bensaa dieseltankkiin

Aloittaja matsoni, 10.06.15 - klo:21:45

« edellinen - seuraava »

matsoni

Meni 30 litraa bensaa  dieselin sekaan ja pohjalla oli valmiina 15 litran tankkaus ja ennenkuin huomasin virheen olin ajannut 125   km.Arvatkaa mitä kävi  ? Kyseessä oli  vm -2004  Fiat Ducato.A: auto meni nk.romuttamolle.B: suuttimet ja pumppu uusiksi. C:ei juuri mitään pelkkä puhdistus ja ajo jatkunut moitteetta.Halusin lisätä taman jutun tähän nk. bensaa dieselin  sekaan tarinoiden virtaan.

spede

Yllätys jos auto pelasi 125 km tuolla blandiksella?
A6 Allroad 3.0 TDI -14
ex A4 Allroad TFSI 2.0 -13
ex A4 Avant Quattro 2.0 TDI -11

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Eka Golf


SNG

C kuitenkin noin litran 2-tahtiöljyä lisäten?

apo

Sen verran vanhaa ja väljää tekniikkaa kyseessä, että todennäköisesti putkesta tuli harmaata pöllyä, muuten ei kauheasti tuntunut missään.
Ainoastaan viimeinen käyttöpäivä läheni koneella ja määrätyillä apulaitteilla aika reilusti. Eli C

matsoni

Naapurin iäkäs dieseltohtori veikkasi postilaatikolla  B-vaihtoehtoa ja 7000 euroa.Tässä kävi niin mukavasti että vaihtoehto C oli oikea.Autolla on päästelty menemään parituhatta kilometriä ja mitään ei ole ilmennyt.Saattaa olla että auton elinkaari lyheni mutta tarinan pointti on se että ei se pahin aina käy toteen vaikka sitä bensaa sinne lurahtaa vähän enemmänkin.

matsoni

Toki  C-Vaihtoehtoa täytyy vielä tarkentaa että suodatin ja puhdistus maksoi 200 euroa :o

kt

Minä laitoin kerran vahingossa tyhjään tankkiin aluksi 5 litraa bensaa ennen kuin huomasin virheeni. Päälle tankkasin kylmästi 40 litraa dieseliä ja ajoin 200 km ja lisäsin dieseliä taas 20 litraa, eikä ole perästä kuulunut.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

tet

En lähtisi CR-koneella ehkä kokeilemaan. Täälläkin foorumilla on hyvä juttu oikein kuvan kanssa, millaista jälkeä tulee kun Boschin CP4-korkeapainepumppu korkkaa. Jenkeissä noita on mennyt jopa vitsaukseksi asti, heillä kun on huonommin voitelevaa dieseliä kuin Euroopassa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

kt

Joo tuossa tet on täysin oikeassa, että nämä uudet commonrail-dieselit on syytä ottaa vakavasti.!!!
Tuo oma koneeni oli "vanha 1,9 TDI" jakajapumpuilla ja 10 vuoden takaa ja tuo pumppusysteemi ei liene niin herkkä polttoaineen laadun suhteen.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Eka Golf

Lainaus käyttäjältä: kt - 12.06.15 - klo:10:24
Joo tuossa tet on täysin oikeassa, että nämä uudet commonrail-dieselit on syytä ottaa vakavasti.!!!
Tuo oma koneeni oli "vanha 1,9 TDI" jakajapumpuilla ja 10 vuoden takaa ja tuo pumppusysteemi ei liene niin herkkä polttoaineen laadun suhteen.
Rantuiksi on menneet nykymotit. Ennen pelas pensselinpesuvedellä ja valopetroolilla jos hätä tuli, eikä tämä ole palturia!  ???

lemmentalja

Joo, kyllä nykyään kannatta nielasta avain kun huomaa tankkausvirheen, ettei vaan lyö mottooria tulille...
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy