Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 12.09.23 - klo:19:55
Eikös se ole jo aika vaihtaa käyttövoima johonkin puhtaampaan ::)
Laitapa tänne viestiä iskikö "sähkökuume"  ;)

Kokemuksia autosta olisi myöskin hyvä "ammattilaiselta" kuulla.
Ei nyt mitään ostopakkoa tullut, tuolla oman autotallin tarinassa lisää.  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Eskonbaar - 10.10.21 - klo:19:25
Syksysateilla olen huomannut että kuskin pyyhkijä pyyhkäisee välillä liian pitkälle ja kolahtaa a -pilariin (ei tosiaan aina). Jossain youtube videossa (eng. kielinen) koeajaja oli huomannut saman. Täytyy huollossa muistaa mainita asiassa.

Olen nyt huomannut saman, tihkulla noin 3-5 pyyhkäisy menee vähän yli ja kolahtaa.

Tässä ilmeisesti ei ole enää perinteinen mekanismi, koska pyyhkijät menee huoltoasennossa tosiaan yli a-pilarin.


Mutta
OBD11 näyttää Upper torn position ja service position samat arvot, noin 163 astetta:


Jos tuota yläkohtaa sais asteenkin pienemmäksi...  ::)
En saanut muutettua arvoa, vaikka SFD lukko oli pois käytöstä.
Onkohan central electric modulille jokun pääsykoodi lisäksi?
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

#752
Kyllä se syyllinen taitaa olla pyyhkijöissä itsessään...
https://photos.app.goo.gl/fqGptEoV1hBQnLTH6
Hidastuksessa näkee, kuinka sulat hyppii tuulilasilla ja sen voimasta kolahtaa a-pilariin.

Itsellä on citycarwash -harjaton pesusoppari, niin ennen kuivausta masiina ruiskuttaa jotain litkua auton päälle, sen jälkeen pyyhkijät ainakin hyppivät lasilla.

Vaihdoin joskus keväällä boschilaiset sulat alkuperäisten tilalle, mut ei tuo tunnu auttavan.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Jamboraama

Itsellä nyt syyskuun alussa ostettu 21-mallin golfin gte. Vikoina ollut ehkä jopa tavanomainen pamahdus kaiuttimista ja sos vika. Ilmennyt myös vaihtelevasti välillä jopa kymmeniä kertoja 20km matkan aikana tuleva travel assist -vika sekä sos-vika. Laitettiin tänään viestiä autokaupalle, kuinka haluavat asian kanssa edetä.

Ilmeisesti ratista vika tämän foorumin mukaan johtuu. Tuollaisen pimputuksen kuunteleminen aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia, katsoo kauanko tälläistä jaksaa kuunnella vai jääkö viimeiseksi volkkariksi.
Golf Mk8 GTE

Tos®

#754
^Ratin vaihto kuuluu takuuseen - siellä on ratilta vikakoodi, jonka perusteella huolto saa luvan tilata uuden ratin... tosin ratteja on huonosti saatavana - voi mennä kuukausia diagnoosista.
Omaan eka yritys 3 viikon kuluttua.

Tekninen tiedote Numero: 2069682/*
*numero päivittyy, kun vw tekee muutoksia tiedotteeseen

Tämä TPI pätee vain autoihin, joiden varusteena (PR-numero) on 2FT ja 6I2 tai 2FT ja 6I6!
− 2FT: Monitoimiohjauspyörä (nahka), lämmitettävä, ja Tiptronic
− 6I2: Kaistanpitoavustin ja ruuhka-avustin
− 6I6: Kaistanpitoavustin ja Emergency Assist -hätätilanneavustin ja ruuhka-avustin



Takuuhyvitys
Vikanumero/-laji: 4810/ 0040
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Ei nyt niin vakava ongelma, mutta onko teillä Top51 radiokanavan radioteksti järjissään. Monille kanaville ilmestyi kesän aikana ominaisuus missä soiva biisi näkyy radiotekstissä. Top51:n tekstiksi on jo toista kuukautta jämähtänyt joku Lewis Capaldi Forget me. Mites muilla?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

Lasinpyyhkijöiden hyppiminen ja ääntely ylös mennessä taitaa olla jonkinlainen tyyppivika. Muutaman kuukauden sulat kulkevat siististi, mutta sitten alkaa hyppiminen. Mitään ihmeempiä kemikaaleja en tuulilasille käytä ja sulat on K-Auton tavaraa.

Enää en viitsi tuon takia tuhlata rahaa noihin, koska alas tullessa kuitenkin pyyhkivät lasin mainiosti. Kärsitään vittumaisesta äänestä ja kyytiläisten huomautuksista; ”kannattaisko vaihtaa sulat?”
Siihen voi sanoa että ”tai laadukkaampi auto”
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

dassault

Alkaa pikku hiljaa ketuttamaan, että tuli valittua tuo golf alle. Koko ajan jotain vikaa laitteessa huolto on tehnyt parhaansa korjatakseen niitä, mutta aina tulee uusia vikoja ilmi.
Aiemmin pistinkin listaa mitä kaikkee on ollu ja suurin osa niistä on saatu korjattua.
Viimeisimpänä tehtiin vaihdelaatikon öljynvaihto ja uudelleen adaptointi. Nykiminen hävisi melkein kokonaan joten katsottakoon sekin nyt korjaantuneeksi.
Viime kirjoituksessa mainitsin auton ryhtyneen ravistamaan yli 100km/h vauhdissa kesärenkailla. Nyt on talvikumit alla ja ravistus vaan pahenee eli alkaa jo 70km/h vauhdissa. Renkaat on tasapainotettu ja vanteet tarkastettu, kokeiltu jopa toisella vannesarjalla, mutta ravistus vaan jatkuu. Huollossa tarkastivat voimansiirron ja alustan eikä mitään löytynyt.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa näissä?
Nyt 10kk vanha ja 45tkm mittarissa ja alkaa tuntua, että onko tämä sit se sunnuntaina kasattu kappale jämäosista.
Golf Variant Style business 2.0TSi 4MOTION -22
Octavia Scout 2.0TDi 4x4 -20
Ex. Golf 1.6 TDi dsg7 - 14
Ex. Octavia 2.0 TDi 4x4 -13
Ex. Ibiza 1.2 TDI -13

tex-

Lainaus käyttäjältä: dassault - 07.10.23 - klo:14:43
Alkaa pikku hiljaa ketuttamaan, että tuli valittua tuo golf alle. Koko ajan jotain vikaa laitteessa huolto on tehnyt parhaansa korjatakseen niitä, mutta aina tulee uusia vikoja ilmi.
Aiemmin pistinkin listaa mitä kaikkee on ollu ja suurin osa niistä on saatu korjattua.
Viimeisimpänä tehtiin vaihdelaatikon öljynvaihto ja uudelleen adaptointi. Nykiminen hävisi melkein kokonaan joten katsottakoon sekin nyt korjaantuneeksi.
Viime kirjoituksessa mainitsin auton ryhtyneen ravistamaan yli 100km/h vauhdissa kesärenkailla. Nyt on talvikumit alla ja ravistus vaan pahenee eli alkaa jo 70km/h vauhdissa. Renkaat on tasapainotettu ja vanteet tarkastettu, kokeiltu jopa toisella vannesarjalla, mutta ravistus vaan jatkuu. Huollossa tarkastivat voimansiirron ja alustan eikä mitään löytynyt.
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa näissä?
Nyt 10kk vanha ja 45tkm mittarissa ja alkaa tuntua, että onko tämä sit se sunnuntaina kasattu kappale jämäosista.
Kardaanin tukilaakeri voisi aiheuttaa tuon, kun autonasi näkyy olevan neliveto.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

dassault

Lainaus käyttäjältä: tex- - 07.10.23 - klo:15:16
Kardaanin tukilaakeri voisi aiheuttaa tuon, kun autonasi näkyy olevan neliveto.
Se voi olla yksi tärinän aiheuttaja monen muun lisäksi mm. sisemmän vetarin tukiholkki, kardaanin tukiholkki vaihteiston päässä, muutamia lainatakseni.
ketuttaa kun auto on jatkuvasti pajalla. Paras oli, että mekaanikko tuumasi kun tuosta tärinästä keskustelin, että sielä varmasti löytyy joku vikakoodi mikä kertoo syyn.
Onkohan nykyään enää tullu mieleen, että sen voi aiheuttaa mekaaninen vika jota ei tietokoneen avulla löydä?
Golf Variant Style business 2.0TSi 4MOTION -22
Octavia Scout 2.0TDi 4x4 -20
Ex. Golf 1.6 TDi dsg7 - 14
Ex. Octavia 2.0 TDi 4x4 -13
Ex. Ibiza 1.2 TDI -13

terve

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 07.10.23 - klo:14:11
Lasinpyyhkijöiden hyppiminen ja ääntely ylös mennessä taitaa olla jonkinlainen tyyppivika. Muutaman kuukauden sulat kulkevat siististi, mutta sitten alkaa hyppiminen. Mitään ihmeempiä kemikaaleja en tuulilasille käytä ja sulat on K-Auton tavaraa.

Enää en viitsi tuon takia tuhlata rahaa noihin, koska alas tullessa kuitenkin pyyhkivät lasin mainiosti. Kärsitään vittumaisesta äänestä ja kyytiläisten huomautuksista; ”kannattaisko vaihtaa sulat?”
Siihen voi sanoa että ”tai laadukkaampi auto”
Vaihdoin nämä vakiosulkien tilalle ja hyvin ovat toimineet.
https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/121053/605009

Tos®

Itse hain alkuperäiset sulat noiden Bochien tilalle ja taas on ylellisen hiljaiset  ;D Näin pyyhkimien kuuluisi toimia, ilman mitään ylimääräistä.
Lisäksi jätin markettipesulitkut pois ja vain lasolin tuotteita.

Rattia ei ole vaihdettu vielä, piti olla eilen - asentaja oli sairastunut.
Nyt TA ja SOS viat pimputtelee lähes kokoajan.

EVAP venttiililtä on taas vikakoodit  :-X
EVAP letkusarja uusittiin heinäkuussa

  P04F000 - EVAP system high pressure purge line performance
            static
                Date: 2023-09-21 16:37:13
                Mileage: 39289 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 40
                Engine speed: 2711.00 1/min
                Normed load value: 100.0 %
                Vehicle speed: 50 km/h
                Coolant temperature: 101 °C
                Intake air temperature: 18 °C
                Ambient air pressure: 980 mbar
                Voltage terminal 30: 12.700 V
                Dynamic environmental data: 209628F4462EF40BCC10100A8D24FC017C11991000082B00432100
        P044100 - EVAP Emission Contr.Sys.Incorrect Purge Flow
            Intermittent
                Date: 2023-09-22 12:44:55
                Mileage: 39366 km
                Priority: 2
                Malfunction frequency counter: 1
                Unlearning counter: 35
                Engine speed: 1579.50 1/min
                Normed load value: 29.0 %
                Vehicle speed: 41 km/h
                Coolant temperature: 48 °C
                Intake air temperature: 8 °C
                Ambient air pressure: 980 mbar
                Voltage terminal 30: 14.880 V
                Dynamic environmental data: 209623F4462FF40B3F101002FA24FC017C11991000082B00432100
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 07.10.23 - klo:13:59
Ei nyt niin vakava ongelma, mutta onko teillä Top51 radiokanavan radioteksti järjissään. Monille kanaville ilmestyi kesän aikana ominaisuus missä soiva biisi näkyy radiotekstissä. Top51:n tekstiksi on jo toista kuukautta jämähtänyt joku Lewis Capaldi Forget me. Mites muilla?

Tämä taisi jäädä huomiotta. Saisiko edes yhden vahvistuksen/tyrmäyksen että toimiiko Top51:n radioteksti (ts. soiva biisi). Minulla se näyttää jatkuvasti tältä.



VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tos®

^Sun pitää koittaa toisella autolla/kotistereot, jossa RDS ja sieltä infotekstit päälle.
Kyllä muilla kanavilla se lisätieto vaihtuu.

Tuo kanava ei valitettavasti kuulu täällä, että voisi testata.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Reneto - 14.10.23 - klo:15:06
Tämä taisi jäädä huomiotta. Saisiko edes yhden vahvistuksen/tyrmäyksen että toimiiko Top51:n radioteksti (ts. soiva biisi). Minulla se näyttää jatkuvasti tältä.



Toimii täällä (Espoo/Helsinki) ihan toivotulla tavalla.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Reneto

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 15.10.23 - klo:17:22
Toimii täällä (Espoo/Helsinki) ihan toivotulla tavalla.

Tattis tiedosta. Milläköhän buuttais vehkeet..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

viluzt

Mitenkä nuo autonpäivitykset, jotka hoidetaan liikkeen toimesta, ovatko ilmaisia takuuajan jälkeen? Vai ottavatko hintaa niistä?

Tos®

Jos on joku vika, mihin osaat viitata vaatiessa päivitystä - silloin menee TPI tiedotteen mukaisesti valmistajan piikkiin.

Esim
Tekninen tiedote Numero: 2070082/1
Sähköjärjestelmä: informaatioelektr. MIB3: erilaiset häiriöt
(ohjelmisto: 18xx/19xx) / ohjelm.päivitys versioon 1941

Vapautettu 17.7.2023

Takuuhyvitys
Vikanumero / -laji: 9196/ 0202



Nämä löytää kirjautumalla ja maksamalla tunnin käytöstä
erwin.volkswagen.de


https://www.vagarena.fi/index.php?topic=44462.0
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mfroberg

Vaimon Golfista vm.2021, ikää aika tarkalleen 2v4kk ja ajettu luokkaa 65tkm, vaihdettiin eilen ratti. Oireina oli jatkuva/ärsyttävä pimputus jolla herjasi emergency- ja travelassisteja. Ainakin auto oli nyt hiljaa uudella ratilla, toivotaan että se oli siinä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tos®

#769
Jos sais omaan uuden ratin ensviikolla? se piti vaihtaa jo alkukuusta, mutta asentaja sairastui.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

mfroberg

Vaimolle kerrottiin että ainakin Lohjalla on nyt menossa "ratinvaihtoviikot".
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

AapeliK

Tulipa jännä vika. Liekö kyse lämpötilavaihtelusta, mutta näytön ja äänenvoimakkuuden säätimen alapuolella oleva harmaa koristemuovi on alkanut murtuilla. Selvää halkeaman alkua koko näytön reunan pituudelta. Onneksi Suomessa ei lämpötilat pahemmin sahaile.  ::)

Alukugel

En löytänyt haulla infoa tällaisesta viasta, onkohan kenelläkään kokemuksia?

- Auto käynnistyi aiemmin kertapainalluksella käynnistysnapista, kuten kuuluu.
- Nyt toiminta on muuttunut niin, että painalluksella tuleekin vain virta päälle. (Eli sama kuin silloin, kun painaa start-nappia jos kytkin ei ole pohjassa.)
- Toisella painalluksella startti pyörähtää vain hieman. Noin puoli sekuntia. Sama toistuu lyhyillä painalluksilla.
- Auto käynnistyy ainoastaan pitämällä nappia pohjassa, kunnes lähtee käyntiin.
- Joka käynnistyksen jälkeen mittaristoon tulee teksti: VIKA: START-STOP.

Auto on v. 2021 1.0 Life

Jamboraama

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 19.10.23 - klo:13:23
Vaimolle kerrottiin että ainakin Lohjalla on nyt menossa "ratinvaihtoviikot".

Tää onkin hyvä ilmaisu. Omaankin varmistui eilen, että ratti menee vaihtoon. Aikataulua ei tosin ollut, näkee sitten kauanko kestää. Toistaiseksi ei kyllä ole nyt tällä viikolla pimputellut vikoja
Golf Mk8 GTE

KtA

#774
Ratti vaihdettu jokin aika sitten, se korjasi ainakin Travel Assist ongelman ja tunnistaa nyt taas kädet ratilla. Ratin laatu kyllä heikkeni, on nyt ohuempi materiaaliltaan ja ei ole enää aitoa nahkaa nähnytkään. Perforoitu yhä osittain.

Kaiuttimet jatkaa "poksumistaan" melkein joka ajokerralla liittyen hätäpuhelutoimintoon ja tänään tästä tuli vikakin päälle "Vika: hätäpuhelutoiminto. Hakeudu korjaamolle" ilmoitus ja vika jäi päälle mittaristoon ja Infotainmentiin.

Infotainment uudelleenkäynnistyy ihan randomisti ajossa melkein joka ajokerralla. Vaikka uusimmat softat asensivat ratin vaihdon yhteydessä.

Moottorinsuojus-vaihtokampanja on edennyt, kohta kai sen uuden suojuksen saa.
Golf 8 GTI -21 https://imgbb.com/pnsKgMt
ex: Polo BlueGT -14

tex-

Lainaus käyttäjältä: Alukugel - 19.10.23 - klo:21:23
En löytänyt haulla infoa tällaisesta viasta, onkohan kenelläkään kokemuksia?

- Auto käynnistyi aiemmin kertapainalluksella käynnistysnapista, kuten kuuluu.
- Nyt toiminta on muuttunut niin, että painalluksella tuleekin vain virta päälle. (Eli sama kuin silloin, kun painaa start-nappia jos kytkin ei ole pohjassa.)
- Toisella painalluksella startti pyörähtää vain hieman. Noin puoli sekuntia. Sama toistuu lyhyillä painalluksilla.
- Auto käynnistyy ainoastaan pitämällä nappia pohjassa, kunnes lähtee käyntiin.
- Joka käynnistyksen jälkeen mittaristoon tulee teksti: VIKA: START-STOP.

Auto on v. 2021 1.0 Life
Tarkistuta starttiakun kunto.  Tai jos mahdollista lataa se ensin. Lähipiirini Skodassa oli vastaavia oireita ja vika korjaantui akun vaihdolla.
VW Polo R-Line 1,5 Evo -20
ex VW Golf GTI 8v -86
ex VW Polo Comfortline 1.2 tsi -15

Tos®

Akkua ei kannata itse vaihtaa, ellei osaa kertoa autolle akun vaihtamisesta.
Tähän käy vaikka obd11.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Alukugel

Akun lataus täyteen ei palauttanut käynnistysnapin toimintaa ennalleen. Vastaavaa probleemaa esiintyi joillain ulkomaan keskustelufoorumeilla, mutta en onnistunut vielä löytämään ratkaisua… 🤔

Tos®

Latasitko niin, että maakaapeli oli auton rungossa, eikä akun kengässä kiinni?
Latauksen hallinta ei tiedä, paljonko virtaa kulkee anturin ohi jos laturi on suoraa akussa kiinni.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Alukugel

Eli väärin ladattu siis. 🤦‍♂️

Auto ei ole herjannut virran vähyydestä lisälämmittimen käynnistyksen yhteydessä, niin aika kumma jos akku olisi niin huono ettei starttaa normaalisti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy