Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Antore

#1
ID.3 / Vs: VW ID.3
17.11.23 - klo:21:34
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.11.23 - klo:12:13Mutta mekanismin tuo tarvitsee pysyäkseen kiinni. Aukihan luukkua ei saa mitenkään jos solenoidi hajoaa, muuten kuin rikkomalla.

Eihän se sen kummempaa mekanismia tarvitsisi, kuin "jousitetun" saranan. Ja siis juuri toisinpäin nykyisen luukun kanssa, eli pysyisi kiinni ihan omia aikojaan ilman lukitusta. Näistä levinneistä luukuista on todella paljon juttua, eli voitaneen puhua jonkin sortin tyyppiviasta.
#2
Lainaus käyttäjältä: ConD - 02.11.23 - klo:14:23TechBBS käyttää foorumisoftana Xenforoa

Niin kuin todella usea muukin hyvin toimiva foorumi ja tätä kovasti tännekin odotin. Siirtyisi ihan eri tasolle keskustelut.
#3
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 02.11.23 - klo:09:44Joo, vähän elättelin jo toiveita että seuraako tästä päivityksestä Vagarenan uusi tuleminen. Mutta huonolta näyttää, kun viestin kirjoittaminen lähtökohtaisesti epäonnistuu. Lisäksi oli toiveita saada mukaan 20-luvun ominaisuuksia kuten viestien tykkääminen ja kuvien lisääminen suoraan palvelimelle...

Ilmeisesti lainauksesta tulee nyt kuitenkin notsku? Jos näin on, niin se on kyllä parannus. Ja jos näin oikeasti on, olisi melkein hyvä aina lainata viestiä johon vastaa. Silloin sen vastauksen saattaa jopa huomata, ainakin jos useampaan ketjuun joku kirjoittelee.
#4
Enpä olisi uskonut, että jo ennestään täysin vanhentuneelle ja todella kömpelölle foorumisoftalle on löydetty vielä entistäkin surkeampi vaihtoehto.
#5
ID.3 / Vs: VW ID.3
30.09.23 - klo:22:42
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 30.09.23 - klo:21:23
Näin se jollakin tasolla on, mutta Skoda ja Cupra tulevat selvästi perässä kaikessa ja ylipäätään käyttäjiä on vähemmän. Kavereiden kokemuksen perusteella Skodasta ja Cuprasta en itse ostaisi muuta kuin aidon VW:n.

Mitään en ole ottanut!  ;D
#6
ID.3 / Vs: VW ID.3
28.09.23 - klo:20:21
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 28.09.23 - klo:10:07
Halvin 58 kWh ja 150 kW ID.3 maksaa tällä hetkellä 41 900 euroa eikä ole mielestäni mitenkään älyttömän hintainen. Saman verran maksoin omastani hieman yli kaksi vuotta sitten:

https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/b34bee5d-b554-43db-8725-98812daa517a

Esimerkiksi Megane E-Tech samankokoisella akulla maksaa edullisimmillaan lähes 50k:

https://www.renault.fi/wp-content/uploads/2022/06/hinnasto-megane-electric.pdf

Kallis on kyllä rellukin, hintataeroa on 6 490 â,¬. Mutta minusta se ei kyllä oikeastaan ole edes kovin suuri ero. Onhan Megane (niin omituiselta kuin se kuulostaakin) laadullisesti ihan omassa luokassaan jos sitä ID.3:n verrataan. Kabiini on suorastaan premiumia verrattuna volkkariin, auto latautuu sen minkä lupaa myös talvella ja monelle 22 kW AC-latauskin on kova juttu. Softassa rellu ottaakin sitten jo ihan jättiläismäisen loikan verrattuna VW:n vastaavaan. Itsekin ostin ID.3:n sähköautokiimassa ja maksoin siitä muutaman euron alle 50 kâ,¬ ;D En tiedä mikä mielenhäiriö tuon sai aikaan. Mutta oikeasti, jos ID.3:n hintainen ja täysin identtinen auto olisi brändätty vaikka MG:n badgeilla, sitä ei ostaisi kukaan. Autoa myydään tuolla hinnalla pelkästään brändillä ja siitä pojot VW:lle.

Jos ei vielä ole Megane E-Techiin tutustunut, niin kannattaa käydä kokeilemassa. Minusta ulkonäöltäänkin oikein tyylikäs peli ja oikeastaan ainoa "vika" autossa on väärässä päässä olevat vetävät pyörät.
#7
ID.3 / Vs: VW ID.3
27.09.23 - klo:20:02
Lainaus käyttäjältä: SlOrbA - 27.09.23 - klo:18:11
Sähköautot on vaan liian hyviä, kun porukalla ei ole kiirettä vaihtaan. Taitaa myös työsuhdeautojenkin kohdalla sopimukset olla nykyisin keskimäärin pidempiä kuin 3 vuotta. Se mikä polttomoottorisena oli seuraavalla omistajalla 3 vuoden jälkeen on sähköautona ehkä 5 vuoden päästä. Nyt Volkkari on sen ensimmäisen ja toisen aallon välisessä laaksossa.

Meinaatko siis, että sähköauton ostajia on sen verran vähän, että saturaatiopiste on saavutettu ja kaikki sellaista hamuavat ovat omansa hankkineet? Enkä kyllä tiedä pitääkö tuo sun työsuhdeauto-skenaario kutinsa jos tarkkaillaan vaikka Euroopan automarkkinaa - Suomella kun on siinä sen verran mitätön rooli, ettei sillä ole mitään merkitystä tuotannon keskeytyksiin. Kyllä niitä sähköautoja vaan tässäkin "aaltojen laaksossa" näyttäisi kaupaksi menevän ja tosiaan, Suomen myyntimäärät ei liity aiheeseen oikeasti mitenkään. Onhan se nyt ihan fakta, että konsernin pikkusähköt ovat aivan törkeän hintaisia ja ID.3 vähänkään varusteltuna suorastaan naurettavan hintainen.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/european-car-sales-rise-15-july-evs-up-nearly-61-2023-08-30/
#8
Muut merkit / Vs: Tesla
26.08.23 - klo:22:34
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.08.23 - klo:21:31
Toimivan ja kohtalaisen edullisen laitteen muuttaminen vielä vähän edullisemmaksi toimimattomaksi laitteeksi ei ole kehitystä, se vain on yksinkertaisesti tyhmää.

Tai itse asiassa joudun vetämään sanani tosta takasin, se ei ole tyhmää vaan fiksua säästöä ja samalla asiakasta pidetään pilkkanansa kun se halpuuttaminen myydäänkin heille edistyksenä :D

Kun joku polttaa kirjan kameroitten edessä Ruotsissa niin Lähi-idässä ruvetaan pukemaan pommiliivejä puolelle kansalle ja julistetaan sotaa, sitä on uskonto.

Aika lailla hyvin vertautuu se että täällä forumilla kritisoi teslan ergonomiaa (syystä) ja huonoa korirakentamista (syystä) niin samantien hyökätään esson baari kommenteilla ja niin edelleen.

Minulla ei ole tarve leimata ketään uskovaiseksi, teette sen jokainen ihan itse  ;)

Lähden tästä tekemään popcorneja  :D

Näissä sun argumenteissa on vaan sellainen hupaisa piirre, että olet itse se pahimman luokan vw-kiihkouskovainen. Ja kyllä, ollaan tietysti volkkari-foorumilla. Mutta jos vertailu muihin merkkeihin ja niiden hintoihin ja ominaisuuksiin ei kuulu keskusteluun, niin sitten sinä ja muut samaa mieltä olevat voivat jatkaa omiin kalsareihin onanointia. Ja ihan villi veikkaus, että niitä poppareita poksautellessa saattaa tulla aika pitkäksi.
#9
ID.3 / Vs: VW ID.3
19.08.23 - klo:22:24
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 19.08.23 - klo:19:22
Sieltä kaupasta kannattaa ne kaikki muutkin We Connect -paketit asentaa, jotta saa kaikki palvelut käyttöön. Toimii myös netissä https://connect-shop.volkswagen.com/

Sähköautoilu kun tuntuu olevan monelle vielä kovin vaikeaa, niin vähän ihmetyttää miksi tällaisia paketteja pitää käyttäjän itse osata asentaa. Jos kysymys on veloituksettomista palveluista, niin miksi ne ei asennu ihan omia aikojaan?
#10
ID.3 / Vs: VW ID.3
15.08.23 - klo:20:14
Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 15.08.23 - klo:19:57
Jäänne bensa-aikakaudelta. Turhake.

Näin minustakin. Omassa autossa latausluukku ei lukitu.
#11
ID.3 / Vs: VW ID.3
15.08.23 - klo:19:55
Miksi latausluukku edes lukittuu? Akkuun ladattua sähköä on aika vaikea pölliä ja tuskin ketään haittaa jos joku auton luvatta lataa. Jos tavoitteena on estää ilkivallan tekeminen latausportille, niin se kyllä onnistuu vaikka luukku onkin lukittu.
#12
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 05.07.23 - klo:09:32
Tankit tuhoavat tiet:

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/cb1b46e9-2062-4fb3-8b9f-741b6bdb666b

Ja jos näitä klikeistä eläviä medioita kiinnostaisi tämän tutkimuksen vähemmän kaupallinen anti, niin olisi ehkä jäänyt koko juttu julkaisematta.

The Leeds University researchers noted that the additional weight of the EVs is not thought to have a great impact on Britain's main roads and highways, which have been designed to handle much heavier vehicles like trucks for decades. The real damage is reportedly done on residential streets and other local roads, which are not designed to handle heavy vehicles often.
#13
ID.3 / Vs: VW ID.3
30.06.23 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 30.06.23 - klo:17:59
Olisi mielenkiintoista tietää, että mikä on todellinen vaikutus kulutukseen kun vaihtaa Turanzat Conteihin. Voi kyllä olla melko vaikeaa mitenkään luotettavasti todentaa.

Maaliskuussa TM:n tekemässä kerärengasvertailussa Continental oli mukana premium seiskalla. Turanza 6 oli tässä testissä vierintävastukseltaan paras rengas ja continental sijalla 7. Kulutuksen lisäys Contilla 2,7 % verrattuna Turanzaan. Tämä tulos toki polttiksilla mutta antaa ehkä jotain suuntia. Sähköautoilla kulutusero olisi ymmärtääkseni reilusti suurempi.

#14
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
20.06.23 - klo:22:34
Pian kaksi vuotta vanha ketju OTA-päivityksistä. Onko näitä päivityksiä tullut yksi vai peräti kaksi?
#15
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
15.05.23 - klo:21:01
Lainaus käyttäjältä: eVW - 13.05.23 - klo:18:42
Näköjään on pari viikkoa ollut hiljaisempaa OTA-rintamalla...

Onko mitään huhuja kuulunut 3.0:n (tai ehkäpä 3.2:n) asennuksesta 1st-sarjan kolmosiin? Briteissä näyttäisi menevän huollossa tehtäväksi ja ilmeisesti melkoisen työlääksi projektiksi. Suomessa VW:n sivut näyttävät kuitenkin iloisesti väittävän, että 2.4:n jälkeen 3.0 tulee OTA:na, mutta ilmeisesti tuohon ei kannata kovin paljon uskoa.

Joten onko jossain parempaa tietoa?

(Muutenhan tuo 2.4 toimii, mutta a) luotettavasti toimiva latauksen ajastus säästäisi selvää rahaa ja b) haluan kolmossarjan softan ennen kuin takuu loppuu ja VW pesee kätensä koko romukasasta. Toiminta yhdistettynä todella huonoon ja sekavaan tiedottamiseen ei kyllä oikein rakenna luottamusta.)

Eiköhän tilanne ole sama myös Suomessa. Vähemmän vahvaa suorittamista kyllä näiden (OTA)-päivitysten osalta.
https://youtu.be/Q7IS8amFdzc
#16
Lainaus käyttäjältä: jhm - 28.01.23 - klo:21:03
Näin sivusta asiaa seuraaneena niin monelle sähkärin ostaneelle näyttää tulevan 19 tai 20 tuuman vanteilla olevat renkaat,aivan perheautoon.Hinnoista harvemmin puhutaan mutta kai tuo setti pian pari tonnia kustantaa/kierros jos laaturenkailla varustaa kulkineensa.

Lähempänä yhtä tonnia kuin kahta. Ainakin omassa rengakoossa 245/40-20 kesällä ja 245/45-19 talvella.

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/continental/premiumcontact-6/245-40-r20-99v-1050054
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/nokian/hakkapeliitta-r3/245-45-r19-102t-967699
#17
Volkswagen / Vs: ID.7
05.01.23 - klo:09:06
On kyllä omaan silmään harvinaisen mitäänsanomattoman näköinen auto.
#18
Lainaus käyttäjältä: ukormi - 04.01.23 - klo:10:14
Miksi ei rehellistä farkkua..

Miksi tehdä korimalli, joka kiinnostaa vain pientä marginaalia? Tietysti täällä Suomessa farmarinkaipuu on kova, mutta sillä ei valitettavasti ole mitään merkitystä.
#19
Lainaus käyttäjältä: terro - 01.01.23 - klo:21:52
Typerää olkiukkoilua. Kukaan sähköautoilija ei väitä, että talvella sähköautot menisivät tuon matkan.

Ihan normaalia trollausta ko. nimimerkiltä.
#20
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
30.12.22 - klo:23:17
Lainaus käyttäjältä: f080421 - 30.12.22 - klo:18:25
Siis hetkinen...onko tuo 3.0 jo yleisesti jaossa Suomessa

Ainakin ID.4-kuskit ovat Suomessa tätä 3.0 päivitystä yrittäneet OTAna asentaa mutta paino sanalla yrittäneet. Eli eiköhän se myös ID.3:lle jo jaossa.
#21
Jostain käsittämättömästä syystä edelleen näillä sähköangstisilla on sellainen harha päällä, että sähköauto ostetaan ainoastaan edullisen käyttövoiman takia. Sähkön pitäisi olla käyttövoimana todella reilusti kalliimpaa kuin bensalla/dieselillä ajaminen, että niihin vaihtaisin takaisin. Ja uskallan väittää, etten ole ihan yksin tätä mieltä. Enkä nyt puhu myöskään mistään paikallisesta päästöttömyydestä tai vihreistä arvoista, vaan ihan pelkästään käyttökokemuksesta.
Jos on tarve kiskoa 1700kg vaunua perässä yli 400km toistuvalla syklillä, niin silloin ei tietenkään kannata edes harkita sähköautoa.
#22
ID.3 / Vs: VW ID.3
22.12.22 - klo:20:43
Lainaus käyttäjältä: jharju - 21.12.22 - klo:21:58
Varmaan toimii kitkat SOPIVISSA olosuhteissa, omilla leveysasteilla kitkat ei vaan ole riittävät.

Kun et mainitse millä leveysasteilla suhaat, niin vähän vaikea tähän ottaa kantaa. Mutta ei se ainakaan niin toimi, että mitä pohjoisemmaksi mennään niin nastoille on enemmän tarvetta.
#23
ID.3 / Vs: VW ID.3
21.12.22 - klo:21:31
Lainaus käyttäjältä: jharju - 21.12.22 - klo:20:29
Contin nastarengasta ei ole saatavilla toimitusvaikeuksien vuoksi.

Kyllä niitä saa ja lyhyellä toimitusajalla, myös Michelinin nastoja hyvin saatavilla. Mutta kitkat kyllä toimii ID.3:ssa todella hyvin, enkä missään nimessä laittaisi nastoja.

https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/continental/icecontact-3/215-55-r18-99t-1462198
https://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/michelin/x-ice-north-4/215-55-r18-99-99t-1463147

Molemmissa myös oikein passeli kantavuus iidalle.

Noissa SUV-renkaissa on todennäköisesi kantavuus ihan överi. En nyt tarkasti muista paljonko oli oman volkkarin 18" kantavuusindeksi mutta toistasataa kuitenkin. 18" vaihtui tuumaa suurempiin lähinnä siksi, koska vanteet olivat todella rumat. Passelilla kantavuudella uudet rankaat olivat paljon mukavammat ajaa vaikka olivat profiililtaan matalammat.
#24
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
18.12.22 - klo:22:53
https://youtu.be/NNf1-03poog

Voi hyvänen aika. Luulisi, että noihin ohjeisiin olisi lisätty vapaavalintaiset tanssiliikkeet auton ympärillä ja onnenamuletit jotka kannattaa sijoittaa hanskalokeroon.
#25
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
18.12.22 - klo:11:24
Lainaus käyttäjältä: jalauros - 17.12.22 - klo:15:39
No sehän siinä Kessyssä on parasta ettei tarvi hipelöidä sitä kahvaa 😀. Saisi vielä lukittua iteksiin auton läheltä poistuttaessa.

Miten sulla ovet avautuu ovenkahvaan koskematta? Joku moottoroitu ovi lisävarusteena?
#26
ID.4 / Vs: ID.4
04.11.22 - klo:20:32
Lainaus käyttäjältä: Valmet - 04.11.22 - klo:16:19
Harvassa autossa on esim. viittä avainta, joiden mukaan säätyy sitten eri jutut autossa. Iidessä on useampi käyttäjämahdollisuus eikä halutun valinta vie aikaa yhtään.

Kyllä kolme avainta riittää ihan varmasti suurimmalle osalle. Ja eihän avaimeen sidottu profiili tietenkään sitä tarkoita, etteikö sen vaihto onnistuisi myös infotainmentin kautta.
Ajatuksen voimallako se vaihto eri käyttäjien välillä tapahtuu jos se ei vie yhtään aikaa?
#27
ID.4 / Vs: ID.4
02.11.22 - klo:08:04
Lainaus käyttäjältä: Naxon - 02.11.22 - klo:07:58
Onko tämä ominaisuus, että ei ole valoja lämpötilan ja äänen säätimissä?

Ei ole jostain käsittämättömästä syystä valaistuja nuo pinnat.
#28
ID.4 / Vs: ID.4
01.11.22 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: Valmet - 31.10.22 - klo:08:37
Tuon alun käyttäjäkyselyn jälkeen ei mulla tule mitään muuta. Ja tuohon alkuun menee muutama sekunti. Ohjelmana 3.1.0

Mutta eihän näissä kyselyissä ole mitään järkeä? Oma ID kyseli joka ikinen kerta, että onko OK jos mennään onlineen (tai jotain vastaavaa). Kai tuon kyselyn yhteydessä voisi ainakin tarjota valinnan, että älä kysele enää vaan muista valinta. Kaikkeen tietysti tottuu ja sekunti sinne tai tänne mutta totaalisen paskaa ux-suunnittelua joka tapauksessa.
#29
ID.3 / Vs: ID perheen OTA päivitykset
11.10.22 - klo:21:40
Ei ole helppoa autojen päivittäminen. Mutta miten se voi olla näin vaikeaa? Enpä yllättyisi yhtään jos ensimmäinenkään auto Suomessa ei saisi 3.0 päivitystä kuluvan vuoden puolella. Toivottavasti olen väärässä.

https://www.youtube.com/watch?v=05ZLE-VSRPA&ab_channel=BatteryLife
#30
ID.3 / Vs: VW ID.3 latauskokemuksia
01.10.22 - klo:23:14
Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 01.10.22 - klo:21:58
Ioniq 5:seen kuitenkin tuli jälkipäivityksenä tuo navipohjainen akkujen esilämmitys. Ei ole vieläkään VAG:lla ollut mitään, vaikka kova uho asiasta on ollut.

Onko tämä oikeasti tullut päivityksenä myös ns. 1st gen malleihin ja jos on, niin löytyykö tähän lähdettä? Päivitys tuli toki uuden vuosimallin autoihin ja parempi sekin kuin VW:n turhat lupaukset. Niin surkeasti kyllä ainakin oma ID.3 tuolla vaiheittaisella akun lämmitykselläkin latautui kovemmilla pakkasille, ettei uudella softalla todellakaan tekisi mieli lähteä talvella pidemmälle reissulle. Kun akun lämmitys kuitenkin on mahdollista, niin jotenkin ihan käsittämätöntä miksi sen kontrollointi kuljettajan toimesta on niin vaikea toteuttaa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy