Uuden auton maalipinnan kestokäsittelyt

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

rob-s

LainaaMahtaako näistä käsittelyistä olla apua jos käyttää autoa harjapesussa? Värinä vielä vaikein eli perusmusta.

Mikään käsittely taikka pinnoite ei estä naarmuuntumisilta. Sellainen olisi kylläkin aivan loistavaa jos olisi olemassa!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

metS80

#151
Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 03.03.13 - klo:13:52
Mikäs Permashinessa ei miellyttänyt, jos vielä muistat?  :)  Omassani käsittelystä ei ole vielä vuottakaan täynnä, muttei ole tullut vielä mitään kielteistä esiin.

Saattoi minulla olla odotukset liiankin korkealla. Auto oli tumman vihreä ja siis paha. Alkoi puolen vuoden päästä jo tehdä mieli vahata. Tuon kokemuksen jälkeen olen mennyt vain vaaleilla autoilla ja normi & kovavahoilla.

Muistikuva, että oli kallis- olisiko silloin jo puhuttu markoissa lähemmäs tonnista. Tää on kyl jo niin syvällä muistin lokeroissa.
Mitä tuo nyt euroaikaan maksaa?

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 03.03.13 - klo:14:23
Mikään käsittely taikka pinnoite ei estä naarmuuntumisilta. Sellainen olisi kylläkin aivan loistavaa jos olisi olemassa!

Eikö näistä jotain apua ole edes ns auringon4kehriä vastaan?

Onko nämä kaikki toiminnaltaan maalihuokosten täyttämistä vai mitä on nää mainosmiesten puheet ainneen aikaansaamista kemiallisista reaktioista?
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: metS80 - 03.03.13 - klo:16:40
Mitä tuo nyt euroaikaan maksaa?

Onko nämä kaikki toiminnaltaan maalihuokosten täyttämistä vai mitä on nää mainosmiesten puheet ainneen aikaansaamista kemiallisista reaktioista?

Keskikokoiseen henkilöautoon kustansi 360 euroa vuonna -12. Aamulla kun vei auton, niin iltapäivällä sai hakea käsiteltynä.

Linkki erään Permashine -käsittelyjä tekevän firman sivuille. Jos mainonta jotakuta häiritsee niin ei tarvitse klikata  ;)

http://www.raimarco.fi/permashine.html

Tomppis

#153
Lainaus käyttäjältä: ekiX - 31.01.13 - klo:14:33
Tilasin Presta kestopinnoitteen vuoden takuulla tulevaan uuteen autoon. Eipä tarvitse erikseen vaivautua auton jättämiseen päiväksi käsittelyyn. Ilmeisesti ei muilla käyttäjillä ole kokemuksia moisesta?

Itellä kokemusta sen verran, että laitettiin heinäkuun alussa ja antautui jo syys-lokakuussa. Joo tuotteella on takuu mutta pinta oli niin täynnä holoja ja huonosti tehty että päädyin itse myllyttämään auton ja vahaamaan. Vaha ollut pinnassa nyt kohta 4kk eikä antautumisen merkkejä. :) eli en suosittele..

E: En muutenkaan jaksa uskoa noihin firmoissa tehtyihin (ainakaan autoliikkeen teettämiin) myllytyksiin. Kunnollista maalipinnan käsittelyä ei tehdä 8 tunnissa ja tällä tarkoitan likaisesta autosta siihen viimeiseen holottomaan ja naarmuttomaan maalipintaan. Tai jos joku pystyy niin saa jakaa tiedon myös minulle. :)

PTG

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 10.03.13 - klo:20:22
Itellä kokemusta sen verran, että laitettiin heinäkuun alussa ja antautui jo syys-lokakuussa. Joo tuotteella on takuu mutta pinta oli niin täynnä holoja ja huonosti tehty että päädyin itse myllyttämään auton ja vahaamaan. Vaha ollut pinnassa nyt kohta 4kk eikä antautumisen merkkejä. :) eli en suosittele..

E: En muutenkaan jaksa uskoa noihin firmoissa tehtyihin (ainakaan autoliikkeen teettämiin) myllytyksiin. Kunnollista maalipinnan käsittelyä ei tehdä 8 tunnissa ja tällä tarkoitan likaisesta autosta siihen viimeiseen holottomaan ja naarmuttomaan maalipintaan. Tai jos joku pystyy niin saa jakaa tiedon myös minulle. :)

Miksi muuten ostit uuden auton, joka oli holoilla :o Ja jos siitä ei sitten ollutkaan kysymys, toinen meistä on väärässä topicissa ;)

Siitä tietty samaa mieltä, että muutamassa tunnissa heikossa hapessa oleva pinta ei muutu virheettömäksi, mutta vielä turhempaa tietty ylipäänsä lähteä laittamaan surkeassa kunnossa olevalla pinnalle mitään pinnoitetta ennen myllytystä...

Tomppis

#155
Lainaus käyttäjältä: PTG - 10.03.13 - klo:21:09
Miksi muuten ostit uuden auton, joka oli holoilla :o Ja jos siitä ei sitten ollutkaan kysymys, toinen meistä on väärässä topicissa ;)

Siitä tietty samaa mieltä, että muutamassa tunnissa heikossa hapessa oleva pinta ei muutu virheettömäksi, mutta vielä turhempaa tietty ylipäänsä lähteä laittamaan surkeassa kunnossa olevalla pinnalle mitään pinnoitetta ennen myllytystä...

Siis autohan on ostetuna uutena tammikuussa, käsittely tehtiin vasta heinäkuussa. Mitään merkitystähän tällä ei pitäis olla vaikka auto olisi 5 vuotta vanha, koska autoon on koneellisesti koskettu ennenpinnoitteen laittoa. Holotkin paljastui ensimmäisen pesun jälkeen, auringossa.

Holot lähtivät pois pelkällä viimeistelyaineella ja -laikalla joka sekin kertoo aika paljon pinnoitteen laadusta. Kokemusta ei ole mutta isot pojat kertovat että voimissaan ja oikein tehdyn pinnoitteen myllääminen pois ei ole mitään puolen tunnin vasemmalla kädellä hutasuja, toisin kuin tuo presta itellä.

rob-s

Nyt tässä puhutaan (kirjoitetaan) kahdesta eri asiasta samaan hengenvetoon:
1) pinnoite = maalipinnan suojakäsittely
2) myllytys = naarmujen poistaminen koneellisesti

Itse pinnoitekäsittelyyn ei normaalisti sisälly myllytystä. Uutta tai hyvämaalipintaista ei myöskään huvikseen kannata myllyttää ja taas huonokuntoista ei kannata pinnoittaa ilman myllytystä.

Myllyttäjiä on monenlaisia ja veikkaan, että halvimmat ja autoliikkeiden fiksarit tekevät sen ns. yhdellä vaiheella eli käyvät auton yhden kerran läpi. Tällöin naarmut ovat poissa mutta hologrammit ainoastaan vahan alla piilossa. Muutaman pesun jälkeen hologrammit tulevat näkyviin sopivassa valossa.

Itse myllyttäessä käyn auton läpi kolmeen kertaan (karkea/keskikarkea/hieno), sen jälkeen vielä kerran hologrammin poistoaineella ja vasta sen jälkeen vaha tai pinnoite.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

cipher

Kysytään ammattilaiselta/rob-s:ltä miten paljon aikaa sinun metodeilla kuluu noihin hommiin:
1. uuden auton suojakäsittelyyn?
2. vanhan pinnan (esim yli viisivuotias Golf hb ja pinnan kuntona vaikka normaalit pesunaarmut ja kulumat, ei pahoja skraiduja) myllytykseen ja kiilloitukseen?

Testailin joskus kiireettä tuota myllytystä (ja kiilloitusta) ja siinä harjoittelussa meni pesusta valmiiseen pintaan lähes kahden normaalin työpäivän verran.

Tomppis

#158
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 10.03.13 - klo:21:47
Nyt tässä puhutaan (kirjoitetaan) kahdesta eri asiasta samaan hengenvetoon:
1) pinnoite = maalipinnan suojakäsittely
2) myllytys = naarmujen poistaminen koneellisesti

Itse pinnoitekäsittelyyn ei normaalisti sisälly myllytystä. Uutta tai hyvämaalipintaista ei myöskään huvikseen kannata myllyttää ja taas huonokuntoista ei kannata pinnoittaa ilman myllytystä.

Myllyttäjiä on monenlaisia ja veikkaan, että halvimmat ja autoliikkeiden fiksarit tekevät sen ns. yhdellä vaiheella eli käyvät auton yhden kerran läpi. Tällöin naarmut ovat poissa mutta hologrammit ainoastaan vahan alla piilossa. Muutaman pesun jälkeen hologrammit tulevat näkyviin sopivassa valossa.

Itse myllyttäessä käyn auton läpi kolmeen kertaan (karkea/keskikarkea/hieno), sen jälkeen vielä kerran hologrammin poistoaineella ja vasta sen jälkeen vaha tai pinnoite.

Ihan tietoisesti puhuin. Voihan toki pinnoitteen laittaa myllyttämättömään pintaan, mutta huomattavasti paremman tuloksen (ihan jo puhtauden kannalta) saa kun myllyttää, ennen pinnoitetta. Ja autoliikkeillä ym fiksausfirmoilla aika on kortilla ja rahat on vaan saatava jostakin, niin totta kai vedetään 1-steppinä ja fillaava vaha päälle niin johan näyttää hyvältä.

Jos itse lähtisin pinnoitetta laittamaan niin kääntyisin ennemmin ihmisen puoleen joka tietää ja vakuuttaa holottoman ja kestävän lopputuloksen (yksityinen ja tai joku ultimate fiksausfirma) ja myös takuun työlleen että tekee niin kauan sen pinnoitteen, että ei holoja näy.

Nuokin stepit riippuu toki aina maalipinnan kunnosta, mutta 2-step on lähes pakollinen ainakin vielä näin suht amatöörin taidoilla, yritetty on sakemannin kova lakkaan 1-steppiä mutta höpöhöpö, ei saanut holotonta pintaa. Mutta nyt menee jo OT:ksi niin parempi lopettaa.

Cipher, kyllähän se myllytys kannattaa aina tehdä kiireettä, ja aikaa kuuluu käytännössä vähintään tuon 16 h jos oikeasti tekee ja haluaa hyvää pintaa, ihan ammattilaiseltakin. En ole ainakaan vielä kuullut, että nämä käsistään taitavammat tekisivät vuorokaudessa (n.10 h) pesusta viimeiseen silaukseen.

Uuden auton suojakäsittelykin vie aikaa vähintään saman verran, koska täytyyhän pinnoitteen kuivua kauemmin kuin 3 h. Ei varmasti tule kestävä pinta jos sen jälkeen lykätään normaaliin käyttöön. Lisäksi itse ainakin vetäisin kevyen myllyn pohjalle, koska autossa on todennäköisesti jokin autoliikkeen/-tehtaan "suojakerros" pinnassa. Lisäksi kaikki kuljetuksissa ym. luovutuspesuissa tulleet naarmut haluaisin alta pois.

Vielä pienenä huomiona niille, jotka suunnittelette suojapinnoitteen laittoa uuteen autoon. Heitätte rahat ihan hukkaan jos pukkaatte sen saman tien harjapesuun. Pinnoite pilalla, niin vahvat myrkyt, että syö vahat päältä pois ym. Kannattaa vähän miettiä millä pesutottumuksilla autoa pitää, että kannattaako maksaa 100-350 € siitä suojasta, jonka seuraavalla viikolla pilaa pesukadulla..

Eikä näillä teksteillä ole tarkoitus viedä rahaa kenenkään pussista pois, enkä todellakaan sano, että jokainen fiksausfirma on yhtä susi kuin suurin osa. Kaikillahan ei ole edes mahdollisuutta auton käsinpesuun ym autonhoitoon, joten sinänsä hyvä, että näitä firmoja on varsinkin täällä tiesuolan ja rajujen ilmastovaihteluiden luvatussa maassa. Kerroin vain omat kokemukset fiksausfirmoista/kestopinnoitteesta uudessa autossa. :)

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 11.03.13 - klo:16:32
Vielä pienenä huomiona niille, jotka suunnittelette suojapinnoitteen laittoa uuteen autoon. Heitätte rahat ihan hukkaan jos pukkaatte sen saman tien harjapesuun.

Jep, Perma-Shine käsittelystä, josta olen täällä lyhytaikaisia kokemuksiani höpötellyt, annetaan ohjeet "jotta viikon kun malttaa olla pesemättä, niin pysyy".

metS80

#160
Päädyin aika pienen harkinnan ja tutustumisen jälkeen Menzerna PowerLock sealantiin, tekijän suosituksien mukaisesti.
Kertoi kyllä rehellisesti, että heilläkin lyhyet mutta positiiviset tunnemat aineesta.

Onko mitään kokemuksia muilla? Viikonlopun yli omat kokemukset, joten ei kommentoitavaa, paitsi että liukkaalle tuntuu...

Kai tuolla syksyyn mennään- jos sit sais itse aikaiseksi omatoimivahauksen talvea vasten.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

werty

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 11.03.13 - klo:21:13
Jep, Perma-Shine käsittelystä, josta olen täällä lyhytaikaisia kokemuksiani höpötellyt, annetaan ohjeet "jotta viikon kun malttaa olla pesemättä, niin pysyy".

Jos oikein luin ei kuitenkaan saa pestä harjapesussa? vaan takuu lähtee jos ei noudata pesuohjeita. Mutta kuuluuko 5v takuuseen kuinka tiuhaan tarkastuskäyntejä, pinnoitehan ei voi pysyä koko viittä vuotta.

Peke

Jos auton myllyttää kunnolla, sen jälkeen kannattas laittaa joku oikeasti hyvä pinnoite, esim. CQuartz tai Opticoat. Nuo estää naarmuuntumistakin yllättävän paljon, mulla oli ex autossa CQuartz noin puolitoista vuotta eikä pinnassa näkynyt vielä mitään naarmuja. Tietysti auton pidollakin on suuri merkitys... ;)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: werty - 25.03.13 - klo:16:07
Jos oikein luin ei kuitenkaan saa pestä harjapesussa? vaan takuu lähtee jos ei noudata pesuohjeita. Mutta kuuluuko 5v takuuseen kuinka tiuhaan tarkastuskäyntejä, pinnoitehan ei voi pysyä koko viittä vuotta.

Lainasit viestiäni koskien Perma-Shine kokemuksiani.

Autoa voi pestä / pesettää aivan normaalisti. Takuu ei edellytä tarkastuskäyntejä. Pysyvyydestä en tiedä, omassani vasta eka vuosi menossa. Kohta vaihtuu tuoreempaan, joten laskuri pannaan alkamaan taas alusta  :)

Niin siis, tekijäthän eivät puhu pinnoitteesta, vaan maalinsuojakäsittelystä.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 06.01.13 - klo:22:17
Lacroe-pinnoitus uuteen Golfiin  :).
Lacroe tulossa minunkin tulevaan Golfiin. Onkoko rajoituksia pesuaineen käytöstä,pitääkö käsinpesussa käyttää tiettyjä litkuja?

Apaju

Ceramic Ultra-Nano-Tec käsittely tulossa Audiin, aiempia kokemuksia PermaShinestä(4 autossa) ja Brilliant(tässä vielä nykyisessä Polossa) käsittelyistä, noi on toimineet ihan hyvin ja toivon että tämäkin nano? käsittely ajaa asiansa.
VW ID.3 Life

JaSa

Vaikuttaisi mielenkiintoiselta vaihtoehdolta maalipinnan kestokäsittelyksi:
Finikor Brilliant plus+ (oikeasti Cilajet)

Mitähän mahtaa tarkoittaa tuotteen kuvaus:
"ruosteenestopigmentoitu kaksikomponenttinen epoksipolymeeritiiviste" Lähde: http://www.glosspoint.fi/glosspoint-cilajet.php

Tulossa uusi Leon ja kovasti vaihtoehtoja pohditaan uuden maalipinnan suojaamiseksi. Jotkut tosin sanovat, että uuteen autoon kannattaisi tehdä käsittelyn vasta 6-12 kk kuluttua, kun maalipinta on kunnolla kovettunut.

Pitäisikö odottaa uuden maalipinnan kovettumista vai uskaltaako käsittelyn ottaa huoletta jo uuteen autoonkin?
Edellisessä Leonissa uutena otettu Brilliant, johon olen ollut tyytyväinen. Enkä usko, että mitään korvaamatonta vahinkoa ainakaan silloin uuden maalipinnan käsittelystä aiheutui.

Tällä uudella Brilliant versiolla ei ilmeisesti mitään tekemistä tuon vanhan Brilliant käsittelyn kanssa, mutta jostain syystä Finikor haluaa uudelle tuotteelle tutun nimen...

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: JaSa - 20.05.13 - klo:20:51
Tulossa uusi Leon ja kovasti vaihtoehtoja pohditaan uuden maalipinnan suojaamiseksi. Jotkut tosin sanovat, että uuteen autoon kannattaisi tehdä käsittelyn vasta 6-12 kk kuluttua, kun maalipinta on kunnolla kovettunut.

Pitäisikö odottaa uuden maalipinnan kovettumista vai uskaltaako käsittelyn ottaa huoletta jo uuteen autoonkin?

Eiköhän se parhaiten selviä niitä käsittelyjä tekevistä firmoista. Ainakin jos noudattavat aineiden ohjeita. Käyttämäni PermaShine edellyttää kolmea kuukautta valmistumisesta ennen kuin tekevät käsittelyn.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 31.03.13 - klo:19:50
Ceramic Ultra-Nano-Tec käsittely tulossa Audiin, aiempia kokemuksia PermaShinestä(4 autossa) ja Brilliant(tässä vielä nykyisessä Polossa) käsittelyistä, noi on toimineet ihan hyvin ja toivon että tämäkin nano? käsittely ajaa asiansa.
No jokos on arvioita käsittelyn laadusta?
Itsellekin se tehtiin edelliseen ja nyt tähän uuteenkin.
Vanhaa olen pessyt koneessa ja katto / konepelti ovat ok kunnossa vieläkin. Kyljissä (kuran) aiheuttamia hiusnaarmuja, ehkä itseaiheutettujakin  :o
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Jonny

Audi A6 2.0 TFSI Multitronic Sedan Business S/S MY14

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jonny - 15.10.13 - klo:21:49
Itse ajattelin laittaa Optimum Opti-Coat 2.0 pinnoitteen tulevaan A6:een.


Kas jälleen uusi hyötykäyttökohde lehtipuhaltimelle!  :P
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 15.10.13 - klo:21:34
No jokos on arvioita käsittelyn laadusta?
Itsellekin se tehtiin edelliseen ja nyt tähän uuteenkin.
Vanhaa olen pessyt koneessa ja katto / konepelti ovat ok kunnossa vieläkin. Kyljissä (kuran) aiheuttamia hiusnaarmuja, ehkä itseaiheutettujakin  :o

Eka puolivuotta ollut tuo käsittely ja ei mitään valittamista, kesäisin tulee tosin auto pestyä käsin kotona, mutta kohta alkaa myös kelien kylmettyä koneessa pesettäminen. Ainakin vielä näin tuoreeltaa tuntuu maalipinta ennen pesua ja pesujen jälkeen liukkaammaalta kuin noissa Perma Shine ja Brilliant käsittelyissä tai sitten vaan tuntuu siltä ;)
VW ID.3 Life

El_Miguel

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 03.03.13 - klo:14:23
Mikään käsittely taikka pinnoite ei estä naarmuuntumisilta. Sellainen olisi kylläkin aivan loistavaa jos olisi olemassa!

No, en tiedä kun oma lompuuki ei ole niin kunnossa että voisi kokeilla. Mutta tuossa vosi olla yksi vaihtoehto:

http://www.xpel.com/products/xpel_ultimate_paint_protection_film.asp

XPEL's Ultimate Paint Protection Film combines best-in-class durability and clarity not previously available in the market. With its very low surface energy, XPEL ULTIMATE sheds contaminants that would otherwise stain or yellow conventional films. In addition, the clear coat employs special elastomeric polymers that "heal" over time eliminating swirl marks and other fine scratches without having to do anything.

Kuten sanottu, ainut ongelma on hinta...useimmille. :-)
VW Golf VII 1.6TDI bluemotion 81kw

WainaJarvela

Eikö kellään muulla ole kokemusta PPS technology pinnoitteesta? Itselläni oli se uudessa autossa ja toimi moitteettomasti takuuajan eli 18kk. Hinta Tampereella Koskipesussa 320â,¬.
Harkitsen tammikuussa tulevaan RäSään samaa käsittelyä, mutta myyjäliike vinkkasi uudesta vastaavasta ja käyn joku päivä kuulemassa ehdotuksen.
Octavia III Combi 2.0 TSI RS DSG Candy White,
  7X2,PFD,PLG red,PLH,RA3,PHC,PJ7,9Z3 (alkaen 02.01.2014)

ex-Opel Astra H Caravan 2.0T OPC -07
ex-Opel Astra H Caravan 1.6 -07 (hehe, vaihtui heti)
ex-Opel Astra G HB 1.6 -99
ex-Nissan Sunny GL 1.6 -85

bro2

Musta Octavia tulossa ja joku pinnoite siihen oli ajatuksissa laitattaa. Lacroeta ja diamondbriteä sai helposti, että laittavat ennen luovutusta. Lacroe 3v. takuulla 220â,¬ ja Diamondbrite 6v. takuulla 320â,¬.
Diamondbrite tuli valittua, mutta mitä noilla on käytännön eroja? Miten jatkohoito eroaa? Ja onko tuo 100â,¬ enempi sen väärti?
Skoda Octavia RS plug-in hybrid 2021
VW Polo R WRC 2014

Ex: Octavia III RS TDI DSG Liftback

JJ68

Lacroe 3v ei jälkikäsittelyä. Jos muistan oikein Diamondbrite 6v jälkikäsittely vuosittain.
Jälkikäsittelyn hinnasta ei minulla ole tietoa. Itsellä Lacroe 3v ja hyvin
on toiminut 2,5 vuotta. Ei ole tarvinnut jälkivahausta. Auto on pesty
ainoastaan käsin.

KaTa

Neljä vuotta vanhaan metalihohto mustaan Diamondrite käsittely vuosi sitten, autoa pesty pelkästään pesukoneessa, aina vain sadevesikin helmeilee konepellillä ja kiilto on hyvä.

Uti

Minulla on ollut muutamassa autossa ns. maalipinnan kestokäsittely. Itse aktiivisena auton pesijänä ja vahaajana, olen kokenut nämä "kestokäsittelyt" turhiksi ja jopa haitallisiksi joissakin tapauksissa. Mm. naarmujen "poisto" autovahalla ei ole kaikissa käsittelyissä sallittua. Ja joka tapauksessa mielestäni varsinkin talvisin, ainoa keino saada auto todella puhtaaksi ja siistiksi, on sen vahaaminen autovahalla lämpimässä tallissa. Tilanne on toki erilainen, jos ei ole mahdollisuutta pestä ja vahata autoa itse talven aikana. Tällöin kestokäsittelyt ovat ihan ok investointi!

Markku

arsik

Minä olen lopettanut vahaus ja enemmät pesutouhut.koska tuli taas havaittua,että ihan sama hyvitys uuteen vaihtaessa.
Myyjää ei edes kiinnostanut tutkia pintaa tarkemmin,vaikka se oli täysin kurainen.
Näki hyvityksen paremmin pc:ltä kun konsanaan vakuutus lääkärit.

focceristi

Olet varmaan oikeassa! Liikkeethän tekee sen fiksauksen kuitenkin, ainakin tuoreempiin autoihin. Monet kuitenkin pitää autostaan paremman huolen kuin vaimostaan(minäkin ehkä) ja puunailee omaksi ilokseen. Mukavampi kattella kiiltävää kuin likaista. Itellä musta auto joka on tosi helppo.. ;D JiiJiille. samoilla linjoilla myös! T:joojoo mies ;)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy