Hei,
kirjauduin tänne foorumille, koska minun olisi saatava myydyksi vuoden 2004 VW Touran 2.0 TDI. Auto on 6 v. manuaali ja rekisteröity pakettiautoksi. Renkaina vain talvirenkaat. Väri musta. Mittarilukema n. 290 tkm.
Ostin auton syyskuussa katsastettuna ajo-opetuskäyttöön tyttärelleni. Alku sujui hyvin ja auto olikin hyvä ja taloudellinen ajaa. Katsastukseen oli uusittu uusi laturi, oikea etujousi ja oikea takajarruletku. N. 300 km Helsingin reissun jäljeen auto jäi viikoksi seisomaan pihaan. Tämän jälkeen käynnistyksessä kuului vain inahdus, kun yritti. Akku oli täynnä ja koitimme vielä toisella laturillakin. Ei vaikutusta. Seuraavaksi totesin koneen olevan jumissa. Paisuntasäiliö oli vajentunut yli 5 dl seisonnan aikana, joten johtopäätöksenä on, että olisiko kansi tai sen tiiviste halki ja näin ollen männän päällä olisi vettä, kun kone ei kierrä. Autoa ei voida alkaa korjailemaan, kun uusi ajo-opetus auto piti saada nopeasti tilalle.
Mikä olisi järkevä hinta kyseiselle autolle tällä amatöörin vika diagnoosilla? Voi tarjota myös viestillä.
Auto ei siis liiku omin avuin, mutta leimaa on ensi syksyyn saakka. Auto on siisti, kone altakin kuiva ja tosiaan pakettiautoksi rekisteröity. Entisen omistajan toimesta vaihdettu vuotava ohjausvaihde tiiviiseen. Toinen vetoakseli myös parin vuoden sisään uusittu.
Huutokaupat.com myyntiin ja hinnan saa huutajat arvioida noilla vikadiagnooseilla.
Itse laittaisin nettiautoon varmaan 500â,¬/paras tarjous.
Itse just möin -09 Touran 1,4l bensakoneella jolla ajettu 109000km. Kaikin puolin siisti ja toimiva, 2x hyvät renkaat. Hintaan 4000€.
e. Eli selvästi halvemmalla sä
Kiitos vastauksista. Onko tuo minun amatööriveikkaus muuten järkeenkäypä. Meneekö noissa alkupään Touraneissa kansia halki?
Ei mene, mutta kiertokanget tulee kyllä kurkkaamaan lohkon kyljestä ulos näissä 2.0tdi laitteissa.
Moottorikoodi lienee BKD.. Alkupään kansi revisioiden (rev a) oli kansi ongelmia (halkee). Liki kaikki halkesi.
Revisio A kansia on vuosimalleissa 2003 - 5/2005.
Revisio B kansia on vuosimalleissa 5/2005 - 6/2006 (muutamia kansia maailmalla haljennut)
Revisio C kansia on vuosimalleissa 6/2006 - 7/2007 (yhtään kantta ei ole kuultu halkeavan)
Tarkista omasi : Konepeitto auki, muovinen suojakansi pois, polttoainelinjaston alapuolella (edestä katsottuna oikealla reunassa: öljyntäyttökorkin kohdalta katse alaspäin ja hieman oikealle) on referenssinumerot stanssattuna kanteen:
03G 103 308 A
03G 103 308 B
03G 103 308 C
Tod. näk. sinulla siellä lukee 03G 103 308 A
Volkkarifoorumeilla pyörinyt kohta 15 vuotta mutta tämä on ensimmäinen kerta kun kuulen kansien halkeilusta, näitä viallisia kansiako on siis asennettu vain touranin keulille menneisiin BKD-motteihin? :o
En tuosta tiedä.. Itsellä oli A3 8PA vuoden 2005 (03) ja kansi halki. Tilalle tuli rev. c kansi. googlaa bkd cylinder head crack
Lainaus käyttäjältä: mruotz - 29.12.20 - klo:21:49
Moottorikoodi lienee BKD.. Alkupään kansi revisioiden (rev a) oli kansi ongelmia (halkee). Liki kaikki halkesi.
Revisio A kansia on vuosimalleissa 2003 - 5/2005.
Revisio B kansia on vuosimalleissa 5/2005 - 6/2006 (muutamia kansia maailmalla haljennut)
Revisio C kansia on vuosimalleissa 6/2006 - 7/2007 (yhtään kantta ei ole kuultu halkeavan)
Tarkista omasi : Konepeitto auki, muovinen suojakansi pois, polttoainelinjaston alapuolella (edestä katsottuna oikealla reunassa: öljyntäyttökorkin kohdalta katse alaspäin ja hieman oikealle) on referenssinumerot stanssattuna kanteen:
03G 103 308 A
03G 103 308 B
03G 103 308 C
Tod. näk. sinulla siellä lukee 03G 103 308 A
Kiitos täsmennyksestä. Ei tarvitse kurkata edes numeroita, kun vuosiluku ohjaa suoraan tuohon heikoimpaan A-kanteen.
Käykö tuohon suoraan esim. se versio C-kansi, joka siis pitäisi kestää?
Itsellä kokemusta yhden kansivikaisen BKD:n osalta, eli A3 8P/A vm2005 missä meni kansi halki. Tilalle tuli rev c kansi - bolt-on. Mikä tuon Touranin arvo lähteä tuommoista tekemään on sitten eri asia.. itse jos tekee niin sitten.
Lainaus käyttäjältä: kardaani13 - 29.12.20 - klo:17:08
Mikä olisi järkevä hinta kyseiselle autolle tällä amatöörin vika diagnoosilla? Voi tarjota myös viestillä.
Auto ei siis liiku omin avuin, mutta leimaa on ensi syksyyn saakka. Auto on siisti, kone altakin kuiva ja tosiaan pakettiautoksi rekisteröity. Entisen omistajan toimesta vaihdettu vuotava ohjausvaihde tiiviiseen. Toinen vetoakseli myös parin vuoden sisään uusittu.
Täysin ehjänä odotettu myyntihinta nettiauton tarjonnan mukaan olisi 1500â,¬ - 2500â,¬ tietenki riippuen auton ulkoisesta kunnosta mutta...
Rikkinäisenä varmaan 300â,¬ - 1000â,¬ on realistinen arvio.
300â,¬ jos ei tiedä ollenkaa mikä on vialla
ja lähemmäs 1000â,¬ jos vika on paikallistettu 100% varmuudella johonkin vaihdettavaan komponenttiin.