Uuden auton maalipinnan kestokäsittelyt

Aloittaja Jyri, 04.12.09 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

raatemsholosti

LainaaVai onko tuo Finikorin Brilliant käytännössä kuitenkin ihan yhtä hyvä vaihtoehto - menestyihän se TM:n testissäkin Diteciä paremmin?

Kyselin itse Jyväskylässä noita käsittelyjä GlossPoint-nimisestä firmasta. Siellä tehdään Finikor Brilliantia, Zirconitea (kestokäsittely, en ole nähnyt Zirconitea missään muualla mainittavan) ja Zainon kestovahoja. Firman omistaja sanoi, ettei suosittele Finikor Brilliantia mustaan autoon, koska aine sisältää jo itsessään hiovia aineita, joten naarmuja saattaa syntyä jo käsittelystä. Mainitsi myös, että Finikor Brilliant on 20 vuotta vanha tuote, eikä sitä ole mitenkään muutettu tänä aikana. (Kertoi tehneensä Finikoria 20 vuotta)

En päätynyt kumpaankaan käsittelyyn vaan ostin Autoglymin Hd-vahan ja olen ollut siihen tyytyväinen.

$anla

Tulevan kärryn luovutusta odotellessa tuli kartoitettua kestokäsittelyn hintahaitaria. Ditec on ylivoimaisesti arvokkain (800 eur), kun esim Brilliant on alennuksineen alle 350 eur. Vaikka Ditecistä on saanut lukea positiivisia kommentteja, silti hinta hirvittää. Sinänsä kestokäsittelyä tekisi mieli kokeilla, varsinkin kun autonhoitoon käytettävissä oleva (laatu)aika jää koko ajan vähemmälle.

Jyri

Itse päädyin tuohon Brilliant käsittelyyn, tuleepahan testattua sen sopivuus mustalle maalipinnalle  :-\

Marko

Voiko tuon kultasen Glymin vetästä suoraan uuden auton pintaan,ettei tarvi olla muuta vahausta pohjalla?
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Marko - 17.02.10 - klo:18:01
Voiko tuon kultasen Glymin vetästä suoraan uuden auton pintaan,ettei tarvi olla muuta vahausta pohjalla?

Näin meikäläinen muistelisi.. Nimenomaan uuteen virheettömään pintaan voi vetäistä yksinäänkin.

VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Timba - 15.02.10 - klo:23:47
Hyödyt:
- pesemisen helppous
- pinnan puhtaana pysyminen
- pinnan kiiltoaste sekä tasaisuus (suosittelen kokeilemaan)
- ei vahausta (pintaa ei saa vahata)

Minulle auton vahaaminen on mukavaa pientä puuhastelua saunanlämmityksen ohessa, sitä paitsi minulle merkitsee paljon enemmän se että olen itse pitänyt huolta kulkineesta. En kuitenkaan väitä että kotikonstein hoidettu ja vahattu auto olisi parempi kuin ammattilaisen tekemä kestovahaus.
Autoglymin HD vaikuttaa kyllä erinomaiselle.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 17.02.10 - klo:17:41
Itse päädyin tuohon Brilliant käsittelyyn, tuleepahan testattua sen sopivuus mustalle maalipinnalle  :-\
Mietitkö tuon käsittelyn hintatasoa esimerkiksi tähän Diamondbrite käsittelyyn verrattuna?

Hintoja kun kyselin, niin Finikorin käsittely tulisi maksamaan paljon enemmän kun siihen joutuu tekemään uusintakäsittelyjä (2v välein?), riippuu tietysti siitä kuinka kauan autoa pitää...
Kun taas Diamondbrite maksaa kerralla jopa vähän vähemmän, ja siinä pitäisi pärjätä 6 vuotta pelkillä tarkistuksilla(n.25â,¬/vuosi)
Audi A4 Allroad quattro -17

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 17.02.10 - klo:19:10
Mietitkö tuon käsittelyn hintatasoa esimerkiksi tähän Diamondbrite käsittelyyn verrattuna?

Hintoja kun kyselin, niin Finikorin käsittely tulisi maksamaan paljon enemmän kun siihen joutuu tekemään uusintakäsittelyjä (2v välein?), riippuu tietysti siitä kuinka kauan autoa pitää...
Kun taas Diamondbrite maksaa kerralla jopa vähän vähemmän, ja siinä pitäisi pärjätä 6 vuotta pelkillä tarkistuksilla(n.25â,¬/vuosi)
Jos rehellisiä ollaan niin päädyin tähän valintaan, Teknikan Maailman testin pohjalta, mielestäni vaikutti hyvältä suhteessa hintaan.

Jyri

Huomenna on auto sitten menossa tuohon Finikori Brilliant käsittelyyn, tarkoitus on ottaa kuvia pitkin prosessia, katsotaan mitä niistä tulee...puhumattakaan itse lopputuloksesta  ::)

tlindstr

Omaan Superbiini tehtiin viime keväänä vai kesääköhän se jo oli tuo samainen Finikorin Brilliant -käsittely. Hyvin on pinta pysynyt kiiltävänä ja lika irronnut varsin helposti. Tyytyväinen olen ollut. Tosin kun auto vaihtuu aboyt parin vuoden välein niin tiedä sitten onko järkevää sijoittaa moiseen. Kyllähän maalipinnan pitäisi uutena pari vuotta kiiltää ja pysyä muutenkin kohtuu hyvässä kuosissa ??? Sama oli ruostekäsittelynkin ja äänieristyksenkin suhteen, mutta tulipahan nekin kokeiltua tähän Superbiin. Ã,,rsytti vaan edellisessä uutena hankitussa Mazda6:ssa kun parin vuoden iässä löytyi jo ruostetta. Tosin se nyt on kyseiselle automerkille tyypillistä.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Jyri

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 08.03.10 - klo:23:47
Omaan Superbiini tehtiin viime keväänä vai kesääköhän se jo oli tuo samainen Finikorin Brilliant -käsittely. Hyvin on pinta pysynyt kiiltävänä ja lika irronnut varsin helposti. Tyytyväinen olen ollut. Tosin kun auto vaihtuu aboyt parin vuoden välein niin tiedä sitten onko järkevää sijoittaa moiseen. Kyllähän maalipinnan pitäisi uutena pari vuotta kiiltää ja pysyä muutenkin kohtuu hyvässä kuosissa ??? Sama oli ruostekäsittelynkin ja äänieristyksenkin suhteen, mutta tulipahan nekin kokeiltua tähän Superbiin.
Tuusulassako nuo teetätit?

tlindstr

Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Jyri

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 09.03.10 - klo:21:37
Juu, paikka oli Jusslan Ruosteenesto: http://www.ruosteenesto.eu/maalipinta/index.htm
Näin vähän epäilinkin kun siellä tänään ollessa kertoi kaveri tehneensä johonkin Superbiin juuri kaikki nuo käsittelyt ;)

tlindstr

Muistaa varmasti tapauksen kun sen verran pitkään tenttasin noista "hoidoista" :) Tosiaan viime kesäkuussa kaveri teki silloin hänen ensimmäiset käsittelyt uuteen superbiin ja vaikka toiminkin koekaniinina niin eipähän noista käsittelyistä ole ollut valittamista.
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

Jyri

Lainaus käyttäjältä: tlindstr - 09.03.10 - klo:22:01
Muistaa varmasti tapauksen kun sen verran pitkään tenttasin noista "hoidoista" :)
Taitaa muistaa minutkin, tuli niitä kuvia jokunen otettua  ::)

tlindstr

Heheh - Kaveri näkee varmaan jo painajaisia Superb-kuskeista :D
Pihassa majailee Pappa-Pasuuna -15

TKe_

#46
Itsellä ollut käytössä muutamassa autossa tuo Finikorin Brilliant käsittely. Auto on helpompi pitää puhtaana, kun vain jaksaa noin kerran kuukaudessa läträtä sen hoitoaineen kanssa. Käsittelyt olen teettänyt Varkaudessa TuoHan Auto Oy:ssa ja omiin kokemuksiin viitaten voin paikkaa varauksetta suosittaa.

Guido

Löytyykö suosituksia Turku / Salo -akselilla uuden auton maalipinnan kestokäsittelyjä tekevistä yrityksistä?

Niin ja tiedän kyllä, että Google ja puhelinluettelon keltaiset sivut on keksitty, mutta kaipaan lähinnä kokemusperäistä tietoa...

Samueli

Lainaus käyttäjältä: TKe_ - 10.03.10 - klo:08:15
Itsellä ollut käytössä muutamassa autossa tuo Finikorin Brilliant käsittely. Auto on helpompi pitää puhtaana, kun vain jaksaa n. kerran läträtä sen hoitoaineen kanssa.

Millaista muuten tuo hoitoaineen kanssa läträys käytännössä on, ja miten usein sitä tulee läträtä, jotta kiilto myös säilyy hyvin? (tarkoititko, että "noin kerran" pitää läträtä vai "n kertaa" eli usein)

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Samueli - 10.03.10 - klo:11:08
Millaista muuten tuo hoitoaineen kanssa läträys käytännössä on, ja miten usein sitä tulee läträtä, jotta kiilto myös säilyy hyvin? (tarkoititko, että "noin kerran" pitää läträtä vai "n kertaa" eli usein)

Jeps, eli kirjoitushärö siellä oli. Eli tarkoitus oli sanoa, että noin kerran kuukaudessa.

Samueli

Riittääkö käytännössä, jos esim. ennen konepesuun menoa pirskottaa pullosta sitä Finikorin hoitoainetta konepellille ja lokareihin, vai pitääkö sen kanssa tehdä autolle oikein "kunnon käsinpesu" kerran kuussa?

Olen itsekin kiinnostunut tuosta Brilliant-käsittelystä, mutta hiukan arastelen sitä juuri tuon hoitoaineen käyttövaatimuksen vuoksi. Siksi koetan tässä kysellä, että miten työllistävä asia se oikein käytännössä on... Eli luulen, että helpohkosti saattaisin ottaa jonkin toisen vastaavan käsittelyn jossa tuota hoitoainevaatimusta ei ole.

jupa3

Itseänikin kiinnostaisi nämä kaksi tässäkin ketjussa mainittua kestokäsittelyä, eli
Finikor Brilliant ja Diamondbrite jewelultra.

Molempien hinnat käsittelyjen osalta ovat suurinpiirtein samat ja molemmissa suositellaan kerran kuukaudessa käytettävän omaa pesuainetta.

Brilliant uusitaan 2-vuoden välein. Diamondbrite pitäisi kestää 6-vuotta, jos kerran vuodessa käy tarkastuksessa (25â,¬).

Tuossa diamondbritessä ei kielletä konepesuakaan, vaikka eivät sitä suosittele. Brilliant ei taida konepesua kestää?
Finikor menestyi hyvin TM:n testissä, tuosta diamondbrite:stä ei taida mitään kestotestiä löytyä.

onkohan kenelläkään pitempää 1-2 vuoden kokemusta tuosta Diamondbrite käsittelystä?

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: jupa3 - 10.03.10 - klo:15:41
Onkohan kenelläkään pitempää 1-2 vuoden kokemusta tuosta Diamondbrite käsittelystä?
Meillä on Golffissa ollut nyt 6kk tuo Diamondbrite käsittely, ja aina pesun jälkeen on vielä kiilto kuin uudessa autossa.
Hoitoainetta on käytetty kerran kuussa, ohjeiden mukaisesti ja autoa on pesty 1-2vk välein. Pieniä hiusnaarmuja toki mustassa autossa näkyy lumiharjan jäljiltä, mutta muuten tulee vain kehuja käsittelyä kohtaan. Ei taida mikään käsittely maalipinnan hiusnaarmuuntumista estää...
Tähän asti ollut ainakin hintansa väärti, saa nähdä mikä tuomio tulee puolenvuoden päästä tarkastuksessa...

Lainaus käyttäjältä: jupa3 - 10.03.10 - klo:15:41
Tuossa diamondbritessä ei kielletä konepesuakaan, vaikka eivät sitä suosittele. Brilliant ei taida konepesua kestää?

Hoitoaineen ohjeissa muuten lukeekin että tuota hoitoainetta voi laittaa myös harjallisen konepesun yhteydessä, levittää sitä auton etuosaan hieman paksumman kerroksen, ja harja hoitaa levityksen.
Audi A4 Allroad quattro -17

TKe_

Lainaus käyttäjältä: Samueli - 10.03.10 - klo:14:20
Riittääkö käytännössä, jos esim. ennen konepesuun menoa pirskottaa pullosta sitä Finikorin hoitoainetta konepellille ja lokareihin, vai pitääkö sen kanssa tehdä autolle oikein "kunnon käsinpesu" kerran kuussa?

Mun mielestä ohjeissa on mainittu toimintatapa, jos pesettää auton koneessa eli konepesu on mahdollista. Itse pesen auton käsin ja siitäkin huolimatta tuo metallinhohtosininen on armoton väri, kaikki näkyy vähän liian hyvin.

Samueli

Onkohan kenelläkään kokemuksia tuosta Finikorin Brilliantista siten, että olisi jättänyt hoitoaineet laittamatta - miten paljon se vaikuttaa kiillon säilyvyyteen?

Entäs nuo silikonipitoiset kestokiillokkeet; luin jostain, että jos sellaisella käsittelee autonsa, niin sitten ei mahdollisissa lommojen yms. paikkamaalauksissa enää pysy uusi maali autossa, kun tuota silikonia ei tahdo käytännössä saada millään riittävän tarkasti pois auton pinnasta... Pitäneekö tämmöinen paikkansa?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Samueli - 02.06.10 - klo:15:21
Entäs nuo silikonipitoiset kestokiillokkeet; luin jostain, että jos sellaisella käsittelee autonsa, niin sitten ei mahdollisissa lommojen yms. paikkamaalauksissa enää pysy uusi maali autossa, kun tuota silikonia ei tahdo käytännössä saada millään riittävän tarkasti pois auton pinnasta... Pitäneekö tämmöinen paikkansa?

Saa sen silikonin pois kun on oikeat aineet, esim asetoni. Ja maalareilla on juuri kyseiseen hommaan tarkoitettuja aineita.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

RoccoScientist

Autoon laitettiin viikonlopun aikana Silver Seal Nano 2K kolmen vuoden takuulla. Eipä tuo nyt juurikaan sitä aiemmin ollutta kovavahaa kummemmin kiiltele, mutta maalipinta pysynee nyt paremmassa kunnossa pitkällä tähtäimellä. Samoin vanteet saivat jonkin pinnoitteen, mutta en tiedä sen tarkemmin pinnoitteen laadusta. Viimeistään parin viikon päästä nähdään irtoaako jarrupöly vanteista helposti vaiko ei.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Hannez

Omaani ajattelin ottaa Permashine-käsittelyn, kun tuo appiukko on sitä niin hehkuttanut ja saan sen kohtuullisen halvalla muihin käsittelyihin verrattuna. Jos sen kerran vuodessa jaksaa vahata Autoglymin kultaisella vahalla, niin kai tuo käsittely viisi vuotta kestää.

Kokemuksia Permashinesta?

pizza_delivery

Vag vantaan myyj' sanoi minulle, että kannattaa tetättää 1kk jälkeen kun auto on ollut käytössä niin joku titaani käsittely?  Tietääkö kukaan tästä mitään?

Timba76

Lainaus käyttäjältä: Hannez - 15.06.10 - klo:22:59
Omaani ajattelin ottaa Permashine-käsittelyn, kun tuo appiukko on sitä niin hehkuttanut ja saan sen kohtuullisen halvalla muihin käsittelyihin verrattuna. Jos sen kerran vuodessa jaksaa vahata Autoglymin kultaisella vahalla, niin kai tuo käsittely viisi vuotta kestää.

Kokemuksia Permashinesta?

Itse laitoin tuon Permashine käsittelyn omaan Superbiini. Sain 5v. takuutodistuksen vakuutusyhtiöiden hyväksynnällä ja olen ollut todella tyytyväinen. Teki samalla maalipinnasta kovemman pienempiä naarmuja vastaan ja likakin lähtee helposti pois.
Ei kuulemma tarvitse mitään jälkitarkastuksia, mutta jos haluaa niin voi laittaa kultakorkkista kerran vuoteen niin saa kuulemma mielenrauhan. 360e ei mielestäni ole edes paha hinta, jos yksi vahauskerta maksaa n. 100-120.

Suosittelen!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy