Audi A5 chat

Aloittaja Flat, 29.01.10 - klo:13:10

« edellinen - seuraava »

Pekka T

Noista varusteista , sinulla on metalliväri jonka jätin hinnan ja valinnan vaikeuden takia pois
siten pystyi ottamaan tuon B&O :n .
Bluetooth liitännän ( siis tuo halvin versio ) lisäsin tilaukseen jälkikäteen viimetingassa , en oikein vielä tiedä onko tarpeellinen varuste ,
vai menikö 570 â,¬ harakoille  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Onneksi olkoon Markku. Mahtava peli tulossa ja kertakaikkisen maukkaalla väriyhdistelmällä. Ruskea katto ja beige sisustus sopii tuohon kuin nenä päähän.

skula

Mitähän tähän nyt sanois - mykistävää!

RoccoScientist

Huh. Nopeata toimintaa. Onnittelut Markulle ja lisäksi kiitokset tulevasta katukuvan kaunistamisesta (vaikka ei se A4 ruma ole sekään). ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Simola

Loistava homma Markku J, onnea!

Ilo nähdä että myös nämä vähän erikoisemmat ja näyttävämmät autot lisääntyvät katukuvassa.
Vappua odotellessa!
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Kiviharju

Ai ai, kevääksi avoauto 8) Mikäs olisi sen mukavampaa :)
Audi A4 Allroad quattro -17

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.10 - klo:12:01
Tilasin tänään sitten tällaisen:

A5 Cabriolet 2.0 TFSI 155 kW quattro S-tronic

- Aurum Beige
- Ruskea katto

Onhan se... aika.... ruskea  ::)

Markku J

Joo, ruskea pappaväri sopii minulle. Ja pitää olla vaalea kardemummanbeige sisustuskin vielä. Se on se minun heikko kohta. Mutta itselleni kun hankin, niin en mieti sivuseikkoja. Vaihtoehtoja oli tiikinruskea ja valkoinen. Itse pidän tuon runkovärin ja katon isohkosta kontrastista.

Ja kiitokset vaan kaikille onnitteluista, kehuista jne. Onhan tämä taas itselleni tärkeä hetki, kun jotain näinkin kallista ostan. Ja nyt odotellaan - toivottavasti ennen vappuaaattoa tuon saisin.

Ai niin, tuleehan meille se Havanna -ruskea 523iA sentään ennen tuota. Tuotantoviikko on 9.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.10 - klo:19:41
Ai niin, tuleehan meille se Havanna -ruskea 523iA sentään ennen tuota. Tuotantoviikko on 9.

Siel on kyl jonkun sortin perversio meneillään  ;D

Mutta onhan se ruskea taas tekemässä tuloaan autoihin... viimeksi taisi olla muodissa Saab 96:n aikaan, mutta ilmeisesti siitä on jo niin pitkä aika kulunut, että ihmiset ovat unohtaneet miten kauhe... ööö... kauniilta se voikaan näyttää :)

Ei mitään, jokainen tyylillään ja onnea uudelle autolle :)

Markku J

Jep, oikeaan osui, minulla oli ruskea Saab 96 vuonna 1978. Se oli kuin A5:n tiikinruskea, ja erittäin moderni silloin. Ruskea on palannut, kohta tulee oranssi ja myrkynvihreä.

Meillä on nytkin ruskea Bemu 520 dA ja se on ollut hieno väri. Aina puhtaan näköinen.

Antinontoxic

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.10 - klo:19:48
Jep, oikeaan osui, minulla oli ruskea Saab 96 vuonna 1978.

Tervetuloa kerhoon  ;D

Pekka T

#71
A5 cabrion korin rakenteesta kuva ja
kattomateriaalista.

Ja täältä löytyy lisää näitä laadukkaita kuvia http://www.netcarshow.com/audi/2010-a5_cabriolet/06.htm

[ylläpito on poistanut liitteen]
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Quality

Tuo NetCarShow.com on kyllä syvältä - aina lykkää tuota samaa teemaa vaikka minkä objektin valitsee  :o

Mutta asiaan: Onnittelut Markulle loistavasta valinnasta! Väri on hillityn charmikas - pois kaikki puheet pappamaisuudesta :D. Ja varusteita aivan riittävästi Cabrioletin täyteläisten fiilisten päälle!
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Aika mielenkiintoista, että "mustaa" suurlujuusterästä on noinkin vähän. Onkohan syynä hinta, paino tai työstettävyys ? Useassa testissä A5 Cabriota on moitittu liian joustavaksi rungoltaan. Siksi en uskaltanut ottaa Pekan suosittelemaa urheilualustaa, enkä vielä ainakaan 19" vanteita. Taidan pitäytyä normialustassa ja hankkia 18" vanteet/ renkaat kesälle. Miten mahtaisi Cabrio ympäriajossa selvitä, kun tuo A-pilari sekään ei ole kovin vahva, ja nuo jousikuormitteiset pilarit takapenkkien takana näyttävät nekin aika ohuilta (eri sivulla nuo esitelty).

Flat

Eikös tuossa tuonne A5  lehtijuttu/koeajo osioon laittamassani jutussa sanottu cabrion runkoa jäykäksi? Vai muistanko väärin ?

Pitänee kesäälä mennä tuusulantien varteen istuskelemaan, että bongaan markun cabrion!

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.02.10 - klo:20:51
Eikös tuossa tuonne A5  lehtijuttu/koeajo osioon laittamassani jutussa sanottu cabrion runkoa jäykäksi? Vai muistanko väärin ?

Tätä asiaa minäkin olen yrittänyt selittää sormet kipeänä näppäimistön hakkaamisesta , kori ei notku .  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Arcca

Onnea täältäkin Markku J:lle uudesta hankinnasta!
Ketjussa olevista kuvista päätellen tuo väriyhdistelmä on väldigt bra. Hienot on lelut isoilla pojilla.

Itse kun olen vaihtanut autoa melkein aina sen takia, että jokin sen ominaisuus ärsyttää ja yritän löytää autoa jossa palaset on kaikin puolin tasapainossa ja ettei autossa olisi jotain yksilövikaa. Vaikeaa on ollut.
Siten hieman kylmää ajatus, että saatko Markku J nyt varmasti auton joka tuntuu paremmalta kuin entinen, koska ymmärsin sinun olevan harvinaisen tyytyväinen tuo B8:iin. Toivotaan parasta ettei tarvitse katua että luovut siitä!
Toisaalta ehkä tällainen pohdiskelu ei ole niin tärkeää jos auto kuitenkin vaihtuu alle vuoden välein, oli hyvä tai ei.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Markku J

Arcca on varmasti oikeassa siinä, että tulen kaipaamaan A4:ää korin jäykkyyden suhteen ja varmaan muutenkin. Mutta eteenpäin mennään ja katsotaan kokemuksia minun ensimmäisestä cabriosta. Saa sitten nähdä. Tämä nykyinen A4 quattro on aivan mahtava auto. Nyt talvella siitä on saanut nauttia isolla kädellä. Tulevassa autossa toivottavasti on tarjolla kesä- ja talvinautinto samassa. Kesällä avo ja talvella quattro. Saa nähdä, toimiiko se näin.

Quality

Yksi kiinnostava seurantakohde on polttoainetalous, jossa Markulla on muistaakseni nykyisessä A4ssa ollut hiukan huomautettavaa. Vaikea uskoa, että Cabrio vähemmällä pääsisi. Silloin pitäisi puhua jo merkittävästä yksilöllisestä vaihtelusta, jopa epätasalaatuisuudesta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Vmatti

#79
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.10 - klo:19:48
minulla oli ruskea Saab 96 vuonna 1978. Se oli kuin A5:n tiikinruskea

Katos, tuttu vehje ja värikin ;D

PS. Tais mennä Markulle onnittelut hienosta uudesta kulkineesta tonne toiseen ketjuun, mutta "onneks olkoon" vielä kerran.
Kiva nähdä että q tuli mukaan speksiin - ois voinu harmittaa jossain vaiheessa kovitte.


Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

MacVolsu

Markku J, kumpaa odotat enemmän Audia vai BMW:tä? Jos sitä A5 Cabrion tuomaa pientä ;) (joka kuitenkin on sen tarkoitus) lisähuomiota ei oteta mukaan?

Markku J

Vaikea vastata tuohon. Bemu on teknisesti uusi tuttavuus, ja sikäli kiinnostava. Audi taas voimalinjatekniikaltaan ja kabiinitunnelmien osalta vanhaa tuttua.
Tekniikka vetää Bemun suuntaan ja uusi avokokemus Audin suuntaan. Mukavastihan nuo tulevat ajoitettuina kuukauden välein. Sitten onkin edessä pitkä "hiljainen" jakso ja aika maksella velkoja.


Pekka T

Markku J , millainen avoauto kokemus sinulla on ennestään ?

Minulla tämä avoauto juttu lähti siitä kun viime keväänä sain ajatuksen harraste- / kesäautosta .
Tällä tavalla kalliiksi tulevan autokuumeen saisi pidettyä kurissa vaihtelemalla tätä harrastepeliä , ja ykkösauto saisi olla rauhassa .
Siis ensiksi etsimään jotain 6-pyttyistä coupe mallia , näistä mitä löysin esim. MB CLK oli kuitenkin jotenkin tavallinen eikä myöskään Z4 coupe ollut se mitä hain .
Alunperin ajatus avosta oli kielteinen , luulona ettei niska kestä vetoa . Menin kuitenkin koeajamaan MB SLK :n ajatuksena että onhan siinä sentään kovakatto
ja löytyy myös yksilöitä joissa on niskalämmitin lisävarusteena . Tästä seurasi herääminen avoautoilulle , tämä on jotain sanoinkuvaamatonta .
Sitten vain sopivaa mallia etsimään , koeajettua tuli siis pari SLK :ta , TT ja A4 (B6) .
Siinä ihmetellessä seuraava ajatus oli jos sittenkin vaihtaisin A4 :ni uudempaan avoon , kun noista käytetyistä ei alle 35 t â,¬ oikein löytänyt mieleistä .
Siinä vaiheessa selvänä oli joko vähän käytetty BMW , uusi A5 tai antaa olla ei osteta vielä mitään jos sitten myöhemmin .
BMW 325 oli kyllä ihan hieno mutta en rasinnut vaihtaa hienoa A4 :ni siihen .
A5 cabrio oli sitten kahden koeajon jäkeen se mitä haluaisi , sitten vaan lopullista kokonaisuutta pähkäilemään ja pyytämään vaihtotarjouksia eteläsuomen Audi liikkeistä .
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Markku J

Minulla on lähes nollakokemus avoista. Yhden kerran viime kesänä kävin koeajolla BMW 325i cabriolla. Hieno auto ja ajatus avosta jäi hieman itämään. Nyt olen muutaman kuukauden miettinyt, mitä hienon A4 quattron jälkeen haluaisin & voisin ostaa. Listalla oli A5 Coupe, Bemun 3xx Coupe (mutta sellainen minulla on jo ollut, joten ei niin kiinnostava nyt), Mersun E Coupe.

Cabrio nousi ajatuksissa pintaan kun mietin ensi kesän moottoripyöräilyä - myin pyöräni syksyllä. Oli jotenkin kiehtova ajatus, jos avoauto voisi korvata osittain mp:n selässä saavutettavan fiiliksen. Ja onhan minulla tuo Vespa 300 sentään...
Siitä se lähti, ja tammikuussa olin jo menossa tinkimään sitä Audi Herttoniemen esittelyautoa, tiikinruskeaa 180 hv remmivaihdemallia. Se oli hallissa, mutta just myyty. Minun onnekseni kai.

Katselin myös Saksasta vuoden-kahden vanhoja BMW:n 325/330i cabrioita. Niitä olisi paljon tarjolla hienoilla varusteilla. Mutta oman A4:n myynti epäilytti. Sain siitä siedettävän vaihtohyvityksen, ja se sitten johti kauppaan hieman ylikin budjettini menevästä A5 cabriosta.

Näköjään olin turhaan huolissani A4:n myymisen onnistumisesta. Se nimittäin lähti ihan äsken uudelle omistajalle, ja pääsi hyvään, Audia arvostavaan kotiin A6 Allroadin kakkosautoksi. Nyt olen autoton mies 3 kk ajan. Mitenkähän pääsen töihin - huh huh !

Flat

No ei se markun auto kauaa myynnissä ehtinyt vanhentua. Tuollainen massasta poikkeava kappale löytää takuuvarmasti ostajan joka hiemankin arvostaa laitettua ulkonäköä.
Ja uskompa myös että myyntiilmoituksen korkealuokkaiset kuvat edesauttoivat valtavasti myyntiä....

Vai että autoton.....meneekö vuokraushommiksi?

Markku J

Joo, jotain pitää keksiä. Lainata pojan kakkosauto-Corollaa tai sitten ostan parin tonnin kotteron.

ram1

Markku tässä olisi sulle kärry.Tosin se jo varattu mutta jos maksat koko hinnan.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1188.0
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Markku J

Kiinnostaa, ram1, mutta jos varattu, niin ei kai sitten onnistu. Jotain 2 th hintaista ajattelin, jonka saisi 3 kk kuluttua myytyä kohtuupienin tappioin.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.02.10 - klo:15:02
Kiinnostaa, ram1, mutta jos varattu, niin ei kai sitten onnistu. Jotain 2 th hintaista ajattelin, jonka saisi 3 kk kuluttua myytyä kohtuupienin tappioin.
No kyllähän se varattu juu.Tosin mulla tietty olisi oikeus myydä se täydellä hinnalla, koska hän ei ole tarjonnut koko summaa.Mutta kai se pidettävä herrasmiessopimuksena.Mutta jo kauppa jostain syystä peruuntuu ja sulla ei vielä ole ensi viikon lopulla kulkinetta niin palataanko asiaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Vmatti

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.02.10 - klo:14:27
Se nimittäin lähti ihan äsken uudelle omistajalle, ja pääsi hyvään, Audia arvostavaan kotiin A6 Allroadin kakkosautoksi.

Katos, tämäkin sattui sillä itsekin möin edellisen A4:n juuri A6 Allroad kuskille kakkosautoksi ;)
Ettei ois jo vaihtanu tuon uudempaan kun hyvän makuun pääsi ;D
Trust your instincts, be yourself!
BMW 520D xDrive Business Exclusive Edition Aut. -15
ex-vagit:
A4 (B8) 2.0 TFSI quattro S tronic -10
CC 2.0 TDI 125kW DSG -09
A4 (B6) 1.8T quattro -05
Audi 80 (B3) 1.8S -

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy