Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - jusape

#1
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
26.01.22 - klo:15:28
Joo luonnollisesti, auto on vaan taas 300km päässä ja ei noilla alustoilla näitä ole liikkeissä koeajettavina… ei viitsisi päivää käyttää tuon asian toteamiseen koeajollla ja junalla takaisin 😂
#2
Golf VIII (20-) / Vs: Golf 8 Chat
26.01.22 - klo:15:11
Nopea kysymys tietäjille: Golf 8 urheilullisemmalla alustalla, onko kuinka kova ja onko mataluudesta haittaa? Totta kai on kokemusta M-sport Bemareista, mutta millainen lienee Golf tuolla alustalla ajettavuuden ja lastattavuuden suhteen…
#3
Olisi tuollainen kulkine käytettynä hankinnassa, ainoa vaan ettei ole omalla kylällä eikä mailla eikä halmeilla koeajettavissa. Onko 5- vai 6-lovinen, ja onko tuo miten välitetty maantielle?

Edit: no 6-lovinenhan siellä on. Välitykset välitykset lienee sitten maantielle ok. Kaupungissa toki saa vispata tietysti.
#4
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
19.03.14 - klo:20:53
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 19.03.14 - klo:20:41

Hintaero vaan hirvittää. Bemari on euroissa miltei kymppitonnin halvempi... :o

Mb:n strategia Suomessa kautta malliston tuntuu olevan rapsakka hinnoittelu - ei köyhille.

Esimerkiksi oman autoni taannoinen hankinta; Mb:n neloskonediesel nelivetofarkkuna jo lähtöhinnaltaan 17teur kalliimpi..
#5
BMW / Vs: BMW
18.03.14 - klo:09:00
Uudesta facelift 5-sarjan xd:stä tilaamalla 6,5% verottomasta ihan vaan sähköpostilla kysymällä ja lisäksi odotusajan auto 3 kk:n ajalle. Nuo riitti mulle. Eli kyllä siellä on samat pelivarat kuin muillakin. Voi toki olla, että ostajakunta on hövelimpää joten moni ostaa isommin tinkaamatta.

Vanhoista malleistahan alet on tosiaan sitten paljon isompia.
#6
BMW / Vs: BMW
23.02.14 - klo:18:28
Olen itsekin ajatellut ajella kokeeksi muita yksilöitä, niin selviää onko jotain erilaista. Michelinin kitka minulla on toki kovempi rengas kuin muut talvirenkaat, ajattelin vaihdella ne alkuun pois.
#7
BMW / Vs: BMW
23.02.14 - klo:17:26
Turha nyt kyllä uskossa elää, toki alleviivaan, että tämä on vahvasti makuasia, mutta minun auto tunnosti napakalta kyllä 225/55/17 Michelin Primacy 3 ei-rf-kesärenkaalla tuossa tammikuulla kun siirtoajoin sillä 30km kun ei ollut lunta. Enkä minäkään ole mikä citikkamies.
#8
BMW / Vs: BMW
22.02.14 - klo:19:07
DDC:stä on todella paljon tarinaa netissä esim. Bmw-forumilla (googlaamalla DDC tai dynamic damper control). Ei tämä auto pehmene varmastikaan vaikka rf-renkaiden sijaan tavalliset, DDC:n luulisi hieman auttavan. Mutta se pitäisi koeajaa ehdottomasti.

5-sarjan ostajan pitää oikeastaan olla valmistautunut pintakovan sporttiseen vakioalustaan, mutta luulen että tulee osalle yllätyksenä.
#9
550d on xd samoin 530d, 535d ei nelikkona?
#10
Onnittelut, makea peli tulossa.

Tuo Nordic busin. ilmastointi ei muuten ole 4-zone vaikka onkin ns. laajennetuin toiminnoin.
#11
BMW / Vs: BMW
20.02.14 - klo:08:52
Vakiokoossa on minulla 225/55/17 ja tosiaan rengas pitäisi olla hyvä ja ajoltaan on huippu.

Lci-malliin on alustaa tietääkseni jäykistetty, kantavuutta parannettu. Sehän tarkoittaa jäykkyyttä.

Kvee: puhu se kaverisi ympäri!!
#12
BMW / Vs: BMW
19.02.14 - klo:21:28
Jotain noissa alustoissa on tosiaan, koska itse olen ajellut lukuisilla pre-fl 5-sarjalaisilla vakioalustoin, enkä koskaan huomannut mitään epämukavuutta. Ajoin fl mallin hieman hätäisesti ja arvelin että kovuus rf-renkaiden syytä.

Pettymystä on ollut ilmassa nyt auton myötä hieman, minulla on misukan non rf- kitkat siis vakioalustalla enkä usko niistä johtuvaksi kun 10km ajo non rf- kesärenkain (misukka myös) tuntui samalta. Minulla siis touring enkä mitenkään jaksa uskoa että 530 olisi erilainen? Tämä ei ole millään mittapuulla huonojen teiden auto!  Jotenkin uskoin, että vanhojen kokemusten perusteella pitäisi voida luottaa vakioalustan mukavuuteen, mutta tuo on jopa pintakovempi kuin Audin sporttialustat.
#13
BMW / Vs: BMW
19.02.14 - klo:19:55
Onnea tilauksesta! Valaisetko hieman kun ei oikein auennut, molemmat autot vakioalustalla, mutt vain 520d rytkytti??
Miten rengastus, oliko toinen fl, kumpikaan x-drivellä, entä korimallit jne.?

Jotain ero pakko olla perusautoissakin lähtökohtaisesti jos noin erilaisia ajoltaan, kone, ratti ja penkit nyt tuskin pelkästään?
#14
Audi / Vs: quattrot
18.02.14 - klo:08:50
VW:llä on nyt Ylläksellä hiihtolomaviikot ilmaiset 4-motion ajosysteemit radalla. Täytyypä käydä koittaa torsenin ja x-driven omistaneena onko noin huono :)
#15
Meillä on joulukuussa 2011 uutena käyttöön otettu mallivuoden 2012 Polo 1.2 tsi kauppakassina, ajettu nyt 37tkm. Ei tuossa ainakaan ole mitään pitänyt vaihdella, toiminut kuin junan vessa. Tuo tsi-motti on kiva Polossa, pirteä ja hyväkulkuinen ja menee pienellä. Mukavan hiljainen kone kun vertaa tuohon dieseliin, kolkattaa sisään melkolailla enemmän. Lämpöjäkin on. En dieseliä ottaisi ellei ajoja ole paljon. Ja jos taas olisi paljon ajoja niin ottaisin kerralla isomman auton, vaikkakin olemme Pololla tehneet mm. 3 viikon reissun jouluna Lappiin. En siis oikein ymmärrä dieselin järkevyyttä Poloon.

Varusteina pidän minimitasona tuohon tehtyjä varustevalintoja; vakionopeussäädin, sumuvalot, monitoimiratti, keskikyynärnoja (must matka-ajossa), metalliväri(niin halpa pikkuautoon ja kestää ikää olennaisesti enemmän).

En ole hintoja katellu mutta eikö tällasen saa jo alle 10-15teur?
#16
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
26.01.14 - klo:20:41
Joo nuo alusta-asiat tuntee jokainen persaus eri tavalla, samoinhan rengasmelu on monesti subjektiivista. Pitäisi olla samat renkaat ja paineet autoissa ja ajella pitkään. Itsellä kun oli A6 normialustalla ja otin päiväksi A6:n ilmajousilla, en oikein ensin huomannut eroa mukavuudessa. 500km ajon jälkeen omaan palatessa olin ihmeissäni kun rytki montut läpi ja tien katkot tuntuivat.

Tänään tuli ajettua kunnon kelirikkotietä. Bemun vakioalusta nielee kyllä mahtavasti montut verraten Audiin, mistään kolosta ei rytkähdä kuten Audi. Oikeastaan Bemun jämun alustan heikkouskin piilee juuri tarkkuudessa, hieman huonommalla maantiellä se on jotenkinhermostuneen oloinen keräillen kaikki tienpinnan nypyt.
#17
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
25.01.14 - klo:21:20
Lainaus käyttäjältä: V-O - 25.01.14 - klo:19:32
Kyllä "kamalan" hyvin pysyy bensa-bemarissa hinta. 523 farkku, 2012 malli. Hinta uutena 77 Kâ,¬ ja nyt hintalapussa 65 Kâ,¬ - ei huonommin.

http://www.nettiauto.com/bmw/523/5992908

Tuolla hinnalla on tehty kauppaa saman ikäisistä ja vähillä kilsoilla olevista 530xd F11 autoista. Hinta rätkäisty vaan, kun on välimallin väri ja bensavapari, onnenpotku ylipäänsä jos tollaselle ostaja joskus löytys... Sitä odotellessa menneekin tovi...


Varsin mielenkiintoinen tuo 77teur uushinta muuten!
#18
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
25.01.14 - klo:21:14
Lainaus käyttäjältä: Torsti - 21.01.14 - klo:15:06

Pari huomiota varusteista:
- pre-LCI:n vakio-alusta tuntuisi olevan Adaptive Driven normal ja sportin välissä jäykkyydeltä mutta vakio huomattavasti pintakireämpi. Suosittelen DDC:tä tai Adaptivea, napilla saa muokattua haluttuun moodiin ja erot totisesti huomaa. Ainakin minulle paras varuste; mukava matka-auto muuttuu railakkaaksi mutkamenijäksi. Siltikin, vakio-alusta on myös varsin hyvä ja Adaptiven hinnalla saisi paljon muutakin kivaa.

No tuli käytyä ajamassa M550d F11 -14 lci adaptive drivella. Autossa kitkat Hakka R2 245/45/18 non-rf. En kyllä investoisi adaptive driveen kun en juuri eroja huomannut sport-normal välillä. Ihan hitusen se comfort-asennossa oli mukavampi kuin oma vakio, mutta hyvin pieni on ero. Toki itsella kitka 225/50/17. Pitäisi ddc ajaa vielä erikseen, jos se nyt olisi jotain mullistavampaa. Ehkä olen tottunut Audin ilma-alustan säätöihin, siinä asetukset todella eroavat toisistaan kun alustan korkeuskin muuttuu (A6 C7).
#19
Audi on kyllä tuossa V6 diesel -sarjassa aika vahvoilla. Olen huomannut, että Bmw-leiristä on siirrytty Audiin. Varsinkin vakiona tuleva säädettävä ilma-alusta aika montaa kiinnostaa, onhan se huippukyytiä. A6 Allroad on kyllä osuva tuote, mitä ei oikein Bemarilta ja Mb:ltää löydy. Nyt kun paketissa on mm. kunnon penkit ja vakiostereotkin hakkaa Bmw:n 100-0. Itselläkin varmasti vahvoilla seuraavaksi autoksi. Toki muovihelmat jakaa aina mielipiteet.
#20
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
17.01.14 - klo:19:54
Joo sen rätin ne antoi aina Audeihin kaupan päälle. Minulla kaksi autoa eli B8 A4 2.0tdi multi sekä A6 C7 2.0tdi multi on tien päälläkin oireilleet kylmästä mm. ahtoputken jäätymisellä, jolloin ne kierrokset ei tunnetusti nouse yli 2000. Lapissa rupes joskus hieman ahdistamaan. Q5 2.0tdi ei ollut ongelmaa läsnä.
#21
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
17.01.14 - klo:09:07
Nyt heräsin aamun ajolenkillä vielä; se on tuo F11 perä joka on kimmoisa ja topakka aiheuttaen tunteen napakkuudesta ehkä. Eli asia voi olla F10:ssä toisinkin kun siellä perän jousitus eri. Ehkä se nivomaatti tuosta pehmenee kilsojen myötä. Toki tuo varmaan kantaa hyvin, Audissahan perä oli tontissa kun kamaa kontissa reippaasti.
#22
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
17.01.14 - klo:08:20
Täytyypä käydä tuo M550d kurkkaamassa ja testaamassa jos on kiertueella mukana.

Ulkomaisilta saiteilta olen löytänyt infoa, että jousitusta olisi "parannettu". Tuohan on älyttömän hyvä sileillä teillä niin mutkissa kuin suorilla (Saksa, Usa jne.). Ostajalle tuli vaan puskasta hieman koska koeajot oli pre-Lci:llä tehty ja Suomimyyjäthän ei tuollaista tietoa edes varmaan tiedä.

Korostan vielä, että uskoisin tuon olevan valtaosalle hvä alusta jos tykkää yhtään sporttisesta, eikä tarvii sivuteitä ajella. Mukavuutta arvostavalle sitten ei oikein se paras.
#23
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
16.01.14 - klo:21:48
No nyt on 2500km mittarissa. Muuten loistava auto, mutta: pirun ddc kun jäi ruksimatta... Lci 520xd alustaan on kyllä eksynyt aika tiukkaa palikkaa, jonka huomaa huonommilla teillä.
#24
A6 C7 (11-) / Vs: Audi A6 C7 kokemukset
16.01.14 - klo:21:41
Oho, tuo lämpö on kyllä hyvä juttu. Vanhemman version (kuten oma exä vm.11 multi 2.0tdi) kylmä kone talvella ei voi luvata pitkää ikää.

Itse nyt Bmw F11:llä päässyt äimistelemään tuota nopsaa lämpenemistä...
#25
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
13.01.14 - klo:15:24
Näitä positiivisia asioita alkaa itsellä karttua autosta päivittäin, vaikka olenkin taipuvainen aina löytämän vaan ne huonot puolet....

Nimittäin moottorin ja myös sisätilan lämpeneminen! Tänään vein pojan päiväkotiin ja samalla käynti leipomossa ja yhteensä ajoa 8km, pari stoppia, ja pakkasta -14. Alkulähtö oli n. 1,5h letkun päässä ja sisätilanlämppärissä.

Ja mitä, auto kotipihaan tullessa liki 100c moottorinlämmöissä ja kabiiniin tulvi lämmintä! Voin kertoa, että toisin oli Exä A6 Audissa...  ja Bemari kuluttaa vähemmän, eli minne hemmettiin se Audin lämpö valuu?
#26
BMW / Vs: BMW
12.01.14 - klo:21:44
Tiputin hitusen paineita tai sitten alkaa jo alkujäykkys kaikota kun tuntuu jo ihan kivalta tuo alustamukavuus. Arvelisin, että F11 normialusta on Audin A6 sportti-ja normialustan välistä. Mesen Avantgardesta ei kokemusta.

Tuo ddc pitää kyllä koittaa jossain kohtaa niin tietää seuraavassa vaihdossa ainakin. Mahtavaahan se on jos autoon saisi tarvittaessa mukavuutta ja halutessaan sporttisuutta. Muistan kun ajoin A6 C7:aa ilmajousin, niin en huomannut mitään ihmettä 500km lenkillä, mutta kun palasin omaan A6 C7:aan normijousin, niin ajattelin että hemmetti tämähän lyö läpi kaikki tien katkot sun muut. Itse asiassa kun sitä muistelee niin tämä F11 vaimentaa kyllä tärskyt paremmin kuin A6, jos vakioalustoja verrataan.

Ja toinen mahtava huomio tänään (vrt. A6) tämän auton moottori lämpenee pakkasella!
#27
BMW / Vs: BMW 5 -sarja
12.01.14 - klo:13:53
Itse koitin järkibudjettini rajoissa pysyä erossa ainakin noista 2000e ja siitä eteenpäin varusteista, koska viimeistään 2v päästä tämä on kierrossa ja halusin tämän ekan Bmw:n katsoa maltillisesti, jos tuleekin äkkivaihto.

Vaikka en kaipaa yhtään tuosta sporttisempaa/jämäkämpää, menee nimittäin uskomattoman hienosti maantiellä, niin mukavuuspuolen juttuna tuo DDC pitää päästä koittamaan vielä. Jos Bmw-ura jatkuu niin seuraavassa sitten.

Minulle tämä on mahtava auto sillä hinnalla mitä tästä piti pulittaa. Nettona tapauksessani sama kuin ex A6 -12, mutta paljon enemmän substanssia.
#28
BMW / Vs: BMW
11.01.14 - klo:21:45
Lainaus käyttäjältä: Kvee - 11.01.14 - klo:20:31
No niin, hyvä että maittaa. Tuosta säädettävästä alustasta taisin kyllä vinkata, kun varusteita pohdiskelit...omakin kaipaisi sitä, niin saisi tukevuutta isolle tielle.

Meinasin siis itse ddc:tä vaan mukavuuden takia nurkka-ajossa ja huonoilla teillä. Tämä auto ei kaipaa tukevuutta isolle tielle vaan menee todella hienosti ja suoraan. Alusta on todella onnistunut ajettavuuden puolelta, mukavuutta voisi olla hitaassa ajossa ripaus enemmän minun makuun. Jokohan tässä on kohta kypsä classic- tai elegancemesen omistajaksi kun tuo mukavuus alkaa kiinnostaa. Nuo tiet on vaan niin ruvella.
#29
BMW / Vs: BMW
11.01.14 - klo:19:53
Itellä ny 1200km tolla daxilla kasassa. Huomaahan tuosta, että massaa on enemmän kuin A6:ssa. Mutta ei se haittaa varsinkaan kun mennään ihan selkeesti 0,5l/100km alle Audin kulutuksen. Ei se massa vaan se tekniikka. Maantiellä tuntus olevan junan tuntua eikä tuuli ota kuten Audiin.
#30
X-drive-kelien :) saapuessa pääsin jo tuossa minäkin ottamaan tuntumaa vetotapaan kera Michelin X-ice 3 kitkojen ja uuden auton.

Etenemiskyky olikin mahtavaa kun vajakeilla ajaneena viimeisen 130tkm oli asia unohtunut. Sivuluistoihinkaan ei tunnu oikein helposti saavan. Täytyy toki muistaa sitten, että asia voi olla toisin jarruttaessa...

Olen pohtinut tuota rengasvalintaa ja joo, olisi voinut ottaa myös R2:n kokeiluun, mutta uskoisin, että BMW F11 voisi olla kohtuu hiljainen myös nastoilla eli varmaan Contin Icecontact olisi toiminut kun olisi ajanut sen alun muutaman tuhannen km leijumisen vaan pois.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy