Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Karvis

#1
Lainaus käyttäjältä: teve - 21.11.13 - klo:14:35
Verot määritellään toki päästöjen mukaan ja jos olet hakenut vientirekisteröitävän auton Suomesta, on uuden auton autovero jo tiedossa. Tässä tapauksessa laskee veron osuus samassa suhteessa auton arvon aleneman kanssa (jos verosäädökset eivät ole muuttuneet ulkomaillaoloaikana).

Mutta eihän sillä uuden auton verolla ole tuodessa varsinaisesti mitään merkitystä, vaan vastaavan "Suomi"auton myyntihinta on joka ratkaisee ja siitä summasta maksetaan autovero päästöjen mukaisella veroprosentilla. TÃ,, ???
#2
Taisi tevellä mennä nyt väärin. Eikös verotus mene niin, että arvotaan autolle arvo nettihautomon tai Mahdin perusteella ja tästä summasta maksetaan vero sitten päästöjen mukaan, ja veroprosenttihan selviää suoraan taulukosta. Verosta sitten tulee muuttoautovähennys 13400â,¬ ja ylimenevä osa menee maksuun.
#3
Lainaus käyttäjältä: makkis - 20.11.13 - klo:18:27
Tuossa bemari x6 kuvassa hauska on tuo kornin värinen rusina mikä ajaa vastaan, mikä hemmetti se on?? Pakko olisi ostaa moinen, niin kornin värinen ja rusinan kokoinen.

Toipota varis ;)
#4
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
20.11.13 - klo:11:50
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 20.11.13 - klo:11:38
Onko Combin Black-paketissa ollut aina kiiltävän mustat kattokaiteet?

On ollut alusta asti, hinnanmuutoksen jälkeen niistä muistetaan periä myös maksu :P
#5
Lainaus käyttäjältä: HAL9000 - 19.11.13 - klo:21:54

  • Joidenkin autojen (led)takavalot. On niin kirkkaita ettei pimeällä näe hetkeen kuin verkkokalvolle syöpyneet pisteet

Nuo hemmetin kirkkaat takavalot on tosiaan todella raivostuttavat varsinkin jossain liikennevaloissa seisoessa kun toinen makuuttaa vielä jalkaa jarrupolkimella, tuntuu että silmät irtoaa päästä.
#6
Lainaus käyttäjältä: Guido - 19.11.13 - klo:08:27
Octavian tehdasnavin näyttö on sijoitettu navigoinnin kannalta niin järjettömään paikkaan, että en edes harkinnut lisähinnan maksamista moisesta turhakkeesta. Varsinkin kun siihen ei saa suomenkielistä puheohjausta.

Jos navi näyttö olisi kojelaudan päällä (kuten eräissä VAG:eissakin nykyisin on) niin se olisi ehkä tullut hankittua, mutta alas keskikonsoliin sijoitetun näytön seuraaminen liikenteen keskellä on paitsi hankalaa myös vaarallista. Tätä voi demostroida sillä, että yrittää vaihtaa soittimesta soittolistaa ajon aikana.

Opasteet kyllä tulee mittariston monitoiminäyttöön erittäin havainnollisina kuvakkeina, navin oman näytön katseluun ajon aikana ei ole mitään tarvetta.
#7
Lainaus käyttäjältä: Gulak - 18.11.13 - klo:22:19
Renkaat 16" talvet eli ei pitäisi olla koosta kiinni.

Mutta jos vanteet on vääränlaiset(väärä ET), niin kyllä ne pienetkin renkaat hinkata johonkin kiinni.
#8
Lainaus käyttäjältä: hta - 18.11.13 - klo:21:47
Kehottaisin katsomaan, tuoko Elegance oikeasti jotain sellaista, mitä välttämättä haluat vs alemmat varustelumallit. Itse pidän enemmän siitä urheilullisesta lookista, oliko se nyt sitten Ambition. Samaa voisi toki kysyä Golfista?

Mistä ihmeen urheilullisesta lookista? Ambition on vain pykälää kulimpi malli kuin Elegance, ei siinä ole mitään sporttisia höysteitä.
#9
Lainaus käyttäjältä: budda - 18.11.13 - klo:21:33
Sröööö....ostin sittenki seat miin:n

pörörörörö kuvaa todisteeksi


ja renkaat siihen


Seuraavasta rölliviestistä pärähtää banaania määräämättömäksi ajaksi, muron linjalle ei kannata lähteä täällä.
#10
Lainaus käyttäjältä: ePa - 18.11.13 - klo:19:56
Aika paljon muuttoautokeskustelua löytyy jo olemassa olevasta ketjusta.

Olisko ideaa yhdistää nämä?

Norja on varmaan oma haasteensa, mutta kotimaan päässä asiat pitäisi mennä samalla formaatilla.

Aiheet yhdistetty ja samalla muokattu ketjun otsikko paremmin yleiseen muuttoauton tuontikeskusteluun sopivaksi.
#11
Touran (03-15) / Vs: service now -teksti
18.11.13 - klo:20:24
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 18.11.13 - klo:20:14
Ja sitten se huoltolaskuri ei nollauksen jälkeen laske uudelleen niitä kilsoja/päiviä taaksepäin ennen kuin olet ajanut jokusen sata km.. Ettei tule yllätyksenä.

Kiinteällä välillä kilsat ja päivät lähtee juoksemaan heti, LL-välillä pitää ajella jonkun verran että lukemat tulee näkyviin.
#12
Volvo / Vs: Volvo
18.11.13 - klo:19:33
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 18.11.13 - klo:19:19
Kyllä kyllä, noinhan se perinteisesti on tehty, mutta päteekö myös nykyisissä väyläpeleissä?

Vaikka ehkä onnistuukin saamaan tuikuille virtaa, niin onko varma, että perinteinen kytkentä on valmistajan hyväksymä eikä johda epämääräisiin vikakoodeihin ja/tai oikeisiin sähkövikoihin? Johan pelkän vetokoukunkin sähköjärjestelmä tuntuu olevan rakettitiedettä, kun ennen vaan ryöstettiin virrat takavalojen piuhoista..

Xenonvaloilla varustetun ykköskoppaisen Mazda 6:n lisävaloasennus oli ainakin alkuun rakettitiedettä, väärä kytkentä tuhosi umpioiden sisältä elektroniikkaa ja uudet umpiot maksoi mansikoita ja vähän vielä mustikoitakin. Itse kysyisin merkkiliikkeeltä mihin johdot täytyy vetää ja asentaisin itse valot piuhoineen kaikkineen valmiiksi ja teetättäisin varsinaiset kytkennät marmorilla, ihan vaan varmuuden maksimoimiseksi ::)
#13
Aiheet yhdistetty, jatkossa yksi aihe/ongelma niin ei neuvot ja ohjeet hajoa moneen ketjuun.
#15
Lainaus käyttäjältä: prinne - 18.11.13 - klo:08:01
Edellisessä Ocussa mulla ei ollut AUTO asentoa valoissa, eli xenonit kääntyili ihan normaalissa päälläoloasennossa.

Jos ei ole auto-asentoa niin silloin luonnollisesti valot kääntyilee päällä-asennossa.
#17
Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 18.11.13 - klo:00:57
Light assist ruksi vaikuttaa vain siihen onko se päällä/pois. Kuten japa jo totesikin, käännä valokytkin Auto asennosta ajovalot asentoon, niin voit käyttää pitkiä aivan itse, on sitten light assist ruksattuna tai ei.

Jep, manuaalista voi bongata ihan hyödyllisiäkin juttuja  :)

Jos toiminta on samanlaista kuin aiemmissa malleissa, niin kääntämällä katkaisin Auto-asennosta ajovaloasentoon menetetään samalla myös valojen AFS-toiminto ja valot eivät käänny enään.
#18
Paljonko Louskun uppiin on laskettu Eberille hintaa? Up kuuluu Webaston pikkuautokamppikseen, eli Webasto kellolla 1160â,¬.

Mutta kyllä minä olen Markun kanssa samoilla linjoilla, eli katselisin tuohon rahaan hiukan isompaa kulkupeliä esim. Golf/Octavia/Leon akselilta. Tuntuu että nyt on hiukan hukassa se alkuperäinen ajatus edukkaasta pikkuautosta ::)
#19
Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 17.11.13 - klo:20:06
Taitaa olla muutto ulkomaille edessä ja auton vaihto myös.

Pohdinnassa Touareg tai Q5. Audi varmaan bensakoneella ja Touareg kesyimmällä diesel koneella. Kumpikohan sitä kannattaisi ottaa. Touareg on vähän heikosti koeajettavissa. Onko kokemuksia tosta 150tdi koneesta. Riittääkö ko. Koriin? Muutkin kommentit tervettulleita!

VW Demotour on vielä käynnissä, jos vaan paikkakunnat sattuu sopivalle alueelle niin siellä pääset ajamaan 180kw Touaregin ;)
#20
Torstaina tuli istuttua pariinkin otteeseen Helsinkiläisessä taksissa ja sattui kyllä melkoiset ääripäät kyydiksi. Ensimmäinen pirssi oli ~10-15v vanha väyrysmallin mersun lintta ja kuskilla oli varsin urheilullinen ajotyyli, risteyksissä sai hiukan katsella kahvaa pitimeksi jotta pysyi penkillä. Toisella pirssillä ajelin lentokentälle ja kulkupeliksi liki pakasta vedetty E-mallin hybrid farkku, kuskin ajotyylikin oli tyystin toisenlainen joten kyyti kentälle olikin varsin miellyttävä.

Tuo ensimmäinen mersu jäi kyllä hiukan mietityttämään, että olikohan kyseessä ihan taksarin ykköstykki vaiko joku vara-autoksi jätetty vanha resu, kilometrejä en nähnyt kun mittaristossa loimotti jokin palaneen polttimon varoitus.
#21
Olikos lasinpyyhkijät jonkinlaisella kartiokiinnityksellä vivustossa, vai onko siinä boorit? Aamulla kävi niin että käsi osui vahingossa pyyhkijän vipuun ja kuskinpuoleinen sulka oli tiukasti jäätynyt lasiin kiinni, pyyhkijät kyllä pysähtyi heti mutta nyt näyttää että kuskinpuoleinen pyyhin taisi kuitenkin hiukan liikahtaa eri asentoon.

Eli asennonkorjaukseksi riittäisi mutteri auki ja kääntö oikeaan asentoon, kuinka tiukkaan mutteri kiristetään säädön jälkeen?
#22
Lainaus käyttäjältä: romulus - 16.11.13 - klo:18:50
Tähän liittyen hieman lisäfaktaa, mittasin tänään omasta vakioalusta Ocusta kaaren ja renkaan välin. Auto suoralla autotallin betonilattialla, vatupassi renkaan päälle ja mittaus vatupassin alareunasta kaareen. Tällätapaa saa luotettavan tuloksen. No tulos oli vasemmalla puolella etu 68mm, taka 78mm. Oikealla puolella etu 70mm, taka 80mm. Renkaina vakiokoko HKPL8 205/55/16, vakioalusta. Tankki puolillaan bensaa. Eli voidaan todeta että edessä noin 7cm ja takana noin 8cm rakoa. Eli ne höpinät 9cm väleistä voi nyt unohtaa  ;)
Niin ja autolla ajettu 8tkm. 

Itse taasen mittasin myymiössä raoksi 9cm eikä siitä muuksi muutu, helvetin iso rako se on ::)
#23
Eiköhän tämä asia ole nyt käsitelty.
#24
Touran (03-15) / Vs: service now -teksti
16.11.13 - klo:12:29
Jos auto on LL-ohjelmassa, niin kyllähän se huoltaa pitäisi kerta auto sitä pyytää. Paljonko edellisestä huollosta on matkaa?
#25
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 13.11.13 - klo:14:35
Jotenkin tämä Skodan tuotanto kuulostaa olevan aivan sekaisin. Tuntuu uskomattomalta, että tuotantopäivä tiedetään vain muutamaa päivää ennen auton tuotannon alkamista. Omalle tilaukselleni on alustavasti lupailtu tuotantopäivää viikolle 49, mutta varmistuksia vielä odotellaan.

Tai sitten myyjä ei sitä viitsi aiemmin ilmoitella... ::)
#26
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
13.11.13 - klo:13:43
Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 13.11.13 - klo:12:07
Hyvä kysymys. Itsellä on nastarenkaat ja sutimista ei ole ollut talvella. Pitää varmaan lukea vikakoodit, jos jotain vikaa löytyisi.

Olisko vaan voiman puutetta ::)
#27
Octavia III (13-19) / Vs: Octavia III RS
13.11.13 - klo:07:44
Eka RS bongattu juustokuvulla varustettuna tänä aamuna Hki-Vantaan tolpalla, valkoinen combi 8)
#28
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 12.11.13 - klo:13:50
Mä en näe kakkosmuistin tyhjentämisessä mitään huonoa puolta, kun se tyhjenee kuitenkin itsestään viimeistään sadan käyttötunnin välein.

Itse olen tottunut nollaaman kakkosmuistin joka tankillisella, paitsi kesälomareissulla ajan koko reissun ennen nollausta.
#29
Lainaus käyttäjältä: Lousku - 12.11.13 - klo:12:14
Blaah, kirjoitin kilometriviestin ja istunto aikakatkaisi -> kaikki teksit bittitaivaaseen.

Mutta joo, kuten tuossa yllä muutama totesi, niin käyttökulut eivät ole ihan samaa tasoa tuolla pololla

Laskin että 1.2 diiselipololla vastaavat kulut on noin 178€/kk, tämä sisältää 100€ käyttövoimaveroa enemmän / 12kk

Bensa polo ei pääse lähellekkään, siinä kulut olivat jo 246€/kk



Paljonko tuollainen kaasu-uppi sitten kuluttaa?
#30
Lainaus käyttäjältä: Kinos - 12.11.13 - klo:10:30
Kuulostaa hyvätä, kuitenkin tuo viiden desipelin ero on aika mittava, jos se pitää jollain tavalla kutinsa. Eli onko nuo desipelit vaähän sama homma kuin auton päästöt, eli eivät todellisuudessa pidä ollenkaan paikkaansa? :)

Eikös nuo desibelilukemat kuvaa ohiajomelua, ei sisälle tulevaa melua ???
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy