Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - jussi990

#1
Passat 3C (05–10) / 2.0 FSI nykiminen
22.11.20 - klo:06:52
Moro!

Nyt kun on nokkaketju ja kiristin saatu vaihdettua, niin aika tarttua toiseen ongelmaan. Kevyesti kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajettaessa, vauhdin ollessa n. 40 - 50 km/h ja kierrosten pyöriessä siinä 1500rpm paikkeilla, on huomattavissa nykimistä.

Vaihdelaatikkona kuusilovinen TipTronic, jossa uusi venttiilikoneisto. Tulpat juuri uusittu (NGK 7742) ja niillä lähtikin moottorijarrutuksessa esiintynyt nykiminen. Puolat uusittu tehtaan takaisinkutsuna, mutta sen jälkeen on rullattu jo 100tkm. Uusi korkeapainepolttoainepumpun nostinkuppi tuli myös ketjuremontin yhteydessä vaihdettua.

VCDS ei näytä mitään vikakoodeja, joten olisiko arvon foorumilaisilla ideaa, mitä osaa vaihtaa? Itselle tuli mieleen, että suuttimet ja puolat voisi seuraavaksi uusia.
#2
Terve!

Tarkoitus olisi vaihtaa nokkaketju ja kiristin, niin tietääkö joku mistä saisi valmiin paketin jossa olisi kaikki tarvittava?

https://www.autodoc.fi/fai-autoparts/7814779

Tuota katselin, mutta mahtaakohan siinä olla kaikki? Varmaankin se polttoainepumpun nokka-akselin seuraaja kannattaa vaihtaa samalla kertaa?
#3
Terve!

Mahtaako ketään tietää, mistä vesi pääsee kuskinpuolen takamatkustajan jalkatilaan? Otin kumimaton pois, kun huomasin sen olevan kostea. Yllätyksenä koko jalkatilan matto oli totaalisen märkä. Olen myös huomannut, että sateen tai pesun jälkeen, takaovet avatessani vettä tulee runsaasti oven ja korin välistä pois. Mikään muu paikka ei vaikuta edes kostealta, kuin kuskinpuoleisen takamatkustajan jalkatila.

Kiitoksia vastauksista!

-Jussi
#4
Moro kaikille! Tuli hommattua perheeseen farmari Passatti 2.0FSI koneella ja moottori kuullostaa kovasti dieselille. Stetoskoopin kanssa kuuntelin ja ääni kuuluu voimakkaasti nokkaketjun kotelossa. Moottorin ääni ei itsessään haittaa, mutta moottorin rikki meneminen on varmasti aina riskinä jos ketju on venynyt kovasti? Riittääkö pelkkä ketjun ja kiristimen vaihto, vai pitääkö sinne vaihtaa samalla muutakin? Autodocilta näyttäisi aika edullisesti saavan ketjun + kiristimen: https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/7643570.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

-Jussi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy