakin sammuu radio silloin, kun kuskin oven aukaisee, mutta senhän saa napista taas päälle.

Mulla on avain takintaskussa ja vaimo pitää laukussa eikä meillä ainakaan luovutuksessa ollut puhetta avaimen pitämisestä siinä kolossa.

Ohjekirjassa puhutaan etäavaimesta joka painetaan sinne koloseen ja kolme kohtaa mitä tehdään, eli 1 avain koloon, 2 jarru/kytkin pohjaan ja 3 paina start/stop-nappulaa.  Mutta avaimettoman käytön kohdalla on, että noudattakaa kohtia 2-3, eli kytkin ja automaatissa jarru painettuna ja sitten painetaan käynnistysnapista.
#13
Lainaus käyttäjältä: b0ra00 - 07.11.12 - klo:18:12
Kyllä minäkin olen vetänyt kunnolla sen kaasarin maadotuspiuhan, mitä tarkotat jeppe kaasarinkalvolla? oliko sulla sama 2e-e kaasari?

Vähän paha laittaa weberiä tän tilalle, kun on vähäpäästönen :/

Siinä oli muistaakseni ryypyn puolella kalvo ja se oli se ongelma. Yhtään en muista mikä kaasari siinä oli, kun tästä nyt on aikaa se pari kymmentä vuotta ;), mutta siinä oli 1,6 kone olikohan se malliversio joku Manhattan.
#14
^ Eli voit maksaa sen tämän vuoden puolella ja rekisteröidä tammikuusa, jos haluat säästää veroissa.
#15
Lainaus käyttäjältä: paapero - 03.11.12 - klo:12:13
-Vanhukset, joilla jo näkö ja hahmotuskyky heikentynyt huomattavasti - menkää taksilla tai yleisillä.

Mitähän mahdat tarkoittaa noilla vanhuksilla, onko se jonkun tietyn iän ylittyminen, hiusten harmaantuminen  vai joku muu seikka?
Minusta pelkän iän perusteella autolla ajamisen rajoittaminen ei oikein riitää, vaan siihen pitäisi olla esim. terveydelliset syyt.

Mitä olen liikenteessä seurannut näitä joilla on näkö ja liikenteen hamottamiskyvyssä ongelmia, niin silloin vanhuksikksi voi alkaa nimittämään jo vasta kortin saaneitakin, saati sitten 25-40 vuotiaita miehiä, joten heille taksiin siirtymin voisi tehdä myös ihan hyvää.  :)

Minusta suurin ongelma liikenteessä ovat ne, jotka eivät pysty sopeutumaan muuhun liikenteeseen ja ottaamaan huomioon myös näitä hitaamin liikkuvia. Sillä hitaammin liikkuminen ei ole tieliikennelaissa katsottu rangaistavaksi teoksi.

Nämä joilla takoo päässä vain se ajatus, että minun pitää ehtiä ja minä olen teiden kingi, joten muut saavat luvan väistää ja odottaa taitavat aiheuttaa ne suurimmat vaaratilanteet.
#16
Mulla oli aikoinaan Golf (-90) ja siinä oli ongelmana se kaasarinkalvo joka ei kestänyt. Silloin Nastolassa toiminut VW-huollon kaveri kertoi syyn olevan kaasarin huonossa maadoituksessa.

Hän veti maadoituspiuhan kaasarista suoraan rintapeltiin ja sen jälkeen ei ollut käyntiongelmia. Voisko tässä olla saamaa vikaa?
#17
Lainaus käyttäjältä: Kvee - 30.10.12 - klo:08:35
Avensis2009: Kyllä minunkin edellistä vaihtoa on ihmetelty, ja syitä sen tekemiseen mietitty. Vielä ei ainakaan ole kaduttanut yhtään, päinvastoin. Noin uutta pois vaihtaessa persnettoa tulee ja reilusti, jos se ei haittaa niin antaa palaa!

Olen KVEEn kanssa samaa mieltä siitä, että jos olet itsellesi saanut perusteltua kaupan järkevyyden ja olet siihen tyytyväinen, niin kannattaa vaihtaa. Muiden mieliksi ei voi koskaan hommata sopivaa autoa sillä aina siinä on joku asia joka tökkii jollakin.

Omien autokauppojen kohdalla vuosien varrella olen saanut kuulla kaikki perinteiset: hullu, pimee, tyhmä ja ostitpa hienon auton :D, mutta ei sen väliä, kun itse sillä autolla kuitenkin ajaa.
#18
Lainaus käyttäjältä: jjannhei - 27.10.12 - klo:14:22
En usko että olet lukenut sitä tiedotetta lainkaan.
Selvennyksenä muille,
siinä sanotaan että maksu ja luovutus pitää olla tapahtunut ennen vuoden vaihtumista.
Pelkkä maksu ei riitä.
Miksi tästä pitää edes kiistellä?

No, autoliikkeellähän on mahdollisuus ottaa veronkorotus myös omaan piikkiinsä.


Minusta tässä puhutaan kahdesta täysin eria asiasta, eli luovutuksesta ja rekisteröinnistä ja ne on mahdollista tehdä eri aikaan. Jos liike ei suostu ottamaan maksua tamän vuoden puolella ja rekisteröimään ensi vuoden puolella, niin siirrä se auto vaikka hinaamalla pois ja tammikuussa kilvet.

Eikös tuontiautoissa ole hivenen sama juttu, eli ne on ensin luovutettu myyjän toimesta suomen ulkopuolella ostajalle joka hoitaa auton tavalla tai toisella tänne ja sen jälkeen hoitaa tarvittavat maksut ja rekisteröi auton?
#19
Lainaus käyttäjältä: jjannhei - 27.10.12 - klo:12:04
AKL:n tiedotteessa lukee suomen kielellä, että sekä maksu että luovutus pitää olla tämän vuoden puolella.


Eikös se luovutus ole tämän vuoden puolella jos maksat auton ja luovutuspapereissa on nimet viimeistään 31.12.2012, mutta jättää sen auton liikkeeseen "säilytykseen" siksi aikaa, että voi rekisteröidä sen vuonna 2013?
#20
Lainaus käyttäjältä: nemos - 26.10.12 - klo:19:04
Täydellistä autoa ei ole, mutta VAG:n testimenestys on viime vuosina ollut vertaansa vailla. Ongelma-alueet ovat siis ennen kaikkea yksittäiset tekniset ongelmat ja niiden jälkihoito etenkin Suomessa.

Tästä olen kanssasi samaa mieltä ja uskon, että noiden ongelmien hoitaminen kunnolla ja salailematta niitä, niin moni asiakas olisi tyytyväinen. Siihen tyytyväisyyteen riittää usein, että kerrotaan, jos muitakin vastaavia on ilmaantunut ja miten niiden kanssa on menetelty esim. kustannusten jaossa. Kaikissa tapauksissahan tällainen menettely ei rittää, tai ole mahdollista.

Salailemisella tarkoitan sitä, kun huoltoneuvoja kertoo kuulevansa ongelmasta, tai viasta ihan ensimmäistä kertaa, mutta pienen netissä surffailun jälkeen muitenkin vastaavia tapauksia löytyy useampia.
#21
Mulla ei ole valittamista VAG:n laadusta yleensä, mutta osan niiden "ominaisuuksista" katson vioiksi jotka pitäisi hoitaa firman piikkiin. Suurin tyytymättömyys on siis VW:n after sales puoleen. En voi sanoa etteikö konsernin kalustoa voisi jatkossakin tulla pihaan, mutta tällä hetkellä tutkailen aika vahvasti muita merkkejä.

Mutta mä olen ilmeisesti pudonnut nykyisen markkinoinnin ja asiakastyytyväisyyden rattailta. Kun mulle on jäänyt joskus 80-luvulta asiakaspalveluun liittyvästä koulutuksesta mieleen, että yhden uuden asiakkaan saaminen on noin seitsemän kertaa kalliimpaa kuin yksi menetetty asiakas. Korjatkaa jos jollain on parempaa tietoa.

Nykyään tuntuu olevan vallalla, että koitetaan saada se sisälle tullut asiakas tekemään ne perinteiset kaksi käyntiä yhdellä kertaa, eli ensimmäinen ja viimein käynti. Se taitaa ilmeisesti riittää tässä hektisessä maailmassa yritysten omistajille.
#22
Lainaus käyttäjältä: Thorgen - 25.10.12 - klo:13:24
Miksi odottaa?

Eiköhän nuo varusteet jotka tossa Audissa on, niin ole aika samat jota on Volvon Drive support paketissa jossa mm. adaptiivinen vakkari, törmäysvarotin automaattisella jarrutuksella, etäisyysvahti, jalankulkijan havaitsemistoiminto, kaistavahti ym..

Mutta käsittääkseni tuo Volvon uusi systeemi valvoo myös ohjausta, eli voi ajaa vaikka partaa samalla, tai naiset meikata ;), kun auto kulkee jonon mukana eikä tarvitse seurata liikennettä ja tietä.
#23
Kyllä mä sen suodattimen vaihtaisin, jos ei ole tietoa siitä milloin se on vaihdettu.

Jos jossain vaiheessa et käytä talvella autoa useampaan päivään, niin silloin suosittelen tankaamista sitä ennen, sillä silloin kondessioveden muodostumisen mahdollisuus pienenee.

#24
Tässä olisi meille automaateista pitäville sitten seuraava versio. ;D ;D

http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201209058&rss=allimg
#25
Lainaus käyttäjältä: KingMo - 24.10.12 - klo:21:34
Neliveto mitään talvirenkaita vielä tartte ... vaihdan traditionaalisesti talvirenkaat alle aina joulukuun ensimmäisellä puoliskolla. Viime talvena taisin tosin joutua nöyrtymään jo marraskuun puolella.

Eihän se neliveto vaikuta mitenkään pysähtymiseen.

Mulle ne talvirenkaat merkitsee enemmän sitä, että auto pysähtyy lyhkäsemmällä matkalla, kun suvikumeilla.
#26
Toyota / Vs: Toyota
11.10.12 - klo:19:10
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 11.10.12 - klo:17:19
Tuo kyllä oli muistaakseni jonkinlainen "ominaisuus" tai paremminkin pieni tyyppivika, lamppu nousee kyllä normaaliin asentoon kun laittoi valot päälle. Jos oikein muistan omasta niin sillä oli tapana yön aikana valahtaa alas. Joka tapauksessa pikkuvika käytännössä ja itse en ainakaan tehnyt asialle mitään.

Tossa ko. tapauksessa se aina noussut normaaliin tasoon joka kerta, vaan saattoi kestää pitempäänkin ennen kuin nousi.

Onko tietoa mitä katsastuksessa ollaan mieltä kyseisestä ominaisuudesta? Oma villi veikkaus on, että pitävät siitä niin mielenkiintoisena, että pyytävät visiitille uuden lampun kera. ;)
#27
Toyota / Vs: Toyota
11.10.12 - klo:18:08
Lainaus käyttäjältä: MMV - 11.10.12 - klo:17:36
Toyota osaa kyllä huoltotoiminnan, siitä ei ole valittamista ainakaan takuuhuoltojen osalta. Onnistuin vain kehittämään tuosta autosta sellaisen Toyota-inhon, että auto meni vaihtoon 12 tonnia ajettuna 7 kk vanhana. Näin ollen normaalista määräaikaishuollosta ei ole tietoa. Käsitykseni mukaan sekin toimii.

Ei mullakaan valittamista VW:n huollosta asentajien osalta, mutta se töidenvastaanotto on ollut kaikkea muuta, kun positiivista.

Audi puolella mennyt ihan ok., paitsi tuulilasin vaihdossa kolhivat konepellin, mutta jättivät kertomatta ja huomasin sitten viikon päästä, kun pesin. Silloin olikin jo turha lähteä reklamoimaan siitä. :-[
#28
Toyota / Vs: Toyota
11.10.12 - klo:17:10
Lainaus käyttäjältä: MMV - 11.10.12 - klo:16:38
Olen omistanut eurojen ohessa edellisen kuuden vuoden aikana Toyota Avensiksen, Honda Accordin ja Subaru Outbackin. Nuo kolme ei ainakaan ole olleet sen viattomampia kuin eurotkaan; jokainen japsi kävi takuukorjauksissa. Avensis kolme kertaa ensimmäisen 5 kk aikana ja omistin auton vain 7 kk. Noiden kokemuksien pohjalta en suureen ylistyslauluun voi japseistakaan ryhtyä.

Miten kohdallasi merkkihuolto toimi noiden korjausten kanssa? Mielenkiinnosta kyselen sillä Passatin vaihdon tullessa ajankohtaiseksi tojo on aika vaihvoilla vaihtoehtoja miettiessä.

Mulla on mennyt aika heikoksi luotto paikalliseen VW-taloon huoltojen osalta, sillä naapuri vaihtoi joku aika sitten autoa ja 2002 Passatissa ei oikea ajovalo pysynyt linjassa, vaan rupesi osoittamaan alas. Naapuri sitten soipi myyjän kanssa, että lamppu vaihdetaan ja homma ok..  Huollossa kaveri oli ilmoittanut ei sitä vaihdeta, kun se on noilla lampuilla ihan ominaisuus.

Sitten kun hän kävi myyjän kanssa keskustelun, niin lamppu kyllä vaihdettiin.

Itsellä on vastaavia kokemuksia uuden auton automaatista kuuluvista ylimääräisistä äänistä, niin vastaus oli, että en osaa ajaa ko. autolla ja se johtuu siitä.
#29
Toyota / Vs: Toyota
10.10.12 - klo:17:21
Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 10.10.12 - klo:15:28
Vähän kyllä ihmettelen miksei VW-konsernin tuotoksista kuuluu ikinä vastaavaa. Tuskin tuotantomenetelmät ja komponentit kuitenkaan niin erilaisia ovat. Taitaa olla pikkanen kulttuuriero firmoilla. VW:lle riittää, että auto saatu linjan päästä ulos ja herran haltuun. Ongelmat maksaa asiakas.

Omalla kohdalla olen saanut sen käsityksen, että ko. tapaus olisi VAG:lla ominaisuus johon ei tarvitse millä tapaa reagoida. ;)
#30
Mä en ole huomannut mitään ongelmia liikkeelle lähdössä ton sähköisen kässärin kanssa. Kokemusta on kahdesta B8-Audista, automaatti dieseleitä molemmat, sekä nyt tässä XC60:ssä.

Ihan sama minkälainen on ollut alusta, niin on lähtenyt pelkästään kaasua painamalla, sekä eteenpäin kuin taakspäin ihan nätisti. Mutta se vaatii sen, että kuskilla on turvavyö. Muuten se täytyy ottaa pois päältä pitämällä jarrua pohjassa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy