A6 2.0 TDI ultra hehkutulpat

Aloittaja oshar, 02.01.21 - klo:19:44

« edellinen - seuraava »

oshar

A6 2.0 TDi Ultra -15 aj. 90tkm, ykkössylinterin hehku sanoi itsensä irti. Ostin uudet hehkut ja tiskillä sanottiin, että menee vain kolme kappaletta. Ihmettelin, mutta uskoin sen ja huomasinkin, että kolmossylinterin hehkun tilalla on jotakin muuta, kun liitinkin on erilainen. Osaako joku valistaa, miksi näin ja mitä kolmossylinterissä on?

janne-90

Uusissa diesel moottoreissa on 3 sylinterissä painehehku joka on suhteellisen arvokas. Muistaakseni n.200-300â,¬ kpl

Painehehku vaihdetaan samalla tavalla mutta hylsynä täytyy olla muistaakseni 11 tai 12 mm pitkä hylsy mihin sisälle hehkun pää mahtuu että avautuu.

o.b.

03L905061K on viimeisin versio tuosta paineanturilla varustetusta hehkutulpasta. Vajaa 240â,¬ taitaa maksaa merkkarilla.

Saksanmaalta saa hiukan edullisemmin alkuperäisen BorgWarnerin.

oshar

Kiitos paljon asiallisista vastauksista!

Carl0s

Lainaus käyttäjältä: janne-90 - 02.01.21 - klo:20:11
Uusissa diesel moottoreissa on 3 sylinterissä painehehku joka on suhteellisen arvokas. Muistaakseni n.200-300â,¬ kpl

Painehehku vaihdetaan samalla tavalla mutta hylsynä täytyy olla muistaakseni 11 tai 12 mm pitkä hylsy mihin sisälle hehkun pää mahtuu että avautuu.

Jep... itse huomasin tämän "kantapään kautta"... Omasta oli 4:s pytyn hehku mennyt. Noista muistahan tuo liitin lähtee vain vetämällä, mutta tuosta kolmosesta ei - tämän tajusin siinäkohtaa kun muovinpalaset lentelivät... Vittu...  No, onneksi tuon liittimen sai korjattua ja tuon "maadoitusrenkaan" juotettua uudelleen kiinni - kaikki toimii ilman käyntiä marmorilla mutta jäin myös itsekseni miettimään miksi yksi on erillainen, ja miksi sen pitää olla keskellä riviä eikä jompi kumpi ääripää...

Digster

Miten hehkun saa hajomaan diisselissä ? 2 edellistä autoa olleet diisseleitä ja kumpaankaan ei tarvinnut vaihtaa hehkua. Ekalla ajoin 4v ja 320 tkm , nyt toinen 4,5v ja 340 tkm ja matka jatkuu :)  C7 2.0 tdi -13 siis nykyinen. Onko vain huonoa tuuria jos hajoaa ?


mfroberg

Kyllä ne hehkutkin hajoaa ajan kanssa. Sinun autoista näkee että käynnistyshehkutuksia kylmälle koneelle lienee oletettavasti määrällisesti vähemmän kuin yhtä paljon ajetuilla autoilla keskimäärin? Toki hehkut kestävät pitkään nykyään.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Larmatin

Nää nyky kiisselit käyttää hehkuja renegeroinnin aikana nostamaan lämpötilaa niin kai sekin sitä enemmän rasittaa ja kyl se 3syl hehkuliitin pitäiis ihan nostamalla irrota, ainakin mulla se irtosi ihan normaalisti kun uusin sen kalliin hehkun. Momentti on eri siinä kuin muissa hehkuissa muistaakseni
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy