Uuden auton maalipinnan kestokäsittelyt

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 03.11.15 - klo:13:25
Mitä kustansi?
"Tarkista kuitenkin ensin perstaskustasi pelimerkkien riittävyys".
Onko tällaisia helppoheikkejä vielä nykyään? Missä hinnastot ja avoimuus?

seatts


Jos joku Turun seudulla haluaa maalipinnan ja lasien pinnoituksen uuteen autoon niin yv:tä vaan tulemaan.

Niitä olen tehnyt jo toista kymmentä ja lisää tehdään koko ajan.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

M@tti

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 03.11.15 - klo:13:25
Mitä kustansi?

Auton koko ja ikä vaikuttaa hintaan. Esim.uudesta autosta jää yksi työvaihe pois.
Soittamalla saa tarkan hinnan.
ex - Scout TDI 2008
ex - Passat Highline TDI 2011
Scout TDI 2015

Daatta

Itsekin suhtaudun vähintään epäilevästi noihin käsittelyihin ja lupauksiin 3v kestosta... Hyviäkin aineita ja tekijöitä on, mutta ei liiaksi asti. Seatts on tuttu kaveri pesukinnas.com foorumilta, uskaltaisin hänen palveluita suositella.

Jos aihe kiinnostaa rahojen luovutusta enempää, niin kestopinnoitteista löytyy oma ketju. Monesti tavoitteena on ottaa tietämättömiltä rahat pois, jälki on sutta ja sekundaa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mremonen

Mulla on Hyvinkäällä teetetty Ceramic Pro + 9H -pinnoitus. Otin sen heti suoraan uuteen autoon eikä ole ollut puolen vuoden kokemuksella valittamista. Jos en olisi laiska ja pesisin & vahaisin itse auton käsin, en välttämättä noihin rahojani laittaisi, mutta laiskalle tuo on hyvä. Auto puhdistuu yleensä jo harjattomassa konepesussa, kunhan sen pesettää riittävän usein.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

broz

Lainaus käyttäjältä: mremonen - 05.11.15 - klo:12:24
Mulla on Hyvinkäällä teetetty Ceramic Pro + 9H -pinnoitus. Otin sen heti suoraan uuteen autoon eikä ole ollut puolen vuoden kokemuksella valittamista. Jos en olisi laiska ja pesisin & vahaisin itse auton käsin, en välttämättä noihin rahojani laittaisi, mutta laiskalle tuo on hyvä. Auto puhdistuu yleensä jo harjattomassa konepesussa, kunhan sen pesettää riittävän usein.

Mitenkä talven pakkaset ja lumi vaikuttaa tuohon pinnoitteeseen?
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

mremonen

Lainaus käyttäjältä: broz - 05.11.15 - klo:12:27
Mitenkä talven pakkaset ja lumi vaikuttaa tuohon pinnoitteeseen?
Vähän on vaikea kommentoida, kun alin lämpötila taitaa olla ollut +13 tähän mennessä. Mutta edellisessä autossa oli myös kestopinnoite, vaikkakin eri tuote, niin eipä se tuntunut siihen juuri vaikuttavan.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

larsson80

Lainaus käyttäjältä: broz - 05.11.15 - klo:12:27
Mitenkä talven pakkaset ja lumi vaikuttaa tuohon pinnoitteeseen?

Ei vaikuta millään lailla yhden talven kokemuksella, paitsi et lumet lähtee pinnalta liukkaammin ja helpommin, varsinki lasi pinnoilta. Suosittelen!!
Skoda Octavia Combi rs III TSI man 2014 Candy white
Opel Astra vagon 1.6 -09
Opel Vectra vagon 2.2 -01
Opel Calibra 2.0i 16v dtm edition -95
Opel Kadett 1.8i -90

termos

Tuli laitettua perjantaina Scouttiin Optimum Gloss-Coat pinnoite. Mielenkiinnolla odottelen tulevan talven pesuja...

optilab

Lainaus käyttäjältä: termos - 23.11.15 - klo:09:22
Tuli laitettua perjantaina Scouttiin Optimum Gloss-Coat pinnoite. Mielenkiinnolla odottelen tulevan talven pesuja...

Sama tuli itsekin otettua uutukaiseen, ennen luovutusta. En kuitenkaan saanut asiasta takuutodistusta, kun aine on kuulemma niin uusi, ettei siitä todistuksia vielä ole..? Tehtiin siis Audicenterin alihankkijan toimesta. Lupasi kyllä paperin myöhemmin. Kuitenkin pinnoitteelle luvataa 2 vuoden takuu, mitä ikinä se sisällään pitääkään..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

psxgamer

Onko kellään kokemuksia Ceramic Pro käsittelystä?

http://ceramicpro.fi/nanokeraaminen-suojaus-auton-kaikille-pinnoille/

Lähinnä tuo vettä hylkivä ominaisuus kiinnostaisi, josko auto pysyisi paremmin puhtaana sen ansiosta. Kallis kyllä on, esim. Herttoniemessä joko 450â,¬ tai light käsittely 280â,¬.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 14.01.16 - klo:15:00
Onko kellään kokemuksia Ceramic Pro käsittelystä?

http://ceramicpro.fi/nanokeraaminen-suojaus-auton-kaikille-pinnoille/

Lähinnä tuo vettä hylkivä ominaisuus kiinnostaisi, josko auto pysyisi paremmin puhtaana sen ansiosta. Kallis kyllä on, esim. Herttoniemessä joko 450â,¬ tai light käsittely 280â,¬.
Itselleni tuo uuteen autoon laitettiin, mutta veden hylkivyydestä ei vielä ole tietoa kun auto on ollut itselläni vasta puolitoista viikkoa.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Daatta

Pinnoitteen paras puoli on juurikin hylkivyys, helpottaa tietysti myös puhdistusta. Ceramic Pro on pinnoitteena parhaasta päästä, mutta se voidaan "asentaa" monella tavalla. Autoa pinnoitettaessa pohjat pitää olla kunnossa, jos siellä on naarmua tai hologrammia jäävät ne pinnoitteen alle. Hinta ei välttämättä takaa työn laatua, selvää kuitenkin on ettei parilla sadalla saa priimaa. Jos kyseessä on uusi auto, voi maalipinta olla niin hyvässä kunnossa että pelkkä puhdistus riittää ja pinnoitteen voi vetää suoraan päälle. Yleensä maalipinnassa on jotain sanomista, eli vaatii koneellisen kiillotuksen. Siihen ei pari tuntia riitä, vaan puhutaan helposti vähintään päivän hommasta. Jos yrittäjä laskee hintaa omalle työlleen, niin 450â,¬ on aika vähän.

Kahden - kolmen vuoden kesto pätee (ehkä) ihanneolosuhteissa, ei Suomen suolakelissä. Käytännössä pinnoite laitetaan uudestaan, siinä "tarkastuskäsittelyn" aikana.

Aina nuo pinnoitukset ei mene putkeen, silloin niistä voi lukea Pesukintaan foorumilta.

http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=53&t=4173

Näyttämön puolelta löytyy onnistuneita työnäytteitä, kuten:

http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=3909

Jos riittää että autossa on "pinnoite", niin silloin halvin hinta on paras.  ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

larsson80

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 14.01.16 - klo:15:00
Onko kellään kokemuksia Ceramic Pro käsittelystä?

http://ceramicpro.fi/nanokeraaminen-suojaus-auton-kaikille-pinnoille/

Lähinnä tuo vettä hylkivä ominaisuus kiinnostaisi, josko auto pysyisi paremmin puhtaana sen ansiosta. Kallis kyllä on, esim. Herttoniemessä joko 450â,¬ tai light käsittely 280â,¬.

Pysyy paremmin puhtaana ku vesi lähtee ku hanhen selästä, mutta turha kuvitella, että puhtaaksi tulee pelkästä sateessa ajelusta tai huuhtomalla.

Puolitoista vuotta ollut omassa kärryssä kyseinen käsittely 9h + light ja en voi kuin edelleenkin kehua. Pesun helppoutta, kiiltoa, veden hylkivyys loistava jne!!
Skoda Octavia Combi rs III TSI man 2014 Candy white
Opel Astra vagon 1.6 -09
Opel Vectra vagon 2.2 -01
Opel Calibra 2.0i 16v dtm edition -95
Opel Kadett 1.8i -90

psxgamer

Kiitos Morhpheus & Daatta kommenteista. Light käsittely tosiaan maksaa vain 280â,¬, mutta ei tunnu kuvauksen perusteella sisältävän läheskään niin paljon suojaa kuin normaali 9H käsittely. Ja tämä käsittely on taas mielestäni aika kovan hintainen.

Lainaus käyttäjältä: larsson80 - 14.01.16 - klo:18:58
Pysyy paremmin puhtaana ku vesi lähtee ku hanhen selästä, mutta turha kuvitella, että puhtaaksi tulee pelkästä sateessa ajelusta tai huuhtomalla.

Puolitoista vuotta ollut omassa kärryssä kyseinen käsittely 9h + light ja en voi kuin edelleenkin kehua. Pesun helppoutta, kiiltoa, veden hylkivyys loistava jne!!

Eli sinä otit molemmatkin käsittelyt autoosi? En tiennyt tuon edes olevan mahdollista.

Se, että auto tulee helpommin puhtaaksi on mielestäni liian pieni etu. Pysyykö auto kuitenkin mielestäsi paljon pidempään puhtaana tuon käsitelyn takia vai likaantuuko sateella suunnilleen samaan tahtiin kuin ennen suojaustakin?

Morpheus3

Kyllä tuo molempienkin päällekäin ottaminen on mahdollista. Itsekin sitä ensin mieti, mutta tulin siihen tulokseen että katson ensin tuolla 9H:lla miten toimii, tosiaan reilun 250â,¬ olisi vielä maksanut lisää tuo Light.

Mustassa autossa kiillon selvän parantumisen kyllä huomasi jo tuolla 9H:llakin, kun sain nähdä auton ennen ja jälkeen käsittelyn omin silmin.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

pomo

Tuttu laittoi uuteen fabiaan finikor brilliant plus pinnoitteen. Takuuta lupaavat kolme vuotta. Vielä ei ole suuremmin kokoemuksia, autoa ei ole käsittääkseni näin talvella pestykään kertaakaan. Hinta oli käsittääkseni varsin maltillinen, jos en väärin muista alle 300e

larsson80

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 15.01.16 - klo:08:25
Kiitos Morhpheus & Daatta kommenteista. Light käsittely tosiaan maksaa vain 280â,¬, mutta ei tunnu kuvauksen perusteella sisältävän läheskään niin paljon suojaa kuin normaali 9H käsittely. Ja tämä käsittely on taas mielestäni aika kovan hintainen.

Eli sinä otit molemmatkin käsittelyt autoosi? En tiennyt tuon edes olevan mahdollista.

Se, että auto tulee helpommin puhtaaksi on mielestäni liian pieni etu. Pysyykö auto kuitenkin mielestäsi paljon pidempään puhtaana tuon käsitelyn takia vai likaantuuko sateella suunnilleen samaan tahtiin kuin ennen suojaustakin?

Kyllä se jonkun verran pysyy puhtaampana koska lika ei tartu niin helposti ja vesi vie likaa mukanaan. Ja suurin etuhan tulee siinä ettei autoa tarvi vahata enää ja voit pestä liuottimilla, jos haluat eikä ole vaaraa että pinnoite lähtee pois, toisin kuin vahat!

Ja voi ottaa molemmat 9h + lightin ja minulle sitä käsittelyn tehnyt paikka suosittelikin, silloin saa molempien edut ja tukevat toisiaan. Ja tarkistappa tuo hinta, jos otat molemmat. Mielestäni hinta laskee, kun otat molemmat käsittelyt. Oliko 550e yhteensä. Hinnat taitaa olla ympäri suomea samat.

Ottaisin koska tahansa käsittelyn uudestaan, lisäks cp rain on kaikissa laseissa ollu nyt 9kk. Loistava aine! Suosittelen myös.
Skoda Octavia Combi rs III TSI man 2014 Candy white
Opel Astra vagon 1.6 -09
Opel Vectra vagon 2.2 -01
Opel Calibra 2.0i 16v dtm edition -95
Opel Kadett 1.8i -90

broz

Itse kyllä kanssa suosittelen ceramic pro 9h + light käsittelyä. Teetätin Carmeik liikkeessä espoossa kyseisen käsittelyn ja ei voi muuta kuin kehua. Hinta oli Ceramic pro 9h käsittelylle sen 450e ja light käsittelyn hinta 100e, joten jos herttoniemessä oli light käsittely 280e niin suosittelen kysymään tuoltakin: http://www.carmeik.fi/
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Eagle

Pinnoitteet on hyviä mutta pohjatyöt pitää olla kunnossa. Myllytys on se mikä vie aikaa ja maksaa. Tekijän pitää oikeasti osata homma ja lisäksi mielellään olla ammattiylpeyttä kunnon jäljen tekoon eikä one step fillaavalla aineella käy.
Mulla on kolmessa autossa pinnoite, kahdessa cquarz UK ja yhdessä opticoat. Molemmat toimii hyvin ja kestoa on ainakin kaksi vuotta jo riittänyt. Pesen foamilla ja harvemmin näytän kinnasta. Välillä toki sitä vaatii, ja kyljistä piet ja lentoruosteet pois niille tarkoitetuilla aineilla.

TeePee66

Uusi auto nyt maassa ja luovutus n. 1vk päästä  :D. Nykyisessä on Finikorin Brilliant, edellisessä oli Perma Shine, nyt ajattelin jotain uutta. Auton väri on tumman harmaa (Manhattan Grau) ja olisi toivottavaa, että pinnoite edes hieman suojaisi naarmuuntumiselta. Ajattelin kokeilla IGL Quartzia, onko kokemuksia:
http://igreenlover-fi.com/ecocoat/
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

seatts


On kokemusta tuosta IGL Quartzsista, kierrä kaukaa.
Huonoiten pysynyt pinnoite mitä olen käyttänyt,  kokemuksia löytyy kuitenkin Opticoatista, Gloss-coatista, Cquartz Uk,  Qtechnic Exov2 ja C1.
Parhaiten omassa käytössäni on kestänyt C1+exov2 kakku.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

mremonen

Mulla on ollut tuo kestokäsittely kaikissa Audeissa (3 kpl). Ensin oli Finikor Brilliant, sitten en muista ja viimeeksi tuo Ceramic Pro + 9h. Kaikkiin olen ollut suhteellisen tyytyväinen. Nykyinen auto kun on tosin valkoinen, niin siitä lika ei kyllä lähde millään painepesulla. Harjaa pitää kyllä käyttää. Mutta veikkaan, että "vika" on värissä. Pinnoitteet on otettu aina uuteen autoon heti ennen luovutusta.

Ainoa mihin en ole ollut tyytyväinen on (tuuli)lasipintojen käsittely. Vesi kyllä menee kuin hanhen selästä, mutta sitten kun pitää käyttää pyyhkimiä, niin jää selvä kalvo. Jopa niin selvä, että pidin sitä riskinä pimeällä ajaessa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

optilab

Nämä kestopinnoitteet ovat itselle uusi asia, joten kysellään täältä kokeneemmilta, eli onko normaalia, että auton pelteihin iskee ns. lentorustetta jo kahden kuukauden jälkeen? Auto luovutettiin kuluvan vuoden tammikuun alussa ja siihen laitettiin jo ennen luovutusta optimum gloss coat pinnoite.
Nyt kuitenkin pestessäni kärryä huomasin etuovien alareunoissa jo pieniä ruosteenvärisiä pilkkuja. Väri tietysti valkoinen :P
Tokihan pilkut saisi pois hiovalla vahalla tms, mutta juuri näitä pitäisi nyt kuulemma välttää, ettei pinnoitus kärsi  :o
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Jyri

Tuo lentoruoste, lienee vain pieniä rautahiukkasia joita erityisesti talvikaudella auton pinnalle kulkeutuu ja alkavat sitten ruostua, lähtevät pois hyvin jollakin raudanpoistoaineella, esim IronX tmv. Kannattaa katsoa vaikka täältä: http://www.autonhoitokauppa.fi/raudanpoistoaineet

optilab

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.03.16 - klo:13:39
Tuo lentoruoste, lienee vain pieniä rautahiukkasia joita erityisesti talvikaudella auton pinnalle kulkeutuu ja alkavat sitten ruostua, lähtevät pois hyvin jollakin raudanpoistoaineella, esim IronX tmv. Kannattaa katsoa vaikka täältä: http://www.autonhoitokauppa.fi/raudanpoistoaineet

Asia kirkas, kiitos. Eikun kauppaan ostamaan raudanpoistomyrkkyjä..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

xmasa

Nyt ei voi puhua uudesta autosta, vaan puhutaan "uudesta". Eli kyseessä olis Alpinweiss-valkoinen BMW, joka tarvitsisi jonkunlaisen kevyen myllytyksen + pinnoitteen tai kovavahan pintaan. Auto on 3v ikäinen ja pienillä kilsoilla, mutta kuitenkin pinnalla on pyörrejälkiä/hiusnaarmuja mahdollisista harjapesuita/lumiharjasta. Eli haluaisin auton pinnan puhtaaksi ja jonkinlaisen suojan vaikka edes 1v. Itse aina pesen autot käsin ja koitan käsitellä kuin ns. "kukkaa kämmenellä", mutta omat resurssit riittää korkeintaan käsin vahaukseen.

Onko jotain kovavahaus tai kestokäsittely vinkkejä, joita kannattaisi harkita? Mitään tyyliin yli 600e/1v.kesto - käsittelyjä ei ihan kauheasti tee mieli kokeilla. Eikä siitä haittaakaan olisi, että pinnoitteen tai kovavahan ylläpitäminen ei olisi mitään rakettitiedettä  ::)
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

masterboy

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 04.12.09 - klo:22:25
-Diamondbrite Jewelultra -käsittely helmiäismustassa maalipinnassa.-Käsittely tehty ennen auton luovutusta 14.10.-09-Autolla ajettu käsittelyn jälkeen n.4000km.-Kestävyydestä en vielä voi oikein sanoa mitään, koska kokemuksia on niin lyhyeltä ajalta. Kiilto on vielä kuin uutena, tottakai, eihän autolla ole ajettu juuri mitään. Suolainenkin lika irtoaa ilman liuottimia, pelkällä painepesuri huuhtelulla ja vesi helmeilee kuin vasta vahatulla pinnalla.-Käsittely on tehty CarDeluxella Kouvolassa-Käsittelyn ohjehinta on 300â,¬, oikea hinta on jälleenmyyjäkohtainen.-Käsittelylle luvataan 6v takuu, joka edellyttää tarkastuskäyntiä kerran vuodessa. Tarkastuskäynti on pesun hintainen(n.25â,¬, riippuen paikasta)-Mukana tulee pieni pullo hoitoainetta ja shampoota. Hoitoainetta suositellaan laitettavaksi noin kerran kuukaudessa, pesun yhteydessä. Itse olen nyt kerran sitä käyttänyt. Hoitoaineen käyttö on todella yksinkertaista. Ainetta kaadetaan ohjeen mukainen määrä ämpäriin, johon lasketaan n. 10l vettä. Tämän jälkeen pestään auto liuoksella normaalisti. Jos haluaa pestä autonsa pesukoneessa, hoitoainetta voidaan myös levittää suoraan maalipinnalle konepeltiin ja etulokasuojiin. Jonka jälkeen ajetaan auto harjapesukoneeseen, joka hoitaa levityksen. Hoitoaineen käyttäminen tai käyttämättä jättäminen ei ilmeisesti vaikuta takuuseen.
Takuu lupauksen mukaan autoa ei tarvitse vahata itse ollenkaan 6 vuoteen, jos on käyttänyt hoitoainetta ohjeiden mukaan. Joten eiköhän tuon käsittelyn pitäisi olla hyvä, vielä en osaa sanoa.
Laitan jatkoa sitten kun kokemuksia kertyy enemmän...
Itelläni on kohta uusi auto alla, ja kestopinnoitus kiinnostaisi. Onkohan tämä Diamonbrite käsittely pitänyt lupauksensa? Kestääkö konepesuja ja saako tai tarviiko vahata?

zobuli

Onko PPShield Cure pinnoitteesta kokemuksia? Kohtaako hinta ja laatu? Onko järkevää maksaa tuosta Curesta enemmän verrattuna esimerkiksi Silver Seal Nano 2K pinnoitteeseen? Kesto luvataan olevan reilusti pidempi.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

-Oksid-

Lainaus käyttäjältä: pomo - 15.01.16 - klo:09:34
Tuttu laittoi uuteen fabiaan finikor brilliant plus pinnoitteen. Takuuta lupaavat kolme vuotta. Vielä ei ole suuremmin kokoemuksia, autoa ei ole käsittääkseni näin talvella pestykään kertaakaan. Hinta oli käsittääkseni varsin maltillinen, jos en väärin muista alle 300e

Itsellä laitettiin Octaviaan tuo samainen brilliant + -käsittely auton ollessa uusi, lupasivat 3 vuoden "takuun" (oli silloin 2014 uusi tuote). Pinnoite laitettiin syksyä vasten ja jo ensimmäisenä talvena tuntui kuin olisi ajellut ja pessyt vahaamattomalla autolla: suola jämähti kuin tauti eikä vesikään tuntunut pesun jälkeen edes pisaroituvan maalipinnalla. Käytin auton tarkistuksessa keväällä jolloin todettiin pinnoitteen toimivan "normaalisti"  ::) Jotain hoitopesuja olisivat siihen kylkeen suositelleet mutta päädyin tuon jälkeen vahaamaan itse auton ensin Glymin punaisella ja sen jälkeen pari kerrosta Bilt Hamberin Finis-waxia, pinnasta tuli aivan toisenlainen heti.

Auto siis pestiin ekan talven aikana n. parin viikon välein, aina käsin ja ilman liottimia kuten käsittelyn ohjeissa todettiin (tosin keväällä, tarkastuksen jälkeen, oli pakko ruiskia liukkarilla että sai suolakertymät pois pinnasta, auto oli aivan raidallinen suolasta).

Eli omakohtaiset kokemukset tuosta käsittelystä eivät kovin vakuuttavia ole olleet...
Ajossa: Alfa Romeo Giulia Diesel AT8 Super '16

Entiset VAGit: Octavia Combi RS 2.0 TDI DSG "Magic Black" -14,Octavia II LB RS TFSI "Sprint Yellow" -06,  Golf GTI 1.8T "Magic Black"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy