Golf 8 viat, häiriöt ja niiden korjaus

Aloittaja digiGolf, 11.11.19 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

mfroberg

Ennen tosiaan vaihdettiin öljyt uuteen autoon 500-1000km ajon jälkeen. Ennen oli 1970-luvulla, ehkä vielä 1980- luvulla. Nyt 2020-luvulla koneistustarkkuus on sitä luokkaa ettei valmistajat pidä öljynvaihtoa tarpeellisena pienillä kilometreillä. Tiedän että jotkut niin tekevät ja eihän siitä haittaakaan ole, vain ylimääräisiä kuluja. Meillä ei huvikseen öljyjä vaihdeta vaan mennään huolto-ohjelman mukaan, saa siinäkin maksella ihan tarpeeksi ja lisäksi auton joutuu viemään sinne huoltoon kaikkine vaivoineen. Itsellä oli just tarkastushuolto torstaina ja öljynvaihtoon on vielä 9000km.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Tos®

Laitan nyt tänne myös.

OCU päivitetty.
Käyttöautossa tulostivat 7 A4 sivua kaikenmaailman tapahtumia vikamuistin syövereistä.
Nollasivat ja seurataan tilannetta.

Penkin tunnistin tilattu ja vaihdetaan myöhemmin.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ikerman

Onko kukaan saanut autoaan päivitettyä niin, että jotain herjaa ei tule säännöllisesti. Itsellä first edition r-line.
Kesällä kävi pajalla ja oli asennettu joku sähköjärjestelmä päivitys, mutta edelleen tulee säännöllisesti 12V ja 48V herjoja. Tänään uusimpana Vika käsijarrussa-herja.
Hävisi toki samantien, mutta olisi kiva päästä näistä eroon..

Reneto

^
En tiedä minkä tai kenen ansiota on mutta mulla herjat ovat vähentyneet huomattavasti siitä mitä 5kk sitten auton ostamisen jälkeen oli. Auto on käynyt pari kertaa päivityssessiossa, mutta vaikea sanoa onko noista ollut apua. 48V -herja tuli kertaalleen joskus toukokuussa, siitä ei ollut kuulemma mitään vikamuistissa, mutta eipä ole uusiutunutkkaan  ::)
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Sped

Minulle on nyt tullut kaksi kertaa näyttöön ilmoitus jostain varoituskyltistä tms. (kuuluu *blim*, ja näyttöön ilmaantuu teksti harmaan varoituskolmion viereen, mutta ilmoitus on niin nopea, etten ole kertaakaan sitä ehtinyt lukea). On kuin tuo ilmoitus kuitattaisiin todella nopeasti pois. Tekstiä on kaksi riviä vielä kaiken lisäksi. Olen itse spekuloinut, että olisinko ajanut jonkin kyltin ohi, josta se heraisi...

Muihin "ongelmiin": Nyt kun olen laittanut asetuksista ratinlämmityksen automaation pois, menee se silti useasti päälle käynnistäessä.  Sama oli ovien aukaisu lähestyessä, kunnes laitoin sen kokonaan päälle, jolloin on toiminut joka kerta.

Eli ongelmana on se että asiat tapahtuu vaikka ne laittaisi niin, ettei niitä tapahtuisi :D Tällaisena "auto-perfektionistina" se hieman harmittaa.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: ikerman - 22.09.21 - klo:17:25
Onko kukaan saanut autoaan päivitettyä niin, että jotain herjaa ei tule säännöllisesti. Itsellä first edition r-line.
Kesällä kävi pajalla ja oli asennettu joku sähköjärjestelmä päivitys, mutta edelleen tulee säännöllisesti 12V ja 48V herjoja. Tänään uusimpana Vika käsijarrussa-herja.
Hävisi toki samantien, mutta olisi kiva päästä näistä eroon..

Itsellä First Edition Style ja käynyt päivityksissä 4 kertaa. Tuo "vika 12V sähköjärjestelmässä" toistuu vielä melko usein, ehkä kerran viikossa, muuten ovat ohjelmavirheet poistuneet.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

nuukailija

Lainaus käyttäjältä: ikerman - 22.09.21 - klo:17:25
Onko kukaan saanut autoaan päivitettyä niin, että jotain herjaa ei tule säännöllisesti. Itsellä first edition r-line.
Kesällä kävi pajalla ja oli asennettu joku sähköjärjestelmä päivitys, mutta edelleen tulee säännöllisesti 12V ja 48V herjoja. Tänään uusimpana Vika käsijarrussa-herja.
Hävisi toki samantien, mutta olisi kiva päästä näistä eroon..

Mun karvalakkimalli (1.0 TSI Variant) on nyt ollut mulla melkein 3 kk, eikä ole käynyt pajalla kertaakaan. Kerran infonäyttö on mennyt pimeäksi ja samalla tuli virheilmoitusta mittaristoon (pysäköintitutka ei käytössä ym.) Lähti taas toimimaan pitämällä sitä näytön alla olevaa nappia pohjassa, jotta näyttö uudelleenkäynnistyi. Lisäksi kerran kuului kaksi napsua katossa olevasta kaiuttimista (onko se hätäpuhelin?).  WeConnect-appi on toiminut lähes aina, olisko kerran näyttänyt että on ovi auki, vaikkei ollutkaan.
Golf Variant 1.0TSI (2021)

Donsseli

Itselläni erikoinen vika: Keskuslukitus ja paksin avaus ei toimi avaimen kaukosäätimestä enää sen jälkeen kun auto menee jonkinlaiseen horrostilaan hetki ovien lukitsemisen jälkeen. Myöskään ovien automaatinen avautuminen autoa lähestyttäessä ei enää sen jälkeen toimi. Avaimeton avaus kahvojen kosketuspintaa koskettamalla toimii. Myös paksin easy open jalkaa heilauttamalla toimii.

Avaimen kaukosäädön saa toimimaan kun "herättää" auton laittamalla webaston päälle kaukosäätimestä ja sen jälkeen avaa ovet tai paksin kaukosäätimellä. Tämä osattiin marmorilla ohjeistaa. Vika on siis ilmeisesti tiedossa, mutta korjausta ei toistaiseksi ole. Taitaa olla softapuolen juttuja. 🤔

Onkohan muilla vastaavanlaista keissiä meneillään? On se jännä kun muu tekniikka on hienompaa kun avaruusraketeissa, mutta 70-luvulla keksitty kaukosäätöinen ovien avaus ei toimi. 🥳
Cupra Born e-boost 77kWh -23, Vapor Grey
Ex. VW Golf Variant R-line -21, 1,5 eTSI DSG, Pure White
Ex. Skoda Octavia -20, 1,5 TSI DSG Style, Business Line + Dynamic Pack, Race Blue
Ex. Skoda Citigo -15 1,0 MPI Elegance, Spring Green

HAL9000

Tänään tuli ostoskeskuksen pihasta lähtiessä ilmoitus siitä että sähköinen käsijarru ei toimi ja pitää mennä huoltoon. En ajanut huoltoon, koska toimii kuten pitää.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

ikerman

Lainaus käyttäjältä: Donsseli - 01.10.21 - klo:23:25
Itselläni erikoinen vika: Keskuslukitus ja paksin avaus ei toimi avaimen kaukosäätimestä enää sen jälkeen kun auto menee jonkinlaiseen horrostilaan hetki ovien lukitsemisen jälkeen. Myöskään ovien automaatinen avautuminen autoa lähestyttäessä ei enää sen jälkeen toimi. Avaimeton avaus kahvojen kosketuspintaa koskettamalla toimii. Myös paksin easy open jalkaa heilauttamalla toimii.

Avaimen kaukosäädön saa toimimaan kun "herättää" auton laittamalla webaston päälle kaukosäätimestä ja sen jälkeen avaa ovet tai paksin kaukosäätimellä. Tämä osattiin marmorilla ohjeistaa. Vika on siis ilmeisesti tiedossa, mutta korjausta ei toistaiseksi ole. Taitaa olla softapuolen juttuja. 🤔

Onkohan muilla vastaavanlaista keissiä meneillään? On se jännä kun muu tekniikka on hienompaa kun avaruusraketeissa, mutta 70-luvulla keksitty kaukosäätöinen ovien avaus ei toimi. 🥳

Mulla ei toiminut keyless access. Automaattinen avaus lähestyessä taas toimi. Kun auton avasi avaimesta ja laittoi uudestaan lukkoon, niin heti sen jälkeen toimi myös keyless. Jos auto oli seissyt pidempään, niin meni johonkin horrostilaan. Kävi pajalla kesällä, niin se jälkeen on toiminut.

ikerman

Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 02.10.21 - klo:21:37
Tänään tuli ostoskeskuksen pihasta lähtiessä ilmoitus siitä että sähköinen käsijarru ei toimi ja pitää mennä huoltoon. En ajanut huoltoon, koska toimii kuten pitää.
Joo samaa herjaa tuli pari viikkoa sitten. Käytin huollossa viime viikolla ocu päivityksen ym herjojen takia. Käsijarrusta oli jäänyt muistiin merkintä, mutta ei kuulemma aiheuta toimenpiteitä. Kävi jo toisen kerran kesäkuun jälkeen huollossa. Päivitettiin taas jotain  sähköjärjestelmä herjojen takia.

Donsseli

Lainaus käyttäjältä: ikerman - 03.10.21 - klo:16:18
Mulla ei toiminut keyless access. Automaattinen avaus lähestyessä taas toimi. Kun auton avasi avaimesta ja laittoi uudestaan lukkoon, niin heti sen jälkeen toimi myös keyless. Jos auto oli seissyt pidempään, niin meni johonkin horrostilaan. Kävi pajalla kesällä, niin se jälkeen on toiminut.

Oireet siis jokseenkin samat, mutta hieman eri toimintojen kanssa.

Kaksi kertaa on elokuun jälkeen tullut  joku päivitys suoraan autoon, mutta ne eivät ole auttaneet. Pitää kysellä paikalliselta Volkkarilta, että olisiko tullut mitään uutta tähän liittyen.
Cupra Born e-boost 77kWh -23, Vapor Grey
Ex. VW Golf Variant R-line -21, 1,5 eTSI DSG, Pure White
Ex. Skoda Octavia -20, 1,5 TSI DSG Style, Business Line + Dynamic Pack, Race Blue
Ex. Skoda Citigo -15 1,0 MPI Elegance, Spring Green

Eskonbaar

Syksysateilla olen huomannut että kuskin pyyhkijä pyyhkäisee välillä liian pitkälle ja kolahtaa a -pilariin (ei tosiaan aina). Jossain youtube videossa (eng. kielinen) koeajaja oli huomannut saman. Täytyy huollossa muistaa mainita asiassa.

Juh

Kirjoitin tänne aikanaan erittäin raastavasta vika-/valo-/äänishow-kierteestä. Pääsin siitä vihdoin eroon elokuussa kun First Edition Style Golfiini nöyrryttiin vaihtamaan ratti.

Em. korjauksella lähtivät jatkuvat SOS-järjestelmä ja Travel Assist -herjat. Myös ennen tätä oli satunnaisesti näitä 12V ja 48V -järjestelmän herjoja, mutta nekin ovat loppuneet tämän myötä. Auto kävi 8 vai 9 kertaa korjauksessa sen luovutuksen (10/20) jälkeen.

25k ajettu nyt ja eilen ilmoitti jo lisäöljyn tarpeesta. Ymmärtääkseni normaalia VAGeille, onko muilla ollut jo vastaavilla kilometreillä tarvetta?
// Golf MK8 1.5 eTSI Style '21 //

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Juh - 12.10.21 - klo:12:48
Kirjoitin tänne aikanaan erittäin raastavasta vika-/valo-/äänishow-kierteestä. Pääsin siitä vihdoin eroon elokuussa kun First Edition Style Golfiini nöyrryttiin vaihtamaan ratti.

Em. korjauksella lähtivät jatkuvat SOS-järjestelmä ja Travel Assist -herjat. Myös ennen tätä oli satunnaisesti näitä 12V ja 48V -järjestelmän herjoja, mutta nekin ovat loppuneet tämän myötä. Auto kävi 8 vai 9 kertaa korjauksessa sen luovutuksen (10/20) jälkeen.

25k ajettu nyt ja eilen ilmoitti jo lisäöljyn tarpeesta. Ymmärtääkseni normaalia VAGeille, onko muilla ollut jo vastaavilla kilometreillä tarvetta?

22k ajettu ja kolmas ratti menossa. Lisäöljyä pyysi tuossa 20k:n kohdalla.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

KKN

Lainaus käyttäjältä: Juh - 12.10.21 - klo:12:48
Kirjoitin tänne aikanaan erittäin raastavasta vika-/valo-/äänishow-kierteestä. Pääsin siitä vihdoin eroon elokuussa kun First Edition Style Golfiini nöyrryttiin vaihtamaan ratti.

Em. korjauksella lähtivät jatkuvat SOS-järjestelmä ja Travel Assist -herjat. Myös ennen tätä oli satunnaisesti näitä 12V ja 48V -järjestelmän herjoja, mutta nekin ovat loppuneet tämän myötä. Auto kävi 8 vai 9 kertaa korjauksessa sen luovutuksen (10/20) jälkeen.

25k ajettu nyt ja eilen ilmoitti jo lisäöljyn tarpeesta. Ymmärtääkseni normaalia VAGeille, onko muilla ollut jo vastaavilla kilometreillä tarvetta?

Sisarmalli Octaviassa samoja vaivoja. Ratti kertaalleen vaihdettu viime talvena, mutta ei auttanut. Taas on uusi ratti tilattu, mutta tällä kertaa varaosanumero on kuulemma eri, eli jotain tuotekehitystä lienee tapahtunut. 1.5 TSI koneena täälläkin, mutta ilman hybridi-järjestelmää ja manuaaliaskilla. Itse polttomoottori lienee sama ja kyllähän tuo hiukan öljyä syö. 25tkm nyt myös ajettu ja vaikka auto ei ole ehtinyt herjaamaan öljyn vähyyttä, niin pari kertaa muutaman desin lisännyt kun tikun mitta-asteikossa menty alle 1/4. Alle litran kuitenkin kokonaisuudessaan tuolla matkalla.
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Juh - 12.10.21 - klo:12:48
25k ajettu nyt ja eilen ilmoitti jo lisäöljyn tarpeesta. Ymmärtääkseni normaalia VAGeille, onko muilla ollut jo vastaavilla kilometreillä tarvetta?

Mulla pyysi öljynlisäystä n. 23tkm kohdalla. En voi olla varma oliko ensimmäinen pyyntö, koska ostin auton 21tkm ajettuna. Katselin herjaa mittaristossa viikon ja vaihdatin sitten kokonaan uudet öljyt.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Sped

On ollut puhetta noista travel assist vioista, enkä ole tietääkseni niitä omass autossa nähnyt. Nyt rupesin toisen langan lukemisen jälkeen miettimään, että jos pidän hellästi klo 15-16 välissä oikeaa käyttä puolan kohdilta, ei ratti tunnista välttämättä kättäni.

Eli en toisin sanoen tiedä mikä on normaalia herkkyyttä ja mikä taas ei. Mitäs muut Golfin ajajat? Onko teillä, jotka luulevat ratin pelaavan oikein tällaisia kohtia, joissa jos pidät vain hellästi kättä, tulee ilmoitus että ota ohjaus hallintaan?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Sped - 15.10.21 - klo:23:04
On ollut puhetta noista travel assist vioista, enkä ole tietääkseni niitä omass autossa nähnyt. Nyt rupesin toisen langan lukemisen jälkeen miettimään, että jos pidän hellästi klo 15-16 välissä oikeaa käyttä puolan kohdilta, ei ratti tunnista välttämättä kättäni.

Eli en toisin sanoen tiedä mikä on normaalia herkkyyttä ja mikä taas ei. Mitäs muut Golfin ajajat? Onko teillä, jotka luulevat ratin pelaavan oikein tällaisia kohtia, joissa jos pidät vain hellästi kättä, tulee ilmoitus että ota ohjaus hallintaan?
Mä hoksasin nuo klo 4 ja 8 pitokohdat vasta myöhemmin, molemmilta puolilta riittää pieni kosketus.
Alkuun luulin että ne on vain puolien yläpuolella.

En tiedä mikä on normaali herkkyys, ehkä vähän voimakkaammin kuin tietokoneen hiirtä pitäis heilutella.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

AapeliK

On jo muutama vuosi siitä, kun uudet nastat on ollut autossa alla, mutta vähän ihmetyttää nyt. Golfiin meni alle maanantaina uudet Hakkapeliitta ysit. Tasapainotusten ja kiristysten pitäisi olla kohdallaan (kävin tänään vielä rengasliikkeessä), mutta siitä huolimatta viidenkympin jälkeen renkaista lähtee jotakuinkin suihkuturbiiniin verrattavissa oleva ulvonta. Ei kai uusista nastarenkaista pitäisi tällaista ääntä kuulua? Otin K-Autolta tilaukseen mukaan RC-designin vanteet, liekö ne sitten syypäät.

Noh, pistän joka tapauksessa auton pajalle, kun vielä ei vetoakselin suojakumien märkänä ulvontaa katsottu. Vähän tympeää, että kuuluu ulinaa aina, kun sadekelillä vetää renkaat ääriasentoon. Suomessa vissiin on talvisin kuitenkin aika usein märkä.   ::)

broz

Autoon on tullut ilmoitus että uusin päivitys olisi saatavilla, mutta sillä hetkellä en oo kerennyt sitä jäädä asentamaan. Muutamia kertoja oon koittanut etsimään uusinta, mutta esim 30min jälkeenkään ei ole löytänyt mitään. Onko tuo 1664 versio uusin?

Toiseksi, onko muilla golf-kuskeilla pyyhkijät toiminut normaalisti? Itsellä alkuperäiset tökki/pomppinut tihku tai normi vauhdilla, mutta sitten täysillä ei mitään ongelmaa. Vaihdoin viikonloppuna motonetin Boschin pyyhkijät, aluksi näytti toimivan ihan hyvin, mutta tänään alkoi taas pomppimaan?

Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Tos®

#111
Nuo netin kautta valuvat päivitykset ei muuta sitä softan versiota, ne liittyy johonkin pieneen korjaukseen mistä ei kerrota enempää.
Auton valmistusajankohdasta kai riippuu mikä lie uusin. Omassa 1803.
Joihinkin näkyy netin mukaan laitettavan 1810, se tehdään huollossa.

Pyyhkimet toimivat hyvin. Onko lasissa joku pinnoite?
Harjattoman pesun jälkeen ainakin huuhdon pitkään lasia, kun siihen syydetään jotain "kuivattavaa" pinnalle pesun jälkeen.


Automaattinen prseen lämmitys ei tunnu pysyvän muistissa ja oven napinaa ei korjattu edellisellä käynnillä.
Pitää hakea itse kiinnikkeitä marmoritiskiltä ja korjata  >:(
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Erkka

Lainaus käyttäjältä: AapeliK - 20.10.21 - klo:16:48
On jo muutama vuosi siitä, kun uudet nastat on ollut autossa alla, mutta vähän ihmetyttää nyt. Golfiin meni alle maanantaina uudet Hakkapeliitta ysit. Tasapainotusten ja kiristysten pitäisi olla kohdallaan (kävin tänään vielä rengasliikkeessä), mutta siitä huolimatta viidenkympin jälkeen renkaista lähtee jotakuinkin suihkuturbiiniin verrattavissa oleva ulvonta. Ei kai uusista nastarenkaista pitäisi tällaista ääntä kuulua? Otin K-Autolta tilaukseen mukaan RC-designin vanteet, liekö ne sitten syypäät.

Noh, pistän joka tapauksessa auton pajalle, kun vielä ei vetoakselin suojakumien märkänä ulvontaa katsottu. Vähän tympeää, että kuuluu ulinaa aina, kun sadekelillä vetää renkaat ääriasentoon. Suomessa vissiin on talvisin kuitenkin aika usein märkä.   ::)

Tänään laitettiin Skodaan Nokian Hakkapeliitta ysit. En havainnut satasen nopeuteen ajaessa häiritsevää ulinaa renkaista/ nastoista. Hyvin toimii Scodan alla.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

broz

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.10.21 - klo:18:05
Nuo netin kautta valuvat päivitykset ei muuta sitä softan versiota, ne liittyy johonkin pieneen korjaukseen mistä ei kerrota enempää.
Auton valmistusajankohdasta kai riippuu mikä lie uusin. Omassa 1803.
Joihinkin näkyy netin mukaan laitettavan 1810, se tehdään huollossa.

On lasissa Ceramic pro lasi pinnoite, mutta sama pinnoite on ollut kahdessa edellisessä autossa eikä oo ollut ongelmia.


Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.10.21 - klo:18:05
Nuo netin kautta valuvat päivitykset ei muuta sitä softan versiota, ne liittyy johonkin pieneen korjaukseen mistä ei kerrota enempää.
Auton valmistusajankohdasta kai riippuu mikä lie uusin. Omassa 1803.
Joihinkin näkyy netin mukaan laitettavan 1810, se tehdään huollossa.

Okei, itellä on käytössä 2020 vuoden ehybrid.


Lisäksi, tarviiko teidän parittaa puhelin aina uudestaan ja uudestaan autoon? Skodassa sentään muisti puhelimen
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

AapeliK

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 20.10.21 - klo:18:09
Tänään laitettiin Skodaan Nokian Hakkapeliitta ysit. En havainnut satasen nopeuteen ajaessa häiritsevää ulinaa renkaista/ nastoista. Hyvin toimii Scodan alla.
Kiitos kokemuksesta! Tietääpä, että jotakin on pielessä.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: broz - 20.10.21 - klo:18:18

Lisäksi, tarviiko teidän parittaa puhelin aina uudestaan ja uudestaan autoon? Skodassa sentään muisti puhelimen
Tämän pitäs korjaantua huollossa tehtävällä päivityksellä.
Tunnettu vika.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

broz

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 20.10.21 - klo:19:51
Tämän pitäs korjaantua huollossa tehtävällä päivityksellä.
Tunnettu vika.

Okei, pitää mainita ensi kerralla huollossa tästä.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Herr K

Lainaus käyttäjältä: AapeliK - 20.10.21 - klo:16:48
On jo muutama vuosi siitä, kun uudet nastat on ollut autossa alla, mutta vähän ihmetyttää nyt. Golfiin meni alle maanantaina uudet Hakkapeliitta ysit. Tasapainotusten ja kiristysten pitäisi olla kohdallaan (kävin tänään vielä rengasliikkeessä), mutta siitä huolimatta viidenkympin jälkeen renkaista lähtee jotakuinkin suihkuturbiiniin verrattavissa oleva ulvonta. Ei kai uusista nastarenkaista pitäisi tällaista ääntä kuulua? Otin K-Autolta tilaukseen mukaan RC-designin vanteet, liekö ne sitten syypäät.

Noh, pistän joka tapauksessa auton pajalle, kun vielä ei vetoakselin suojakumien märkänä ulvontaa katsottu. Vähän tympeää, että kuuluu ulinaa aina, kun sadekelillä vetää renkaat ääriasentoon. Suomessa vissiin on talvisin kuitenkin aika usein märkä.   ::)

Itselleni tuli aikanaan ex-Passattiin Hakkapeliitta kasit uutena ja ainakin niissä kyllä oli aikamoinen ulina, etenkin uutena. Ulina vaimeni ajan myötä ja osin siihen tottui, mutta jollakin tapaa tuntui olevan kyseisten renkaisen ominaisuus. Toki nyt kyse on yseistä, joten ei voi suoraan verrata.
VW Passat Variant GTE

Farao

Itsellä kokemusta seiskasta ja kasista hakkojen kohdalla ja ulisee kyllä niin perhanasti. Oma veikkaukseni on, että siinä nastoista kantautuva ominaisresonanssi(?) on jotenkin sidottu siihen vanteeseen ja siitä riippuu paljonkin ne ulisee lävitse siitä. Esim. samankokoiset hakkakasit olivat kahdessa autossa (identtiset koot ym.) ja ääni oli vallan erilainen. Eikä puhuta mistään äänieristeistä tms. Ainoastaan toiset oli OEM vanteet ja toiset jotkut RX-SuperPro-TightGrip-ChinaTin -merkkiset kiinanskeidat.

Sped

Lainaus käyttäjältä: broz - 20.10.21 - klo:18:18

Lisäksi, tarviiko teidän parittaa puhelin aina uudestaan ja uudestaan autoon? Skodassa sentään muisti puhelimen

Olen ottanut itse pois Bluetoothilla yhdistettävyyden, sillä en tiedä teidän muiden Golfeista, mutta huomaan (spotifyn musiikilla) kappaletta vaihtaessa (esim ratista) pienen viiveen albumin kuvan vaihtuessa sekä itse kappaleen vaihtuessa. Oletteko te törmänneet samaan?

Tämä risoo hieman itseä, jolloin joudun joka kerta avaamaan puhelimen lukituksen, jotta yhdistää piuhan siihen (kuulostaa hankalammalta kuin on, faceID kun on niin täytyy vain katsoa siihen). Täytyy kokeilla uudestaan bluetoothin kautta, jos se ei enää niin paljoa häiritsisi.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy