Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - _Mikko_

#1
En vanhoista aiheista löytänyt moisesta ongelmasta mitään tietoa joten uutta aihetta sitten vaan..

Isäukon golffissa tosissaan näyttäisi jäähdytysvettä siirtyvän jostain öljypuolelle.
Huomasi kyseisen ongelman kun ajatietokoneen näytössä ei enään öljyn lämpötila näyttänyt mitään. Jäähdytysnestettä on hävinnyt säiliön alarajalle asti ja öljynpinta taas on noussut reilusti.

Sinänsä mielenkiintoista että öljy on aivan mustaa, ei siis kermaisen väristä minkä normaalisti vesi tekee öljylle. Toisaalta en tiedä miten jäähdytinneste käyttäytyy öljyn kanssa. Vesi kylläkin on sumpun pohjalla kun kone ollut sammuksissa. Sormissa öljy ei tunnu normaalilta, vaan paljon ohemmalta kuin kuuluisi.

Pitänee huomenissa ottaa auto hinurin kyytiin ja toimittaa huoltoon. Saavat tutkia siellä mikä vikana. Pahaa pelkään et jotain isompaa remonttia tiedossa kohta muutenkin vaihtoon menevälle kulkineelle..

Mikä siellä mahtaa olla vikana?

Itselle tuli mieleen ensimmäisenä kansipahvi tai halkeama lohkossa. Toisaalta outoa kun paisuntasäiliössä ei ole öljyä lainkaan. Öljynpaine on kuitenkin korkeampi kuin veden joten mielestäni auton käydessä öljyn pitäisi siirtyä vesipuolelle eikä päinvastoin.
#2
Navigointi / Ocu II + navi
24.02.11 - klo:20:31
Noista navien numeroinneissa ymmärrän yhtä paljon kuin sika ilmapallosta. Elikkä olisi muutama kysymys teille tietäjille. Aloitin uuden aiheen ihan vaan sen takia etten mene vahingossa hankkimaan väärää navia, kun noissa muissa threadeissa hypitään laitteesta ja automerkistä toiseen. Siitähän menee pieni kuuppa ihan sekaisin.

Eli autona on -06 käyttöönotettu octaavia. Hyvin todennäköisesti se on -07 mallisarjaa. Tähän tulokseen olen tullut mm. punaisista jarrusatuloista sekä aux-in pistokkeesta kyynärnojassa.

Ja itse kysymyksiin. Sopiiko kyseiseen autoon skodan NEXUS -navi? Siis ihan vaan plug'n'pray periaatteella? Tietysti vaatii jotain koodausta, mutta selviääkö sillä pelkästään vai onko lisäksi jotain muuta palikkaa hankittava? Uusi asennuskehys tietysti, mutta muuta?

Kummoinen laite muuten on? AUX-in pistokkeen saa vissiin aika helposti toimimaan, mitä nyt nettiä olen selaillut. Entä handsfreen?

Nyt autossa on kiinni alkuperäinen stream mp3-radio.
#3
Koitin tuossa etsiä aiempia topiceja huonolla menestyksellä.

Tänään iltasella huomasin ettei ilmastointi lykännyt lainkaan kylmää ilmaa. Kompressori ei käynnistynyt lainkaan. Tarkempi tutkimen paljasti että etummaisessa lämmönvaihtimessa on märkä läiskä (3*10 cm) etupuolella. 2.0 TFSI koneessa on kolme lämmönvaihdinta päällekkäin, oletan että kaksi taainta ovat koneen jäähdytykseen ja etummainen ilmastoinnille, korjatkaa jos olen väärässä. Jäähdytysnestettä ei siis ole hävinnyt ja lämmöt ovat ajettaessa normaaleja koneessa.

Onko ilmastoinnin kompressorissa jokin painekytkin joka estää kompuraa käynnistymästä jos havaitsee liian matalan paineen? Se selittäisi toimimattomuuden. Kompressori näyttäisi kuivalta ulkoapäin, sen mitä nyt sitä pääsee ylhäältä tutkimaan. Eli toivottavasti ongelma on vaan tuossa lämmönvaihtimessa. Kuvittelisin sen olevan reilusti kompuraa edullisempi. Osaako joku heittää hinta-arviota remontista.

Sitten tuohon toiseen asiaan, ostin auton käytettynä vapun jälkeen liikkestä, niillähän on jonkinlainen 6kk takuu. Onko jollain kokemuksia tämänkaltaisista remonteista autoliikkeen piikkiin? Tottakai tuo lämmönvaihdin on kivisateessa oleva osa, mutta kun auto on minulla ollut vaan muutaman kuukauden niin olisikohan mitenkään mahdollista saada sitä liikkeen piikkiin. Tietysti tämä selviää huomenna aamulla kun soitan liikeeseen, mutta olisi mukava kuulla ensin muiden kokemuksia että miten suhtautua siihen ensimmäiseen "maksa itse" kommenttiin.
#4
Kevät tuo aina tullessaan autokuumeen..

Tässä jo jonkun tovin pähkäillyt auton vaihtoa. Tuo RS versio octavia combista kiinnostaisi kovasti. Ainoa ongelma tuntuu olevan että niitä on melko vähän myynnissä. Siis alle 100 tkm ajettuja 06-07 mallisia, bensakoneella ja kohtuuhintaan (alle 25000)

Koskaan en ole yhtään skodaa omistanut eikä niitä oikein tutuillakaan ole ollut. Mitä tulisi huomioida käytettyä tutkiessa? Onko joitain tiettyjä tyypivikoja? Alusta? Nivelet? Ruostuuko jostain tietystä paikasta?

Minkälaisia kokemuksia muuten noista RS ocuista?

Vissiin saa rahalleen vastinetta. En ole missään vielä päässyt koeajolle mutta tarvii jostain koittaa metsästää kulkine alle.

Yksityisillä noita näyttäisi muutama olevan myynnissä mutta en kyllä tuon hintaista autoa suostu ostamaan muualta kuin kaupasta.

Kokkolassa näyttäisi olevan yksi myynnissä:
http://www.autoastrom.fi/index.php?184

Hieman arveluttaa tuo punainen väri, miten sopii autoon. Ei turhan takia viitsisi 350km suuntaansa ajella vain toteamaan että väri on kaamea.
#5
Tervehdys tietäjät!

Tänään aamulla käynnistettäessä auto rupesi herjaamaan pakokaasupäästöistä ( keltainen moottorin kuva) sekä jarrupalojen kuluneisuudesta ( semmonen keltanen pistesulkuhässäkkä) Sikäli mielenkiintoista että jarrupalat ainakin olivat syksyllä ihan ok kuntoiset, siis reilusti kulumisvaraa. Tuosta pakokaasuvaroituksesta en vielä osaa sanoa mitään, mutta ihmetyttää että kun molemmat syttyivät samalla kertaa ilman mitään ennakkoon vilkuttelua.

Mahtaako ilman kosteudella olla jotain osuutta asiaan? Vai onkohan joku ohjausboksin liitoksista hieman löysällä tai ottanut kosteutta itseensä?

Onkos jollain muulla ollut joskus vastaavia ongelmia?

Tarvinee varmaan odottaa muutama päivä ja jos ei sitten vielä häviä niin käydä huollossa luetuttamassa vikakoodit.

Lauantain aikana autolla tultiin reipas 1000km pohjosesta alas suht huonossa kelissä. Onkohan sillon voinut ottaa vettä johonkin väärään paikkaan?

Niin ja autohan oli 2003 mallinen Passat 2,0 bensakoneella.

Jos joltain löytyy hyvää ideaa mihin lähteä crc:tä ruikkimaan niin kiitoksia vaan etukäteen.
Toivottavasti ei ole mistään isommasta kyse, pakkaavat noi remontit olevan aina niin edullisia.. :(

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy