tunteella vai järjellä ?

Aloittaja cossu69, 11.03.12 - klo:03:01

« edellinen - seuraava »

Kärki

Vähän ehkä kova hinta vain noin paljon ajetuksi.
Katselin tuossa Audin vaihtoautohaulla äsken erästä toista merkkiä/mallia niin pisti silmään ilmeisesti hiljattain myyntiin tullut S5. 34tkm mittarissa, 59 900euroa. Siinä hinta on vähän paremmin kohdallaan.

http://www.vv-auto.fi/Vaihtoautot/Cars.nsf/0/EFA5FDB05B58CFEBC22579BA006DF3C6?OpenDocument&db=vv4.nsf&b=VV-Auto&s=4&sp=VV-Auto&DN=100&if=&si=0

Ton-1

Pöh, huomenissa lepopäivä (mitä urheilemiseen tulee), josko kerkeisin ihan mielenkiinnosta tsekkaamaan tuon Kärjen vaihtoauto-vinkin. 8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

heppuhei

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 11.03.12 - klo:14:28
Vähän ehkä kova hinta vain noin paljon ajetuksi.
Katselin tuossa Audin vaihtoautohaulla äsken erästä toista merkkiä/mallia niin pisti silmään ilmeisesti hiljattain myyntiin tullut S5. 34tkm mittarissa, 59 900euroa. Siinä hinta on vähän paremmin kohdallaan.

http://www.vv-auto.fi/Vaihtoautot/Cars.nsf/0/EFA5FDB05B58CFEBC22579BA006DF3C6?OpenDocument&db=vv4.nsf&b=VV-Auto&s=4&sp=VV-Auto&DN=100&if=&si=0
Tällä olisi vielä edullista ajella kun on diesel Ã,,ssä... ;D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: heppuhei - 11.03.12 - klo:15:53
Tällä olisi vielä edullista ajella kun on diesel Ã,,ssä... ;D

Heh, itse huomasin saman, on ne automyyjät vaan 'ammattimiehiä' ......
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

LainaaVähän ehkä kova hinta vain noin paljon ajetuksi.

Erikoisautojen (tai siis autojen joissa myyntiluvut alhaiset) kanssa huomaa hyvin kuinka käytettyjen hinnoittelussa ei ole mitään tolkkua. Tämä punainen S5 oli hintapyynniltään alle 55te n. vuosi sitten Audi Centerillä. (nyt 59te)

Musta S4 sedanin (B8) hintapyynti reilut vuosi sitten n.53te ja nyt 69te. Valkoinen S4 sedan (B8) pyyntihinnaltaan syksyllä 49,9te ja viikko sitten 59te (myyty).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

VAG!

Tunteella vai järjellä? Jos tätä pitää alkaa liikaa miettimään, niin se on selkeä merkki siitä, että kannattaa ostaa järjellä.

p.s. Jos cossu uuden ostat, niin kalliiksi tuli vetkuttelut :D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.03.12 - klo:16:16

p.s. Jos cossu uuden ostat, niin kalliiksi tuli vetkuttelut :D


Ã,,läs nyt, ajaisi kumminkin vuotta uudemmalla.  ;)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Onhan se vaikeeta.. Kirjoitan nyt kun mieli tekee vähän avautua aiheen tiimoilta..

Pelkällä järjellä ei omia kauppoja ole perusteltu pitkiin aikoihin, jotain järkeä kuitenkin seuraavaan autoon pitää ottaa mukaan, lähinnä kai se on se kulutuspuoli, kun tuli puoliväkisin otettua uutta vastuuta työelämässä, siis sellaista jota mulla jo tuossa oli pari vuotta, mutta se meni puoleksi vuodeksi "lepoon" ja nyt iski uudestaaan.. Eli tarkoittaa sitä että vuositasolla ajokilometrejä tulee taas se 10-15 lisää per vuosi.. Eli jotain 40-45tkm / vuosi..

Ja minä reppana kun haaveilin isommasta bensakoneesta, joudun kai ne haaveet heittämään lopullisesti syrjään... Toisaalta paljon ehtii tapahtua ennen kuin mitään uutta autoa tässä alkaa ostamaan... Silti 18kk ei oo kuitenkaan niiiiiiin pitkä aika jottei kohta jo voi alkaa spekuloimaan..

Mietin vain tässä itsekseni että mitenhän rajusti tuo polttoaineen hinta kehittyy ylöspäin ja missä suhteessa Be vs Di tämä tapahtuu.. Se on kuitenkin fakta että rahat tulee, kuten aika usein, heitettyä autoon niinsanotusti, mitään ei käteen enää jääny-periaatteella, joten auton kulutuskin merkitsee minulle melko paljon..

Esimerkkinä tuollainen +200 heppanen bensakoneinen auto köyhdyttää ajomäärilläni helposti 150-200e/kk enemmän kuin vähän mopompi Diesel.. Tuo summa minun tuloilla on kuitenkin jo ihan merkittävä asia!

Helpoiten säästäisi kun ostais vajaavetoisen auton pienellä bensakoneella.. Tai siis ei ostais mitään... Mutta where is the fun in that? Booooooooooooooring!

Ã,,rsyttää tämä epätietoisuus mm. pa-kustannuksista.. Mitähän se autoilu maksaa 24kk päästä??

Voihan se olla että välillä täytyy tamä järki ottaa mukaan autonostossa, ja valita se vähän vähemmän kuluttava ajokki?

Eli kai se järki tulee kuitenkin melko isostikin mukaan?

Ei mittaa järki, eikä Kärki määrää vai miten se meni  :)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 11.03.12 - klo:18:16
Mitähän se autoilu maksaa 24kk päästä??

Vähän tai paljon enemmän kuin tänään ;)

Kärki

#39
Ymmärrän Skulaa kyllä oikein hyvin - tuo ajomäärä on jo sellainen, että sillä alkaa olemaan väliä viekö se auto sen 10l/100km vai viekö se 6.5l/100km.

Se on aivan selvä asia, että jos itselleni tulisi kilsoja saman verran, niin en edes harkitsisi jotakin V8-koneista S5:sta, vaan silloin kyllä mentäisi aika tiukasti sinne ahdettuihin neloskoneisiin ja jopa dieseliin.

Nyt kun kilsoja tulee se vähän alle 10tkm/ vuosi niin kulutus ei näyttele kovin merkittävää osaa autovalinnassa.

Tosin siinä valinnassa ei sinänsä ole kyse uskalluksesta tai sen puutteesta, vaan puhtaasti matematiikasta sen suhteen mihin on varaa ja mihin ei. Ajattelemattomuus ja suoranainen idiotismi kun ei ole uskallusta - varsinkaan autonostossa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 11.03.12 - klo:14:28
S5, 34tkm mittarissa, 59 900euroa. Siinä hinta on vähän paremmin kohdallaan.

http://www.vv-auto.fi/Vaihtoautot/Cars.nsf/0/EFA5FDB05B58CFEBC22579BA006DF3C6?OpenDocument&db=vv4.nsf&b=VV-Auto&s=4&sp=VV-Auto&DN=100&if=&si=0

Mun 'kovalevy' pukkaa tyhjää tämän alkuperäisen hintatiedustelun kohdalla  :P  , mitäs tämmönen on maksanut uutena? Lonkalta jos pitäis heittää niin koska auton hinta n. puolittuu 4 vuodessa, tämä vähän ajettu 5 vuotias kokenut saman kohtalon eli 120 te ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kasis

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 11.03.12 - klo:14:28
Vähän ehkä kova hinta vain noin paljon ajetuksi.
Katselin tuossa Audin vaihtoautohaulla äsken erästä toista merkkiä/mallia niin pisti silmään ilmeisesti hiljattain myyntiin tullut S5. 34tkm mittarissa, 59 900euroa. Siinä hinta on vähän paremmin kohdallaan.

http://www.vv-auto.fi/Vaihtoautot/Cars.nsf/0/EFA5FDB05B58CFEBC22579BA006DF3C6?OpenDocument&db=vv4.nsf&b=VV-Auto&s=4&sp=VV-Auto&DN=100&if=&si=0

Näyttää olevan filmi loppu taas kamerasta, kun ei kuvia löydy.
Tai sitten ne kiusaa köyhiä taas.  ;)
Scirocco & VI Golf Variant

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 11.03.12 - klo:20:55
Mun 'kovalevy' pukkaa tyhjää tämän alkuperäisen hintatiedustelun kohdalla  :P  , mitäs tämmönen on maksanut uutena? Lonkalta jos pitäis heittää niin koska auton hinta n. puolittuu 4 vuodessa, tämä vähän ajettu 5 vuotias kokenut saman kohtalon eli 120 te ?

En muista nyt enää ulkoa mitä S5 maksoi tuolloin tarkalleen, mutta jonkin matkaa päälle satanen se kuitenkin varmaankin oli. Ei se välttämättä varustelun kanssa kauas tuosta 120:stä jääne?!

pokkus

Mitä tulee tunteella ja järjellä valintaan, niin kyllä itseä ainakin olisi harmittanut vietävästi jos olisin säästellyt Mussen ostossa ja osanut V6:n tuon kasin tilalle. Olishan säästetyllä rahalla ostanut kaikkea muutakin kivaa, mutta eipä sitten voisi ikinä sanoa ajaneensa/omistaneensa kunnon jenkkimuskelia :) Nyt voi omalle lapselleenkin sitten sanoa, että pienenä istuit kunnon auton kyydissä, siinä vaiheessa kun kaikki autot ovat jo sähköautoja tai vastaavia ;)

mol

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 11.03.12 - klo:20:55
Mun 'kovalevy' pukkaa tyhjää tämän alkuperäisen hintatiedustelun kohdalla  :P  , mitäs tämmönen on maksanut uutena?

89000 oli S5:n tuommoisen oli hinta vuonna 2007. Siihen tietty varusteet päälle.

rob-s

LainaaEsimerkkinä tuollainen +200 heppanen bensakoneinen auto köyhdyttää ajomäärilläni helposti 150-200e/kk enemmän kuin vähän mopompi Diesel.. Tuo summa minun tuloilla on kuitenkin jo ihan merkittävä asia!

Oletan, että jos omalla autolla ajat työajoja että saat verottoman kilometrikorvauksen. Käytännössä sun Skula kannattaisi painella ne kilsat 3.0TDI:llä..ei mikään bensa V8 mutta antaa edes pikkuisen mielihyvää.

Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Skula

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 11.03.12 - klo:23:42
Oletan, että jos omalla autolla ajat työajoja että saat verottoman kilometrikorvauksen. Käytännössä sun Skula kannattaisi painella ne kilsat 3.0TDI:llä..ei mikään bensa V8 mutta antaa edes pikkuisen mielihyvää.

Sä olet ihan oikeassa, mutta voi olla pirun hankalaa löytää sellainen käytetty jossa on just 'ne' jutut jotka minä haluan.. Toki tuokin on mahdollista, mutta hyvin epätodennäköistä. Onhan tässä aikaa metsästää.. Mutta kun en kuitenkaan voi heti lyödä kauppojakaan lukkoon, niin on vähän turhaa...

Ja jännä huomata että tässä vaikka tavallaan melko mopolla ajelen nytkin, niin ei ole tehojen kaipuusta tietokaan.. Enemmän mun on ikävä hyvää audiota, mukavempaa alustaa ja vähän runsaanpaa varustelua ja tietysti jotain silmiini istuvaa kauneutta muotoilussa..

Toki jos vaikka A5SB(fl tai ei) 3.0TDI tulisi vastaan sopivilla höysteillä vuoden päästä niin miksei  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

#47
Lainaus käyttäjältä: mol - 11.03.12 - klo:23:25
89000 oli S5:n tuommoisen oli hinta vuonna 2007. Siihen tietty varusteet päälle.

Jos näin niin silloin tuo pyynti on varsin kova, olkoonkin auto kuinka vähän ajettu tahansa.

Varusteillehan ei paljoa lasketa, näin ollen hinta pudonnut vajaaseen 5 vuoteen nettona vain 30 te ?

Tuohon verrattuna olen itse tehnyt paremman diilin ostaessani tasan 4 vuotta vanhan 42 tkm ajetun kulkineeni kesäkuussa 2010 lähtöhintaan verrattuna - 50% ( tarkoittaen joku tonni vajaa 30 te:n)alennuksella ? Jos vaikka tuohon S5:een laskettaisiin 10 te:n varusteet
niin silloin tähän päivään laskettu ( ja kauppaan johtava) sopuhinta olisi jämpti 50 te ? Noh, heille tuore auto, ensin kokeilevat kepillä jäätä .....  8)

edit:Verrannon asiayhteys on toki hieman 'hatara' koska A5/S5 on korimalliltaan vielä (isommin) muuttumaton, omassa painoi hintaa jo vanha korimalli. Mutta silti.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

Lainaasopuhinta olisi jämpti 50 te

Se olisikin sopivampi hinta mutta kysyntä vaikuttaa myös hintatasoon.

B7 RS4:t ovat myöskin poikkeuksellisen kovan hintaiset 2006 lähes 100tkm ajetuista pyydetään vielä 50te. Pitäisi olla luokkaa 35-40te.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 12.03.12 - klo:09:32
B7 RS4:t ovat myöskin poikkeuksellisen kovan hintaiset 2006 lähes 100tkm ajetuista pyydetään vielä 50te. Pitäisi olla luokkaa 35-40te.

Samaan 50ke alkaa saada jo 100 000 ajatun E60 M5:n. Toisaalta minusta ei ole yhtään epäselvää kummalla ajaisin mielummin talvisin. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Ton-1

Käväsin pahuuttaan tekemässä tuosta linkatusta hopeanvärisestä S5:sta hallityypit, voipi olla että niitä kuvia ei tule sitten ollenkaan sinne myyjän saitille, auto oli nimittäin jo varattu.  8)

Siisti peli, ei voi muuta virkata, pari asiaa toki otti silmääni, moottorin tasaiset alupinnat olivat ihmeen öljyiset ja se että etupenkissä oli naarmuja, ja peilikuvana siitä mitä arvaisi ensimmäisenä eli pelkääjän penkin ulkoreunan sisäpinnalla. Ja hieman kyllä hämäs myös vaalea sisäkatto.

Plussaa oli kyllä hienot S5-pulkat ( keskiosat mokkaa vastaavaa) sekä MMI-pylpyrän paikallaan olo, muutoin en varusteita kummemmin tsekannut.

Penkkiin istuessani olo oli kuin hansikkaassa - kaikki oli niin kuin parhaimmillaan voi vain kuvitella olevan.  8)

Member of a A(udi) & A(prilia) club

jalkkis

Anteeksi kun näin tyhjätaskuna kommentoin mutta jos on aikomus ja mahdollisuus käyttää A/S5:n hankintaan n. 60te, sitä ei voi perustella järkisyin. Joojoo, sitä kyllä selittelee itselleen kaikenlaista "järkevää" mutta loppuviimein kyseessä on tunneratkaisu.

Eli S5, ei tartte myöhemmin katua, että miks otin jonkun kulimallin.

Raimo Miettinen jr.

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 12.03.12 - klo:17:46
Anteeksi kun näin tyhjätaskuna kommentoin mutta jos on aikomus ja mahdollisuus käyttää A/S5:n hankintaan n. 60te, sitä ei voi perustella järkisyin. Joojoo, sitä kyllä selittelee itselleen kaikenlaista "järkevää" mutta loppuviimein kyseessä on tunneratkaisu.

Eli S5, ei tartte myöhemmin katua, että miks otin jonkun kulimallin.

Juuri näin! Itsekin pyrkinyt olemaan itselleen rehellinen ja myöntänyt tuon jos autokaupoille mennään fiilisautoa ostamaan eikä koiteta keksiä tekosyitä maan ja taivaan väliltä. Voi sitten rennosti muillekin sanoa, että halusin juuri tällaisen itselleni niin eipä tarvitse vääntää asiasta enempää. Paljon rennompaa autoilua, kun en enää stressaa naapurien/työkaverien tällaisista ilmeistä:  ??? ::) :-\

pokkus

Mutta voi fiilisautossakin olla järki mukana hankinnassa, vaikka se hankinnasta ei kokonaisuudessaan "järkivalintaa" tekisikään. Esimerkiksi kahdesta fiilisautosta voi valita sen käytännöllisemmän pelin kulkuneuvoksi. Näin itse tein kun valitsin Mussen ja Camaron väliltä. Kummatkin oli selkeästi fiilispelejä, mutta Musse oli näistä selkeästi enemmän järkipeli, koska sen käytännöllisyys arkiautona on paljon parempi. Itse en tosin laittaisi mitään rahasummaa rajaksi järki- ja fiilisauton välille, koska eri ihmisillä tuo raja on niin erilainen.

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.03.12 - klo:17:24Plussaa oli kyllä hienot S5-pulkat ( keskiosat mokkaa vastaavaa) sekä MMI-pylpyrän paikallaan olo, muutoin en varusteita kummemmin tsekannut.

Nahka-Alcantarat siis. Alcantara on kyllä erittäin hyvä kangas - erittäin helppo puhdistaa ja kestää kulutusta ehkä paremmin kuin mikään muu. Kotona on valkoiselta Alcantara-sohvalta pyyhitty mm. punaviinit pois ihan rätillä ja saippualla. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 12.03.12 - klo:18:15
Nahka-Alcantarat siis.

Noup. Kyllä minä noi alcantarat tunnistan, noi oli mielestäni eri materiaalia, voin tosin olla väärässäkin.  :P
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.03.12 - klo:17:24
Penkkiin istuessani olo oli kuin hansikkaassa - kaikki oli niin kuin parhaimmillaan voi vain kuvitella olevan. 

Tuo istahdus oli eka kolmeen päivään mitä yleensäkään autoon olen istahtanut, nyt kun olin tuossa omaa ulkoiluttamassa niin pitää sen verran oikaista tuota lausahdusta 'kaikki oli niin kuin parhaimmillaan voi vain kuvitella olevan b7 istuingeometrian jälkeen', on vaan tuo b8-segmentin auto jotenkin mulle iso, vanha koko on mulle jotenkin soivampi, siinä saan ratin riittävän syliin.

On ihan offaria muuten paitti että vaikka auto ( tai mikä tahansa heebeli) olisi kuinka hyvä tahansa mutta jos se ei sulle ole sopiva niin parempi antaa olla (?).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

LainaaNoup. Kyllä minä noi alcantarat tunnistan, noi oli mielestäni eri materiaalia, voin tosin olla väärässäkin.

On se keskiosa noissa S5 penkeissä alkantara. Vaihtoehtoisesti niihin saa kangasta tai nahkaa. Sivut ovat aina nahkaa (myös kangaskeskiosien kanssa).
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 12.03.12 - klo:21:49
On se keskiosa noissa S5 penkeissä alkantara.

Ok, jotenkin se tuntui paljon tuuheammalta ja paksummalta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

rob-s

Ã,,s5 hinnoitteluun liittyen..tässä S5SB jossa 39tkm ja 2 vuotta ikää ja hintapyynti liikkeessä uuden S5:n verran (toki ilman lisävarusteita mutta silti):

http://www.nettiauto.com/audi/s5/4641047

Nyt niitä on ennätyksillisen monta myynnissä: 6 kpl
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy