Mistä heräte lisäpitkille?

Aloittaja oranki, 24.09.16 - klo:15:01

« edellinen - seuraava »

Pera69

Ja koskapa en voi muokata edellistä, varmistetaan vielä, skannauksessa esimerkiksi näin:

LainaaENG116956-ENG116262-Leuchte20BR LA71-Dimming Direction CD 20,maximize ,16
ENG116956-ENG116266-Leuchte20BR LA71-Dimming Direction EF 20,maximize ,16
ENG116956-ENG116270-Leuchte20BR LA71-Dimming Direction GH 20,maximize ,16
ENG116956-ENG116257-Leuchte20BR LA71-Dimmwert AB 20,100 ,16
ENG116956-ENG116261-Leuchte20BR LA71-Dimmwert CD 20,0 ,16
ENG116956-ENG116265-Leuchte20BR LA71-Dimmwert EF 20,0 ,16
ENG116956-ENG116269-Leuchte20BR LA71-Dimmwert GH 20,0 ,16
ENG116956-ENG116254-Leuchte20BR LA71-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 20,2B ,16
ENG116956-ENG116572-Leuchte20BR LA71-Lampendefektbitposition 20,09 ,16
ENG116956-ENG116252-Leuchte20BR LA71-Lasttyp 20,34 - LED Bremsleuchten ,16
ENG116956-ENG116258-Leuchte20BR LA71-Lichtansteuerung HD AB 20,Always ,16
ENG116956-ENG116255-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion A 20,Brake light ,16
ENG116956-ENG116256-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion B 20,not active ,16
ENG116956-ENG116259-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion C 20,not active ,16
ENG116956-ENG116260-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion D 20,not active ,16
ENG116956-ENG116263-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion E 20,not active ,16
ENG116956-ENG116264-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion F 20,not active ,16
ENG116956-ENG116267-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion G 20,not active ,16
ENG116956-ENG116268-Leuchte20BR LA71-Lichtfunktion H 20,not active ,16

Suomentaisiko joku vielä, mitä kaikkea tällä adaptoinnilla tapahtuu ja miksi? Käsitän itse näin, että tämä "A 71" -pinni käytössä LED jarruvaloille. A-funktio ko. pinnille = sytyttää jarruvalon, eli kun jarrua painaa, syttyy myös jarruvalo. B-funktioon voisi laittaa vaikka molempien etusumarien syttymisen, kun jarrua painaa? :D Lasttyp = not active tai vastaavasti saksaksi, niin se on sitten käyttämätön pinni, ja jos näin, niin sitten etsitään fyysisesti, onko siellä pinniä vai ei. Jos on, siihen A-funktioon taas sävellykset ja johtoa kytkemään?

UrsaMajor

Lainaus käyttäjältä: Pera69 - 10.10.20 - klo:13:44
Hölmön kysymys: kuinka nuo muovit saa purettua jalkatilasta siten, ettei niitä riko? Kynnyksen muovi lähtee näköjään nostamalla, mutta se palikka, minkä alla BCM ilmeisesti on, jumittaa konepellin avauskahvaan. Ei viittisi rikkoa mitään, kun joku kuitenkin operaation on jo tehnyt rikkomatta mitään. 😄

Vedät avauskahvaa, kahvan alla on paneelin lukitseva pyöreä kiinnike, jossa on muovinen tulppa. Tämä lattapäisellä ruuvarilla napsautetaan pois siitä päältä ja ruuvataan kiinnike auki.. Tämän jälkeen paneeli lähtee napsauttamalla irti ja kahvan reiän muodosta voit päätellä missä asennossa sen saat sieltä tieltä pois.

Itsellä tosiaan tämän lisäksi piti jalan lepuutustuki ottaa irti, että sai lisää työskentelytilaa. Ahdasta ja epäergonomista on työskentely tuossa tilassa, mutta kun kerran tekee niin sen jälkeen tekee nopeammin ja viisaammin seuraavat kerrat 😁
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

UrsaMajor

Lainaus käyttäjältä: Pera69 - 10.10.20 - klo:15:24
Ja koskapa en voi muokata edellistä, varmistetaan vielä, skannauksessa esimerkiksi näin:

Suomentaisiko joku vielä, mitä kaikkea tällä adaptoinnilla tapahtuu ja miksi? Käsitän itse näin, että tämä "A 71" -pinni käytössä LED jarruvaloille. A-funktio ko. pinnille = sytyttää jarruvalon, eli kun jarrua painaa, syttyy myös jarruvalo. B-funktioon voisi laittaa vaikka molempien etusumarien syttymisen, kun jarrua painaa? :D Lasttyp = not active tai vastaavasti saksaksi, niin se on sitten käyttämätön pinni, ja jos näin, niin sitten etsitään fyysisesti, onko siellä pinniä vai ei. Jos on, siihen A-funktioon taas sävellykset ja johtoa kytkemään?

Juurikin näin. Itsellä oli fyysisesti B23 pinni BCM:n puolella, kanava not active, joten korjausjohto 23:seen B-liittimeen ja edellä mainitusti kanavan adaptaatiot ja alkoi herätevirta kulkemaan.
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pera69

Nonniin, sieltähän sitä (vissiin) BCM löytyi. Keinuvivulla liittimiä A, B ja C, joista B ja C oli muutama pinni vapaana ilman johtoa. C6 valikoitui itselle potentiaaliseksi paikaksi, eli liitin taitaa olla 000979150E?

Tuon "kahvapaneelin" irrotus: painetaan konepellin avauskahvaa pohjaan, vedetään kahvan kiinni pitävä muovinen sokka pois, otetaan kahva pois paikaltaan. Suoja lähtee sitten ihan nostamalla irti.

Peukalon kohdalla paksu punainen vihreällä raidalla on ykkösliitin, siitä ylöspäin 2, 3 jne.




Japi_

Tuli viikonloppuna väkerrettyä B8 Passattiin näillä ohjeilla valot toimimaan.
Löytyi tuo 23 pinni vapaana ja ohjelmoinnit VCDS:llä perään. Homma lähti tämän jälkeen pelittämään.
Tosin pari huomiota löytyi;

  • Jos vedän vasenta viikseä taaksepäin kerran niin silloin ei lisävalo syty. Ainoastaan auton omat pitkät vilahtaa.
    Kun työnnän viiksen taakse niin silloin valot syttyy.
  • Onko mitenkään mahdollista saada lisävalolle parkkivaloa ohjelmoitua? Näytti olevan muutamia pinnejä vapaana liittimellä, mutta ei ole itsellä tietoa mihin pinniin voisi kytkeä. Vai onko tällä väliä jos se on tyhjä ja VCDS ohjemoinnoit perään?

M_M

Se pitkien vilautus on eri funktio kuin pysyvä kaukovalo. Laita sille lisävalon ohjaukselle yhdeksi funktioksi "Lichthupe generell" (tai jotain sinnepäin) jos haluat lisävalon välähtävän kun viiksestä nykäisee.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Japi_

Lainaus käyttäjältä: M_M - 19.10.20 - klo:10:17
Se pitkien vilautus on eri funktio kuin pysyvä kaukovalo. Laita sille lisävalon ohjaukselle yhdeksi funktioksi "Lichthupe generell" (tai jotain sinnepäin) jos haluat lisävalon välähtävän kun viiksestä nykäisee.

Ok, kiitos. Pitää katsoa tuo kohta ja muuttaa arvo.
Nykyisessä lisävalossa on parkkitoiminto ja mietin saisiko sitä toimimaan.

Tony.N

Lainaus käyttäjältä: ConD - 19.08.18 - klo:22:55
Noniin, herätystä on tapahtunut!

Tuota lähtöhän voit vielä muokata siten, että teet C ja D-valofunktioille vaikkapa sen, että pistät niille dimmwert 0, dimming direction minimize ja toiminnoksi vaikkapa "nebellicht links" sekä "fernlicht uber assistent". Tällöin lisäpitkä ei ole käytössä assarilla tai silloin kun sumarit on päällä.

Tällä tempulla on se etu, että voit ajaa tosiaan huonommalla kelillä tai sitten autosi automaattisia valoja käyttäen täysin normaalisti.

Eli tällä saa eliminoitua erillisen katkaisjan tarpeen myös 👍
Mitenkäs tulisi toimia sellaisessa tilanteessa kun autossa on valoissa varjostustoiminto eli pitkät ei sammu käytännössä ikinä? Tullut nyt taisteltua erään superbin kanssa johon nyt koodattu heräte lisäpitkälle, oikea pitkä, väläytys toiminto ja assistentin ohjauksella, ongelmana on että lisäpitkä kyllä syttyy mutta ei sammu kohdatessa. Onko tähän löytynyt ratkaisua koodauksella?
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

M_M

Ei taida olla ratkaisua. Ainoa toimiva ratkaisu on se, että lisäpitkä ohjelmoidaan toimivaksi vain "pakkopitkillä".

Tällöin automaattivaloilla voi ajaa normaalisti ja lisävalo ei pala. Kun haluaa lisää valoa, tökkää viiksestä pitkät päälle "väkisin" ja lisävalo syttyy. Vastaantulijan saapuessa tökätään viiksestä uudestaan jolloin lisävalo sammuu ja auton omien valojen automatiikka alkaa taas toimia varjostaen vastaantulijaa.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

UrsaMajor

Ja sitten kävi näin:


Mites muut jotka olette kytkentää tehneet XBB:llä, onko vastaavaa käynyt??
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: UrsaMajor - 03.11.20 - klo:16:54
Ja sitten kävi näin:


Mites muut jotka olette kytkentää tehneet XBB:llä, onko vastaavaa käynyt??

Kyllä tuo näyttää ihan oikosululta. Onko kuvaa tuohon boxiin ennen oikosulkua ja jälkeen, että kaapelit on paikoillaan?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

UrsaMajor

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.11.20 - klo:17:37
Kyllä tuo näyttää ihan oikosululta. Onko kuvaa tuohon boxiin ennen oikosulkua ja jälkeen, että kaapelit on paikoillaan?

Ei oo siitä kuvaa, + sulakeboksin jakotukista 30a sulakkeella, - tulipellin maadoituspisteeseen, herätevirta kytkimen sisääntuloon BCM:ltä. Johdot ulkoisesti ehjiä. Jääkö silloin pelkän releen sisäinen oikosulku syyksi?
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

ConD

Lainaus käyttäjältä: UrsaMajor - 03.11.20 - klo:18:31
Ei oo siitä kuvaa, + sulakeboksin jakotukista 30a sulakkeella, - tulipellin maadoituspisteeseen, herätevirta kytkimen sisääntuloon BCM:ltä. Johdot ulkoisesti ehjiä. Jääkö silloin pelkän releen sisäinen oikosulku syyksi?
Jos tuota kysyt tuolla kytkennällä esim Lumiselta, niin saat moitteet XBB releen käytöstä "väärin". Näin minullakin... edellisessä MQB alustaisessa käytin relettä aikani samaan tapaan kuin sinä, jonka jälkeen se tosiaan alkoi jumimaan. Heitin härvelillä vesilintua ja laitoin ihan normaalin relesarjan sen tilalle.

Sain itse ohjeistusta mailitse tähän tyyliin:
LainaaTätä relettä voi ja kuuluu käyttää hall-ohjauksella vaikka kyseessä olisi väylätekniikkainen auto. Releen ajatus nimenomaan on hall-anturin johtoa rikkomaton ja muuta järjestelmää häiritsemätön toiminta millä heräte saadaan otettua halutulta johdolta. Relettä EI ole suunniteltu käytettäväksi ilman hall-anturia eli on täysin sattumaa jos se sattuu ryöstökytkettynä toimimaan.

Uudessa releessä johdon irroittaminen on tehty vain helpottamaan johdon reititystä. Relettä ei edelleenkään ole tarkoitettu käytettäväksi ollenkaan ilman hall-anturia.

Mikäli rele toimii noin kytkettynä toimii kuin se nyt siellä on niin voihan sitä niinkin käyttää eli varsinaisesti ei ole tarpeen miettiä uutta kytkentää. Mikäli rele lakkaa toimimasta niin silloin kannattaa kytkentäasiaa katsoa uudestaan.

Hyvä ettei siis enempää palanut :P
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

UrsaMajor

Onneksi ei mennyt muuta, jonkun aikaa menee kyllä että palaneen muovin lemu lähtee autosta. Olkoon tämä nyt toistona ja esimerkkinä muille, jottei kannata XBB:llä kytkeä.

Huomenna menee normirelesarja tilalle.
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: UrsaMajor - 03.11.20 - klo:20:55
Huomenna menee normirelesarja tilalle.

Suosittelen varmuudeksi laittamaan diodilla varustetun releen. Diodi vähentää jännitepiikkejä joita releen ohjauskela aiheuttaa ja näin suojelee BCM:ää.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/481961/Vaihtorelediodi-12V30A
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

UrsaMajor

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 03.11.20 - klo:21:13
Diodi vähentää jännitepiikkejä joita releen ohjauskela aiheuttaa ja näin suojelee BCM:ää.
Kiitos vinkistä, mieluummin joku turva myös tuolle BCM:llekin, sit on kallista leikkiä jos sinnepäin pääsee piikkiä.
5G CHPA/DQ200 103kW | 5G CJCX/DQ250 221kW | ex. 5E5 CHPA 103 kW | ex. 1J2 AUM/EVS 110 kW | ex. 1HX0 ADZ 66kW.

Tätä sairautta ei parannettu kuin R:llä.

-Jassi-

Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 07.10.18 - klo:09:23
Mulla on volsussa dynamic light assistent, eli mistään ei saa pitkille signaalia. Liitin can-väylään tommosen purkin

https://www.valostore.fi/tuote/lisavalojen_kytkentarele_can_vayla/

Ja kytkin dla:n pois käytöstä. Nyt lisäpitkät toimii ok.

Miten olette käytännössä liittäneet tuon purkin johtosarjaan? Tuli sama purkki hommattua, nyt vaan mietityttää käytännön toteutus. Irrotitko liittimestä ja varastit purkille signaalin sieltä vai ihan kuorimalla/juottamalla keskeltä johtoa?
Vag ja Bmw saman katon alla sulassa sovussa.

ConD

Lainaus käyttäjältä: -Jassi- - 08.11.20 - klo:09:28
Miten olette käytännössä liittäneet tuon purkin johtosarjaan? Tuli sama purkki hommattua, nyt vaan mietityttää käytännön toteutus. Irrotitko liittimestä ja varastit purkille signaalin sieltä vai ihan kuorimalla/juottamalla keskeltä johtoa?
Ja kyse edelleen Superb III:sta vai Paimentolaisen viittaamastsa Touaregista?

Kummassakaan tapauksessa ei tarvitse CanM8 cannectia, mutta silläkin toki asennuksen voi tehdä. Molemmissa tapauksissa suosittelisin kuitenkin tuota BCM-keinoa asennukseen jos perinteistä varjostinläppäherätettä ei löydy. Johtoja en kuorisi vaan käyttäisin silti Hall-anturitunnistinta joka tapauksessa, jolloin ei nuita rosvouksia tai kuorimisia tarvitse tehdä. Se mukavuus-CAN löytyy useammalta ohjainlaitteelta molempien autojen kanssa.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

-Jassi-

Ketään koodaustaitoista ei lähipiiristä löydy joten tuolla jo hankitulla Canm8-purkilla mennään. Autona tosiaan Superb III.
Piuhoitukset ja asennukset tehty jo täysin valmiiksi muuten, releen cansignaalijohtojen päät jo tuotu ohjaamoon valmiiksi can-herätettä varten.
Ei tosiaan kehtaisi juotella ja rikkoa ehjää  onko linkata jotain hall-anturisettiä tähän tarkoitukseen?
Toki jos joku täällä 09-alueella haluaa kytkennän rahaa vastaan tehdä niin saa ottaa yhteyttä 😊

Vag ja Bmw saman katon alla sulassa sovussa.

ConD

www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

-Jassi-

Lainaus käyttäjältä: ConD - 09.11.20 - klo:06:41
https://www.lumise.fi/lisavalot/hall-anturi-cannect-ohjainlaitteeseen/p/3050120197/#description

Tuosta CanM8:n orkkistunnistin. Ei tartte kuoria tai kolvailla.

Kiitoksia linkistä!
Käytin illan tuoteselailuun ja silmiin osui Aditalta päivitetty ruuvipuristeinen versio, jossa valmiina myös liitin.

https://www.adita.fi/tuote/1605-WK009/canm8-cannect-contactless-reader

Joka tapauksessa, kiitokset aktiivisille foorumilaisille vinkeistä. Nyt tuikut toimivat ja vieläpä siististi ilman asennusjälkiä. Bmw-  ja Audifoorumit ovatkin jo tuttuja, mutta on hyvä huomata että myös Skoda/Vag-puolella ollaan aktiivisina  :)
Vag ja Bmw saman katon alla sulassa sovussa.

miolkku

Lisävalojen asennusta valmistelen ja kävin kurkkaamassa omat vapaat pinnit kojetaulun alta... ihan fyysisesti  ;) Ohjeet purkamiseen ja tarkastukseen oli hyvät eli homma oli helppo. Ongelmaksi muodostui vain se, ettei minulla ollut yhtään vapaata pinniä missään noissa kolmessa eri liittimessä.



Luin aikaisemmin VCDS:llä 09:n adaptaatiot ja siitä on csv-tiedosto tallessa. Sen tulkinta on sitten jo vähän niin ja näin. Voisiko joku ystävällisesti vinkata, mistä päin pitäisi seuraavaksi lähteä liitintä etsimään?

https://drive.google.com/file/d/1Tw4xiLCDbshIU_3YgI8jyfsqXdz21HTY/view?usp=drivesdk
SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

miolkku

"Hand hoch" virheen merkiksi  ::) Ohjeethan oli oikeasti selkeät! Toteutus ei. Minä purin liittimet ja tutkin ne, mutten tarkastanut boksin pohjasta pinnejä... - daa

Adaptaatiot sain omasta mielestäni tulkittua, kun istuin illan koneella ja luin keskusteluketjun uudelleen läpi. Vertasin eri arvoja keskenään: varattuja ja malliesimerkin mukaista tyhjää. Tyhjät löytyvät listauksen perusteella paikoista: C9, C3, C6, B39 ja B2. Samoja itseasiassa joihin oli viitattu jo aikaisemmin tässä ketjussa.

Kohde on Superb ja en äkkiseltään löytänyt selväkielisiä nimiä näille pinneille, mutta Octaviassa vastaavat pinnit ovat:

- C9, Small parking light front left (headlight)
- C3, Small parking light in front right (headlight)
- C6, Rear right fog light (rear lights)
- B39, Left cornering light (separate) (Octavia RS only)
- B2, Right cornering light (separate) (Octavia RS only)

En lähtenyt erikseen selvittämään tai VCDS:llä katsomaan, mikä näillä on Superbissa nimenä. Vapaita kun ovat ja pinni löytyy, niin sopinevat tarkoitukseen. Ajattelin asentaa korjausjohdon pinniin C9 ja johto olisi tarkoitus käydä huomenna ostamassa merkkiliikkeestä.

Neljä Ambientelicht:iä olivat (ilmeisesti) myös tyhjiä. Näissä oli eroa , että "ENG116967-ENG116463-Leuchte31AMBL 1C61-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 31" oli eri arvo (3, 4, 5 tai 6) kuin tyhjässä esimerkissä se oli nolla (0). Lisäksi "ENG116967-ENG116464-Leuchte31AMBL 1C61-Lichtfunktion A 31" oli Ambientelicht 1, 2, 3 tai 4 kun tyhjässä esimerkissä tämä on "not active ". Tätä en harkinnut, kun autossa on pari erillistä LED-pakettia varusteena. En tiedä liittyykö jotekin niihin.

Liitin:


Boksi (HUOM! Peilikuva):


Paljon jossittelua, empimistä, onkohan tuo nyt noin, ehkä jne.... -toivottavasti joku tästä saa kuitenkin jotakin irti  ;D

Vinkki 1) Ainoa asia, mikä meni rikki oli konepellin avausvivun alla olevan kiinnikkeen ruuvinkanta, kun käänsin sitä auki muovikiilalla. Siinä on päässä pienen pieni ura eli se kannattaa kiertää auki pienellä talttapäällä. Minä jouduin painamaan kantaa liian kovaa, että sain työkalun pitämään siinä niin kanta irtosi ruuvista.
Vinkki 2) Itse konepellin aukaisuvivun lukitussokkaa ei tarvitse vetään niin paljoa ulos, että se tippuu muovikotelon sisään, saadakseen kahvan irti. Riittää, kun sitä vetää vain vähän auki.
SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

ConD

Hyvää touhuamista!

Minulle on niistä ambient light-paikoista syöpynyt mieleen ajatus että ne ei pitkän valon herätteen hankinnassa toimisi. Mutta potilaan puuttuessa tallista en ole asiaa voinut tarkemmin tutkia.

Mainittu C6 tai C9 olisivat minun päässäni nyt potentiaalisimmat uhrit myös herätepinniksi.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

mikahi

Osaako joku sanoa mikä on BCM:ään tulevan leveimmän korjausjohdon osanumero?



miolkku

Tuon leväimmän pinnin piuhan numerosta ei valitettavasti ole tietoa, mutta liikkeessä pääsevät varmaan noiden kahden muunkin piuhan numerolla jäljille.

Oma asennus on nyt siinä vaiheessa, että valo on kiinni ja näyttää melkolailla oikeaan suuntaankin vielä, korjausjohdon asennus onnistui hyvin, heräte toimii ja koodaus on sisällä. En vain saanut lisävloa toimimaan pakkopitkällä eli pitkien automatiikka sytyttää nyt myös lisävalon, kun tahtotila oli, että lisävalo on päällä vain pakkopitkillä. Mielestäni koodaukset on keskusteluketjun mukaiset, mutta ilmeisesti ei... Voisiko joku vinkata, mikä koodauksessa meni pieleen, kiitos  ;D

ENG116963-ENG116395-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction CD 27 maximize 16
ENG116963-ENG116399-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction EF 27 maximize 16
ENG116963-ENG116403-Leuchte27NSL RC6-Dimming Direction GH 27 maximize 16
ENG116963-ENG116390-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert AB 27 127 16
ENG116963-ENG116394-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert CD 27 0 16
ENG116963-ENG116398-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert EF 27 0 16
ENG116963-ENG116402-Leuchte27NSL RC6-Dimmwert GH 27 0 16
ENG116963-ENG116387-Leuchte27NSL RC6-Fehlerort mittleres Byte DTC-DFCC 27 0 16
ENG116963-ENG116579-Leuchte27NSL RC6-Lampendefektbitposition 27 0 16
ENG116963-ENG116385-Leuchte27NSL RC6-Lasttyp 27 36 - LED Kleinleistung 16
ENG116963-ENG116391-Leuchte27NSL RC6-Lichtansteuerung HD AB 27 Always 16
ENG116963-ENG116388-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion A 27 Left high beam 16
ENG116963-ENG116389-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion B 27 Lichthupe generell 16
ENG116963-ENG116392-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion C 27 Nebellicht links 16
ENG116963-ENG116393-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion D 27 Fernlicht über Assistent aktiviert 16
ENG116963-ENG116396-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion E 27 not active 16
ENG116963-ENG116397-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion F 27 not active 16
ENG116963-ENG116400-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion G 27 not active 16
ENG116963-ENG116401-Leuchte27NSL RC6-Lichtfunktion H 27 not active 16


Projekti koki pieniä vastoinkäymisiä matkanvarrella, mutta kääntöpuolena taas... paljon tuli opittua uutta:

  • Varmistin myyjältä ennen ostamista, että tarvitseeko puskuria irrottaa. Ei pitänyt tarvita, mutta piti sitten kumminkin. Mukana tullut lisävalon asennusohje oli mielestäni surkea
  • Ensimmäisellä asennuskerralla meni turatessa melkein koko yö, eikä sitä helpottanut eri autoon tarkoitetut asennusraudat

Nyt on kuitenkin valo keulalla ja koeajo eilen pimeällä tehty ja hymyilyttää  :)
SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

M_M

Ylin rivi, Dimming Direction CD 27, kokeilepa vaihtaa sen arvoksi minimize.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

miolkku

Lainaus käyttäjältä: M_M - 28.11.20 - klo:09:10
Ylin rivi, Dimming Direction CD 27, kokeilepa vaihtaa sen arvoksi minimize.

Siinähän se vika oli. Kiitos avusta! Nyt valot toimii niin kuin pitääkin :)
SUPERB Combi 2,0 TDI 190 4x4 Elegance DSG 2017
ex-SUPERB Combi 2,0 TDI 170 4x4 Ambition Business DSG 2014

mabe

Nostetaanpa vanhaa ketjua.

Pihaan kaartoi superb, 2019 xenoneilla.
Ihmeteltiin ja kiroiltiin xbb power unit vehjettä joka välillä näytti pelaavan ja heti perään ei.

Otettiin sitten vanha konsti ja ruvettiin katsomaan ohjainlaitetta.
B23 oli not active tilassa.
Johtosarjassa oli vedetty piuha kuitenkin. No, kun uskotaan tekniikkaa niin napattiin liittimestä olemassa oleva karva pois ja octaviasta tutut koodit sisään obd11 avulla.
Taas rokkaa.

Lichtfunction a10 fernlicht links
Dimwert ab 127
Lichtfunction c10 lichthupe generell
Dimwert cd 127
Lasttyp 10 36 led kleinleistung

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy