Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Quattroll nyt

#1
Asensin ohjelmiston uudestaan!
Alkoi toimimaan oikealla tavalla.
Sama kuvassa oleva sivu aukeaa ja pudotusvalikosta voi nyt valita toiminnon.
Kokeiltu nyt ja toiminta ok.
#2
Uusin ohjelmistoversio ja aito HEX-V2 kaapeli kyseessä.
Kaapeli autossa kiinni, valinta options, testi läpi ok.
Seuraavaksi select ja aukeavalta sivulta valittu Basic settings -04,
sitten seuraavalta sivulta kohta 53 parking brake, mutta
seuraavana ei aukeakkaan valikkoa, missä valitaan tarvittava toimenpide!
Elikkä sähköjarrujen vapautus tai kinniajo!
Kuva sivusta joka avautuu.
Onko jotain ohjelmistossa vielä säädettävä, ennen käyttöönottoa?

#4
A6 C7 (11-) / Vs: A6 ohjaus
10.11.16 - klo:19:44
A6 alkaen 2011 mallista tämänvuotiseen 2016 malliin,
on tullut jo 8. versio tuosta ohjausvaihteesta.
#5
A6 C7 (11-) / Vs: TT-Thermo
10.11.16 - klo:19:10
DEFAN LETKULÃ,,MMITIN JA ERILLINEN KIERTOVESIPUMPPU periaatteessa vastaava kuin TT-Thermo, mutta lämmittimen teho vain 550 W.
Jos nyt asentaisin, niin laittaisin jälkimmäisen.
#6
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
24.07.15 - klo:08:39
Audin 180 Kw versiossa on myös isommat jarrut. Pienin vannekoko 17"  jarrujen vuoksi.
Suuttimet saattavat olla eri osanumerolla.
#7
Voi olla renkaissa syy. Ei sovellu automerkkiin. Kokeilla eri rengaspaineita. jne. Alustan säädöt.
#8
Liikkeen autosta vinkkiä katsomalla. Ei tarvitse paljon purkaa. Päältäpäin saa laitettua.
Suojamuovi konesuojan takaa rintapellin kohdalta pois. Se osittain tuulilasin alta lähtevä.
Apukuljettajan puolelta kaukalon oikeasta reunasta, ei ihan pohjalta reikä läpi.



#9
Mersun 5-loviseen vaihdetiin huuhtelemalla, jolloin öljyt saa kokonaan vaihdettua.
Muuten jos pudottaa vain vaihteiston ropusta laskien, niin noin puolet jää vaihtamatta.
Momentinmuunnin ei tyhjene, kun ei nykyisin ole erillistä tulppaa tuolle.

Huuhtelemalla öljyä meni 11,5 litraa.
Suodin, tiiviste ja sähköinen läpivientiholkki toki kuuluu uusia aina.
Vaihtoväli 60 000 km.
Näin toimien on pitkäikäinen "ystävä".
#10
Lainaus käyttäjältä: Jonny - 04.02.14 - klo:19:30
Missä teillä on lämmittimen pistorasiat autossa? Omassa on vedetty typerästi letkulämmittimen rasia maskiin alas ja törröttää siitä ulos noin 2cm. Sisärasia taas repsikan jalkatilassa ihan alhaalla oikealla. Omaan silmään jotenkin todella huonosti valitut paikat...

Etumaskissa rinkuloiden korkeudella kuljettajan puoleisella reunalla.
Asennus itse. On vähän ylempänä käyttää ja häviää mustaan maskiin.
#11
Lainaus käyttäjältä: HarriSu - 14.04.13 - klo:20:05
Yritetty on kuunnella...

No pitänee joskus miettiä laittaisiko tuon alkuperäisen subwooferin tilalle jotain muuta, että edes olemassa olon huomaisi.

Vahvistin tuon Audin subbarin eteen tai uusi open Air malli tilalle. Esim. DSL tai Focal.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6754.0
#12
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
17.01.13 - klo:19:07
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.01.13 - klo:18:39
OK, kiitos tiedosta !

Tuohon SKU:n kuvaan viitaten minulle muistaakseni tulee varoitus käsijarrun päälläolosta. Sekin menee nykyään automaattisesti aina päälle autoa sammuttaessa. Ennen ei minusta mennyt (siis ex-A7:ssa).

Menee kyllä, ainakin jos on aut.pys.jarru ollut päällä aktivoituna ennen sitä.
Itsellä jos sen poistaa ennen sammuttamista, ei mene sähk.seisontajarru automaattisesti päälle. Pitää itse laittaa jos haluaa sen päälle.
#13
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
17.01.13 - klo:18:37
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.01.13 - klo:07:54
Tänä aamuna... maailma pimenee. Autoon noustessa samat koreografiat uusiksi - xenonit seilaa ylös alas, keskinäyttö surisee esille kojelaudan syvyyksistä. Täysin järjetön ja ärsyttävä systeemi, argh !

Kun radion voimakkuussäädintä painasee, radio mykistyy - kun painat pitkään 4-5s sulkeutuu kokonaan. Tuolloin myös näyttöpaneeli
laskeutuu alas. Seuraavan kerran kun starttaat, ei näyttö nouse automaattisesti.
#14
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
17.01.13 - klo:18:32
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 17.01.13 - klo:08:26
Sammuu myös N -tilassa kässäri päällä. Turvavyö kiinni en ole kokeillut. Ylimääräisen soljen kanssa puljaaminen voisi olla aika hankalaa.

Painappas OFF-kytkintä aamulla käynistettyäsi moottorin.
#15
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
17.01.13 - klo:18:30
Lainaus käyttäjältä: woodland - 17.01.13 - klo:16:25
En nyt tiedä ymmärsinkö oikein mutta mun A6 jää kyllä käyntiin kun pysähdyn ja avaan oven. Sammuuko muilla muka tuossa vaiheessa kone?

Käynnissä pysyy!
#16
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
16.01.13 - klo:09:04
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.01.13 - klo:08:54
"Vanhemmissa" A6 & A7 -autoissa tuota koneen sammumisominaisuutta ei ole. Ei myöskään minun ex-A7:ssa. Mrk ketjussa aiemmin kommentoikin, että tämä omituisuus tuli kesän 2012 paikkeilla tuotantoon.

Ei niin... omasta mielestä toiminnan pitäisi olla perusasetuksena off ja napilla on.
Osaahan tuon moottorin pysäyttää itsekkin.
On varmaankin mahdollisuus koodata pois tuo ominaisuus?

Parkkitutkat myös voisivat olla kytkimen takana. Saisi ne sitten päälle itse kun tarvitsee!
#17
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
15.01.13 - klo:22:16
Kyllä se minulla muuttaa vaihtopisteitä ylemmäksi. Ei se ero kovin iso ole.  Ainoastaa tuo s-moodi joka pudottaa jo yhden pykälän heti pienemmäksi.
Kaasuun vastaavuus loivenee ja on laiska tuntuma kiihdytyksiin lähtiessä esim. isommalla tiellä. Kulutus myös hiukan putoaa.
No lähteehän se jotenkin, kun pedalin pohjaa.

Itse ei sen kummemmin s/s häiritse. Kevyesti kun jarrupolkimella on vaikkapa valoissa, niin ei sammuta moottoria. Voihan sen s/s:n nappista poistaa myös.
Kylmän auton kun starttaa, niin voi lasit vaikka putsata, ei se sammu! Ajosta pysähdyksiin ja vaihde P-asentoon ei sammu!
Riittävän kauas kun menee avaimien kanssa, alkaa mittaristossa hälyttämään avaimista jotka on liian kaukana.




#18
Autooni asensin Defan letkulämmittimen (550W) ja sarjan mukana tuli Boschin kiertovesipumppu.
Tämä sarja on tarkoitettu tälle uudemmalle 3.0 TDI moottorille. Pumppu on hiukan isompi, kuin moottorissa oleva tehtaan asentama.
Lämmitin tulee ohjaamon kennon putkistoon ja pumppu kierrättää nestettä kennon kautta mottorin ylävesitilaan eli kanteen.
On nyt vuoden toiminut asiallisesti ja moitteetta. Selvästi tehokkaampi kuin ne "pintasäteilijät".

Tuo Webasto olisi tosi hyvä, jos siihen saisi liitettyä jotenkin tuon moottorin ylävesikierron!
#19
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.01.13 - klo:07:55
Webasto testattu aamulla. Käyttöliittymä on kaukosäätimessä kai selkein mahdollinen - ei vaadi ohjekirjaa. Auto kuittaa kaukosäätimelle käskyt ja sen näytöstä voi varmistaa, että lämppäri lähti päälle. Hyvin toimii.

Mitenkä olikaan tuon Webaston toiminta... lämmittikö myös moottorin?
#20
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 07.01.13 - klo:07:55
Tänään kiinnitin huomiota jo seiskan aikoihin esittämääni moitteeseen, joka on vielä tallella. Vaihdelaatikon ohjelma kierrättää liikkeellelähtiessä 1- ja 2 -vaihteella konetta turhan korkeilla kierroksilla, 2000 rpm + ennen vaihtoa. Vääntö mahdollistaisi sivistyneemmän vaihdon jo 1500 rpm paikkeilla. Tässä kohdassa pistevoitto menee Bemarin 8 -vaihteiselle ZF -laatikolle.

Näin pitää "kylmällä" autolla aluksi...
Efficiency-asetuksella vaihtelee mahdollisimman aikaisin isompaan...
#21
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
06.01.13 - klo:21:27
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.01.13 - klo:20:11
Tuliko autosi tehtaalta isommilla kuin 17" -pyörillä ? Vaikuttaisiko sinun isompitehoinen 180 kW -kone tuohon listaan myös ?

Kyllä autossa oli 18" pyörät ja tässä mallissa minimi on 17" noiden isompien jarrujn takia.

Päästöarvoihin se vaikuttaa ja sitämyöten veroon myös ostaessa.
#22
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
06.01.13 - klo:20:02
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.01.13 - klo:19:27
Katselin äsken A6:n rekisteriotetta ja ihmettelin vaihtoehtoisten rengaskokojen listaa. Suurin vaihtoehto on 18". Lisävarusteena voi uuteen autoon kuitenkin tilata tehdastoimituksena 19" ja 20" -rengastuksen. Onkohan tämä homma kehittynyt niin tarkaksi, että rekisteröidessään auton pienillä kiekoilla, putoavat nuo isommat pois listalta ? Omaani laitan kesälle 19", mikä mahtuu vielä hyväksyttävän +1" säännön piiriin. Mutta jos hankkisin alkuperäiset 20":t, niin pitäisi muutoskatsastaa - outoa.

Itsellä on myös nuo 19" ja 20" muistaakseni merkittynä. Ainakin pienin hyväksytty koko on 17".
#23
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.01.13 - klo:22:18
Minusta jollain oudolla tavalla takaläpät parantavat auton näköä. Ehkä olen ainoa, joka niin ajattelee.

Ainakin vähentävät takahelman ja puskurin alle kertyvää ainesta. Todennäköisesti vähentävät myös kiveniskuja ja roiskeita takana
ajaville.

Onnittelut myös täältä Markku J:lle uuden Audin johdosta.
Komia peli ja tuo monesti kommentoitu värivalinta on positiivinen asia. Poikkeaa niin raikkaasti ja piristävästi tästä "harmaasta massasta" joita niin paljon kuitenkin autokannasta on.
Sisustan osalta tuo beige käy oikein hyvin ulkoväriinkin. Itse pidän myös vaaleista sävyistä, vaikka vaatii vähän enempi siisteyttä itselle
ja matkustaville. Vaaleus luo ohjaamosta valoisan ja jotenkin myös tavallaan "edustavamman" fiiliksen.

Oletkos jo webastoa kokeillut... miltä vaikuttaa?
#24
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 tilaukset
18.12.12 - klo:21:20
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 18.12.12 - klo:20:57
En ole vielä, kun se taitaa olla edelleen SE Mäkisellä. Luovutus on sovittu 4.1.2013. Sitä ennen siihen pitää asentaa AC:stä ostamani Contin nastarenkaat itse toimittamilleni Audin orkkisvanteille, ja tehdä sisätilojen kangaspintojen likaa hylkivä käsittely. Odotellaan rauhassa, vaikka nythän tuota quattroa on liikenteessä ikävä. Saapa nähdä, onko tuon "Otuksen" (OTU-356) ohjaus vielä ongelmallista sorttia - varmaan on minun tuurilla.

Ilmeisesti on vielä jotain uutta softamuutosta edelleen tekeillä. Tuo päivitetty versio ei taida olla vielä "pätevä".
Toivottavasti autosi pelittää niin kuin pitäisi.

Laitatatko muuten kovavahakäsittelyn pintaan vielä ennen käyttöä?
#25
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 tilaukset
18.12.12 - klo:20:34
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.12.12 - klo:15:40
Oma A6 on vielä SE Mäkisellä. Tänään vein talvivanteet AC:lle ja sain sen rekkarin tietooni. "Otus" on tulossa - lieneekö peräti "omituisten otusten kerhon" jäsen - eli OTU-356.

Markku J: Oletkos jo lähemmin tutustunut tulevaan ajokkiin, kun se taitaa luovutusta vailla olevan?
Odottavan aika varmaan tuntuu pitkälle, kun kelit ovat etelässäkin kovin talviset.
#26
Lainaus käyttäjältä: JKK - 17.12.12 - klo:12:06
Nyt alkaa olla jo oman traumaattisen B8-kokemukseni jäljet siivottuja - ainakin henkisellä tasolla...

Olen tehnyt myös oman raporttini tapahtuneesta PDF-muotoon printattuna. Juttu löytyy alla olevan linkin takaa ja on kaikkien vapaasti kopioitavissa ja käytettävissä. Korostettakoon, että kaikki jutussa esiintyvät olettamukset ovat omia henkilökohtaisia päätelmiäni, eivätkä perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen. Tosin muutaman viikon noita palikoita käsissäni pyöriteltyäni ei tarvinnut professoria tutkimusapulaiseksi palkata...:
https://www.dropbox.com/s/ynbl9bulemzyruq/CR_TDI_Bosch_Ruiskupumppu.pdf  

Johan oli selventävä tarina ladattuna hyvillä kuvilla!
#27
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
12.12.12 - klo:09:02
Lainaus käyttäjältä: SKU - 11.12.12 - klo:14:28
Ei ole kuulemma muita tapoja tiedossa (siis viimeisin tehtaan ohje tällä hetkellä) ja muilla tämä fix on toiminut.

Kun ohjaus on oireillut, onko liittynyt tai ilmennyt mitään muuta häiriötä samalla?

Onko tuo ohjausta tehostava komponentti ohjausvarressa vaiko hammastangossa
ja onko nämä molemmat uusittava yhdessä samaan aikaan?

Vika ei mielestäni mekaaniselta vaikuta, vaan ennemmin softa/sähkö-häiriöltä tai hetkittäisestä
yhteyskatkokselta tuon tehostavan komponentin osalta.

Kun itsellä ilmeni viimeksi keväällä kun oli jo kesärenkaat alla, en lämpötilan-sään-renkaiden ym.
osalle tuota laske. Teki sitä ensimmisen kerran helmikuussa-maaliskuussa pakkaskelilläkin ja aina ne muutamat
4-5 kertaa kun autossa oli jo normaalit lämmöt ja ajettu pidempään.
Nyt kevään jälkeen ei ole mitään uutta ilmennyt ohjauksen osalle koko kesänä/syksynä/alkutalvena!

Ei ole polttoainepumpun ohjainkortin uusimisen jälkeen enää radiossakaan ollut häiriöitä. Tämä oli jo keväällä tiedossa, mutta korjautin vasta määräaikaishuollon yhteydessä. Tämä on ainoa "vika" joka on esiintynyt omassa kulkineessa.
Itse pidän autoa kyllä laadukkaana omien kokemusteni perusteella. Pari muuta aikaisempaa "premiumia"
oireili jo paljon pahemmin ja huomattavasti aikaisemmin. Tästä syystä merkki vaihtui ja en ole katunut ainakaan vielä.



#28
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 06.12.12 - klo:20:10
Thanx...ajattelin että voisi sopia kun tuossahan on kumminkin aika paljon kromia jo entisestä.
Itse en ole mikään kromifani mutta tuohan tuo jotenkin hieman "luxus" fiilistä tai jotain sinnepäin.

Kyllä tuo listamuutos edessä sopii tyyliin ja keulan alaosan ilmettä parantaa.
Ei ne muutokset isoja aina tarvitse olla.
#29
Kiitos pienistä vinkeistä objektin osalta... Markku J, Mikko ...
#30
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 03.12.12 - klo:19:19
Onnittelut hyvästä valinnasta. Tuo kääntyvä näyttö on mukava lisä ja auttaa vaikeissa paikoissa rajaamaan ja tarkentamaan. Minulla on sellainen G12 -kompaktissa, jossa se on todella hyvä lisäapu. Järjestelmäkameralla toki pääosa kuvista tulee otettua etsintä hyödyntäen. Minulla oli aikanaan 550D ja jo sekin oli loistava kamera.

Markku J: Oletkos kokeillut tai testannut Canonin 24-105 F4L mallia? Tuota alkaa kohtuullisella hinnalla esim. Ebay kautta
saamaan, noin 700 euron pintaan. Jos , niin mitä mieltä olet tuon hankinnasta, lomalinssiksi.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy