Octavia III RS lastuttaminen

Aloittaja kaide, 14.10.13 - klo:21:34

« edellinen - seuraava »

makkis

Ei ole kokemusta mutta 272/440 kuullostaa kiinnostavalta 549,00 euron uhraukselta  ;D

japa

Lainaus käyttäjältä: makkis - 15.01.14 - klo:22:14
Ei ole kokemusta mutta 272/440 kuullostaa kiinnostavalta 549,00 euron uhraukselta  ;D
Ja sitte ku kone porsii niin tuohon summaan saa lisätä vähintään nollan. Mutta kivat teholukemat  ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

123eki

Lainaus käyttäjältä: Esox - 07.11.13 - klo:19:35
Britit on värkkäilemässä viritysboksia RS TDI -koneeseen, veikkaavat 230/470:

http://www.diesel-performance.co.uk/vehicle-skoda_octavia_iii-vrs-2.0-tdi-184-ps-cr-stage-2-%28crd-t

Tuollaisen asennus ei ilmeisesti jättäisi jälkiä auton omaan ECUun:

https://www.dropbox.com/s/uanvo35ts7tfkso/vag_2.0_tdi_150_ldk_e.pdf

Kyllä tuosta se TD1 napsahtaa ihan samalla tavalla kuin mitä ecua menisit virittämään.

Se on aivan sama millä tavalla nostat noita tehoja.

TD1 ja auton myynti onkin sitten haasteellisempi juttu.

On se kummaa miten Räsästä on vielä pakko saada parempi kulkuinen, vaikka useimmille nuokin tehot ovat aivan liikaa.

makkis


LainaaOn se kummaa miten Räsästä on vielä pakko saada parempi kulkuinen, vaikka useimmille nuokin tehot ovat aivan liikaa.

Sillä kululla niin väliä mutta voipi esson baarissa (=vaganeeralla) kehua ihteesä.

JakeS

Lainaus käyttäjältä: makkis - 15.01.14 - klo:22:14
Ei ole kokemusta mutta 272/440 kuullostaa kiinnostavalta 549,00 euron uhraukselta  ;D

Huonoja kokemuksia kyseisen firman lastuista. Jos lupauksien sijaan asentamisen jälkeen löytyy edes alkuperäiset pollet niin saa olla tyytyväinen.
Olen noita asentanut fordiin, mersuun ja volvoon.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.10.13 - klo:22:23
Oli tosiaan ABT tehnyt jo RäSään ja DSGhen, eli murrettu on jo tuonkin koodaus, vai onko tuo ulkoisella purkilla.

En kyllä nähnyt pienintäkään syytä tehdä tuota, ainakaan suoritusarvojen nojalla, vai rohkeneeko joku muu olla eri mieltä? Siis 0-100 7,1->6,8 s ja huiput nousi 242->247 ihan oikeasti, missä tuossa on mitään järkeä? Jns olisikin tuo nollasta satkuun mennyt lähelle kutosta, mutta vaivaiset kolme kymmenystä ja muutama kilometri huippuihin, ei putoa mulle siis noin pienellä kiihtyvyyden parantumisella.
Kyllä siinä potkua on eri tavalla, ei vaan näy noissa luvuissa. Sutii helposti 0-100 välillä. Esim. 60-220 kmh saattaa huitaista 10 s nopeammin 290 hv tehoilla. Pitää muistaa että manuaali RS TSI elektronisesti rajoitettu 250 kmh 5600 rpm. Jos joku poistaa rajoittimen 6 vaihde yltää 290 kmh manuaalilla ja 353 kmh DSG:llä. Tosin ei jaksa noilla tehoilla eikä ominaisuudet riitä 300 nopeuksiin.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Homer

Lastutuksesta ei RS: llä ole käytännön hyötyä talvirenkailla, sutii jo nyt täyskaasukiihdutyksessä 100 kmh nopeudessa.

Odottelen mielenkiinnolla kesänakkeja alle, jolloin tilanne voi olla toinen. Tämä lastutus kiinnostaa edullisuudessaan 4x Räsää odotellessa. Ainoa jarru hankinnalle moottoritakuun päättyminen ja sen vaikutus jälleenmyyntiarvoon.

splitxyz

Lisäongelmaa lastutukseen teettää se kun muutetaan tehtaan optimiasetuksia niin ei aina mennä parempaan suuntaan teholuvuissa vaikka niin mainostetaan. Sport Auto testasi äskettäin ABT:n lastuttaman Audi RS6 ja auto kulki 0-200 km/h huonommin kuin vakiotehoilla. Dyno ei myös antanut luvattua tehoa. ABT on yleensä ollut luotettava, mutta siinä mietittävää lastutusta kaipaaville, meneekö kottero huonompaan vai parempaan...  ;D
RTL:n GRIP ohjelmassa testattiin Manhart BMW M3 missä pitäisi olla n 700 hv. Sekin floppasi vajaatehoisena, kaiken kukkuraksi moottori hajosi testatessa, vaikka maksaa aika paljon. En ole lastutusta vastaan, tuossa muutamia esimerkkejä miten voi käydä jos huono tuuri.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Homer - 21.02.14 - klo:21:35
Odottelen mielenkiinnolla kesänakkeja alle, jolloin tilanne voi olla toinen.

Viikon päästä loppuu talvirengaspakko.  ;D

dwntime

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 15.01.14 - klo:22:42
Huonoja kokemuksia kyseisen firman lastuista. Jos lupauksien sijaan asentamisen jälkeen löytyy edes alkuperäiset pollet niin saa olla tyytyväinen.
Olen noita asentanut fordiin, mersuun ja volvoon.

Jep. Huonoja kokemuksia minullakin Racechipistä. Ei toimi, aivan luokaton asiakaspalvelu ja boksi ei tehnyt muuta kuin sytytti vikavalon.
Lähetin boksin heille takuuhuoltoon ja se muka hävisi matkalle. No sain sitten yllättäen muutaman kuukauden päästä heiltä paketin jossa oli.....sama lähettämäni boksi. En jaksanut enää vaivautua heidän kanssaan asiasta vääntämään.

DTUK boksit sen sijaan ovat erittäin laadukkaita ja asiakaspalvelu on heillä huippuluokkaa. Andrew on erittäin asiantunteva kaveri ja vastailee kärsivällisesti joskus vähän tyhmiinkin kysymyksiin ;)

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.10.13 - klo:22:23
Oli tosiaan ABT tehnyt jo RäSään ja DSGhen, eli murrettu on jo tuonkin koodaus, vai onko tuo ulkoisella purkilla.

En kyllä nähnyt pienintäkään syytä tehdä tuota, ainakaan suoritusarvojen nojalla, vai rohkeneeko joku muu olla eri mieltä? Siis 0-100 7,1->6,8 s ja huiput nousi 242->247 ihan oikeasti, missä tuossa on mitään järkeä? Jns olisikin tuo nollasta satkuun mennyt lähelle kutosta, mutta vaivaiset kolme kymmenystä ja muutama kilometri huippuihin, ei putoa mulle siis noin pienellä kiihtyvyyden parantumisella.

Se on se maaginen eka luku: muuttuu 7:sta 6:lla alkavaksi.  ;) Saman toki olisi saanut itsekin vieläpä 1200 euroa samalla säästäen, eli valitsemalla jo tilausvaiheessa combi-mallin sijasta liftbackkin...

ram1

Lainaus käyttäjältä: Homer - 21.02.14 - klo:21:35
Lastutuksesta ei RS: llä ole käytännön hyötyä talvirenkailla, sutii jo nyt täyskaasukiihdutyksessä 100 kmh nopeudessa.

Odottelen mielenkiinnolla kesänakkeja alle, jolloin tilanne voi olla toinen. Tämä lastutus kiinnostaa edullisuudessaan 4x Räsää odotellessa. Ainoa jarru hankinnalle moottoritakuun päättyminen ja sen vaikutus jälleenmyyntiarvoon.
No tuskinpa se oikeasti sutii satasessa, ainakaan kesärenkailla.Toki jos ajaa luistonesto päällä talvinakeilla, niin järjestelmä luulee sen sutivan kun kumi antaa myöten.Jos alusta ja renkaat kunnossa, niin mitään älytöntä sutimista ei pitäisi tapahtua 0-100 repäsyssä.Olen aika monella Vagilla nyt revitellyt tuota 0-100 lähtöä, ja kun se menee nappiin, niin ero surkeeseen lähtöön voi olla yli sekunti.

Mutta totuus tosiaan on, ettei softat tollaseen koneeseen enää tuo hirveästi etua 0-100 repäsyssä vaikka teho/vääntö nousisi reilustikin, koska sitä ei vaan saa tiehen.Mutta ohituskiihtyvyydet taas ihan eri planeetalla ku vakiossa.

Mulla oli RsII:ssa noi 260/400 tehot.Kun alusta oli kunnossa, eli ei vakio lulla ja 19"235 renkaat, niin ei sutinut oikeastaan ollenkaan hyvällä asfaltilla.Ja kyllä tuossa uudessa varmastikin ihan eri planeetan alusta ku vanhassa.
Tärkeintä siinä on oikea kierrosluku lähdössä.Jos liian suuri niin sutii, ja jos liian pieni, niin tukehtuu hetkeksi.

Noiden III- koppasten tulosten perusteella kakkosvaihde ei ilmeisesti riitä sataan, niinkuin ei Gen II:aan.Jos tuosta manuaalista ottaa rajotuksen pois, niin pitäisi kyllä mennä paremmin kuin tuo vajaa seiska.

Selailin vielä tässä vanhoja tuloksia, jotka siis racechronolla mitattuja.Tuo kakkoskoppa meni vakiona 7.6s, ja softalla 7,2s.Vaikka potkua tuli softalla paljon, niin kiihdytys vaikeutui.Korkea vääntö omilla kokemuksilla jopa haittaa tuota paikaltaan lähetystä.Ehkä siinä osasyy tiettyjen vaparisporttien hyvät lukemat kiihdytyksessä.

Kun taas nykyinen I- koppa meni vakiona 8s, ja softalla olen päässyt parhaimmillaan tasan 7sekuntiin.Ja tehoeroa ei tullut softalla kuin 25hp/70nm.
Tämä menee kakkosella yli sadan, kun 5- vaihteinen.

Eli jos tässä oikein mutuilen, niin nostaa rajottajan kierrosluvun niin että menee kakkosella sataan, niin tuo uusi pitäis mennä noin 6.5s.0-100km/h

Ja jos nyt itsellä olisi tuo uusi Räsä, niin aivan varmasti siihen tulisi softa noin vuoden sisään kun alkupään lastentaudit selvitetty, tai jos jotain negatiivista kuulunut.Ja mitään bokseja en tule ikinä ottamaan autooni, koska ihan osaavaa autokohtaista palvelua olen saanut samaan hintaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 01.03.14 - klo:19:27


Noiden III- koppasten tulosten perusteella kakkosvaihde ei ilmeisesti riitä sataan, niinkuin ei Gen II:aan.Jos tuosta manuaalista ottaa rajotuksen pois, niin pitäisi kyllä mennä paremmin kuin tuo vajaa seiska.


III koppasen räsän pitäs mennä 107.8 km/h 6500 rpm tsekkien vaihdekaavion mukaan (manuaali). 1 vaihde vajaaseen 60 km/h. DSG erilaiset välitykset, en niitä heti muista miten meni 0-100, jäikö 2 vaihteella satasesta hieman... tarkistin DSG 91 km/ /6500 2 vaihteella.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

ram1

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 02.03.14 - klo:18:38
III koppasen räsän pitäs mennä 107.8 km/h 6500 rpm tsekkien vaihdekaavion mukaan (manuaali). 1 vaihde vajaaseen 60 km/h. DSG erilaiset välitykset, en niitä heti muista miten meni 0-100, jäikö 2 vaihteella satasesta hieman... tarkistin DSG 91 km/ /6500 2 vaihteella.
Ok.Mielestäni hiukan laimea tulos, jos menee kakkosella huntin.No ei se huono ole, mutta II-koppanen meni Tm:ssä 7.3 ja siinä joutu puskee kolmosta tupaan.Se pudottaa tulosta sen 2-3 kymmenystä suurinpiirtein.No toisaalta se nyt aika se ja sama.Voin kokemuksesta kertoa, että tuohon tehtaan lukemaan ei ihan sukkana mennä tosielämässä.

Itse topicciin vielä, että odottelen kyllä kieli pitkällä kun saadan tänne ensimmäinen rohkea softaaja.Komeat lukemat pitäis kyllä irrota.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

makkis

Noista pito-ongelmista sen verran, että näin talvella nastakumien kera todelliset pito-huolet kuivalla (joskin kylmällä) asfaltilla voi havannoida kytkemällä luistoneston pois. Kyllä ne jää ykkösen ja kakkosen murheiksi, eli kakkosella vielä voimaa riittää pidon rehelliseen irtoamiseen. Luistonesto päällä toki vilkuttelee valoa vielä nelosellakin ja leikkaa vetoa, mutta ei siellä oikeasti pito karkaa mihinkään. Ihan persdyno kertoo kuinka paljon vapautuneemmin tuo menee kun kytkee suitset (luistoneston) pois.

Kesärenkailla oletan että nuo tehot ei riitä pito-ongelmiin ainakaan kakkosella, en usko että liikkeellelähtöä lukuunottamatta edes ykkösellä. Eli, softaa sisään vaan, kyllä se sen sietää.

Itselläni oli myös kakkoskopassa softalla 250/400 tehot ja ei tuolla mitään ongelmia ollut pidon kanssa. Ripeä paikaltaan lähtö toki hankalaa mutta niin paljon paremmalta kolmosen alusta tuntuu että tällä sekin on paljon helpompaa. Kesärenkain märällä asfaltilla tuon minun kakkosen voima saattoi pinnasta riippuen jaksaa kadottaa pidon kakkosellakin.

Rehellisyyden nimiin uskallan väittää että 0-100 spurtissa DGS pesee manuaalin 99 tapauksessa sadasta. Jos sitten mennään vaikka tuonne Motoparkin stripille ja muutaman testivedon saa ensin manuaalilla ajaa, voi olla että tuo yksi tapaus manuaalin eduksi saadaan ja voidaan tehtaan speksit todeksi osoittaa.

V-O

Lainaus käyttäjältä: makkis - 02.03.14 - klo:19:15
talvella nastakumien kera todelliset pito-huolet kuivalla (joskin kylmällä) asfaltilla. Luistonesto päällä toki vilkuttelee valoa vielä nelosellakin
Eikös tuo ole hiukan huono ominaisuus?

ram1

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.03.14 - klo:20:10
Eikös tuo ole hiukan huono ominaisuus?
Tuo ominaisuus nyt koskee kaikkia vajaavetoisia, jotka ajaa jääpitoon tarkoitetulla renkaalla.Tuo renkaan löysä lamelli huijaa luisonestoa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

V-O

Kitkarenkailla lienee sama ominaisuus. Auttaisikohan jos olisi iso tuumakko ja melko matala profiili noissa renkaissa?

makkis

LainaaEikös tuo ole hiukan huono ominaisuus?

Näin migreenistä kärsivälle kyllä kun valo vilkkuu mutta asia on aika marginaalinen kun täyttä vetoa tarvitsee aniharvoin käyttää ja tarpeeseen ei koskaan.

Tämä sama "ongelma" meillä on vaivannut BOmegasta (taisi olla eka auto jossa luistonesto) tähän räsään ja välissä monen monta autoa. Ei tosin yhtään nelikkoa  ;D

Ihan oikeasti, ei tuolla ole mitään merkitystä. En rengasvalintoja vilkkuvan valon perusteella tekisi. Tiedä vaikka joku saisi voimakicksejä tuosta...

ram1

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.03.14 - klo:20:31
Kitkarenkailla lienee sama ominaisuus. Auttaisikohan jos olisi iso tuumakko ja melko matala profiili noissa renkaissa?
Kyllä kitkoillakin varmasti.Etenkin tietysti Nokian ja Conti, jotka täysin jääpitoon tehty.Jos etsii rengastestistä kärkipään renkaista sellaisen, joka parempi kuivalla ja märällä asfaltilla voi auttaa hiukan.Mutta tuskin pahempi on kuin mun E87 Bemu Nokian 7 Rft kumeilla, mikä pudotti vakkarinkin pois päältä jos ajo 90 lasissa ylämäkeen luistonesto päällä, vaikka paljas asfaltti.18" Kesärenkailla ei mitään ongelmia.Mulla itseasiassa youtubessa video tuosta Bemun luistonestosta talvirenkailla paljaalla kelillä.
No tää meni pahasti ot:ksi.Sorry
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jyri

APR on onnistunut purkamaan ECUN suojauksen ja 300+ hp tuloksena, lisää täällä.

MoFFe

ARPi kyllä virittää ja kunnolla...  :P
https://www.facebook.com/APRMotorsport

Mielenkiinnolla odotan myös S3/R. Liikkuu varmaan siinä 400hp paikkeella... 8)

Mutta kivat tehot tuosta Rästä ja GTIstä ottavat.

repomies

Tokko ihan 200hp litratehoa saa pelkällä chipillä. Tuollainen 150 nyt kuulostaa jotenkin järjelliseltä perushiluilla. Eri juttu jos aletaan vaihtaa suutinta ja turboa.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.04.14 - klo:13:21
APR on onnistunut purkamaan ECUN suojauksen ja 300+ hp tuloksena, lisää täällä.

jahas , nyt mennään sektorille että itse en enää avoimella foorumilla tämän jälkeen kommentoi tätä aihetta  :P
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

MoFFe


Mikaw

Morjens.

Tuli tuossa kuukausi sitten tilattua uusi RS.
Nyt jo mietityttää että kuinkas siitä saa kutiteltua lisää potkua jos rupee tuntumaan tehottomalta.
Tilaus tuli tehtyä bensa namuaali farkusta.


Candywhite

Onko käytännön kokemuksia TDI lastustamisesta kulutukseen?
Kodiaq 6/2017. 4x4 tdi Ambition

erttuli

Ocu II FL CR dieselissä tippui n. litran verran, uudesta en usko löytyvän paljoa tietoa lastujen osalta vielä. Jospa tuo jotain osviittaa antaisi. Aika nopean pelin siitä kyllä saisi varsinkin nelivetona lastulla.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy