Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

tet

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 05.10.19 - klo:14:24
Jokatapauksessa talouspaperi saattaa jättää jälkiä jopa lasiin, jolloin lasia kovempaa tavaraa todennäköisesti on paperissa oleva hiekka.

Talouspaperissa voi olla hiekkaa kyllä. Siis jos kaupasta tullessa pussi repeää, ja rulla putoaa lasten hiekkalaatikoon. ;D ;D ;D

Minusta tuo hiekkajuttu vaikuttaa olevan samanlainen myytti, kuin niin monet näissä kevyissä "uutisjutuissa" pyörivät höpöhöpövaroitukset. Joku on joskus kuullut jotain, muistaa sitä jotain ja kirjoittaa sitten artikkeliin jotain. Tämä kun toistuu tarpeeksi monta kertaa vuosien varrella, niin alkuperäisestä totuuden siemenestä ei enää ole mitään jäljellä.

En tiedä, mistä ihmeestä tuokin hiekkajuttu on alunperin lähtenyt. Voisin kuvitella sen viittaavan siihen, että joissakin paperilajeissa (EI talouspaperissa) käytetään päällysteenä kalsiumkarbonaattia, joka paremmin tunnetaan nimellä kalkkikivi. :)
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

b1mpo

En nyt kovin tieteellistä dokumentaatiota tästä aio tehdä. Jokatapauksessa olen saanut puhelimen näytön laseja naarmuille, sekä myös auton taustapeilejä käyttämällä talouspaperia. Myöskään puhtaaksi ei  aina tullut, vaikka kuinka eri aineita käytin. Vasta kun otti käyttöön hyvän puuvillaliinan tai mikrokuituisen, niin alkoi tulla sellaista jälkeä kuin halusin. Muut saa tehdä niinkuin haluaa, itse olen todennut näin. Todella typerää tänä päivänä, kun kaikki pitää tieteellisesti todistaa, että sillä on riittävän pitävä argumentti. Käytännön ihmiset pääsee monesti vähemmällä, kun huomaa toimintamenetelmän olevan huono tai väärä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 06.10.19 - klo:11:15
En nyt kovin tieteellistä dokumentaatiota tästä aio tehdä. Jokatapauksessa olen saanut puhelimen näytön laseja naarmuille, sekä myös auton taustapeilejä käyttämällä talouspaperia. Myöskään puhtaaksi ei  aina tullut, vaikka kuinka eri aineita käytin. Vasta kun otti käyttöön hyvän puuvillaliinan tai mikrokuituisen, niin alkoi tulla sellaista jälkeä kuin halusin. Muut saa tehdä niinkuin haluaa, itse olen todennut näin. Todella typerää tänä päivänä, kun kaikki pitää tieteellisesti todistaa, että sillä on riittävän pitävä argumentti. Käytännön ihmiset pääsee monesti vähemmällä, kun huomaa toimintamenetelmän olevan huono tai väärä.

Ja disinformaatiota ei saisi kyseenalaistaa vaatimalla jotain faktaa väitteelle  ;D?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.10.19 - klo:12:31
Ja disinformaatiota ei saisi kyseenalaistaa vaatimalla jotain faktaa väitteelle  ;D?
Onko se disinformaatiota, jos on omalla kokemuksella todennut talouspaperin naarmuttaneen?  ;D Toki saat niin tehdä jos haluat, eihän sitä kukaan kiellä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tsi1490

Ei talouspaperilla voi ilman naarmuttamisen vaaraa pyyhkiä silmälaseja, auton mittariston lasia eli muovia tai mitään muutakaan arkaa pintaa. En myöskään käytä sitä tuulilasin pyyhkimiseen sisäpuolelta. Niihin kannattaa käyttää Nessua, joka ei naarmuta.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 06.10.19 - klo:13:25
Ei talouspaperilla voi ilman naarmuttamisen vaaraa pyyhkiä silmälaseja, auton mittariston lasia eli muovia tai mitään muutakaan arkaa pintaa. En myöskään käytä sitä tuulilasin pyyhkimiseen sisäpuolelta. Niihin kannattaa käyttää Nessua, joka ei naarmuta.

Talouspaperilla voi naarmuta muovia, muttei tuulilasia.

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: tsi1490 - 06.10.19 - klo:13:25
Ei talouspaperilla voi ilman naarmuttamisen vaaraa pyyhkiä silmälaseja, auton mittariston lasia eli muovia tai mitään muutakaan arkaa pintaa. En myöskään käytä sitä tuulilasin pyyhkimiseen sisäpuolelta. Niihin kannattaa käyttää Nessua, joka ei naarmuta.

Jep, todella naarmuherkkä on. Tuntuuhan se talouspaperi käteenkin karkealta, ja jos sillä niistää flunssan aikaan, niin nokka on pian ihan ruvella. Ikinä en koskisi sillä esim. mustaan pianolakattuun konsoliin. Se on naarmuilla kertapyyhkäisyllä. Laadukasta nukkaamatonta mikrokuitua vaan kehiin. Hmm, kai sillä voisi nenänkin niistää...

a4b8

Johonkinhan se perustuu tuo talouspaperin naarmuttava ominaisuus. Palstoilla useasti mainittu että talouspaperi voi sisältää hiekkaa, mm moottoripyöräsivulla, Ylen uutissivulla jne. (Tarvitseekö kuitenkaan suurta laajaa tieteellistä kansainvälistä tutkimusta?) Eikös ko paperi tehdä kierrätyskuidusta, voihan siinä olla epäpuhtauksia, esim kaikkia talouspapereita ei suositella kosketuksiin elintarvikkeiden kanssa eikä käytettäväksi ruoanvalmistuksessa, sis. mm optisia kirkasteita.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Letangi

Joko riittäisi keskustelu talouspaperista

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 06.10.19 - klo:16:40
Joko riittäisi keskustelu talouspaperista

Joku voisi tehdä asiasta vertailun ja julkistaa tulokset. Hyvä optiikka pitää olla, jos naarmut haluaa esiin (vrt. pyyhkimien hankausjäljet liikeradalla).  ;)
Yritetään pärjätä.

Bonneville

Heyyy.. Sattumalta huomasin että kuolleenkulman varoitinvalot ei toimi peileissä, ei vikakoodeja.
Ei mitään hajua missä vaiheessa nämä ovat lakanneet toimimasta, onko yhteyttä OBD11 ohjelmointeihin(?)
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

MrBurns

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 07.10.19 - klo:10:19
Heyyy.. Sattumalta huomasin että kuolleenkulman varoitinvalot ei toimi peileissä, ei vikakoodeja.
Ei mitään hajua missä vaiheessa nämä ovat lakanneet toimimasta, onko yhteyttä OBD11 ohjelmointeihin(?)
Omasta meni kanssa viime syksynä pimeäksi. Huollossa saivat jonkun purkin päivittämisellä taas toimimaan
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 07.10.19 - klo:10:19
Heyyy.. Sattumalta huomasin että kuolleenkulman varoitinvalot ei toimi peileissä, ei vikakoodeja.
Ei mitään hajua missä vaiheessa nämä ovat lakanneet toimimasta, onko yhteyttä OBD11 ohjelmointeihin(?)

Oletko katsonut valikosta että ovat ruksattuna olemaan päällä? Meinaan vaimon Golffista oli täppä valikosta kadonnut itsestään, teki sen pari kertaa mutta nyt on pysynyt jo pitkään aktiivisena.

Ps. Ethän vain ole mennut pyyhkimään peilejä talouspaperilla....
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

M_M

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 07.10.19 - klo:12:07
Oletko katsonut valikosta että ovat ruksattuna olemaan päällä? Meinaan vaimon Golffista oli täppä valikosta kadonnut itsestään, teki sen pari kertaa mutta nyt on pysynyt jo pitkään aktiivisena.

Jos näissä muissa malleissa on sama typerä logiikka kuin Kodiaqissa, niin tuo täppä häviää esimerkiksi aina kun hinaa perävaunua. Niiden siis kuuluukin olla pois käytöstä kun kärry on perässä, mutta vaikka kärryn irrottaa niin nuo jäävät pois päältä... kunnes ne käy itse ruksimassa takaisin päälle, jos muistaa. Umpipaskaa koodausta softan tekijöiltä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

MrBurns

Tuossa minun tapauksessa oli joku bitti poikittain, hävisi valikostakin blindspot ja jotain muutakin.  Tuo tosiaan on ihme että aina jää pois päältä jos on kärryä vetänyt.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Bonneville

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 07.10.19 - klo:12:07
Oletko katsonut valikosta että ovat ruksattuna olemaan päällä? Meinaan vaimon Golffista oli täppä valikosta kadonnut itsestään, teki sen pari kertaa mutta nyt on pysynyt jo pitkään aktiivisena.

Ps. Ethän vain ole mennut pyyhkimään peilejä talouspaperilla....

Aa, pitää tsekata.

PS. Laseja ei pyyhitä talouspaperilla vaan mikrokuituliinalla.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

RSOCUstin

Laturi ilmoitti että hän ei jaksa enään, koodia pukka. Mekaaninen ja sähkönen vika, 248700km mittarissa. Aamulla korjaamolle.
Jännitteet kyllä akussa ok ja välillä tulee herjaa että ei pysty ladata ja välillä lataa. Hiilet varmaan. Eipä ole laturiakaan koskaan aikaisemmin mennyt.
Samalla pakokaasulämpöanturi vaihtoon, oli jättänyt taas koodin. Samaan aikaan kylläkin kun laturin koodi.

Bonneville

Kuolleenkulmanvaroitin toimii taas, täppä oli pudonnut pois itsekseen.
Ocu 3 -19 1.5TSI DSG

Routa

Kappas. Eka pakkasaamu kun tarttis Webaa ja Skoda Connect pyörittää vaan progress looppia lisälämppärin kohdalla  ;D

Tästä menin prkl vielä maksamaan ekstraa  :-\
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

Koita asentaa sovellus uusiksi. Itellä tuo toiminu loistavasti. Mikä puhelin kyseessä?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Tuo onkin kätevää asentaa appsi aina uusiksi, kun tarvitsee lämmittää autoa. Eikä se siitä kiinni ole eikä puhelimesta, kun muut featuret näyttää toimivan ja näyttää nyt tuo pa-lämmitinkin olevan taas kehissä. Luotettavuus on vaan nollissa tämän kanssa. Toimii ihan satunnaisesti.
Entinen VAG-kuljettaja.

b1mpo

No mielummin sen apsin uudelleenasentamisella siihen toimintavarmuuteen koittaa puuttua. En kai nyt tarkoittanut joka kerta sitä uudelleen asennusta, kun tuota käyttää. Eihän sitä voi tietää mikä hätänä, kun ei lähtötietojakaan kerrota tarkasti, jotta joku voisi auttaa. Onko kyseessä android vai ios, joka takkuilee? Kannattaa laittaa palautetta sille sovelluskehittäjälle.

Ps. Tuossa on noin puolen minuutin viive, kun toiminto käynnistyy.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Routa

Mä olen nyt vuoden käyttänyt tätä systeemiä ja ihan arvassaan, että saako webaston päälle silloin kun tarvii. Luurikin on vaihtunut kertaalleen ja appsi asennettu pariin kolmeen kertaan uusiksi. Ongelma ei ole clientissä vaan serverissä.
Entinen VAG-kuljettaja.

M_M

Onhan toi Connect ihan onneton systeemi. Monta kertaa esimerkiksi näyttää auton olevan lukitsematta, vaikka se on seisonut tuntikausia pihalla lukossa. Eikä muutu tieto vaikka kuinka koettaa päivittää. Ja aina välillä sanoo auton olevan offline-moodissa (ei ole) tai kippaa johonkin muuhun virheilmoitukseen.

Sopii se ihan hyvin sellaiseen ei-kriittisen tiedon katseluun, vaikkapa paljonko dieseliä on tankissa tai milloin huolto on tulossa. Lämmittimen käynnistyksen kuitenkin hoitaa Kodiaqissa Webasto ThermoConnect ja tähän työnjakoon olen tyytyväinen. Auto lämpenee aina kun pitääkin ja muut tiedot skodan apissa päivittyvät silloin kun päivittyvät... jos päivittyvät. Lämmittimen ohjausta ei toki näin vanhassa mallissa connectissa edes ole.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

b1mpo

Mulla on joka kerta ajon jälkeen päivittynyt auton tilanne, kun oon sitä tarkastellut. Auton lukitustila, kulutukset ym. näkyy heti ajon päätyttyä. Webasto on lähtenyt tulille joka kerta. Auton kuntoraportti ei ole hetkeen toiminut. Kuvittelen johtuvan serverin päästä sen ongelman, koska ei toimi selaimenkaan kautta se. Muuten on toiminut loistavasti.

Kuolleen kulman vahdin valo on vänkärin puolella aamuisin hetken päällä itsekseen, vaikkei siellä ole tien reunassa kaidettakaan. Pitää valittaa seuraavassa huollossa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

samileim

Nyt se sit myrkyn lykkäs.
Ajoittain ollut vaikeuksia kolmosvaihteen päälle menemisessä, Rinta-Jouppi tutki asiaa alkuun ja todettiin että vaihdetaan takuuna vaihteiston jokin torni (liittyykö siirtäjään vai mihin en tiedä varmaksi) sekä laatikkoöljyt. Autoa tuosta huollosta hakiessa todettiin , että nyt tarvitaan aikaa..... Laatikkoöljyn seassa oli havaittu metallisilppua. Varattiin uusi aika jossa puretaan laatikko sekä kytkin että selviää mistä metallisilppu on tullut. Autolla tulee kuun lopussa 3-vuotta täyteen ja 72tkm mittarissa, 6-vaihteinen manuaali 1.6tdi greenline. Onneksi on ruotsin tuonti, jossa on kolmen vuoden jatkotakuu  ;D
Muistan lukeneeni vastaavien autojen laatikkovioista täältä...
Skoda Octavia 1.6 TDI Greenline 2017

b1mpo

Kyllä näissä on ollut laatikkovikaa manuaaleissa. Itellä oli 5-vaihteisessa kahinaa hitaassa vauhdissa vasemmalle kääntyessä ja lopulta laatikko vaihtoon kahden korjausyrityksen jälkeen. Litraisen 6-vaihteisessa rusahti kutonen rullautuksen jälkeen. Siinä meni vitosen ja kutosen osat uusiksi. Sen rusahtamisen sai vältettyä, kun käytti vitosen ennen kutosen kytkentää, joten ei sitä paljoa tullut rusauteltua. Tuntuu kyllä hassulta nämä manuaalien viat, kun noita manuaalilaatikoita on tehty melko kauan. Parempi toi talouden corsan manuaalin toiminta on myös ajossa. Vaihteet menee silkin hienosti loveen. Siinä ei ole sitä surullista m32 laatikkoa, onneksi. Tämäkin piti selvittää ennen hankintaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.10.19 - klo:20:22
Kyllä näissä on ollut laatikkovikaa manuaaleissa. Itellä oli 5-vaihteisessa kahinaa hitaassa vauhdissa vasemmalle kääntyessä ja lopulta laatikko vaihtoon kahden korjausyrityksen jälkeen. Litraisen 6-vaihteisessa rusahti kutonen rullautuksen jälkeen. Siinä meni vitosen ja kutosen osat uusiksi. Sen rusahtamisen sai vältettyä, kun käytti vitosen ennen kutosen kytkentää, joten ei sitä paljoa tullut rusauteltua. Tuntuu kyllä hassulta nämä manuaalien viat, kun noita manuaalilaatikoita on tehty melko kauan. Parempi toi talouden corsan manuaalin toiminta on myös ajossa. Vaihteet menee silkin hienosti loveen. Siinä ei ole sitä surullista m32 laatikkoa, onneksi. Tämäkin piti selvittää ennen hankintaa.

Kannattaa hyppiä niitä vaihteita vaihtaessa?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

GeeTee

Mistä ihmeen hyppimisestä täällä vielä jaksetaan höpöttää. Ainoa oikea vag on ilman vaihteita  :o

vwmies

Lainaus käyttäjältä: samileim - 12.10.19 - klo:19:58
Nyt se sit myrkyn lykkäs.
Ajoittain ollut vaikeuksia kolmosvaihteen päälle menemisessä, Rinta-Jouppi tutki asiaa alkuun ja todettiin että vaihdetaan takuuna vaihteiston jokin torni (liittyykö siirtäjään vai mihin en tiedä varmaksi) sekä laatikkoöljyt. Autoa tuosta huollosta hakiessa todettiin , että nyt tarvitaan aikaa..... Laatikkoöljyn seassa oli havaittu metallisilppua. Varattiin uusi aika jossa puretaan laatikko sekä kytkin että selviää mistä metallisilppu on tullut. Autolla tulee kuun lopussa 3-vuotta täyteen ja 72tkm mittarissa, 6-vaihteinen manuaali 1.6tdi greenline. Onneksi on ruotsin tuonti, jossa on kolmen vuoden jatkotakuu  ;D
Muistan lukeneeni vastaavien autojen laatikkovioista täältä...

Olisiko tämä sitä kuuluisaa "halpuuttamista"...  :(

P.s. oudon pienet kilometrit.....  :o
Yritetään pärjätä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy