Moderointi

Aloittaja Skula, 17.12.10 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: V-O - 05.03.13 - klo:18:44
Nyt en ole varma luinko oikein...

Vaginistin postauksesta käsitin että hänen mielestään bannit saaneita ei olisi hyvä valita modeksi, oliko se näin päin...?

Kyllä käsitit aivan oikein  :D Voihan sitä tehdä parannuksenkin ja viisastua mutta kyllä kai se joku indikaattori on tuosta diplomaattisuudesta tai sen puutteesta. Niistä luonteenpiirteistä on hyötyä myös työnjohtajan hommmissa ja/tai lastentarhassa.  :)

pokkus

Omasta mielestä banni ei ole este modeksi pääsemiseksi. Virheistäkin kun voi oppia. Ennemminkin riippuu minkäläisesta bännistä on ollut kyse ja onko niitä joutunut antamaan usein. Tämän lisäksi tuo yleinen käytös ja kirjoittelu vaikuttaa paljon asiaan.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.03.13 - klo:18:27
Mitähän tällaisten suhteen on linjattu? Ei ole imo kovinkaan hyvä jos tänne alkaa sakki rekisteröitymään vetämään ihan silkkaa offtopiccia?

Tuossa kyseisessä viestissä ei ole tällä hetkellä mitään tämän foorumin sääntöjen vastaista. Keskusteleehan täällä kaikki vanhatkin kirjoittelijat jatkuvasti muista merkeistä kuin VAGeista. Ei siis ole olemassa kirjoitusmäärään perustuvaa oikeutta keskustella muista merkeistä vaan siihen on kaikilla oikeus "palstakokemuksesta" riippumatta.

V-O

Jeps, täysin samaa mieltä Vaginistin kanssa.

Itsekään en palkkaisi modeksi henkilöä jolla on bannit CV:ssä.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: V-O - 05.03.13 - klo:19:03
Jeps, täysin samaa mieltä Vaginistin kanssa.

Itsekään en palkkaisi modeksi henkilöä jolla on bannit CV:ssä.
Banni = mielestänne elinkautinen? Kelpaamaton tuomion kärsittyään yhteisön tasa-arvoiseksi jäseneksi?

Pertsa

Ei minustakaan bänni vielä tarvi olla ehdoton este modeksi pääsemiseksi. "Tapaturmia" voi sattua kelle vaan vaikka muuten olisi asiallinen kaveri. Olen samalla mieltä kuin Pokkus tuossa vähän ylempänä että jos niitä alkaa olla useita ja/tai toistuva epäasiallinen käytös tai molemmat. Vai olisiko joku sitä mieltä että tässä taannoin lyhyen bannin kaksoisnimimerkin käytöstä saanutta kirjoittajaa ei voisi valita modeksi vaikka hän itse sattuisi haluamaan :)

MasTurbo

Kyllä se näin täällä on. Täällä kaikki on erilaista kuin muualla. Täällä ei jauheta off topiccia. Loppupeleissä 90% porukasta ei osaa kuin pestä autonsa harjakoneessa kerran vuoteen ja tankata autonsa. Mitään tietämystä tekniikasta ei ole.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Quality

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.03.13 - klo:19:33
Ei minustakaan bänni vielä tarvi olla ehdoton este modeksi pääsemiseksi. "Tapaturmia" voi sattua kelle vaan vaikka muuten olisi asiallinen kaveri. Olen samalla mieltä kuin Pokkus tuossa vähän ylempänä että jos niitä alkaa olla useita ja/tai toistuva epäasiallinen käytös tai molemmat. Vai olisiko joku sitä mieltä että tässä taannoin lyhyen bannin kaksoisnimimerkin käytöstä saanutta kirjoittajaa ei voisi valita modeksi vaikka hän itse sattuisi haluamaan :)
Pertsa otti erinomaisen esimerkin siitä, miten banneihin tulee suhtautua. Uskottavuuden ja epäuskottavuuden voi hankkia ainoastaan täällä annettujen näyttöjen kautta, eikä yksi "syrjähyppy" ratkaise, vaan kokonaisuus. Koskee MasTurboa samalla tavalla kuin kaikkia muitakin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 05.03.13 - klo:18:59
Tuossa kyseisessä viestissä ei ole tällä hetkellä mitään tämän foorumin sääntöjen vastaista. Keskusteleehan täällä kaikki vanhatkin kirjoittelijat jatkuvasti muista merkeistä kuin VAGeista. Ei siis ole olemassa kirjoitusmäärään perustuvaa oikeutta keskustella muista merkeistä vaan siihen on kaikilla oikeus "palstakokemuksesta" riippumatta.
IMO tähän pitäisi ottaa nyt jokin tietty kanta ja pysyä siinä - eli tehdäänkö foorumista joku yleispätevä kaikentietävä merkitön foorumi vai pitäisikö tätä pyrkiä pitämään enemmänkin VAG-foorumina jossa suvaitaan myös vähän muista puhuminen? Epäilemättä muista merkeistä tulee keskustelua kun välillä ihmiset haluaa vaihtaa Volkkarista Fordiin tai Audista Mersuun mutta se että tehdään nimenomaan siksi tunnus että voidaan tulla kysymään autosta mikä ei liity foorumin aihealueeseen mitenkään pistää vähän ihmetyttämään. Vielä näitä ei ole paljoa näkynyt (jonkinverran kylläkin) mutta lienisi hyvä päättää miten jatkossa toimitaan kun tuollaisia tapauksia alkaa tulla enemmän.

DyyD

#249
Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.03.13 - klo:19:44
IMO tähän pitäisi ottaa nyt jokin tietty kanta ja pysyä siinä - eli tehdäänkö foorumista joku yleispätevä kaikentietävä merkitön foorumi vai pitäisikö tätä pyrkiä pitämään enemmänkin VAG-foorumina jossa suvaitaan myös vähän muista puhuminen? Epäilemättä muista merkeistä tulee keskustelua kun välillä ihmiset haluaa vaihtaa Volkkarista Fordiin tai Audista Mersuun mutta se että tehdään nimenomaan siksi tunnus että voidaan tulla kysymään autosta mikä ei liity foorumin aihealueeseen mitenkään pistää vähän ihmetyttämään. Vielä näitä ei ole paljoa näkynyt (jonkinverran kylläkin) mutta lienisi hyvä päättää miten jatkossa toimitaan kun tuollaisia tapauksia alkaa tulla enemmän.

+1pi Kyllä se menee niin että =  VAG - Muut autot - volvot

Pertsa

Siis eikös tämä nyt jo ole VAG foorumi jossa sallitaan keskustelu myös muista merkeistä. Mikä vika nykyisessä meiningissä on? Jos joku tulee täältä kysymään kannattaako ostaa tuollainen tai tuollaine mersu jne. niin mikäs merkitys sillä on yhtään mihinkään? Mersu on täällä yksi "muu merkki" toisten joukossa ja siitä lienee sallittua keskustella ja kysellä? Ehkä kirjoittaja on jo kysellyt mersufoorumeilta ta muualta mutta ei ehkä ole saanut vastakaikua ja päätti kysellä täältä. Tämä kun lienee aktiivisempi palsta kuin moni (mikään?) muu. Bännikö pitäis antaa heti ekasta postauksesta, vaiko poistaa koko postaus? Olis mukava tervetulotoivotusfoorumille kyllä.
Enemmän karsisin kyllä tuota yletöntä offtopicin määrää useilla eri otsikoilla. Varmaan ainakin 10 noista ketjuista voisi yhdistään yhdeksi "asian vierestä" keskusteluksi, ei tarvis miettiä kuuluuko tämä nyt kalsarikänniosastolle, vai offtopiciin vai mikä nyt ärsyttää tai hymyilyttää tai mistä nyt tuulee tai puhaltaa jne. Toki höpöhöpöketjukin on hyvä olla olemassa mutta riittäisikö vähempikin?

pokkus

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.03.13 - klo:19:44
IMO tähän pitäisi ottaa nyt jokin tietty kanta ja pysyä siinä - eli tehdäänkö foorumista joku yleispätevä kaikentietävä merkitön foorumi vai pitäisikö tätä pyrkiä pitämään enemmänkin VAG-foorumina jossa suvaitaan myös vähän muista puhuminen? ... Vielä näitä ei ole paljoa näkynyt (jonkinverran kylläkin) mutta lienisi hyvä päättää miten jatkossa toimitaan kun tuollaisia tapauksia alkaa tulla enemmän.

Tämän hetken ylläpidon (Jyri) mielipide asiaan on se, että muistakin merkeistä puhuminen on täysin sallittua. Tämän perusteella emme siis voi lähteä poistelemaan tuollaisia viestejä, koska ne eivät varsinaisesti riko ainuttakaan foorumin sääntöä tai edes kirjoittamatonta sellaista. Tämän lisäksi olisi aika kylmä vastaanotto foorumille uudelle kirjoittajalle, jos viesti suoraan poistettaisiin ja päälle vielä lyötäisiin bänniä. Kuten Pertsakin tuossa jo kirjoitti. Foorumin laajentamisesta ”monimerkkifoorumiksi” on ollut puhetta valvojien keskuudessa, mutta siitä ei ole tehty mitään päätöksiä vielä. Tuo kun on aika iso muutos koko foorumia ajatellen.

Kerrotko vielä miten itse olisit ratkaissut ongelman tämän kyseisen viestin tapauksessa tämän hetkisten sääntöjen mukaan? Minusta viestin poistaminen olisi ollut varsin huono tapa hoitaa asiaa.

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 05.03.13 - klo:19:44
...että tehdään nimenomaan siksi tunnus että voidaan tulla kysymään autosta mikä ei liity foorumin aihealueeseen mitenkään pistää vähän ihmetyttämään.

Minusta tässä nyt ei ole mitään kovinkaan ihmeellistä. Onhan foorumille rekisteröitynyt porukkaa vaan kerran kommentoimaan jonkun toisen autotallia tjsp. Ehkä se tieto olisi paremmin löytynyt sieltä Mersun omalta foorumilta. Tosin täältäkin varmaan monta Mersusta tietävää löytyy ja etenkin kun näitä ”uusilla” ajavia löytyy keskuudesta aika paljon, niin ei tämä nyt huonokaan paikka ole kysymykselle. Ja mistä uusi rekisteröitynyt kirjoittelija voisi tietää, että ”palstan kirjoittamaton sääntö” sanoo, että muista merkeistä ei saa keskustella ensimmäisten parin sadan viestin aikana... ::) Ei siis voida olettaa, että uusi tulokas osaa "talon tavat" samalla tapaa kuin tänne alusta asti kirjoittanut.

Jere#18

Jos pallipaikkoja vapaana/ vapautumassa niin miksei ehdokashaku julkisesti käyntiin määräajaksi ja sitten äänestys pystyyn

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 05.03.13 - klo:20:25
Jos pallipaikkoja vapaana/ vapautumassa niin miksei ehdokashaku julkisesti käyntiin määräajaksi ja sitten äänestys pystyyn

Haku on jo käynnissä. Mainittu jo toistamiseen tämän päivän aikana.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=14147.0

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 05.03.13 - klo:20:25
Foorumin laajentamisesta ”monimerkkifoorumiksi” on ollut puhetta valvojien keskuudessa, mutta siitä ei ole tehty mitään päätöksiä vielä. Tuo kun on aika iso muutos koko foorumia ajatellen.
Liian iso muutos,Suomi24 löytyy kaikki merkit. Samanlainenko tästä halutaan?


Ironic32

Lainaus käyttäjältä: PertsaSiis eikös tämä nyt jo ole VAG foorumi jossa sallitaan keskustelu myös muista merkeistä. Mikä vika nykyisessä meiningissä on? Jos joku tulee täältä kysymään kannattaako ostaa tuollainen tai tuollaine mersu jne. niin mikäs merkitys sillä on yhtään mihinkään? Mersu on täällä yksi "muu merkki" toisten joukossa ja siitä lienee sallittua keskustella ja kysellä? Ehkä kirjoittaja on jo kysellyt mersufoorumeilta ta muualta mutta ei ehkä ole saanut vastakaikua ja päätti kysellä täältä. Tämä kun lienee aktiivisempi palsta kuin moni (mikään?) muu. Bännikö pitäis antaa heti ekasta postauksesta, vaiko poistaa koko postaus? Olis mukava tervetulotoivotusfoorumille kyllä.
Enemmän karsisin kyllä tuota yletöntä offtopicin määrää useilla eri otsikoilla. Varmaan ainakin 10 noista ketjuista voisi yhdistään yhdeksi "asian vierestä" keskusteluksi, ei tarvis miettiä kuuluuko tämä nyt kalsarikänniosastolle, vai offtopiciin vai mikä nyt ärsyttää tai hymyilyttää tai mistä nyt tuulee tai puhaltaa jne. Toki höpöhöpöketjukin on hyvä olla olemassa mutta riittäisikö vähempikin?

Pertsa kirjoittaa asian, kuten sen itsekin näen. Käyttäjät tämänkin forumin tekevät, niin hyvässä kuin pahassa.

Tokihan tuollainen ensimmäinen postaus on hieman erilainen, mutta ei tuossa minusta ole mitään perustetta minkäänlaisiin moderointitoimiin.

Lainaus käyttäjältä: pokkusTämän hetken ylläpidon (Jyri) mielipide asiaan on se, että muistakin merkeistä puhuminen on täysin sallittua. Tämän perusteella emme siis voi lähteä poistelemaan tuollaisia viestejä, koska ne eivät varsinaisesti riko ainuttakaan foorumin sääntöä tai edes kirjoittamatonta sellaista. Tämän lisäksi olisi aika kylmä vastaanotto foorumille uudelle kirjoittajalle, jos viesti suoraan poistettaisiin ja päälle vielä lyötäisiin bänniä. Kuten Pertsakin tuossa jo kirjoitti. Foorumin laajentamisesta ”monimerkkifoorumiksi” on ollut puhetta valvojien keskuudessa, mutta siitä ei ole tehty mitään päätöksiä vielä. Tuo kun on aika iso muutos koko foorumia ajatellen.

Eikä se yksistään Jyrin mielipide ole. Eikä pelkästään moderaattoreidenkaan. Sitäpaitsi tälle monimerkkiasiallekin löytyy jo omat topicinsa, joten ei liene tarvetta aloittaa/jatkaa sitä keskustelua vielä tässäkin topicissa.

Lainaus käyttäjältä: Jere#18Jos pallipaikkoja vapaana/ vapautumassa niin miksei ehdokashaku julkisesti käyntiin määräajaksi ja sitten äänestys pystyyn

Ehdokkaita voi ilmoittaa esim. tässä topicissa julkisesti. Joko itseään tai jotain toista henkilöä. Ehdokkaita voi myös ilmoittaa ylläpidolle yksityisviesteillä.

Moderointiin on apu ja uudet kaverit toki tervetulleita.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 05.03.13 - klo:19:34
Loppupeleissä 90% porukasta ei osaa kuin pestä autonsa harjakoneessa kerran vuoteen ja tankata autonsa. Mitään tietämystä tekniikasta ei ole.
Missä kohtaa foorumin säännöissä - kirjoitetuissa tai kirjoittamattomissa - on sanottu, että pitää olla autotekniikasta tutkinto?

Olen tuonut usealla foorumilla - myös täällä - sen esille, ettei tällaisen foorumin perustaminen paljoa vaadi: satasen rahaa vuodessa. Sillä saa foorumisoftan, domainin ja 4-6GB levytilaa. Vaikeus alkaakin sen jälkeen: millä houkutella kirjoittajia ja lukijoita? Miten pitää keskustelu kuosissa mutta silti elävänä? Mistä löytää aika tähän, kun se läppä muuttuukin työksi? jne...

Tällaisena kuin tämä nyt on, puutteineen kaikkineen, tämä pesee monta merkkifoorumia mennen tullen.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Quality

Kuten edellä on kahden yleisvalvojan toimesta kerrottu, VAGarenan nykyinen linja, jossa keskustelun pääpaino on VAG-merkeillä, mutta jossa on sallittua keskustella myös muista merkeistä, säilyy. Muista merkeistä keskustelu on rajattu pääsääntöisesti yhteen ketjuun merkkiä kohti sekä autokohtaisiin esittelyihin autotallissa, jossa esiteltäviä merkkejä ei ole rajattu.

Laajentaminen monimerkkisivustoksi on tosiaan niin suuri muutos, että henkilökohtaisesti en usko sen touteutumiseen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

MasTurbo

Ainiin. Pysytään aiheessa. ANTEEKSI.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Quality - 05.03.13 - klo:20:41
Laajentaminen monimerkkisivustoksi on tosiaan niin suuri muutos, että henkilökohtaisesti en usko sen touteutumiseen.

Kuten monet ovat jo todenneet, täältä saa tietoja ja mielipiteitä jo nyt jokseenkin kaikista merkeistä. Jos foorumi laajenisi "virallisesti" monimerkkifoorumiksi, saattaisi jälleen syntyä tarvetta rajatummalle VAG-sivustolle ja jotkut sen kenties perustaisivat ja keksisivät siltä osin pyörän uudelleen. Minusta näin on hyvä jatkaa.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Ocu_P

Merkkipolitiikan osalta olen nykylinjan kannalla. Muilla merkeillä ajavat tuovat vaan lisäväriä ja -näkemystä keskusteluun. Toisaalta uskon, että on paljon kaltaisiani "pitkänlinjan" VAG-autoilijoita, jotka suhtautuvat kuitenkin avoimesti muihin merkkeihinkin ja aina välillä sellaisia hankkivatkin.

Moderaattoreiden tehtävä on haasteellinen ja erityisesti siihen nähden olen tyytyväinen nykyisten toimintaan. Toki uudet voimat saattavat hyödyksi.

Mutta eikö tästä moderaattoriksi pääsystä ole jo puhuttu tarpeeksi...? OT-puolelle voisi avata "yhdenillantopiciksi" aiheen "Vagarenan moderaattorius - suurin unelmaniko?" :D ja sen lukottamisen jälkeen jokainen tehtävään oikeasti haluava voisi toimittaa "hakemuksensa" ylläpidolle ei-julkisena. :)

Markku J

Minusta tämä foorumi on tällaisenaan aivan upea. Suomen ykkönen. Laaja-alaista keskustelua, ja kaikki merkit sallittuja, mutta fokus VAG -merkeissä. Sopii ainakin minulle ihan 100% tällaisenaan. Mutta en missään nimessä haluaisi rajoittaa muiden merkkien osuutta nykytilanteesta. Ne ovat kiva lisä, ja moni meistä vaihtelee merkkien välillä, kuten minäkin olen tehnyt. Tuntuisi aika ikävältä joutua pois palstalta heitetyksi, jos "vieraan" merkin ostaa. Paluukin kun on aina mahdollinen. Moderointi on mielestäni ollut erittäin asiallista.

Ironic32


Jere#18

Tukiyhdistys siis pystyyn, Masturbo moderointiin mukaan.

clima

Ocu_P ja Markku J tiivistivät edellä omia ajatuksia tästä foorumista.

Moderointi on ollut myös mielestäni asiallista ja riittävää. Toisaalta on hienoa että asiasta on keskusteltu, kyllähän sieltä aktiiviset jäsenet ovat löytäneet myös parannettavaa ja herätelleet modeja, eli asiallinen kritiikki on kantanut jo myös hedelmää.

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 05.03.13 - klo:21:02
Mutta eikö tästä moderaattoriksi pääsystä ole jo puhuttu tarpeeksi...?

On.

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 05.03.13 - klo:21:18
Tukiyhdistys siis pystyyn, Masturbo moderointiin mukaan.

Uskon että Masturbo osaa laittaa Jyrille viestiä jos on asiasta tosissaan kiinnostunut.

Korvaton

Pistin Jyrille viestiä että voisin rupee valvojaksi tänne mutta eipä hän viitsiny edes vastata.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 05.03.13 - klo:21:50
Pistin Jyrille viestiä että voisin rupee valvojaksi tänne mutta eipä hän viitsiny edes vastata.
Monimerkkifoorumin perustaminen vie ajan mainostajien hankkimiseen  >:(

SNG

LainaaLaajentaminen monimerkkisivustoksi on tosiaan niin suuri muutos, että henkilökohtaisesti en usko sen touteutumiseen.

Samaa mieltä, ahneella on tunnetusti ohrainen loppu  ;D

Modeilla ei väliä, kunhan ovat täysipäisiä. Nykyinen linja juuri sopiva. Aito keskustelu sallitaan, vaikka välillä vähän kolajaakin. Selkeät ylilyönnit kitketään  ;)

V-O

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 05.03.13 - klo:21:54
Monimerkkifoorumin perustaminen vie ajan mainostajien hankkimiseen  >:(
Hmm... mitä tuo tarkoittaa suomeksi? Siis "perustaminen vie ajan mainostajien hankkimiseen".

clima

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 05.03.13 - klo:21:50
Pistin Jyrille viestiä että voisin rupee valvojaksi tänne mutta eipä hän viitsiny edes vastata.

Ok. Oletan että Jyri kommentoi myös tätä.

Kuinka kauan olet vastausta odottanut?
(Jostain syystä on pistänyt silmään että Jyrin viimeiset viestit ovat tulleet yöaikaan, joten antaisiko yö vastauksen.  :) )

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy