tunteella vai järjellä ?

Aloittaja cossu69, 11.03.12 - klo:03:01

« edellinen - seuraava »

Spacedude

Mulla oli kaksi vuotta sitten vastaava tilanne kuin Cossulla. Pari vuotta vanha A5 toimi  moitteettomasti, mutta Ã,,ssä kummitteli lähes päivittäin mielessä. Piinaa kesti ehkä kuukauden verran. Sitten päässä niksahti ja kauppa syntyi ennätysnopeasti.
Eipä ole kaduttanut. Mun mielestä V8-Ã,,ssiä on Suomessa alle 30 ja eiköhän niiden verot nouse uusien säädösten myötä 1.4. alkaen.
Olen nähnyt Markuksen mustan Ã,,ssän ennen teippausta ja voin suositella hankintaa (no vähän on subjektiivista).
Ã,,ssä on hyvä käyttöauto. Isohko tavaratila, penkit kaatuu, vääntää 1.100 rpm alkaen, turvallinen ohitustilanteissa, mukava ja helppo ajaa ja kaupan päälle hyvät murinat. Toki bensaa menee tavallista enemmän, ja jos sitä kauhistelee, niin kannattaa harkita muita vaihtoehtoja.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: mol - 11.03.12 - klo:23:25
89000 oli S5:n tuommoisen oli hinta vuonna 2007. Siihen tietty varusteet päälle.

Oliko noin "vähän"??
Nykyinen S5 Coupe (kutoskoneella ja V8:ia selvästi alhaisemmin päästöin) maksaa noin 103t. Onhan tuossa tietysti veronkorotus välissä tapahtunut, mutta nostiko se tosiaan noin kovasti hintoja??
No, voinee varmasti olla että nostikin?!

Tai kyllä se itseasiassa varmaan pitää paikkansa, koska M3 maksoi tuolloin noin 100t - veromuutoksen jälkeen muistaakseni vähän alle 115t. Nykyisin sekin taitaa jo olla sen 115t ja +....kohta vieläkin enemmän. On se raakaa tuo verokohtelu!!

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 13.03.12 - klo:17:52
Tai kyllä se itseasiassa varmaan pitää paikkansa, koska M3 maksoi tuolloin noin 100t - veromuutoksen jälkeen muistaakseni vähän alle 115t. Nykyisin sekin taitaa jo olla sen 115t ja +....kohta vieläkin enemmän. On se raakaa tuo verokohtelu!!

Joo siksi sitä pitääkin muutaman vuoden päästä uittaa isommalla koneella oleva auto täältä asti Suomeen, ettei tartte tuollaisia summia veroja maksella :) M3 maksaa täällä kuitenkin noin 60k$ eli 45kâ,¬. Kumman paljon siis veroa tuohon saadaan laitettua :D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 13.03.12 - klo:17:52
Nykyinen S5 Coupe (kutoskoneella ja V8:ia selvästi alhaisemmin päästöin) maksaa noin 103t. Onhan tuossa tietysti veronkorotus välissä tapahtunut, mutta nostiko se tosiaan noin kovasti hintoja??
No, voinee varmasti olla että nostikin?!


Tässä tulee esiin tuo käytetyn vaikea hinnoittelu, kun uudempi vastaava versio maksaa uutena aikaisempaa enemmän niin vanhan hinta voi jäädä 'roikkumaan', jälkikäteen katsottuna tuo +90 te:n n. 5 vuotta vanha peli on pitänyt hintansa suoraansanoen loistavasti, meinaa jos kävi kaupaksi n. 60 te:llä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

Onkohan Cossu saanut jotain järkeä tähän touhuun..vai vieläkö tunteellaan?..:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

VAG!

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 16.03.12 - klo:21:41
Onkohan Cossu saanut jotain järkeä tähän touhuun..vai vieläkö tunteellaan?..:)

Kai sitä parin tunnin kuluttua alkaa tunteet nousta pintaan ::) Nyt ollaan luultavasti vasta hyvässä nousussa...

Ton-1

 ;D ;D

Veit juurikin sanat suustani.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

cossu69

Ei olla tänään nousussa... Nyt tuntuu että valinta tapahtuu tunteella.


Neppis

Tässä kun on puhuttu takavuosien uusien autojen hinnoista, niin löytyykö jostain saittia, missä nuo olisi listattu kaikkien merkkien, mallien ja vuosimallien osalta? Näin kestotilaajana nuo varmaan löytyvät TM:n nettiarkistostakin, mutta siellä homma menee vähän etsiskelyksi.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

mol

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 16.03.12 - klo:23:06
Näin kestotilaajana nuo varmaan löytyvät TM:n nettiarkistostakin, mutta siellä homma menee vähän etsiskelyksi.

Aika vähällä etsimisellä pääsee koska sieltä löytyy "Autotietotaulukot" aina vuoteen 2007 asti. Pirun kätevät kun pitää selvittää jonkun auton hintaa tai muita lukuarvoja. Harmi että taulukot loppuvat tosiaan vuoteen 2007 ja uudempien autojen hinnat/tiedot pitää selvittää milloin mistäkin. Itse olen ostanut aina Autobildin vuoden ensimmäisen (vai oliko se toinen?) numeron jossa tulee mukana "Kaikki Autot"-liite joka on ihan vastaava kuin tuo TM:n taulukko.


cossu69


Kärki

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 17.03.12 - klo:10:46
auto vai manuaali

Koeaja kumpaakin ja valitse se josta pidät enemmän. Minä ottaisin sekä S5:sta että A5:sta mieluummin automaatin, tosin käytetyn S5:sen kohdalla voisin ottaa helposti myös manuaalin jos vaihtoautoyksilö on muuten mieluinen. Uutta ostaessani ottaisin automaatin.

Skula

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 17.03.12 - klo:10:46
auto vai manuaali

sulle riittää kyllä ihan varmasti ohjekirja, eli manuaali!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Kärki

Skula:  :o :D :D :D :D
Olet oikeassa! Autossa on jokatapauksessa oltava manuaali..  ;D ;D

rob-s

LainaaNyt tuntuu että valinta tapahtuu tunteella.

Sitten kannattaa toimia ja heti!

Lainaaauto vai manuaali

Varmaan kannattaa enemmän kiinnittää huomiota S5:n yleiskuntoon ja ostaa sen mikä eniten miellyttää. (ja missä saa hinnan sovittua kohdilleen)

Harvinainen tilanne kun niistä on valikoima..eli nyt siis kannattaa toimia jos aikoo toimia!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kärki

Hämmennän vähäsen..

http://www.nettiauto.com/bmw/m3/4648795

Jos S5 on todellinen vaihtoehto, niin tuossa sitten TODELLA varteenotettava vaihtoehto S5:lle..eli M3.

Tilat on samaa luokkaa, samoin käytettävyys jokapäiväisessä ajossa - mutta M3 menee kuitenkin luokkaa ylemmäs suhteessa S5:seen -eli sinne RS-Audien luokkaan.

Jos minulla olisi nyt S5 viittä vaille ostopäätös-tilanteessa, niin se menisi hetkessä uusiksi ja mielenkiinto kohdistuisi välittömästi M3:seen. Niitä on myös poikkeuksellisen hyvin tarjolla tällä hetkellä ja mukavasti siihen S5-hintaluokkaan.

Jos raha on sama, niin kyllä M3 menee minun kriteeristössäni heittämällä S5:sen edelle.

rob-s

LainaaJos raha on sama, niin kyllä M3 menee minun kriteeristössäni heittämällä S5:sen edelle.

Selvää on, että tuo on makukysymys. E92 M3 on todella hieno auto joka kulkee rivakammin kuin S5 4.2 ja on selvästi hauskempi ajettava takavetoisuutensa takia. Näin siis puolet vuodesta..se toinen puoli vuodesta suosisin S5:sta nelivetoisuutensa vuoksi.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kärki

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 17.03.12 - klo:12:37
Selvää on, että tuo on makukysymys. E92 M3 on todella hieno auto joka kulkee rivakammin kuin S5 4.2 ja on selvästi hauskempi ajettava takavetoisuutensa takia. Näin siis puolet vuodesta..se toinen puoli vuodesta suosisin S5:sta nelivetoisuutensa vuoksi.

Pitää paikkansa, mutta en tässä vertailussa valitsisi S5:sta vetotavan vuoksi - M3:n muut ominaisuudet menevät kirkkaasti sen edelle, että talvioloissa S5:lla ehkä pystyykin etenemään rivakammin. Vaikka M3:sta olisi saatavana nelikkona, ottaisin sen silti takavetona - aivan kuten vaikkapa 911:stakin.

rob-s

LainaaVaikka M3:sta olisi saatavana nelikkona, ottaisin sen silti takavetona - aivan kuten vaikkapa 911:stakin.

Yhdyn kyllä siihen että molemmat autot ovat parhaimillaan takavetoisina.

Naapurillani on tuommoinen E92 M3 ja se on seisonut 80% talvesta paikallaan ja he ovat kulkeneet Audi A6 3.0TDI koko talven..voin kuvitella kuinka siellä odotetaan kevättä:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kärki

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 17.03.12 - klo:12:44
Naapurillani on tuommoinen E92 M3 ja se on seisonut 80% talvesta paikallaan ja he ovat kulkeneet Audi A6 3.0TDI koko talven..voin kuvitella kuinka siellä odotetaan kevättä:)

Kyllä minäkin ajaisin ehdottomasti talven A6:lla..vaikka etuvetoisella..mieluummin kuin M3:lla, jos minulla molemmat olisi käytettävissä. Ihan vain siksi, että mieluusti säälisin ja armahtaisin M3:sen suolakylvyistä  :)
Tietysti aikalailla sama se on täälläkin ollut ajojen suhde Possun ja puolison auton välillä talvisin - ei siksi, ettei Possuilla olisi mainiosti pärjäillyt talvikelissä, vaan siksi ettei niitä ole raaskinut suolata  :)

pokkus

Kyllä täältäkin tulisi ääni M3:n puolesta S5:n edelle. Onhan nuo kaksi aivan eri sarjan autoa, vaikka hienoja pelejä molemmat. Onhan tuo M3 kuitenkin tuon luokan eräänlainen mittapaalu, johon muita autoja verrataan. Tosin nykyinen M3 alkaa olla jo aika vanha ja saa nähdä milloin siitä on tulossa uutta versiota.

Wilburi

Tunteella vai järjellä?

TUNTEELLA!!!  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kärki

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 17.03.12 - klo:17:50
Kyllä täältäkin tulisi ääni M3:n puolesta S5:n edelle. Onhan nuo kaksi aivan eri sarjan autoa, vaikka hienoja pelejä molemmat. Onhan tuo M3 kuitenkin tuon luokan eräänlainen mittapaalu, johon muita autoja verrataan. Tosin nykyinen M3 alkaa olla jo aika vanha ja saa nähdä milloin siitä on tulossa uutta versiota.

Jep..E92 M3 on sen viitisen vuotta mallina iältään. Seuraaja on tulossa varmaankin tämän vuoden lopulla..mutta kyllä tuo E92 M3 on tosiaan mittapuu ja voisin hyvin olla innostunut sellaisen hankkimisesta -varsinkin tässä vaiheessa kun sen hintataso alkaa olemaan sopiva.

Ton-1

#84
Kärjen aiemmin vinkkaama laite on lisättyjen kuvien perusteella vieläkin tarjolla .....  ;)

http://www.vv-auto.fi/Vaihtoautot/Cars.nsf/0/EFA5FDB05B58CFEBC22579BA006DF3C6?OpenDocument&db=vv4.nsf&b=VV-Auto&s=4&sp=VV-Auto&DN=100&if=&si=0

Tää metallihopea on jotenkin varma ja samalla pappa-väri, ei huono mutta ei sen kummemmin hetä sen suurempia tunteitakaan, helppohoitoinen kyllä koska pikkulika ei siinä näy kovin herkästi (kokemusta 8 vuoden edestä).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.03.12 - klo:09:08
Tää metallihopea on jotenkin varma ja samalla pappa-väri, ei huono mutta ei sen kummemmin hetä sen suurempia tunteitakaan, helppohoitoinen kyllä koska pikkulika ei siinä näy kovin herkästi (kokemusta 8 vuoden edestä).

Jep, jos olisin S5:sta nyt etsimässä, niin en tuota hyllyttäisi värin perusteella, mutta ei tuo metallihopea ehkä ihan ykkösväri S5:seen kuitenkaan ole. Jos uutena tilaisin, niin menisin kyllä mitä todennäköisimmin S5:sen kohdalla Ton-1:n viitoittamalla punamustalinjalla. Myös musta sopii S5:seen, kuten valkoinenkin - hopea on ehkä vähän liian vaisu, vaikka onhan silläkin tietysti puolensa.

rob-s

[quoteJos uutena tilaisin, niin menisin kyllä mitä todennäköisimmin S5:sen kohdalla Ton-1:n viitoittamalla punamustalinjalla.  [/quote]

Jos itse tilaisin uutena S5/RS5:n niin se olisi Sprint sinisenä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Kärki

Unohdin Sprint-sinisen - mutta siitä huolimatta menisin punamustalinjalla - se vain jotenkin miellyttää Audeissa silmää. Jostain syystä muissa merkeissä ei niinkään, mutta useimpiin Audeihin se punamusta vaan sopii.

Qrmu

Sprint sininen tulee aika kalliiksi. Se ei taida olla enää minkään auton valmiissa värivalikoimassa, vaan pitäisi pistää se 4000 euroa Audi Exclusive väriin.

Silti, värinä se on niin hyvä että miettisin hetken ottaisinko sprint sinisen. Hinnasta huolimatta, jos tuollaista nopeampaa autoa olisin uutena ostamassa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 18.03.12 - klo:11:45
Hinnasta huolimatta, jos tuollaista nopeampaa autoa olisin uutena ostamassa.

Vähän tähän nojaten jos on ostamassa massasta erottuvaa autoa niin kait värinkin tulisi tukea tätä erottumista? Juurikin sopivasti erilainen tai muuten koukuttava väri on tuolloin paikallaan.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy