Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

TWBE

@jarmoke Oletko kokeillut säätää autosta vaikka 5A hetkellisesti päälle, toimiiko schuko laturi sen jälkeen?

kattoauki

-16 Passat GTE:sta tuulilasi pamahtanut etureunastaan halki. Tarjouksia kysellessä tuli mieleen, onko noissa akustiikka kalvo tuulilasissa? lisävaruste? mikä koodi/miten tunnistaa?
tai jos ei ole niin kannattaisikohan laittaa akustiikka kalvo kun yksi firma ainakin sellaista tarjosi 50â,¬ lisähintaan.

Jasca

Varmista nyt ihan ekaks sun vakuututurva, josko vaikka olisi tuulilasivakuutus...
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 25.05.20 - klo:09:05
Varmista nyt ihan ekaks sun vakuututurva, josko vaikka olisi tuulilasivakuutus...
Ei vaikuta mitenkään mopon ohjaukseen. Tiedän vakuutukseni, ei ole, ja ei ole väliä. Rahalla sen lasin saa. Nyt vaan kyselin tietoa millainen lasi kannattaisi hankkia.

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: kattoauki - 25.05.20 - klo:08:48
-16 Passat GTE:sta tuulilasi pamahtanut etureunastaan halki. Tarjouksia kysellessä tuli mieleen, onko noissa akustiikka kalvo tuulilasissa? lisävaruste? mikä koodi/miten tunnistaa?
tai jos ei ole niin kannattaisikohan laittaa akustiikka kalvo kun yksi firma ainakin sellaista tarjosi 50â,¬ lisähintaan.

Tuulilasissa lukee Acoustic, A-kirjain tai "korva ja tuulilasi" symboli muiden merkintöjen yhteydessä, mikäli akustinen lasi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 25.05.20 - klo:10:07
Tuulilasissa lukee Acoustic, A-kirjain tai "korva ja tuulilasi" symboli muiden merkintöjen yhteydessä, mikäli akustinen lasi.
Kiitti, pitää mennä kattelee. Tällä hetkellä halvin tarjous on 331â,¬ ja kallein 489â,¬. 341â,¬ sisältyisi merkkilasi, uudet sulat ja sijaisauto päiväksi. 365â,¬ saisi akustiikkakalvollisen lasin.

Jasca

Lainaus käyttäjältä: kattoauki - 25.05.20 - klo:09:32
Ei vaikuta mitenkään mopon ohjaukseen. Tiedän vakuutukseni, ei ole, ja ei ole väliä. Rahalla sen lasin saa. Nyt vaan kyselin tietoa millainen lasi kannattaisi hankkia.
Ihan sillä tuon kommentin laitoin, että yllättävän moni ei ole tietoinen oman kaskon kattavuudesta. Sä olet, mikä on hieno juttu. MY16 GTE Passatista kun oletettavasti on jotain muuta kuin osakasko. Hienoa on myös se, että euroja on taskussasi niin paljon, että vakuutusyhtiötä ei tarvitse kiusata. 8)

Jos taas sitä vakuutusturvaansa haluaisi käyttää, kannattaisi ihan ekana tsekata mitä pelisääntöjä vakuutusyhtiön on laatinut.
Cupra Ateca DSG 4Drive MY19
Ex: Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Seimari

Jos haluan ladata kotona tai työpaikalla nopean latauksen (16A?), niin minkälainen latausasema tai adapteri-kaapeli kannattaa ostaa?
Kahden auton latausasemakin voisi tulla kyseeseen, jos kohtuu hinnalla saa.

Mitä tekniikkaa noiden latausasemien sisällä on, koska kaverini lataa Teslaansa ihan vaan 3-vaihe 16A pistoke - auton pistoke -adapterilla.

VG

Lainaus käyttäjältä: Jasca - 25.05.20 - klo:10:44
Hienoa on myös se, että euroja on taskussasi niin paljon, että vakuutusyhtiötä ei tarvitse kiusata. 8)

Jos taas sitä vakuutusturvaansa haluaisi käyttää, kannattaisi ihan ekana tsekata mitä pelisääntöjä vakuutusyhtiön on laatinut.

Pitikin tämän innoittamana tarkastaa oma lasivakuutus. Vakuutuksen hinta noin 90â,¬ vuodessa, 200â,¬ omavastuu.
Eli vakuutuksen hinnalla uusii lasin omasta pussista kerran puolessatoista vuodessa, jos noi ~350â,¬ hinnat vaihdolle tosiaan pitää paikkansa... Taidanpa irtisanoa vakuutuksen samantien, omassa käytössä lasit tuntuu kestävän helposti 2-3 vuotta.

kattoauki

#2319
Lainaus käyttäjältä: Seimari - 25.05.20 - klo:14:32
Jos haluan ladata kotona tai työpaikalla nopean latauksen (16A?), niin minkälainen latausasema tai adapteri-kaapeli kannattaa ostaa?
Kahden auton latausasemakin voisi tulla kyseeseen, jos kohtuu hinnalla saa.

Mitä tekniikkaa noiden latausasemien sisällä on, koska kaverini lataa Teslaansa ihan vaan 3-vaihe 16A pistoke - auton pistoke -adapterilla.

Riippuu ihan autosta ja millaiset sulakkeet käytössä. Meille on tällä viikolla tulossa asennukseen ABB:n ihan uudet Terra AC latauslaitteet, 1 vaihe asennuksella 16A. Vaikeuskerrointa nosti se, että asennetaan kahdelle autopaikalle molempiin latauslaitteet, kummallekin oma 1- vaihe 16A. Pääsulakkeet 3x25A. Vaikeuskerroin tulee siitä, että tehdään ratkaisu jossa mittari mittaa asunnon muuta kuormitusta ja sen mukaan antaa latureille kapasiteettia pääsulakkeiden rajoissa.

Katsoin ja hinnat pyysin ABB Terra AC:stä, Ratio Electricin Smart Box + Sensorbox ja Defa eRange Duo + HomeCLU.

Defan eRange duo olisi kahden auton laturi yhdessä laatikossa, mutta ei mahdu meillä asennuskohtaan fyysisiltä mitoiltaan (pistokkeet tulevat sivuille ja ei riitä tila). Defan eRange duo:n kuluttajahinta on jossain 2800-2900€ + asennukset.

Ration ja ABB sopivat meille paremmin kun pistokkeet tulevat kohtisuoraan seinää kohti niin ovat kapeampia vaikka laittaisi kaksi latauslaitetta vierekkäin.
Ihan peruslatauslaitteet lienee jossain 600-700€+ asennus ja ylärajana voidaan sanoa olevan taivas kun noita on seinäänasennettavia, maassa seisovia jnejnejnejne.

Itsellä oli vaatimuksena tuo älykäskuorman jako, ettei tartte miettiä pääsulakkeiden poksumista ja ettei ole mitään pakollisia €/kk palvelumaksuja. 3-vaihe asennusta mietin, mutta ei ole hyötyä nykyisillä autoilla ja tuo 3x 25A ei riitä latailla kunnolla 3-vaiheisena jos kuormaa asunnossa muuten.

kattoauki

Lainaus käyttäjältä: VG - 25.05.20 - klo:15:08
Pitikin tämän innoittamana tarkastaa oma lasivakuutus. Vakuutuksen hinta noin 90â,¬ vuodessa, 200â,¬ omavastuu.
Eli vakuutuksen hinnalla uusii lasin omasta pussista kerran puolessatoista vuodessa, jos noi ~350â,¬ hinnat vaihdolle tosiaan pitää paikkansa... Taidanpa irtisanoa vakuutuksen samantien, omassa käytössä lasit tuntuu kestävän helposti 2-3 vuotta.
Juurikin tuon takia mulla ei ole sitä vakuutusta.... 200â,¬ omavastuu ja lasit maksaa itse ostettuna PK-seudulla normiautoihin tuon 300-400â,¬ niin ei kannata jos budjetti kestää mahdollisen 400â,¬ lisäkulun. Ja jos ei kestä kertakuluna, niin voihan noitakin rahoituksella ostaa.

Lasivakuutuksen hyöty on niissä ilmaisissa häränsilmien korjaamisissa, lasinvaihdon kannalta ei maksa vaivaa. Sen jälkeen kun ekan häränsilmän korjasin pihassa tällä https://www.motonet.fi/fi/tuote/8500652/Rain-X-Windscreen-Repair-KIT-Tuulilasinkorjaussarja niin ei ole tuo "ilmaiset" häränsilmän korjaamisetkaan vakuutuksessa innostaneet.

foxnen

Lasinvaihdon yhteydessä + 150-200â,¬ kameran säätö Dynamic Light Assist yhteydessä.
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

SvenssonGTE_2017

Nonni Ruåtsista tullut Passat GTE ollut 3kk alla. Ostettu suomalaisesta autoliikkeestä. vm.2017 mutta käyttöönotto jo 2016 lopulla. Näillä näppäimillä 180tkm alla, eli akkutakuut gone with the wind. Toistaiseksi ollaan auton kanssa väleissä. Muutama huomio ja kyssäri.
Range on kaukana 50km:stä, jota lupailtiin. Parhaillaan 30km, kylmemmällä kelillä 20-25km kun liruttelee varovaisesti kieli keskellä suuta. Ajalen tuollaista 8km työreissua suuntaansa eli hätineen pääsee töihin, töistä kauppaan ja kotiin. No riittää mulle mutta onko oire jostakin ikävästä?

Toinen juttu: HUOLLOT ja nyt kysyn apua. Auto vilkutti Öljynvaihtoa ja tarkastusta yhden jakoavaimen kuvan kera; K-Caarasta ilmoitettiin, että tähän autoon tarviikin tehdä vaikka ja mitä ylimääräistä.

Ensimmäinen hinta (samasta liikkeestä) oli 1100â,¬+, toiselta myyjältä kysyttäessä 960â,¬ ja tänään 1300â,¬ kolmannen henkilön mukaan. Kuulemma kaikki pitää tietokoneen mukaan tehdä.
Eli kysynpähän vaan: onko 180tkm koneeseen asennettavat öljyt tehty nestämäisestä platinasta;  eivätkö svenssonien huollot vain näy (väittivät kyllä että näkyy) ja nyt kaikki kaatuu sen takia tehtäväksi; ovatko svenssonit oikoneet huolloissa (veikkaan että ei ja alan kyllä tarkistaa sitä) vai onko K-Caara törkyhintainen?

Takuuta ei kai enää ole niin taidan viedä muualle hoitoon... Jos tämä on "normaalitarkastus" niin Luoja varjele kun pitää alkaa jotakin korjaamaan. Miten muilla on ollut huoltojen hinta?

Muuten auto on so far jees. Olen aina autoa vaihtaessani vaihtanut myös merkkiä, nyt ekaa kertaa otin toistamiseen Volkkarin, oli joskus vuosia sitten (Golf) ja siitä tykkäsin mutta jäi meille pieneksi ja sen perästä kokeiltu kaikkea muuta ennen kuin palattiin taas tähän. Suomalainen ohjekirja pitäisi tietysti vielä lukea nyt kun sen melkein 90eurolla on omaksi ostanut...

PS. Kuka sairas sadisti noita Kirjan varmistuksia tekee, menee hermo niiden kanssa. Voisi olla vähän vähemmän kryptisiä. Jos koneet ovat niin fiksuja, että ymmärtävät nuo ja minä en, niin ehkä pitää kohta päästää koneet kirjoittelemaan tänne...argh!

Jani933

Mulla samanvuotinen ruotsista tuotu gte, siellä oli tehty 60tkm huolto jossa dsg öljyt yms.. Noh seuraava huolto pitäisi käytännössä olla pelkkä valohoito, mutta volkkari liike näyttää että pitäisi tehdä kaikki mahdolliset temput(mukaanlukien dsg öljyt ::) )
Näytän kyllä huoltokirjaa heille. Onkohan tässä nyt joku tiedonsiirto juttu että tieto ei mene näistä ulkomaan huolloista suomeen tai jtn. Huollothan näkee kuitenkin huoltokirjasta.

foxnen

Kyllä merkkiliikkeessä huollot siirtyy Ruotsista, mutta ei ole ekakerta kun huoltokirjan leimat ei täsmää sähköiseen huoltokirjaan. Eli välttämättä huoltoja ei ole tehty, vaikka merkkihuollon leimat. Muistakaa aina auton oston yhteydessä tarkastaa sähköinen huoltokirja, silloin vastuu siirtyy huollon piikkiin. ;)
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

duke7

Se K-Caaran nettisivu ehdottaa aina vähän kaikkea mahdollista ainakin tuontiautoille. Liikkeessää sitten katsovat sähköisen kirjan mukaan. Itse katsoin ne jo muka oikein huoltokirjan mukaan mutta vielä soittivat perään että joku kohta oli liian laaja.

Banned

Omassa >50 tkm huolto:

Laaja tarkastus- ja öljynvaihtohuolto   276,67 â,¬
Kattoluukun puhdistus ja voitelu   28,16 â,¬
Jarrunesteen vaihto   49,54 â,¬
Sytytystulppien vaihto   172,85 â,¬
DSG-kaksoiskytkinvaihteiston öljynvaihto   357,64 â,¬
Raitisilmasuodattimen vaihto   59,38 â,¬

Yhteensä 950 â,¬

Tulpat ainakin hiton kalliita ja lootaöljyn vaihto maksaa. Nuo ei onneksi tule joka kerta. Lootaöljyn vaihtoväli taitaa olla 60 tkm.
Passat GTE

Turbokiisseli

Tulppien vaihto 60tkm välein tällaiseen autoon, jolla ainakin itse ajan puolet kilsoista sähköllä, on vähä kyseenalaista. Oma kävi 60tkm huollossa pari kk sitten, mutta  tulpat vaihdoin itse ja säästin satasen vaikkapa bensaan.
Tesla Model Y dual motor LR
Porsche 911 C4 1999
***********************
VCDS HEX+CAN Länsi-Uudellamaalla, kysy privalla!

SvenssonGTE_2017

Kiitoksia konkreettisista vinkeistä, joista on varmasti apua. Alanpa selvitellä näitä ja ehkä tulee kysyttyä myös muualta hintoja. itse ajan käytännössä lähes kaiken ajon sähköllä niin ei kyllä tunnu kovin järkevältä vaihdella tulppia noin usein. PS: saako kukaan noita kirottuja kirjaimia kerralla oikein (varmistus ennen viestin lähettämistä)

Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: SvenssonGTE_2017 - 26.05.20 - klo:20:11
Kiitoksia konkreettisista vinkeistä, joista on varmasti apua. Alanpa selvitellä näitä ja ehkä tulee kysyttyä myös muualta hintoja. itse ajan käytännössä lähes kaiken ajon sähköllä niin ei kyllä tunnu kovin järkevältä vaihdella tulppia noin usein. PS: saako kukaan noita kirottuja kirjaimia kerralla oikein (varmistus ennen viestin lähettämistä)

Ne kirjaimet kysytään vain muutamassa ensimmäisessä viestissäsi.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

ptrs57

Lainaus käyttäjältä: SvenssonGTE_2017 - 26.05.20 - klo:20:11
Kiitoksia konkreettisista vinkeistä, joista on varmasti apua. Alanpa selvitellä näitä ja ehkä tulee kysyttyä myös muualta hintoja. itse ajan käytännössä lähes kaiken ajon sähköllä niin ei kyllä tunnu kovin järkevältä vaihdella tulppia noin usein. PS: saako kukaan noita kirottuja kirjaimia kerralla oikein (varmistus ennen viestin lähettämistä)
Litrahinta öljylle on merkkihuollossa karkeasti 20e luokkaa. Hanki oikean luokituksen öljyä ja vie mukanasi vaihtoon (tarkista kun aikaa varaat käykö liikkeen kanssa) ja näin säästää jo vähintään useita kymppejä.  Osta vaan 5l kanisteri, niin ei jää vajaa täyttö ja jää jotain auton perälle jota laittaa jos tarve tulee.
VW Passat B8 2.0TDI 110kW Variant Comfortline + R-line -17
ex: Golf VII 1.4 103kW Variant Comfortline -14
exex: Golf VI 1.6 16V BCB HB -03
VCDS V2 vikakoodin lukua / koodausta. Seinäjoki+lähialueet

Jani933

Sainpas koodattua lane assistin, oli yllättävän helppoa vaikka en ole ikinä koodaillut mitään. Autossa oli kamera valmiina kun on dynamic light assist. Ilmeisesti liikennemerkkien tunnistuksen pitäisi pystyä kanssa koodaamaan? Sittenhän tässä alkaakin olla melkein kaikki varusteet mitä autoon saa ;D

passo_s

Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 24.05.20 - klo:13:33
VW laatua/palvelua taas. Uudesta asti olen marmorilla valittanut että schuko laturi välillä toimii ja välillä ei. Ekalla kerralla laittoivat johonkin testeriin ja sanoivat että ei ole vikaa. Maksoi muistaakseni 80 euroa tuo testaus leasing-yhtiölle...
Nyt neljä perättäistä kertaa että ei ole toiminut, punainen valo/valot palaa siinä latausmötikässä. Tänä aamuna tarkistin kun laitoin laturiin ja punaiset paloi. Painoin sitä nappia pohjaan hetken aikaa, se jotenkin resetoi tms sen mötikän. Näytti vihreetä - asia kunnossa. Kaksi tuntia myöhemmin taas punaiset palaa ja auto ei ole ladannut.
Selityksiä selitysten perään, epäilen tekevätkö edelleenkään asialle mitään, aion käydä valittamassa ja kertoa että älkää turhaan mittailko vaan tehkää jotakin. Vituttaa, taitaa seuraavaan liisariin merkki vaihtua.
Toisena ongelmana kännykän liitettävyys jota on kohta vuosi setvitty. Aina välillä auto päivän sielä ja mitään ei ole muuttunut. Annoin periksi, olkoon paska ja pärjätään näin. Toinen syy vaihtaa merkkiä kun leasing kausi päättyy - siis se että asioita ei saada kuntoon. Samoja asioita kysellään joka helevetin kerta ja samanlaisena se sieltä takaisin tulee. Viimeksikin sanoivat että ilmoita heti jos ei ole kunnossa, he joka tapauksessa ottavat parin viikon päästä yhteyttä ja kysyvät. No, 2 minuuttia myöhemmin minulle selvisi että ei ole kunnossa, en jaksanut enää asiasta ilmoittaa. Yhteyttäkään ei ole kukaan ottanut vaikka viikkoja on monta jo vierähtänyt.
K Caaran huoltotiskillä samoja asioita saa jankata, tulee kiusaantunut fiilis. Lisämausteena ovat kommunikoinnissaan ylihuolellisia,mikäs siinä mutta kun auto ei tule kerta visiitillä koskaan kuntoon. kaksi kertaa samasta viasta pitää asioida ja jankata. Ei siinä paljon kohteliaisuudet lämmitä kun aikaa palaa ja turhauttaa.Weconnect ongelmia tutkivat mun työsuhdeautosta tuloksetta aikoinaan, tuli sellanen fiilis että ei ne tehtäviensä tasalla K Caaran huollossa ole. Lisäksi weconnect on buginen, soppa on valmis.

duke7

Laitan nyt tänne kans kun aktiivisempi ketju.

Eli mitä olette mieltä dynaamisten ledien pitkien tehosta?
Mietin siis pärjäisikö ilman lisäpitkiä. Ostin auton joulukuussa mutta en useista syistä ajanut yhtään kunnolla pimeässä. Jossain parkkipaikalla kokeiltuna vaikuttivat ihan hyviltä mutta vaikea sanoa.

TWBE

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 28.05.20 - klo:00:46

Eli mitä olette mieltä dynaamisten ledien pitkien tehosta?
Mietin siis pärjäisikö ilman lisäpitkiä. Ostin auton joulukuussa mutta en useista syistä ajanut yhtään kunnolla pimeässä. Jossain parkkipaikalla kokeiltuna vaikuttivat ihan hyviltä mutta vaikea sanoa.

Jos olet normaalilla näkökyvyllä siunattu ihminen etkä asu missään kymmenien kilometrien pimeydessä maaseudulla - niin ei todellakaan tarvitse lisäpitkiä. Jos toisinpäin - niin ainahan voi harkita valoja millä valaisee puoli hehtaaria tonttiaan samalla.

duke7

^ joo toki aina makuasioita nämä. Kiitos kommentista.
Edellisen 3C xenonien pitkät olivat niin surkeat ettei kiitä oikeastaan ollut. Pitkille vaihto vain poisti sen leikatun valon rajan.
Täytyy pohtia. Yksi käytetty siro palkki olisi tuossa tyrkyllä nyt niin siksi aloin miettiä jo nyt asiaa.

Pallopää

Ei kai sitä valoa liikaa voi olla, mutta pidän varsin hyvinä pitkiäkin valoja viime talven kokemusten perusteella.

Eraseri

Jaaha, e-Golf tuntui nyt jotenkin menevän sivu suun, mutta tämä Passat GTE alkoi kiinnostamaan. Onko tämä koettu luotettavaksi autoksi ja liekö sitä jatkossakin?

Banned

Eipä tässä ole kuin ~10 tkm vasta takana, mutta huoleton on ollut. Foorumin juttujen perusteella facelift tuntuisi olevan bugisempi.
Passat GTE

passo_s

-19 GTE, toimihan tämä pyörillä kulkeva tötterö muutoin mutta tähän ympätty MIB3 infotainment tökkii ja MIB3 :een liittyvä weconnect on minusta susi. Auto minusta narisee ja rämisee liiaksi ollakseen 49 kâ,¬ hintainen uutena. Passat -17 ei tähän tapaan narissut ja rämissyt edes 110 tkm ajettuna. Mulla siis Passat GTE -19 ,30 tkm ajettuna. Eniten kyrsii nykysin se että MIB3 jää jumiin vähän väliä, en tiedä mikä siihen nyt on tullut kun vasta puolen tunnin ajon päästä se heräilee henkiin. Vähän väliä sitä resetoida painamalla virtanappulaa yli 10s pohjassa. 

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy