Passat GTE

Aloittaja Tonttu66, 21.10.15 - klo:19:51

« edellinen - seuraava »

TWBE

Tuota, se e-remote käyttää käsittääkseni auton omaa simmiä, eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa miten hoidat nettiyhteyden auton viihdelaitteissa.
Se käyttää siis 3G verkkoa kommunikointiin ja omaa modeemia. Varmaan sieltä tuesta auton VIN numeron kautta homma alkanee rokkaamaan.

m4x1mu5

Sieltähän se vian syy selvisi, eSIM pitää aktivoida uudelleen, laittoivat viestiä asiasta Saksaan. Laittavat kuulemma nämä automaattisesti disable-tilaan sopimuksen päättyessä tai omistajavaihdoksien yhteydessä. Pari päivää max ja pitäisi taas toimia...
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

Onkohan se pärinälaatikko jotenkin soittimen ohjauksessa? Mietin vain kun huollossa päivittivät soittimen softan ja sen jälkeen ei ole pärissyt. No, pitää kai käydä näyttämässä. Uskomatonta kyllä että sitä kaipaa nyt kun ei kuulu ääntä 😁

m4x1mu5

Olisiko ne kääntäneen pärinälaatikon volaa pykälällä pienemmäksi juuri pärinän rakia, tyyppivika?
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

duke7

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 09.06.20 - klo:17:17
Olisiko ne kääntäneen pärinälaatikon volaa pykälällä pienemmäksi juuri pärinän rakia, tyyppivika?
Jaa en tiedä, ei sanoneet mitään ainakaan. Ja ihan kuin se olisi täysin mykkä nyt. Pitäisi testailla.

TWBE

Käsittääkseni pelkästään GTE moodi päällä erillinen kaiuttimista tuleva keinotekoinen pörinä generaattori käynnistyy. IMHO tämän auton typerin ominaisuus  ::)
Siellä on OBD kautta löydettävissä semmonen prosenttimäärä asetus pörinän volumetasolle, muutin omasta 100:sta 60:neen ja vaikuttaa järkevämmältä (ei pistä ns. korvaan). Silti minusta jäätävää pasketta koko viritys, ei siinä.

janimak

Tänään tuli vm 2017 autosta ilmoitus, että car-net -sopimus pitäisi uusia viikon päästä vuosihintaan 60 euroa. Onko siis niin, että jos ei tuota maksa, niin ei pysty enää puhelimella (We Connectista) ohjelmoimaan latausta päälle/pois tai muuttamaan puhelimen kautta lähtöaikoja?

Jos näin on, niin ei auta kuin kaivaa kuvetta ;D

duke7

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 10.06.20 - klo:20:32
Käsittääkseni pelkästään GTE moodi päällä erillinen kaiuttimista tuleva keinotekoinen pörinä generaattori käynnistyy. IMHO tämän auton typerin ominaisuus  ::)
Siellä on OBD kautta löydettävissä semmonen prosenttimäärä asetus pörinän volumetasolle, muutin omasta 100:sta 60:neen ja vaikuttaa järkevämmältä (ei pistä ns. korvaan). Silti minusta jäätävää pasketta koko viritys, ei siinä.
Joo eihän se muissa moodeissa tosiaan kuulu. Typeränä kans pitänyt mutta yllättäen sitä kaipaa kun ei kuulu 😅

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: janimak - 10.06.20 - klo:20:42
Tänään tuli vm 2017 autosta ilmoitus, että car-net -sopimus pitäisi uusia viikon päästä vuosihintaan 60 euroa. Onko siis niin, että jos ei tuota maksa, niin ei pysty enää puhelimella (We Connectista) ohjelmoimaan latausta päälle/pois tai muuttamaan puhelimen kautta lähtöaikoja?

Jos näin on, niin ei auta kuin kaivaa kuvetta ;D

Palvelukuvaus sanoo seuraavaa


LainaaLähtöajat  ajoneuvon toiminnot   We Connect Plus  Sähkö- ja hybridiajoneuvo

Ilmastointi   ajoneuvon toiminnot  We Connect Plus   Sähkö- ja hybridiajoneuvo

Lataaminen  ajoneuvon toiminnot We Connect Plus Sähkö- ja hybridiajoneuvo

https://www.volkswagen.fi/fi/innovaatiot-ja-teknologia/yhdistettavyys/we-connect/kaikki-palvelut.html#
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Topjanne

Lainaus käyttäjältä: TWBE - 10.06.20 - klo:20:32
Käsittääkseni pelkästään GTE moodi päällä erillinen kaiuttimista tuleva keinotekoinen pörinä generaattori käynnistyy. IMHO tämän auton typerin ominaisuus  ::)
Siellä on OBD kautta löydettävissä semmonen prosenttimäärä asetus pörinän volumetasolle, muutin omasta 100:sta 60:neen ja vaikuttaa järkevämmältä (ei pistä ns. korvaan). Silti minusta jäätävää pasketta koko viritys, ei siinä.

Mikset säätänyt samantien nollaan, jos noin kovasti ärsyttää?

janimak

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 11.06.20 - klo:07:32
https://www.volkswagen.fi/fi/innovaatiot-ja-teknologia/yhdistettavyys/we-connect/kaikki-palvelut.html#

Minulle se tarjoaa palvelua nimeltä Car-Net e-Remote. Saattaa olla sama kuin tuo We Connect plus ???

Riippuuko tuo muuten vuosimallista, kun minulla ei näy keskikulutus We Connectissa?

Ville_K

Moi. Onnistuuko passat gte:hen webaston jälkiasennus?

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: janimak - 11.06.20 - klo:09:24
Minulle se tarjoaa palvelua nimeltä Car-Net e-Remote. Saattaa olla sama kuin tuo We Connect plus ???

Riippuuko tuo muuten vuosimallista, kun minulla ei näy keskikulutus We Connectissa?

Samaa se mulle tarjosi kun viikko sitten rekkasin auton profiiliin, hyvin on pelittänyt tukeen soiton ja esSIM aktivoinnin jälkeen. Toisiaan vaatii eSIM-aktivoinnin saksasta jos omistajavaihdos/tilauksen umpeutuminen.
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

töpselinenä

Olen menossa koeajamaan Ruotsin tuliaista. Pääseekö sähköisen huoltokirjan tarkastamaan jostakin, esim. ajamalla k-caaraan tiskille ihmettelemään?

TWBE

Lainaus käyttäjältä: töpselinenä - 11.06.20 - klo:19:22
Olen menossa koeajamaan Ruotsin tuliaista. Pääseekö sähköisen huoltokirjan tarkastamaan jostakin, esim. ajamalla k-caaraan tiskille ihmettelemään?

Pitäisi onnistua K Caarassa, voihan olla että pyytävät siitäkin maksua. Ainakin huollon yhteydessä sain ihan printattuna paperille sähköisen huoltokirjan kaikki tiedot. Ruotsista tuoduista autoista pitäisi löytyä aukoton huoltohistoria sähköisenä - jos asiat kunnossa. VIN numeron kaivaminen etukäteen rekisterinumeron lisäksi helpottaa asiointia.

Wagner

We Dis-Connect ois pitäny uusia vuodeks tuolla 60 eur summalla maaliskuussa. Säästin hermojani ja 60 eur, eli jätin tilaamatta. Hyvinhän tuo on kulkenu, vaikka ei etänä käytäkkää.

K-Caarasta itekin kysyin auton historiasta vuos sitten VIN-numeron perusteella ja huoltohistoria tuli ku apteekin hyllystä. Selvis mm. että yks määräaikaishuolto oli tehty 1000km liian myöhään. No otin riskin ja hommasin kotteron, vaikka tuon huoltoskipin takia Volkkari voi koneen paukkuessa ilmottaa, että ei korvata, ei oo huollettu. Ekassa varsinaisessa huollossahan sit paljastu, että jotain oli jätetty tekemättä edellisessä huollossa ja takajarrut oli lahot. Näistä sain kyllä sit pienen väännön jälkeen kompensaatiot myyjäliikkeeltä. Mut kaikenlaista ylläriä voi noissa Ruotsin tuliaisissakin olla. Toki myös kotimaisissakin, että eipä se siitä kiinni ole.

Mut rengastus on alkanu ihmetyttämään. Viime huollossa huikkasivat, että sulla on sit 7 vuotta vanhat kitkat tos alla. Siis täh? Auto on 2016, nii onko ne sillon uutena leiponu siihen kiinni 3 vuotta vanhat renkaat? Toinen ihmetyksen aihe on sit kesärenkaat. Paistettu kesäkuussa 2018, mutta jo vuos sitten autoa ostaessa katoin, että kulutuspintaa ei oo nii paljoa jälellä, että vois henkseleitä paukutella. No tää kesä menee vielä ehkä. Mut ajokilometreihin nähden aika kuluneet nakit. Vai onko nekin tempastu matkan varrella jostain toisesta autosta?

Muute on kyl yllättäen taas pien autokuume päällä. Ihan ok kulkine tuo on, mutta neliveto uupuu, äänentoisto aneeminen ja kun edellisen Q3:n korkeisiin näkymiin ja hyvään ajoasentoon kerkes tykästyä, nii Saksan tarjontaa Q3/Q5/Tiguan sektorilta tullu kahlattua.
Sikamaista menoa since 1975

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 12.06.20 - klo:08:10
We Dis-Connect ois pitäny uusia vuodeks tuolla 60 eur summalla maaliskuussa. Säästin hermojani ja 60 eur, eli jätin tilaamatta. Hyvinhän tuo on kulkenu, vaikka ei etänä käytäkkää.

K-Caarasta itekin kysyin auton historiasta vuos sitten VIN-numeron perusteella ja huoltohistoria tuli ku apteekin hyllystä. Selvis mm. että yks määräaikaishuolto oli tehty 1000km liian myöhään. No otin riskin ja hommasin kotteron, vaikka tuon huoltoskipin takia Volkkari voi koneen paukkuessa ilmottaa, että ei korvata, ei oo huollettu. Ekassa varsinaisessa huollossahan sit paljastu, että jotain oli jätetty tekemättä edellisessä huollossa ja takajarrut oli lahot. Näistä sain kyllä sit pienen väännön jälkeen kompensaatiot myyjäliikkeeltä. Mut kaikenlaista ylläriä voi noissa Ruotsin tuliaisissakin olla. Toki myös kotimaisissakin, että eipä se siitä kiinni ole.

Mut rengastus on alkanu ihmetyttämään. Viime huollossa huikkasivat, että sulla on sit 7 vuotta vanhat kitkat tos alla. Siis täh? Auto on 2016, nii onko ne sillon uutena leiponu siihen kiinni 3 vuotta vanhat renkaat? Toinen ihmetyksen aihe on sit kesärenkaat. Paistettu kesäkuussa 2018, mutta jo vuos sitten autoa ostaessa katoin, että kulutuspintaa ei oo nii paljoa jälellä, että vois henkseleitä paukutella. No tää kesä menee vielä ehkä. Mut ajokilometreihin nähden aika kuluneet nakit. Vai onko nekin tempastu matkan varrella jostain toisesta autosta?

Muute on kyl yllättäen taas pien autokuume päällä. Ihan ok kulkine tuo on, mutta neliveto uupuu, äänentoisto aneeminen ja kun edellisen Q3:n korkeisiin näkymiin ja hyvään ajoasentoon kerkes tykästyä, nii Saksan tarjontaa Q3/Q5/Tiguan sektorilta tullu kahlattua.
Kuinka hyvin toi lataus toimii muuten talvella, mietin vaan sitä luukkua ? Tämmöinen Passat GTE kiinnostaisi seuraavaks autoks, tosin myös uus leonin phev farkku kiinnostaa erittäin paljon hinnan takia.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Wagner

Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 12.06.20 - klo:08:38
Kuinka hyvin toi lataus toimii muuten talvella, mietin vaan sitä luukkua ? Tämmöinen Passat GTE kiinnostaisi seuraavaks autoks, tosin myös uus leonin phev farkku kiinnostaa erittäin paljon hinnan takia.

Viime talvena no problemos. Tosin eipä täällä kehä kolmosen kupeessa ollu luntakaan, joka ois luukkua jumittanu. Sinänsä ite luukku kyllä vähän rimpulan olonen ja lukitus ei aina ota kiinni ensimmäisellä yrittämällä. Jotkut raportoinu sit siitä, että lukitus ei aukee ollenkaan -> autolla ei pääse liikkeelle, ku ei saa piuhaa irti. Mut noi tietty hyvin harvinaisia ongelmia.
Sikamaista menoa since 1975

Banned

Räntää tms. jos satelee, niin luukku saattaa jäätyä kiinni. On kyllä auennut, kun avaimella (ei auton) raaputtelee jäät luukun reunoilta pois. Huomasin, että huollossa oli takakonttiin laitettu latausjohdon suojakumi ilmeisesti talvikäyttöä varten. Itse en ole tarvinnut, kun tallissa pidän autoa.

Olipahan muuten ilmestynyt tunkkikin veloituksetta konttiin :D Auton kun ostin, niin tunkki puuttui. Enkä edes tästä liikkeestä ostanut, vaan ulkomailta.
Passat GTE

duke7

^ hauskaa kun on tunkki mutta ei minkäänlaista vararengasta 😅

foxnen

Kuinkahan rikkoutuneen renkaan saa pois autosta ja voi käyttää paikkauksessa, jos ei ole tunkkia :o
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Banned

Rengas vaan olalle ja lampsimaan Vianorille. Eikä noita rimpulatunkkeja renkaanvaihdossakaan viitsi käyttää.
Passat GTE

foxnen

Kyllä tunkista ja kaverista oli apua, saatiin kitkarengas haettua tallista ja alle.

Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 12.06.20 - klo:10:06
Kuinkahan rikkoutuneen renkaan saa pois autosta ja voi käyttää paikkauksessa, jos ei ole tunkkia :o
Auto vedetään lavetille ja toimitetaan rengasliikkeen pihaan korjattavaksi. Tienvarsitunkkaukset on hiukan 80-lukua :D.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

passo_s

Mulla on aina tunkki ja varapyörä. Tosi harvoinhan rengas menee, mutta kerran oli renkaassa metallilastu, konepajalta muistona työreissulta. Eipä se paikkapullolla asettunut, paikkapullon parasta ennen pvm oli mennyt aikoja sitten. Siinä kun webasto lopetti lämmityksen, alkoi -25 pakkasessa tauko jumppa, 2h odottelin. Sudet ulvoi, oli tammikuun 13. päivä, -25 pakkasta ja klo 22 kun webaston lämmitys lakkasi   :)

duke7

No se paikka-aine ja kompura on sitä varten että voi linkuttaa rengasliikkeelle. Toki jos pahemmin rikki niin voihan sitten tunkata ja käydä taksilla rengasliikkeessä.
Harvemmin se rengas hajoaa kotipihassa.
Tunkkihan näyttää jopa ihan tukevalta auton omaksi tunkiksi. En ole kokeillut käyttää silti.

passo_s

Passat GTE-19
Onko latausjohdon lukituksen aika säädettävissä? Mulla käy useasti niin että avaan ovet, nostelen tavarat takaluukkuun, ovet pysyy auki mutta se latauspiuha lukittuu uudestaan autoon vaikka ovet auki ovatkin.

MMracing

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 12.06.20 - klo:13:52
Passat GTE-19
Onko latausjohdon lukituksen aika säädettävissä? Mulla käy useasti niin että avaan ovet, nostelen tavarat takaluukkuun, ovet pysyy auki mutta se latauspiuha lukittuu uudestaan autoon vaikka ovet auki ovatkin.
Tämä ärsyttää meilläkin.

passo_s

^K Caaran työnjohtajan kommentti oli että tarvii kysyä mekaanikolta, en osaa kertoa että onnistuuko. ” En ole tälläisestä ongelmasta koskaan kuullutkaan” Kerran olen aikaisemminkin tästä K Caaralya kysynyt, vastausta ei koskaan kuulunut. Tarvii vissiin laittaa maahantuojalle sähköpostia.

Mikko81

Tuli tiirailtua GTE:n arvon kehitystä...

On kyllä hinnat tulleet alas todella paljon vuodessa. Omastani maksoin vuos sitten 36k ja nyt samoilla spekseillä olevia kun kattelen niin pyynnit on 27-29k korvilla ja kun hyvitys ei kuitenkaa oo pyynti niin arvo on tippunut 8-10k vuodessa. Eipä oo tämmöistä ennen omalle kohdalle osunut.

Ilmeisesti Suomeen on tuotu paljon näitä käytettynä ja markkinoille tulleet halvemmat uudet hybridit ovat painaneet hintoja alas (esim superb phev).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy