Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jussi990

#1
Raumalla/lähiseudulla tarvittaisiin kaasuläpän ja tiptronic -laatikon adaptaatioiden nollausta. Löytyisikö auttajaa?  :)

EDIT. Niin ja autona siis -05 passat 3C
#2
Tässäpä asiaa jonkin aikaa pohtineena, päätin lähteä ensimmäiseksi tekemään seuraavaa. EGR:än putsaus (katsoin jokupäivä takaisin, että muoviratas oli ehjä), imusarjan putsaus ja kaasuläpän putsaus. Nämä toimenpiteet kun eivät maksa muuta kuin vaivaa, niin näiden jälkeen laitetaan sitten taas rahaa autoon kiinni :)
#3
Ilmeisesti nuo on sitä varten, että voidaan asentaa myös autoon jossa ei CAN väylää ole tarjolla.
#4
Omakohtainen kokemus Rinta-Joupin autoliikkeestä vastaavassa tilanteessa erittäin positiivinen! 2006 vuosimallin 2.0FSI Passat TipTronicilla kyseessä, ja vikaa ilmeentyi laatikkoon pari viikkoa oston jälkeen. Kun auto lämpeni käyntilämpöiseksi, alkoi hirveä vaihteiden paukuttaminen. Ensin liike vaihtoi öljyt laatikkoon -> ei tullut kuntoon. Sitten lähti vaihteistokorjaamolle jossa vaihdettiin uusi venttiilikoneisto, jonka jälkeen vika korjaantui. Kaikki meni myyjäliikkeen piikkiin mukisematta. Heti ensimmäisen puhelinsoiton jälkeen sanoivat, että tuo vain auto tänne niin laitetaan kuntoon.

Rinta-Joupille siis iso peukku!
#5
Moro!

Nyt kun on nokkaketju ja kiristin saatu vaihdettua, niin aika tarttua toiseen ongelmaan. Kevyesti kiihdyttäessä ja tasakaasulla ajettaessa, vauhdin ollessa n. 40 - 50 km/h ja kierrosten pyöriessä siinä 1500rpm paikkeilla, on huomattavissa nykimistä.

Vaihdelaatikkona kuusilovinen TipTronic, jossa uusi venttiilikoneisto. Tulpat juuri uusittu (NGK 7742) ja niillä lähtikin moottorijarrutuksessa esiintynyt nykiminen. Puolat uusittu tehtaan takaisinkutsuna, mutta sen jälkeen on rullattu jo 100tkm. Uusi korkeapainepolttoainepumpun nostinkuppi tuli myös ketjuremontin yhteydessä vaihdettua.

VCDS ei näytä mitään vikakoodeja, joten olisiko arvon foorumilaisilla ideaa, mitä osaa vaihtaa? Itselle tuli mieleen, että suuttimet ja puolat voisi seuraavaksi uusia.
#6
Vihdoin tuli homma hoidettua ja hienosti meni. Takaisn kasatessa hajosi ne ketjukopassa olevat muoviset männänrenkaat, ne jotka ohjaa öljyä VVT pyörälle. Luojan kiitos niitä sai marmorilta erikseen, vaikka kone ei niitä tähän autoon näyttänytkään. Olisiko jonkun audin tiedoilla sitten tullut esille, en tarkkaan muista.
#7
Terve!

Tarkoitus olisi vaihtaa nokkaketju ja kiristin, niin tietääkö joku mistä saisi valmiin paketin jossa olisi kaikki tarvittava?

https://www.autodoc.fi/fai-autoparts/7814779

Tuota katselin, mutta mahtaakohan siinä olla kaikki? Varmaankin se polttoainepumpun nokka-akselin seuraaja kannattaa vaihtaa samalla kertaa?
#8
Tulin käymään pajalla ja kaatelin ämpäristä vettä auton päälle. Ovipahvin ja oven välistä tosiaan tuli vettä ja ovipahvi näyttikin alhaaltapäin katsottuna siltä, että jonkinaikaa sieltä vettä on tullut. Painepesurilla itse olen pessyt autoa, niin varmasti on mennyt runsaasti vettä oveen sisään ja osittain senkin takia sitten päässyt noinkin pahasti tulvimaan. Onneksi hantin puolella ei ollut matto märkä. Vedenpoistorei'issä olettaen on ollut alkuperäisesti jotkin kumihässäkät? Nyt on vain suuret aukot oven etu-, sekä takaosassa.

Onko takaovien välipelli poppareilla kiinni, kuten etuovien välipellit?
#9
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 09.07.20 - klo:11:17
Toimiva keino, mutta hyvinkin todennäköisesti näet jo ovipahvin irroituksen jälkeen sen alkuperäisen välipellin tiivisteen olevan tuhannen murusina siellä peltien välissä.

Selvä homma, kiitoksia!
#10
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 09.07.20 - klo:11:10
Kuulostaa siltä että välipellin tiivistys oven runkoon vuotaa, ja nesteet tulee sieltä + ovipahvin alta kajuuttaan.

Vian varmistamiseksi, ovipahvi irti ja vettä lasia pitkin valuttamaan?
#11
Terve!

Mahtaako ketään tietää, mistä vesi pääsee kuskinpuolen takamatkustajan jalkatilaan? Otin kumimaton pois, kun huomasin sen olevan kostea. Yllätyksenä koko jalkatilan matto oli totaalisen märkä. Olen myös huomannut, että sateen tai pesun jälkeen, takaovet avatessani vettä tulee runsaasti oven ja korin välistä pois. Mikään muu paikka ei vaikuta edes kostealta, kuin kuskinpuoleisen takamatkustajan jalkatila.

Kiitoksia vastauksista!

-Jussi
#12
Raumalla kaivataan apua -05 passatin kanssa. Tiptronicin adaptaatiot ja kaasuläppä nollata.
#13
Lainaus käyttäjältä: rinniir - 14.01.20 - klo:18:35
Moi,

Pikainen vastaus meillä -06 2.0FSI 230tkm ajettu ja siitä meitin toimesta 180tkm vuodesta -08.
Sitä on epäilty diisseliksi niin kauan kuin muistan ja välillä epäilyttänyt itseäkin, mutta kyllä tuo 98E:llä näyttää toimivan. Joskus katsurilta kysyin ovatko kaikki samanlaisia ja vastaus oli että on.

Nyt ei parhaillaan liiku kun bensa pumpun rele VCDS:n mukaan maissa, mutta muutama muukin vika koodi mitkä viittaa kuskin oveen kuin myös kuskin oven ikkuna nappien toimimattomuus. Oli vissiin niin että kuskin oven avaus käynnisti bensapumpun ja nyt on hiljaista kuin huopatossu tehtaassa. Vielä ei ehditty tutkia enempiä, mutta kyselin aavistuksen johdosta johtojen korjaus sarjaa marmorilta ja taisin kuulla väärin kun sanoivat hinnaksi 235â,¬... Paikallinen AD ilmoitti hinnaksi 68â,¬ kunhan tukkuri saa loppuviikosta 40kpl.

Selvä peli, eipä tarvitse nyt moottorin rikkoutumista ainakaan pelätä  :)
#14
Lainaus käyttäjältä: anteroidi - 13.01.20 - klo:09:02
Täällä on jossain muuallakin asiasta juttua, mutta tuo kuuluu koneen ominaisuuksiin. 98lla nakuttaa vähän vähempi ja öljyä mielellään ylärajaan asti niin sekin voi vähentää nakutusta.  Itsellä ainakin nakutellut 5v, 35tkm mitä tuo on tuossa ollut. Asiantuntija voivat korjata jos olen väärässä.

Näin olen itsekin kuullut, että nakuttava ääni kuuluu tähän moottoriin. Omasta mielestä on vain todella voimakas, on vaikea erottaa käykö pihalla perheen pakettiauto vai passatti :D Yritän ottaa joku päivä videota äänestä, josko joku täällä osaisi sanoa onko normaalia. Jännä juttu tosin on, että kylmänä kone ei nakuta juuri lainkaan.
#15
Moro kaikille! Tuli hommattua perheeseen farmari Passatti 2.0FSI koneella ja moottori kuullostaa kovasti dieselille. Stetoskoopin kanssa kuuntelin ja ääni kuuluu voimakkaasti nokkaketjun kotelossa. Moottorin ääni ei itsessään haittaa, mutta moottorin rikki meneminen on varmasti aina riskinä jos ketju on venynyt kovasti? Riittääkö pelkkä ketjun ja kiristimen vaihto, vai pitääkö sinne vaihtaa samalla muutakin? Autodocilta näyttäisi aika edullisesti saavan ketjun + kiristimen: https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/7643570.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

-Jussi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy