Webaston sielunelämää

Aloittaja Saksoboy, 03.01.21 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

Saksoboy

Potilaanan tehtaalla ensiasennettu webasto joka todennäköisesti on juurikin tämä surullisen kuuluisa TT-V. Autolla ja laitteella on siinä mielessä mielenkiintoinen historia koska olen auton toinen omistaja (Touran tdi -08) ja ostin tämän 2018. Pienen tutkailun jälkeen huomasin että webasto lukossa ja VCDS väitti että laite ollut lukossa vuodesta 2009 asti. Avasin lukon ja laite pelannut nyt pari vuotta melkein ongelmitta. Nyt on sitten ilmennyt sellaista että webasto lähtee kyllä käyntiin kylmänä toki joskus savuttaa silloinkin mutta sitten kun pienen ajon jälkeen pysähtyy ja webasto käynnistyy uudelleen auton ollessa käynnissä se savuttaa niin perkeleesti.
Onko jollain kokemuksia mikä siellä mahtaa olla vialla ja mitä tälle voi tehä?

Tarkoitus olisi vaihtaa tähän kesällä vevo mutta nyt pitäis huoltamisella saada se toimimaan talven yli.
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

o.b.

Palopesä noissa karstottuu ja sen voi yrittää itse puhdistella. Keraaminen osa on kiinni kahdella pienellä lukkolevyllä, jotka on hankala irrottaa. Lähtee kärkipihdeillä tms. nitkuttelemalla. Välissä on sitten hauras tiiviste, jonka kanssa pitää olla varovainen.

Karstaa on keraamisessa osassa ja se on helppo puhdistaa mekaanisesti. Jonkun verran karstaa on myös palopesäsä ja sekin on puhdistettavissa jos vaan löytää kaikki nokikökkäreet.

Saksoboy

Pitääpäs tsekata kuinka hankala on ottaa se sieltä pöydälle. Lisäsin kokeeksi noin 10% ilmapumpun tehoa jos se vaikka hillittis karstoittumista ja saattaa olla et saan käsiini hiilidioksidi mittarin jolla tsekkaan vielä tällä viikolla et mimmoset seokset webastolla on.
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Saksoboy

Tämäpä mielenkiintoista. Puhaltimen tehonlisäyksen jälkeen ei ole kertaakaan savuttanut ja toiminut moitteetta nyt melki viikon... ???
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Tos®

Tankkaa MyDieseliä pari tankkia, sen pitäis auttaa nokeentumiseen
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Saksoboy

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 08.01.21 - klo:13:01
Tankkaa MyDieseliä pari tankkia, sen pitäis auttaa nokeentumiseen

Juu tämä oli suunnitelmissakin. kyllä sen huomas silloin aikoinaan ku kokeilin ekan kerran ajaa pari tankillista putkeen myytä. Käynti ääni muuttu hieman terävämmäksi. Harmi vaan ku noita asemia ei oo ihan joka pitäjäs jotka myy tota mydieseliä. Oma lähin asema on melki 40 km päässä ja ku se hinta on viä korkeampi ku normidieselillä niin ei saata tankata ku tarpeeseen sitä.
"Harder" is not a very good safeword.
Tarvittaessa löytyy aito HEX-V2 VCDS (VagCom), ForDiag (Ford, Mazda), ja OpCom (Opel) sekä monimerkkilukija (kaikki autovalmistajat)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.330

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy