Octavia 3 FL ledvalolliseen lisävalot

Aloittaja mabe, 18.09.17 - klo:08:58

« edellinen - seuraava »

mabe

Kun tämä aihe tuntuu privaviestejäkin keräävän niin kasataan erikseen.
Kaikki taustatutkimus jäsenen ConD kautta, hänen Ateca-asennuksen ja tutkimisen perusteella kopioitua, omaan Ocuun soveltaen.

Perusasiat lähteistä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32882.msg586131#msg586131
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16636.msg550101#msg550101

Eli, MQB autoissa on väylässä tukea vaikka minne, tarvitaan vain BCM koodaus ja johto oikeaan paikkaan.

Osalista:
1. Marmoritiskiltä korjausjohto 000979009EA (viimeiset pari merkkiä taitaa olla kultauksia ja muita. Koodi ConD ohjeesta, oma johto oli Golf V vakkarinasennuksen jäämistöä niin ei tarkkaa muistikuvaa ole enää.)
2. Mikä tahansa relesarja, itse käytin Erikoistekniikan DT3 versiota
3. Tuikut+ telineet

Esim kuten alla:
2 kpl  LED-lisävalo 40W Seeker 10X Ref.30
1 srj  Relejohtosarja lisävaloille, DT-3 liittimellä 3-pin
1 kpl  Lisävaloteline Maxtel M56 56W valolle
korjausjohto 000979009EA

Lisänä sitten kutistesukkaa, tinaa, hermoja, lämmin paikka väsätä, aikaa jne.

Heräte:
BCM löytyy aika tarkkaan konepellin avausvivun yläpuolelta.
Kannataa irroittaa jalkatilan sivumuovi että koloon mahtuu. Ensin avausvipu, Se pieni lukitussokka takaa kammetaan auki (tippuu koteloon heti), sitten vipu lähtee vetämällä.
Vivun alla muoviruuvi.

Kun nuo on irti, lähtee sivumuovi kampeamalla vähän matkaa ulos.
BCM johdot ovat kapeassa poterossa, liitin jota kaivataan on keskimmäinen.
Liittimen päässä on lukituspala, jonka ulos vetämällä (2mm tms) vipu lähtee kääntymään. Käännä vipu ja vedä kiskoa pitkin liitin alas.

Avaa liittimen kuori ja nippuside joka pitää johdot nipussa.
Tarkista kunnolla että kädessä on oikea liitin, etsi tyhjä paikka 23 (kätevästi päädyssä) ja tarkkaan katsoen miten päin korjausjohto pitää työntää, laita se paikalleen. Kuvassa vasemmalla keltainen johto.


Kasaa liitin, kiristä johdot ja vedä korjausjohto joko kytkimelle ohjaamossa tai tulipellistä läpi suoraan.
Läpivienti löytyy pääjohtosarjan läpiviennin vierestä, akun alta.

Eli konehuoneeseen. Akku irti, akun pohjakiinnike irti.
Valmis tyhjä läpivientikumi (ilman reikää) näkyy pääjohtosarjan vieressä. Vedä herätejohto läpi.
Erikoistekniikan sarjan herätepiuha riitti pääjohtosarjaan kiinnitettynä konehuoneen sulakerasialle asti. Relepohjasta yksittäin johdot irroitellen ja rautalangan kanssa vetäen sain releen konehuoneen sulakerasiaan suojaan.

Sähkö tulee rasialta, maa vedetty akun maaruuvin viereen tulipeltiin. Se on vähän lyhyenläntä mutta lähellä oli huonosti muita käteviä maapisteitä.
Kuvassa rele ja sähkö joka otettu alhaalla kiskosta oikealta. Ylimääräiset johdot nippusiteellä paketissa.


Keulaan valojen kiinnityksestä on montaa koulukuntaa. Itse kiinnitin valot suoraan puskurimuoviin ohutlevyankkureilla.
Käytin pari tämmöistä ja kasan pienempiä ankkureita
https://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-nikkarointi/rakentaminen-ja-pienrauta/pienkiinnikkeet/tulpat/toggler-snaptoggle-bm6-kipsilevyankkuri-sis-pultti/p/484054/
Noille isoille ankkureille pitää tehdä melkoinen ontelo keulamuoviin (ja alla olevaan styroksiin) jotta mahtuu kääntymään paikalleen. Kynnet tuosta katkesivat ennen paikalleen asettumista mutta onpahan järeä.

Dt3 liitin menee just ritilän rivan välistä, talvella en painaisi kun vähän joutuu vääntämään.




Jos akku on irti pitempään niin tulee kymmenkunta vikakoodia. Tpms, ratti, ohjausakseli, kasa canvirheitä acc jne. Osa lähtee lyhyellä ajolla itsekseen, loput sitten koodaamalla ekan ajon jälkeen.


Koodeja paikalleen, ConD tietää tarkemmin taustat, ketjuista löytyy.



Kirkkaus 0 -> 127 (täysille).
Polttimoseurantaan LED moodi jotta ei tule polttimoherjaa
Lichtfunction A Vasen kaukovalo < - ei tarvitse koodata kaukovaloassaria tms mitään kun tuon laittaa.

Huomioita:
ACC toimii edelleen, mutta huonommin havaitsee vierellä meneviä autoja. Ennen täysin toiminut on muuttunut tilaan jossa vähän satunnaisesti havaitsee etuviistossa 20m päässä olevan, lähempänä vasemman kaistan autot ovat havaitsemattomia. Ei haittaa niin paljoa.

Jos haluaa pitää tutkan täysin hereillä niin sitten valot joko kilven tilalle tai kilven alle. Esim yksi palkki tuohon kilven alle jyrsittynä on oikein kelpo idea. Valitsee vain mallin jossa on vähän hajavaloa lähelle ja riittävästi leveyttä.

Valot itse saisivat olla valokuvioltaan leveämmät. Noin 50-130m välillä jää metsään hämärää varsinkin vasemmalla kun lyhyet ei kanna sinne (vaikka auto niitä nostaa pitkät päällä), omat pitkät ei yletä ja lisäpitkät osuu vasta 150m kohdilla metsään. Eli paremminkin voisi valot valita. Lisäpitkiä ei voi levittää kun nyt jo meinaa tulla keskelle kolo. Suunnattu siis keilat vierekkäin.

Koodista voi puuttua jotain, on niin paljon sorvattu noita asentamisen aikaan päälle ja pois ettei enää muista mitä kaikkea on tullut säädettyä. Vastaan jossain välissä tähän lisää.

Miktoy

Tänään sain asennettua omaan autoon lisävalot.
Tässä kuva omasta toteutuksesta jos vaikka jollekin olisi hyötyä.
Superskodalta tilasin uuden maskin 23e hintaan tuhottavaksi talvi / lisävalomaskiksi. Alkuperäistä kromilistallista en viitsinyt rikkoa. Sellaisen ilman kromilistaa saa suomen liikkeistä +50â,¬ hintaan.
Toteutuksen tein sitän että ensin sumareilta maskit pois jonka jälkeen saa keskimaskin revittyä irti. Kilpi tulee 2cm maskin eteen niin senkin irroitin. Tämän jälkeen mittailin valojen paikat puskurin runkoon ja mattopuukolla veistin styroxista palat pois sieltä.
20mm paksusta palasta alumiinia tein korokkeen lazer.in valoille jotta saan ne sopivaan korkoon eli tulemaan juuri kilven alapuolelle ja muutenkin kiinnitettyä paremmin lamput autoon. Säätöruuvit asensin niihin myös jotta sai vaakasuoraksi valot koska puskuri vähän taittuu. Kulmaporalla sitten 8.5mm reiät puskuriin ja lamput kiinni. Sen jälkeen maskiin sopiva reikä ja kaikki takaisin paikoilleen. Heräte pcm.ltä paikasta 23, ohjelmointi ja rele sulakekotelon sisään.
Oikeaa nimikettä ohjelmoinnille ei löytynyt joten sille laitettiin left high beam jolla ainakin valot toimii pitkien kanssa oikein.
Parempia kuvia voin ottaa tarvittaessa. Autolla käyty nyt pimeällä testilenkillä ja todella tyytyväinen valotehoon. Valoissa nuo 15° reeded linssit. Niillä saa lazerin liiallista lähivalon määrää vähän pienemmäksi.




imageupload
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

mabe

Siisti kuin sika pienenä.
Nuo omat on keilaltaan kyllä liian kapeat ja edelleen tekis mieli veistää ylämaskiin isompaa reikää ja upottaa siihen. Ja koittaa lazerin reeded linssejä seekeriin vaikkei kiinnikkeet suoraan käy.

Suoralla näkee hyvin, pienemmillä teillä on mutkat pimeänä. Liika valoa karkaa oraville.

Kaukovaloassari sekoilee, välillä ihan täydellinen  mutta hetki myöhemmin ei sytytä pitkiä yksin pilkkopimeässä, sammuttaa 300m päässä tai kauempana vastaantulijasta, pahimmillaan väläytti 100m päässä rekkaa pitkiä sammutettuaan asiallisesti valot ensin,  johon oma käsi reagoi (autoa hitaammin) ja väläytin sammutusyrityksellä vielä lisää. Pitänee ottaa pois käytöstä.

JukkaJ

Hei, kaipaisin apua valojen kytkennässä. Olen omasta mielestäni tehnyt juuri niin kuin tässä ketjussa on neuvottu, mutta valo pysyy pimeänä. Koodattiin tuo pinni 23 ohjeen mukaan ja vedin johdon konehuoneeseen. Pitäisikö siinä johdossa olla jokin jännite? Mihin tarkkaanottaen tämä heräte pitää kytkeä? Releen herätteeseenkö? Näin tein, mutta siis minun herätepiuhassa jännite on 0,014V, eikä se muutu kun pitkiä vilkuttelee. Auto on Octavia RS mv 2018 LED ajovaloilla/pitkillä.

mabe

JukkaJ pitää koodata. Esim kaukovaloksi kuten yllä.
Lasttyp lediksi, himmennysarvo nollasta 127, valotoiminto a vasen kaukovalo.

Onnistuu obd11 tai vcds.

Muoks. Koodauksen jälkeen ilmestyy 14V jännite pitkät päällä. Minulla ohjaa normaalia relettä. Välissä katkaisija jolla saa lisävalot pois pahalla kelillä.

JukkaJ

Kiitos vastauksesta mabe. Auto on koodattu näin:
ENG116946-ENG116067-Leuchte10SHUTTER LB23-Dimmwert AB 10,0                                         -> 127
ENG116946-ENG116064-Leuchte10SHUTTER LB23-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 10,00
ENG116946-ENG116560-Leuchte10SHUTTER LB23-Lampendefektbitposition 10,00
ENG116946-ENG116062-Leuchte10SHUTTER LB23-Lasttyp 10,not active                                      -> LED Kleinstung
ENG116946-ENG116068-Leuchte10SHUTTER LB23-Lichtansteuerung HD AB 10,Always
ENG116946-ENG116065-Leuchte10SHUTTER LB23-Lichtfunktion A 10,not active                            -> Fernlicht bei assistant

Mutta ko. piuhalle ei tule jännitettä. Menikö joku väärin?

mabe

Bei assistant meinaa että syttyy vain jos kaukovaloassari käskee. Tällöin pimeää ja nopeus yli 60. Rasittava testata, koota ensin fehrnlicht links niin saa päälle myös paikallaan..

Saattoi vaatia koodin paikalleenlaiton jälkeen vielä virtojen poissakäytön, ei muista enää kun heinäkuussa taistelin. Aluksi meinasin myös että käyttäisi vain assarin kanssa tai pakkoasennolla, sitten päädyin kytkimeen laatikossa.

JukkaJ

Kiitos mabe, nyt sain valon toimimaan. Kehtaako kysyä sinulta vielä apua kaukovalo assistentin kanssa? Haluaisin säätää aktivointinopeuden 60km/h -> 20km/h. Autossa kaistavahti. Olen mielestäni kahlannut kaikki menut läpi, mutta en löydä koko valikkoa.. Käytössä Ross tech hex-v2 ja vcds. Edellisestä mallista nämä löytyi helposti, mutta FL:stä en ole löytänyt.

mabe




Ainakin omassa oli adaptation 20 high beam assistant. Obd11 kuva ohesaa

JukkaJ

Kiitos, omasta autosta ei löydy module 20 ollenkaan. Auto on RS, en tiedä vaikuttaako se vai jokin varuste. Autossa ACC, kaistavahti ja kuolleenkulmantunnistus niillä voi olla jotain yhteyttä.

mabe

Mulla style acclla, kaistavahti puuttuu. Oliskohan sitten rs kaukovaloassari eri moduulissa tuon kaistavahdin takia.. Oman moduuli löytyi suoraan ja oli saman oloinen kuin prefl.

Samalla meillä toki toukokuun toimituksia eli onhan se ehtinyt ehkä jo muuttumaankin välissä kun tehtaan mallivuosi on kesällä vaihtunut.

JiiHoo83

Minä asennutin tämän viestiketjun ohjeistuksella lisävalot paikallisessa autosähköliikkeessä. Kiitokset ohjeista. En tiedä näkyykö kuvat noilla linkeillä, mutta asennus onnistui mielestäni juuri niin kuin olin suunnitellutkin. Valona kaareva optibeam commander. Valoteho nyt vähintäänkin riittävä.






picture upload

mabe

Hyvin näkyy kuvat ja hyvin istuu commander.

Jotenkin alkanut nyppimään nuo 10X Seekerit. Ajoa vaan niin vähän pimeässä että tuntuu hurjalle ajatuskin noiden vaihtamisesta..

Juurikin commander kilven alle, mutta mitä lisäksi? Reffiä jäisi 30 jäljelle, kilven päällä on jo nyt teline jossa valoa ja kai se kaikki pitäisi käyttää. Vaikka sitten ojavaloksi.
Oliskohan mitään ideaa jos olis Commander kilven alla ja lisäkatkaisijalla jotkut halvat 35W pyöreät ref12.5 lamput harittamassa 100m kohdalta ojiin.. Vai toinen commander kattotelineeseen kun boksi katolla ja erilliskytkin sille sumu/lumikelejä varten..

Patomursu

^

Meinaatko käyttää lisäpitkiä silmien yläpuolella silloin kun on kova sumu tai kova lumisade?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

mabe

Ei kun toisinpäin oli ajatus.

Sumussa pelkkää commanderia kilven alla kun on rajattu keila, kun taas keli antaa myöten, voisi olla korkeammalla myös enemmän hajavaloa tuottava valaisin. Alustavaa pohdintaa.
Ei nuo 10X lazerin 15 asteen linsseillä mitään kesää tehneet, leveni mutta edelleen valot karkaa väärälle alueelle.

Vasemman ajovalon hienosäätö ylöspäin auttoi, nyt ovat samassa linjassa molemmat kun alunperin oli vasen vähän alempana.
Aukko on jossain 70-140m vasemmalla metsänlaidalla. oikea hoituu lyhyiden hirvipiikillä, kaukoalue ocun omilla ja noilla 10x linssitettynä.

Näistä huolimatta on valot paremmat kuin koskaan edellisissä autoissa. Eli pitäisi tyytyä muttakun parempaakin voisi saada.. Kohta varmaan katto täynnä nbb xenoneita tätä menoa..

paku74

Luin nuo ohjeet lävitse enkä omaa kaikkia tuossa ohjelmoinnissa tarvittavia laitteita. Kysymys, onnistuuko näissä MY2018 octavioissa led lisävalojen asennus enää lainkaan perinteisesti rosvoliittimillä tai hall-anturilla niin että tuo automatiikka kaukovalojen poiskytkeytymisen osalta pelaa myös vai pitääkö viedä liikkeeseen asennusta varten?

mabe

Ei ole piuhaa mistä rosvota.
Umpiolle menee vain väylä jossa valojen ohjaustiedot.

Eli Hall-anturit tai rosvot ei käy.

CAN-väylätulkki maksaa maltaita, tuo korjauspiuha ja obd11 yhteensä alta satasen ja palikalla tekee sitten muutakin.
Merkkiliike ei uskalla väylälle ohjeilla koodata vaikka täällä useampia on tehty, laittavat väylätulkin joka näissä on-off kaukovaloassarilaitteissa saattaa jopa toimiakin.
Vantaalla voin bitin laittaa tarvittaessa jos muu ei auta, VCDS-ketjun auttajista löytynee vastaavaa apua pitkin kotimaata.

paku74

Lainaus käyttäjältä: mabe - 18.09.17 - klo:08:58
Kun tämä aihe tuntuu privaviestejäkin keräävän niin kasataan erikseen.
Kaikki taustatutkimus jäsenen ConD kautta, hänen Ateca-asennuksen ja tutkimisen perusteella kopioitua, omaan Ocuun soveltaen.

Perusasiat lähteistä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=32882.msg586131#msg586131
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16636.msg550101#msg550101

Eli, MQB autoissa on väylässä tukea vaikka minne, tarvitaan vain BCM koodaus ja johto oikeaan paikkaan.

Osalista:
1. Marmoritiskiltä korjausjohto 000979009EA (viimeiset pari merkkiä taitaa olla kultauksia ja muita. Koodi ConD ohjeesta, oma johto oli Golf V vakkarinasennuksen jäämistöä niin ei tarkkaa muistikuvaa ole enää.)
2. Mikä tahansa relesarja, itse käytin Erikoistekniikan DT3 versiota
3. Tuikut+ telineet

Esim kuten alla:
2 kpl  LED-lisävalo 40W Seeker 10X Ref.30
1 srj  Relejohtosarja lisävaloille, DT-3 liittimellä 3-pin
1 kpl  Lisävaloteline Maxtel M56 56W valolle
korjausjohto 000979009EA

Lisänä sitten kutistesukkaa, tinaa, hermoja, lämmin paikka väsätä, aikaa jne.

Heräte:
BCM löytyy aika tarkkaan konepellin avausvivun yläpuolelta.
Kannataa irroittaa jalkatilan sivumuovi että koloon mahtuu. Ensin avausvipu, Se pieni lukitussokka takaa kammetaan auki (tippuu koteloon heti), sitten vipu lähtee vetämällä.
Vivun alla muoviruuvi.

Kun nuo on irti, lähtee sivumuovi kampeamalla vähän matkaa ulos.
BCM johdot ovat kapeassa poterossa, liitin jota kaivataan on keskimmäinen.
Liittimen päässä on lukituspala, jonka ulos vetämällä (2mm tms) vipu lähtee kääntymään. Käännä vipu ja vedä kiskoa pitkin liitin alas.

Avaa liittimen kuori ja nippuside joka pitää johdot nipussa.
Tarkista kunnolla että kädessä on oikea liitin, etsi tyhjä paikka 23 (kätevästi päädyssä) ja tarkkaan katsoen miten päin korjausjohto pitää työntää, laita se paikalleen. Kuvassa vasemmalla keltainen johto.


Kasaa liitin, kiristä johdot ja vedä korjausjohto joko kytkimelle ohjaamossa tai tulipellistä läpi suoraan.
Läpivienti löytyy pääjohtosarjan läpiviennin vierestä, akun alta.

Eli konehuoneeseen. Akku irti, akun pohjakiinnike irti.
Valmis tyhjä läpivientikumi (ilman reikää) näkyy pääjohtosarjan vieressä. Vedä herätejohto läpi.
Erikoistekniikan sarjan herätepiuha riitti pääjohtosarjaan kiinnitettynä konehuoneen sulakerasialle asti. Relepohjasta yksittäin johdot irroitellen ja rautalangan kanssa vetäen sain releen konehuoneen sulakerasiaan suojaan.

Sähkö tulee rasialta, maa vedetty akun maaruuvin viereen tulipeltiin. Se on vähän lyhyenläntä mutta lähellä oli huonosti muita käteviä maapisteitä.
Kuvassa rele ja sähkö joka otettu alhaalla kiskosta oikealta. Ylimääräiset johdot nippusiteellä paketissa.


Keulaan valojen kiinnityksestä on montaa koulukuntaa. Itse kiinnitin valot suoraan puskurimuoviin ohutlevyankkureilla.
Käytin pari tämmöistä ja kasan pienempiä ankkureita
https://www.hongkong.fi/fi/tyokalut-ja-nikkarointi/rakentaminen-ja-pienrauta/pienkiinnikkeet/tulpat/toggler-snaptoggle-bm6-kipsilevyankkuri-sis-pultti/p/484054/
Noille isoille ankkureille pitää tehdä melkoinen ontelo keulamuoviin (ja alla olevaan styroksiin) jotta mahtuu kääntymään paikalleen. Kynnet tuosta katkesivat ennen paikalleen asettumista mutta onpahan järeä.

Dt3 liitin menee just ritilän rivan välistä, talvella en painaisi kun vähän joutuu vääntämään.




Jos akku on irti pitempään niin tulee kymmenkunta vikakoodia. Tpms, ratti, ohjausakseli, kasa canvirheitä acc jne. Osa lähtee lyhyellä ajolla itsekseen, loput sitten koodaamalla ekan ajon jälkeen.


Koodeja paikalleen, ConD tietää tarkemmin taustat, ketjuista löytyy.



Kirkkaus 0 -> 127 (täysille).
Polttimoseurantaan LED moodi jotta ei tule polttimoherjaa
Lichtfunction A Vasen kaukovalo < - ei tarvitse koodata kaukovaloassaria tms mitään kun tuon laittaa.

Huomioita:
ACC toimii edelleen, mutta huonommin havaitsee vierellä meneviä autoja. Ennen täysin toiminut on muuttunut tilaan jossa vähän satunnaisesti havaitsee etuviistossa 20m päässä olevan, lähempänä vasemman kaistan autot ovat havaitsemattomia. Ei haittaa niin paljoa.

Jos haluaa pitää tutkan täysin hereillä niin sitten valot joko kilven tilalle tai kilven alle. Esim yksi palkki tuohon kilven alle jyrsittynä on oikein kelpo idea. Valitsee vain mallin jossa on vähän hajavaloa lähelle ja riittävästi leveyttä.

Valot itse saisivat olla valokuvioltaan leveämmät. Noin 50-130m välillä jää metsään hämärää varsinkin vasemmalla kun lyhyet ei kanna sinne (vaikka auto niitä nostaa pitkät päällä), omat pitkät ei yletä ja lisäpitkät osuu vasta 150m kohdilla metsään. Eli paremminkin voisi valot valita. Lisäpitkiä ei voi levittää kun nyt jo meinaa tulla keskelle kolo. Suunnattu siis keilat vierekkäin.

Koodista voi puuttua jotain, on niin paljon sorvattu noita asentamisen aikaan päälle ja pois ettei enää muista mitä kaikkea on tullut säädettyä. Vastaan jossain välissä tähän lisää.

Tässä lisäohjetta tuon konepellin avausvivun irrottamiseen https://youtu.be/2upmPRgAFu4

paku74

Pari huomiota omien kokemusten perusteella (scout vm18)

Scoutissa asensin kilven alle ilman alasäleikön rikkomista. Olisi vaatinut liiikkeen mukaan puskurin irrotuksen scoutissa jotta olisi alakennon päässyt irroittamaan ja tekemään kunnon kiinnikkeet. Alas laitoin tutkan takia vaikka se ei optimi paikka olekkaan. Sopivan telineen saa kilpitelineestä kun hitsaa ylälaitaan ja alalaitaan soirot ja rälläköi ne vanhat kannakkeet mäkeen. Ylälaitaan kapeampi soiro niin saa kiinnitysruuvit rekisterikilven alle kiinni. Alalaitaan taas muotoiltu vahvempi alakappale johon valot kiinni ja saa myös ruuvattua siihen alalaidan ilmanottomuoviin. Sitten kilpitelinettä vastaava vastinkappale kennon taakse tukemaan ja kiinnitys pulteilla/ruveilla. Itsellä oli ylimääräinen kilpiteline niin laitoin sen. Teline kannattaa muotoilla sen mukaan minkäkokoisen valon laittaa. Akku kun oli irti niin kojetaulu oli kuin joulukuusi vikakoodeista, mutta nollaamalla/ ajamalla nuo lähti ja toivotaan ettei tule takaisi. Välttämättä akun kannatinta ei tarvitse irrottaa käsi ylettää kyllä noukkimaan herätejohdon kun sen on läpiviennistä saanut läpi. Valoautomatiikka vielä testaamatta, toivottavasti toimii. Ainut mikä jäi askarruttamaan oli se että onko väliä mistä + virrat ottaa vai olisiko parempi ottaa suoraan akulta?


mabe

Laita toki asennuskuva, ei haittaa koskaan kun noita on lisää.

Minulla on + virta otettu tuosta sulakeboksin jakotukista, taisin avata jotain noista kuvan johdoista ja laitoin plussan siitä.
Suoraanhan se akulta siihen virtakiskoon tulee, vähemmän tiellä ainakin. Sulake heti perään.

paku74

Tässä muutama kuva. Telineestä nyt ei saa kovin hyvää kuvaa kun on piilossa. Seeker10 sen vuoksi että oli ylimääräiset. Kiinnitetty toisiinsa kierretangolla, kuvio vähän liian pistemäinen. Vielä jos jaksais askarrella voisi miettiä jotain noihin tukirautoihin, esim. hitsaisi päätylevyt josta pultilla kiinni valojen päihin. Pikaisella testillä toimi kaukovaloassari ok. Kiitokset hyvistä ohjeista. Tuota + virtaa mietin siitä näkökulmasta että jos akun jännite laskee liiaksi niin brisskodan kommenttien perusteella voi lykätä herkemmin aiheetonta vikakoodia milloin mistäkin. Mutta sama kait se on ottaako sen rasialta vai akulta, tuskin vaikutusta tähän.

https://ibb.co/ecrV2e
https://ibb.co/iUJooK
https://ibb.co/kUuiNe







Miktoy




Tuli tuossa viikko sitten päivitettyä 2x Lazer 750 Triple-R.ät Walonia Horizoniin jossa rajatumpi valokuvia ja sopii paremmin näin alas asennettavaksi. Ei enää sokaise lähivalo ihan niin paljoa ja myös valokuvio pysyi samana kuin mitä ennen oli lazerin valo reeded 15° ja 30°hajoittavilla linsseillä.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

mabe

Samaa muutosta täälläkin.

10X hyllylle, Commander tilalle.

Ei toimi täysin tuossa kohdassa, pitää pyöräyttää teline ympäri.
Tutka toimii vieläkin tasaisella mutta heti alamäen alkuosassa hukkaa edellä menevän ja alkaa kiihdyttelemään perään. Heittelee välillä tämän vuoksi hälyjä.
Teline ympäri ja alamaskiin reikää niin rupeaa olemaan.

Valona loistava.


Nyt siis aiemman viestin rautaan vaihdettu 10X tilalle commander, rauta on kiinnikkeen ja valon välissä mutta valo silti vähän liian korkealla. Lisäksi tulee melkoisesti keulasta ulospäin, ei mitenkään täydellinen asennus.

mabe

Tässä on parempi paikka.
Pari senttiä kärsisi olla ylempnä vielä jos oikein hierotaan.

Ã,,lkää käyttäkö noin leveää asennusrautaa, piti hienosäätää vielä kuvan ottamisen jälkeen.
Parkkitutka alkoi huutamaan aina kun oli pisara vettä raudan päällä.

Ylätuet ja erilaisen telineen parempi kiinnitys tehty kuvan oton jälkeen.


Alvari

Mitenkäs tuon bcm liittimeen tulevan liittimen saa purettua korjausjohdon asennusta varten?

M_M

#25
Onko liitin jo irti? Jos ei, niin tuosta ohje siihen: https://www.golfmk7.com/forums/showthread.php?t=31929

Siitä eteenpäin en kyllä tarkkaan muista, kuin sen että liittimen kuoret irtoavat jonka jälkeen liitin halkeaa kahteen riviin. Sitten voi uuden johdon tuupata paikoilleen. Ei se halkaisu voi vaikeaa olla, koska minäkin selvisin siitä...

EDIT: Sen lukitsevan osan pitäisi olla aina eri värinen kuin liittimen muu runko, jotta sen helpommin hoksaa. Kai se tässäkin tapauksessa?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Alvari

Liittimen irrotuksessa ei ongelmaa, lähtee vapauttamalla punainen klipsi ylöspäin.
Mutta en uskaltanut tuota liitintä kovin alkaa vääntelemään, jostain ohje varmaan löytyy. Autona passat b8




mabe

Asennuspaikka 3 omassa tapauksessa. Tarvikemaski superskodasta, pistehitsiporanterä biltemasta, kulmapora ja kiroilua poraamisessa aivan liian pitkään.

Lopputulos siisti omaan silmään, pääsyynä satunnaisesti huutava etututka johon meni keaällä hermot.
Jos ei valo riitä niin toinen talvella suksiboksin pohjaan.


Kitunen

Tämän ketjun ohjeilla Tiguanissa "melkein" lisävalot kytketty. On korjausjohtokin jo oikeassa vapaassa BCM- pinnissä, taisi olla paikka 22.
Mutta ongelmaksi koitui obdelevin turvallisuuskoodit. Ei anna muuttaa central electric 09 asetuksia ilman tätä. Onkohan luovutettava vai saisikohan tuon jostain?

ConD

Lainaus käyttäjältä: Kitunen - 01.09.19 - klo:09:41
Tämän ketjun ohjeilla Tiguanissa "melkein" lisävalot kytketty. On korjausjohtokin jo oikeassa vapaassa BCM- pinnissä, taisi olla paikka 22.
Mutta ongelmaksi koitui obdelevin turvallisuuskoodit. Ei anna muuttaa central electric 09 asetuksia ilman tätä. Onkohan luovutettava vai saisikohan tuon jostain?
09 eli BCM security access-koodi on 31347 kaikissa MQB autoissa, niin VCDSllä kuin OBDelevenillä...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy