VAGarena.fi

Galleria => Projektit => Aiheen aloitti: juppep - 01.10.15 - klo:13:02

Otsikko: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonuksena ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: juppep - 01.10.15 - klo:13:02
Autona 2009 cr-tdi manual 4motion farkku.

Tämä tarina käynnistyi jo viime keväänä ja kirin avausviestissä projektin kiinni pikakelauksella nykyhetkeen.

Tuolloin tunailuni sai pakkovaihteita ja tilasin autoon tyhjiin keskikonsolin paikkoihin osia ja johtoja.

Tämmöistä sain:
(https://lh3.googleusercontent.com/--JEIcIT5n3o/Vgqt2kCo0HI/AAAAAAAAAMQ/ekI_SRRmzuQ/s932-Ic42/DSC_0396_web.jpg)

Ja kun nämä kaikki retrofitit on jo monesti tehtyjä, niin esim tästä kattava/valmis ohje koodauksineen.
AutoHold on helppo: http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=189 (http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=189)
Näin päättelin, kaikki modulit pitäisi tukea, eli johdot + nappi paikoillaan + koodaus ja homma valmista.

-----------------------------------

Ja huom kaikki vastuut asioiden todenperäisyydestä siirtyy tästä eteenpäin lukijan vastuulle, tieto voi olla täysin väärää ja en vastaa tiedon oikeudesta.

Kaikissa passateissa euroopassa käytetään TRW ESP järjestelmää ja...
Alkupään malleihin huhu kertoisi, että niissä saa suoraan koodausmuutoksella + napin asennuksella Indirect TPMS lisättyä.

Jees juttu semmoisen omistajalle, mutta ei auta minua. Ei pumppu kelpuuta tpms koodausta, kokeiltu on jo aikoja sitten.

Noh, ymmärtääkseni omassa versiossani menee asiat jotenkin seuraavasti.
Ja tiivistän alla featuret sitten todella karkeasti ja vain malliani hw 25 koskien.

Näissä systeemi on jaettu 3 eri ominaisuusversioon:

V1 - "karvalakki"                 - ESP/ABS/4Motion
V2 - "plussa"                      - Indirect TPMS + V1,  <-- Tätä versiota TPMS toiminne vähintään vaatii ABS/ESP pumpulta.
V3 - "Premium all inclusive"- ACC + V2 +V1.

PLA 1.5 automaattipysäköinti liittyy kuvioon myös omine riippuvuuksineen ABS pumpun kanssa, mutta ei keskitytä siihen enempää.


Tuo pieni napin lisäysprojekti alkoikin heittämään käsille heti alkuun isoja haasteita johtuen autoni nykyisistä osista:

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 N    HW: 3C0 614 109 N
   Component: J104    C4 440 V1   0011 
   Revision: --025---    Serial number: 00000785684291
   Coding: 0000280
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 2961BF318072F37621-807C

Ja siinähän se 440 V1, tottahan toki karvalakki on... ei sitä nappia ole tehtaalla laitettu :)

Tässä paljastui pienen napin jälkiasennuksen haaste autooni. Napin saattaminen toimintaan saakka vaatii koko pumpun vaihtamisen vähintään V2 malliksi.

-----------------------------------

Tässä tilanteessa siis oltiin viime keväänä ja tuosta on nyt aikaa kulunut ja noi napit on edelleen pöydällä.

Mutta kun kerran aloitin niin pyrin maaliin täysillä ja tyhmän rohkeasti.

Ja tuossa vaiheessa alkuperäinen projekti koki sen ison hanskasta/kuuluisasta lapasesta lähdön...
Kun joutuu pumpun kanssa puljaamaan, niin ei sitten leikitä millään kuuluisilla välimalleilla *kele.

Projekti vaihtoikin täysin suuntaa ja napit sai jäädä pöydälle odottelemaan parempaa hetkeä.

Tästä tuli lopulta merkkipimppaus kanssa (jos saanen lainata aivan loistavaa Repomiehen projektikuvausta)
Luin aiemmin kaikki mahdollisen retrofit kuvaukset moneen kertaan ja aina päädyin samaan lopputulemaan, teoriassa tehtävissä olis.

Tiedossa siis ACC retrofit yhdistelmällä, manual+4motion.
En ole nähnyt missään tuollaisen vcds logia, manual+4motion+ACC varusteltuna ja tähän faktaan perustuen koko tunauksessa on aikas isoja riskejä.
Koodaukset+ohjelmat pitäisi tukea kyllä tuota yhdistelmää, mutta olisi se kiva nähdä tehtaankin tekemänä jossakin vastaava auto...

!!Jos löytyy täysin vastaava about 2009-2010 3C tai CC, niin juttelisin enemmän kuin mielelläni tuon omistajan/haltijan kanssa. Kaipaan pelkkää vcds logia...!!
On niin harvinainen ettei todnäk heti tule löymään...

Tästä sivuraiteesta pitäisi saada nyt syntymään PR-8T5 ACC+Front assistant yhdistelmä.

Ja panokset on kovat, nyt nurkkiin on alkanut tippumaan osia sälää ja VISA vinkuu.

Tuommoista merkin taakse:
(https://lh3.googleusercontent.com/-aeUTkXihN0A/Vgqt3FOtjFI/AAAAAAAAAMQ/0V0CHx2lRK0/s614-Ic42/DSC_0412_web.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-SAS5aKaBSkg/Vgqt27divCI/AAAAAAAAAMQ/BxM8yKG7-ZE/s932-Ic42/DSC_0410_web.jpg)

Ja jollain sitä etäisyyttä kai pitää hallitakin:
(https://lh3.googleusercontent.com/-ewZpoZtJTSw/Vgqt2pllDbI/AAAAAAAAAMQ/m-ImGHeWgx8/s640-Ic42/DSC_0392_web.jpg)


Nokkelimmat hoksaa jo, että aiempaan perustuen pumpun on vaihduttava V3 malliin ja 8T5/Front Assist paljastaa syytä miksi vaihdoin mittariston aiemmin kesällä.
Can-gw + ABS odottelee jo kovasti pääsyä autoon ja päätyvät toivottavasti sinne lähipäivinä.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: vwp - 01.10.15 - klo:13:57
Mulla on TPMS-johto vedettynä odottamassa nappia ja ajattelin otsikon nähtyäni, että tuossahan onkin kivaa luettavaa aiheeseen liittyen. Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin varmaan vapaa-ajan ja rahojen kannalta olisi parempi sulkea selain juuri nyt.
Mutta mutta, tääll ollaan. Täytykin seurata tätä ja jos vaikka saisi edes sen napin joskus tilattua.
Mulla muuten ABS-versio C2, verrattavissa V2-versioon?

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-095-C2.clb
   Part No SW: 3C0 614 095 Q    HW: 3C0 614 095 Q
   Component: ESP 440 C2     H015 0003
   Revision:  H015       Serial number: 0667350674
   Coding: 0013605
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 306FC4D4A379F1A1DFB-8065


Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 01.10.15 - klo:14:33
Lainaus käyttäjältä: vwp - 01.10.15 - klo:13:57
Nyt kun tarkemmin ajattelee, niin varmaan vapaa-ajan ja rahojen kannalta olisi parempi sulkea selain juuri nyt.

Kiitos mainiosta kirjoituksesta, kikkailu ton volkkarin kanssa osuu aina lompakkoon ja syö vapaa-aikaa.
Sinulla on juuri alkupään pumppu, osanrosta ja hw versiosta erottaa...  095 loppuosa ja hw15.
En osaa noista valitettavasti sanoa yhtään mitään, osittain kai samat koodaukset uppoo kuin näihin 109x osiin.

http://www.vwforum.com/forums/f55/adaptive-cruise-control-retrofitted-passat-b6-47383/index3.html (http://www.vwforum.com/forums/f55/adaptive-cruise-control-retrofitted-passat-b6-47383/index3.html) Taidat löytää jotakin kaipaamaasi tuosta linkistä... (RDK)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: vwp - 01.10.15 - klo:15:09
Joksus googlailin tuolla ABS-yksikön numerolla tuota TPMS-hommaa ja joku oli siinä onnistunut samalla yksiköllä, eli pitäisi olla mahdollista :P
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 01.10.15 - klo:17:58
Erittäin suurella todennäköisyydellä onnistut koodauksella ja napin lisäyksellä.
Jos koodaus uppoaa ja johtokin on jo likellä, olet tod pitkällä ja nappia vajaa.
Ebayt jne kannattaa haravoida läpi noita on paljon tarjolla ja löytyy valmiilla piuhasarjalla.

Hauska kirjoitella tuosta napista kun en ole vielä edes pistänyt sitä itse 8)
Mutta koodauksen toimivuuden 109xx osissa voin vahvistaa, menee kuten aiemmin linkissä.

Otsikointi projektille on aivan syystä näin, asia lähti liikkeelle ajatuksesta tuon tpms napin lisäämisestä ja nyt ollaan jo hiukan sivuraiteella alkuperäisestä.
Mutta tuleehan tämä johtamaan mutkan kautta samaan napin paikalleen saamiseen ja jos sivuraide menee metsään, sain kikkailulla aikaiseksi ainoastaan sen, että nappi on kohtuu arvokas ;D
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 01.10.15 - klo:18:07
Lisää vaihdettavia osia mitä sivuraide kaipaa.

Nykyinen osa:
Address 19: CAN Gateway        Labels: 3C0-907-530-V2.clb
   Part No SW: 3C0 907 530 H    HW: 3C0 907 951
   Component: J533__Gateway   H13 0142 
   Revision:   H13       Serial number: 2600P08519013A
   Coding: F9A37F464026022002
   Shop #: WSC 05311 123 12345
   VCID: 267BB40D916CDC0E0C-8072

Tämä nykyinen ei vw:n värityskirjan mukaan, edes uusimpaan softaan päivitettynäkään tue projektin sivuraidetta.

Tilalle uutta:
(https://lh3.googleusercontent.com/-uKskUutKBAs/Vg1LrQve--I/AAAAAAAAAM4/JJYpgNSQCw8/s932-Ic42/DSC_0414_web.jpg)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: vwp - 01.10.15 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: juppep - 01.10.15 - klo:17:58
Erittäin suurella todennäköisyydellä onnistut koodauksella ja napin lisäyksellä.
Jos koodaus uppoaa ja johtokin on jo likellä, olet tod pitkällä ja nappia vajaa.
Ebayt jne kannattaa haravoida läpi noita on paljon tarjolla ja löytyy valmiilla piuhasarjalla.

Joo mulla on ebayssa jo collectioniin kerättynä tuollainen nappi, odotellut vain tilaamista. Ehkä se tässä jossain välissä :D
Kuulostaa mielenkiintoiselta tämä projektisi, ei muuta kun onnea ja menestystä ;)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: repomies - 01.10.15 - klo:20:06
Tuttuja harrasteita. Itse laitoin siinä järjestyksessä, että ensin ACC ja sitten vasta TPMS.

On niin hauskaa puuhaa, että meikäläisen auto saa piakkoin jo toisen tutkan. ;D
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: panu - 01.10.15 - klo:20:14
Olen myös suunnitellut TPMS:n lisäämistä omaani.

Tuollaiset löytyy autosta:

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 D    HW: 3C0 614 109 D
   Component: J104    C4 440 V2   0003 
   Revision: --020---    Serial number: 00000775593161
   Coding: 0000273
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 1F47A06ACE5941C64F-804A

V2 varmaan sen takia, että autossa tehdaskoukku ja sen mukana myös AutoHold valmiina. Eli pitäis mennä heittämällä, kun lisää napin ja johdon + koodaus?

Edelliseen karvalakkiin koitin piruuttani pelkkää koodausta, mutta eihän se mitään huolinut. Silloin ei pahemmin edes tullut selviteltyä vaatimuksia.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 01.10.15 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: repomies - 01.10.15 - klo:20:06
Tuttuja harrasteita. Itse laitoin siinä järjestyksessä, että ensin ACC ja sitten vasta TPMS.

On niin hauskaa puuhaa, että meikäläisen auto saa piakkoin jo toisen tutkan. ;D

Olet kyllä vahvasti osasyyllinen sivuraiteeseeni ;) Merkkipimppaus projektillasi sait innostettua minutkin ja iso kiitos siitä ja mainiosta projektikuvauksesta.
On se mainio tietolähde ja sitä onkin useasti tullut tankattua. Ei sivuraiteessani ole lopulta muuta eroa kuin tutkan versio ja eri koodaukset.

Todella harmillinen tuo sinun tutkavikasi, kun saat uuden niin pidetään Treellä tutkien suuntauspäivät.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 01.10.15 - klo:20:57
Lainaus käyttäjältä: panu - 01.10.15 - klo:20:14

V2 varmaan sen takia, että autossa tehdaskoukku ja sen mukana myös AutoHold valmiina. Eli pitäis mennä heittämällä, kun lisää napin ja johdon + koodaus?

Edelliseen karvalakkiin koitin piruuttani pelkkää koodausta, mutta eihän se mitään huolinut. Silloin ei pahemmin edes tullut selviteltyä vaatimuksia.

Olis niin vahva tunne onnistumisestasi, että koitas tuohon taas piruuttasi.

Ja en voi korostaa tätä ikinä tarpeeksi kaikille, älä koske ikinä mihinkään arvoihin, ennenkuin ne alkuperäiset arvot on 100% varmasti tallessa.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: panu - 01.10.15 - klo:22:10
Mitenkäs tuo TPMS reagoi ilman nappia, jos koittais ensin ilman? Pystyykö paineiden asetuksen tekemään VCDS:llä?

Läjä osia ostoslistalla, mutta tupsahti kiireellisempi "projekti", joka vie rahaa, niin meinaa auto jäädä taka-alalle...
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: repomies - 01.10.15 - klo:22:38
Saahan sen koodauksen pois päältä.. Abs:n koodauksen siis. Noin muuten mitään resettiä ei vanhoista pumpuista taida löytyä.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 01.10.15 - klo:23:00
Ei koske Passattia, mutta on joku pelannut Golf alustassa ilman nappia: http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f112/how-retrofit-indirect-tire-pressure-monitoring-5-minutes-7k6-50164.html (http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f112/how-retrofit-indirect-tire-pressure-monitoring-5-minutes-7k6-50164.html)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 05.10.15 - klo:21:24
Tänään se sitten tapahtui. Sain vaihdettua uuden ABS-yksikön ja kerkisin äskettäin sille Basic settingsit ja muut adaptaatiot hämmästelemään paikalleen. Ja kaikki pelaa muutoin mutta...

01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
22-AWD -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
37-Navigation -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
55-Headlight Range -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
5D-Operations -- Status: OK 0000
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
77-Telephone -- Status: OK 0000

Sain sitten kaiken muun sopeutettua ja toimimaan, paitsi nelivedon.
Ja tuon on se palikka, jonka yhteensopivuutta olen koko projektissa pelännyt.

Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 698 109 E    HW: 3C0 614 109 AG
   Component: J104    C4 440 V3   0017 
   Revision: --025---    Serial number: 00000795612747
   Coding: 0002329
   Shop #: WSC 12345 123 12345
   VCID: 2C6F46258F80E65EDA-8078

2 Faults Found:
01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492)
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 155
                    Mileage: 281175 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.02.25
                    Time: 20:55:17

             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Voltage: 12.50 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 222
                    Hex Value: 0x0000

01044 - Control Module Incorrectly Coded
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 155
                    Mileage: 281175 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2010.02.25
                    Time: 20:55:17

             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Hex Value: 0x0000
                    Voltage: 12.50 V
                    Bin. Bits: 00011111
                    Count: 149
                    Hex Value: 0x0000

-----------------------------
Address 22: AWD        Labels: 1K0-907-554.lbl
   Part No: 1K0 907 554 K
   Component: Haldex 4Motion      1118 
   Coding: 0000001
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 355963415CCAA796B5-8060

No fault code found.
-----------------------------

Nyt kelpaa taas ns hyvät vinkit. Mahdollisesti tuo Haldex voi kaivata jotain Basic settings/sopeutusta kun itse pumppu vaihtui, tai minulla menee ABS coding nyt jotenkin pieleen, mihin kyllä vikakoodi viittaisikin, tai se pahin vaihtoehto -> nuo eivät ole yhteensopivia keskenään.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: repomies - 05.10.15 - klo:22:02
Sama yhdistelmä ABS 109E + haldex 554K löytyy useammastakin autosta googlen syövereistä ilman ABS-vikoja. Kaikki ovat kylläkin 3.2 litraisia joten ABS:n kodaus ei mene suoraan, mutta sitä voi yrittää käyttää jonkinlaisena osviittana bittejä arpoessa. Bronkenin tai shannyn acc-sivuilla oli jotain tuosta kodauslogiikasta. Saksan guruja kannattaneekin konsultoida kodailun osalta.

Jos se kodauslogiikka pätee moottorin osalta niin kokeile irroittaa noista netin parista koodista moottoribitit ja tee sama vanhalle kodauksellesi, ja siirrä moottoribitit tuohon uuteen kodaukseen päälle. Sitten kokeile lopputulosta.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 06.10.15 - klo:10:42
Hetkeksi takaisin sivuraiteelta ja paluu alkuperäiseen otsikkoon -TPMS- liittyen...

Osui eilen silmiin TPMS reset VCDS:ssä pumppua koodatessani, tais olla pumpun adaptaatiopuolella basic settingsien alla.
Ei vielä mitään tietoa toimisiko tuo ns "napittomaan" käyttöön, mutta testaan myöhemmin kun on sille aikaa.

edit - TPMS basic settingseissä.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 06.10.15 - klo:11:10
Lainaus käyttäjältä: repomies - 05.10.15 - klo:22:02
Sama yhdistelmä ABS 109E + haldex 554K löytyy useammastakin autosta googlen syövereistä ilman ABS-vikoja...

Heps, tuo pumppuun vedetty TPI/sw päivitys hämää pahasti varaosanrossa(3C0698109E) -> yhdistelmä olisi 3C0614109R/AG + haldex 554K ja tuota en löydä.

Mainioita nämä nykyautot kun oikeasti voi sanoa seuraavan kornin lauseen ääneen... Ajattelin tänä iltana koodata autoni etuvedoksi :)
Tuolla rajoittaa tilannetta paljon ja samalla selviää miten edetä.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: repomies - 06.10.15 - klo:17:26
Pistetäänpäs tänne nyt vielä vertailuksi miten omassa meni koodailut. Minähän lunttasin kylmästi netistä, ja koska herjoja ei tullut niin annoin olla sen mikä ensimmäisenä upposi:

0000000100011101 = 285   = alkuperäinen
0111010100111101 = 30013 = uusi


Myöhemmin lisäsin vielä +2048 eli TPMS:n, lopullisen kodauksen ollessa:

0111110100111101


Minulla ei ole pienintäkään hajua mitä tuo +32 (bitti 5 eli 2^5) teki. Bitit 13 & 14 pitäisi olla ACC + DSG + follow-to-stop mutta 8T3 ei tietysti tee jälkimmäistä. Bitti 12 on bronkenin mukaan joku ErdGas/EcoFuel eikä ole kyllä hajuakaan tekeekö tuo mitään taas minun autossani. Sinne se kuitenkin solahti. Viimeinen kysymysmerkki on vielä bitti 10, "ZF3 statt APA". Mikä lie sekin?

Bittiä 7 hipelöisin, sen pitäisi olla nelivetoon liittyvä. Tuota bittiä 5 voisi ehkä kanssa kokeilla.. mainittakoon, että vanha koodaus 285 EI uppoa tuohon ABS:ään jonka hommasin.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 06.10.15 - klo:21:30
Tein kuten aiemmin lupasin ja koodasin auton nyt etuvetoiseksi :)

Ja koodit 281 ja 2329(tpms +2048) kelpaavat kuten aiemminkin, mutta nyt ollaankin täysin ilman vikoja ja auto on 100% toimiva, tosin ilman satunnaisesti vetävää taka-akselia. Nyt kun on toimiva lähtötilanne kasassa, käyn seuraavaksi tuon bit 7 kimppuun.
Alkaa syntymään kokoajan vain entistä vahvempi tunne että softat palikoissa eivät tykkää toisistaan.

Mutta selkeästi näissä vaihtuu nuo bittien merkitykset eri versioiden välillä, joten ei turhaan koodeja Wolfsburgin tehtaan serveriltä osiin haeta. Minun tapaus tuntuu menevän sen Bronkenin logiikan mukaisesti mutta ei näytä kaikissa niin menevän.
Repomies, isot kiitokset avustasi taas.

Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 07.10.15 - klo:11:55
Koitin äsken läpi aikamoisen listan eri koodauksia ja ei vieläkään asettunut tuon haldex ohjaimen kanssa.
bit7 ei kelpaa ja muut koodimuokkaukset lisää soppaan vikakoodit moottorin+ mittariston osalta.

Tilanteen selviäminen/asioiden poissulkeminen alkaa kaipaamaan uudemman sw version haldex ohjaimen visiittiä auton johtosarjassa.
Olisko kukaan ostanut VAG haldex4:n MTM viriboxia kaukosäätönapeilla ja se alkuperäinen ohjain on nyt nurkkassa pölyttymässä, heps vuokraisin mielelläni sitä hetkeksi ?;D

Onneksi olen liikkeellä sillä normaalilla kädestä suuhun budjetilla, joten nyt saa ja kerkiää harkitsemaan rauhassa seuraavat stepit.
Sinänsä tuo haldex upgrade ei ole tekemätön homma ja vaihtuu nopeasti jos sille on tarve.

Tilanne projektin sivuhaarassa on muutoin hyvä, kaikki kaivatut osat on kasassa:
(https://lh3.googleusercontent.com/-D6fkzbWoffw/VhTAG3Tls5I/AAAAAAAAANQ/iXs-2kPv_Vc/s932-Ic42/DSC_0436_web.jpg)

Aloitan näiden paikoilleen tökkimisen kunhan löydän sitä kuuluisaa vapaa-aikaa jostain lisää.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 07.10.15 - klo:19:44
Ã,,sken se sitten tapahtui, oikea koodaus löytyi ja taka-akseli on mukana kuvioissa ja ollaan uuden V3 pumpun kanssa täysin toimivassa tilassa.
Kaiken aiemman höpinäni haldex+abs yhteensopivuudesta saa unohtaa, se oli jotain epävarman ja panikoivan vcds koodaajan jupinaa.

Homma aukesi kun laitoin vcds:n keräämään haldexista logia ja ajoin pätkän... Ja sehän teki töitänsä aivan normaalisti ajon aikana ja samaan aikaan abs pumppu kiljuu että paha haldex ei hjyvä...
Tuo pisti miettimään että kuso kulkee ja jotain tarinaa noiden välillä kulkee oikein...

Ja aloitin sitten hakemaan oikeata koodia väkisin hakkaamalla, arvoa voi tiputtaa +-3 stepeissä ja aikani kaikkien logiikoiden likeltä hakattuani se sitten osuikin.
Uponnut arvo oli 272 ja siihen sitten ynnäilin heti kaipaamani loput featuret päälle ja päädyin 10512 valueen.
Huhuh, ACC + sekä toki alkuperäisen TPMS asennuksen isoin ongelma on nyt täysin ratkaistu ja siellä auto odottelee valmiina jotta osia tökittäisiin paikalleen.

Ja suurtakin suuremmat kiitokset koodiarvojen pähkäilystä ja kaikista vinkeistä luottofoorumisteille -> Repomies + Mauh ja hiukan kauemmas(thank you Bronken).
Kaljat ollaan pystyssä.

Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: repomies - 07.10.15 - klo:20:36
Onnittelut! Aika liki pääsin viimeisessä omassa veikkauksessa, yhdellä pieleen eli eka bitti vain.

Koskapa tuo softa oli vastaavan haldexin kanssa jo maailmalla ilman virheitä, en oikein uskonut tuota teoriaa haldexin softaerosta ja epäyhteensopivuudesta.

Melko mystisiä ovat nuo koodaukset kyllä eri abs-pumpuissa. Logiikkaa on hieman vaikea toisinaan löytää, kuten omastakin tapauksestani näkee.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: vwp - 07.10.15 - klo:20:42
Ohhoh, niin se vaan menee että toiset tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa. Onnittelut!
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 07.10.15 - klo:21:38
Lainaus käyttäjältä: repomies - 07.10.15 - klo:20:36
Onnittelut! Aika liki pääsin viimeisessä omassa veikkauksessa, yhdellä pieleen eli eka bitti vain.

Koskapa tuo softa oli vastaavan haldexin kanssa jo maailmalla ilman virheitä, en oikein uskonut tuota teoriaa haldexin softaerosta ja epäyhteensopivuudesta.

Melko mystisiä ovat nuo koodaukset kyllä eri abs-pumpuissa. Logiikkaa on hieman vaikea toisinaan löytää, kuten omastakin tapauksestani näkee.

Kova veto oli ja kiitos tosiaan aiemman YV viestisi, se johdatti testaamaan tuota aluetta ja myös Mauhille kiitos steppi vinkistä.

Tausta sekoiluun yhteensopivuuden kanssa juontaa ehkä heti asennuksen jälkeen ajamastani vw sw päivityksestä.
Osa päivittyi siis 3C:n viimeisimpään hw 25-> sw 0017 versioon. Päivitys on joku VW TPI xxx (nro hukassa) mutta softa tallessa :)
Osanumeroni paljastaa päivityksen-> 3C0698109x sw 0017 ja kaikki versiot hw25 pumpuista on tuon TPI päivityksen alaisia.
Myös alkuperäinen pumppuni, joka toimi nelikon kanssa aiemmin mukisematta :D
Aloin siis jo sähläämään päässäni muita skenaarioita, kun en saanut tähän muodostettua mitään logiikkaa ja selitystä.

Kokeilin haldex testilenkin login näkemisen jälkeen aiemmin netistä pongattua 4motion enablointikoodia 299.
Tuo oli yhdistelmään 4motion + manual + CBBB moottori ja tuolla nelivetovalitus vaihtuikin valitukseen moottorista.
Ja pingo, tuossa vaiheessa olin 100% varma, että vika on koodauksessa ja setti tulee toimimaan kunhan sen saa osumaan kohdilleen.

Tuo koodin rakenne pienten bittien osalta ei vieläkään täysin auennut minulle ja tässä sitä ihmeteltäväksi muillekin.

281     - 00000100011001   Toimiva etuveto + CBAB + manual
272     - 00000100010000   Toimiva 4motion + CBAB + manual

299     - 00000100101011   Toimiva 4motion + CBBB + manual
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: mauh - 07.10.15 - klo:21:46
onnitelut, olisin ma vaan heti huomannut että manuaali on kysessä  ;D noin viikko sitten sai yksi manuaali rakenettu. 2009 v. 4motion, mutta meni vähe uuempi can ja immo myös 8) elikä 7n0 can ja b7 immo.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 07.10.15 - klo:22:04
Lainaus käyttäjältä: mauh - 07.10.15 - klo:21:46
onnitelut, olisin ma vaan heti huomannut että manuaali on kysessä  ;D noin viikko sitten sai yksi manuaali rakenettu. 2009 v. 4motion, mutta meni vähe uuempi can ja immo myös 8) elikä 7n0 can ja b7 immo.

Kiitos viestistäsi ja avusta koodissa... On muuten ihan vastaava kulkine kuin minulla.
Uuh, kohta siinä on kaikki B7 assistantit + 3D väriä, eiks ni 8)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: mauh - 07.10.15 - klo:22:58
Lainaus käyttäjältä: juppep - 07.10.15 - klo:22:04
Kiitos viestistäsi ja avusta koodissa... On muuten ihan vastaava kulkine kuin minulla.
Uuh, kohta siinä on kaikki B7 assistantit + 3D väriä, eiks ni 8)

;) joo niin on, vain side assist vielä puutu , mutta .....
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 08.10.15 - klo:09:56
Mauh, aika kovan luokan retrofittiä teillä :) Mutta upeaa tulee taas ja ei tule takuulla toista tuommoista vastaan.
Myönnän, että tarkistelin itsekin autoni palikoiden yhteensopivuutta tuon lane-assistantin osalta...

Nuo tarvittavat palikat+ yksinkertainen johtosarja ei aiheuttanut konkurssia, mutta lasi olisi tarvinnut vaihtaa niin projektille tuli stoppi :)  Oli hiukan hapokkaan hintainen... Autossa on nyt tehtaan jäljiltä eristelasit ja sade/valoisuus-tunnistimet ja tuo alkuperäinen on vielä ehjä... (kop,kop.. koputellas nyt puuta) kohta niitä nastoja taas sataa.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 09.10.15 - klo:00:55
Sivuraide nytkähti eteenpäin... Sain järjestymään sitä aikaa ja ei voi arvata mihin kului about 2,5 tuntia :)

Päivän saldo:
-Merkin vaihto maskiin.
-Tutkan asennus paikoilleen. -> Repomiehen varoitukset muoviosista kävi toteen ja rikoin yhden säätöruuvin muoviholkin, onneksi tutkan päästä... Niitä on vielä pari varalla :)
-Johtosarjan asentelu ja pujoittelu keulalta sisälle.
-Viimeisenä viiksien vaihto ja koodaustestaukset/nappien toiminnan varmistus.
-Pieni ajolenkki, jotta kulkineen saa takaisin järkiinsä akun irtiolosta ja perään turhien vikakoodien nollaus.

Nyt on siis johtosarjan pää ja pinnit irtonaisena sulakerasian vieressä odottelemassa seuraavaa sessiota.
Johtosarja oli valmis tekele maailmalta ja ainoa mikä tuon kanssa tarvitsee itse ryöstää on css heräte.
Piuhasarjassa oli valmiina kaikkiin muihin liitoksiin pinnit/jatkopinnit sulakerasian pohjaa myöten, ei pöllömpää tosiaan.
Mutta tuo can-jatkoliitin on kohtuu kokoinen vetää tulipellin läpivientikumista ja Can katkaisureleelle ei ole mitään tuossa valmiina.
Kokeilen aluksi kokonaan ilman...

Hyvin on nämä palikat suunniteltu itseään diagnosoimaan, kun autossa on nyt acc+gra viiksi kiinni, rattiohjainlaite näkee sen ja valittaa väärästä koodauksesta.
Ja jos vivun koodauksen enabloi rattiohjaimelta, moottoria alkaa harmittamaan huolella ja pukkaa vikaa mittariston täydeltä.
Sai jäädä rattiohjain valittamaan pahaa oloaan väärästä vivusta vs koodista, olen niin cruisen orja että se pidetään toimintakuntoisena viimeiseen saakka.


Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 20.10.15 - klo:15:58
Sivuraide on nytkähtänyt isoilla harppauksilla eteenpäin ja osat + kaikki koodaukset ovat paikallaan.
Mittaristo on saanut valikkoja lisää ja asiat ovat nyt erilailla:D 

Kuvia myöhemmin... koska sisältö ei ole vielä julkaisukelpoista.

Taulussa seisoo kovin hapokasta infoa -> ACC Fault! ja Engine Fault...
Mutta hätä ei vaikuta isolta, koska ainoa jäljellä oleva vikakoodi on tuossa alla.

Address 17: Instruments       Labels: 3C8-920-xxx-17.clb
Control Module Part Number: 3C0 920 871 T    HW: 3C0 920 871 T
Component and/or Version: KOMBI         H04 0107
          Software Coding: 161F00
          Work Shop Code: WSC 05314 115 12345
          ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04040 (VW46)
          ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod
          VCID: 3559634194CAA796BE-8060
1 Fault Found:

9496560 - Automatic Distance Control
          B10E7 F0 [009] - Disconnected
          Confirmed - Tested Since Memory Clear


Myös tutka pukkaa vikakoodia mittariston kommunikaatiosta samaan aikaan.

Muut PR 8T5 tutkat tämän kyseisen mittariston kanssa on uudemmalla softalla:
"3C0 920 871 T    KOMBI H05 0110"

Osuin luultavasti vielä nyt softaversioiden yhteensopivuusongelmaan mittariston <-> acc tutkan välillä.

Joten nyt sivuraiteen ne kuuluisat ensimmäiset savut on aivan näppäimillä :)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 21.10.15 - klo:09:02
En osaa enään sanoa 100% varmasti, olisiko sittenkään kaivannut välttämättä tuota mittariston sw päivitystä.
Noh, tulipahan sekin nyt tehtyä ja aina VW:llä on jokin oikea syy miksi moinen on julkaistu.
Löytyi samalla myös taustalla piileksinyt vika liittyen CAN-releen toimintaan ja se osaltaan on mahdollisesti aiheuttanut ongelmia systeemin käyttöönoton ajan.

Mutta sivuraiteen tilanne päivittyi ja olisi kaikkien aiempien kommellusten jälkeen aika kohtuullinen.

Tämmöistä on siis tarjolla kulkineessa nykyisin:
(https://lh3.googleusercontent.com/-uD_Sa4lSEH8/Vici_AGLfkI/AAAAAAAAAOI/Jj9w3_zdV_A/s388-Ic42/DSC_0472_web.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-7wLUgxbIA8o/Vici_76o7GI/AAAAAAAAAOU/YX06f2MeC_Y/s892-Ic42/DSC_0474_web.jpg)


Suorittamani pikaisen testilenkin aikana, sekä sen jälkeen olin vain pelkkää hymyä.
Uusia ominaisuuksia ilmeni heti kun vain pääsin koskemaan vakionopeudensäätimen viikseen.
Tuohan osaa jarruttaa vakkarilla nykyisin, aikas sama... mutta se upein juttu on että vaihdetta voi nykyisin vaihtaa ilman vakkarin tippumista pois päältä.
Olin jo tuossa vaiheessa aivan myyty...

Toki tulihan tässä jotain kivaa vielä kaupan päällisiksi, ACC + Front Assistant  8)

Pääsin kokemaan järjestelmän jarrutusvaroitukset ajamalla rohkeasti ns ylikovaa bussin perää kohti.
Sekä sain koettua myös pätkän moottoritietä lukittuneena edellä menevään autoon.

Tutka on vielä suuntaamatta ja järjestelmä ei anna nyt/vielä 100% oikeaa kuvaa toiminnastaan.

Mutta jo yhden puolen tunnin ajolenkin jälkeen olin jo erittäin vakuuttunut järjestelmästä.
Tämähän muuttaa nyt koko ajamisen kokemuksen ja myös ajotavan. :D



Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 21.10.15 - klo:11:00
Kaikki tykkää kuvista, joten niitä laitetaan.

Basic kännyfotoja, mutta tuossa ideaa PR 8T5 optioista ja asetuksista.

(https://lh3.googleusercontent.com/-ycV_z1rZsCY/Vici9tGkRkI/AAAAAAAAAOw/xTL9w-rJRY8/s290-Ic42/DSC_0464_web.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-2UerFMFL8t0/Vici9pqjgqI/AAAAAAAAAOo/wZG0kzKnnn0/s359-Ic42/DSC_0465_web.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-EoTylbLS0l8/Vici9rk6axI/AAAAAAAAAOk/RHEeQ-2K6Ok/s331-Ic42/DSC_0466_web.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-8Bo86FauoNM/Vici-GCczJI/AAAAAAAAAOg/W0PWmeMANJE/s337-Ic42/DSC_0467_web.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-YjdKtxOdnEA/Vici-WR2nvI/AAAAAAAAAOc/7rG-EIWNj-A/s333-Ic42/DSC_0468_web.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-mdrF7m2HCUc/Vici-ngXEnI/AAAAAAAAAOY/PXmPCxH-3_I/s375-Ic42/DSC_0469_web.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-vQJ_FVS7Czk/Vici-8_w4vI/AAAAAAAAAOQ/esBev8gC5IM/s433-Ic42/DSC_0470_web.jpg)

Alkaa tuntumaan vahvasti että jos voittaisi jostain arvasta harrastusbudjettia... Niin seuraavaksi tulisi lisää värejä mittaristoon 8)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: vwp - 21.10.15 - klo:12:27
Jos täällä olisi sellainen tykkää-nappi, niin painaisin  ;)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: Tos® - 21.10.15 - klo:12:33
Lainaus käyttäjältä: vwp - 21.10.15 - klo:12:27
Jos täällä olisi sellainen tykkää-nappi, niin painaisin  ;)
Sama :D

Uutta Tourania kokeiltu ja acc on muhkee.
Saiskohan sitä yetiin jälkikäteen  8)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: repomies - 21.10.15 - klo:13:20
Onnittelut vielä kerran, ACC ei ole niitä helpoimpia retrofittauksia ja tiedän, ettet mennyt nyt helpoimman kautta. Se fiilis kun sen saa lopulta toimimaan, on kyllä varsin mainio. Sääli ettei autossasi ole automaattivaihteita, nimittäin sen kanssa tuo olisi vielä vähän parempi. Varsinkin commonrailina, joihin kai saa follow to stopinkin.

Tuo mittariston värillisyys mahtaa jäädä itseltä kokematta, se ei käsittääkseni tuo juuri toiminnallisuutta (paitsi ne värit). Ennemmin vaikka se peruutuskamera mulle.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 21.10.15 - klo:13:40
^Kiitokset kaikille.

Yleissääntönä luulisin olevan kaikkiin acc jälkiasennuksiin -> jos tehtaalta on ACC:lla saanut kyseisen automallin, samalla moottori/vaihdelaatikko/yms osien yhdistelmällä, niin onhan sen kaikki komponentit myös jälkiasennettavissa ja ohjelmoitavissa jollakin keinolla. Viimeistään tehtaan online ohjelmoinneilla teoriassa.

Itsellä lopulta tuotti kanssa suurinta tuskaa saada osat koodattua oikein kotikonstein ja nyt on tosiaan kohtuu onnellinen ja helpottunut olo.
Tämä sivuraide sai kuin saikin lopulta onnellisen päätöksen ja kaikki palikat olivat yhteensopivia.

Myönnän olleeni melkein hermoromahduksen partaalla projektin vaiheissa ja vain syystä etten koskaan aiemmin ollut löytänyt VCDS logia autoani vastaavasta kokoonpanosta.

Lainatakseni projektia hyvin kuvaavan sitaatin aina niin rakkaalta Kummelilta. "Ei työllä, ei taidolla, ei tuskalla, ei järjellä vaan tuurilla!"
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: mauh - 21.10.15 - klo:21:24
i have one cluster for sale:) 0km, Pro mode.   ;D
Nice that you got it to work.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 22.10.15 - klo:07:49
Lainaus käyttäjältä: mauh - 21.10.15 - klo:21:24
i have one cluster for sale:) 0km, Pro mode.   ;D
Nice that you got it to work.

Myydään osastolla sinulla tarjolla 3AA920880L Diesel B7 värimalli, tuota varmaankin tarkoitat?
Laitan spostia sinulle asiaan liittyen ja kiitokset taas.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 22.10.15 - klo:08:24
Plagioin eilen Repomiehen esittelemää mainiota suuntausmetodia kamerajalan kanssa ja sain suuntauksen nyt ainakin paremmaksi kuin mitä oli asennuksen jäljiltä.
Ja näkyihän tuo pielessä ollut suuntaus myös heti käytöksessä, aiemmin tuo ei pysynyt kunnolla lukittuna autoissa ja ei myöskään tehnyt sitä kaukaa.

Suuntauksen jälkeen olikin aivan eri peli, lukitsee edellä menevään todella kaukaa ja toimii nyt kaikissa tilanteissa selkeästi paremmin.

Laitetaan vielä yksi kännyphoto live ajotilanteesta. Kuvan otti apukuskini, ymmärtääkseni on laitonta käyttää kännykkää ajaessa.
(https://lh3.googleusercontent.com/-TV7l-2cvubQ/VievW1ZBhNI/AAAAAAAAAPA/fPEBaxGijDk/s932-Ic42/DSC_0479_web.jpg)

Sivuraide on mielestäni virallisesti nyt taputeltu finaaliin.

Ja seuraavaksi on varmaankin paluu arkeen/takaisin alkuperäiseen Topicin aiheeseen.

Pakko hengähtää hetki ja kerätä tankkiin lisää DIY motivaatio, nyt meni kyllä kaikki hetkeksi.
Tarvitseehan nuo pitkään pöydällä asennusta jo odotelleet TPMS+AutoHold napit saada myös paikalleen.

Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: panu - 09.11.15 - klo:19:22
Meinasitko käyttää valmista johtosarjaa TPMS:iin vai rakentaa itse?

Käyköhän tämä (https://www.kufatec.de/shop/en/volkswagen/golf/golf-5-golf-5-plus-1k/cable-set-tpms-vw-golf-5-golf-5-plus-touran-1t) myös Passatiin? Toisaalta ei tuo liene paha rakentaa näillä ohjeillakaan (http://www.bronken.de/b6rdk/).
Osien ja motivaation keräily täälläkin käynnissä... Sitä ennen kuitenkin keulajumppaa tiedossa.


edit: Ei taida Golfin johtosarja käydä, liitin erilainen.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 09.11.15 - klo:20:15
Lainaus käyttäjältä: panu - 09.11.15 - klo:19:22
Meinasitko käyttää valmista johtosarjaa TPMS:iin vai rakentaa itse?

Käyköhän tämä (https://www.kufatec.de/shop/en/volkswagen/golf/golf-5-golf-5-plus-1k/cable-set-tpms-vw-golf-5-golf-5-plus-touran-1t) myös Passatiin? Toisaalta ei tuo liene paha rakentaa näillä ohjeillakaan (http://www.bronken.de/b6rdk/).
Osien ja motivaation keräily täälläkin käynnissä... Sitä ennen kuitenkin keulajumppaa tiedossa.

Olen laiska ja lankesin halpis valmis settiin aasiasta...  Tässä joku vastaava (http://www.ebay.com/itm/OEM-TPMS-Tire-Pressure-Warning-Cable-Switch-Button-Kit-For-VW-Passat-B6-3C-R36-/221930621774)

AutoHold johtosarjan kuvittelen kanssa tekeväni itse aiheen alussa laittamani linkin ohjeiden mukaan.
Tuota varten tilasin oem korjausjohtoja projektin sivuraiteen muiden uusien osien kanssa.

Hommat noiden nappein kanssa ei ole kyllä edennyt yhtikäs mihinkään. Motivaation keräys on kanssa vielä kesken.
TPMS koodaus on ollut paikallaan abs-pumpussa sen vaihdosta lähtien ja kai(toivottavasti) tuo tekee jotakin.
Ainoa näkemäni/kokemani indikaatio on ollut merkkivalon vilahtaminen joka startissa ;)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: vwp - 09.11.15 - klo:20:20
Oho, ompas napeissa hintaeroa! Mulla ollu ebayn korissa tällainen jo puolisen vuotta:
http://www.ebay.com/itm/VW-PASSAT-B6-Push-Button-For-Tire-Pressure-Control-Kit-TPMS-System-/251308218079?&_trksid=p2056016.m2516.l5255 (http://www.ebay.com/itm/VW-PASSAT-B6-Push-Button-For-Tire-Pressure-Control-Kit-TPMS-System-/251308218079?&_trksid=p2056016.m2516.l5255)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: panu - 23.12.15 - klo:15:03
Koodasin TPMS:n päälle ilman nappia. Jonkin aikaa se näytti toimivan taustalla. Valo syttyi ja hävisi käynnistäessä/virtoja kytkiessä. Yhtenä päivänä sitten moottori sammui lentävässä lähdössä liikennevaloissa liian suuren vaihteen vuoksi. Moottori uudelleen käyntiin auton ollessa hitaassa liikkeessä ja valo jäi palamaan. Vikakoodi palasi nollauksen jälkeen vaikka koitin välillä jopa TPMS:n deaktivointia. Nyt se on pysyvästi pois päältä (ainakin toistaiseksi).
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 12.05.16 - klo:19:31
Molemmat napit kerkisi jo kuukausia keräämään pölyä nurkassa, kun olin etsimässä aiemmin hukkunutta DIY motivaatiota.

Aurinko tai joku havahdutti ja sain fiksaation yrittää projektia maaliin. Muutaman tunnin tuherruksella asiat eteni taas.

Tupsahti lisää juttuja mittaristoon:
(https://lh3.googleusercontent.com/-t2gjSKMudlI/VzSpoa4Tg2I/AAAAAAAAAhY/ap2wpB-mvsIPFtCu6guIzWrP8kpuW4zegCCo/s246/20160511_001_web.jpg)

Eikä noiden parin napin lisäys nyt niin paha homma ollutkaan:
(https://lh3.googleusercontent.com/-kRCmGTS4t24/VzSpoUoetEI/AAAAAAAAAhY/_4PUb0NoKhwiZiipf8lCswDy-dOthwL-wCCo/s653/20160511_web.jpg)

(https://lh3.googleusercontent.com/-sxFw0i0mG24/VzSpoDI2dnI/AAAAAAAAAhY/SBjIXNFiIpEZ-4oYfsc6-Xv9ESYbkccrgCCo/s327/20160512_002_web.jpg)
(https://lh3.googleusercontent.com/-wcfDkH7nXWo/VzSpog-m4YI/AAAAAAAAAhY/bZCSvygNHBUssgLE33Frovb_ZGEa8f0dACCo/s327/20160512_003_web.jpg)

Onneksi auto-hold toiminteena kuittasi näiden nappien eteen nähtyä vaivaa ;)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: M.R - 12.05.16 - klo:20:03
Sitä ollaan innostuttu oikein urakalla ;D
Kiinnitti huomiota tuo autohold valikko mittaristossa. Itselläni ei Tiguanissa tuollaista valikkoa ole. Vaatiko tuo jonkinsortin eepromin käpistelyä vai ilmestykö tuo koodauksen jälkeen omia aikojaan tuonne?
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: repomies - 12.05.16 - klo:20:22
Tuommoinen valikko olisi kyllä kiva. Ei sitä auto-holdia jaksa aina painella.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: M.R - 12.05.16 - klo:20:38
Tuo toimii itselläni niin että viimeksi asetettu tila jää muistiin ja tietty molemmilla avaimilla on oma muistinsa. Sinällään tuo valikko on siis turha itselläni, mutta kunhan nyt utelin :D
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: juppep - 12.05.16 - klo:23:49
Valikko tuli automaagisesti kun auto-holdin enabloi.
Käsittääkseni kaikki passatin 3C8 alkuiset epb-modulit tukee/tekee valikon.

epb on auton alkuperäinen/tehtaalta ja tässä tarkempaa:
Part No SW: 3C8 907 801 A    HW: 3C8 907 801 A
Component: J540 EPB3  VW-10498 0003

Ja koodauksia on kaksi eri variaatiota näköjään, tässä moduliversiossa on 56->57 (+1) (vcds kertoo) ja koodausmuutos vaatii napin olemassaolon.
Lisäksi muistaakseni vaati yhden can sleepin ennenkuin alkoi toimimaan oikein.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: M.R - 13.05.16 - klo:06:59
Ok meikäläisellä on muistaakseni 3AA alkuinen epb moduli.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: vwp - 13.05.16 - klo:07:20
Missäs se TPMS-nappula piileksii? :P  ::)
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: repomies - 13.05.16 - klo:07:40
No siinähän se oli kuvassa!
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: Finnhopper - 13.05.16 - klo:08:42
Toi auto-hold valikko olisi kyllä hyvä, pitääkin tsekata oma moduuliversio.
Pah, oma versio on 3c0 alkuinen  :'(
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + AutoHold retrofit
Kirjoitti: vwp - 13.05.16 - klo:10:24
Lainaus käyttäjältä: repomies - 13.05.16 - klo:07:40
No siinähän se oli kuvassa!

Oho, katselin vaan tuota vasenta rivistöä :p
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: panu - 15.07.16 - klo:15:57
EPB-moduulin vaihto ei liene kovin iso homma? Eikös se ole keskikonsolin takaosassa? Koodauksessa vaan voi olla vähän haastetta, jos sukupolvi vaihtuu.

Autoholdin automaattinen päällemeno startissa ois ihan kiva ominaisuus vanhemmassakin autossa. Mutta riittääkö pelkkä EPB vai pitääkö muidenkin palikoiden tukea ominaisuutta?

Lainaus käyttäjältä: wiki.ross-tech.comIf you are unsure which Generation is installed, check the Control Module Identification.
EPB3 stands for Generation III and EPB4 for Generation IV. Dealer parts departments may no longer carry the EPB3 modules because they have been superseded with the newer EPB4 modules. The Coding of the replacement modules will likely not be the same as the Coding in the old module but the Coding charts in VCDS should be applicable.

Parking Brake (Generation III / MY 2008 - 2010)
   Label File (5N0-907-801.LBL)

Parking Brake (Generation IV / MY 2011 >)
   Label File (3AA-907-801.LBL)


3AA-alkuisella osanumerolla oleva taitaa olla 4-sukupolvea
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: repomies - 15.07.16 - klo:16:14
Pre-2008 epb:tä ei voi päivittää uudempaan vaihtamatta abs-ohjainta (pumppua). Tuppaa olemaan niitä hankalahkoja päivitettäviä tuo epb riippuvuuksiensa takia.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: panu - 15.07.16 - klo:16:22
Missä menee raja? Onko pre-2008 sitten EPB2?

Pitääpä tarkistaa mitä omassa on. On ihan siinä hilkulla...
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: repomies - 15.07.16 - klo:16:54
Projektipuolen ketjussa pimp my vw emblem on nuo osanumerot ja kirjaimet jotka on ns vanhempaa mallia. Katso sieltä, vertaa omaan vcds scanniin.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: juppep - 15.07.16 - klo:20:05
Lainaus käyttäjältä: panu - 15.07.16 - klo:15:57
EPB-moduulin vaihto ei liene kovin iso homma? Eikös se ole keskikonsolin takaosassa?

Ei mikään 5min homma, mutta ei mahdoton... purkamisen saa aloittaa ilmastoinnin paneelista ;)
Käytännössä keskikonsoli on avattava/purettava liikkuvaksi, niin että sitä pääsee nostamaan.
Siinä takaosassa moduli on runkoon kiinnitettynä muutamalla mutterilla.

VM 2008 on gen3 myös, löysin jonkun vcds-login googlella:
3C variant BMR MY2008
ABS 3C0 614 109 D    J104 C4 440 V2 0003
EPB 3C0 907 801 J     J540 EPB3 VW-09393 0009

Tuosta apinoiden, 3C8 gen3 valikkoa vääntävä epb saattaa olla yhteensopiva MY2008 hw20 ABS kanssa.
Kukas testaa ;)


Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: repomies - 15.07.16 - klo:20:18
Pöytälaatikkopassatilla olisi ehkä helpoin kokeilla miten nuo juttelee. Vaikka ei sekään toki ihan the real thing ole. Mutta monella on noita komponentteja hyllyssä pölyttymässä, mulla esim just nuo kaksi 3c0 osaa jotka juppe just laittoi viestissään. Jäivät yli acc:ta laittaessa..
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: panu - 15.07.16 - klo:21:18
Oli muuten repomies loistavaa tarinankerrontaa. Sai monet hyvät naurut loistavista sanansäilän sivalluksista :D

Eli koko pakka meni uusiksi samaan aikaan kun käsijarrumoottorit muuttui parannettuun versioon?

Omassa on aikalailla sama kokoonpano (tietyin poikkeuksin) kuin sinulla alussa: vm 2008, valmistettu 2007, ABS D-loppuinen ja EPB3 J-loppuisella osanumerolla. Ja käsijarrumoottorin liittimet sopii kuvaukseen päivitetystä versiosta.
Eli tuohon vissiin vaihdettavissa 3C8-alkuinen EPB?

Lainaahw20 ABS
Mikäs tää on? Mistä tuon tason näkee?
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: repomies - 15.07.16 - klo:22:33
Jep, uusiksi meni just tuossa vaiheessa. En voi vannoa että 3C8 käkkäriohjain pelaisi, mutta voin sanoa varmaksi että lähtökohta ei ole toivoton, kuten olisi jos yrittäisit noiden vielä vanhempien päivitystä.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: panu - 15.07.16 - klo:22:50
Pitäisköhän ruveta koe-eläimeksi... tai siis pistää Passatti siihen rooliin. Ei kai se tarvitse kuin sopivan EPB-moduulin ja purkamisen vaivan. Ellei toimi, niin vaihtaa vanhan takaisin. Jättää vaikka varmuuden vuoksi kasaamisen puolitiehen, jos joutuu palauttamaan ennalleen... Sitä ennen varmaan toinen pikku"projekti" eli vähän voi viedä aikaa ennenkuin pääsee kokeilemaan.

Tuollaiset siis löytyy omasta autosta:
LainaaAddress 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 614 109 D    HW: 3C0 614 109 D
   Component: J104    C4 440 V2   0003 
   Revision: --020---    Serial number: 00000775593161
   Coding: 0000273
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 1F47A06ACE5941C668-804A

Address 53: Parking Brake        Labels: 5N0-907-801.clb
   Part No SW: 3C0 907 801 J    HW: 3C0 907 801 J
   Component: J540 EPB3  VW-09393 0009 
   Revision:   008       Serial number: 00000000051242
   Coding: 0000057
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 2953BEB2801DBF7606-807C
Ja Autohold on tullut tehdaskoukun kylkiäisenä.
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonarina ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: panu - 16.07.16 - klo:10:05
Lainaus käyttäjältä: juppep - 15.07.16 - klo:20:05
VM 2008 on gen3 myös, löysin jonkun vcds-login googlella:
3C variant BMR MY2008
ABS 3C0 614 109 D    J104 C4 440 V2 0003
EPB 3C0 907 801 J     J540 EPB3 VW-09393 0009

Tuosta apinoiden, 3C8 gen3 valikkoa vääntävä epb saattaa olla yhteensopiva MY2008 hw20 ABS kanssa.

Onko hw20 sama kuin "Revision: --020---" ?
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonuksena ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: juppep - 16.07.16 - klo:11:10
Kyllä, juuri noin menee. 3C passateista löytyy ainakin 18,20,25 versiot.

Ei tuo hirmu kallis kokeilu ole jos ei lennäkään... 3C8 moduli näyttää maksavan muutamia kymppejä käytettynä ulkomailla 8)

Hukkaa modulin vaihdossa koodauksen + kalibroinnit/sopeutukset ABS pumpulta ja sitä myöten vaatii niiden neppailun uusiksi vaihdon jälkeen.
RossTech ohjeistusta/metodeja seuraten nuo kyllä onnistuu.

Tässä vielä omat palikat, erona tuo ABS hw=25.
Lainaa
Address 03: ABS Brakes        Labels: 3C0-614-109-C4.clb
   Part No SW: 3C0 698 109 E    HW: 3C0 614 109 AG
   Component: J104    C4 440 V3   0017 
   Revision: --025---    Serial number: 00000795612747
   Coding: 0010512
...
Address 53: Parking Brake        Labels: 5N0-907-801.clb
   Part No SW: 3C8 907 801 A    HW: 3C8 907 801 A
   Component: J540 EPB3  VW-10498 0003 
   Revision:   008       Serial number: 00000000015013
   Coding: 0000057
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 2867BA359B78CA7E16-807C
Otsikko: Vs: Passat 3C - TPMS + Auto-Hold (bonuksena ACC + FA) retrofit
Kirjoitti: avene - 20.07.17 - klo:03:19
Mitenkä onnistuisi tuo TPMS:n asennus omaan autoon?

ABS-pumppu on mallia 440 C2 ja osanro 3C0 614 095 M. Jos ymmärsin, niin tuo C2 on verrattavissa V2?
Yritin VCDS:llä laittaa täpän kohtaan "Bit 3 Tire Pressure Monitoring active/installed [PR-7K6]" vaan ei hyväksynyt koodausta.

Vai onko tohon olemassa jotakin vaihtoehtoista koodausta? Vai vaatiiko pumpun vaihdon?