Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - livejungle

#1
ID.3 / Vs: VW ID.3
18.03.22 - klo:21:14
Sähköpostia pärähti vw:ltä ja ilmaista latausta tulossa osalle:

Hyvä Volkswagen-asiakas,   

olemme sinuun yhteydessä liittyen hankkimaasi Volkswagen ID.-malliin.

Omistamasi auton ostohetkellä auton valmistaja on erheellisesti ilmoittanut Suomessa auton vakiovarusteena olevan lämpöpumpun parantavan toimintamatkaa jopa 30 % kylmissä olosuhteissa. 

Lämpöpumppu lisää merkittävästi auton sisätilojen lämmityksen energiatehokkuutta ja samalla parantaa toimintamatkaa kylmissä olosuhteissa, mutta ei niin paljon kuin mallin markkinointimateriaaleissa on alun perin ilmoitettu. 

Tieto on korjattu Volkswagenin ID.-mallien markkinointimateriaaleihin 9.3.2021.  Koska lämpöpumpun ominaisuudet eroavat alkuperäisistä markkinointimateriaaleista, K-Auto ja Volkswagen Suomi ovat päättäneet asiakastyytyväisyyden nimissä tarjota K-Latauksen 300 euron voucherin 31.3.2021 mennessä tehtyihin tilaus- ja kauppasopimuksiin. 

Tee vouchertilaus oheisen linkin kautta 31.3. mennessä. Varaathan valmiiksi seuraavat tiedot:
Asiakastiedot (nimi, osoite, puhelin ja sähköpostiosoite, jolla kirjauduttu K-Lataus palveluun)
Ajoneuvon rekisterinumero
Auton matkamittarin tarkka lukema
#3
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 24.03.21 - klo:08:32
Ranget piteneet, kun kelit lämpenivät. Tuli ensimmäisen kerran >60 km latauksen jälkeen. Hyvin pitää tuo ajotietokoneen rangelaskuri paikkansa. Autokin on herkistynyt. Huomaa, että rullaa paremmin kuin ihan uutena. Nyt metsästämään 70 km rangea, sitten 80 km, ....

ja sitten täyssähköauto.. niin siinä käy  ;)  ;D
#4
ID.3 / Vs: VW ID.3
21.03.21 - klo:12:35
Paljonko teillä on vakuutukset ID3:ssa ja mistä yhtiöstä? näytti tuo lähitapiolan hintaa 1277, vuodessa hieman kovalta täysillä bonuksilla ja loistokaskolla.
#5
ID.3 / Vs: VW ID.3
17.03.21 - klo:21:04
Lainaus käyttäjältä: jopo - 17.03.21 - klo:20:37
Mulla kävi juurikin noin. Ja aika pitkälti menin myös tuon Tesla-reitin läpi ja lopulta päädyin ID-klaaniin. Autoa vielä odottelen.
Hyvä hetki sen puolesta lähteä ID.x kelkkaan, että pahimmat bugit alkaa olla beta-testailtu. Onnittelut uudesta autosta!

Mukava kuulla että muillekkin käynyt noin.
Tänään liikkeen pihassa oli laturissa ID4 valkoisena ja oli kyllä aika messevän sekä muhkean näköinen laitos. Hieno peli varmasti.
Kuulema tuohon tulevaan ID3 autooni on jo valmiiksi päivitetty 2.1 firmware, niin ei tarvitse sen kanssa ainakaan taistella.
Kyllähän tämä täyssähköautoilu varmasti vaatiii vähän harrastuneisuutta, suunnnitelua matkoille yms.. mutta ainakin toistaiseksi se innostaa. Tekniikka kun kiinnostaa.
Pitemmälle matkalle lähtiessäkin voi sisäistää sanonnan "Sen minkä kaahatessa ajassa voittaa, menettää ladatessa jossain laturilla". Muuttaneehan tuo matkantekoakin aika lailla. Toisaalta niitä reissuja ei vuodessa montaa tule.
Päivittäiset ajot tulevat sujumaan varmasti tosi mukavasti eikä tarvitse joka matkan jälkeen ladata. Voi vaan hymyillä bensa-asemien kohdalla. Noh fossiilityypit hymyilee kun sähkärit on latureilla.  ;D
#6
ID.3 / Vs: VW ID.3
17.03.21 - klo:18:03
Superb iV saannin jälkeen on alkanut kutkuttamaan kova täyssähkökuume. Ei vaan kestä enää tuota bensakoneen käynnistymistä kun ei se 50km sähköä ihan riitä edes työmatkaan.
Iski siis kova Tesla Model 3 kuume. Kauppa melkein hierottu valmiiksi, mutta luettuani foorumeita vioista ja lähimmän huoltopaikan ollessa 200km päässä meni lopulta täysin ostohalut.
Tänään kävin piruuttain koeajamassa ID3 Performance Pro Business 150kw 58kwh version. Luettuani kaikista bugeista ja ongelmista vähän kauhulla odotin koeajoa.
Testiautoon oli päivitetty kuulemma uusin 2.1 firmis. Ei muutakuin baanalle. Penkeissä aika iso downgreidaus superbiin verrattuna sekä samoin monessa muussakin asiassa. Ei edes takana kaiuttimia.
Lopulta eivät ne mitään haitanneet. ID3 toimi hienosti ja sillä oli oikein mukava ajaa. Nyt kun ei tarvitse edes noin isoja Superbin tiloja juuri mihinkään niin ID3 vaikutti ihan passelilta.
Hetken tuumattuani koeajoa niin ei muutakuin tarjousta kehiin. Sopiva autokin "ID.3 Pro Performance Business 150 kW 58 kWh white" löytyi heti esittelytilasta, jonka saa ajoon jo ensiviikolla. Nyt lähdetään kokeilemaan tosissaan täyssähköautoa. Katsotaan tuliko haukattua iso kasa mämmiä ja mihin autonvaihtoihin se lopulta johtaa... mutta tällä hetkellä tuntuu oikealta vaihtoehdolta. Vaimokin innoissaan pienemmästä autosta ja täyssähköstä.
Superb iV meni hienosti ja vaivattomasti kaupaksi autovex palvelussa. Sain mielestäni ihan OK hinnan parhaan tarjoajan kanssa neuvoteltuani. Suosittelut siitä!
#7
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
12.03.21 - klo:17:49
Tänne tuli hyvityksenä vuosi lisää Connectia. Nyt pelittää. 👍
#8
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
23.01.21 - klo:05:27
No nyt ei tarvitse enää connectin kanssa pelleillä.
Kaikki kentät pimeänä forever eikä näe mistään mitään tietoja. ;D Arvatkaa meinasinko maksaa tuosta palvelusta..


#9
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
15.01.21 - klo:09:46
Lainaus käyttäjältä: hama - 15.01.21 - klo:00:59
Ei taida pitää pakkasista: Lataus ei mahdollista. Hakeudu korjaamolle.
Pistoke ei tunnu lukkiutuvan ja sen perään tulee tuo herja. Pitää katsoa vähän lämpimämmässä kelissä tarkemmin. Nyt on pakkasta 22 astetta.

Lukitus jäässä. Sulattelet sen esim. hiustenkuivaajalla niin sitten lukittuu ja lataa.
#10
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
05.01.21 - klo:09:36
Jos on yhtään lunta konepellillä ja on ajettu polttomoottorilla, niin lumet sulaa konepelliltä ja valuu latauspiuhan kautta latausreikään. En viitsi silloin laittaa heti laturia kiinni, vaan käyn parin tunnin päästä laittamassa kun kaikki sulaneet/jäätyneet.
Jäätymistilanteita varten minulla on takakontissa hiustenkuivain. Sillä on hyvä sulatella jumit, kuivata välillä paikat ja reijät. Dorkaa touhua, mutta minkäs teet. Voipahan peloitta ladata missä vaan kelistä huolimatta ;D
Huonossa paikassahan tuo latausreikä on. Pitäisi olla kyljessä.
#11
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
28.12.20 - klo:12:06
Käytin auton ensimmäisessä vuosihuollossa. Löytyi ylläri. Ilmeisesti kytkinakselin stefa vuotaa ja se joudutaan vaihtamaan. Tarkoittaa että koko moottori joudutaan nostamaan pois rempan ajaksi. Huoltoaika 3 päivää. Tämä jo kolmas yksilö tällä alueella. Autolla saa kuitenkin ajaa.
Näitä varmaan löytyy pikkuhiljaa enemmänkin. Ei kiva..  :(



#12
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
24.12.20 - klo:09:04
Eikait tässä muuta voi, kuin että seuraava auto ei ole enää VAGgine. Tulevat vielä menettämään todella paljon asiakkaita näiden softaongelmien takia ja kun ei tule edes hyvityksiä, niin huonosti kohdeltua asiakasta on vaikea saada enää takaisin.
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.12.20 - klo:15:36
Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 04.12.20 - klo:10:34
En ole tarkemmin testaillut, mutta havaintoa sähköajosta.
"Kylmällä autolla" liikkeellelähdön jälkeen jos kiihdyttää sielä 100% teholla, niin kolmoselle vaihtaessa tulee ihan selvä niiaus. Kestää varmaan lähes sekunnin ja sitten veto jatkuu taas normaalisti. Yleensä tuo "niiaus" ainakin lievenee kun autolla on jonkin vähän aikaa ajettu. Tämä ei tule aina esiin lähellekään yhtä voimakkaasti mutta välillä.
En tarkoita edes varsinaisesti kylmää keliä vaan kun autolla ei ole esim. kyseisenä päivänä ajettu.
En oo testannut miten bensakoneen kanssa, onko vastaavaa.

Vaatiiko tuo nyt niitä laatikon sopettamisjuttuja, onko mahdollisesti oikea vika vai... Onko valistuneita arvioita?

Auto on vm. 2018 Farkku GTE...

Tekee täällä akku kylmänä samaa 2020 vuoden superb IV:ssäkin. Taitanee siis olla ominaisuus..
#14
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
08.11.20 - klo:13:24
Kävin päivittämässä laakkosella autoon laturifirmiksen. Nyt lataa skodan tilapäislaturillla 8A:lla mukisematta. Latausaika tosiaan sen noin 7h.
#15
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
31.10.20 - klo:10:58
Ajot vähentyneet koronan takia melkein puolella.
7kk sitten tankkasin viimeksi ja nyt kävin tällä viikolla täyttämässä tankin vaikka oli vielä 200km rangea jäljellä.
6400km kulutukseksi muodostui 0.67l/100km.
Yksi pidempi reissu mahtuu tuohon väliin joka nostaa kulutusta. Muuten on menty käytännössä sähköllä.
Ihan väärä auto mun käyttöön. Joku täyssähkökippo sopis paljon paremmin niin ei tarttis joka päässä ladata.. hmmmm Tesla Model 3... ;)


#16
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
30.10.20 - klo:17:12
Täällä menossa skeida ensiviikolla laturipäivitykseen. Saapahan tuon mukana tulleen laturin käyttöön.
#17
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
23.10.20 - klo:19:52
On kyllä niin huonosti hoidettu tämä laturihässäkkä ja skoda connect ongelmat (monta käyntiä huollossa eikä toimi), että kaikkien näiden omistamieni skodien jälkeen tämä on viimeinen. Seuraava on jotain muuta.
Vielä olisi mahdollisuus korjata maine tarjoamalla kaikille vähintään toimiva laturi ja Connect ongelmien takia vuosi lisää ilmaista käyttöaikaa. Tämä on kuitenkin top of the line tuote ja kaiken pitäisi toimia. Me tuomme rahaa kassaan.
Niin ja muistan kyllä jakaa tätä ilosanomaa tuttavapiirissä.. VMP
#18
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
16.08.20 - klo:10:13
Viimeksi tankannut 12.3 eli 5kk sitten. ;D Siitä menty 4700km sähköllä ja tankissa vielä yli puolet bensaa jäljellä.
Kyllä alkaa kuumottamaan että pitäisi täyssähköauto saada. Katsotaan Enyaqqia onko mistään kotoisin.
#19
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
15.05.20 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: slarpa - 14.05.20 - klo:17:30
Tänään auto herjasi kahteen kertaan käynnistyksen jälkeen ja liikkelle lähtiessä eri apujärjestelmien vikaa. Ensimmäisellä kerralla ACC error ja tokalla kerralla laneassistant/liikennemerkkientunnistus error. Molemmilla kerroilla on järjestelmät alkaneet toimimaan muutaman sadan metrin ajamisen jälkeen. Onko muilla tullut vastaavaa ja mikäköhän mahtaa olla syynä moiseen?

Samaa on tehnyt täällä muutaman kerran kun auto seisonut pari päivää. Toiminut kuitenkin ok parin sadan metrin jälkeen.
#20
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
07.05.20 - klo:22:41
Kesäsirkkelit alla. Hyvin rullaa sähköllä ja halvaks tulee ajot. Ei tarvitse juuri bensaa tankata.
5300km ajettu ja bensaa mennyt 1.0l/100km.




#21
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
30.03.20 - klo:22:26
Lainaus käyttäjältä: janike75 - 30.03.20 - klo:21:59
Noniin, MIB3-yksikkö vaihdettu ja homma toimii taas. Eli komponenttisuojauksen poisto ei onnistu mitenkään muuten kuin vaihtamalla koko yksikkö uuteen. Jospa tämä nyt tästä...

Heh uskomatonta, montakohan noita on jouduttu vaihtamaan tuon takia :o ::)
#22
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
14.03.20 - klo:17:37
Oli taas aamulla latausportin lukitusmekanismi jäässä.
Ei auennut konehuoneesta manuaalisesti meisselillä. Joutui tuolta konehuoneen puolelta lämmittämään hiustenkuivaajalla 5min ennenkuin aukes.
Pitää siis ostaa autoon oma hiustenkuivaaja.  ;D

Tein keissistä pikku videon:
http://youtu.be/Nup9NxtE64k
#23
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
10.03.20 - klo:14:44
Lainaus käyttäjältä: livejungle - 09.03.20 - klo:23:17
Eipä ole toiminut skoda connect taas 7 päivään. Kaikki tiedot sovelluksessa jämähtäneet viime lauantaihin eikä auto ota etäkäskyjä vastaan (lämmitys). Voi v.....
Autonpäähän tein tänään soittimen tehdasresetoinnin ja eipä toimi enää käyttäjän lisääminen.
”Käyttäjäprofiilia ei voi ladata” virhe tulee. Kokeiltu kahella eri tunnuksella.
Ei auta kuin tilata huoltoaika marmorille.
Laatukoodia voi luoja..

Ajattelin kokeilla vielä tänään ennenkuin soitan huoltoon. Kappas tulikin uusi päivitys kun löin autoon virrat.


20min odottelin ja sitten loppui usko. Löin auton sammuksiin. Tunnin se sitä varmaan jauhoi.


Tuommoinen versio on nyt:


Nyt alkoi menemään pidemmälle. Kirjautuminen jo onnistui, mutta päääkäyttäjäkohdassa avaimien parittaminen ei mene läpi. Damn..
Nyt on autossa käyttäjäprofiili, mutta ei saa pääkäyttäjäksi.

Skoda Connect sovellukseenkin auto ilmestyi mutta pyytää aktivoimista.


Eli ihan sama ongelma kuin aikoinaan alussa.  :-[ :'( ???
#24
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
09.03.20 - klo:23:17
Lainaus käyttäjältä: livejungle - 07.03.20 - klo:07:56
Eipä ole toiminut skoda connect taas 7 päivään. Kaikki tiedot sovelluksessa jämähtäneet viime lauantaihin eikä auto ota etäkäskyjä vastaan (lämmitys). Voi v.....

Autonpäähän tein tänään soittimen tehdasresetoinnin ja eipä toimi enää käyttäjän lisääminen.
”Käyttäjäprofiilia ei voi ladata” virhe tulee. Kokeiltu kahella eri tunnuksella.
Ei auta kuin tilata huoltoaika marmorille.
Laatukoodia voi luoja..
#25
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
07.03.20 - klo:09:55
Lainaus käyttäjältä: 658136 - 07.03.20 - klo:09:47
Millä päätelaitteella käytät? iPhonen kanssa toiminut ihan kohtuullisesti.

Ei toimi kummallakaan. Ilmeisesti sitten autonpää jumissa, jos muilla toimii. Pitää varmaan tehdä soittimelle reset.
#26
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
07.03.20 - klo:07:56
Eipä ole toiminut skoda connect taas 7 päivään. Kaikki tiedot sovelluksessa jämähtäneet viime lauantaihin eikä auto ota etäkäskyjä vastaan (lämmitys). Voi v.....
#27
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
02.03.20 - klo:15:16
Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 02.03.20 - klo:15:10
Riittävän kovaa kun ajaa, niin matkakin lyhenee parilla kilometrillä  8)

Siinä tuli Skodan navigoinnille pikku virhe kun on niin vanhat kartat. Joutui vähän kiertämään Helsingin päässä  ;D
#28
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
02.03.20 - klo:12:20
Tuli viikonloppuna ajettua väli Jyväskylä-Helsinki-Jyväskylä yhteensä 568km.
Tosi miellyttävä on säädettävän alustan Comfort asetus pitkässä ajossa. Oli paljon tasaisempi kyyti eikä tullut tien epätasaisuudet läpi ohjaamoon verrattuna muihin moodeihin. Iso peukku.
Muutenkin auto meni kuin juna eikä tarvinnut paimentaa ohjausta yhtään. Parempi kuin vanha Superbini.
Hyvin pääsi Sportilla ohi köröttelijöistä.

Eka pätkä Laukaa-Helsinkin tuli ajettua Hybrid moodissa Auto päällä. Akkua jäi parkkitaloon mennessä 20%. Taisin Helsingin keskustassa rajoittaa sen 20% ettei mene tyhjäksi.

Tässä kulutukset.
Jyväskylä->Helsinki, Hybrid auto mode akku 100%->20%. Pakkasta lähtiessä -15'C. Nopeus motarilla 110-115km/h.


Helsinki->Jyväskylä, Hybdid auto mode akku 20%->0%. Lämpötila lähtiessä +2'C. Nopeus motarilla köh paljon enemmän kuin mennessä.  :D

#29
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
27.02.20 - klo:21:53
Nyt 2408km ajettu ja bensan kulutus 1.0l/100km. Sähkö 20.5kWh/100km. Kyl hymyilyttää  ;D

#30
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
26.02.20 - klo:15:48
Lainaus käyttäjältä: jpalo - 26.02.20 - klo:15:11
Miten kauan menee meisselillä irrottamiseen ekan harjottelukerran jälkeen? On nimittäin pakko laittaa meisseli takakonttiin varuiksi.

Autossa on sopiva meisseli takakontissa avaukseen, mutta suojakumitulppaa sillä ei saa irti. Tarvii pienen tasapäisen meisselin jonka saa sinne kumitulpan alle tai pitkät vahvat kynnet jolla kampeaa sen irti.
Eihän tuossa mene kuin max 1min. Konepelti auki, kumitulppa irti ja meisselillä vääntää kevyesti lukituksen auki.

Tuo ensimmäisen kerran 40min meni kaiken muun tupakoimiseen, ihmettelyyn/kiroiluun, ohjeiden lukemiseen ja välineiden etsimiseen.  :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy