https://hydrogensuomi.fi kokemuksia?

Aloittaja Ville-74, 03.02.21 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

Ville-74

Onko täällä jollain kokemuksia tuosta "Moottorin puhdistaminen vedyllä"? Onko ihan huuhaa juttua vai onko koettu hyödylliseksi? Itselläni käyntiongelmia ja sytytyskatkoksia. Huollossa haluaisivat koko koneen avata, mutta auto jo 10vee vanha joten remppa on suhteettoman kallis.

Jultsu

En jaksanut avata linkkiä ja katsoa tarkemmin minkälaisesta puhdistuksesta puhuvat, mutta ihan perus vesisumun suihkutus imusarjaan on tuttu ja turvalinen toimenpide karstan poistamiseksi.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

mruotz

Ei kokemusta tuosta mutta liki kaikesta muusta aineesta mitä Suomesta ja Ukrainasta saa tilattua (sekä omat koktailit erikseen) on tullut kokeiltua. Usean kuukauden ajalta. Loppuvaiheessa kaadoin jopa 50% NaOH liuosta suoraan pytyn päälle ja sekaan dieseliä sekä lohkoon viikoksi. Pata oli tulikuuma viikon ja pyttyjen pinta poreili ja syövytti männänpäät sekä öljypohjan tehokkaasti. Koksit lähti mutta kun oli viiste kulunut niin nou cän doo. Hattu pois ja renkaiden vaihtoon alettava.

Ongelmasi lienee se että joko A) männänrenkaat ovat koksaantuneet uriinsa ja urissa olevat reiät ovat tukossa tai B)öljyrenkaista on viisteet kuluneet TAI A ja B yhdessä. Tai jopa C)Imu/pako venttiilit karstoittuneet pahasti.
Miksei myös AB ja C yhdessä..

Tuo keskimmäinen oli itsellä ongelmana joten vaikka kuinka liottelin pytyjä ja männänrenkaita niin täysin pitäviksi pyttyjä en saanut koska männänrenkaan viiste oli kulunut pois. Pitäisi tietää onko se viiste kulunut käyttökelvottomaksi vai ei ennen kuin alkaisin liottelemaan pyttyjä koksista. Viisteen kuluneisuutta kun ei saa tietoon ennen kuin on se mäntä kourassa joten kokeilun varaan jää tuo asia.

Tarkoituksella poltin rahaa tuohon omaan experimenttiin satoja euroja + öljyt ja suodattimet päälle. Miksi? Siksi kun kiinnosti tietää mihin asti se kone kestää liotuksia ilman että koko sisältö sulaa öljypohjaan.

Seuraava potilas kun tulee itselle eteen niin voisin jopa kokeilla tuota vetyä.

Jos on imu/pakoventtiilit karstassa niin yksi keino on suihkia vettä imusarjaan auton ollessa käynnissä. Tästä proseduurista öytyy lisää tietoa googlesta.
Klackern / klappern & kolbenkipper : 1J1/1J2/1J5 | VCDS apua tarjolla Päijät-Hämeessä | HEX-NET PRO

duke7

^ joskus kauan sitten vahingossa tankkasin kaksitahtiseen perämoottoriin vettä (luulin varabensakanisteriksi mutta oli vettä) ja sammuihan se aika pian. Hitosti lähti karstaa siitäkin irti mutta tulppien kuivamisen jälkeen käynnistyi ja kävi paremmin kuin koskaan ennen 😁

Saksoboy

Lainaus käyttäjältä: Ville-74 - 03.02.21 - klo:11:50
Onko täällä jollain kokemuksia tuosta "Moottorin puhdistaminen vedyllä"? Onko ihan huuhaa juttua vai onko koettu hyödylliseksi? Itselläni käyntiongelmia ja sytytyskatkoksia. Huollossa haluaisivat koko koneen avata, mutta auto jo 10vee vanha joten remppa on suhteettoman kallis.

Ei kokemusta mutta täyttä paskaahan toi on et "vedyllä" putsataan muka konetta. No joo ohan vedessä (H2O) vetyä mutta toi niitten laite ei muuta tee kuin sumuttaa vettä letkun päästä. Omasta mielestä markkinointi on harhaanjohtavaa ja enpä itse rahojani laittasi senttiäkään heidän hyväksi sen vuoksi.
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Xl10

Kävin siellä ja homma kustansi 50â,¬. Kuitilla teki. Työkieli on englanti, viro, venäjä. Ilmanputsarin kansi auki ja kolme varttia vetyä imuputkeen. Kone kävi tyhjäkäyntiä ja välillä  kierrokset nostettiin 2500r/min. Polttoaineen kulutus tippui hyväksyttävälle tasolle 5.5 keskikulutus tippui 4.9. Ensi viikolla otan dataa moottorista KTS:llä jos koen tarpelliseksi. Ainakin alle 1500 r min kone herää selkeästi paremmin. Alavääntö on huomattavasti parempi. Jos tulos säilyy ensivaikutelman mukaisena suosittelen.

Auto 1.6tdi Ecomotive 220000 ajettu. Päästöhuijauskampanja tehty, EGR ja DPF on ja toimivat kun auton huoltaa. Talvisin kaikki räppänät maskipeitolla kiinni.   

Freeze

Mikä lie tämä mysteerinen YLIKATALYYTTI, joka sivuilla mainitaan. Google ei termiä tunne.
Facebook-sivun linkki ei johda minnekään.
Moottorin puhdistaja on "Raimo".

Juu, viekää sinne vaan. Propsit uskottavuudesta.  ???
Kia Niro EV 2022

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy