Uuden auton maalipinnan kestokäsittelyt

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

ML1

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.06.11 - klo:18:29
Silver Seal One'n olen laitatuttanut nyt peräkkäin neljään autooni. Toimivalta se vaikuttaa, mutta onko hintansa väärti verrattuna kunnon vahaan - siihen en osaa vastata varman päälle, kun olen pitänyt autojani niin lyhyen ajan. Rob-s:n hyviä palveluita olen käyttänyt. Hän suositteli uuteen autoon One -käsittelyä ennemmin kuin Nanoa.
Mäkin teetätin Rob-S:llä emännän uuteen Golfiin Silver Seal one käsittelyn ja olen tähän ollut tyytyväinen. Auto ajettiin lähes suoraan liikkeestä Roban pajalle (mittarissa oli 64 km), noin kaksi viikkoa sitten.  ;D
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Quality

LainaaTokihan nyt kiveniskemiä tulee oli pinnassa vahaa tai ei, pinnoitetta tai ei. Ja punaisessakin paistaa aika ilkeästi, eikö?

Ei paista juuri nyt ;). Sain pahimmat piiloon paikkamaalilla - jopa väri on edelleen jokseenkin sama.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 13.06.11 - klo:17:42
Vedettiinkö sun Sciroccoon tuo Nano2k uutena? Mitä olet ollut mielipuolta pinnoitteesta, onko kestänyt kuitenkin hyvin pinnassa liuotinpesuista huolimatta?

Auto oli noin kolme kuukautta vanha kun pinnoite laitettiin. Ei kuulemma haittaa nykyvolkkareissa lainkaan, vaikka laitettaisiin kestopinnoite saman tien (edes Nano 2k), enkä ole huomannut mitään suurempia ongelmia tuon kanssa. Ajoittain tosin on löytynyt valkoista kovettuneen vaahdon kaltaista pieniltä alueilta (esim. katon vesiurasta sentin tai parin matkalta), mutta en tiedä mistä nämä oikein johtuvat. Pesetettäessä ne ovat kuitenkin aina lähteneet, ainakin jos olen erikseen muistanut niistä huomauttaa.

Painepesuripesuja lukuunottamatta auto on pesetetty vain ACW:llä ja vaikka pinnasta katosi vahamainen liukkaus jo noin puolen vuoden jälkeen, niin käsin pestessä kuulemma huomaa pinnoitteen olemassaolon ja tuon likkauden katoaminen on tuotteen ominaisuus, jolle valmistajakaan ei osaa antaa kunnon selitystä. Se ruostetahrojen poistoon käytetty "liukkarikin" oli ACW:n tyyppien valitsemaa, joten oletan ettei siitä ollut kummempaa haittaa tuolle pinnoitteelle.

Kaiken kaikkiaan tuon pinnoitteen olemassaoloa ei näin vuoden jälkeen itse juuri huomaa, mutta sehän ei oikeastaan ole mikään vahan korvike (ja toisin päin). Kiveniskemiä ja random naarmuja lukuunottamatta maalipinta näyttää samalta kuin uutena, mutta esim. maalipinnan haalistumisen suhteenhan hyödyt tulevat kunnolla näkyviin vasta useamman vuoden päästä. En tosin tiedä onko tuo vihreä muutenkaan kovin herkkä haalistumaan... Nano 2k:n kanssa ei minusta omassa autossani ole kuitenkaan ollut sellaisia ongelmia, joiden takia tuosta luopuisin. Itseäni haittaa vain se, että tuo käsittely käytännössä estää vuosittaisen claybar-käsittelyn, jolle mitä ilmeisimmin olisi aina talven jälkeen tarvetta.

Niin ja omassa autossanihan oli kovavaha pinnassa jo luovutettaessa eli maalipinta ei ole omistuksessani juuri käsittelemättömiä päiviä nähnyt.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Cyclic Stig

OK, kiitos näkemyksistäsi.

Niin, eihän tuolla pinnoitteella varmaankaan hyvää vahaa korvata mutta silti tuo "liukkauden" katoaminen noin nopeasti hiukan ihmetyttää. Kuullostaa vähän huijaukselta  :-X. Aikanaan saman herran kahdessakin autossa on ollut Finikor Brilliant ja se vaikutti kyllä kestävän kohtuullisen hyvin ja sailytti kiiltonsakin. Brilliantin huono puoli on se, että ainakaan vielä muutamia vuosia sitten sitä ei saanut vahata normaalilla vahalla ollenkaan, vain käsitellä Finikorin omalla hoitoaineella. Joka oli tietenkin hiukan hintavaa.. Kuten koko käsittelykin, joka oli sen toinen huono puoli.

Pitänee pistää ukolle "jäitä hattuun", vaha käsipelillä pintaan ja katsellaan rauhassa...

skriko

^

Minullakin ollut 3 autoa brilliant käsittelyssä. Olin tosi tyytyväinen. Uusintäkäsittelyä ei tarvinnut, mutta autot olivat vain 2-3 vuotta omistuksessani. Jos raha ei olisi niin kireässä, ottaisin nytkin saman käsittelyn, mutta niinkuin Cyclic Stig mainitsi, aika hintava on. Jos ei niin kauhean kauan pidä autoa, niin rehellinen käsin laitettava kovavaha on järkevä vaihtoehto.

Chaniri

Itse käytin uuden autoni juuri Roban tallissa viime keskiviikkona. Autoon tehtiin Swisswaxin PTFE-käsittely ja tulihan siitä todella kiiltävä ja hyvännäköinen. Ainoa miinuspuoli toistaiseksi on ollut, että olen Keski-Suomessa reissulla ja autoa ei saisi pestä viikkoon käsittelyn jälkeen. Pölyä kertyy vallan hirveästi. :)

Tuon hoidon pitäisi kestää käytännössä lähemmäs 6kk. Katsotaan miten kiilto pysyy pinnassa...

Hintaa ajatellen kannattaa kysyä aina erikseen tarjousta, mikäli on kiinnostunut ko. käsittelystä. Tässä linkki vielä lisätietoihin:
(http://www.stuster.fi/1/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=17&Itemid=18
Auto: A1 1.4 TFSI S-line (2011)
ex-kulkine: VW Golf GTD (2012)

Jabinho

Onko kenelläkään sisäpiirin tietoa Finikorin Brilliant käsittelystä.
Finikorin sivujen mukaan ulkomailla antavat käsittelylle jopa 6 vuoden takuun. Kerran kuukaudessa pitäisi käyttää maalipinnan hoitoainetta.

Vahvasti epäilen,että Brilliant käsittely = Diamondbrite uudelleen brändättynä.

hosee

Silver Seal -käsittely tilattuna Beetlen pintaan ensi maanantaiksi. Katsotaan millaista jälkeä ACW:lla saadaan aikaiseksi...
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Joens

#98
kännykällä nyt kirjoittelen ja en saanut jostain syystä lainattua aikasempiä kirjoituksia, mutta on myös olemassa myös oikeasti ns. Kestopinnotteita, jotka ovat kovempia kuin esim vw oma lakka, joka tunnegaan myös suht kovana työstää myllytysmielessä. Esim optimum opti-coat, q-technic c1 ja exo, cquarz finesse yms. Itsellä opti-coat leonissa laitettu uutena ja vaati 16h työtä ennenkuin pinta oli sillä tasolla, että pystyi luottamaan pinnoitteen toimivuuteen. Näille aineille ei kyllä löydy kaupallisessa mielessä tekijöitä ollenkaan ja loput jotka niitä tekevät ovat yhden käden sormilla laskettavissa suomessa ja hinta on sen mukainen. Pointti on se että nämä pinnoitteet ovat kovempia kuin auton lakka ja eivät lähde pois kuin myllyttämällä. Omassa autossa nyt 7000 km mittarissa ja 0 kiveniskemää. Kuitenkin kyse marginaali tavasta pinnoittaa auto ja uskon että rob-s tarjoamat palvelut tarjoavat erittäin hyvän hinta-laatusuhteen suojata auto
Seat Leon 1.4TSI FR-Edition -12 (28.2.2012)
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=7564.0

hosee

Lainaus käyttäjältä: Joens - 03.07.12 - klo:15:57
Kuitenkin kyse marginaali tavasta pinnoittaa auto ja uskon että rob-s tarjoamat palvelut tarjoavat erittäin hyvän hinta-laatusuhteen suojata auto

En odotakaan että tuo silver-käsittely olisi optin veroinen. Hintaero perinteiseen kovavahaan on kuitenkin sen verran pieni että kokeilukynnys on aika matala. Jotain suojaa uuden auton pintaan kuitenkin haluan laittaa, jo senkin vuoksi että luovutuspesu oli ollut nätisti sanottuna "suuripiirteinen". ACW valikoitui paikaksi lähinnä koska liikun usein noilla nurkilla....
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Silver Onet Beetlen pinnassa. Näyttäisivät ACW:ssä tehneen ihan ok jälkeä, ainakin kaikki luovutuspesussa erilaisiin pieniin väleihin ja rakoihin (esim lokasuojien ja kylkien kiinnityssaumat, ovien kotelot, jne) jääneet rähmät olivat saaneet kyytiä ja pohjat näyttävät ihan hyvin tehdyiltä. Vesi katoaa pinnasta aika rivakkaan. Pinta on vähän hassun tuntuinen, ihan kun auton päälle olisi kauttaaltaan levitelty ohut kerros vaseliinia :) Kovettuu kuulemma muutaman seuraavan päivän kuluessa.

Positiivisena yllärinä autoa hakiessa tuli että käsittelyn hintaan kuuluu 2-3 vkon kuluessa tehtävä käsinpesu, jossa samalla tarkistetaan onko aine tarttunut kunnolla. Ei tuo 160â,¬ ihan mahdottoman paha hinta ole kun pelkkä kovavaha maksaa satakunta egeä, eikä siihen saa tuota tarkistuspesua. Pitää nyt sitten katsella onko tuosta käsittelystä sanottavaa hyötyä verrattuna tuohon kovavahaan.
Nyt: Mini Cooper S A (F55) + John Cooper Works Tuning Kit, Fiat 500C 1.2 Pop
Ex VAG mm. VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

aasutio

The Beetle meni aamulla aikaisin maalipinnan kestokäsittelyyn, paikaksi valikoitui lähituunaamo: Autoehoste.
Aluksi olin ottamassa Prestan kestokäsittelyä, mutta päädyin kuitenkin testimielessä puolet kalliimpaan käsittelyyn.
Hieman epäilyttää kestokäsittelyiden lupaukset, mutta katsotaan miten käy. Aikaisemmin autoissani ei ole ollut kestokäsittelyjä.

Beetleen tulee nyt siis VodaX Titanium Armour 2K käsittely jolla on 5vuoden takuu (mikä tuskin mitään kattaa).
Takuun voimassa pysymiseen vaaditaan vuoden välein tehtävää tarkastuskäyntiä jossa samalla aina uusitaan uv suojakerros.
Hintaa käsittelylle tulee 390â,¬ + vuoden välein 80â,¬.

Luvataan että auton voi pestä esim. talvella liuotinpesuaineella ja pinnoite ei lähde pois, eikä lähtisi muuten kuin "hiomalla".
Ei ole tarvetta vahata, mutta jos haluaa voi vahan laittaa päälle.

Täytyy sitten ensivuoden puolella kertoa miten vodaX on toiminut.


Jukikyy

Lainaus käyttäjältä: aasutio - 31.07.12 - klo:09:46
The Beetle meni aamulla aikaisin maalipinnan kestokäsittelyyn, paikaksi valikoitui lähituunaamo: Autoehoste.
Aluksi olin ottamassa Prestan kestokäsittelyä, mutta päädyin kuitenkin testimielessä puolet kalliimpaan käsittelyyn.
Hieman epäilyttää kestokäsittelyiden lupaukset, mutta katsotaan miten käy. Aikaisemmin autoissani ei ole ollut kestokäsittelyjä.

Beetleen tulee nyt siis VodaX Titanium Armour 2K käsittely jolla on 5vuoden takuu (mikä tuskin mitään kattaa).
Takuun voimassa pysymiseen vaaditaan vuoden välein tehtävää tarkastuskäyntiä jossa samalla aina uusitaan uv suojakerros.
Hintaa käsittelylle tulee 390â,¬ + vuoden välein 80â,¬.

Luvataan että auton voi pestä esim. talvella liuotinpesuaineella ja pinnoite ei lähde pois, eikä lähtisi muuten kuin "hiomalla".
Ei ole tarvetta vahata, mutta jos haluaa voi vahan laittaa päälle.

Täytyy sitten ensivuoden puolella kertoa miten vodaX on toiminut.

Itsellä on tuossa profiilin Audissa tuo sama VodaX Titanium Armour 2K käsittely. Käsittely laitettiin autoon ennen käyttöönottoa eli huhtikuussa 2010 ja jatkokäsittely on tehty kerran (2011).

Ihan hyvä tuo käsittely on mielestäni ollut, mutta autoa täytyy vahata niin kuin pinnoitetta ei olisikaan. Pinnoite kestää liuoitinpesut ym. ja lähtee tosiaan vain hiomalla (muistaakseni 4000 karkeudella). Suurin hyöty mielestäni tuosta pinnoitteesta on se, että autoon ei juurikaan tule hiusnaarmuja. Eli 1-komponentti on pysyvä ja lähtee vain hiomalla ja 2-komponetti on tavallinen vaha joka kuluu pois (tästä syystä vuotuinen jatkokäsittely). Itse olen vahaillut autoa vielä 2-3 kertaa vuodessa "kovavahalla" (dodo juice diamond white) vahaus->kiillotus->vahaus->kiillotus menetelmällä. Näin maalipinta on täysin uuden veroinen vaikka autolla ikää reilut 2 vuotta ja mittarissa rapiat 100tkm.

Niin ja takuu tarkoittaa sitä, että jos autoa kolaroidaan ja paneeleja maalataan / vaihdetaan, niin ne käsitellään ilman lisähintaa.

Pti

C-quartz, paikka ccldesign.fi Hollolassa.

Todella hyvä naarmujen esto. hinta n 300â,¬ riippuen tietysti autosta ja maalipinnasta.

Uusiin pintoihin suoraan ja naarmusiin tarvii myllyä kyllä...

3.6 V6

Unohtui mainita, että kun Superb oli aikanaan siinä maaliroiskeiden poistossa, niin siihen laitettiin Autosmartin se Silver Seal Nano 2K eikä sitä mikä oli aikaisemmin eli Silver Seal One. :) Myös KAIKKIIN laseihin tehtiin pinnoitekäsittely, aineen nimeä en nyt muista.  8)

Selvä ero on ollut kyllä pinnan "liukkaudessa" joko johtuen myllytyksestä tai aineen erilaisuudesta.  ???

PS. Se heppu ei ikinä myöntänyt tehneensä virhettä maalauksen suhteen, niinpä vakuutusyhtiön oli kulut maksettava, mutta vain meille. Muut eivät saaneet mitään korvausta. Että näin suomessa.  >:(


mremonen

Mulla oli nykyisessä ensin Finikor Brilliant sen pari vuotta, mitä sillä oli takuuta ja sen jälkeen viime keväänä otettu Silver Seal Nano 2k. Kumpaankin olen ollut tyytyväinen. Finikoria piti hoitaa aina välillä sen omalla hoitoaineella, mutta tuota SSN:ää en ole hoitanut millään. Pari kertaa eri auronpesupaikan pitäjät on kommentoineet, että maalipinta on loistavassa kunnossa ja helppo pestä.

Tiijä sitten, mutta jos se näyttää hyvältä, niin kai se sitten on. Uuteen ajattelin taas ottaa pinnoitteen heti alkuun, niin ei tarvitse vahailla sen jälkeen.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

herra neljäkymmentä 7

mää en usko mihinkään näihin pinnotteisiin,silti aina on vanha kiesi kelvannu vaihosa.pikavahoilla aina on menty ja kovasti on kehuttu,että on hienosti hoidettu auto. :'(

Qrainderi

Mitäs kannattaisi laittaa uuden Passatin maalipinnalle? Tammikuussa laitetaan kilpiin ja mietin vain, että kannattaako heti käydä laittamassa jokin pintakäsittely vai miten? Rob-s niitä taisi täällä tehdäkkin.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 20.12.12 - klo:15:20
Mitäs kannattaisi laittaa uuden Passatin maalipinnalle? Tammikuussa laitetaan kilpiin ja mietin vain, että kannattaako heti käydä laittamassa jokin pintakäsittely vai miten? Rob-s niitä taisi täällä tehdäkkin.

Kannattaa heti käydä laittaa pinnoite pintaan. Ja se mitä siihen pintaan laittaa niin riippuu vähän siitä missä päin asuu. PK-Seudulla erittäin kattava valikoima pinnoitteita eri firmoissa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: hylkiö - 20.12.12 - klo:14:35
mää en usko mihinkään näihin pinnotteisiin,silti aina on vanha kiesi kelvannu vaihosa.pikavahoilla aina on menty ja kovasti on kehuttu,että on hienosti hoidettu auto. :'(
Eipä noi jutut vaihdossa vaikuta. En oikein edes tiedä mistä vaihtoauton hinta muodostuu, paitsi merkistä, kilometreistä ja vuosimallista. Mikään muu ei tunnu juurikaan vaikuttavan.

Itselle noissa hankkii rauhaa. Laiskuuttani en jaksa enää pestä enkä vahata itse autoani, joten noiden avulla sitten ostaa sitä mielenrauhaa että on "kestovaha".
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Peltzi - 20.12.12 - klo:15:35
Kannattaa heti käydä laittaa pinnoite pintaan. Ja se mitä siihen pintaan laittaa niin riippuu vähän siitä missä päin asuu. PK-Seudulla erittäin kattava valikoima pinnoitteita eri firmoissa.
Juuri näin. Tein itse juuri "ennakkoilmoituksen" mun luottopuunaajalle tulevasta autosta. Mitä nopeammin sen teettää sitä vähemmän autoon on ehtinyt tulla mitään pintavikoja. Vuoden vanhan ne jo melkein haluaa myllyttää ennen käsittelyä. Riippuu tietysti firmasta.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

wolf6

Itse teetätän Audiin ennen käyttöönottoa kestopinnoite käsittelyn.
Silloinhan siitä pitäisi tulla hyvä kun ei vielä ole käytön jälkiäkään :D
A3 Premium

Apaju

Onko kenelläkään kokemuksia uuden auton ACRYL-CERAMIC pinnoitteesta. Lienee ainakin melko arvokas käsittely  kun sen tekeminen kestää 2+ päivää ja lisätietoja kohdassa on tälläinen maininta:
VW ID.3 Life

Kosti K Kelju

Aika merkillinen kommentti firmalta jos pitää epäillä asiakkaan maksukykyä jo etusivulla. Ei silti, tuskin on hintansa arvoinen varsinkaan kun eivät sitä suoraan kerro, edes suuntaa-antavana.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Kosti K Kelju - 06.01.13 - klo:19:09
Aika merkillinen kommentti firmalta jos pitää epäillä asiakkaan maksukykyä jo etusivulla. Ei silti, tuskin on hintansa arvoinen varsinkaan kun eivät sitä suoraan kerro, edes suuntaa-antavana.

Aika malliesimerkki supisuomalaisesta yrittäjyydestä ja asenteesta, vittuillaan jo ennen kuin asiakas on edes firmaan ottanut yhteyttä!  :D

exari

Siis mitv? vitusti tonniako joku pinnoitus maksaa? kalliimpi kuin maalaus jopa...

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Apaju - 06.01.13 - klo:19:01
Onko kenelläkään kokemuksia uuden auton ACRYL-CERAMIC pinnoitteesta. Lienee ainakin melko arvokas käsittely  kun sen tekeminen kestää 2+ päivää ja lisätietoja kohdassa on tälläinen maininta:

No enpä itse veisi jos on mainoksessa jo tuo asenne rahoista. Samanlaista huttua tai mannaa tuokin pinnoite lienee, kuin muut. Vaikuttaa että firmaa ei kiinnosta kuin saada asiakkailta rahat pois, kerätä riittävä potti ja lopettaa firma...

Joku totesi että maksaa vieläpä tuhat euroa??? En todellakaan maksaisi, kun ei kultauksestakaan ole kyse.

Rauska

Mulle tehtiin Audi Turun alihankkijalla joku "Ceramic" käsittely, mutta hinta oli "vain n. 400" . Kestää konepesut ym.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Apaju

^
Kuinka pitkä kestoaika tuolle "Ceramic" käsittelylle luvattiin?
VW ID.3 Life

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy