Mielipiteitä myytävistä a5:sta

Aloittaja impi, 09.03.13 - klo:19:58

« edellinen - seuraava »

rob-s

LainaaKiinnostaisi myös,ei taida kannatta 3L disukkaa ostaa pätkäajoon.

Mikä ettei! Itse ajoin omalla alle 15tkm/vuosi ja enimmäkseen hymyssä suin.

LainaaMutta kyllä omasta mielestä nuo A5:set pitää todella hyvin hintansa.

Kyllä ja ei. Pitää muistaa ettei nämä ollet kovin halpoja uutena. Omani oli n. 86te uutena ja sain siitä tammikuussa n.39te kun sillä oli ajettu 80tkm (vm2008). Kyseinen yksilö ei siis ollut karvalakkimalli ja erinomaisessa kunnossa vielä myydessä.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: vw08 - 23.03.13 - klo:07:14
Sukulais auto myyjä on sanonut että 3-4vuotta vanha ja 40-60tkm ajettuna hinta  pitäisi olla noin puoleen tippunut uudesta?

Tuo 'kaava' on aika hyvä peruslähtökohta, tosin siihen vaikuttaa aika moni asia, esim. korkea lähtöhinta väkistekin huonontaa suhdetta, haluttavuus taas hieman parantaa sitä.

Oman audini hinta oli sen hankkiessani jämpti puolet uudesta, se oli silloin muistaakseni päivälleen 4 v. vanha ja 42 tkm. ajettu.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Aika hyvin tuo hinnan puoliintumiskaava toimi minun A5 Coupe 3.0 TDI:n kohdalla. Varusteiden määrä vaikuttaa tässä paljon. Perusauto ei putoa ehkä ihan noin paljoa, mutta varusteltu suhteessa enemmän, kuten rob-s:n esimerkkikin osoittaa. Varusteista kun ei myydessä tahdo juuri mitään saada.

Poikarukka

#63
Näemmä karvalakista saa parhaan hyvityksen. Varusteille sokeat ensimmäistä A5 ostavat vertaavat paremmin varusteltuihin. Autoliikkeissä tarjottu lähes linjaan yli 30t tuosta 2008/5 1.8TFSi perusvarustellusta 65tkm kilsoilla. Ollaan 60%+ hinnoissa uuteen nähden. Toki hinta lähtee valumaan kun kilsoja tulee tai uusi malli. Itse pyöritellyt sillä -15% / a kaavalla hintoja. Osaa suhteuttaa vähän miten pyynti on linjassa.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

skriko

#64
Lainaus käyttäjältä: vw08 - 23.03.13 - klo:07:14
Tuolla www.a1.fi/ sivuilla löytyy laskuri mikä näyttää pitävän aika hyvin paikkansa ainakin hyvitys hintoja kuunnelessa,tuonne sivuille pitää vaan rekisteröityä että pääsee hinta laskuri käyttämään.Tuossa laskurissa ei voi vaan varusteita huomioida mitenkään,mutta eihän ne liikkeessäkään niihin paljon kiinnitä huomiota.Tuos Skrikon esimerkin arvoksi sain laskurilla 35778 - 36290  â,¬ jos olin oikeassa autossa (A5 3.0TDi Q-09 aj60tkm)vai kirjoittiko skriko A5 2.0t Q -09 aj 60tkm sen hinta laskurilla on 30107 - 31218e ja se kyllä taitaa mennä todella pahasti metsään?
Tietenkin noissa kalliimmissa laatu autoissa ei oikein pidä paikkaansa,mutta ainakin noissa omissa halpis autoissa(golf,jetta,passat) tuntuu pitävän paikkansa satasien sisällä.Se on taas eriasia että saako noita tuomoiseen hintaan itse ostettua suoraan yksityisiltä :)
Mutta kyllä omasta mielestä nuo A5:set pitää todella hyvin hintansa.Sukulais auto myyjä on sanonut että 3-4vuotta vanha ja 40-60tkm ajettuna hinta  pitäisi olla noin puoleen tippunut uudesta?


Audi oli A5 3.0TDI Q -09 aj. 60 000. Sai 37 000 suoralla rahalla.( Ainakin omien puheidensa mukaan ).

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.03.13 - klo:08:28
Mikä ettei! Itse ajoin omalla alle 15tkm/vuosi ja enimmäkseen hymyssä suin.

Kyllä ja ei. Pitää muistaa ettei nämä ollet kovin halpoja uutena.
Kohtuullisen kiinnostava disukka,paljonko maksnut uutena ja nyt?

Ton-1

Tuolla aiemminhan Robbie sen kertoi:

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 23.03.13 - klo:08:28
Omani oli n. 86te uutena ja sain siitä tammikuussa n.39te kun sillä oli ajettu 80tkm (vm2008). Kyseinen yksilö ei siis ollut karvalakkimalli ja erinomaisessa kunnossa vielä myydessä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

auski

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 23.03.13 - klo:11:12
Näemmä karvalakista saa parhaan hyvityksen. Varusteille sokeat ensimmäistä A5 ostavat vertaavat paremmin varusteltuihin. Autoliikkeissä tarjottu lähes linjaan yli 30t tuosta 2008/5 1.8TFSi perusvarustellusta 65tkm kilsoilla. Ollaan 60%+ hinnoissa uuteen nähden. Toki hinta lähtee valumaan kun kilsoja tulee tai uusi malli. Itse pyöritellyt sillä -15% / a kaavalla hintoja. Osaa suhteuttaa vähän miten pyynti on linjassa.

Itselläni ollut aina se fiilis, että vaihtoautotilanteessa varusteet eivät paina hyvityksessä juuri mitään, mutta kun liikkeistä on katsonut käytettyjä niin kyllä siinä on ero ollut hinnasta vanteiden ja penkkien tason suhteen nähtävissä. Ei nyt ole mitään tuoretta linkkiä tähän heittää, mutta aikoinaan näitä tuli paljonkin katseltua. A5:n kohdalla myös käytettyjen tarjonta on laajentunut koko ajan ja koko ajan löytyy luonnollisesti vanhampaa ajokkia kun malli vanhenee.

Eipä tällä viestillä ehkä muuta pointtia ole kuin se, että mikä tahansa auto on aika erilainen kun siihen heittää vähän varustelua. Jos eroa ei huomaa niin sitten kai se on sama millä ajaa...
Audi A5 Sportback 2.0 TFSI 155 kW Quattro S-Tronic 2011

rob-s

#68
Onhan täällä forumissa kauan sitten jäsenet todenneetkin, että varusteet otataan itselle jotta autosta tulee juuri itselle sopiva, ei jälleenmyyntiä ajatellen.

Jos myy yksityishenkilönä, niin paremmin varusteltu menee helpommin kaupaksi jos hinta ei ole kovin paljon yli heikommin varustellun.

Autoliike ei lähtökohtaisesti halua hyvittää yhtään enempi hyvin varustellusta autosta mutta myy sitä kylläkin sitten korkeammalla hinnalla.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 24.03.13 - klo:08:58
Autoliike ei lähtökohtaisesti halua hyvittää yhtään enempi hyvin varustellusta autosta mutta mutta sitä kylläkin sitten korkeammalla hinnalla.
Juuri tämän kanssa painiskelen nyt. Hiukan tulee arvokkaaksi jälkikäteen lisätä autoon varusteita, jotka eka ostaja on jättänyt ruksimatta. Pieni lottovoitto on jos löytää sopivan paketin valmiina, väriä myöten. Itse olen valmis maksamaan varusteista myös käytetyssä. Välirahat menevät joskus vähän oudosti, parhaan hyvityksen omastaan saa ehkä siihen heikoiten varusteltuun...

joukolainen

Mikäli haluaa A5 hyvillä varusteilla ja oikealla värillä ja koneella, kannattaa suunnata mielenkiinto Saksan markkinoille. Hankinnan hinnassa ei ainakaan häviä, jos vertaa Suomesta ostettuun ja Saksassa kun ostaa merkkiliikkeestä saa uudempiin takuun sekä tarkan historian autosta. Siellä sanotaan jo myynti-ilmoituksessa, mikäli auto on kolaroimaton. Saksalainen on tarkka auton ulkonäöstä ja siellä maalataan paljon herkemmin pienetkin naarmut piiloon, näistä ei välttämättä merkkiliikkeessäkään mainita.
Yllättävän vähän näkee ainakin Suomessa myynnissä olevissa s-sport istuinta kiinteällä selkänojalla(rs vakioistuin).
Omasta A4 löytyy sellainen ja ihmettelijöitä riitti viimeksikin kun auto oli huollossa merkkiliikkeessä.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Mikko

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 16.04.13 - klo:12:33
Mikäli haluaa A5 hyvillä varusteilla ja oikealla värillä ja koneella, kannattaa suunnata mielenkiinto Saksan markkinoille.
Jos oikea väri on jokin harmaansävy niin silloin kyllä. Muita värejä tuntuu löytyvän helpommin vaikka länsinaapurista, jossa myös varustellaan autot Suomea paremmin. Löytyy myös muita koneita kuin perus-bensaa tai -dieseliä ihan eri malliin kuin Suomesta.

Itse kun olen vähän välillä netistä kyttäillyt A5/S5 Sportbackejä niin näistä tuo ainakin pätee.

joukolainen

Juuri näin värien suhteen Saksassa suosivat mustaa ja vaaleita sävyjä. Esim punainen väri vaikea myydä ja siksi sellaisen saa halvemmalla. Tarkoitin juuri mieleisellä autolla hyviä varusteita ja vähän isompaa konetta kuten omassa a4 on. Ruotsin kruunun korkea kurssi ei puolla ostoa sieltä ja varusteetkin ovat autojen myyntimääriin verrattuna paremmat Saksassa. Usein esim merkkiliikkeet eivät ilmoita kaikkia autojansa mobilessa vaan pitäisi käydä liikkeen omilla sivuilla.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

rob-s

Kuka ostaa teidän autot (nyt tai aikanaan) jos kaikkia rohkaistaan ostamaan Saksasta "halvemmalla" ja "paremmin varustetun"?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Mikko

Minua ei Saksan (tai Ruotsin) markkinoissa niinkään kiinnosta hinta vaan se, että valikoimaa ylipäätään on. Suomalainen kun ei uskalla ottaa väriä autoonsa, ei uskalla varustella sitä, eikä ostaa muuta kuin hinnat alkaen konetta kun pelkää sitä persnettoa mikä myydessä tulee. Samalla tavalla se Saksalainenkin häviää varusteissa, mutta silti uskaltaa miettiä enemmän omia tarpeitaan kuin pelkkiä euroja. Täältä kun ei käytettynä löydy kuin harmaata karvalakkia.

Pertsa

Harmaahan on tyylikäs ja ajaton väri. Jos olis pakko ottaa metalliväri autoon niin nimenomaan jonkun tyylikkään metalliharmaan itse ottaisin. Audillakin niitä on monta eri sävyä :) No, itse tykkään perusvärisistä autoista paljon enemmän, valkoinen, punainen ja musta. Mustaa taas en ottaisi ikinä joten jäljelle jää kaksi väriä :D Kunpa sais vielä sitä Nimbus greytä Audiin.
Joo Saksastahan voisi kyllä hakea vaikka sen Ipanema Brownin värisen. Sitten kun menee parkkipaikkakolhua korjauttamaan ja maalauttamaan, niin varmaan onnistuu kerralla oikea sävy :D

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 16.04.13 - klo:23:16
Joo Saksastahan voisi kyllä hakea vaikka sen Ipanema Brownin värisen. Sitten kun menee parkkipaikkakolhua korjauttamaan ja maalauttamaan, niin varmaan onnistuu kerralla oikea sävy :D

Ei se onnistu perusväreilläkään. ;)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 17.04.13 - klo:07:30
Ei se onnistu perusväreilläkään. ;)
Niinpä, siihen juuri viittasinkin. Vaikeusaste vaan kasvaa kun väri on vähän erikoisempi.

joukolainen

Itsellä tuo väri ei ole ihan tärkein juttu kun käytetystä puhutaan, mutta nykyinen kvartsin harmaa( luonnossa näyttää vaalean siniseltä) on erittäin käytännöllinen väri pölyn ja lian suhteen.
Turha pelätä että kaikki alkaisivat ulkomailta hankimaan autojansa. Olen itselle 3 hakenut Saksasta ja yhden Ruotsista ja homma vaatii sen verran paneutumista ja vaivaa että suurin osa ei viitsi eikä ehkä uskallakkaan hakea ulkomailta. On peloteltu jo valmiiksi autohuijari jutuilla ja ostavat kiltisti Suomesta, varsinkin kun pitäisi myydä vanha itse. Suurimmalla osalla autoilijoista riittää kohtuu perusauto pienillä päästöillä, kulkuneuvo jolla pääsee liikkumaan. Autoharrastajat sitten erikseen, joille ei perusautot riitä.
Jos saan halvemmalla paremmin varustetun ulkomailta, niin miksi en sitä sieltä ostaisi ja esim. vastaavaa audia, samalla varustelulla en olisi Suomesta saanut, varsinkaan tuohon hintaan.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

rob-s

LainaaAutoharrastajat sitten erikseen, joille ei perusautot riitä.

Eiköhän nämä Audit, VW:t, Skodat ja Seatit ole ihan perusautoja vaikka keskustelemme näistä kuin olisivat Bentleyjä ;)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ifa

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 17.04.13 - klo:09:33
Itsellä tuo väri ei ole ihan tärkein juttu kun käytetystä puhutaan, mutta nykyinen kvartsin harmaa( luonnossa näyttää vaalean siniseltä) on erittäin käytännöllinen väri pölyn ja lian suhteen.
Turha pelätä että kaikki alkaisivat ulkomailta hankimaan autojansa. Olen itselle 3 hakenut Saksasta ja yhden Ruotsista ja homma vaatii sen verran paneutumista ja vaivaa että suurin osa ei viitsi eikä ehkä uskallakkaan hakea ulkomailta. On peloteltu jo valmiiksi autohuijari jutuilla ja ostavat kiltisti Suomesta, varsinkin kun pitäisi myydä vanha itse. Suurimmalla osalla autoilijoista riittää kohtuu perusauto pienillä päästöillä, kulkuneuvo jolla pääsee liikkumaan. Autoharrastajat sitten erikseen, joille ei perusautot riitä.
Jos saan halvemmalla paremmin varustetun ulkomailta, niin miksi en sitä sieltä ostaisi ja esim. vastaavaa audia, samalla varustelulla en olisi Suomesta saanut, varsinkaan tuohon hintaan.
Värinä harmaa Meteor Grau kelpaa mulle, minulla nykyinen Audi tuotettu Saksasta, edellinen Ruotsista ja sitä edellinen Audi Italiasta... 8)
A5 Cab

impi

Kaupat kohta lähellä. Kumman suuntaan raati kallistuisi? Suht samoista kuluista puhutaan molemmat auton kohdalla. Molempiin laitettava webasto tai lohko.

Vaihtoehdot nämä:
http://www.laakkonen.fi/auto/34168/ (väri musta)

http://home.mobile.de/AUTO-KRABBE#des_177448740

Laakkosen olisi uusi, rumemmat penkit, ei navia, mitä muuta en huomioi?
Saksasta S-line (onkohan s-line alusta hyvä?), hyvät penkit, s-line sisusta, helmiäismusta (hyvä vai huono?).

Mitä en huomioi tai hoksaa?

Kiitos kommenteista!

al


Ifa

Vaihtoehdot huomioon ottaen en kauan miettisi tuota Saksasta paremmin varusteltua vaihtoehtoa,
siinäkin takuu voimassa joten turvallinen ostos...

(Vai ostasko sittenkin uuden "karvahatun" Suomesta) :P
A5 Cab

T

Lainaus käyttäjältä: impi - 24.04.13 - klo:19:00
Kaupat kohta lähellä. Kumman suuntaan raati kallistuisi? Suht samoista kuluista puhutaan molemmat auton kohdalla. Molempiin laitettava webasto tai lohko.

Vaihtoehdot nämä:
http://www.laakkonen.fi/auto/34168/ (väri musta)

http://home.mobile.de/AUTO-KRABBE#des_177448740

Laakkosen olisi uusi, rumemmat penkit, ei navia, mitä muuta en huomioi?
Saksasta S-line (onkohan s-line alusta hyvä?), hyvät penkit, s-line sisusta, helmiäismusta (hyvä vai huono?).


Mielestäni tuo Saksan auto on vain S-line sisäpaketilla. En näe ulkopaketin puskureita tai helmoja?
Näin ollen alustakin on vakio, koska Sport-alustastakaan ei ole mainintaa?

Suomiauto

  • + 2v uudempi --> hieman parempi jälleenmyyntiarvo
  • + helppous takuuasioissa myyjäliikkeen kanssa.
  • + huoltoon vietäessä vähemmän nyrpeitä merkkiliikkeen edustajia :)

  • - kangaspenkit. Makuasia....
  • - Tom tom tyylikkäästi imukupilla ikkunaan  :(

Saksanherkku

  • + riippuu mitä varusteita arvostat. Itse olisin joka kerta tyytyväisempi istahtaessa hyvin varusteltuun autoon
  • + nahka-alcantaran tuoksu ja tyyli (kunhan ei tupakoitu)
  • + navi
  • + valopakettti ja lokeropaketti?

  • - Vanhempi
  • - Saat ehkä liikkeen takuun jopa 12kk, mutta tuskin voit hyödyntää sitä suomessa? Normaali tehtaan takuu on toki voimassa Suomessakin vielä jonkin aikaa.
  • - Varaa pari touhutonnia korjauksiin tuleville vuosille. Kun olet varautunut niin vikoja ei todennäköisemmin tule  ;)
  • - kehnompi jälleenmyyntiarvo
  • - muutama kiveniskemä ja hiusnaarmu edellisen omistajan jäljiltä. Haittaako se? Pyydä Dekra-raportti autosta niin näet jokaisen jäljen maalipinnassa, reinkaiden urasyvyydet ym.
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

rob-s

Vaikka itse suosin kotimaista, niin ottaisin mielummin tuon Saksan liikkeessä myynnissä olevan. Onhan se kuitenkin tätä uusinta mallia . Ei siinä varmaan sen enempi vikoja ole kuin mitä uusissa on. Mutteriohjaus on minusta molemmissa ehkä suurin uhka ajonautinnoille.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

clima

Hyvä kiteytys T:llä tuossa edellä.
Lisäisin vielä että Saksan pelissä 2 omistajaa 13500km aikana, tuon pyrkisin selvittämään.

V-O

Laatuaudi myynnissä: http://www.nettiauto.com/audi/a5/5282088

Onpa isolla rahalla jouduttu uutta autoa korjaamaan.

Mjkarhu

Onhan toi iso raha, vaikkakin mennyt taskusta toiseen. Itse korjailtu omia virheitä takuuseen, joten eihän kukaan oikeasti ole maksanut tuota summaa.

rob-s

LainaaLaatuaudi myynnissä: http://www.nettiauto.com/audi/a5/5282088

Onpa isolla rahalla jouduttu uutta autoa korjaamaan.

Huomasin saman tekstin..veikkaan myöskin, että on mennyt takuuseen vai liekö ollut huoltosopimus kun
on saanut nuo hinnat? (toki huoltosopimusautoihinkin tuon kuuluu mennä takuuseen)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy