Launch control 2.0 tfsi kierrokset dsg:llä

Aloittaja Zachaeus, 04.04.14 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Zachaeus

Lueskelin ja kattelin videoita Audin launch controllista. Eihän sitä viiti paljoa käytellä ku vissii se 200 kerran raja. Mut mihin asti teillä nousee kierrokset, mieluiten kuulisin v.13-14 tfsi 165kw laitteesta. Jossain oli et pitäs nousta 4000, jossai 2300 tms, ja käytättekö sport-moodia kuten ohjekirjassa vai esp kokonaan off? Dsg tietenkin S. Nimittäi mulla ei nouse ku johonki reilu 2000, kaipa se toimii, mut eilen jollain ilveellä ja muistakseni oli esp kokonaa off kun aiemmin sport-moodi; ni ekan kerran rpm nous 4000. Pitää tänää kokeilla uudellee..
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Ktk

Ei tos koneessa oo muistaakseni launch controllia. Tai saattaa ollakkin, en ole jaksanut omasta testata kun on täysin turha ominaisuus näissä mopokoneissa.

Arte

Testaappa näin:

-Keppi S:lle
-ESP pois päältä - kokonaan. Eli se viiden sekan painallus.
-Jarru pohjaan
-Tässä olen mennyt aina metsään. Kaasu POHJAAN. Oon ihmetelly ku ei kiekurat nouse siihen 4kiloon. En oo vaan antanu tarpeeks lämää jarrua vasten.
-Jarru irti
-Hyvin hyppäs! :D

Ja varmaan hyvin rasittaa voimalinjaa. Kerran oon koittanu. Niinkuin Mrk sanoi niin ihan turha systeemi.

Lainaahttp://www.launchlimit.com/
ex -10 A4 Avant 155kw S-tr quattro

Zachaeus

No rajansa kullakin mut ak:lle 225hp ja 6.5sek/100kmh ei tunnu ainakaa vielä "mopokoneelta", onneks. Jeps, noin oon tehny, ja Mrk; tottakai tässä se on, neuvotaan käyttöohjekirjassakin. Tuos sport-moodi vs esp-off kokonaan on tässä se mikä mietityttää...
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Arte - 04.04.14 - klo:12:23
Oon ihmetelly ku ei kiekurat nouse siihen 4kiloon
Ja kiisselissä muistaakseni 2.5k

LainaaJa varmaan hyvin rasittaa voimalinjaa.
Ihan varmasti, kun kesällä mikään ei anna periksi, vaan kaikki teho rasittaa autoa. Toisaalta, kun tämä on käsikirjassakin niin takuun pitäisi vastata. Toinen juttu sitten, jos on mennyt virittämään autoa. Eiköhän ne sitten totea, että omasta pussista.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Zachaeus

Vissii aika käsi oon ku ei tuo taaskaa onnistunu vaikka miten runkutti sekä sportilla että esp-offilla, ja pohjaan poljin polkimia kyllä niinkun ennenkin..=D .. ja keppi tietenkin S. No, onpaha kerran puolessa vuodessa saanu toimimaa eli kierrokset sinne 4000.... Autoholdihan mulla on aina päällä..ja niin se oli kyllä eilenkin kun tuo toimi. Eihän tuolla oikein mitään "tee", joskus karvanoppatojotat ja bmw-miehet vaan kun on lähtenyt kisaamaan niin ois kiva jos toimis; toistaseks on tojotat ja bmw:t jääny taakse vaikkei launchi oo toiminukaan :D ..
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Zachaeus - 04.04.14 - klo:18:02
bmw:t jääny taakse vaikkei launchi oo toiminukaan :D ..

BMW on hätää kärsimässä kun mahtisonni 225 hv A5 nöyryyttää liikennevaloista  :)  Skoda RS into tarttuu jo muihinkin :)

Zachaeus

#7
Tulipaha testailtua itekseen taas ja kyllä tuo toimimattomuuden syy oli vain autoholdi, eli sen kun ottaa pois piältä niin toimii, oli sitten esp sportilla tahi kokonaan off =P . Eli siis kierrokset nousee sinne jonnekin 4000+. Hyödytön ominaisuus juu, mutta ois mielenkiintosta tietää että Miten ilmotetut kiihtyvyydet Milläkin autolla oikein on tuon kanssa ja ilman; esim taiskohan olla Tuulilasissa vai oliko Moottorissa, vissii Moottorissa, S3:sen vai liekö jokin muu..kiihtyvyys oli luokkaa 5.0sek launcilla ja 5.9 ilman =P =) . Eli Melkonen ero. Ehkä vag minimoi rälläyksen intoa kun normisti kiihtyvyys kehno; autoa osineen säästetään; mutta launchilla tehtaan ilmottama pitääkin paikkansa; mutta sit on tuo käyttöraja jonka jälkeen launchi ei toimikaan ja vikojen ilmenemistä rälläämällä ehkäistään :D ...

tosta jotain rälläyksiä

Audi a5 2.0 tfsi quattro launch control. 0-135km/h.
Audi A5 2.0TQ launch-control 0-100 km/h
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

rob-s

Enpä suosittele launch controlling käyttöä joka kertaa kun joku bemu/tojo/skoda on valoissa rinnan..(laatikon kannalta siis)

Itse en ole vuoden aikana kun ehkä 2 kertaa paikaltaan kokeillut täyskiihdytystä..yleinsä annan hieman rullata eteenpäin kunnes kytkin on kokonaan päästettynä ennen kuin painan kaasun pohjaan..näin siis manuaalivaihteisellä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

MoFFe

Ja kuulema DSGssä/S-tronicissa käyttö on rajallinen... eli 200 kertaa voit tehdä. Sen jälkeen ei toimi enää  ;)
Käytä viisaasti!  ;D

katteja

Ihme touhua jos ns. normi autoa pitää aina vedättää kuin dragsteria.. minne on kiire..? Rikkokaa vaan laitteenne ja ihmetelkään kun ei kelleen kelpaa kun haluatte myydä eteenpäin niitä
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

Zachaeus

No jos auto on ollu mulla 9kk ja tuota käyttäny onnistuneesti 2x ja epäonnistuneesti n.4-5x ni eipä oo montaa rällläystä tullut... Ei varmana lähellekään edes 20:ntä tuu menee jos auton pidän vaikka 6 vuotta. Ihan kiva se on joskus leikkiäki... 200 raja tosiaan on niinku ketjun ekasta viestistä näkee.
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

Chicane

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 02.06.14 - klo:14:02
Ja kuulema DSGssä/S-tronicissa käyttö on rajallinen... eli 200 kertaa voit tehdä. Sen jälkeen ei toimi enää  ;)
Käytä viisaasti!  ;D
oho, koeajolla tuli jo kymmenkunta laskuriin!

pizza_delivery

yritin tuota meidän A7lla.  Ei onnistunut.  Mutta ei tarvikkaan, paikalta se A7 lähti ilman Launch controlia ihan tarpeeksi hyvin kickdown nappia käyttäessä :)  Nyt kun videoita katsoo youtubesta, esim saksasta, niin mietityttää kovasti se laatikon kesto.

Poikarukka

Vaikka audi mies olenkin niin, pakko vähän pistää vettä myllyyn. Perinteisellä automaatilla saa paikkoja hajottamatta ne mukavimmat lähdöt. Audilla on osattu hyvin tumputtaa tuo (tarkoituksella uskoakseni) Jarrua ja kaasua ei voi käyttää yhtäaikaa, eikä anna laittaa 2-vaihdetta lähtöön. Vastaavan tiptronic-laatikon omaava BMW malli (esimerkiksi 335D / 330D vrt vaikka 3.0tdi) taas antaa sen tehdä. Öljylaatikko toimii hyvin sulakkeena iskuilta. Sanon, että aika tiukkaa on audilla pysyä 2-vaihteella lähetettäessä suoraan sataseen. Takavetoisella saa sopivan pienen luiston vielä perään ettei veto dippaa. Ihan itse kokeiltu ja todettu. Liukkaalla sitten toinen juttu halutaanko sitä luistoa ja siinähän audilla on etua vetotavasta. Manuaalilla nyt saa aina launchit miten haluaa, mutta kyllä hiukan arveluttaa lasauttaa kierrokset tapissa kytkin ylös (enkä sitä tee). DSG vastaa siinä mielessä perinteistä kovaa askia ja luulen että aika hyvin tuntuu pakoissa nuo lähdöt. Eiköhän joku sen launchi laskurinkin keksi nollata.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

_A5_

Näkeekö tuon laskurin arvon jostain? Jos näkee OBD:stä niin millä koodilla?

sambolo

Lainaus käyttäjältä: katteja - 02.06.14 - klo:15:22
Ihme touhua jos ns. normi autoa pitää aina vedättää kuin dragsteria.. minne on kiire..? Rikkokaa vaan laitteenne ja ihmetelkään kun ei kelleen kelpaa kun haluatte myydä eteenpäin niitä

Autot tehty ajettaviksi, auto tykkää kun sillä ajaa.

Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 25.01.15 - klo:11:35
Vaikka audi mies olenkin niin, pakko vähän pistää vettä myllyyn. Perinteisellä automaatilla saa paikkoja hajottamatta ne mukavimmat lähdöt. Audilla on osattu hyvin tumputtaa tuo (tarkoituksella uskoakseni) Jarrua ja kaasua ei voi käyttää yhtäaikaa, eikä anna laittaa 2-vaihdetta lähtöön. Vastaavan tiptronic-laatikon omaava BMW malli (esimerkiksi 335D / 330D vrt vaikka 3.0tdi) taas antaa sen tehdä. Öljylaatikko toimii hyvin sulakkeena iskuilta. Sanon, että aika tiukkaa on audilla pysyä 2-vaihteella lähetettäessä suoraan sataseen. Takavetoisella saa sopivan pienen luiston vielä perään ettei veto dippaa. Ihan itse kokeiltu ja todettu. Liukkaalla sitten toinen juttu halutaanko sitä luistoa ja siinähän audilla on etua vetotavasta. Manuaalilla nyt saa aina launchit miten haluaa, mutta kyllä hiukan arveluttaa lasauttaa kierrokset tapissa kytkin ylös (enkä sitä tee). DSG vastaa siinä mielessä perinteistä kovaa askia ja luulen että aika hyvin tuntuu pakoissa nuo lähdöt. Eiköhän joku sen launchi laskurinkin keksi nollata.


Vanhaa aiheitta, mutta eihän se DSG ihan kovaa askia vastaa. Kyllä se selvästi inan luistaa launchilla. Kyllä kovalla askilla saa paukautettua kytkimen kiinni paljon rajummin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

_A5_

Niin oliko ton launch laskurin arvo luettavissa jostain?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy