Octavia III RS lastuttaminen

Aloittaja kaide, 14.10.13 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.07.18 - klo:11:34
Noissa autoissa minua kiinnostaa varttimaili ja video on hyvä esimerkki miten saat itsellesi mieluisan lopputuloksen.

Juu saa varttimailiaika kiinnostaa, mutta se ei ole relevantti normaaleissa ajotilanteissa. Octavia on melko normaali auto normaaleihin käyttötilanteisiin. Minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta kuinka nopeasti auto lähtee viivasta, vaan aivan muut asiat. Varttimaili tai 0-100 on sellaisia, joissa vetotavalla, alustalla ja renkailla on merkitystä paljon suhteessa tehoon ja aikaan. Jos rata-ajoakin ajattelee, ei niillä arvoilla ole mitään merkitystä. Etuveto on nopeampi radalla, kuin neliveto tai takaveto, vaikka se ei lähdössä pärjääkään. Liukkailla keleillä taas ihan eri juttu.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 28.07.18 - klo:11:55
Juu saa varttimailiaika kiinnostaa, mutta se ei ole relevantti normaaleissa ajotilanteissa. Octavia on melko normaali auto normaaleihin käyttötilanteisiin. Minua ei ainakaan henkilökohtaisesti kiinnosta kuinka nopeasti auto lähtee viivasta, vaan aivan muut asiat. Varttimaili tai 0-100 on sellaisia, joissa vetotavalla, alustalla ja renkailla on merkitystä paljon suhteessa tehoon ja aikaan. Jos rata-ajoakin ajattelee, ei niillä arvoilla ole mitään merkitystä. Etuveto on nopeampi radalla, kuin neliveto tai takaveto, vaikka se ei lähdössä pärjääkään. Liukkailla keleillä taas ihan eri juttu.

Noh talvella tulee RS:llä paha mieli. Valitettavasti konserni pihtaa tuota nelivetoa. Mutta kuten todettua sulle riittää se litrainen motti ja minulle ei. MYös tehokkaissa autoissa tietyt asiat kertoo totuuden ei pelkästään itselle mieluinen videopätkä. Mitä noihin tehokkaisiin autoihin ja radasta tulee, niin epäilen että et montaa kertaa siellä ole vieraillut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Keskityt aivan epäolennaiseen ja kylvät riitaa. Tuossa linkittämässäni videossa oli ideana se, miten ohjelmointi vaikuttaa tuohon moottoriin suhteutettuna muihin autoihin. En tiedä mistä totuudesta yrität höpistä. Et ilmeisesti halua nähdä totuuksia ohjelmoidusta moottorista tai litraisen auton  arkeen riittävästä suorituskyvystä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Migo

Onko kukaan laittanut APR:n tai erikoismoottorin softaa räsään? Itsellä pohdinnassa jompikumpi, toki erikoismoottorin (aka. porkkis) softa olisi edullisempi. Ilmeisesti kummallakin stage 1 softalla pääsee aika samoihin lukemiin, ainakin paperilla.
Samalla siis laitattamassa myös softan dsg:lle, joten muuttuuisi sekin parempaan suuntaan.

Mutta jos jollain kokemuksia ko. softista, niin mieleläni kuulisin kokemuksia.

Kimmmo

Jos räsän lastuttaa, niin jääkö siutä ”jälki” boksiin? Ja voiko sen virityksen nollata/perua?
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

FoamCleaner


Lainaus käyttäjältä: Migo - 03.05.19 - klo:21:38
Onko kukaan laittanut APR:n tai erikoismoottorin softaa räsään? Itsellä pohdinnassa jompikumpi, toki erikoismoottorin (aka. porkkis) softa olisi edullisempi. Ilmeisesti kummallakin stage 1 softalla pääsee aika samoihin lukemiin, ainakin paperilla.
Samalla siis laitattamassa myös softan dsg:lle, joten muuttuuisi sekin parempaan suuntaan.

Mutta jos jollain kokemuksia ko. softista, niin mieleläni kuulisin kokemuksia.
APR ainakin suosittelee, että käyttää heidän ECU ohjelmaa, jos heiltä ottaa myös DSG päivityksen. "APR advises against mixing non-APR ECU and TCU Upgrades. APR cannot guarantee full compatibility with non-APR ECU" Voi tietysti olla mainospuhetta mutta en nyt itse ainakaan riskeeraisi.
Sanotaanko näin, että isomman huollon ;) jälkeen skoda alkoi toimia mukavan ripeästi ja DSG varsinkin toimii hienosti. Pari ärsyttänyttä alkuperäistä ominaisuutta loistaa poissaolollaan, tilalle tullut sulavaa toimintaa ja lisää nopeutta. Mukava tietysti tietää, että kaasutellessa painetta pitäisi olla enemmän ettei luistamista tapahdu. Varsinaiset "Launch" ominaisuudet eivät kiinnosta, yhtään en ole tehnyt. Ei nämä etuvetoiset paikoiltaan mihinkään lähde vs. esim. joku mistun evo.. sellainenkin oli luistopulkkana. Kuitenkin ~12tkm menty yhtä matkaa sujuvasti (koputtaa puuta).

Lainaus käyttäjältä: Kimmmo - 04.05.19 - klo:10:00
Jos räsän lastuttaa, niin jääkö siutä ”jälki” boksiin? Ja voiko sen virityksen nollata/perua?
Pystyy palauttamaan tai nollata/perua.
Käsittääkseni jos esim. huolto resetoi/päivittää ohjelmistot, pystyy APR:n tapauksessa päivittämään takaisin myös ilman suurempia ongelmia ja kuluja.

-karppa-

Väärässä paikassa säästämisessä lastutuksen suhteen voi äkkiä tulla maksamaan kohtuu paljon.

Mites MTM:n ohjelma?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Migo

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 04.05.19 - klo:10:35
APR ainakin suosittelee, että käyttää heidän ECU ohjelmaa, jos heiltä ottaa myös DSG päivityksen. "APR advises against mixing non-APR ECU and TCU Upgrades. APR cannot guarantee full compatibility with non-APR ECU" Voi tietysti olla mainospuhetta mutta en nyt itse ainakaan riskeeraisi.
Sanotaanko näin, että isomman huollon ;) jälkeen skoda alkoi toimia mukavan ripeästi ja DSG varsinkin toimii hienosti. Pari ärsyttänyttä alkuperäistä ominaisuutta loistaa poissaolollaan, tilalle tullut sulavaa toimintaa ja lisää nopeutta. Mukava tietysti tietää, että kaasutellessa painetta pitäisi olla enemmän ettei luistamista tapahdu. Varsinaiset "Launch" ominaisuudet eivät kiinnosta, yhtään en ole tehnyt. Ei nämä etuvetoiset paikoiltaan mihinkään lähde vs. esim. joku mistun evo.. sellainenkin oli luistopulkkana. Kuitenkin ~12tkm menty yhtä matkaa sujuvasti (koputtaa puuta).

Joo toki ecu ja tcu softat samalta valmistajalta, suotta viitsi niitä sekoittaa. Tuo APR kyllä kiinnostaa, vaikka hinnat ovatkin kovia, mutta onhan tuo myös hyvä varmastikin.

Joku mainitsi mtm softan, mutta miten sen laita, saako sitä suomesta keneltäkään?
Nythän myös joku aikaa sitten racingline julkaisi OEM+ palikan, jolla softaus onnistuu, hinnoista tosin ei mitään tietoa, mutta sekin pitäisi varsin hyvä softa olla.

Halvimman perässä tässä ei tosiaan juosta, vaan etsinnässä toimiva ja hyvä yhdistelmä jossa samalla kertaa saa tuon ecun sekä dsg softan. Sen takia tuo apr ja erikoismoottori ovat itsellä nyt mietinnässä.

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Migo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 04.05.19 - klo:18:20
KVG ja kolme sekunttia:
https://www.mtm-online.de/en/dealers/
Lehtonen Motorsport OY Ltd.
https://www.lmsservice.fi/
https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245280fm/tuning/OCT3180
https://www.mtm-online.de/en/configurator/#/kit/moc3245300fc/tuning/OCT3180

Kappas. Hyvin googletettu. Ite en päässyt aiemmin edes mtm:n omille sivuille ja tuolta lms servicen sivuilta en kyllä suoraan löytänyt, että valikoimaan kuuluu tuo mtm.
Mutta hyvä näin, jos tarjoavat ko. palvelua edelleen.

Oktaavi


splitxyz

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 04.05.19 - klo:10:35
APR ainakin suosittelee, että käyttää heidän ECU ohjelmaa, jos heiltä ottaa myös DSG päivityksen. "APR advises against mixing non-APR ECU and TCU Upgrades. APR cannot guarantee full compatibility with non-APR ECU" Voi tietysti olla mainospuhetta mutta en nyt itse ainakaan riskeeraisi.
Sanotaanko näin, että isomman huollon ;) jälkeen skoda alkoi toimia mukavan ripeästi ja DSG varsinkin toimii hienosti. Pari ärsyttänyttä alkuperäistä ominaisuutta loistaa poissaolollaan, tilalle tullut sulavaa toimintaa ja lisää nopeutta. Mukava tietysti tietää, että kaasutellessa painetta pitäisi olla enemmän ettei luistamista tapahdu. Varsinaiset "Launch" ominaisuudet eivät kiinnosta, yhtään en ole tehnyt. Ei nämä etuvetoiset paikoiltaan mihinkään lähde vs. esim. joku mistun evo.. sellainenkin oli luistopulkkana. Kuitenkin ~12tkm menty yhtä matkaa sujuvasti (koputtaa puuta).

Käsittääkseni jos esim. huolto resetoi/päivittää ohjelmistot, pystyy APR:n tapauksessa päivittämään takaisin myös ilman suurempia ongelmia ja kuluja.

Pystyy palauttamaan vakioksi tai jos huolto nollaa niin ohjelmointi uudestaan, jotkut siitä perii hintaa, yleensä menee 0 , palautus. Riippuu paikasta ja valmistajasta.
Itsellä APR (ABT selkeästi häviää mainostetulle teholle ainakin kiihdytyksissä testeissä vs MTM/APR), tosin manuaali ja siinä pitää varoa sitä ettei liikaa vedätä isolla vaihteella ja matalilla kierroksilla (<3000 rpm). Vakiokytkin alkaa luistaa jossain vaiheessa. Sutii hieman liiikaakin, itsellä manuaalilla vielä 2 vaihteella 80-90 km/h kesärenkailla. Vasta kolmosella löytyy pitoa. Paras 80-120 km/h aika n 2.7 sek mikä paranisi jos voisi lähteä kiihdyttämään 2 vaihteella, mutta sutii (mitattu Dragylla mikä luotettava). Varttimailiajat muutamia vetoja niin vaikeuksia lähdössä ja sutimista joten 0-100 jää huonoksi (6.9-7) silti loppunopeus siellä 175 km/h paikkeilla (n 14 sek). 

Itse ottaisin myös DSG päivityksen mikäli olisi DSG.

Vielä maininta Cupra 4 Drive 300 hv pienellä ohjelmoinnilla 80-120 km/h aika sama ehkä hitusen huonommin, 100-200 tulee eroa 4 vedon tehohävikin ja suuremman painon takia. Itsellä paras veto 100-200 n 11 sek lentokentällä.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Jabi80

Moikka kaikille :)

Kestääkö tuo DSG ja moottori jos lastutan stage 1 eli 300 heppaa ja 440nm ??
Auto on RS vm.2016 ja siis automaatilla. Sen takia kyselen kun oli alla Leon FR ja sitä ei kuulemma
voinut lastuttaa vaan DSG olisi hajonnut ylimääräisen tehon/väännön seurauksena  :o

Nantti

Moi,

Onko kokemuksia lisäätehoa.fi firman optimoinneista?

Meinas että maksimit ois 330hp/480nm ja tekee itse softat kun ei halua laittaa mitään bulkki softia. Penkitys mahdollisuuskin löytyisi.

Auto siis RS MY15 2.0tsi manuaali.

Edellisessä räsässä oli Karalan softa ja se pelas hienosti...säästäs vaan 400km ajelun jos päätys lisäätehoa palveluihin.

ukormi

Ihan mielenkiinnosta. Kuinka saa 330hv siirrettyä asfalttiin etuvetoisella Octavia RSllä?
Jo 184 heppainen Diesel RS tuntui pompottelevan ykkösellä ja hiemankaan viileämmällä pyrki sutimaan kakkosellakin.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Nantti - 24.02.21 - klo:07:11
Moi,

Onko kokemuksia lisäätehoa.fi firman optimoinneista?

Meinas että maksimit ois 330hp/480nm ja tekee itse softat kun ei halua laittaa mitään bulkki softia. Penkitys mahdollisuuskin löytyisi.

Auto siis RS MY15 2.0tsi manuaali.

Edellisessä räsässä oli Karalan softa ja se pelas hienosti...säästäs vaan 400km ajelun jos päätys lisäätehoa palveluihin.

Tuon firman optimoinnista ei ole tietoa, Mutta kilpailevan kyllä. Itse olen ollut tyytyväinen optimointiin!
Etuvetoautoon voimaa on ihan riittävästi. Kulkine on nyt kohtuu ripeä on 310 hp ja 440 nm lukemilla.
Nuo lukemat olisi saanut olla jo tehtaalta. En lähtisi tavoittelemaan maksimitehoa / vääntöä, vaan menisin miedommilla asetuksilla. Kytkin voi olla kovilla noilla lukemilla...

Mikav

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 24.02.21 - klo:07:38
Ihan mielenkiinnosta. Kuinka saa 330hv siirrettyä asfalttiin etuvetoisella Octavia RSllä?
Jo 184 heppainen Diesel RS tuntui pompottelevan ykkösellä ja hiemankaan viileämmällä pyrki sutimaan kakkosellakin.

Itsellä on se reilu 310hp ja edellisessä TDIssä oli 220hp. Kyllä tässä nykyisessä siirtyy se teho paremmin. Liekö tasauspyörästön lukon ansiota sitten? TDI tosiaan pompotti aika lailla. Toki tämäkin sutii, mutta käytös on paljon hallittavampaa ja sivistyneempää siltä osin. Rajumpaa toki muuten.
Polestar 2 LRDM

Nantti

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 24.02.21 - klo:07:38
Ihan mielenkiinnosta. Kuinka saa 330hv siirrettyä asfalttiin etuvetoisella Octavia RSllä?
Jo 184 heppainen Diesel RS tuntui pompottelevan ykkösellä ja hiemankaan viileämmällä pyrki sutimaan kakkosellakin.

Ei mitenkään niinkuin ei edelliselläkään. Noihin 0-100kmh tai 400m kiihytyksiin on siihen rakennetut laitteet erikseen. Nyt ois tarkotus saada vääntö sekä moottorin ominaisuudet optimoitua tuosta päivittäis kulkineesta ajoalueelle 80kmh-140kmh kierroksilla N.2500rpm-5000rpm.

Edellinen RS toimi kyllä optimoinnin jälkeen tuntuvasti paremmin.


Nantti

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 24.02.21 - klo:07:38
Tuon firman optimoinnista ei ole tietoa, Mutta kilpailevan kyllä. Itse olen ollut tyytyväinen optimointiin!
Etuvetoautoon voimaa on ihan riittävästi. Kulkine on nyt kohtuu ripeä on 310 hp ja 440 nm lukemilla.
Nuo lukemat olisi saanut olla jo tehtaalta. En lähtisi tavoittelemaan maksimitehoa / vääntöä, vaan menisin miedommilla asetuksilla. Kytkin voi olla kovilla noilla lukemilla...


Juu kyllä noilla saa kytkimen tietty niinkun muunkin hajoamaan. Toki kaiken saa myöskin vahvempana tilalle. Sellaista repivää ajoa muutenkaan ole tommosella perhevessalla halua harrastaa. Meinasin vaan että ois mahdollisimman hyvä keskialueella. Toki tarjos että voidaan eka laittaa noi maksimit mitä ovat testanneet ko autossa ilman ongelmia ja voidaan ottaa sit poispäin jos tuntuu siltä.

Asiallisen olonen kaveri oli kyllä kyseessä. Että voishan sitä kokeilla kun lupas rahat takas ja vakioksi muuttaa jos ei mieleinen softaus ole.

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Nantti - 24.02.21 - klo:08:04

Juu kyllä noilla saa kytkimen tietty niinkun muunkin hajoamaan. Toki kaiken saa myöskin vahvempana tilalle. Sellaista repivää ajoa muutenkaan ole tommosella perhevessalla halua harrastaa. Meinasin vaan että ois mahdollisimman hyvä keskialueella. Toki tarjos että voidaan eka laittaa noi maksimit mitä ovat testanneet ko autossa ilman ongelmia ja voidaan ottaa sit poispäin jos tuntuu siltä.

Asiallisen olonen kaveri oli kyllä kyseessä. Että voishan sitä kokeilla kun lupas rahat takas ja vakioksi muuttaa jos ei mieleinen softaus ole.

Okei, Tuohan on hyvän kuuloinen diili, Laitata softa niin sittenhän tuon näkee ja kokee. Muuttaa takaisin vakioksi jos ei softa mielytä.

Nantti

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 24.02.21 - klo:08:28
Okei, Tuohan on hyvän kuuloinen diili, Laitata softa niin sittenhän tuon näkee ja kokee. Muuttaa takaisin vakioksi jos ei softa mielytä.


Juu ens viikolle tilasin ajan mennä softaukseen niin sithän tuon näkee mikä tulee...toivottavasti hyvä😃. Ja jos ei ni sit turbotecille kun edellinen auto niitten jälkeen toimi ainakin hienosti 100tkm kokemuksella.

Nantti

Nyt on tullut softattuna ajeltua ja kyllä voin suositella! Ala ja keski alueen vääntö on kyllä merkittävästi parempi ja kaasuun vaste johdonmukaisempi...yläpään tehoa oikein ole viitsinyt kokeilla koska kohtuu hyvät nastat alla vielä.  :D
Eikä sillä kyllä omassa normaali käytössä ole mitään väliä paitsi että toimii hyvin sielläkin... ainakin toimi dynossa hyvin.

Bensan kulutuksesta oikein osaa vielä sanoa kun webastoa tulee käytettyä päivittäin...mutta ei äkkiseltään ole kyllä suuria muutoksia tuntunut.

Tuli sama mieleen kuin vanhan autokin kanssa softauksen jälkeen, miksi ei jo tehtaan jäljiltä ole tämmöinen.


VAGkilainen

Missä lopulta käytit softan muutoksessa?
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

Nantti

Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 06.03.21 - klo:09:13
Missä lopulta käytit softan muutoksessa?

Lisäätehoa.fi käytin kun tossa lähellä oli...omasta kokemuksesta voin kyllä suositella.

A.H

Helsinki optimoinnilla todella hyvä tarjous päällä. Itsellä viikon päästä moottorin plus DSG:n optimointi. 12/2016 TSI RS 220hp. Katsotaan miten muuttuu, innolla odotan  8)

Nantti

Lainaus käyttäjältä: A.H - 07.03.21 - klo:22:39
Helsinki optimoinnilla todella hyvä tarjous päällä. Itsellä viikon päästä moottorin plus DSG:n optimointi. 12/2016 TSI RS 220hp. Katsotaan miten muuttuu, innolla odotan  8)


Mites tämä projekti päättyi? Tuliko hyvä?

A.H

Lainaus käyttäjältä: Nantti - 30.03.21 - klo:08:08

Mites tämä projekti päättyi? Tuliko hyvä?

Vääntöä tuli huomattavasti enemmän ja huomaa myös kun polkasee kaasua 80km/h "> niin lähtee ihan eri tavalla. Lähdöissä ei tunnu pitoa löytyvän kun polkasee kaasua, joten en jaksa revitellä hirveästi lähdöissä. Kulutus laski myös, täydellä tankilla pääsi n. 680km, ennen optimointia n. 600km.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy