Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - sakal83

#1
Myydään / MYYTY
13.09.22 - klo:23:40
Korkkaamaton Duo-boxissa oleva D3S xenon pottimot myyntiin suunnitelman vaihtuessa.
Ostettu alkuvuodesta 2022, kuitti löytyy.



Hp. 140, + postit.
Mieluiten nouto, tai kaupat muuten kasvotusten. Liikkuu epäsäännöllisen säännöllisesti Tre-Hki ja syksyn aikana ainakin muutamaan otteeseen Tre-Oulu ja Tre-Kouvola väliä.
Noudolla onnistuu Tampereelta.
#2
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tassa-asiassa-nykyautoilla-ei-ole-mitaan-jakoa-vanhoja-vastaan-volvo-v70-vuodelta-2005-oli-suorastaan-noyryyttavan-ylivoimainen/8492718?fbclid=IwAR29GECL5RgNVy-KsV08LOs8LFGEnDK5b1uUN_HE497eURreMIr_9s8EcqY#gs.9g9axh

Ruotsalaislehden testi paljasti, ettei kaikki kehitys ole autoissakaan kulkenut oikeaan suuntaan.

Ruotsalainen Vi Bilägare -autojulkaisu on tarttunut aiheeseen, joka on puhuttanut autoilijoita jo pitkään, nimittäin nykyautoissa oleviin säätimiin " tai oikeammin niiden puutteeseen.

Yhä useammat toiminnot piilotetaan monissa uusissa autoissa kosketusnäyttöjen valikkoviidakoihin. Toisissa ne yksinkertaisimmatkin säädöt vaativat auton näytön naputtelua.

Ehkäpä kaikkein alleviivaavimmat esimerkit ovat Teslan Model 3 ja Model Y, joissa jopa hanskalokero avataan kosketusnäytöltä. Myöskään tuulilasinpyyhinten nopeutta ei vaihdeta perinteisesti viiksestä, vaan tämäkin toiminto on etsittävä näytöltä. Helppoa tottuneelle, mutta hieman haasteellisempaa tottumattomalle " ja ennen kaikkea mahdollinen turvallisuusriski liikenteessä. Saksassa kosketusnäytön näpräämisestä ajon aikana on jopa langetettu ajokieltoa.

Vi Bilägare otti vertailuunsa 11 uutta autoa sekä Volvo V70:n vuodelta 2005. Se lähti selvittämään, kuinka paljon nopeampaa fyysisten säätimien käyttäminen on kosketusnäytön hipelöintiin verrattuna. Kuljettajilla oli aikaa tutustua autojen säätimiin ennen testiä.

Testissä säädettiin muun muassa penkinlämmitintä, ilmastointia ja radiota, eivätkä tulokset ole nykyautojen kannalta mairittelevia.

Osa valmistajista hehkuttaa äänikomentojen tarjoamia mahdollisuuksia, mutta Vi Bilägare huomauttaa, etteivät kyseiset järjestelmät useinkaan toimi mainostetulla tavalla, eivätkä kaikki toiminnot ole käytettävissä niiden kautta. Tästä syystä säätöjä ei testissä tehty äänikomennoin, vaikka se joissain autoissa olisikin ollut mahdollista.

Vanha Volvo vei voiton

17 vuotta vanhan Volvon säätimien käyttö oli vähemmän yllättäen kaikkein nopeinta. Autolla ajettiin 110 kilometrin tuntinopeudella samaan aikaan, kun kuljettaja teki vaadittuja säätöjä. Volvon kuljettaja onnistui tekemään kaikki toimenpiteet tasan 10 sekunnissa, minkä aikana auto eteni noin 300 metriä.

Seuraavaksi parhaimpiin tuloksiin yllettiin Dacia Sanderon (13,5 sekuntia) ja Volvo C40:n (13,7 sekuntia) ratissa.

Kaikkein heikoimmin pärjäsi MG Marvel R, jota ei tosin myydä Suomessa. Samojen toimenpiteiden tekeminen vei MG:ssä lähes 45 sekuntia, mikä tarkoitti, että auto eteni yli 1,3 kilometriä kuljettajan katseen ollessa auton suuressa kosketusnäytössä.

Tulokset

Volvo V70 (10,0 s)
Dacia Sandero (13,5 s)
Volvo C40 (13,7 s)
Subaru Outback (19,4 s)
Mercedes-Benz GLB (20,2 s)
Tesla Model 3 (23,5 s)
Nissan Qashqai (25,1 s)
Volkswagen ID.3 (25,7 s)
Hyundai Ioniq 5 (26,7 s)
Seat Leon (29,3 s)
BMW iX (30,4 s)
MG Marvel R (44,9 s)
#3
Myydään / Myyty
11.04.21 - klo:18:41
Myyty
#4
https://www.mtphidmust.com/
Kyseinen pulju kauppaa epäilyttävän hintaisia osia. Käsittääkseni hollannin kielestä haluaa chrome vaihtaa kielen englantiin, joten olettamus on että ainakin weppisaitti Hollannissa?
Mitään yhteystietoja ei kuitenkaan kyseisestä kaupasta löydy. Ja email osoitekin on jokseenkin epäilyttävä.
Kauppaa esimerkiksi gen5 haldex pumppua 85, hintaan:
https://www.mtphidmust.com/borgwarner-feeder-pumpoil-pumpcargo-pump-vag-0cq-598-549-0cq598549-p-18280.htm
Joka on kyllä kuvan mukaan aito oikea Borgwarner ja osanumerokin oikea.
Tuosta kun joutuu pulittamaan vaikkapa eBay kautta Saksa/Puola akselilta sen 220-250,.

Kovasti kuitenkin nähty vaivaa nettisivujen eteen, mutta hiukan haiskahtaa verkkosivu.
Pistin vähän kyselyä emaililla mistä tässä on kyse ja odottelen vastausta.
Kenelläkään omakohtaista kokemusta?
#5
Myydään / Myyty. Voi poistaa
23.01.21 - klo:16:12
MYYTY
#6
Auto näemmä juhlisti vuoden vaihdetta itseä kovemmin ja ei suostu tänään yhteistyöhön.

Eilen kaikki oli vielä ihan ok kun auto parkkihalliin ajettu. Tänään ei starttaa, eikä laita napista edes virtoja päälle, jotta voisi lukea vikakoodit. Autossa siis kessy.
Radion saa kyllä päälle napista ja webastokin lähti päälle. Kokeilin startata myös niin että defan ylläpitolaturi oli kiinni ja hetken aikaa ladannut akkua, kun epäilin sitä syypääksi.
En siis usko että akku on syyllinen vaan vaikuttaisi, että auto ei jostain syystä tunnista avainta, vaikkakin se tunnistaa kyllä ulkoa jos avaa oven kahvasta.

Kokeilin ohjekirjaan mukaan painaa käynnistysnappia avaimella, eikä mitään. Myös toinen avain testattu.
Mielenkiintoisen tästä tekee, se että autossa P päällä, jota ei saa pois ilman virtoja ja auto hallissa, mihin ei lava-auto taida mahtua. Pitäisi siis jotenkin saada auto toimimaan jotta sen voisi kiikuttaa huoltoon.
Any ideas?
Akun kengän irroittaminen? Olisiko siitä mitään apua?
#7
Hieman ristiriitaista tietoa löydän netistä puskurin irroittamisen jälkeen tehtävän acc tutkan kalibroimiseksi.
Virallisessa ohjeessa mielestäni lukee, että kalibrointi pitää tehdä jos purkurin irroittaa?
Miksi? Eihän se tutka liiku siinä mihinkään. Eikös se ole pultattu runkoon ja vain puskuri ympäriltä lähtee pois?

Kysyn lähinnä siksi, että ymmärrän miksi kalibrointi tarvitsee suorittaa alustan muutoksien jälkeen, mutta jos talvella innostuu vaihtamaan tuon kromisen keulan pois, niin tarvitseeko kalibrointi muka teettää uudestaan?
#8
Myydään / Poistoon
28.08.20 - klo:20:01
Poistoon
#9
VAG / VAG luotettavuus
29.07.20 - klo:15:06
#10
Seat / Cupra
07.09.19 - klo:19:26
Voisi Cuprasta avata ihan oman merkin, mutta mennään tällä siihen asti.

https://www.is.fi/autot/art-2000006225788.html
Lähtenyt Cupran väellä vähän laukalle? Vai mitä mieltä jengi on?
#11
Käytin työpakua Veholla huollossa.
Huoltojamppa antoi vinkiksi, että olisi syytä pitää valokatkaisin ON asennossa, eikä automaatilla, jotta auton oma laturi lataisi akun täyteen pidemmillä siirtymillä.
En sitä siinä alkanut kiireessä kyseenalaistamaan ja kyselemään miksi näin, mutta mikäli näin on, niin kiinnostaisi tietää onko sama ominaisuus myös VAG-konsernien peleissä, eikä tuo olisi vain Mersun ominaisuus.

En kyllä käsitä, miksi näin se olisi. Estääkö jokin auton mukavuusboxin suojaus ylilatautumista vai mikä idea tuossa on?
#12
Kia / ProCeed (Shooting Brake)
17.01.19 - klo:15:09
https://www.kia.com/fi/mallisto/proceed/tutustu/

Eittämättä Kia heittää pöytään hinnaltaan ja toki takuultaan aika mielenkiintoisen paketin.
Kävin ajamassa tuon perus Ceed farkun 2016 kun autokauppoja viimeksi kiertelin ja se ei kyllä juurikaan sytyttänyt.
Melkein täytyy käydä ihan mielenkiinnosta koeajamassa tämä huomattavasti kauniimpi yksilö.
En siis ole kyseisessä autossa sisällä istunut, mutta jos kuvista katselee ja vertaa sitä tuohon normi Ceediin vuodelta 2016, niin tuleeko kenellekään muulle mieleen, että nyt on käyty kopioimassa sisätiloihin paljon VAG konsernilta. Tämä ei toki mitenkään huono ajatus ole.
Esimerkiksi jos tästä poistaisi tuon KIA lätkän ratista, niin en suoralta kädeltä osaisi sanoa, mistä autosta kuva on otettu  :)
#13
Webasto ja lyhyet työmatkat myrkkyä akulle. Tänä toisena talvena remuc rupesi ilmoittelemaan akun varauksesta, jonka vielä nostin tuosta oletuksen 11.5V:sta 11.8V:n, joka rupeaa olemaan siinä rajoilla että lähteekö enään isossa pakkasessa käyntiin.
Defan kiinteä asennus olisi kyllä ideaali ja ehkä semmoisen asennankin, mutta pakkorako ajoi tuollaisen Ctek mtx 5.0 polar version ostoon, kun en uskaltanut vanhakunnon bilteman 8A "tyhmällä" laturilla akkua latailemaan.

Tuohon Ctekkiin kuitenkin myynnissä indicator panel, jonka voi ruuvata suoraan akkuun/akkupisteisiin kiinni ja toisessa päässä johonkin paneeliin kiinnitettävä liitososa akkumittarilla


onko jollakulla kokemusta tästä paneelista ja asennettuna mihin? Joitain kuvia nähneenä niitä asennettu lähinnä auton sisätiloihin, mutta käsittääkseni tuonhan voisi asentaa myös konehuoneeseen tai miksei jopa auton etumaskiin?
Näyttäisi vain olevan nuo kaapelit tavallista kaapelia, eikä kumista kuten tässä Polar versiossa on muut kaapelit.
Toki laturin mukana tuli tuo comfort eyelet piuha, jonka voi laittaa kiinteästi myös akkuun, mutta tuo 40cm piuha on auttamatta liian lyhyt.
#14
Koitetaan täältä, jos vaikka jollain sattuisi lojumaan nurkissa hieman erikoisempi aluvanteen venttiili.

Otin pikku projektiksi kiilloitella lipat aluvanteista ATP razze 5. Vanteet rupeavat jo näyttämään ihan käyttökelpoisilta

Mutta totta munassa sain siitä viimeisestä vanteesta napsaistua kierrettävän venttiilin poikki.
Sain reiän kyllä uusittua ja kierteet pelastettua kevyellä kierretapin käytöllä, mutta nyt tarvittaisiin uusi venttiili jostain. On kierrelty rengasliikkeitä, lähetelty s-posteja ulkomaita myöden, mutta ei vaan onnaa. Venttiili on 34mm pitkä ja se osa joka kiertyy vanteeseen on M7 kokoinen, millisellä kierteellä.


Kellään mitään hajua mistä tämmöisiä erikoisempia venttiilejä lähtisi metsästämään?

Viimeisenä vaihtoehtona toki olisi porata venttiilinreiät isommaksi ja laittaa tilalle jotain
tämäntyyppistä mutta vielä tässä vaiheessa ajatus ei kiinnosta. :(
#15
Avataas tästä uusi topicci, kun itsellä olisi kohta hetki käsillä ST:n madalluksen suhteen.
Mielellään kokemuksia jousista. Mittoja, sekä kuvia jos löytyy.

Saksan sivustoa lukeneena H&R:n sarja saatta laittaa autoa keulimaan, toki madallus 35/35mm useasti näin tekee. Pystyykö kukaan vahvistamaan tätä? Itsellä auton keuliminen ei ole hakusessa ;)

Eibachin sarjahan on pro-kitillä 35mm edessä ja 30mm takana, Sportlinella 45mm edessä 40mm takana. Tosin jos nyt oikein olen ymmäränyt/lukenut niin tuota Sportlineä ei saa jäykkään taka-akseliin. Vain isompitehoisiin (vähintään 180hp), joissa erillisjousitus, eli tähän mopokoneiseen 150hp ACT ei Eibachilta ole tarjolla kuin Pro-kit sarja [E10-79-010-03-22]. Vai olenko ihan hakoteillä?

Toki täytyy ottaa huomioon tuo jo valmiiksi matalampi alusta FR mallissa. Ovatko nuo FR:n jouset 10mm vai 15mm vakiota matalammat?
#16
Minkälaisia kattotelineitä on Leonisteillä käytössä?
Todennäköisesti kesäksi olisi ajatus laittaa jotkin putket katolle, jotta voisi yhtä tai kahta fillaria kuskata katolla. Suurinosa noista telineistä on silmälle vaan niin kovin raskaita ja sen näköisiä että ei niitä putkenpätkiä kehtaisi millään sinne katolle virittää.
Onko kellään heittää ehdotusta minkä valmistajan telineet olisivat suhteellisen "sievät"
#17
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000004881205.html
Oliko topicin aihe tarpeeksi iltalehtimäinen?  ;D

Ihan pikkasen haiskahtaa tämä stoori  ::)
#18
Heitetääs tänne pikku kuvakollaasi, miten onnistuu kiilloitettujen alumiinivanteiden rotvalli-ihottuman poisto.

Itselle tuli tuollaisen tilapäisauton mukana sinäänsä ihan nätit Tomasonin TN1 HBP vanteet. Vanteet olivat saaneet kyllä aika rajua kohtelua ja jokainen vanne on kolhittu lähes jokaisesta puolasta ja ulkokehältä. Tämän näköistä jälkeä:




Kuten sanottua vanteet tulivat auton mukana ja olivat ns. "ilmaiset", joten ajatuksella ei näitä nyt ainakaan huonommaksi saa lähdettiin vanteita hinkkaamaan.
Hioin pelkästään vanteiden ulkoreunan ja puolat sisärinkiin asti ja tottakai sen sisäringin. En sis hionut vanteiden puolien sivuja, koska vanteen puolat ovat hyvin teräväreunaiset jo muutenkin, niin pääsin tässä hieman helpommalla. Samaten ulkokehässä on sopiva pokkaus, niin sen pystyi myös hiomaan niin ettei tarvinnut noita puolien välejä hioa.

Hiomiseen aivan ehdoton peli oli tälläinen hiomakone ja 240 paperia


Tällä sai hiottua ulkokehän ja puolat ihan tuonne kiinnityspulttien kohdalle vaivattomasti. Pienempiin jälkiin riitti ihan lakan poisto pinnalta, isommissa joutui hieman ennemmän antamaan hiontaa itse alumiiniin, että sai kolot häivytettyä. Kaikista pahin kolo jäi kyllä hieman näkyviin, kun ei voinut hioa puolaa yhdestä kohtaa liikaa, sillä se alkaa leventämään tuota puolaa siitä kohdasta.


Vanteen sisärinkiin iskin akkukoneeseen kiinni tälläisen hiomapyörön

jolla sai juuri sopivasti vain poistettua lakkapinnan vanteelta. Isompia naarmuja ei vanteen sisäreunaan aiemmat vanteiden omistajat sentään ollut saaneet.

Tämän jälkeen joutua luopumaan koneellisesta työstä ja otettava vesihiomapaperia käteen. Ensin 800:lla kierros ja perään 1600. Vielä kerran mainitsen, että kyseessä on aika hälläväliä vanteet minulle, kun ne menevät kuitenkin auton mukana ensi keväänä, niin vesihionta jäi nyt kohtuulliseksi. Lopputulos on suoraan verrannollinen hikipisaroiden määrään vesihionnan kanssa  ;)

Lopuksi vanteen kiilloitus, johon käytin akkukoneeseen kiinnitettävää kiilloituspalloa ja alumiiniin tarkoitettua kiilloitusainetta


Noin 2 tuntia myöhemmin vanne alkoi näyttämään tältä:





Lopuksi päälle pinnoite nanolexilta


Ja seuraavan kimppuun  ;D



#19
Fabia / Kenen vanha fabia?
07.10.16 - klo:23:38
Löytyisikö täältä kyseisen auton historiaa?
https://huutokaupat.com/fi/v/359283
Tuollainen olisi hämeenlinnan Kamuxilla huutokaupattavana. Tietäisi vähän kuinka paljon uskaltaisi huudella.
Ilmoitus jätetty huutokauppaan tänään iltapäivästä ja sulkeutuu tosiaan jo sunnuntaina, enkä kyllä kerkeä paikanpäälle autoa testaamaan ennen sitä, joten sokkona täytyisi hintaa korotella. Toki voi olla, että hinta nousee yli sen mitä itse olisin sokkona valmis maksamaan, mutta jos hyvällä tsägällä löytyisi auton historiasta jotain faktaa niin ehkä uskaltaisi hieman enempi huudella :o
Jakohihnahan näyttäisi olevan vaihdettu tuohon 80tkm kieppeillä ja muutenkin huoltokirjaa on jollainlailla täytelty.
Mitkäs tommosen tehopakkauksen yleisimmät viat mahtavat olla? Päällepäin auto näyttää kuitenkin ihan ok tapaukselta ja kilometrit eivät olisi pahat. Uskoisin että auton saisi jopa myytyä eteenpäin tammikuussa, ilman isompaa arvonalenemaa ;D(toki riippuu ostohinnasta)
Hieman vain epäilyttää, miksi noin lyhyt huutoaika?
#20
Nyt olisin tilanteessa että olisi tarve ns. väliaikaisautolle tuonne tammikuulle asti. Mielellään pysyisin vieläkin VAG kulkineessa, mutta saattaa olla että ei tuohon alle 2000, hintahaarukkaa taida löytyä konsernilta mitään järkevää vaihtoehtoa, vai löytyykö?
Auto saisi olla mielellään sellainen, että sen myös saisi myytyä pois sitten tammikuussa ja että hirveitä rahoja ei tarvitsisi auton tekniikkapuoleen laitella. Pelleiltään auto voi olla hieman huonommassakin kunnossa (pintaruosteita ja naarmuuntuneita jne.), sillä itseltä löytyy hieman kokemusta myllyttämisestä ja paikkamaalailuista jne.
Varsinaisesti mitään ikä-, sekä kilometrirajaa ei ole, mutta mitä uudempi ja mitä vähemmän ajettu, niin aina parempi. Toki jos 1.4 koneisella Golf IV rupee olemaan 300tkm mittarissa, niin olen nämä kyllä sivuuttanut nopeasti.

Tässä on nyt viikon verran pläräilty nettiä ja pääosin vastaan tulevat autot, mitkä pistävät silmään ovat Golf IV, Passat 3B, Audit 90-luvun keskivaiheilta.
Saa heittää ehdotuksia, mitä malleja kannattaisi etsiskellä ja mitä malleja/konetyyppejä ehdottomasti välttää.

Ja saa toki myös tarjota vaikka koko autoa, jos joku tälläinen helmi löytyy nurkista.
#21
Orastavaa autokuumetta pukkasi kesähelteillä (niillä kahtena päivänä) päälle ja siitä se idea sitten lähti. Varsinaisesti Seat ei ollut ihan ensimmäisenä listalla, mutta otsikon malliin tuli muutamien kiertoteiden kautta päädyttyä.

Tilattu 10.8.2016
Suomessa webastoasennuksessa 14.11.2016
Liikkeessä odottamassa luovutusta 12.12.2016
Luovutuspäivämäärä 2.1.2017

Seat Leon ST 1.4 TSI FR "Midnight black 0E0E"

  • 0E0E Väri Midnight black (meta)
  • P21  FR Pack
  • PCI  Peruutuskamera
  • PDS  Ajomukavuuspaketti
  • PG8  Tilapäinen varapyörä
  • PJF  18" kevytmetallivanteet Performance 30/1, 225/40 R18 renkaat
  • PK2  Pysäköintitutka edessä ja takana, optinen pysäköintiavustin
  • PML  FullLink (MirrorLink) älypuhelimen peilaus
  • PNC  SEAT Sound System
  • PXX  LED-ajovalot highway-toiminnolla, LED-päiväajovalot
  • WBR  Kattokaiteet, mustat
  • WNE  Navi System -audio- ja navigointijärjestelmä

Jälkiasennukset/muokkaukset

  • Kesävanteet Borbet BS5 black polished 8x18ET35 Bridgestone potenza S001 225/40r18 kesäkumeilla
  • Eibach Pro-Kit madallusjouset
  • Takakuralätkät
  • RDX spoileri
  • Webasto (Remuc:lla)
  • FR kangasmatot
  • Golf GTI poljinpinnat ja lepuutustuki
  • Sisävalaistus vaihdettu LED valoihin
  • Footwell valot takajalkatilaan
  • Punaiset LED footwell valot
  • Sumuvalot LED
  • Takalasinpyyhin poistettu
  • Putken ulostulot mustattu 2k maalilla
  • Takalasi tummennettu 18%
  • Takavalot tummennettu kalvolla
  • Etu sumuvalot tummennettu kalvolla
  • Ctek indicator panel asennettuna konetilaan lukitussalvan viereen
  • Konepellin kaasujouset

VCDS koodaukset:









#22
Zenec malleista löytyy palstalta tietoa, sekä Bolerot Columbukset ovat hyvin esillä, mutta kiinnostaisi nyt saada kokemuksia tai mutu tietoja muiden valmistajien (Pioneer, Alpine, Clarion, Kenwood yms.)  tuplaDin multimedia DVD/CD soittimista.
Ajatus olisi vaihtaa Ocun alkuperäinen Swing soitin johonkin multimedia virveliin.
Autossa ei ole siis ohjauspyörässä minkäänsortin nappeja ja viiksestäkään en ole varmaan kertaakaan soitinta ohjannut, eli tarvetta Maxi-Dot:n yhteenpelaamiseen ei minun kohdalla ole.
Kriteerit soittimelle on:
-Näytön kuvan laatu
-Puhelimen yhdistettävyys (iPhone 5)
-Max hinta n.500,
-Ulkoisesti "siistin ja selkeän" oloinen
-Navi plussaa

Varsinkin tuo iLuurin yhdistettävyys tuottaa ongelmia ja tähän mennessä en ole löytänyt kuin Pioneerilta SPH-DA100 soittimen, mikä iluuri5 kanssa pelaisi ainakin jotenkin.
Kenwood DDX 4023BT malli näyttää ulkoisesti siistiltä ja specseissä: "Iphone puhelimilla mahdollisuus käyttää Garmin navigointiohjelmaa siten että kuva ja ääni siirtyvät multimedialaitteeseen" on plussaa
Hetki on aikaa vierähtänyt kun autossa on viimeksi ollut muu kuin alkuperäinen soitin, mutta viimeisin soitin taisi olla Kenwoodilta joka minulla toimi moitteetta sen pari vuotta, minkä auto itsellä oli.
Pioneerista kokemusta on tästä mallista, joka oli aikoinaan tautisen kova laite.
Nämä puheet siis vain siksi että oletan näiden valmistajien edelleen tekevän kunnollisia soittimia.
Kokemuksia/ehdotuksia kehiin... mutta ei siis tarvitse ehdottaa zenec tai merkkikohtaisia soittimia ellei helkkarin hyvin perustele miksi juuri sellainen tarvitsi hankkia (huom. pitäisi mahtua hintahaarukkaan)
#23
En löytänyt haulla, joten kysytään.
Mikä tuon Ocun ilmastoinnin toimintaperiaate on? Kun puhalluksen suuntaa tuulilasiin, niin AC valo syttyy joka kerta. Miksi? ja millä tuon "ominaisuuden" poistaa?
Käsittääkseni ilmastointia ei auton lämmittämiseen tarvita.
Kyseessä siis ambientetason manuaali-ilmastointi.
#24
******************************************************
Skoda Octavia 1.4 TSI Ambiente

  • Käyttöönotto 4/2011
  • Ajettu 101tkm ( 13.9.2016 )
Lisävarusteet:

  • Metalliväri (Candy White)
  • Lohkolämmitin, sisähaaroituksella
  • Kangasmattosarja
Kori modaukset:

  • Alusta H&R Cup Kit, jouset mallia 55/50mm
  • Kesävanteet WheelWorld WH12 SP+ 8x19. Kumit 225/35r19
  • Talvivanteet RS mallin Zenith, pulverimaalautettuna valkoisiksi. Talvikumit Hakkapeliitta R 225/40 koossa
  • Ikkunat tummennettu takalasi 30%, takasivut 30%
  • VG Shark fin antenni
  • Takadiffuusori teipattu (hiilikuitu)
  • Milotec lippa peräluukun päällä
  • Etumaskin kromiosa maalautettu korin väriin
  • Hunajakenno etu ylä- ja alamaski
  • Uudempi keulamerkki, sekä takamerkki
  • Etusumuvalo/päivävalot tummennettu
  • Takaheijastimet tummennettu
  • Päiväajovalot ledeillä
  • Takaroiskeläpät
  • Konepeltiin asennettu kaasujousi
  • Xenonvalot pitkissä (cobra)
Sisusta modaukset:

  • Kolmipuolainen nahkaratti
  • RS poljinsarja lepuutustuella
  • Nahkainen vaihdekeppi (mahdollisuus led taustavaloon, joka ei kytketty)
  • Sisustan kaikki valot ledejä
  • Takakontin valaistusta parannettu lisäledinauhalla
  • Footwell valot eteen, sekä taakse
  • Auto-valokytkin ja valoisuusanturi
  • Ovenkahvavalot (edessä toistaiseksi)
Koodailtu:

  • Corner Lights
  • CH/LH valot
  • XDS
  • Needle Staging
  • Footwell valojen ohjaus Maxi-Dot:sta

******************************************************


Hei vaan hei!
Laitetaas nyt ensimmäinen virallinen postaus areenalle, muukin kuin myynti-ilmoitus.
Aiemmassa A3:ssa alkoi ikä painamaan, joten autokaupoille piti kesällä lähteä. Tiedossa oli että VAG-konsernissa pysytään ja että tilaa autossa saisi olla enemmän. Myöskin auton väri määräytyi "hallituksen" puolelta valkoiseksi.
Näillä spekseillä sitten autoa metsästettiin jokunen viikko ja viimeisiksi vaihtoehdoiksi jäi Audi A4 farkku b8 korilla, tai kyseinen köyhän miehen Audi  ;)
Pääosin ratkaisu tehtiin puhtaasti välirahan perusteella, sillä mielestäni A3:sta A4:en, 4-vuotta tuoreempaan ja n. Puolet vähemmän ajettuun ei kuulu laittaa, uuden korealaisen pikkuauton verran välirahaa.
Haaviin siis tarttui Skoda octavia 1.4tsi ambiente varustetasolla, perus karvanoppa siis  ;D



Vuosimalli 2011, eli sisäänajon on suorittanut joku muu.
Kamalahan tuo on, niin kuin tahtoo kaikki perusautot olla, mutta tiedossa on että jotain pieniä muutoksia tuohon ulkonäköön tulee.
Kesävanteiksi valikoitui Nitron Cruiserit 18-tuuman koossa.


Yksi tuttuni tummentelee harrastukseen laseja, joten uskalsin takalasit hänelle antaa ja tässä kyllä hinta/laatu suhde kohtaa. Etulasit tummentaakin sitten ammattifirma ja samalla nuo b-pilariteippaukset menee uusiksi, vaikkakin nuo teippaukset kyseisessä firmassa tehtiinkin, mutta en täysin tyytyväinen noihin ole, koska muutamasta paikasta paistaa auton väri läpi. Teipit ovat tummaa hiilikuitua, tai jäljitelmää.

Viime lauantaina vihdoin saatiin H&R:n tolpat ja jouset alle. Jouset mallia 55/40. Ajettavuus kyllä parani huomattavasti, mutta olisihan tuo voinut enemmänkin tippua. Tosin kaikki muutokset tehdään myös vaimoketta ajatellen ja että autolla voi ajella normaalisti myös mökille.



Ihan ei anna oikeutta tuo kuva, normaalisti ei noin paljoa etupainotteinen. Myös tuossa kuvassa jouset alla vasta n. 10km joten ei ihan paikkaansa vielä olleet löytäneet.
Viikonloppuna asenneltiin myös ledejä. Sisustaan kaikki ja päivävaloihin, parkkeihin sekä rekkariin.




Auton kulkua lisättiin myös bilteman pakoputkenpäillä



Sekä RS:n polkimilla:



Poljintilauksen yhteydessä tilattiin myös pieni lippa kontin päälle





Vielä en vaan ole päättänyt maalataanko lippa auton väriin, jolloin luukun Skoda merkki tinattaisiin tasaiseksi vai teippauttaisiko myös katon, jolloin lippa tulisi samaan sävyyn ja se myös vaatisi etupään kromien peittämisen ja mahdollisesti myös peilit olisi syytä laittaa katon sävyyn?
Mutta pikkuhiljaa edetään ja ainakin nyt seuraavat toimenpiteet ovat nuo etulasien tummennukset ja pilarien uudelleen teippaus. Myös hainevä antenni tuon karun piiskan tilalle on jo laatikossa, mutta eipä sitäkään kannata asentaa ennenkuin tietää mihin väriin katto päätyy. Samaten kävin Tampereen metro-autolta tilaamassa tuon uuden Skoda-logon, mistä jotkut jo niin riemastuivat tuolla toisella palstalla.
Talvivanteiksi todennäköisesti tulee RS:n zenith kunhan saan ne palstalaiselta haetuksi.
Päivitellään kun muutosta tapahtuu...
#25
Terve
Tuli eilen vaihdettua A3:n Skodan octavia 1.4 tsi 2011vm ja ambiente varustetasolla.
Auto aivan tehtaan peruskuosissa toistaiseksi, mutta tarkoitus on nyt laitatuttaa 18-19 tuumasta vannetta, joka myös vaatii, että autoa laitetaan tarpeeksi maatakohden.
Kysyisinkin vähän kokemuksista säädettävistä alustoista, koska tuolta maailmalta löytyy sarjoja 400-2000, väliltä ja ihan skeidaa tuohon skeidaan en viitsisi laittaa. Tutulla on vastaava auto missä 18 tuumaset pyörät ja eibachin 30mm jouset, mutta omaan silmään auto näyttää vielä aika maasturilta, joten jonnekin 50-60 tietämille pitäisi laskua saada ja ehdottomasti säädettävät ettei keulimista esiinny, kuitenkin niin että autolla pystyy ns.normaaliajoa tekemään. Yli 7,5tuumasta vannetta ei varmaankaan kannata laittaa?

Kysytään tässä samalla vielä onko tuo takaluukun Skoda-merkki pelkällä tarralla vaiko läpi pultattu? Takaluukun siloitus käväisi mielessä
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy