Uuden auton maalipinnan kestokäsittelyt

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

Markku J

Viekää autonne palstalaiskaverin, rob-s:n käsittelyyn (www.stuster.fi). Hän antaa palstalaisille erikoishinnan, ja työn laatu on ollut hyvää. Vaihtoehtoisia aineita löytyy, ja asiat on helppo sopia pilkulleen rob-s:n kanssa. Monta käsittelyä olen hänellä teettänyt. Silver Seal'ia.

Rauska

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Kosti K Kelju

Kun auto on käsitelty niin jääkö vahaaminen historiaan? Kyselen siksi että minusta vahaaminen on mukavaa ajanvietettä.
Itse pesu pitänee suorittaa perinteiseen tapaan sienellä (siis jos itse pesut hoitaa), pelkkä painepesu tuskin riittää.

Markku J

Ainakin tuon Silver Sealin päälle suositellaan vahausta (tietty jollain saman firman erikoisvahalla). Pääsee autoa ainakin Silver Sealin jälkeen vahailemaan tuolla erikoisvahalla, jos sen haluaa tehdä.

Mikko

#124
Mulla oli autossa uutena Silver Seal One (Rob-s:n firman laittamana), toimi ihan hyvin kunnes alkoi antautumaan. Auttoi puhdistuksessa huomattavasti verrattuna käsittelemättömään pintaan, kiiltoakin tuli kivasti. Vahasin ekan kerran vajaan puolen vuoden päästä laitosta pinnoitteen päälle, vahakin pysyi ihan hyvin.

Itse laittaisin / laitattaisin (laitatankin varmaan jossain vaiheessa) nyt jonkun vähän "kovemman" pinnoitteen (esim. CarPro C.Quartz, OptiCoat, GTechnic C1), mutta nuo vaativat virheettömän pinnan. Eli ihan uuteen autoon tai sitten myllytys pohjalle. Minulla on kesävanteissa OptiCoat ja se on toiminut ihan mahtavasti. Päälle on myös ihan turha vahata kun vaha ei ota liukkaaseen pintaan kiinni. Suolakin lähti melkein vaan painepesurilla suihkuttamalla.

Quality

LainaaMulla oli autossa uutena Silver Seal (Rob-s:n firman laittamana), toimi ihan hyvin kunnes alkoi antautumaan.

Miten usein uusit käsittelyn? Itse olen pyrkinyt uusimaan sen vuosittain enkä ole huomannut ongelmia.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Mikko

#126
Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.01.13 - klo:21:03
Miten usein uusit käsittelyn? Itse olen pyrkinyt uusimaan sen vuosittain enkä ole huomannut ongelmia.

En uusinut. :) Sen takia alkoikin antautumaan. Tuo uuden auton Silver Seal One on minusta enemmän korvike vahalle jos ei jaksa tai halua autoa vahailla. Enemmän oikea kestovaha kuin kunnollinen pinnoite (jollainen taas on saman firman tuotteista Silver Seal 2K). Vahailu on minusta ihan hauskaa puuhaa joten päätin jatkaa sillä suunnalla.

Nyt kun tuli vanteisiin laitatettua kovempi pinnoite niin on alkanut houkuttaa vastaava auton pinnalle muutenkin. Suojaisi muutenkin pintaa vahaa enemmän (naarmut ja kiveniskemät).

Aulis

Lacroe-pinnoitus uuteen Golfiin  :).
VW Polo 1.0 TSI (70kW) Comfortline vm. -18.

Antero

Lainaus käyttäjältä: Aulis - 06.01.13 - klo:22:17
Lacroe-pinnoitus uuteen Golfiin  :).

Tämän laitatin myös uuteen Ceediin, puoli vuotta menny ja tyytyväinene olen ollut. 230â,¬ taisi kustantaa. Vahaaminen ei kiinnosta.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.01.13 - klo:21:03
Miten usein uusit käsittelyn? Itse olen pyrkinyt uusimaan sen vuosittain enkä ole huomannut ongelmia.

Tuolla Silver Sealilla on vuoden takuu ja se on varmaan ihan paikallaan. Saman lafkan Nano 2K:lla on kolmen vuoden takuu, mutta kuluu kyllä käytännössä pois nopeammin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

vasara

Netistä kaapattua..
Jewelultra Diamondbrite - Previously called Lacroe. Lacroe is still available but Diamondbrite is an improved and updated version.
Sanoi pinnoiteen myyjä mitä vain, niin kyllä se pinnoite kuluu. En ainakaan itse vahausta laiminlöisi.

ekiX

Tilasin Presta kestopinnoitteen vuoden takuulla tulevaan uuteen autoon. Eipä tarvitse erikseen vaivautua auton jättämiseen päiväksi käsittelyyn. Ilmeisesti ei muilla käyttäjillä ole kokemuksia moisesta?

Skula

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 31.01.13 - klo:14:33
Tilasin Presta kestopinnoitteen vuoden takuulla tulevaan uuteen autoon. Eipä tarvitse erikseen vaivautua auton jättämiseen päiväksi käsittelyyn. Ilmeisesti ei muilla käyttäjillä ole kokemuksia moisesta?

Vuonna 2009.. Minun uusi valkoinen CC käsiteltiin Raahessa ko toimenpiteellä.. Sain sen kaupan päälle, mutta hintaa oli lapun mukaan muistaakseni 70e.. (ilmeisesti liikkeen tinkaama hinta)

Kesti ensimmäisen vuoden huhti-huhtikuu, erinomaisesti.. En vahannut kertaakaan.. Vasta seuraavana kesänä alkoi lika pinttymään, jolloin se oli vahattava..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

PTG

Tiguun tuli ennen käyttöönottoa VodaX Titanium Armour 2k -pinnoite.

Ollut pinnassa vasta reippaan viikon, joten kommentteja sitten joskus myöhemmin... käsittelyn 5 v takuun ylläpitäminen edellyttää vuosittaista uusintakäsittelyä (pesu->savestus->2-komponentti uudelleen pintaan), ja tuonhan saattaisi jopa teettää, jos pinta sinne asti säilyisi normaalilla huolenpidolla edes siedettävässä kunnossa ;)

Dirti

Lainaus käyttäjältä: ekiX - 31.01.13 - klo:14:33
Tilasin Presta kestopinnoitteen vuoden takuulla tulevaan uuteen autoon. Eipä tarvitse erikseen vaivautua auton jättämiseen päiväksi käsittelyyn. Ilmeisesti ei muilla käyttäjillä ole kokemuksia moisesta?

Ite vetäsin omaan autoon tuon pinnoitteen viime kesänä ja loppu kesästä vielä vahan pintaan. Vielä ainakin vaikuttas oleva kamaa pinnalla... Mihis hintaan sait pinnoitteen ja mitä työvaiheita siihen kuuluu?
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Juzzi

Onko kenelläkään tietoa missä voisi teettää autoon CarPro C.Quartz käsittelyn?
Pääkaupunkiseutu mieluusti.

Kiitos!


fish

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.01.13 - klo:15:42
Minkälainen diili on kyseessä?
Sillä kysyn, kun auto tulossa tässä keväällä ja pitäisi joku kestopinnoite siihen laittaa...
Sama kysymys täällä.

Ja kysymys: kestopinnoite vai kovavaha uuteen autoon?
Touran 1.6 TDI DSG7

ekiX

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 31.01.13 - klo:19:55
Ite vetäsin omaan autoon tuon pinnoitteen viime kesänä ja loppu kesästä vielä vahan pintaan. Vielä ainakin vaikuttas oleva kamaa pinnalla... Mihis hintaan sait pinnoitteen ja mitä työvaiheita siihen kuuluu?
Hintaa käsittelylle tulee 250â,¬. Työvaiheista saati sitten tekijästä ei ole tietoa, autoliikkeen (PP-Auto Lohja) kautta tilasin.

fish

Lainaus käyttäjältä: fish - 04.02.13 - klo:14:25
Ja kysymys: kestopinnoite vai kovavaha uuteen autoon?
Mikä ammattilaisen näkemys tähän on?
Muidenkin mielipiteet kelpaa.
Touran 1.6 TDI DSG7

Jere#18

Noista pinnoitteista kokemusta useammassakin autossa (Finikor, Lacroe, Cquartz, Silver) niin uusissa kuin käytetyissä laitteissa sekä myös myllytettyyn pintaan. Parhaat kokemukset jäänyt tuosta Cquartzista.

Mutta yksiselitteistä totuuttahan näissä ei ole..käsiteltävä pinta, olosuhteet, pesutottumukset ym. kaikki vaikuttaa unohtamatta tietenkään tekijän vaikutusta.

Huvittaisi kokeilla Opticoat pinnoitetta seuraavaksi. Kannattaa vierailla pesukinnas.com, siellä on puunaus/ pinnoite teemaan liittyen paljon infoa.

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: fish - 04.02.13 - klo:15:08
Mikä ammattilaisen näkemys tähän on?
Muidenkin mielipiteet kelpaa.

Pinnoite ilman muuta, kestää paremmin perus jampan autossa kun se ajaa shellin yöpesuun...pinnoite kestää paremmin ne koneen tujut liukkairt mitä vaha. Tosin ne harjakset on pahin vihollinen pinnoitteella (ja autolle...). ;)

C.Quartzista erittäin positiiviset kokemukset. C.Quartzista tuulut myös kestävämpi versio finest joka tosin maksaa sitten enemmän.  ;)

fish

Noh, tämä yksinkertaisuudesta ja helppoudesta nauttiva perus jamppa suojelee peltilehmäänsä kuitenkin niin, ettei vie harjojen pyöritykseen ihmiselämän toiseksi kalleinta hankintaa.
Touran 1.6 TDI DSG7

Nilkki

Tässä alkanut miettimään josko sitä omaankin jotain pinnoitetta. Tuo C.Quartz tuntuu keräävän positiivisia kommentteja. Onko tietoa saako tuota tampereen läheltä ja keneltä?
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

hosee

Pieni väliaikakatsaus. Teetätin Beetleen heinäkuussa Silver Seal One -pinnoitteen.

Reilun puolen vuoden kokemuksella todettakoon että vaikuttaisi toimivan. Lika irtoaa ja kiilto palautuu helposti. Jopa talvinen suola/loska/rapa -p***a irtoaa simppelillä autoshampoo-pesulla ilman sen kummempia kikkoja. Pari kertaa olen käsinpesun jälkeen koittanut roiskaista pintaan detaileria (Armor All), mutta todennut ettei ole vaivan arvoista. Tavara ikään kuin "leikkaa" kiinni tuohon pintaan ja sen kanssa saa tehdä turhaa työtä aika tovin. (Ominaisuus voi olla AA:n, pinnoitteen tai niiden yhdistelmän; vertailevaa tutkimusta en ole harrastanut.) Autopesussa ovat pari kertaa inttäneet törkeän likaisen auton ääressä vastaan kun olen ottanut "hinnat alkan" pesun; Eivät uskoneet että se lähtisi puhtaaksi. Kun olen noudon yhteydessä asiaa kysynyt, niin ovat sanoneet että pinnoituksesta  vaikuttaisi todella olevan hyötyä.

Näillä näkymin kyllä olen aikeissa uusia pinnoitteen ensi kesänä. Ensi kerralla otan pinnoitteen noihin putkien päihinkin. Ne ovat nykyisellään ihan mahdottomat pitää säädyllisessä kunnossa ilman hiomalaikkaa ;)
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Kynäkauppias

Mahtaako näistä käsittelyistä olla apua jos käyttää autoa harjapesussa? Värinä vielä vaikein eli perusmusta.
Tuleva vulvumies.

werty

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 02.03.13 - klo:09:57
Mahtaako näistä käsittelyistä olla apua jos käyttää autoa harjapesussa? Värinä vielä vaikein eli perusmusta.

Eikai harjapesulle ole tarvetta kun pohjalla on laadukas pinnoite?

Pinnoitteille ainakin luvataan naarmun kestoakin. Cquartz finest toimii hyvin ainakin videosta päätellen.

https://www.youtube.com/watch?v=Et5Mjcz-AKk&list=UUBkLk1f0s0xpnFptgOLJ6_w&index=9

Kynäkauppias

Toki jos harjattomalla lähtee käytän sitä. Käsipesuja ei täällä pöndellä ole tarjolla ja itse en jaksa vaivautua.
Tuleva vulvumies.

Vice

Onkos kenelläkään kokemuksia liikkeestä CCLDesing?
Harkinnassa olisi C-Quartz Kestopinnoite.

metS80

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 07.02.13 - klo:15:13
Tässä alkanut miettimään josko sitä omaankin jotain pinnoitetta. Tuo C.Quartz tuntuu keräävän positiivisia kommentteja. Onko tietoa saako tuota tampereen läheltä ja keneltä?

Tää Tampere on kyl täs asiassa aika takapajula!

Itselle tulee viikon päästä tummahko auto ja siihen miettiny jotain suojaa. Vaihtoehdot tääl tosi pienet- pitkälti mennään kestovahalinjalla. Sen pystyy tekeen itsekin, kunhan kelit paranee.
Yhteen autooni olen Permashinen teettäny, enkä tykännyt. Varmaan 20 vuodes aineet parantunu.

Kiinnostavimmilta nyt tuntuu Lacroe ( ~vahauksen hintaisena) tai sitten kestovahaus. En vain oikein tiedä, onko tuo Lacroe yhtään vahaa fiksumpi tai parempi.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: metS80 - 03.03.13 - klo:09:28
Yhteen autooni olen Permashinen teettäny, enkä tykännyt. Varmaan 20 vuodes aineet parantunu.

Mikäs Permashinessa ei miellyttänyt, jos vielä muistat?  :)  Omassani käsittelystä ei ole vielä vuottakaan täynnä, muttei ole tullut vielä mitään kielteistä esiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy