Octavia combi RS 2.0tsi+dsg

Aloittaja mjt, 09.12.20 - klo:19:34

« edellinen - seuraava »

mjt

Kuvien mukainen julkinen tuli alle 1.12. Aika perusvarusteilla: väri corrida Red, webasto, koukku, cantonit ja virtual pedal. Huolto asensi myös W-Light comberin keulalle

Kesävanteet 18" comet ja talvivanteet kuvissa näkyvät orkkikset contin kitkoilla





instagram downloader firefox

VAGkilainen

Hyvä väri!  Hyviä kilometrejä!
Ei matka tapa vaan vauhti. Pätee liikuntaan ja autoiluun.

Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 184 4x4 RS

mjt

Jäi aloitukseen kirjoittamatta että viikonloppuna käsiteltiin maalipinta. Luovutuspesun jäljiltä näkyi aivan vähän mikronaarmua. Nämä lähti kevyesti epäkeskolla myllyttämällä megun M210+megun keltainen kiillotuslaikka. Megun M122 prepillä pyyhintä, pinnoite Megun M688, päälle kerros Megun M27 ja seuraavana aamuna vielä M799.

Oikein kivan kiillon tekee tuo tripla.

ukormi

Mulla on sama väri Scalassa.

Nyt sit ajat ostarille ja jätät ocun sinne kauimmaiseen parkkiin. Kun tulet takaisin on viereen pysäköity tila-auto ja ocun kyljessä lommo tila-auton takaovesta. Ja toki huomaat tuon lommon vasta kotona..

Onnea uudelle autolle.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

mfroberg

Hemmetin hieno väri ja komeasti kiiltää. Tuo erottuu hyvin sieltä marketin parkkipaikalta maahantuojanvalkoisten ja jälleenmyyntiharmaiden autojen seasta.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

mjt

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 11.12.20 - klo:09:57
Mulla on sama väri Scalassa.

Nyt sit ajat ostarille ja jätät ocun sinne kauimmaiseen parkkiin. Kun tulet takaisin on viereen pysäköity tila-auto ja ocun kyljessä lommo tila-auton takaovesta. Ja toki huomaat tuon lommon vasta kotona..

Onnea uudelle autolle.
Aikoinaan harrastesciroccon maalautin niin kavereiden kanssa oli vedonlyönti millon ensimmäiset kolhut kyljissä prisman parkkipaikalta...3 viikkoa säily virheettömänä  :P

Daatta

Hieno auto ja väri, mutta tuollainen led-bar ei komista mitään autoa. Ilmeisesti ei kuitenkaan aiheuta virhehälytyksiä tutkaan tai pysäköintiantureihin? Miten liike teki asennuksen, CAN-väyläboksilla oletettavasti?
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mjt

Can-väylähaistelijalla tehty. Automaatti asennossa ei pala mutta manuaaliasennossa laitettava kytkimestä päälle.

Omat ajot pääasiassa lapin- ja Oulunläänin alueella ja yli 60tkm vuodessa niin ulkonäöllä mitään merkitystä vaan sillä että näkee. Mieluummin valoa keulalla kuin poro tai hirvi.

Ranssi

#8
Lainaus käyttäjältä: mjt - 11.12.20 - klo:11:36
Omat ajot pääasiassa lapin- ja Oulunläänin alueella ja yli 60tkm vuodessa niin ulkonäöllä mitään merkitystä vaan sillä että näkee.

Hieno on auto, onnea! Nuilla ajokilometreillä diesel olisi voinut lyödä leiville, vaikka bensa toki varmaan on varmempi lapin -40 C pakkasissa. Toisaalta diesel olisi tarjonnut mahdollisuuden nelivetoon, mikä tuo omanlaistaan varmuutta.

mjt

Diesel ei oo vaihtoehto käyttöominaisuuksiltaan puhumattakaan nykyisestä polttoaineiden hinnanerosta+dieselvero. Neliveto olisi tietysti ollu kiva mutta toi lukkoperäkin auttaa asiaa verrattuna aikaisempiin etuvetoisiin mitä ollu pelkällä luistonestolla.

b1mpo

Olisikin mielenkiintoista kokea tuo oikea lukko normaalissa talvisessa ajossa. Että kuinka paljon se avittaa esim. liikkeelle lähdöissä ja alkukiihdytyksessä. Kun tämän hetken kokemus on jokatapauksessa se, että yhden pyörän sutimisia ei käytännössä ole, vaan kyllä etupää hakee kuin molemmat pyörät sutisivat jokatapauksessa. Eikä etupyörien pitoero oikeastaan aiheuta yhden pyörän holtitonta sutimista, vaan sitä sutimaan pyrkivää pyörää rajoitetaan, jotta pitävä pyörä vetää. Myöskin vauhdikkaammassa mutka-ajossa liukkaalla olen huomannut xds:n hyödyt, kun mutkassa voi huoletta painaa kaasua ja auto ohjautuu puskematta kaasulla - kunhan mutkaan ei aja liian lujaa sisälle. Ehkäpä tuo järjestelmä säästää jarruja ja on nopeampi reagoimaan, sekä vauhdikkaammassa rata-ajossa eroja alkaa enemmänkin syntymään?

Onkohan kenellään realistista kokemusta tuon järjestelmän todellisista eduista normaalissa ajossa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.12.20 - klo:12:35
Olisikin mielenkiintoista kokea tuo oikea lukko normaalissa talvisessa ajossa. Että kuinka paljon se avittaa esim. liikkeelle lähdöissä ja alkukiihdytyksessä. Kun tämän hetken kokemus on jokatapauksessa se, että yhden pyörän sutimisia ei käytännössä ole, vaan kyllä etupää hakee kuin molemmat pyörät sutisivat jokatapauksessa. Eikä etupyörien pitoero oikeastaan aiheuta yhden pyörän holtitonta sutimista, vaan sitä sutimaan pyrkivää pyörää rajoitetaan, jotta pitävä pyörä vetää. Myöskin vauhdikkaammassa mutka-ajossa liukkaalla olen huomannut xds:n hyödyt, kun mutkassa voi huoletta painaa kaasua ja auto ohjautuu puskematta kaasulla - kunhan mutkaan ei aja liian lujaa sisälle. Ehkäpä tuo järjestelmä säästää jarruja ja on nopeampi reagoimaan, sekä vauhdikkaammassa rata-ajossa eroja alkaa enemmänkin syntymään?

Onkohan kenellään realistista kokemusta tuon järjestelmän todellisista eduista normaalissa ajossa?
itseltä myös tämä uusi RS löytyy, mutkissa selkeä ero vanhaan 2018 RS malliin, ei puske vaan menee tosi nätisti, suoraan "suttaa" samanlailla, siinä en ole, niin eroa huomannut

mjt

Kuukausi ja 4830km takana oculla.
Villeimmät kuviot ollu pissapojan täyttöä ja pesunestesuuttimet täytyi säätää ylemmäksi. Sekin käy näppärästi ilman työkaluja.
Etelässä vastaantulijat välillä räpsytti valoja mutta täällä pohjoisempana noi matriisiledit ei tunnu häikäisevän vastaantulijoita :o

mjt

4kk ja 19tkm takana. Marmorillakin käyty takuukorjauksessa kun kuskinpuolelta takakaaren kiveniskuteippi kupli. Samalla tehtiin pari softa päivitystä.
Hämmentää lukea joidenkin ocun omistajien vikasaldoa autonsa kanssa. Omassa ei ole muuta kuin mittaristossa polttoaine- ja lämpömittarit välillä vilkkuu ja pari kertaa radio on pitänyt bootata kun äänenvoimakkuuden säätö ei ole toiminut. Öljytasokin on millin maxin alapuolella.
Keskikulutus on ollut tasaiset 6.8 ja maantieajossa pääsee alle 6 litran kulutuksiin. Katsotaan mihin kulutus asettuu 18" kesärenkailla ja kesänopeusrajoituksilla.

mjt

Päivää vaille 6kk ja 30476km kun mentiin eka huoltoon. Huollon sisältöhän niinkin laaja kuin öljyjen ja raikkain vaihto. Eniten aikaa taisi viedä ohjauksen softan päivitys...mitään eroa ei kyllä käytännössä tuntunut.

Viime päivityksen jälkeen isoin tapahtuma ollut oikean takarenkaan paikkaus kun kivi teki reiän. Bridgestonet ovat kyllä olleet hyvät ajaa ja suhteellisen hiljaiset. Tosin ulkonäöllisesti olisi pitänyt tilata auto 19" vanteilla. Kulutus maantiellä kesärenkailla on ollut alimmillaan 5.6l/100km 87km/h keskinopeudella eli dieselin tai hybridin järkevyys olisi vähän niin ja näin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy