VAG-merkkien suosio hiipuu

Aloittaja VAGNeverAgain, 01.04.17 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: ile - 11.08.17 - klo:10:15
Mitäs nämä dieselrikot tai jakohihnaongelmat ovat? Mennyt ihan itsellä ohi tällaiset epidemiat vs. ketjut, öljy, puolat, mekatroniikka yms. Pihassakin ollut lukuisia VW-konsernin dieseleitä, joita yleisesti pidän konsernin vähävikaisimpina koneina.

Kyllä ne Audin tapauksetkin vaativat vääntöä, jos mietitään vaikka noita öljynkulutustapauksia. Ehkä isoin ero tulee Audilla siitä, että pitkittäiskoneen S-Tronicit on ihan eri kampetta kuin poikittaiskoneellisten (siis DSG) ja poikittaiskoneellisia ei myydä ihan samassa volyymissa kuin vaikka Golffia ja Ocua.

Etkö todellakaan tiedä VG autojen dieselrikoista varsinkin pohjoisen oloissa?  Jäät särki monia koneita.  Itselläni 1.9 TDI löi jäät koneeseen ja kone pysähtyi kuin seinään. Onneksi oli vauhti hiljainen. Konerikkoa ei tainut tulla kuten monilla muilla on tullut. Heh! Jakohinhaongelmat ovat tosi kuuluja varsinkin pohjoisen teillä. Kannattaa seurata siitä tietämys kasvaa.
Samanlaista sontaa ja vääntöä se on takuuasioissa myös Audilla. Pahimmissa tapauksissa vetkutellaan asioissa kuukausia.

ile

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:12:49
Etkö todellakaan tiedä VG autojen dieselrikoista varsinkin pohjoisen oloissa?  Jäät särki monia koneita.  Itselläni 1.9 TDI löi jäät koneeseen ja kone pysähtyi kuin seinään. Onneksi oli vauhti hiljainen. Konerikkoa ei tainut tulla kuten monilla muilla on tullut. Heh! Jakohinhaongelmat ovat tosi kuuluja varsinkin pohjoisen teillä. Kannattaa seurata siitä tietämys kasvaa.
Samanlaista sontaa ja vääntöä se on takuuasioissa myös Audilla. Pahimmissa tapauksissa vetkutellaan asioissa kuukausia.

Aa, nyt puhutaan jo ajasta jopa ennen common raileja. Siltikin aika hiljaista on näillä perusfoorumeilla mitä on tullut seurattua ultimatevwn alkuajoista lähtien ja yleensä jättänyt omaan arvoonsa nämä "monilla ollu / monia koneita / tosi kuuluisia" -kommentit ilman parempia datoja. Mutta tämä jo selvensikin tarpeeksi mitä nämä diesel-rikot nyt olivat.

Tuolla yleistämisen logiikalla mukaan vaan niin yleiset ja kuuluiset tukivarsiongelmat - tosin nekin on jo C5/B5-ajoilta. Ohan noita.

jyrsija

Nuo ovat aika pahoja vikoja kun auto kesken ajon vaan yhtäkkiä "pysähtyy" tai hidastuu merkittävästi. Turbon reistailujen yhteydessä tietokone lyö turbon kiinni jos ahtopaineet liian alhaisia, ja silloin koneesta aika pitkälti loppuu vääntö, oletan että sama ominaisuus diesel ja bensiiniautomobiileissa

Alkoi mietittyttää että onko sama mahdollista myös DSG lootan kanssa? Eli että ajotietokone ihan kesken ajon lyö vedon poikki, ts vaihtaa vapaalle 130 nopeudessa esim? Jos on näin, se on vielä vaarallisempi ominaisuus.

Itse en jaksa vääntää kuluttajasuojan kanssa enään vaikka pitäisi; Toivon että skandaalit "hoitavat pois" koko VW konsernin merkit jollain tapaa. Niinkuin kävi Opelille 90 luvulla. Ei ole vieläkään myyntiluvut mitä olivat parhaimmillaan

Nyt pitää miettiä miten sais ton romukopan taas edes vähän liikkumaan prkle ... edes omalle pihalle >:( >:( >:(

tet

Lainaus käyttäjältä: jyrsija - 11.08.17 - klo:13:12
Alkoi mietittyttää että onko sama mahdollista myös DSG lootan kanssa? Eli että ajotietokone ihan kesken ajon lyö vedon poikki, ts vaihtaa vapaalle 130 nopeudessa esim? Jos on näin, se on vielä vaarallisempi ominaisuus.

Öh, nyt en kyllä ihan ymmärrä miksi se on vaarallinen ominaisuus? Jos vaihde menee vapaalle motarinopeudessa, niin sitten vaan rullailee pientareelle kun vauhti loppuu. Onhan sitä nyt maailman sivu autoja hyytynyt motarin poskeen, ei noissa kai nyt yleensä ole hirveästi ruumiita tullut. ???
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

#34
Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:12:49
Etkö todellakaan tiedä VG autojen dieselrikoista varsinkin pohjoisen oloissa?  Jäät särki monia koneita.  Itselläni 1.9 TDI löi jäät koneeseen ja kone pysähtyi kuin seinään. Onneksi oli vauhti hiljainen. Konerikkoa ei tainut tulla kuten monilla muilla on tullut. Heh! Jakohinhaongelmat ovat tosi kuuluja varsinkin pohjoisen teillä. Kannattaa seurata siitä tietämys kasvaa.
Samanlaista sontaa ja vääntöä se on takuuasioissa myös Audilla. Pahimmissa tapauksissa vetkutellaan asioissa kuukausia.

JA vielä jaksat ajaa VAG-konsernin autoilla? Onko perimmäinen syy, että saat purnata ja valittaa?

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.08.17 - klo:13:25
Öh, nyt en kyllä ihan ymmärrä miksi se on vaarallinen ominaisuus? Jos vaihde menee vapaalle motarinopeudessa, niin sitten vaan rullailee pientareelle kun vauhti loppuu. Onhan sitä nyt maailman sivu autoja hyytynyt motarin poskeen, ei noissa kai nyt yleensä ole hirveästi ruumiita tullut. ???

Ai ei ole? Otan esimerkkiä volvosta, jossa 2.0 päivityksen yhteydessä partikkelisuodattimen lämpötila-anturi menee rikki. Ohitettaessa KAKSI kertaa löi moottorin limb-moodiin ja toisella kerralla oli oikeasti hengenlähtö lähellä. Onneksi yhdistelmäkuskit eivät jarruta, vaikka rinnalla olijalla olisi kiire. Samoin kävi työkaverin miehelle, joka myös jätti toisen kerran jälkeen autonsa liikkeeseen ja vaihtoi merkkiä. Ensin vaihdetti toinen komponetti säästö syistä ja vika uudistui toisen kerran vastaavassa tilanteessa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Karppa... Sinua näyttää kovasti haittaavan jos totuuksia tuodaan esille näistä Vaggine romuista.
Miksi ei saisi totta puhua ja kirjoittaa?
Mikä poliisi se sinä luulet olevasi?
Minä kirjoitan aina totta ja selvää faktatietoa näissä asioissa.
En ole auton-nuolijatyyppiä, vaan voin tuoda viat AINA esille omasta kulkineesta.
Joilekkin se vaan on niin herkkä asia jos omassa kulkineessa on jotain ongelmia.
Mitä tulee nykyisiin VG autoihin niin kaksi viimeistä Audia ovat olleet molemmat täydellisiä katastrofipommeja. Siis UUSIA autoja. Molemmissa ikäviä vikoja jo alle 10 000 km aikana.
Pitäiskö näitä nyt sitten ruveta kehumaan ja hypistelemään???

tet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.08.17 - klo:13:33
Ai ei ole? Otan esimerkkiä volvosta, jossa 2.0 päivityksen yhteydessä partikkelisuodattimen lämpötila-anturi menee rikki. Ohitettaessa KAKSI kertaa löi moottorin limb-moodiin ja toisella kerralla oli oikeasti hengenlähtö lähellä. Onneksi yhdistelmäkuskit eivät jarruta, vaikka rinnalla olijalla olisi kiire. Samoin kävi työkaverin miehelle, joka myös jätti toisen kerran jälkeen autonsa liikkeeseen ja vaihtoi merkkiä. Ensin vaihdetti toinen komponetti säästö syistä ja vika uudistui toisen kerran vastaavassa tilanteessa.

No korkeintaan jossain (yli)tiukassa ohituksessa voi tulla vaaratilanne, muuten en osaa nähdä tuossa suurta dramatiikkaa. Motarilla ei tietysti lainkaan, kun ei ole vastaantulijoita, mutta kaksikaistaisella kyllä voi tulla.

Ohitushan on jo sinällään aina riski, jonka ohittaja tietoisesti ottaa. Jos auto hyytää kesken ohituksen, niin lähtökohtaisesti sinne omalle kaistalle pitäisi pystyä palaamaan. Jos ohittaa liian tiukassa paikassa, ja vielä toisen kerran vaikka auto on jo kerran "varoittanut", niin se menee kai jo enemmän kuskin kuin auton piikkiin?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jyrsija

Jos vauhtia on 120+ niin ei ajotietokone saisi katkaista vetoa noin vaan jos tulee joku vtun anturivika; Eri asia jossain hitaassa nopeuksissa tai jos lähtee liikkeelle, sitten se ei ole ongelma

Ja ramin teksti on täyttä asiaa  8)

Trackpad

Näin diplomaattisesti voisi sanoa että ei sellaista autoa olekkaan jossa ei joskus jotain vikaa olisi. Niin kauan kuin niissä on paljon tekniikkaa ja liikkuvia osia kaikki on lähtökohtaisesti mahdollista. Toisille sattuu enemmän kuin toisille. Yleistykset on aina vähän riskaapeleja ja varsinkin vain omien kokemustan kautta, se kun harvoin on kaikkien todellisuus.

Aina kun kysymys on bisneksestä ilmaista rahaa harvoin annetaan. Kuluttajan todellisuus on usein se että jos ei ole valveutunut ja pidä huolta omista eduistaan muut harvoin sitä tekee. Aina voi äänestää jaloillaan. Ketju alkaa yksittäisestä ihmisestä, sen jälkeen organisaatio ja sitten koko firma. Niissäkin on isoja eroja.

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, joka oli siis hiipuuko VAG-merkkien suosio niin mielenkiintoista nähdä mitä loppuvuosi tuo tullessaan. Mitkä on siinä vaiheessa tilastolliset faktat. Sen jälkeen mitä seuraava vuosi tuo tullessaan.

a4b8

Missä voi ajaa Suomessa 130 km/h? Minulle tuntuu sattuvan teitä joissa rajoitus 80 km/h. Nekin ollut joskus satasen teitä.
Ja jonot sen kuin pitenee.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

TTO

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 11.08.17 - klo:14:52
Missä voi ajaa Suomessa 130 km/h? Minulle tuntuu sattuvan teitä joissa rajoitus 80 km/h. Nekin ollut joskus satasen teitä.
Ja jonot sen kuin pitenee.

Helsingistä lähtee neljään suuntaan moottoritie, joilla voi ajaa satoja kilometrejä ilman rangaistusta 129 km/h todellista.

teräksenharmaa

Jos tyyppivioista pitäisi jotain linjaa vetää, niin VW:n tuotteiden menekin pitäisi vain kasvaa tällä hetkellä, koska tilanne on ollut jo pitkään hyvä ja vikojen kaivelijat muistelijat joutuvatmenemään  historiaan, josta toki löytyy pahojakin tyyppivikoja, mutta ne eivät ainakaan itseäni auton ostajana kiinnosta pätkääkään. Se ei ole minulta pois, jos edeltäneessä korimallissa on ollut joku ongelma. Dieselkohunkin vaikutus oli korkeintaan lievästi positiivinen lyhyemmän toimitusajan ja hyvän alennuksen muodossa.

M_M

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:13:49
Pitäiskö näitä nyt sitten ruveta kehumaan ja hypistelemään???

Ei, vaan vastata karpan kysymykseen, eli miksi ostit Audin kun edellinen oli jo ihan paska koppura?
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 11.08.17 - klo:13:52
No korkeintaan jossain (yli)tiukassa ohituksessa voi tulla vaaratilanne, muuten en osaa nähdä tuossa suurta dramatiikkaa. Motarilla ei tietysti lainkaan, kun ei ole vastaantulijoita, mutta kaksikaistaisella kyllä voi tulla.

Ohitushan on jo sinällään aina riski, jonka ohittaja tietoisesti ottaa. Jos auto hyytää kesken ohituksen, niin lähtökohtaisesti sinne omalle kaistalle pitäisi pystyä palaamaan. Jos ohittaa liian tiukassa paikassa, ja vielä toisen kerran vaikka auto on jo kerran "varoittanut", niin se menee kai jo enemmän kuskin kuin auton piikkiin?

Jos yhdistelmä ajaa 100km/h rajoituksella 80km/h, niin minulla on tapana ajaa näistä ohi ja mahdollisimman ripeästi. Jos sinulle tuo on ylitiukka ohitus, niin taidat olla niitä persekärpäsiä ja ohituskaistoja odotteleva vuoronumero-ohittaja joita Suomessa on tänä päivänä liikaa.

Ja nimenomaan tuossa viassa oli se, että ahtaessa meni vikatilaan jolloin turbo hävisi pelistä. Sen jälkeen, kun et voi enää luottaa autoon laitan itse ainakin sen kiertoon. Eikä ole tapahtunut muilla autoilla. Volvolla pelleilyksi homman teki se, että oli kaksi komponenttia joista jompi kumpi saattoi aiheuttaa tuon vastaavan ongelman. Työkaverin miehen kohdalla kokeiltiin ensin vaihtaa toista komponenttia ja tällä riskeerattiin kuljettajan henki. Ilmeisesti tämäkin oli kuskin vika eikä valmistajan?

Väitän että Suomessa suurin osa 100km/h nopeusrajoituksista EI ole moottoritietä jolloin siellä on hitaampi joista ainakin minä menen ohi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: M_M - 11.08.17 - klo:15:06
Ei, vaan vastata karpan kysymykseen, eli miksi ostit Audin kun edellinen oli jo ihan paska koppura?

Miksi ostin???
Ostin siksi A4 B9 koska sain entisestä paljon paremman hyvityshinnan esim. kuin Tojotaan tai Volvoon.
Ajattelin tuon uuden A4 olevan jo laadukkaampi kuin edellä olevan A3 8V:n.
Mitäpä sitä turhia. Laatu ei ole parantunut miksikään. 6000 km jälkeen uikuttava vaihteisto.
Tuo moottorin sirisevä käyntiääni on kyllä aivan ihmeellinen. Pakkasella kun avaa konepellin -10 käynnistyksen jälkeen melu on aivan huumaava joka kuuluu moottorin yläosasta. Kovempi melu kuin dieselmoottorissa. (onko ominaista jos on niin ihmettelen 1.4 TFSI)
Nitinöiden ja natinoiden mestari kun ajaa vinosti korokkeen yli niin natinat kyllä kuuluu.
Ajettavuus on tuossa kyllä OK.
Pirunmoinen nitisijä ja melupesä oli myös tuo sijaiskärry A4 2.0 TDI quattro 50 kumit olivat alla.
Ihmetyttää vaan, että mistä ne äänettömät yksilöt löytyy.
Mattinen kirjoitti elämänsä viisaimman kannanoton nuista nitinöistä.
Osa ne todellakin ihastuksissaan hyväsyy eikä halua niitä kuulla.
Kumminkin tuossa autoluokassa niitä ei kuuluisi minunkaan mielstäni olla. ;D

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:16:15
Miksi ostin???
Ostin siksi A4 B9 koska sain entisestä paljon paremman hyvityshinnan esim. kuin Tojotaan tai Volvoon.
Ajattelin tuon uuden A4 olevan jo laadukkaampi kuin edellä olevan A3 8V:n.
Mitäpä sitä turhia. Laatu ei ole parantunut miksikään. 6000 km jälkeen uikuttava vaihteisto.
Tuo moottorin sirisevä käyntiääni on kyllä aivan ihmeellinen. Pakkasella kun avaa konepellin -10 käynnistyksen jälkeen melu on aivan huumaava joka kuuluu moottorin yläosasta. Kovempi melu kuin dieselmoottorissa. (onko ominaista jos on niin ihmettelen 1.4 TFSI)
Nitinöiden ja natinoiden mestari kun ajaa vinosti korokkeen yli niin natinat kyllä kuuluu.
Ajettavuus on tuossa kyllä OK.
Pirunmoinen nitisijä ja melupesä oli myös tuo sijaiskärry A4 2.0 TDI quattro 50 kumit olivat alla.
Ihmetyttää vaan, että mistä ne äänettömät yksilöt löytyy.
Mattinen kirjoitti elämänsä viisaimman kannanoton nuista nitinöistä.
Osa ne todellakin ihastuksissaan hyväsyy eikä halua niitä kuulla.
Kumminkin tuossa autoluokassa niitä ei kuuluisi minunkaan mielstäni olla. ;D

Itselläni oli viime kesänä uuden korimallin A4 2.0 TDI quattro huollon sijaisautona. Siitä yksilöstä kuului hansikaslokeron suunnilta resonointiääntä, muuten oli kitinät ja narinat poissa. Omassa 2009 vuosimallin Audissa kuuluu välillä naksahdus kojelaudasta, vähän kuin kivi osuisi tuulilasiin. Lämpötilan vaihtelut aiheuttavat tuon äänen.

Kyllä ramin kannattaa jo luopua kokonaan VAGgineista, vaikka saisikin paremman hyvityksen niihin vaihtaessaan.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

jabajee

VAG:n suurin ongelma ja eniten vitutusta aiheuttava asia on se, että kiistetään ja venkoillaan takuu ja virhevastuu asioissa ja yritetetään maksattaa asiakkaalla kaikki korjaukset. Jopa sellaisetkin mitkä muualla maailmassa on korvattu tehtaan puolesta.

Kaikissa autoissa on vikoja, joissain enemmän, joissain vähemmän. Kysymys on siitä miten mahdolliset ongelmat ja asiat hoidetaan. Ja siinä asiassa VAG ei todellakaan ole hyvässä maineessa. Hyvin hoidettu jälkimarkkinointi maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Huonosti hoidettu taas tulee todella kalliiksi.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:13:49
Minä kirjoitan aina totta ja selvää faktatietoa näissä asioissa.

Minkä vuoksi tämä täytyy niin usein todeta? Onko kukaan koskaan epäillyt, että ilmoituksesi omistamasi auton vioista eivät pitäisi paikkansa?

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:13:49
Joilekkin se vaan on niin herkkä asia jos omassa kulkineessa on jotain ongelmia.

Asia voi tietysti olla niinkin, että täällä on ihmisiä, joiden "kulkineissa" ei ole ensimmäistäkään vikaa. Tästä ei tietenkään seuraa, että näillä henkilöillä olisi jokin kummallinen tarve kiistää sitä "totta ja selvää faktatietoa", jota sinä omasta autostasi jaat. Sen sijaan erimielisyyttä saattaa syntyä siitä, kuinka pitkälle meneviä johtopäätöksiä Audin laadusta yleensä voidaan tehdä sinun kokemustesi perusteella. Jonkun toisen kokemus Audista voi olla täsmälleen päinvastainen kuin sinulla: jollakin voi olla allaan esimerkiksi viides viaton Audi. Tällainen henkilö ei kiistä sinun autoasi koskevaa "faktatietoa",  mutta täysin ymmärrettävästi hänen voi olla vaikea yhtyä johtopäätökseesi Audin yleisestä laadusta, koska hänen oma kokemuksensa merkistä on täysin toisenlainen. Kyse ei siis ole mistään "herkkyydestä" tai " merkin nuolemisesta", vaan yksinkertaisesti siitä, että ihmisten kokemukset Audista vaihtelevat. Sinä et ole ainoa, jolla on "faktatietoa" Audista. Sitä on muillakin Audin omistajilla, eikä heidän "faktatietonsa" tee vähempiarvoiseksi pelkästään se seikka, että se sisältää positiivisia kokemuksia.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 11.08.17 - klo:17:55
VAG:n suurin ongelma ja eniten vitutusta aiheuttava asia on se, että kiistetään ja venkoillaan takuu ja virhevastuu asioissa ja yritetetään maksattaa asiakkaalla kaikki korjaukset. Jopa sellaisetkin mitkä muualla maailmassa on korvattu tehtaan puolesta.

Kaikissa autoissa on vikoja, joissain enemmän, joissain vähemmän. Kysymys on siitä miten mahdolliset ongelmat ja asiat hoidetaan. Ja siinä asiassa VAG ei todellakaan ole hyvässä maineessa. Hyvin hoidettu jälkimarkkinointi maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Huonosti hoidettu taas tulee todella kalliiksi.

Maailmalta kuuluu vähän väliä paljonko Saksassa ja Jenkkilässä hyvitetään sitä ja tätä. Suomessa kustaan vain VAG:sten omistajia silmään ja kiistetään kaikki  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 11.08.17 - klo:17:55
VAG:n suurin ongelma ja eniten vitutusta aiheuttava asia on se, että kiistetään ja venkoillaan takuu ja virhevastuu asioissa ja yritetetään maksattaa asiakkaalla kaikki korjaukset.

Tästä venkoilusta minullakin on kokemusta. Minun olisi pitänyt selvittää, mistä autossani oleva vika (tavaratilaan tihkuva vesi) johtuu. Hölmöyttäni tätä "tutkimustyötä" jonkin aikaa harrastin. Sitten kyllästyin ja vaihdoin tyyliä. Asia hoidettiin sittemmin kuntoon, mutta hyvä kysymys on juuri se, miksei sitä voitu tehdä samantien ilman moista säätämistä.

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 11.08.17 - klo:17:55
Kaikissa autoissa on vikoja, joissain enemmän, joissain vähemmän. Kysymys on siitä miten mahdolliset ongelmat ja asiat hoidetaan. Ja siinä asiassa VAG ei todellakaan ole hyvässä maineessa.

Tässä suhteessa on erikoista, että VAG kuitenkin edelleen myy niin hyvin. Ehkäpä kyse on siitä, että suomalainen kuluttaja on niin nöyrä. Itsekin aluksi lähdin mukaan hölmöilyyn, jossa asiakas koettaa selvittää autossaan olevan vian syytä. Täytyy toivoa, että kuluttajat tässä suhteessa hieman reipastuvat.

rami

Sehän tässä VG:in hommassa onkin ihmeellistä kun auton omistajan/asiakkaan on haettava viat autosta. Mitä pirua?  Eikö se korjaamon pidä viat etsiä eikä asiakkaan. Mielestäni asiakkaan osuus loppuu siihen kun ilmoittaa asiasta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:18:49
Sehän tässä VG:in hommassa onkin ihmeellistä kun auton omistajan/asiakkaan on haettava viat autosta. Mitä pirua?  Eikö se korjaamon pidä viat etsiä eikä asiakkaan. Mielestäni asiakkaan osuus loppuu siihen kun ilmoittaa asiasta.

Oletko tehnyt niin ja vienyt autosi aina huoltoon, että saavat tuon takuunalaisen audisi kuntoon?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.08.17 - klo:19:32
Oletko tehnyt niin ja vienyt autosi aina huoltoon, että saavat tuon takuunalaisen audisi kuntoon?

Kyllä sen eteen on tehty työtä ja pajareissuja ja ääninäytteitä on kerätty monta kertaa. Ensimmäinen vikailmoitus asiasta on tehty jo keväällä.
Onhan tuo nyt pirunmoinen riesa asiakkaallekkin. Asia on selvästi todettu, että auto ei ole kunnossa. Perin hitaalta vaikuttaa asioidenhoito. Niin, ihmetyttää kyllä kun autokaupan yhteydessä tarjotaan jotain pirun lisäturvaa takuuseen miten tappista se olisi sen kanssa kun ei varsinaisia takuunalaisiakaan töitä saada tehtyä kun pirunmoisen väännön jälkeen. JOS sittenkään.
Pitänee alkaa koventamaan paukkuja jos ei asiat ala rullaamaan oikeudenmukaisesti.
Taitaa VG:llä olla vaikeaa ja ohjeistukset vedetty tappiin takuukysymyksissä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:21:37
Kyllä sen eteen on tehty työtä ja pajareissuja ja ääninäytteitä on kerätty monta kertaa. Ensimmäinen vikailmoitus asiasta on tehty jo keväällä.
Onhan tuo nyt pirunmoinen riesa asiakkaallekkin. Asia on selvästi todettu, että auto ei ole kunnossa. Perin hitaalta vaikuttaa asioidenhoito. Niin, ihmetyttää kyllä kun autokaupan yhteydessä tarjotaan jotain pirun lisäturvaa takuuseen miten tappista se olisi sen kanssa kun ei varsinaisia takuunalaisiakaan töitä saada tehtyä kun pirunmoisen väännön jälkeen. JOS sittenkään.
Pitänee alkaa koventamaan paukkuja jos ei asiat ala rullaamaan oikeudenmukaisesti.
Taitaa VG:llä olla vaikeaa ja ohjeistukset vedetty tappiin takuukysymyksissä.

13 kertaa kolmeen vuoteen riitti mulle takuuhuoltoja, mutta Mattinenhan pyysi laittamaan tänne sitä ääniesimerkiä, mutta et viitsinyt laittaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Jaa tuliko Mattisen autostakin "akvaario"?
Oot ollut asiasta varsin vaitonainen.

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.08.17 - klo:21:40
13 kertaa kolmeen vuoteen riitti mulle takuuhuoltoja, mutta Mattinenhan pyysi laittamaan tänne sitä ääniesimerkiä, mutta et viitsinyt laittaa.

En ala teidän kanssa täällä korjaamaan mitään autoja ääninäytteineen.
Se korjaaminen on merkkihuollon tehtävä.
Enkä myöskään tule ilmoittamaan mitä autolle on tehty sen korjaamisen yhteydessä.
Ettehän te sillä tiedolla mitään tee koska olette niin viisaita. ;D

-karppa-

Mutta kumminkin meidän pitää useammassa topic:ssa lukea sinun itkuvirsiä  ;)?

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:21:46
En ala teidän kanssa täällä korjaamaan mitään autoja ääninäytteineen.
Se korjaaminen on merkkihuollon tehtävä.
Enkä myöskään tule ilmoittamaan mitä autolle on tehty sen korjaamisen yhteydessä.
Ettehän te sillä tiedolla mitään tee koska olette niin viisaita. ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.08.17 - klo:21:48
Mutta kumminkin meidän pitää useammassa topic:ssa lukea sinun itkuvirsiä  ;)?

Eihän sinun tarvitse niitä lukea.
Ole vaan tyytyväinen omaan "kulkineesi" ;D

rami

Kannattaa lukea tämän ketjun alkuperäinen kysymys.
MIKSI "VAG merkkien suosio hiipuu"?
Varmaan tuo johtuu siitä, että moni muukin on itkenyt mielessään nuita "itkuvirsiä". ;D ;D ;D
Mahdollisimman halvalla yritetään teettää alihankkijoille tavaraa jotta saadaan omat isot möhläykset kuitattua.
Luonnollisesti laadusta alkaa tulemaan kuraa joka ikävästi heijastuu myös asiakkaisiin.

-karppa-

#59
Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:21:52
Eihän sinun tarvitse niitä lukea.
Ole vaan tyytyväinen omaan "kulkineesi" ;D

Valitettavasti, kun klikkaat uusia viestejä ne tulee vastaan halusit tai et.

Ja kiitos. Olen tyytyväinen kotterooni. Valitettavasti VAG-konserni ei suoraan tehtaalta saanut sellaista ulos, vaan joutuu itse sellaisen päivittämään.

EDIT: Tuttava soitti tuossa ja kysyi mitä mieltä olisin bensa Octaviasta ja voisinko sellaista suositella, kun on kokemusta skeidoista. Totesin että, jos ei ole dieseliä ostamassa, niin en suosittele yhtään 2010-luvun bensa vag:sta. Sanoin että kannattaa suosiolla sanoa jälkikasvulleen, että pysyy toyotoissa, kun iskä. Tuohon kiteytyy hyvin minun ajatusmaailma vag:sta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy