tunteella vai järjellä ?

Aloittaja cossu69, 11.03.12 - klo:03:01

« edellinen - seuraava »

pokkus

Kyllähän tuollaisella 4000 eurolla maalauttaa autonsa melkein pariinkin otteeseen jälkikäteen ja värinkin saa silloin päättä ihan itse :)
4000 euroa väristä ei vaan voi selittää mitenkään työ- tai materiaalikustannuksilla vaan kyllä tuossa tapauksessa maksetaan pelkästään extraa kustomoinnista. Miksei samalla sitten kustomoi oikein kunnolla ja laita sellaista väriä, jota ei tehtaaltakaan saa?

Tuo värihomma ja siitä rahastaminen on kyllä hauska juttu. Täällä Jenkeissä on jo tottunut ainakin kotimaisten autojen kohdalla, että väristä ei joudu maksamaan mitään extraa. Ainoastaan muutama hassu erikoisväri saattaa maksaa muutaman satasen lisää, mutta perusmetallivärit eivät ole maksullisia. VAG-autoissa Volkarilla värit ovat vielä useimmat maksuttomia, jopa metallivärit, mutta heti kun mennään Audin puolelle, niin kaikista metalliväreistä joutuu maksamaan extraa :)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 20.03.12 - klo:18:42
4000 euroa väristä ei vaan voi selittää mitenkään työ- tai materiaalikustannuksilla vaan kyllä tuossa tapauksessa maksetaan pelkästään extraa kustomoinnista.

Ei toki, mutta meinaatko RS5:n ja muiden saman hintaluokan autojen hinnan olevan perusteltavissa työ- ja materiaalikustannuksilla?  ::)

Kyseessä on kuitenkin pääosiltaan ehtaa bulkkituotantoa oleva kiesi, jonka osat ovat valtaosin samoja kuin 20 tonnin perheautoissa käytetyt osat. Samoja turkkilaisten siirtotyöläisten kokoamia bulgarialaisten alihankkijoiden valmistamista osista koottuja nuo Ã,,ssä-Audit, AMG Mersut ja M Bemarit ovat kuin peruskinneritkin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 20.03.12 - klo:18:42
Kyllähän tuollaisella 4000 eurolla maalauttaa autonsa melkein pariinkin otteeseen jälkikäteen ja värinkin saa silloin päättä ihan itse :)

Niinpä, ja kun vielä ihan uuteen laittaa uudet värit niin se kuuluisan 'kalliin työn' osuus jää aika pieneksi, meinaa pintojen tasoituksen suhteen. Eli tilaa sinisen auton ja sitten ulkopintaan joku ääreishieno sininen helmiäsiväri ( niin ei tartte maalailla sisustoja yms.) niin alkaa kyllä erottumaan  !
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 20.03.12 - klo:18:58
Ei toki, mutta meinaatko RS5:n ja muiden saman hintaluokan autojen hinnan olevan perusteltavissa työ- ja materiaalikustannuksilla?  ::)

Kyseessä on kuitenkin pääosiltaan ehtaa bulkkituotantoa oleva kiesi, jonka osat ovat valtaosin samoja kuin 20 tonnin perheautoissa käytetyt osat. Samoja turkkilaisten siirtotyöläisten kokoamia bulgarialaisten alihankkijoiden valmistamista osista koottuja nuo Ã,,ssä-Audit, AMG Mersut ja M Bemarit ovat kuin peruskinneritkin.

Kyllä! Olet aivan oikeassa!

Hyvä esimerkki tästä löytyy Porsche-mallistosta. Jos tarkastellaan rinnakkain 987-mallin Boxsteria/Caymania ja 997-mallin 911 Carreraa, niin todella iso osa osista ja tekniikasta on täsmälleen samaa. Silti 911:sta hinta on lähes tupla 987-mallistoon nähden.
Vaikea uskoa, että 997:n suunnittelu ja valmistus maksaisi kovinkaan paljoa enempää kuin 987:n.
Hinnalla tehdään osa auton imagosta, haluttavuudesta ja imagosta - ihan kuten tehdään RS-Audissa, M-Bemarissa ja AMG-Mersussakin.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 20.03.12 - klo:18:58
Ei toki, mutta meinaatko RS5:n ja muiden saman hintaluokan autojen hinnan olevan perusteltavissa työ- ja materiaalikustannuksilla?  ::)

Tuotahan tuossa vähän juuri itsekin hainkin takaa. Extraa maksetaan siitä syystä, että auto on erikoinen. Ei siitä syystä, että se oikeasti olisi jotenkin kalliimpi valmistaa :)
Menee osittain samaan kategoriaan, että miksi premiumista pitää maksaa enemmän extraa kuin osien laatu edellyttäisi.

Jos olisin raharikas niin eihän tuollainen 4000 euroa väristä ole mitään, eikä jaksaisi edes miettiä jälkeenpäin maalauksia, koska siitä olisi liikaa vaivaa. Mutta jos auto on siinä oman ostokynnyksen rajoilla ja rahat riittää juuri ja juuri autoon, niin en olisi kyllä valmis maksamaan noin paljoa tuollaisesta väristä. Kyllä siinä vaiheessa menisin ekaksi maalarin juttusille ja kysyisin mikä on helpoin päällemaalattava mattaväri ja valitsisin sen autoon ja sitten maalauttaisin haluamani värin jälkikäteen, jos väri on oikeasti omalla kohdalla tärkeä tekijä :)

jnsFI

Tänään näin Espoossa kirkkaan keltaisen A5 Sportbackin. Aika hauskan näköinen, mutta jotenkin niin väärä väri ko. malliin. ;D
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Neppis

Tulipa tässä mieleen ketjun hengen mukainen idea  :D. Sopiskohan käytettyyn A4 perusquattroon heittämällä jälkiasennus 4.2 bensamylly?
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

rob-s

LainaaSopiskohan käytettyyn A4 perusquattroon heittämällä jälkiasennus 4.2 bensamylly

Tästä ei ilmene onko kyseessä B5, B6, B7 vai B8 kyseessä..vastaus kaikkiin varmaan kuuluu "ei mene heittämällä" ainakaan siten että se moottori toimisi. Tekniikanvaihdolla siten että kaapeloinnit + ohjainyksiköt ym. vaihtamalla varmaan onnistuisi mutta ainakin itse suosittelisin B6/B7 S4 hankintaa suoraan.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

urkki

LainaaTekniikanvaihdolla siten että kaapeloinnit + ohjainyksiköt ym. vaihtamalla varmaan onnistuisi mutta ainakin itse suosittelisin B6/B7 S4 hankintaa suoraan.

Kuin myös. Jos on rajattomasti aikaa ja tietämystä, sekä harrastamisesta kyse, niin siitä vaan tekniikan vaihtoa tekemään, mutta muuten tulee pääsääntöisesti halvemmaksi, järkevämmäksi ja toimivammaksi ostaa suoraan sellainen kuin haluaa.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: urkki - 22.03.12 - klo:20:07
Kuin myös. Jos on rajattomasti aikaa ja tietämystä, sekä harrastamisesta kyse, niin siitä vaan tekniikan vaihtoa tekemään, mutta muuten tulee pääsääntöisesti halvemmaksi, järkevämmäksi ja toimivammaksi ostaa suoraan sellainen kuin haluaa.

Plus se, että ainakin 2000-luvun vehkeissä voi katsastus olla ylittämättömän vaikeaa. Suikkalakki repii housunsa, jos tuollaisen tekniikkaswapin vie leimakonttorille..

Periaatteessa saman mallisarjan sisällä pysyttäessä tehokkaamman moottorin vaihtaminen on ollut mahdollista, jos kaikki muukin tekniikka jarruja myöten on tehokkaammasta autosta. Mutta kun uusissa autoissa on oltava koko auton Ey-tyyppihyväksytty, niin voi olla mahdoton tehtävä.

cossu69

Tämän näköinen tulee mun tulevasta Ã,,s vitosesta.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: cossu69 - 21.04.12 - klo:00:31
Tämän näköinen tulee mun tulevasta Ã,,s vitosesta.

Hassu Kossu ;D.
A4 2.0Tq

cossu69


Ton-1

Se on näemmä palannut se omituinen höpöttäjä.  8)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Highland wanderer

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.04.12 - klo:01:04
Se on näemmä palannut se omituinen höpöttäjä.  8)
Taidat olla vain kateellinen Cossu69:n suunnitelmille?

Onhan tuo erikoisen hieno mattaväreineen.

cossu69

etu ja takavalot vielä mustaksi

cossu69

ai niin ja turvakaaret vielä

rob-s

pe-la yönä taas tunteella shoppailemassa:)

Nyt olisi kyllä laajin valikoima S5:ia sekä A5:ia käytettynä tarjolla jos vaan joku niistä kelpaisi tunne/järki ostajille.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Highland wanderer - 21.04.12 - klo:01:39
Taidat olla vain kateellinen Cossu69:n suunnitelmille?


Johan vitsin murjasit. ;)
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Highland wanderer - 21.04.12 - klo:01:39

Onhan tuo erikoisen hieno mattaväreineen.

On toki, en sitä kiellä.

Kuvia suomi-kilvellä odottaessa. :)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.04.12 - klo:01:04
Se on näemmä palannut se omituinen höpöttäjä.  8)

Pata kattilaa soimaa...    ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

Member of a A(udi) & A(prilia) club

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Highland wanderer - 21.04.12 - klo:01:39
Taidat olla vain kateellinen Cossu69:n suunnitelmille?

Seurailet vielä vähän pidempään foorumia, niin ymmärrät Tonin kommentin paremmin ;) Cossu kun on tähän asti kunnostautunut taivaanrannanmaalarina ja varsinaiset hankinnat ovat vielä vuosien jälkeen tekemättä.

Poikarukka

#143
Voi helv... Tajusin juuri, että ketjun alussa mainittu punainen on mun nykyinen auto! Puolijulkkis auto... Jäänyt koko ketju lukematta. Noh, vastaus on sitten kait tunteella. Tosin näin pari vuotta ketjun alkamisen jälkeen S5 ensimmäisten vuosimallien hinnat ovat laskeutuneet sanotaan nyt vaikka vähän järjen suuntaan ja kuka nyt käyttökuluja miettii. Kiinnostaa tuo aikaisempi historia ja hinta kehitys kyseisestä yksilöstä kuin myös muut tiedot liittyen tekniikan kuntoon. Missä hinnoissa oli 2012?  Konepelti on kuitenkin maalattu jossain vaiheessa, mutta ajatus on maalauttaa auto ja palauttaa arvoiseensa kuntoon. Kulutus on asettunut 13l / 100km omassa ajossa ja tuossa konkurssissa on turha säästellä desejä kiduttamalla itseään ja muita liikenteessä.

Aikani kuluksi katselin rekisteröinti tilastoja. 2007 tiedot eivät löytyneet, mutta 2008-2014 on Suomessa myyty 28kpl. Listaten vuodet (a-kpl): 2007-? '08-3, '09-5, '10-4, '11-5, '12-6, '13-3, '14-2, '15-?) ja tuotu 48 kpl (josta 21 kpl on ollut V8:lla). 2007 on ainakin 3kpl tiedossa suomi-autona. Joten yli 30 on varmaan Suomi S5 ja ehkä 2015 myydää pari yksilöä). Olisi kiva tietää montako coupe / sb / cab - Man / aut on. Manuaali V8 coupeja ei varmasti montaa ole. Painottuu alkupää myyntiin. myöhemmin on tullut SB ja S-tronic yleiseksi.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy